abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2012 @ 17:07:38 #51
43556 miss_dynastie
pi_115750539
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat is zijn bijnaam?
Halve Zoolstra....
  zondag 19 augustus 2012 @ 17:08:53 #52
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_115750583
De dag der incasso komt ras naderbij...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_115750860
Het kan toch bijna niet anders of de langstudeerboete wordt volgende week alsnog onder druk van de tweede kamer geschrapt. Laten we het maar hopen.
pi_115750995
quote:
Daarnaast moeten universiteiten de verantwoordelijkheid dragen om studenten te motiveren betere resultaten te leveren, niet de staat.
Helaas was er een of andere domme politicus die de laatste dagen in de media dit praatje hield, het is je reinste onzin. De universiteiten kunnen er niets aan doen dat iedereen die in staat is om zijn schoenveters te strikken wordt toegelaten tot de universiteiten omdat de Nederlandse wetgeving stelt dat mensen met een VWO-diploma moeten worden toegelaten. Ik overdrijf nu wat maar als je weet dat een kwart van de autochtone Nederlanders een VWO-diploma behaalt en dat de universiteit, met alle opleidingen bij elkaar genomen, zich richt op de top-15% van de Nederlanders dan constateer je dat er een flink gat is tussen het VWO en het WO.
Dat niveauverschil is nog erger dan dat het lijkt aangezien hierdoor het tempo op het VWO veel te laag is, bovendien begint het onderwijs eigenlijk pas vanaf 4-VWO een klein beetje op gang te komen en stelt het lager onderwijs in Nederland erg weinig voor.
De Nederlandse universiteiten valt best wel het een en ander te verwijten (te gierig m.b.t. onderwijs bijvoorbeeld) maar dat is nu net niet de universiteiten aan te rekenen. Zij moeten topsport bedrijven met gehandicapten. Dat een flink aantal dan niet de eindstreep behaalt of er lang over doet om de finish te halen is niet te vermijden.

Nee, universiteiten moeten het niveau handhaven! Wel zouden ze misschien wat beter kunnen begeleiden met behulp van tutoruren. Hier moet je geen spectaculaire resultaten van verwachten
maar voor sommige studenten zou het veel verschil maken. Waarom niet het eerste jaar van een zware opleiding wekelijks een flink aantal uren inplannen waarop studenten kunnen binnenlopen met vragen? Waarom geen vrijwillige 'huiswerk'uurtjes waarbij gevorderdere studenten vragen kunnen beantwoorden? Of dat het moet weet ik niet maar de discussie zou zich hierop moeten toespitsen, niet op het percentage wat slaagt binnen een bepaalde periode.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het erg frustrerend is dat in Nederland docenten geen 'inloop'uurtjes hebben, uurtjes waarop studenten kunnen aankloppen met vragen.
Er zijn te weinig docenten, een verhouding van 1 op 40 werkt niet goed, dat moet minstens 1 op 20 zijn.
Nu vragen sommigen zich misschien af waarom ik behoefte heb aan dergelijke inloopuurtjes. Voor verdieping. Ik wil graag elk detail snappen, alles met inzicht kunnen doen wat met inzicht te doen is. Tijdens instructiecolleges hebben docenten geen tijd om hierop in te gaan, ze richten zich liever op het aanleren van de basis, of dat de student het nu begrijpt of niet. Het lijkt me niet teveel gevraagd aan een universiteit om juist wat meer aandacht te besteden aan de verdieping, de basis moeten studenten zelf maar uit het boek halen. Ik zou graag hebben dat de politici zich hierin zouden verdiepen, hopelijk trekken ze dan ook de enige juiste conclusie: dat het financieringsbeleid op de schop moet. Het financieringsbeleid moet vooral simpeler: geen rare sommetjes, gewoon kijken wat er nodig is voor goed onderwijs (dit de universiteiten laten bepalen!!) en het geld oormerken voor onderwijs!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115751043
quote:
Halve Zoolstra....
Ah ja, die had ik al eens gehoord.
Ik vind knaapje Zijlstra ook wel mooi. Of ben ik de enige die steeds een knulletje ziet die mag meespelen met de grote mensen wanneer ik hem op televisie zie?
#NoDAPL
pi_115759846
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:17 schreef Devz het volgende:
Het kan toch bijna niet anders of de langstudeerboete wordt volgende week alsnog onder druk van de tweede kamer geschrapt. Laten we het maar hopen.
Eerst zien dan geloven. Ik hoop van wel, maar reken je nog maar niet rijk.
pi_115761642
Ik acht het waarschijnlijk dat bij de coalitieonderhandelingen wordt besloten om die boete af te schaffen. Ik schat de kans op 50/50. Als dat zou gebeuren dan nog is het de vraag of dat de mensen die dit jaar die boete betalen het geld terugkrijgen. Het zou eigenlijk wel moeten maar je weet het nooit.
#NoDAPL
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:59:14 #58
370039 Morera
more more more
pi_115781106
Geld terug krijgen zie ik niet gebeuren. Als het al word afgeschaft zal het denk ik niet met terugwerkende kracht zijn, maar vanaf dat moment. De mensen die niet in termijnen wilden betalen, kunnen beter even hun geld in hun zak houden en in termijnen betalen. Ik zou nu echt niet die 3000 neer lappen. Betaal gewoon termijnen tot dat je weet of de boete echt blijft. Misschien ben je dan een deeltje van je 3000 euro kwijt maar niet alles, mocht hij afgeschaft worden.
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:59:54 #59
370039 Morera
more more more
pi_115781129
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind knaapje Zijlstra ook wel mooi. Of ben ik de enige die steeds een knulletje ziet die mag meespelen met de grote mensen wanneer ik hem op televisie zie?
Ik snap precies wat je bedoelt, ik zie ook een kleine etterbak als ik hem op tv zie
pi_115785137
Het welles/nietes gesteggel omtrent de langstudeerboete hangt mij dusdanig de keel uit dat ik dit collegejaar gewoon oversla om een jaartje door te werken en financ beter voorbereid te zijn op elke idiote maatregel die het volgende kabinet zal bedenken. Reken maar dat de boete niet verdwijnt maar in een andere vorm terugkomt, want bezuinigen zullen ze.
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_115785626
quote:
10s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Halve Zoolstra....
_O-
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven. Ik hoop van wel, maar reken je nog maar niet rijk.
:D

Weet iemand trouwens wat er gebeurt als je nog 2 weken na september iets af moet maken of aanpassen ofzo? Kan dit met je school geregeld worden of moet je dan ook echt inschrijven en daarbij dus die boete op je dak krijgen?
pi_115785825
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:17 schreef Devz het volgende:
Volgende week is het geld van mijn rekening afgeboekt, het zal mij benieuwen of ik er ooit nog wat van terug zie. Helaas kan ik de inschrijving in studielink niet meer zodanig veranderen dat ik in termijnen kan betalen.
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:15:33 #63
67174 Dos37
Come on Twente
pi_115786148
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Volgende week is het geld van mijn rekening afgeboekt, het zal mij benieuwen of ik er ooit nog wat van terug zie. Helaas kan ik de inschrijving in studielink niet meer zodanig veranderen dat ik in termijnen kan betalen.
Hier ook het zal mij allemaal benieuwen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_115787653
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik hoorde vandaag ook een mooie. Schwalbe Zijlstra.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:24:13 #65
370039 Morera
more more more
pi_115802777
Waarom bellen jullie niet gewoon met de onderwijsinstelling om te vragen of je alsnog in termijnen mag betalen?
pi_115802984
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:03 schreef Onufriev het volgende:

[..]

_O-

[..]

Weet iemand trouwens wat er gebeurt als je nog 2 weken na september iets af moet maken of aanpassen ofzo? Kan dit met je school geregeld worden of moet je dan ook echt inschrijven en daarbij dus die boete op je dak krijgen?
En dat je je daarna uitschrijft? De boete gaat per maand dacht ik, dus je betaalt dan niet voor een heel jaar.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2012 @ 22:30:41 #67
43556 miss_dynastie
pi_115803100
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:03 schreef Onufriev het volgende:

[..]

_O-

[..]

Voor de eerste maand geldt toch sowieso nog een uitloopregeling? Service van de Halbe :') ... ff zoeken, moment.
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:52:13 #68
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115804099
Hebben jullie allemaal dan al bericht gehad wanneer jullie moeten betalen? Ik nog niet..
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115804273
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Voor de eerste maand geldt toch sowieso nog een uitloopregeling? Service van de Halbe :') ... ff zoeken, moment.
Had ik ook gelezen. Dan betaal je 200 nog wat geloof ik.

Edit: o nee, toch niet. Ik kan het althans niet terugvinden. September telt gewoon als 1 maand, dus dat kost 402,- of iets dergelijks.

[ Bericht 9% gewijzigd door Taurus op 20-08-2012 23:05:35 ]
pi_115805155
Ik heb al wel bericht gehad dat ik m'n OV moet inleveren, jullie ook? Of is het toevallig precies getimed met de ingang van de langstudeerboete omdat ik dan ook aan de 7 jaar studeren zit...
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2012 @ 23:20:16 #71
43556 miss_dynastie
pi_115805500
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:56 schreef Taurus het volgende:

[..]

Had ik ook gelezen. Dan betaal je 200 nog wat geloof ik.

Edit: o nee, toch niet. Ik kan het althans niet terugvinden. September telt gewoon als 1 maand, dus dat kost 402,- of iets dergelijks.
Jawel, hoewel heel lastig terug te vinden, moest even goed zoeken :P : http://www.nu.nl/binnenla(...)erdersmaatregel.html
pi_115805606
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:12 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb al wel bericht gehad dat ik m'n OV moet inleveren, jullie ook? Of is het toevallig precies getimed met de ingang van de langstudeerboete omdat ik dan ook aan de 7 jaar studeren zit...
krijg je daar bericht van? ik had geen bericht gekregen, maar moest zelf duo achteraan rennen. daar wordt je helemaal in de war gemaakt met hoe je het nou moet stopzetten....de ene zegt dat er al een einddatum op de kaart staat en dat je dus niets moet doen en de ander zei weer: bellen met die stopzetlijn etc... :'( dus ik zo van kan ik het niet een week tevoren gewoon stopzetten door te bellen? NEE DAT GAAT NIET WANT ER STAAT AL EEN EINDDATUM OP :')

uiteindelijk heb ik toch een week ervoor zitten bellen met de stopzetlijnen een paar daagjes eerder dus stopgezet ( vervolgens na 5 dagen zelf het reisproduct bij zo'n automaat eraf gehaald. ik kreeg echter twee weken na het opzetten een brief dat ik het reisproduct er moest afhalen...heb dat niet gedaan, want dat had ik toch al gedaan 8)7

we zijn nu een jaar verder en ik vertrouw het nog steeds niet desondanks dat mijn kaart nu telkens opgeladen moet worden.....ik ben al 3 keer bij duo geweest en daar zeggen ze dat ze zien dat ik hem tijdig heb stopgezet....maar wedden dat ik plotseling een boete van 10000 o.i.d ga krijgen wegens niet goed stopzetten....HAAT DUO :'(
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:25:55 #73
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_115805743
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:22 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

krijg je daar bericht van? ik had geen bericht gekregen, maar moest zelf duo achteraan rennen. daar wordt je helemaal in de war gemaakt met hoe je het nou moet stopzetten....de ene zegt dat er al een einddatum op de kaart staat en dat je dus niets moet doen en de ander zei weer: bellen met die stopzetlijn etc... :'( dus ik zo van kan ik het niet een week tevoren gewoon stopzetten door te bellen? NEE DAT GAAT NIET WANT ER STAAT AL EEN EINDDATUM OP :')

uiteindelijk heb ik toch een week ervoor zitten bellen met de stopzetlijnen een paar daagjes eerder dus stopgezet ( vervolgens na 5 dagen zelf het reisproduct bij zo'n automaat eraf gehaald. ik kreeg echter twee weken na het opzetten een brief dat ik het reisproduct er moest afhalen...heb dat niet gedaan, want dat had ik toch al gedaan 8)7

we zijn nu een jaar verder en ik vertrouw het nog steeds niet desondanks dat mijn kaart nu telkens opgeladen moet worden.....ik ben al 3 keer bij duo geweest en daar zeggen ze dat ze zien dat ik hem tijdig heb stopgezet....maar wedden dat ik plotseling een boete van 10000 o.i.d ga krijgen wegens niet goed stopzetten....HAAT DUO :'(
Wat een faalhazen dat ze het zelf niet eens weten. De datum op je ov-kaart heeft niets te maken met je recht op een studentenreisproduct, dat is net zoals op je pinpas gewoon een datum waarna de kaart zelf niet meer geldig is.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_115805961
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jawel, hoewel heel lastig terug te vinden, moest even goed zoeken :P : http://www.nu.nl/binnenla(...)erdersmaatregel.html
Hmmm ja maar dat geldt niet voor studenten die nog even iets moeten afmaken in september denk ik. Er staat bij inschrijving en direct weer uitschrijving.
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2012 @ 23:32:05 #75
43556 miss_dynastie
pi_115806002
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:31 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hmmm ja maar dat geldt niet voor studenten die nog even iets moeten afmaken in september denk ik. Er staat bij inschrijving en direct weer uitschrijving.
Hmmm, ja, dan heb ik toch niet de goede bron, er stond me echt iets van bij dat het ook voor afstudeerders is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')