abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116989281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Incorrect, het VN-rapport geeft de Syrische regering de schuld van het bloedbad:
Dan was het niet het VN rapport. Er was ook een rapport wat het namelijk in twijfel trok wie de schuldige was. Zal het vanavond eens opzoeken.

quote:
50/50

Zou kunnen , ik had het idee dat het eerder 70/30 was, maar blijft moeilijk in te schatten natuurlijk.
Daarnaast houden ze een gedeelte van deze stad bezet. En vechten ze dus van achter de menselijke schilden. Of dat je dat alle bewoners in het rebellen gedeelte om hun zat te springen?
IK las laatst een stuk dat de rebellen zich toch wel verkeken hadden, want toen ze in het begin de arme buitenwijken van Aleppo "innamen" kregen ze helemaaal geen medewerking van de bevolking..

quote:
Incorrect. Ik kan me niet herinneren dat het Syrische leger ook maar n overwinning heeft behaald de afgelopen 4 weken. Volgensmij is de frontlinie bijna hetzelfde als 6 weken terug.
Tja geen overwinning. een pagina terug staat nog een filmpje over het leger dat bepaalde dorpen terug verovert. Heb ook geen zin om er meer filmpjes bij te zoeken, want jij doet dat toch af als propaganda. Geloof jij lekker dat de rebellen stand houden, dan geloof ik dat ze verdreven worden (zij het langzaam..)

quote:
Omsingeld? Allesbehalve, bron?
Inwoners van Aleppo.. er is een ernstig tekort aan ammunitie, vandaar dat de FSA zulke verwoedde pogingen doet om of stukken van de turkse grens te controleren (wapensmokkel) of een strook naar de kust open te krijgen (ook wapensmokkel)..
  woensdag 19 september 2012 @ 18:03:30 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_116989762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:54 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Dan was het niet het VN rapport. Er was ook een rapport wat het namelijk in twijfel trok wie de schuldige was. Zal het vanavond eens opzoeken.

Laat maar, het was van de Russen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_116995585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:54 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Dan was het niet het VN rapport.
Lees eens dude. Het is het officile VN rapport, het staat er letterlijk.

quote:
Zou kunnen , ik had het idee dat het eerder 70/30 was, maar blijft moeilijk in te schatten natuurlijk.
Ik ben er vrij zeker van omdat het de frontlinies nauwelijks zijn verschoven.

quote:
Daarnaast houden ze een gedeelte van deze stad bezet. En vechten ze dus van achter de menselijke schilden.
Je kunt het de rebellen best aanrekenen dat ze in dichtbevolkt gebied vechten, maar dat ze burgers gebruiken als menselijk schild wil ik een bron van. Ik kom namelijk alleen maar rapporten tegen van de VN en Human Rights Watch dat het Syrische leger burgers inzetten als menselijk schild, niet de rebellen.

quote:
Of dat je dat alle bewoners in het rebellen gedeelte om hun zat te springen?
IK las laatst een stuk dat de rebellen zich toch wel verkeken hadden, want toen ze in het begin de arme buitenwijken van Aleppo "innamen" kregen ze helemaaal geen medewerking van de bevolking..
Zou kunnen. Zoiets lees ik ook weleens en soms iets anders. Maar dat was mijn hele punt niet.

quote:
Tja geen overwinning. een pagina terug staat nog een filmpje over het leger dat bepaalde dorpen terug verovert.
Ik had het over Aleppo.

quote:
Heb ook geen zin om er meer filmpjes bij te zoeken, want jij doet dat toch af als propaganda.
Jij vind de Syrische staatstv wel betrouwbaar? :')

quote:
Geloof jij lekker dat de rebellen stand houden, dan geloof ik dat ze verdreven worden (zij het langzaam..)
Nee, aangezien jij heel wat aan het claimen bent hier, moet je dat ook kunnen onderbouwen en dat zie ik je niet doen.

Jij gelooft trouwens serieus dat Assad dit zo nog kan winnen?

quote:
Inwoners van Aleppo..
Ik zie wederom geen bron. Ik heb totaal geen bewijs gezien dat het leger dorpen zoals Azaz, Anadan en Al-bab weer heeft ingenomen of geblokkeerd, plaatsen die de rebellen toegang verschaffen tot Aleppo. Volgensmij ben je je hele verhaal weer uit je duim aan het zuigen.

quote:
er is een ernstig tekort aan ammunitie, vandaar dat de FSA zulke verwoedde pogingen doet om of stukken van de turkse grens te controleren (wapensmokkel) of een strook naar de kust open te krijgen (ook wapensmokkel)..
Klopt. Het nare voor Assad is dat ze daarin slagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 19-09-2012 21:24:57 ]
Incelfrikandel
pi_116997064
Wat is de reden dat de US de rebellen helpen?
Simpel: macht in het midden-oosten
  woensdag 19 september 2012 @ 20:36:01 #205
pi_116997718
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:24 schreef Kelb het volgende:
Dan nog is Assad een massamoordenaar en trappen de Syrirs hem er uit.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_116997899
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:24 schreef Kelb het volgende:
Wat is de reden dat Iran Assad helpt?
Wat is de reden dat Hizbullah Assad helpt?

Macht in het Midden-Oosten. Over de rug van honderden doden enkel en alleen omdat zij demonstreren tegen Assad. Boe-hoe. "Axis of resistance". Hypocriete ratten die "resistance" nooit meer in de mond mogen nemen. Hopen dat Israel snel die kelb van een Nasrallah omlegt en met hem zijn hele partij in Zuid-Libanon.

Vandaag een grenspost aan de Turkse grens ingenomen door de rebellen. :W
quote:
Al Jazeera:
Syrian rebels have taken full control of the Tel Abyad border gate on the Turkish frontier after battling Syrian government forces overnight, a Turkish official said on Wednesday.

"I can confirm that the gate has fallen. It is under the complete control of the rebels," the Turkish official said on condition of anonymity.

[Source: Reuters]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_116998363
Mijn oom zit zelf in het Syrische leger, hij is niet bepaald de type om een onschuldige burger neer te schieten. Iedereen die ik ken met een Syrische oorsprong haat de FSA (rebellen).

Enige wat de mensen blijven geloven is de media, die zeiden ook dat Al Assad binnen een jaar zou aftreden en toen ging iedereen ook op forums zetten dat hij het niet lang zal volhouden. Zelfde doen de mensen nu ook, zeggen wat ze op de media horen. Toch staat Al Assad al 2,5 jaar en nog geen enkele vooruitzicht op dat hij binnenkort zal aftreden.

De enige burgers die zijn omgekomen door de Syrische leger zijn door bommen om het leven gekomen die bedoeld waren voor de rebellen.

Papierversnipperaar: De Syrirs zullen hem nooit eruit trappen, het zijn eerder extremisten uit andere Arabische landen die tegen Syri vechten.
pi_116998573
Als je kijkt naar de uiterlijk van de Syrische leger en het uiterlijk van de FSA, dan zie je al genoeg.
Zulke mensen wil je Syri niet laten overnemen, dat kan nooit goed eindigen.
pi_116999143
quote:
Video has emerged purporting to show the formation of Christian brigade of the Free Syrian Army.

Our colleague Mona Mahmood translates the masked commander saying:

"We the Christian young men of the revolution declare the formation of Anssarullah brigade in the Damascus countryside. We are honest soldiers who will defend the land with our Muslim brothers."

The video cannot be independently verified. A new report by the Swedish Institute for International Affairs, which we discussed yesterday, said "virtually all members of the armed insurgent groups" that have formed so far have been made up of Sunni Arabs.

The Guardian
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 19 september 2012 @ 20:57:53 #210
pi_116999223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:45 schreef Kelb het volgende:

Papierversnipperaar: De Syrirs zullen hem nooit eruit trappen, het zijn eerder extremisten uit andere Arabische landen die tegen Syri vechten.
De FSA bestaat voor 90% uit gedeserteerde collega's van je oom.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:58:10 #211
pi_116999242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:48 schreef Kelb het volgende:
Als je kijkt naar de uiterlijk van de Syrische leger en het uiterlijk van de FSA, dan zie je al genoeg.
_O-
pi_116999772
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:48 schreef Kelb het volgende:
FSA bestaat voor overgrote deel uit gedeserteerde soldaten. Die vroeger met je oom werkten. Ra-ra waarom zou dat zo zijn? Vele getuigenissen van hen over hoe het leger van je held Assad met hun eigen soldaten omgaat: niet schieten is zelf een kogel in je achterhoofd van je collega bijv. Maar ook hoe zij getuigen waren van afslachten van mensen, burgers. Waarom? Omdat Assad collectief straft, dus een hele wijk (inclusief vrouwen, kinderen of burgers zonder wapens) terugpakt omdat rebellen daar konden schuilen. Of omdat hij weet (ze zijn soenni) dat zij sowieso sympathiseren met de rebellen.

Daarnaast is Assad een "modern ogende" man, gladgeschoren, in maatpak, zeer goede educatie genoten en spreekt zeer goed Arabisch. Maar een grote misdadiger die honderden afmaakt zonder om te kijken. Net zoals zijn pa. En geen enkele vrijheid gunt, geen onafhankelijke journalisten, geen milimeter ruimte voor kritiek etc etc.

Assad heeft het zelf verziekt. Als hij slimmer had aangepakt zoals Koningen van Marokko of Jordanie zat hij er gewoon nog zonder grote problemen. Hij dacht op de oude weg door te kunnen gaan, elke openlijke kritiek gelijk naar de martelkamers en/of kogel door het hoofd. Alleen was de tijd veranderd en heeft hij zelf ervoor gezorgd dat de revolutie nu door heel het land waait en grote delen van het land hij niet meer controleert. Gegokt, en verloren. Wa at-tarikh la yarham (en de geschiedenis kent geen genade). Een bekend Arabisch gezegde.
pi_117001103
Waarom is het zo dat er alleen gereageerd wordt als ik iets negatiefs zeg over de FSA of positiefs zeg over de Syrische leger? waarom niet op het filmpje dat ik eerder had gepost over het Syrische leger?
  woensdag 19 september 2012 @ 21:34:57 #214
pi_117001598
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:27 schreef Kelb het volgende:
waarom niet op het filmpje dat ik eerder had gepost over het Syrische leger?
Omdat dat propagandistische bullshit is. Assad word bevochten door zijn eigen burgers en soldaten en hij bombardeert iedereen plat. En dan moeten wij naar jouw filmpjes kijken?
pi_117002470
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat dat propagandistische bullshit is. Assad word bevochten door zijn eigen burgers en soldaten en hij bombardeert iedereen plat. En dan moeten wij naar jouw filmpjes kijken?
Is toch niet geacteerd?
Minimaal 50% van de filmpjes van FSA zijn propaganda, het is zelfs bewezen.
http://www.liveleak.com/view?i=a9d_1347918365
http://www.liveleak.com/view?i=0b4_1347531025
(binnen 2 minuten)

Nu een video van de Syrische leger waarvan is bewezen dat het propaganda is?
pi_117002710
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De FSA bestaat voor 90% uit gedeserteerde collega's van je oom.
Als je kijkt naar de Syrische leger zijn het allemaal nette mensen die zich verzorgen, meeste rebellen hebben allemaal een baard (moslim extremisten) dus dat zijn geen logische cijfers.

kijk bijvoorbeeld naar deze 'collega' die gedeserteerd is:
pi_117003065
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:27 schreef Kelb het volgende:
Waarom is het zo dat er alleen gereageerd wordt als ik iets negatiefs zeg over de FSA of positiefs zeg over de Syrische leger? waarom niet op het filmpje dat ik eerder had gepost over het Syrische leger?
Waarom reageer jij niet gewoon op wat Aloulou je te zeggen heeft? Dat zie ik wel meer gebeuren in deze topicreeks, dat er gewoon niet wordt gereageerd als iemands argumenten worden ontkracht. Dat je dan niet wil reageren omdat je geen antwoord/argumenten hebt vind ik dan nog niet zo erg, maar vervolgens zegt die persoon een paar pagina's later precies hetzelfde :')
Incelfrikandel
pi_117003330
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Waarom reageer jij niet gewoon op wat Aloulou je te zeggen heeft? Dat zie ik wel meer gebeuren in deze topicreeks, dat er gewoon niet wordt gereageerd als iemands argumenten worden ontkracht. Dat je dan niet wil reageren omdat je geen antwoord/argumenten hebt vind ik dan nog niet zo erg, maar vervolgens zegt die persoon een paar pagina's later precies hetzelfde :')
Waar lees je in zijn bericht dat mijn argumenten worden ontkracht? op basis van wat is het ontkracht? Syri is mijn land, ik heb daar familie en vrienden, waarom ben ik niet tegen Assad? en waarom zouden andere Syrirs dan wel tegen Assad zijn?
pi_117004581
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:00 schreef Kelb het volgende:

[..]

Waar lees je in zijn bericht dat mijn argumenten worden ontkracht? op basis van wat is het ontkracht?
you've gotta be shittin me :') Hij geeft direct antwoord over je claim over je oom.

quote:
Syri is mijn land, ik heb daar familie en vrienden, waarom ben ik niet tegen Assad? en waarom zouden andere Syrirs dan wel tegen Assad zijn?
En je hebt staatstv filmpjes nodig om dat te onderbouwen? Het is ook altijd hetzelfde. Egypte is niet Tunesi. Libi is niet Egypte. Syri is niet Libi. Nee, het is nooit de schuld van de dictators zelf, maar van de zionisten, terroristen of van de westerse media :') Nee iedereen houd van Ben Ali/Mubarak/Saleh/Khadaffi/Hamad/Assad daarom krijgt hij al anderhalf jaar de volksopstand niet onder de duim :)
Incelfrikandel
  woensdag 19 september 2012 @ 22:55:14 #220
pi_117006399
quote:

en waarom zouden andere Syrirs dan wel tegen Assad zijn?
Die Syrirs die al tientallen jaren onderdrukt en gemarteld worden? Tja, waarom zou dat zijn?

Het is natuurlijk lastig te moeten accepteren dat je droomwereld en je moederland niet zo ideaal zijn als je altijd dacht. Het is veel makkelijker om in propaganda te geloven dan de harde lelijke werkelijkheid onder ogen te zien. Maar het MO zit vol met moordende en martelende dictators, waarom zou Assad anders zijn?
pi_117008658
quote:

[..]

Waar lees je in zijn bericht dat mijn argumenten worden ontkracht? op basis van wat is het ontkracht? Syri is mijn land, ik heb daar familie en vrienden, waarom ben ik niet tegen Assad? en waarom zouden andere Syrirs dan wel tegen Assad zijn?
Jij denkt dat het wat zegt dat jij Syrier bent maar dat zegt niet veel. Ik ben Tunesier en duizenden Tunesiers uit mijn stad (en geboortestad van Ben Ali) waren met Ben Ali en treuren nog dagelijks dat hij weg is. Dat zijn mensen die er alleen maar op achteruit gaan nu hij weg is, zij hadden een goed leven, woonden in een mooie wijk, goede contacten hoog in het regime etc etc. In elke revolutie zijn er tegenstanders en mensen die totaal geen belang hebben bij verandering.

Feit blijft dat Assad zijn legitimiteit als "Arabische leider" van het Syrische volk totaal heeft vernietigd vanaf het moment dat hij moordend optrad tegen demonstraties. Demonstraties ja. Want het terugvechten met wapens op grote schaal kwam pas na maanden. Maar daar reageer je wijs niet op natuurlijk. Assad is enkel en alleen verantwoordelijk voor het feit dat men hem nu bevecht. Had die langnek een beetje gekeken naar Tunesie, Egypte en Libie had hij de les gesnapt die Koning Mohammed VI of Hussein in Jordanie wel trokken: demonstraties en onvrede toelaten. En later kan je het altijd nog slim en indirect de nek omdraaien de revolutie.

Jouw staatsfilmpjes zijn net zoals die gedraaid werden in stalinistisch Rusland of Noord-Korea nu.
Het grote verschil met de FSA is dat zij gewoon openlijk toegeven dat een deel van Aleppo bevolking niet blij met hen is en hun komst. Dit tegengeluid, kritiek, zal je nooit in jouw staatsfilmpjes tegenkomen of staatsnieuws van Assad. Alleen dat zou je al aan het denken moeten zetten. Het grote verschil met de FSA is dat zij wel onafhankelijke journalisten gewoon mee laten gaan op patrouilles zonder ENIGE censuur vooraf. Dat zou jouw Assad nooit laten doen natuurlijk. En het FSA weet dat ook achteraf er info vrij kan komen die niet positief voor hen is, zoals de journalist uit Amerika die een filmpje had van een ex-Assad soldaat die men terug naar zijn basis wilde sturen om hem vervolgens op te blazen tussen hen in. Maar mislukte. Dit is nadelig voor de FSA maar niet gecensureerd vooraf. Iets waar jouw Assad bol van staat: censuur.

Wanneer krijgen journalisten toegang tot het conflict van Assad zodat de "echte" waarheid gefilmd kan worden en al die "terroristen" die hij naar zijn zeggen dagelijks bestrijdt?

Je kan duizend keer roepen over die baarden en dat Assad zo beschaafd eruit ziet. Vooralsnog hebben al die beschaafd uitziende Arabische leiders (Ben Ali, Mubarak, Assad) meer ellende, corruptie dood en verderf gebracht dan alle andere niet-glad-geschoren-oppositie bij elkaar.

Als Assad zo geliefd is, laat hem het land open gooien. Geen censuur meer. Echte vrijheid. En verkiezingen met allerlei partijen. Maar jij weet dondersgoed dat hij dat nooit wint. En dat weet hij ook wel en daarom moet hij koste wat kost en met veel doden tot gevolg aan de macht blijven. Met steun van die Perzische baarden in Teheran natuurlijk. Die sowieso geen tering om Syriers of democratie geven zolang hun belangen in Syrie maar gehandhaafd blijven. Zoals ze ook in Libanon en Irak dat uitspelen, en Iran nog nooit als voorbeeld is genoemd door een Midden-Oosterling hoe hij graag zijn land bestuurd ziet.

Als laatste: er zijn tientallen getuigenissen van Syriers die zonder angst voor censuur echt hun verhaal vertellen over hoe het regime te werk gaat. Ex-soldaten, ex-nieuwslezers, ex-politici die tot de kringen direct naast Assad behoorden etc etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aloulou op 19-09-2012 23:37:18 ]
pi_117011436
Indrukwekkende net gefilmde documentaire in de frontlinie van Aleppo met het FSA. Door Abdul-Ahad, journalist voor The Guardian die tussen bij hen verbleef:

http://video.pbs.org/video/2280738289
  donderdag 20 september 2012 @ 12:23:51 #223
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_117019275
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:09 schreef Aloulou het volgende:
Indrukwekkende net gefilmde documentaire in de frontlinie van Aleppo met het FSA. Door Abdul-Ahad, journalist voor The Guardian die tussen bij hen verbleef:

http://video.pbs.org/video/2280738289
Zeer interessant om te zien. Ik vind het jammer dat er niet veel van zulke documentaires/filmpjes zijn. Het geeft je toch een beter beeld van hoe het er aan toe is.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  donderdag 20 september 2012 @ 15:23:10 #224
137562 rakotto
pi_117025626
Rebels shoot down helicopter in Syria's Douma: NGO

quote:
Rebel fighters on Thursday shot down a helicopter in Douma, a town east of Damascus, the Syrian Observatory for Human Rights reported, although state media said the aircraft crashed.
"A helicopter went down in the Tall al-Kurdi area near Douma," said the Britain-based Observatory, citing activists in the area. It "was shot down by rebels" following a series of explosions.

Syrian state television said the helicopter crashed, while the official news agency SANA only reported that the aircraft had gone down.
  donderdag 20 september 2012 @ 22:58:16 #225
137562 rakotto
pi_117047866
Syrian refugees in Egypt: Escaping war, meeting hardship

quote:
According to the UN refugees agency, not less than a quarter of a million Syrians have fled the country since the start of the revolution in March 2011, increasing month after month, creating a major crisis.
While the focus has been on the suffering of Syrian refugees in Jordan and Turkey as well in Lebanon, in Egypt a growing community of Syrian refugees increased rapidly in a country that seems to be safer than others in terms of ethnic and geographic conditions.

In the satellite city of 6th of October, located on the outskirts of the Giza governorate, Ahram Online took a closer look the Syrian refugee community, their status, and spoke to its members about the challenges they face.

Tough experience

Laying in a bed all day long, Bassel, 22, lives with his mother in their small apartment. Bassel was shot by El-Assad regime snipers in Homs, at the ill-fated Bab El-Saab, while he was in a car thinking it would be much safer than walking.

He was shot in the back and was paralysed. He came to Cairo in mid-July 2012 along with his elderly mother and uncle who have been looking after him ever since.

"I got injured in February 2012. It was a very hard time, especially when I was being transferred from a field hospital to a hospital in the city by the help of the FSA (the Free Syrian Army)," Bassel told Ahram Online, recounting the story of his injury, adding that he had to lie to security forces on the way to Damascus Airport claiming that he had been paralysed in a car accident two years earlier.

"We had to bribe security after they knew I came from Homs," he said.

"I have to undergo a treatment period of three to six months, to see if there is any advancement that may allow me to have an operation in Germany," said Bassel with hope in his eyes.

Bassel is being looked after by Syrian doctors in Egypt. He has undergone several operations and will have to undergo more, costing him and his family more than LE5000 per month so far. Bassel's uncle is trying to find a job in Egypt in order to provide for his sister and her young paralysed son.

Ahram Online also met Nour, the first baby to be born in the Syrian refugee community. The youngest member in a considerable family, the newborn has four older brothers and lives with her parents and her ill grandmother in a building rented by donations.

Nour's father is concerned with the education of his sons and was relieved to learn of the presidential decision allowing Syrians access to free public education offered to Egyptians. He was lost, however, on where to go when it comes to the required government paperwork.

His wife, Um Nour, is also concerned and says: "I want them to go to school. In Syria, before we came, they did not see the street as they were always occupied playing with Playstation and studying, but now they are playing in the street," adding that it is unfair they did not go to school last year.

"The eldest one of them is 12 years old and the youngest is five years old," Um Nour said while carrying her newborn baby surrounded with her sons in the threadbare apartment.

Nour's family, who arrived to Egypt four months ago, had at first to share the apartment with her aunt's family before they were able to move to another home. To get to Egypt the family had to bribe many on their way to Damascus from Homs, costing them dearly in their attempt to escape constant shelling.

"I need to find a job. I cannot stay like this," said Nour's father who used to work as a house painter in Homs. Finding a job is a challenge to the many Syrian refugees stranded now in a country that already suffers from high unemployment.

Nour's grandmother, an old lady in her 70s, also complained to Ahram Online that she suffers from diabetes, which is costing the family even more. Young Syrian doctors check on her from time to time, monitoring her blood sugar level and her eyesight.

Estimated numbers

Before the Syrian revolution erupted, UNHCR (UN High Commissioner on Refugees) had registered 1697 Syrians seeking asylum in Egypt. The agency estimates that the number now is nearly 10 times higher.

Estimating by the immigration records, the number of Syrians that entered Egypt since March 2011 is 95,000. No official number, however, is available.

Despite the fact that UNHCR does not share its information with third parties, including governments, many refugees refuse to register fearing they will be deported. Thus they are unable to access services allowed to those who have obtained a "yellow card" proving their refugee status, including education and health services similar to those accessed by Egyptians.

As a result, the UN agency has started working with Syrian activists in Egypt, reaching out to refugees communities. This work, however, is made difficult by the spread of the Syrian refugee population across several distant Egyptian governorates, including Cairo, Alexandria, Giza, Mansoura, Bani Soueif and even Sharm El-Sheikh.

Another body providing aid to Syrian refugees is the Humanitarian Relief Committee of the Doctors' Syndicate, which estimated in late August 2012 that around 1400 refugee families were residing in Egypt.

Role of NGOs

Besides the Humanitarian Relief Committee, two main charity NGOs in Egypt are currently working with Syrian refugees: El-Gamiyaa El-Sharyah and the Family House NGO.

El-Gamiyya El-Sharyeh, a Salafist charity organisation, is considered one the main sponsors and the biggest by far when it comes to the 1400 refugee families residing in 6th October City

The Salafist charity’s help extends to providing medical care as well as shelter.The NGO rents whole buildings in 6th October for families that need shelter. Branches of the charity all over the country are given orders to help any Syrian refugee who asks for help.

Just like El-Gamiyaa El-Sharyeh, the Family House organisation helps refugees through donations directed to housing, furniture, education and even work.

Syrian activists in Egypt

Members of the Syrian community in Egypt are doing their best when it comes to helping their compatriots facing tough conditions.

"We do not want our own people to be humiliated," Um Farouk, a Syrian activist who preferred to remain anonymous, told Ahram Online. "They have been through a lot of hardships already on their way from Syria to Cairo, searching for good shelter in dignity," she added.

Um Farouk is trying to find a legal way to establish a secular NGO in Egypt to accept donations from Egyptians and Syrians. She is very active online helping refugees as well offline through Egyptian and Syrian friends. "Not all the people in Egypt want to donate to Islamist charities. They would prefer something secular that is open to everybody," she said, in reference to El-Gamiyaa El-Sharyeh and the Islamist Family House NGOs.

Syrian-Egyptian activist Rasha Maati has already founded a small NGO in 6th October along with some of her friends in Egypt. The NGO, "Egypt and Syria Together Till Victory," is officially recognised by the Ministry of Social Solidarity. She hopes that the new NGO through its Facebook page will attract people who want to help Syrian refugees but do not know how.

The NGO aims to solve housing and unemployment problems facing refugee families. The housing problem in particular has gotten worse as more and more families began to flock to Cairo, while rents are also increasing in Egypt.

Meanwhile, Syrian doctors in Egypt formed a partnership with the renowed "Tahrir Doctors" group to provide medical aid, including medicine and medical treatment. The Syrian doctors are building towards opening a 24/7 clinic to help refugees in 6th October.
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:22:32 #226
137562 rakotto
pi_117055866
Gisteren zijn er in totaal 258 mensen vermoord. 60 daarvan zijn in 1x omgekomen tijdens een bombardement van een benzine station.
  vrijdag 21 september 2012 @ 19:48:18 #227
pi_117080300
quote:
Defiant Syrian president accuses Gulf states of funding rebels

Bashar al-Assad attacks Saudi Arabia and Qatar as opposition group blames regime for disappearance of its leaders

The Syrian president, Bashar al-Assad, has said he is adamant his regime will not fall and lashed out at Gulf countries which he accused of using their enormous oil wealth to try to drive him from power.

Assad's comments were published on Friday as an opposition group, the National Co-ordination Body for Democratic Change in Syria, accused the regime of being behind the disappearance of two of its leaders.

Abdul-Aziz al-Kheir and Ayas Ayyash were expected to take part in a conference this Sunday in Damascus by 20 Syrian groups that are calling for Assad to step down. But they disappeared on Thursday along with a friend who had picked them up at Damascus international airport, the group said.

The group's head, Hassan Abdul-Azim, told the Associated Press that the regime was believed to be behind the disappearance.

Syria's crisis began in March last year with anti-government demonstrations inspired by the Arab spring and demanding reforms. The protests were met with a brutal crackdown by the regime. Syria later became embroiled in a civil war between forces fighting for Assad and those trying to topple him.

Activists say nearly 30,000 people have been killed since the crisis began, the vast majority civilians.

After Assad's remarks were published, the Syrian information minister, Omran al-Zoebi, told state-run TV that the president had received nine Egyptian journalists and had a chat with them about the latest developments in Syria.

The minister said none of the journalists took notes as the meeting was considered a "personal visit", but a reporter for the weekly al-Ahram al-Arabi published some of what was said.

The weekly quoted Assad as saying that the rebels "will not succeed" and that a foreign military intervention such as the one that helped topple the Libyan leader Muammar Gaddafi will "not be repeated" in Syria.

Assad also launched one of his harshest attacks on Saudi Arabia and Qatar, which have been among his strongest critics and backers of the opposition, saying they are trying to influence the region with money.

"They think their money can buy geography, history and a regional role," Assad reportedly said.

"They are giving terrorists weapons and money with hope of repeating the Libyan model. Instead of helping regional stability, they are supplying armed elements with weapons and training in order to weaken the Syrian state."

The upheaval in Syria presents an opportunity for the Gulf's Sunni rulers to bolster their influence and possibly leave the Shia powerhouse Iran without its critical alliances that flow through Damascus. Assad's regime, which is allied strongly with Iran, is led by the minority Alawite sect, an offshoot of Shia Islam.

Syria's ties with the Gulf nations have been strained in the past – Assad once called Saudi King Abdullah and other Arab leaders "half men" for being critical of Hezbollah over the 34-day war between the Lebanese Shia militant group and Israel in 2006.

In the briefing, Assad added that the only way to solve the Syrian crisis is through "dialogue with the opposition" and that the "door for dialogue is open."

Most Syrian opposition groups reject any talks with the regime, saying they will not accept anything less than Assad's departure from power and the dissolving of his regime's security agencies.

Abdul-Azim, the opposition leader, repeated that stance and said the opposition wants a "new regime that represents the will of the people."

He added his group will go ahead with the plans for Sunday's opposition conference despite the disappearance of the two leaders. The gathering will invite European ambassadors, envoys from China and Russia, which back the regime.

The Britain-based Syrian Observatory for Human Rights said on Friday that nearly 30,000 Syrians have been killed during the uprising.

The count includes 20,935 civilians, 1,153 army defectors fighting alongside the rebels and 7,141 Syrian troops fighting for the Assad regime – a total of 29,229, said the head of the group, Rami Abdul-Rahman.

The list was compiled from reports by witnesses and medical staff, he said, adding that he only includes those identified by name or whose death was authenticated by amateur video. Several thousand who are presumed dead, including pro-Assad troops, have been kept off the list because the bodies could not be identified.

Another Syrian opposition group, the Local Co-ordination Committees, put the overall death toll at 26,405. However, its count does not include Syrian troops killed in battle. It relies on a network of activists in Syria to collect its information.

Fighting in Syria has intensified in recent weeks, with the regime increasingly relying on air strikes to try to drive rebels out of territory they are holding, particularly in the north. The air attacks, along with the use of heavy weapons by rebels, have driven up the daily death toll, said Abdul-Rahman.

More than 250 people were killed on Thursday including 199 civilians, five army defectors and 46 regime soldiers, Abdul-Rahman said. August has been the bloodiest month so far, with nearly 5,000 dead.

Meanwhile, in the north-eastern town of Ein al-Arab, a gunman on a motorcycle shot dead a leading Kurdish opposition figure, Mahmoud Wali, also known as Abu Jandi, as he walked out of his office late on Thursday, the Kurdish activists Mustafa Osso and Ibrahim Issa said.

Wali was a senior member of the Kurdish National Council, which includes several Kurdish groups.

Osso said it was not clear who was behind what he said was a "political assassination".

On Friday, activists reported clashes and shelling in different areas around Syria, with the fighting being most intense in the northern city of Aleppo, Syria's largest city and commercial capital. The fighting there came a day after regime air strikes hit a petrol station in northern Syria, setting off a fiery explosion that killed at least 30 people and wounded dozens.
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:24:50 #228
pi_117128913
quote:
Syrian rebels move headquarters from Turkey into Syria

Free Syrian Army says command centre moved into liberated areas last week to speed Bashar al-Assad's downfall

Syrian rebels have moved their headquarters from Turkey to areas they control in Syria, according to one of their leaders.

Brigadeer General Mustafa al-Sheikh, who heads the Free Syrian Army's military council, told the Associated Press that the group moved headquarters last week in order to hasten the fall of the president, Bashar al-Assad. He would not say where the new headquarters are located.

In the past few months, rebels have been able to capture wide swaths of territory along the Turkish border and three border crossing points on the frontier, which has allowed them to ferry both materiel and people to help in the fight to oust Assad. The rebels also have seized control of several neighbourhoods in the northern Syrian city of Aleppo, the country's largest city and commercial capital, in weeks of bloody fighting.

"There are liberated areas now and it's better for the command to be with the rebels instead of being abroad," Sheikh said from Turkey. The general said he has been going back and forth to Syria.

Sheikh said moving the command to Syria "will speed up the fall of the regime because it will give a big boost to the morale of rebels and there will be a command to follow up on operations."

Meanwhile rebel fighters have shot down a government fighter jet as it flew over the northern Syrian town of Atarib in Aleppo province, a witness said.

The witness, an independent journalist who asked to remain anonymous, said rebel fighters were attacking a military base near the town when the jet flew over and rebels shot it down with anti-aircraft guns.

Elsewhere, Syrian activists said rebels and government troops fought a fierce battle near the border with Jordan that lasted several hours.

Activists said the fighting in and around the Syrian border town of Nasib continued until dawn on Saturday.

The Britain-based Syrian Observatory for Human Rights said there were casualties on both sides without giving figures.

Mohammed Abu Houran, an activist in the area, said the rebels attacked an air defence base near Nassib then clashed with Syrian border guards as they were withdrawing.

Nasib is in the southern province of Daraa, where the uprising against President Bashar al-Assad's regime began in March last year.

The uprising turned into a civil war which activists say has claimed the lives of nearly 30,000 people.

On 27 August rebel fighters shot down a helicopter on the outskirts of Damascus and three days later rebels said they had brought down a jet in Idlib, near the Turkish border.
pi_117204930
wat gebeurt er eigenlijk in dit filmpje? mijn arabisch is niet zo best...

http://www.zaman.com.tr/m(...)inden-namaza-hakaret
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:09:45 #230
137562 rakotto
pi_117226648
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:50 schreef Slayage het volgende:
wat gebeurt er eigenlijk in dit filmpje? mijn arabisch is niet zo best...

http://www.zaman.com.tr/m(...)inden-namaza-hakaret
Ik vind het zelf heel onduidelijk wat ze zeggen. Op het einde alleen een klein stukje waar ze voor Assad bidden.

De rest lijkt voor mij alsof ze aan het spotten zijn met de Islam. Tenminste, zo lijkt het als je met schoenen in een moskee gaat lopen en roken en de manier van bidden.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:16:56 #231
137562 rakotto
pi_117226855
quote:
You will not find this news whether in Arab or International mainstream media , you will not find this news in most of the Pro-Syrian revolution Facebook Pages.
Not less 20 young men and women from Alwite sect in Homs , mainly from El Zahara neighborhood "Alwite neighborhood" in the city have been arrested and have been detained for nearly month and half by El Assad regime.
Their charge ?? Helping the Sunni neighborhoods by providing them food and medical aid and supplies !!
No one mentioned this , the Alwite sect should know about these boys and girls. Already there are thousands of Syrians from different sects and ethnics in prisons for months and nobody cares for them.
Another story you would not read in the mainstream media or even the social media.
A family pays a ransom for their kidnapped kid , about nearly 1 million SYL to what they believed to be Free Syrian Army "FSA" but it turned out that the one behind the kidnap is their neighbour , from their same sect , from El Assad regime loyalist.
You would not read in the mainstream media or even in the social media that the city of Tartus which is being portrayed in the media as strong Alwite capital , actually has got its own Pro-Revolution protests against El Assad.
pi_117261030
Alleen domme varkens zijn tegen het Assad regime

http://www.liveleak.com/view?i=d2f_1348588214
pi_117261132
Doel van rebellen: alles gratis

http://www.liveleak.com/view?i=8cc_1348576441
  woensdag 26 september 2012 @ 11:50:35 #234
137562 rakotto
pi_117267601
Je negeert nog steeds alles wat tegen je gezegd is in deze topic he. :')

Trouwens, wat doe jij en je familie hier als Assad zo goed is? En de duizenden Syriers in dit land? Een massa-immigratie gebeurt niet wanneer het zo goed gaat in het land van herkomst.
  woensdag 26 september 2012 @ 12:08:15 #235
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_117268116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:50 schreef rakotto het volgende:
Trouwens, wat doe jij en je familie hier als Assad zo goed is? En de duizenden Syriers in dit land? Een massa-immigratie gebeurt niet wanneer het zo goed gaat in het land van herkomst.
Exact wat ik ze ook wel eens vraag. Staan ze daar met hun mond vol tanden.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_117268719
quote:
Exploses bij hoofdkantoor Syrische leger
DAMASCUS - Bij de explosies bij het hoofdkantoor van het Syrische leger in het centrum van Damascus zijn woensdag meerdere gewonden gevallen. De legerleiders zijn echter ongedeerd, meldden de Syrische strijdkrachten.

Na de ontploffingen is brand uitgebroken op de bovenste verdiepingen van het gebouw. De ontploffingen werden veroorzaakt door een bomauto en een bom binnen het complex, aldus een verklaring. Volgens de staatstelevisie zijn de explosies het werk van ,,terroristen met relaties in het buitenland'', de term die de autoriteiten gebruiken voor de rebellen die vechten tegen de troepen van president Bashar al-Assad.
quote:
Aanslag legerpost Syrie opgeeist
Het Syrische Observatorium voor Mensenrechten meldde dat er binnen het hoofdkwartier gevechten zijn uitgebroken tussen rebellen en militairen. Daarbij zouden doden zijn gevallen aan beide zijden, aldus het Observatorium.

De Syrische opstandelingen hebben de aanslagen bij het hoofdkwartier van het leger in Damascus opgeist.

Vannacht waren in het centrum van de Syrische hoofdstad twee explosies. Volgens de opstandelingen was het hoofdkantoor van de legerleiding het doelwit. In de buurt van het militaire hoofdkwartier is brand uitgebroken.
Rookwolken

Een woordvoerder van de opstandelingen zegt dat meer dan tien mensen zijn gedood. Het is onduidelijk of daar burgers bij zijn.

De Syrische minister van Informatie beweert dat er alleen materile schade is. Op de staatstelevisie zei hij dat de aanslag zijn doel miste en dat de werknemers in het gebouw niets mankeren. De veiligheidsdiensten zijn volgens de minister op jacht naar de daders.

Er hingen lange tijd grote zwarte rookwolken boven het centrum van Damascus.
quote:
Verslaggever gedood in Damascus

DAMASCUS - Een journalist die in de Syrische hoofdstad Damascus verslag deed van twee zware bomontploffingen bij het hoofdkwartier van de Syrische strijdkrachten is om het leven gekomen. Dat heeft het Iraanse Press TV, de werkgever van de 33-jarige Syrir Maya Nasser, gemeld. Na de bomexplosies brak een grote brand uit in het hoofdkwartier. Ook maakten omwonenden melding van geweervuur.
pi_117268844
quote:
Iranian journalist killed by sniper in Damascus
(Reuters) - A correspondent for Iran's English-language Press TV was shot dead by a sniper in Syria and its Damascus bureau chief was wounded, Press TV reported on Wednesday.

"Insurgents in the Syrian capital Damascus have attacked Press TV staff and killed one of our reporters," anchor Bardia Honardar said on air.

Maya Naser, Press TV's correspondent in Damascus, was shot in the neck and Hussein Murtada, the channel's Damascus bureau chief, was injured in the attack while the two were covering twin bombings on Wednesday that targeted one of Syria's top military command buildings in the capital, Press TV said.

Murtada, who is also bureau chief for Iran's Arabic-language Al-Alam, was injured earlier this month while traveling with Syrian government forces when armed men ambushed them, Al-Alam reported.

More than 20 foreign and Syrian journalists have been killed in Syria since the revolt against President Bashar al-Assad began in March 2011, according to the Committee to Protect Journalists.

Iran has supported Assad, its sole Arab ally, as he attempts to suppress the uprising.
pi_117274195
quote:

wat een drogreden..
Er wonen 25.000 syriers in nederland, dat is nou niet echt massa immigratie.
Hoeveel nederlanders wonen er in Belgie? En in duitsland? En in de USA. Of in Canada? Of in Australie? Ahhh, dat komt natuurlijk omdat het zo slecht gaat in het land van herkomst.. Warrom komen die nederlanders gewoon niet terug??
  woensdag 26 september 2012 @ 16:58:44 #239
pi_117278469
pi_117278747
quote:
Ah,

we gaan het op die manier spelen , net zoals die massa verkrachting in Libie die een hoax van de rebellen bleek : http://alienatedleft.blog(...)bels-lied-about.html

Of de couveuse moorden in kuweit (bron wiki) :

quote:
Een belangrijk argument in het winnen van de Amerikaanse publieke en politieke opinie voor militair ingrijpen was een getuigenis die een vrouw deed voor een groep Amerikaanse congresleden. De vrouw vertelde verpleegster te zijn geweest in het stadsziekenhuis van Koeweit en beschreef huilend hoe Irakese soldaten baby's uit couveuses trokken en ze lieten sterven op de koude vloer.

De getuigenis werd door tientallen miljoenen Amerikanen bekeken en president George Bush refereerde in de weken daarop tenminste tien maal aan dit verhaal. Uiteindelijk zeiden tenminste zes congresleden dat dit verhaal voor hen genoeg was om voor Amerikaans militair ingrijpen te stemmen, en de stemverhouding in de senaat bleek uiteindelijk 52-47 voor ingrijpen.

Een jaar daarna bleek dit verhaal volledig uit de duim gezogen te zijn. De vrouw bleek lid te zijn van de koninklijke familie van Koeweit en was de dochter van de Koeweitse ambassadeur in de Verenigde Staten. Tijdens en na de inval woonde ze niet in Koeweit.[1]
  woensdag 26 september 2012 @ 17:07:14 #241
pi_117278779
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:06 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Ah,

we gaan het op die manier spelen , net zoals die massa verkrachting in Libie die een hoax van de rebellen bleek : http://alienatedleft.blog(...)bels-lied-about.html

Of de couveuse moorden in kuweit (bron wiki) :

[..]

Koeweit was idd een HOAX, maar verkrachting is een standaard wapen in een oorlog.
pi_117278928
de andere feiten in libya zijn ook weerlegt, zoals het gebruik van anti-aircraft guns op "vreedzame" demonstranten en de massa slachtingen.

Ik zal niet zeggen dat er niets gebeurt, maar dit bericht lijkt zo schromelijk overdreven dat het stinkt naar propaganda...
  woensdag 26 september 2012 @ 17:14:44 #243
pi_117279099
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:10 schreef mr_jack het volgende:
de andere feiten in libya zijn ook weerlegt, zoals het gebruik van anti-aircraft guns op "vreedzame" demonstranten en de massa slachtingen.
Nee, dat is niet waar.
quote:
Ik zal niet zeggen dat er niets gebeurt, maar dit bericht lijkt zo schromelijk overdreven dat het stinkt naar propaganda...
Het lijkt mij helemaal niet overdreven. Maar het probleem is eenvoudig op te lossen door journalisten gewoon hun werk te laten doen in Syri. Maar Assad wil dat niet. Hij heeft blijkbaar veel te verbergen.
pi_117280340
quote:
"This six year old boy was tortured worse than anyone else in the room. They treated his body as a dog"

Shocking testimony collected from refugees in camps outside Syria has revealed that children have been killed, maimed and tortured in the country's brutal civil war. They've also witnessed the deaths of parents, siblings, other children, and torture.
bron

quote:
Daar hebben we er meer van in dit topic :') Uit zijn postgeschiedenis begrijp ik dat zelfs vrienden van hem politieke problemen hebben met het Syrische regime, lekkere vriend ben je dan als je je zo opstelt :')

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:09 schreef mr_jack het volgende:

[..]

wat een drogreden..
Niks drogreden, ik zit ook nog steeds te wachten op je bron dat het VN-rapport nep is en dat de waarnemers eigenlijk opschreven dat Assad heel liev is :')
Incelfrikandel
pi_117281168
quote:
Dat artikel is alleen weer een ooggetuigen verslag van soennieten, uit rebellen gebied, hoezo propaganda?

Er zitten een tiental foto's in dat artikel van kinderen, en de ergste mishandeling die ik kan ontdekken is de volgende :

http://imageshack.us/photo/my-images/29/naamloosvlp.jpg (copy/paste deze link)

En jij gelooft dat dat plekje het resultaat is van opgehangen worden met handboeien en dan verrot geslagen worden? Waar zijn de foto's van de wonden van de sigaretten die uitgedrukt werden op kinderlichamen?

quote:
Niks drogreden, ik zit ook nog steeds te wachten op je bron dat het VN-rapport nep is en dat de waarnemers eigenlijk opschreven dat Assad heel liev is :')
Bron 1 :
http://www.nationalreview(...)sacre-john-rosenthal

Bron 2 :
http://www.globalresearch(...)-the-houla-massacre/

En zo zijn er nog tientallen.
pi_117281235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:08 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Exact wat ik ze ook wel eens vraag. Staan ze daar met hun mond vol tanden.
Gaat op dit moment niet over onze leven, maar over mensen die daar nog wel wonen.
Mijn ouders hebben dit besluit genomen, net zoals mensen van Nederland naar Spanje verhuizen.

Wat zou Nederland doen als hun gemeente wordt aangevallen door een groep bewapende mannen?
Juist, hun aanvallen. Dit is wat er nu ook gebeurd in Syri, maar jullie komen er pas achter als het afgelopen is, zoals in Libi, Egypte etc
  woensdag 26 september 2012 @ 18:17:53 #247
pi_117281294
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:13 schreef mr_jack het volgende:

Bron 2 :
http://www.globalresearch(...)-the-houla-massacre/

En zo zijn er nog tientallen.
Alleen maar ouwe koeien? De enigen die dachten dat Houla door de opstandelingen was gedaan waren Martin Janssen, die christelijke priesters zou hebben gesproken, en de Russen.

En Martin Janssen kannen we heel goed van Pro-Assad propaganda in de Volkskrant.
pi_117282173
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen maar ouwe koeien? De enigen die dachten dat Houla door de opstandelingen was gedaan waren Martin Janssen, die christelijke priesters zou hebben gesproken, en de Russen.

En Martin Janssen kannen we heel goed van Pro-Assad propaganda in de Volkskrant.
Wat heeft martin jansen te maken met een rapport uit de Frankfurter Algemeine?

http://www.faz.net/aktuel(...)syrien-11776496.html

Feit is dat er verschillende bronnen zijn die het weerleggen dat Assad's leger dit gedaan zou hebben, en jij doet dat af als ouwe koeien? Dat VN rapport is in dat geval dan net zo goed een oude koe.

Je probeert je er wel heel gemakkelijk van af te maken en dit soort tegen-beweringen onder de mat te schuiven...
pi_117282261
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Met het woordje niks weerleg je mijn hele onderbouwing? En schakel je snel over op iets anders?
Beetje te makkelijk dit.
Vertel mij eens waarom er zoveel nederlanders emigreren dan? Is het hier zo slecht? Zouden alle geemigreerde nederlanders het koningshuis haten?
pi_117282617
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar.

[..]

Het lijkt mij helemaal niet overdreven. Maar het probleem is eenvoudig op te lossen door journalisten gewoon hun werk te laten doen in Syri. Maar Assad wil dat niet. Hij heeft blijkbaar veel te verbergen.
Assad heeft over een flink deel van het land niets te zeggen. Blijkbaar willen die opstandelingen ook niet dat journalisten hun werk doen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')