Niet alle vuurbollen hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar die laten wel een soort streep achter zich na.
Nou... ik dacht zelf eerst dat het gewoon een paar chinese lampionnen waren. Maar ze beweegden zo snel en synchroom dat het wel iets anders geweest moet zijn. Ik kan het helaast niet verklaren, oftewel we houden het voorlopig maar op een UFO.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 04:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Interessant. Maar ze zigzagden dus? Wat denk jij dat dat waren?
Juist omdat een ballon met dezelfde snelheid als de wind mee vaart, wordt hij juist niet uitelkaar geblazen. Voor een ballon is het namelijk dan windstil.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zoals Highender al laat zien, had ik daar al over nagedacht en het kan geen lampion zijn.
Ook alleen al het feit dat deze bol zich verticaal door de lucht bewoog, dat zou dan betekenen dat er een enorme stormwind moet staan om een lampion in een rechte streep verticaal door de lucht te blazen. En met zo'n sterke wind zou zo'n lampion niets eens heel blijven of blijven branden.
En wanneer hoorde je het... direkt of na het zien ervanquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:03 schreef highender het volgende:
[..]
Een meteoriet herken je wel, die hebben een staart en maken ook geluid.
ISS straalt witte reflectiequote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mijn vader zag het afgelopen avond ook, het is waarschijnlijk toch het ISS geweest.
Niet gevraagd. Maar het was donker dus ik denk na 22:00.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:42 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
ISS straalt witte reflectie
Hoe laat keek ie
ISS kwam over om 23:19 helder wit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet gevraagd. Maar het was donker dus ik denk na 22:00.
Maar als ze nou kerstverlichting in die ISS hebben?
Maar Limburg ligt zuidelijker dus wij kijken altijd scheefquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
ISS kwam over om 23:19 helder wit.
En ongeveer recht boven NL vervaagde ie omdat ie in de schaduw van de aarde verdween
ISS komt zometeen weer overquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar Limburg ligt zuidelijker dus wij kijken altijd scheef
Gelijktijdig met het zien er van, een soort brommend en knetterend geluid.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:38 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En wanneer hoorde je het... direkt of na het zien ervan
En nog wat anders erbij gezienquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:56 schreef highender het volgende:
[..]
Gelijktijdig met het zien er van, een soort brommend en knetterend geluid.
Niets anders dan de staart, het ging om deze.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:09 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En nog wat anders erbij gezien
En wat denk je wat de (kijk)hoogte was
Dat is eenbericht uit 2009..quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:14 schreef highender het volgende:
[..]
Niets anders dan de staart, het ging om deze.
Ik heb hem inderdaad net rond half 11 gezien. Bedankt voor de bevestiging.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
ISS komt zometeen weer over
http://www.n2yo.com/?s=25544
en over 1,5 uur nog een keer...
Dus niet aanzien voor een UFO![]()
Ik durf mn hand ervoor in het vuur te steken dat een lampion niet meer dan 100km/u per uur voorbij komt waaien in een strakke rechte lijn, zonder dat er kleine fluctuaties in die lijn zitten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 05:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow dus jij kan mij vertellen wat de Vmax van een lampion is dan neem ik aan?
Indien niet dan vind ik dit nogal een stelling die je daar even neerlegt.
Dat eerste filmpje kan ik niets mee, kan net zo goed de achterlamp van een fiets zijn.quote:
Interessantquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:03 schreef PontifexMaximus het volgende:
Wij hadden vannacht wel iets vreemds: we werden wakker van de hond die aan het blaffen was (die slaapt altijd in een bench, in de huiskamer). Ik ben gaan kijken; toen ik op de overloop was zag ik rood licht uit de huiskamer komen (de huiskamer heeft een glazen deur, en het licht valt in de hal, wat je vanaf de overloop boven kunt zien). Ook hoorde ik een laag zoemend geluid. Ik stond een paar seconden te dubben of ik zou durven te gaan kijken, en toen hield het plotseling op. Ik ben gaan kijken, maar er was niets meer te zien.
Een luchtvaartballon is er op gebouwd om zich in meer turbulente luchtlagen te bewegen. Daarnaast heeft het ook het gewicht om niet zomaar te worden meegesleurd door de wind.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:30 schreef Knarf het volgende:
[..]
Juist omdat een ballon met dezelfde snelheid als de wind mee vaart, wordt hij juist niet uitelkaar geblazen. Voor een ballon is het namelijk dan windstil.
Ga maar eens mee met een ballonvaart, dan zul je dat ook merken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |