Beiden, geen twijfel.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:44 schreef H-D het volgende:
[..]
In een botsing of gewoon? Want ik denk dat je in een 5serie uit 2003 nog altijd lekkerder zit op een lange reis dan in een Up oid
Dat laatste is natuurlijk gewoon niet waar. Dat weet je zelf ook welquote:Op zondag 19 augustus 2012 22:50 schreef MdMa98 het volgende:
Heb op een nieuwsite een ongeluk gezien met een Up! en een Pick-Up truck.. Frontaal, Up heeft het anders prima doorstaan. Size doesn`t matter meer deze dagen.
Trouwens een lange rit in een bmw of een Up! Zal tegenwoordig ook niet veel meer uitmaken.
Dat is natuurlijk dikke onzin.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:50 schreef MdMa98 het volgende:
Heb op een nieuwsite een ongeluk gezien met een Up! en een Pick-Up truck.. Frontaal, Up heeft het anders prima doorstaan. Size doesn`t matter meer deze dagen.
Trouwens een lange rit in een bmw of een Up! Zal tegenwoordig ook niet veel meer uitmaken.
Leg het dan eens uit? Het gaat er namelijk om hoe de kinetische energie omgezet wordt in vervormingsenergie. Nieuwere auto's doen dat echt vele malen beter dan oude auto's. Ik zit in een botsing veel liever in een kleine auto van 1000 kg van nu dan in een auto van 10-15 jaar oud die 1500 kg weegt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:07 schreef Apekoek het volgende:
Dat is natuurlijk dikke onzin.
Een gewicht van een pickup truck ligt rond de 1700 a 2000 kilo? En dat frontaal tegen een up van 800 kilo kan niet goed aflopen, en als dat wel is gebeurd is dat puur geluk. Jij snapt hopelijk toch ook wel dat een zwaarder gewicht het andere uiteindelijk altijd te baas is, simpele natuurkunde waar uitleg overbodig is.
Klopt. Maar dan moet je ook niet gaan roepen dat een lange rit in een Up! net zo comfortabel is als in een dikke BMW. Want dat is natuurlijk gewoon kul.quote:Op maandag 20 augustus 2012 05:53 schreef The_Dean het volgende:
Daar zijn ze toch ook niet voor. Een Up vergelijken met een 5 serie slaat natuurlijk nergens op.
Ik denk dat je net echt kan gaan ontkennen dat de natuurlijke habitat van een Up! meer de stad is. En dat als je langere afstand ( en vaak dus ook op hogere snelheid) gaat afleggen een auto uit een hoger segment (BMW 5 en hoger) natuurlijk veel en veel comfortabeler is. Slaat toch gewoon nergens op om dat rijcomfort gelijk te trekken met een auto als de Up! ?quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:15 schreef MdMa98 het volgende:
Ik kwam anders uitgerust aan in Frankrijk, geen rugklachten of moeheid, Zo slecht is het dus allemaal niet.
Ten eerste is het enige, ten tweede, ik zie niet in waarom je dood gevonden zou willen worden in welke auto dan ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 12:00 schreef Zwappel het volgende:
Fans van microhokken
Enigste reden dat je in zoiets dood gevonden zou willen worden zou het financieel meevallertje ervan zijn.
Trek je afzeikverhaal dan maar gauw in. Want nergens heb ik Up rijders niet in hun waarde gelaten. Duw doe even rustig en normaal?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:23 schreef Godshand het volgende:
Waarom moeten de bezitters van dikke bakken zo denigrerend doen over kleine auto´s?
Dikke bakken zijn gemaakt voor mensen die van snelheid houden, comfortabiliteit (hoewel airco ed ook in een klein autootje past) en hun geslachtslans virtueel willen vergroten.
Dat laatste beeld vergroten ze met de denigrerende posts nog even, proberen naar beneden te trappen in de pikorde.
Helemaal niet nodig!
Deze autootjes zijn gemaakt voor bezitters wiens lul al groot genoeg is, en dus niet virtueel vergroot hoeft te worden, die gewoon van A naar B willen rijden met genoeg comfort (maar geen luxe), die de voordelen van het kopen van een nieuwe auto willen hebben (garantie, nog nauwelijks slijtage) bij een lage prijs, die vooral stadsritten rijdt en hun geld aan meer dan benzine willen besteden.
Fijn dat jij lekker kan crossen met je getunede Impreza, bij 220 km/hr (en niet piepen als je vanaf je nek verlamd wakker wordt na een crash), deze mensen hebben zoiets niet nodig, of zit voorlopig nog niet in hun bereik. Kortom, laat lekker iedereen in hun waarden, dan trek ik mijn afzeikverhaal ook weer in.
Ik heb het ook niet alleen over jou, maar grappig dat jij je aangesproken voeltquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Trek je afzeikverhaal dan maar gauw in. Want nergens heb ik Up rijders niet in hun waarde gelaten. Duw doe even rustig en normaal?
quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:43 schreef Apekoek het volgende:
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer.
Gaat meer om dit soort quotes...quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:00 schreef Zwappel het volgende:
Fans van microhokken
Enigste reden dat je in zoiets dood gevonden zou willen worden zou het financieel meevallertje ervan zijn.
Ja ook heel raar aangezien ik ook bij die discussie betrokken wasquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet alleen over jou, maar grappig dat jij je aangesproken voelt
[..]
[..]
Gaat meer om dit soort quotes...
Wat een kinderachtig lul verhaal. "Virtuele lans", waar heb je het over?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:23 schreef Godshand het volgende:
Waarom moeten de bezitters van dikke bakken zo denigrerend doen over kleine auto´s?
Dikke bakken zijn gemaakt voor mensen die van snelheid houden, comfortabiliteit (hoewel airco ed ook in een klein autootje past) en hun geslachtslans virtueel willen vergroten.
Dat laatste beeld vergroten ze met de denigrerende posts nog even, proberen naar beneden te trappen in de pikorde.
Helemaal niet nodig!
Deze autootjes zijn gemaakt voor bezitters wiens lul al groot genoeg is, en dus niet virtueel vergroot hoeft te worden, die gewoon van A naar B willen rijden met genoeg comfort (maar geen luxe), die de voordelen van het kopen van een nieuwe auto willen hebben (garantie, nog nauwelijks slijtage) bij een lage prijs, die vooral stadsritten rijdt en hun geld aan meer dan benzine willen besteden.
Fijn dat jij lekker kan crossen met je getunede Impreza, bij 220 km/hr (en niet piepen als je vanaf je nek verlamd wakker wordt na een crash), deze mensen hebben zoiets niet nodig, of zit voorlopig nog niet in hun bereik. Kortom, laat lekker iedereen in hun waarden, dan trek ik mijn afzeikverhaal ook weer in.
Om nu die autootjes af te doen als troep vind ik nou ook niet echt een toonbeeld van discussiequote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:30 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat een kinderachtig lul verhaal. "Virtuele lans", waar heb je het over?
Wij hadden hier een discussie waar toe kleine hokken tov grotere hokken in staat zijn als het gaat om techniek/veiligheid.
Wat jij nu zegt slaat echt als een pik op een drumstel.
Misschien een verkeerde woord keuze van mijn kant. Maar de up! blijft de bodem segment als het om auto's gaat. Veel mensen schieten dan gelijk in de verdediging met onredelijke argumenten over hoe goed dit hokje concurreert met de duurdere en zwaardere auto's op het gebied van veiligheid techniek en comfort.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Om nu die autootjes af te doen als troep vind ik nou ook niet echt een toonbeeld van discussie
Het is een apart segment, dat durf ik ook niet te ontkennenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Misschien een verkeerde woord keuze van mijn kant. Maar de up! blijft de bodem segment als het om auto's gaat. Veel mensen schieten dan gelijk in de verdediging met onredelijke argumenten over hoe goed dit hokje concurreert met de duurdere en zwaardere auto's op het gebied van veiligheid techniek en comfort.
pdc?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:35 schreef Captain_koek het volgende:
Voor de liefhebbers: de Up! heeft op geen enkele uitvoering standaard cruisecontrole. Dit zit samen met pdc en volgens mij een boordcomputer in het drivepakket voor ¤375
Park Distance Control.quote:
De nieuwe Ka vond je niets?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is een apart segment, dat durf ik ook niet te ontkennen
Ik vind het wel knap van de autofabrikanten, dat ze nog zoveel comfort en redelijke rijkracht kunnen proppen, in een dergelijke kleine inhoud..
Ik vind zelf de UP niets, de oude Ka trok mij meer, tegenwoordig vind ik de nieuwe Panda er wel leuk uitzien, evenals de 500. Heb ze alleen niet gekocht vanwege te weinig power en bij de 500 te weinig bergruimte.
Dan wel als 3 deurs. Want als 5 deurs is het een vierkant koekblik. Dan kan het net zo goed een Daihatsu Cuore zijn van 20 jaar oud.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:58 schreef ArnosL het volgende:
Ik had vandaag voor het eerst dat ik een Up! een mooie auto vond. Tussen Heino en Zwolle kwam ik er een in de kleur Silver Grey tegen. Althans, volgens mij was die kleur hetZag er erg goed uit
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De nieuwe Ka vond je niets?
Die is gebaseerd op de Fiat 500, maar heeft dan een ruimere kofferbak.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht.
Ik heb nogal hobby met muziek maken, dus ik sleep regelmatig drums en gitaren mee in mn auto. Dan zijn UPjes en Panda's zo vol...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |