abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115638050

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Motivatie van FOK!kers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115638104
In Sovjet - Vlaanderen struikelt de borduur over jou :7
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:47:26 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115638222
M'n schoenen zijn gearriveerd bij Run2Day *O* Nu maar hopen dat het inderdaad om een fout in de schoen gaat, en dat het niet aan m'n rechtervoet ligt :')
pi_115638228
quote:
donderdag 16 augustus 2012 @ 12:41 • 300
CantFazeMe
Lopen ging echt goed! *G* Heerlijk! Ondanks dat er gisteren bij mij waarschijnlijk tinnitus is vastgesteld ;(.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115638246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:47 schreef kwiwi het volgende:
M'n schoenen zijn gearriveerd bij Run2Day *O* Nu maar hopen dat het inderdaad om een fout in de schoen gaat, en dat het niet aan m'n rechtervoet ligt :')
Rechtervoet bijschaven? :+
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:48:49 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115638282
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:48 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Rechtervoet bijschaven? :+
De huisarts ziet me al aankomen "hallo, ik wil m'n voet graag laten breken en weer recht laten zetten, anders passen m'n hardloopschoenen niet".
pi_115638296
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:47 schreef kwiwi het volgende:
fout in schoen :Y
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_115638307
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:44 schreef Dr.Sexy het volgende:
In Sovjet - Vlaanderen struikelt de borduur over jou :7
:D

Borduur? Als in oma die wat voor je borduurt? :? Oma die over je heen struikelt met haar breierij? :?

Of een stoeptegel? _O-
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115638320
quote:
10s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

De huisarts ziet me al aankomen "hallo, ik wil m'n voet graag laten breken en weer recht laten zetten, anders passen m'n hardloopschoenen niet".
_O-
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115638382
Kwiwi:

De oplossing ligt gewoon in je bestekla joh :7.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115638394
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:49 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

:D

Borduur? Als in oma die wat voor je borduurt? :? Oma die over je heen struikelt met haar breierij? :?

Of een stoeptegel? _O-
Vorig topic ;)

Iemand begon over een borduur 8)7 Blijkt dus een stoeprand te zijn. Vlamingen 8)7
pi_115638438
quote:

[..]

Van die chinezen die hun voeten gebroken krijgen bij geboorte :r
pi_115638464
quote:

[..]

Is wel een oplossing :)
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_115638491
Trainen jullie ook je buik?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115638511
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:55 schreef CantFazeMe het volgende:
Trainen jullie ook je buik core?
:Y Ook je rug mee pakken
pi_115638584
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:56 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

:Y Ook je rug mee pakken
Met welke oefeningen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115638610
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:58 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Met welke oefeningen?
Planken , superman , afwisselen hond/kat. En / of kettlebell.
  Moderator donderdag 16 augustus 2012 @ 13:05:24 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_115638820
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:53 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Van die chinezen die hun voeten gebroken krijgen bij geboorte :r
Gebeurt niet meer, maak je geen zorgen :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115639009
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Gebeurt niet meer, maak je geen zorgen :*
Gelukkig niet :r

Voetmassages O+
pi_115639150
Ik denk dat ik ook maar eens deel ga nemen in deze reeks! :D Ik ben nu ongeveer 3 maanden aan het hardlopen, in het begin was het wel even afzien gezien ik een conditie van 0,0 had, ook had ik in het begin erg last van mijn enkels en knieën. Het schijnt namelijk dat je gewrichten er ook aan moeten wennen.

Ik loop om de dag het zelfde stukje, dit stukje is exact 6 km lang. In het begin was het eerst één kilometer rennen en vervolgens weer uitpuffen en dan weer verder rennen, nu loop ik de 6 km in één keer uit (met redelijk wat moeite). Ten op zichte van 3 maanden geleden heb ik wel aardig wat progressie geboekt. Ik heb leren luisteren naar mijn lichaam, ik weet nu wat constanter te lopen en heb geen zere gewrichten meer de dagen na het lopen enkel nog af en toe nog een beetje spierpijn.

Zelf heb ik bij een hardloopwinkel laten adviseren over schoenen die geschikt zijn voor mij door middel van een filmpje die ze maken op een "testbaan", later heb ik nog een stukje op een loopband gelopen. Ik zei tegen die man, kies maar gewoon schoenen uit die het beste zijn ik kies niet voor het uiterlijk! Als ze mooi zijn is het mooi meegenomen! :D Het is uiteindelijk de nike zoom structure geworden, dit scheen de geschikte schoen te zijn.

Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat er mensen zijn die gewoon schoenen bestellen op internet zonder deze ooit gedragen te hebben, het zijn sportschoenen en die moeten gewoon goed zijn. Een schoen bepaald ook je loophouding, heb je een schoen die niet goed bij je loophouding past dan krijg je na een bepaalde periode te maken met klachten. Ik ken genoeg mensen die gewoon even naar de aktiesport gaan en even een paar schoenen ophalen en vervolgens na 2 maand kapotte knieën hebben. Jammer, maar helaas.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_115639216
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:58 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Planken , superman , afwisselen hond/kat. En / of kettlebell.
:D .
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115639270
:W Fruit
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:18:52 #23
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_115639304
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:55 schreef CantFazeMe het volgende:
Trainen jullie ook je buik?
Nee, die traint vanzelf al mee als je hard loopt ;)
pi_115639315
Zo, even aan het uitdruppen. Wat is het warm zeg en dat terwijl ik 70% van de route door bebost gebied ben gegaan. Paar opvallende puntjes: ik krijg geen last meer van mijn heupen, wel zware benen maar dat is logisch gezien de afstand. Verder kon ik de laatste 3/4 kilometer mijn tempo weer opschroeven, dat terwijl ik na een km of 7 eigenlijk een behoorlijk dipje kreeg.

1h10m50s, 13,35km, 5:18min/km, 957 cal.

Ben hier zeer tevreden mee, zeker ook omdat ik zowat nooit in de middag loop en zeker niet met deze temperaturen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_115639405
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:18 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Goed nieuws! :D
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:21:37 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_115639412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:18 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Ja..gedeeltelijk. Het is nog steeds erg belangrijk voor hardlopers om de core ook apart te trainen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:22:33 #27
85643 GotC
Guard of the Citadel
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:22:45 #28
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_115639453
quote:
17s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:21 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja..gedeeltelijk. Het is nog steeds erg belangrijk voor hardlopers om de core ook apart te trainen.
Nee hoor, niet erg belangrijk, het is gewoon iets wat je apart kunt doen als je behoefte hebt aan een snellere ontwikkeling maar zeker voor recreanten is het niet nodig. Een goede looptechniek is belangrijker dan je core trainen.
pi_115639460
quote:
17s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:21 schreef GotC het volgende:

[..]

Daarom zwem ik ook 1x in de week maar wil ook op rustdagen even mijn buik doen!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:24:02 #30
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_115639503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:22 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Nee hoor, niet erg belangrijk, het is gewoon iets wat je apart kunt doen als je behoefte hebt aan een snellere ontwikkeling maar zeker voor recreanten is het niet nodig. Een goede looptechniek is belangrijker dan je core trainen.
Het helpt blessures te voorkomen, zorgt dat je loopbereik groter wordt, zorgt dat je houding tijdens het lopen beter is..
Lijkt me juist uitstekend voor beginners/recreanten.

quote:
Ook de beginner
Het lastige van aangeleerde slechte techniek is dat je die maar moeilijk kwijt raakt. Iedere loper zou vanaf het begin moet werken aan core stability.

Bovendien werken deze oefeningen goed op de algehele fitness en kan het de vaak gehoorde wens voor minder gewicht ondersteunen. De gehele vorm van de hardloper verbetert vanaf het begin en dat helpt echt in de ontwikkeling van je nieuwe sport.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')