Zucht, hou nou toch eens op met dat ongeďnformeerde gelul uit het niets.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:48 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ook dat mag niet, er bestaat immers zoiets als een zorgplicht.
Echt, geloof me nou maar, als familie en zorgverlener ben je aan handen gebonden van alle kanten.
ik heb het zelf meegemaakt.
En wat zegt mevrouw Nicklinson?quote:The judges said that if no doctor was allowed to help Mr Nicklinson die, then his only option would be to die by starvation
I rest my case.quote:Mrs Nicklinson, 56, said: Tony has to either carry on like this until he dies of natural causes or starves himself
de beste man wil gewoon rustig in z'n eigen huis sterven, niet hemel en aarde moeten bewegen om maar dood te mogen gaanquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:05 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
Het intrigeert mij eerder, waarom de Brit in kwestie geen Nederlandse nationaliteit aanvraagt als EU-ingezetene. Hij voldoet in ieder geval aan één vereiste om voldoende middelen van bestaan hebben (circa ¤ 650 per maand) en een geldige ziektekostenverzekering. Vervolgens volstaat een inschrijving in de GBA en een verblijfsaantekening bij de IND. Hierna ligt de weg voor euthanasie nagenoeg open.
In dezen lijkt dat mij minder nodeloos omslachtig dan grondprocedures bij het hooggerechtshof voeren.
Ja daar heeft hij wel gelijk in.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
de beste man wil gewoon rustig in z'n eigen huis sterven, niet hemel en aarde moeten bewegen om maar dood te mogen gaan
Verdedig jij dat, dat een mens in zulke omstandigheden maar moet versterven, wat overigens er pijnlijk is, omdat dat gebruikelijk is, terwijl een (huis)dier in soortgelijke omstandigheden om humane overwegingen uit zijn lijden wordt geholpen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zucht, hou nou toch eens op met dat ongeďnformeerde gelul uit het niets.
[..]
En wat zegt mevrouw Nicklinson?
[..]
I rest my case.
En ook al bestaat er een zorgplicht, een dokter mag niets, helemaal niets doen dat tegen de uitdrukkelijke wens van een patďent ingaat. Laten versterven is zelfs heel gebruikelijk bij mensen waarvoor het leven geen zin meer heeft.
wat een bout opmerkingquote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:06 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Prima. Je moet toch wel erg verward zijn wil je dat als enige uitweg zien.
Jawel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 04:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zelfmoord is niet illegaal
Dat klopt inderdaad, je moet het wel goed doen, dan ben je dood en breek je wetquote:
Hoe leeft die man nu dan ??quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 06:58 schreef Ringo het volgende:
Opvallend hoeveel mensen hier willen opstaan voor 's mans recht om te sterven. Voor het recht op leven gaan er in Nederland tegenwoordig heel wat minder handen op elkaar.
Ik zeg nergens dat deze man niet het recht heeft om te sterven. Hij lijdt ondraaglijk en uitzichtloos. Ik merk alleen op dat de vrijheidsstrijders in deze discussie elkaar staan te verdringen om deze man te geven waar ie om vraagt, nl. een respectabel levenseinde. Opvallend eensgezind. In andere gevallen, waarin er evenzeer sprake is van uitzichtloos lijden maar dan vooral in medisch opzicht (want de patiënt zelf heeft er alles voor over om te kunnen dóórleven en verwacht dat zijn artsen hem daarin bijstaan) -- in die gevallen heeft de Hollandse polderliberaal opeens een andere agenda. Dan veranderen grootsprekende vrijheidsstrijders in mompelende krentenwegers en calculerende boekhouders. Recht op zelfbeschikking is namelijk best heel heilig, zolang het de belastingbetaler geen euro's kost. Dan telt in deze crisis opeens het maatschappelijk belang.quote:
En de straf is doodstraf?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 05:15 schreef KoningStoma het volgende:
Ik heb het even opgezocht en het is blijkbaar niet strafbaar. Ik dacht altijd van wel.
Daarover lopen de meningen uiteen ..quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)d-onacceptabel.dhtmlquote:In Groot-Brittannië wordt versterving met vergelijkbare geheimzinnigheid omringd. De Britse hoogleraar palliatieve zorg S. Ahmedzai, verbonden aan de British Medical Association, vermoedt dat verpleeghuizen de maatregel wel toepassen. Maar in stilte. Cijfers zijn niet beschikbaar. Uitdroging of verhongering geldt als euthanasie. Dat is in Groot-Brittannië uiterst controversieel.
Nutteloos figuur. Wat moet je ermee. Spuitje geven en hem nog ff onder druk zetten zijn organen af te staan. Dan levert het de samenleving nog wat op ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:08 schreef Ringo het volgende:
In Nederland zou zo iemand met liefde een spuitje krijgen, want dat bespaart de samenleving een hoop geld.
Gewoon de morfine opschroeven ja.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:33 schreef Teslynd het volgende:
Versterven vond hier altijd al plaats, alleen noemden ze het niet zo en deden ze het over het hoofd van de patiënten heen.
Dat is wel een goeie!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:22 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
De enige manier om toch "euthanasie" te krijgen is het door te vragen aan een persoon die niet lang meer te leven heeft door bijvoorbeeld ziekte. Deze persoon kan dus niet vervolgd worden.
Je wordt alleen niet per definitie opgesloten na een mislukte poging, hooguit in een inrichting die niks met tbs te maken heeft.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |