Dan kies je maar eens een in één keer goed.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Welke inschrijvingen tellen mee?
Elke inschrijving vanaf 1 september 1991 in het CRIHO als student (voltijd, deeltijd of duaal) aan een bekostigde opleiding op peildatum 30 september. Was je tijdens een studiejaar maar een paar maanden ingeschreven, waaronder op de peildatum 30 september? Dan telt het volledige studiejaar mee. Stond je bijvoorbeeld ingeschreven van 1 september tot 1 februari? Dan telt deze inschrijving mee voor de langstudeerdersmaatregel.
Dit is het aspect wat de langstudeerboete gewoon onrechtmatig maakt. Ik snap niet hoe de rechter anders heeft kunnen oordelen.
Zo makkelijk dit. Stel dat je een vak niet hebt die je nodig hebt om aan je bachelorthesis te beginnen, zit je sowieso aan een jaar studievertraging. De meeste langstudeerders hoeven ook maar een paar vakken. Ik heb ik mijn laatste jaar één tentamen moeten maken, en één prakticum (dat is 3 uur een college volgen). Daarover zou ik vandaag de dag die 5000 Euro over moeten betalen. Dat vind ik niet redelijk. Ik kostte amper geld in dat laatste jaar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:33 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dan studeren ze maar wat eerder af.
Preciesquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:52 schreef Specularium het volgende:
Halbe is zo'n iemand die hem gelijk zou uitleveren zonder vragen.
veel studenten kiezen eerst een verkeerde studie en beseffen dat pas na 2of 3 maanden, dan is dat hele jaar meteen verloren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Elke inschrijving vanaf 1 september 1991 in het CRIHO als student (voltijd, deeltijd of duaal) aan een bekostigde opleiding op peildatum 30 september. Was je tijdens een studiejaar maar een paar maanden ingeschreven, waaronder op de peildatum 30 september? Dan telt het volledige studiejaar mee. Stond je bijvoorbeeld ingeschreven van 1 september tot 1 februari? Dan telt deze inschrijving mee voor de langstudeerdersmaatregel.
Dit is het aspect wat de langstudeerboete gewoon onrechtmatig maakt. Ik snap niet hoe de rechter anders heeft kunnen oordelen.
Kan er ook echt niet bij waarom ze niet 1-februari kozen dat is alleen maar logisch, in ieder geval voor studenten die al studerenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Harde knip is ook ingevoerd hè, dus je kan vanwege 1 vak een jaar studievertraging oplopen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:53 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zo makkelijk dit. Stel dat je een vak niet hebt die je nodig hebt om aan je bachelorthesis te beginnen, zit je sowieso aan een jaar studievertraging. De meeste langstudeerders hoeven ook maar een paar vakken. Ik heb ik mijn laatste jaar één tentamen moeten maken, en één prakticum (dat is 3 uur een college volgen). Daarover zou ik vandaag de dag die 5000 Euro over moeten betalen. Dat vind ik niet redelijk. Ik kostte amper geld in dat laatste jaar.
Ga nou niet op hem in, hij trollt alleen maar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:53 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zo makkelijk dit. Stel dat je een vak niet hebt die je nodig hebt om aan je bachelorthesis te beginnen, zit je sowieso aan een jaar studievertraging. De meeste langstudeerders hoeven ook maar een paar vakken. Ik heb ik mijn laatste jaar één tentamen moeten maken, en één prakticum (dat is 3 uur een college volgen). Daarover zou ik vandaag de dag die 5000 Euro over moeten betalen. Dat vind ik niet redelijk. Ik kostte amper geld in dat laatste jaar.
Precies. En die keuze is ook niet gemaakt met de kennis van de langstudeerboete.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:53 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
veel studenten kiezen eerst een verkeerde studie en beseffen dat pas na 2of 3 maanden, dan is dat hele jaar meteen verloren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |