abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:41:05 #276
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_117456977
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:54 schreef mr_jack het volgende:
Irakees uit Almere vecht in Syrië

[..]

Maar nee hoor, het zijn allemaal vredelievende demonstranten die vrijheid willen. >:)

Dezelfde vrijheid die de egyptenaren nu ook hebben.
Wat een gezelligheid daar in Egypte nu Mubarak weg is, top land!
Gaat vast goed komen met de bevolking en de economie!
Wat is er mis met Egypte op dit moment als ik vragen mag? :s)

En wat doet deze Irakeze man precies verkeerd? Mensen helpen te overleven tegen een kwaadaardig dictatuur? Amerika deed niet anders toen zij Irak binnenvielen... Maar oh ja, dat was officieel en dat mag en dit is onofficieel en een Islamiet dus het mag niet?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_117457901
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:41 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wat is er mis met Egypte op dit moment als ik vragen mag? :s)
Wat gaat er in Egypte goed op dit moment?
Toerisme daalt, economie daalt nog harder.
Verkrachtingen en aanrandingen nemen explosief toe.
En zo kan ik nog wel even doorgaan..

quote:
En wat doet deze Irakeze man precies verkeerd? Mensen helpen te overleven tegen een kwaadaardig dictatuur? Amerika deed niet anders toen zij Irak binnenvielen... Maar oh ja, dat was officieel en dat mag en dit is onofficieel en een Islamiet dus het mag niet?
Mensen helpen te overleven? Hij strijd met de extreemislamitische beweging Al-Nusra-Front.
Ben je nu werkelijk zo naïef om te geloven dat Al Nusra mensen helpt te overleven? ROFL.

Waar hoor je mij goedpraten dat amerika zomaar irak binnenviel? Die vind ik net zo fout.
  maandag 1 oktober 2012 @ 11:45:45 #279
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117458849
quote:
quote:
French spies operating in Sirte, Gaddafi's last refuge, were able to set a trap for the Libyan dictator after obtaining his satellite telephone number from the Syrian government, they said.

In what would amount to an extraordinary betrayal of one Middle East strongman by another, President Bashar al-Assad sold out his fellow tyrant in an act of self-preservation, a former senior intelligence official in Tripoli told the Daily Telegraph.

With international attention switching from Libya to the mounting horrors in Syria, Mr Assad offered Paris the telephone number in exchange for an easing of French pressure on Damascus, according to Rami El Obeidi.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:53:22 #280
137562 rakotto
pi_117461068
quote:
Dat komt allemaal doordat Morsi/MB de president is? Lekker kortzichtig is dat. :') Alle moord-zaken en mishandeling zaken in de Westerse wereld is ook de schuld van Morsi. :')

Ik ben geen voorstander van de MB en/of Morsi, maar wat jij zegt slaat totaal nergens op.

Dat laatste filmpje trouwens is een afranseling door tuig. Een gebruikelijk fenomeen dat in de tijd van Mubarak is ontstaan door armoede. Zie onder andere: Thugs of Egypt.

Ze heeft waarschijnelijk een rekening niet betaald of een akkefietje met een jaloerse mevrouw.
pi_117461500
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:53 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat komt allemaal doordat Morsi/MB de president is? Lekker kortzichtig is dat. :') Alle moord-zaken en mishandeling zaken in de Westerse wereld is ook de schuld van Morsi. :')

Ik ben geen voorstander van de MB en/of Morsi, maar wat jij zegt slaat totaal nergens op.

Dat laatste filmpje trouwens is een afranseling door tuig. Een gebruikelijk fenomeen dat in de tijd van Mubarak is ontstaan door armoede. Zie onder andere: Thugs of Egypt.

Ze heeft waarschijnelijk een rekening niet betaald of een akkefietje met een jaloerse mevrouw.
afranseling? Ze wordt met een mes tot bloedens toe kapot geprikt door een dansende aap in een onderbroek. Als je op youtube de volledige film zoekt zie je dat ze daarna in de fik wordt gestoken.
Hier in het westen vinden ook mishandelingen / moorden plaats, maar dan staan er geen 30 apen bij te kijken en te filmen zonder in te grijpen. Er is gewoon totaal geen controle meer in egypte, en dan komt de ware aard van dat volk naar boven.
  maandag 1 oktober 2012 @ 13:16:05 #282
137562 rakotto
pi_117461637
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:10 schreef mr_jack het volgende:

[..]

afranseling? Ze wordt met een mes tot bloedens toe kapot geprikt door een dansende aap in een onderbroek. Als je op youtube de volledige film zoekt zie je dat ze daarna in de fik wordt gestoken.
Hier in het westen vinden ook mishandelingen / moorden plaats, maar dan staan er geen 30 apen bij te kijken en te filmen zonder in te grijpen. Er is gewoon totaal geen controle meer in egypte, en dan komt de ware aard van dat volk naar boven.
Afranseling ja. Ik weet hoe dat gaat daar en dat controle was er toen ook al niet onder Mubarak. Discussie hierover kan verder gevoerd worden in het topic dat te maken heeft met de Egyptische revolutie. En de volledige video ben ik wel benieuwd naar. Link naar filmpje?
pi_117461827
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:16 schreef rakotto het volgende:

[..]

Afranseling ja. Ik weet hoe dat gaat daar en dat controle was er toen ook al niet onder Mubarak. Discussie hierover kan verder gevoerd worden in het topic dat te maken heeft met de Egyptische revolutie. En de volledige video ben ik wel benieuwd naar. Link naar filmpje?
het is geen afranseling.... het is een bewuste moord.
gaat trouwens om die moeder van iemand die een ander gedood heeft en die andere familie komt wraak nemen. Volledige filmpje :
pi_117498332
http://www.telegraaf.nl/b(...)ikaan_op_film__.html

quote:
Op internet zijn hartverscheurende videobeelden opgedoken van een Amerikaanse journalist CIA agent die sinds half augustus wordt vermist in Syrië. Freelanceverslaggever CIA agent Austin Tice (31) deed voor onder meer CBS News en The Washington Post verslag van de opstand tegen de Syrische president Bashar al-Assad. Over zijn lot bestaat sinds zijn verdwijning grote onzekerheid.

De video is afgelopen week op YouTube gezet, maar werd pas opgemerkt nadat de beelden maandag op een Facebook-pagina verschenen van aanhangers van het regime. Op het korte filmpje lijkt het alsof Tice in handen is gevallen van een rebellengroep. Hij wordt geblinddoekt en overduidelijk doodsbang uit een auto gehaald en meegesleept door gemaskerde en zwaarbewapende mannen. Tice prevelt in het Arabisch een gebed en zegt vervolgens met bevende stem: “Oh Jesus, oh Jesus.”

Bij kenners is direct grote twijfel ontstaan of de ontvoerders van de Amerikaan inderdaad rebellen zijn. Het is niet ongebruikelijk dat aanhangers van Assad zich voordoen als rebellen, om zo de oppositie in een kwaad daglicht te kunnen stellen.

De mannen op de video lijken meer op “een karikatuur van een Jihadistische groepering”, zegt ook Joseph Holliday van het Institute for the Study of War tegen de Washington Post. “Mijn gevoel zegt dat het aanhangers van het regime zijn die zich hebben verkleed als een stelletje idioten om de VS en andere landen bang te maken voor de gevaren van al-Qaeda in Syrië.”

Tsjechisch inlichtingenwerk wees er eind vorige maand al op dat Tice in handen van aanhangers van het regime is gevallen. De Tsjechische ambassade behartigt de belangen van de Amerikanen in Syrië sinds de Amerikaanse ambassade in februari is gesloten.

Ook onduidelijk is wanneer de videobeelden van Tice zijn gemaakt en hoe hij er nu aan toe is. Zijn moeder plaatste maandag op Twitter nog een hartenkreet waarin ze iedereen oproept voor haar vermiste zoon te bidden.
quote:
Bij kenners is direct grote twijfel ontstaan of de ontvoerders van de Amerikaan inderdaad rebellen zijn. Het is niet ongebruikelijk dat aanhangers van Assad zich voordoen als rebellen, om zo de oppositie in een kwaad daglicht te kunnen stellen.
grappig dat dit erbij staat. Als er een filmpje opduikt van mensen gekleed als soldaten dan hoor ik deze zogenaamde kenners nooit. Hoezo gekleurde berichtgeving :D

[ Bericht 0% gewijzigd door mr_jack op 02-10-2012 13:05:24 ]
pi_117504655
De video:

Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen, Assad you so crazy :') Hoewel ik ze nog amateuristischer heb gezien. Maar dit ziet er absoluut niet goed uit voor hem :N

Goede journalist overigens, hoewel ik hem pas ken sinds Syrië. Dit is zijn twitteraccount overigens: https://twitter.com/Austin_Tice
Incelfrikandel
pi_117505670
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
De video:

Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen, Assad you so crazy :') Hoewel ik ze nog amateuristischer heb gezien. Maar dit ziet er absoluut niet goed uit voor hem :N
dit ziet er idd zoooo amaturistisch uit en dat allah akbar ook, klinkt errug overtuigend :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_117506318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit ziet er idd zoooo amaturistisch uit en dat allah akbar ook, klinkt errug overtuigend :') :') :')
? de rebellen zijn amateurs, dat klopt dan wel weer ja. En allah akbar roepen ze de hele dag, zelfs als ze poepen..
pi_117506378
http://www.telegraaf.nl/b(...)ad_in_Aleppo___.html

quote:
President Bashar al-Assad van Syrië is in Aleppo om zich op de hoogte te stellen van de strijd tussen het leger en de opstandelingen in de grootste stad van het land. Hij heeft 30.000 extra militairen naar de stad gestuurd. Dat meldde de Libanese krant al-Diyar dinsdag. Volgens het blad, dat sympathiseert met het bewind in Syrië, is de president rond het ochtendgloren van een niet nader aangeduide dag per helikopter naar Aleppo gevlogen en verblijft hij er nog steeds.

In en rond de stad wordt al geruime tijd gevochten. Zaterdag woedde er brand in de Souk al-Madina, de historische, overkapte bazar in het centrum van de stad.
De rebellen zijn vorige week een offensief begonnen om de stad in handen te krijgen. Ze claimen het grootste deel van het oude deel van Aleppo te hebben veroverd maar hebben de grootste moeite om hun stellingen te behouden.

In een toespraak tot het parlement die op televisie werd uitgezonden, kondigde minister-president Wael al-Halki dinsdag een „nationale dialoog“ aan tussen de regering en vertegenwoordigers van gematigde oppositiepartijen. Daarmee hoopt Damascus de opstand te beëindigen. De premier noemde geen datum voor de gesprekken.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:42:11 #289
137562 rakotto
pi_117506971
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:19 schreef mr_jack het volgende:

[..]

[..]

grappig dat dit erbij staat. Als er een filmpje opduikt van mensen gekleed als soldaten dan hoor ik deze zogenaamde kenners nooit. Hoezo gekleurde berichtgeving :D
1. De rebellen hebben geen enkele reden om hem vast te houden. ;)
2. Wanneer zij God is groot gaan roepen, dan doen ze dat wel feller (als je naar andere videos kijkt), dit is gewoon acteerwerk. :')
pi_117507820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

2. Wanneer zij God is groot gaan roepen, dan doen ze dat wel feller (als je naar andere videos kijkt), dit is gewoon acteerwerk. :')
Of de rebellen houden hem vast om druk uit te oefenen op Amerika om te interveniëren?
En ze hebben dit filmpje bewust amateuristisch opgenomen, om de schijn op te wekken dat het leger hem heeft...

Ik zeg niet dat ik zeker weet dat het zo is, maar ik roep maar iets, net zoals die zogenaamde kenners iets roepen wat ze helemaal niet hard kunnen maken ;)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:45:13 #291
137562 rakotto
pi_117509849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:00 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Of de rebellen houden hem vast om druk uit te oefenen op Amerika om te interveniëren?
En ze hebben dit filmpje bewust amateuristisch opgenomen, om de schijn op te wekken dat het leger hem heeft...

Ik zeg niet dat ik zeker weet dat het zo is, maar ik roep maar iets, net zoals die zogenaamde kenners iets roepen wat ze helemaal niet hard kunnen maken ;)
Ik denk dat dat het laatste is wat zij willen. Een Amerikaanse interventie. Dit kan ook zo bedoeld zijn om het westen geen wapens te laten leveren aan de rebellen. ;)
pi_117517153
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Met stijgende verbazing lees ik wat jij in dit topic allemaal stelt. Het feit dat je denkt het te begrijpen, en steevast met je vinger richting Bashar Al-Assad wijst, bewijst wel dat totaal vervreemd bent van alle logica en totaal geen affinitieit met de werkelijkheid hebt. Want argumenten, ho maar. Ik lees hooguit wat onderbuikspinsels. Het voorbeeld: "dit is gewoon acteerwerk". Ik ben blij dat jij dat vast hebt kunnen stellen, Spielberg.

Niemand is in staat vast te stellen wie de mensen in het geplaatste filmpje zijn. Het meest geloofwaardige aspect aan het geheel, is de verklaring van de Amerikanen: Gezien die met de vinger naar Assad wijzen en nogal gebaat zijn bij zijn aftreden, zal de tegenpartij er eerder bij betrokken zijn dan Assad zelf. Maar goed, dat is slechts berust op prille speculatie.
pi_117517587
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Brahami lijkt toch een stuk realistischer beeld te hebben op Syrië en Assad dan Annan.

[..]

artikel gaat verder
Waar baseer jij dit op? Heb jij een integriteitsonderzoek inzake het Syrische regime geleid?

Ik denk niet dat jij net als vriend Rakotto in staat bent een heldere kijk op zaken te geven. Het is oorlog en jij spuwt één kant op. Partijdiger en ongeloofwaardiger kun je niet zijn. Misschien moet je Kofi Annan bellen, en zeggen dat hij het verkeerd heeft gezien.
pi_117517724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:19 schreef mr_jack het volgende:

[..]

[..]

Wat heeft die Amerikaan met de CIA te maken? Dat heb je verzonnen, is het niet?
pi_117519719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:02 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat heeft die Amerikaan met de CIA te maken? Dat heb je verzonnen, is het niet?
Ja dat heb ik zelf verzonnen, dat lijkt me wel duidelijk toch, het originele woord is doogestreept :D
Leek me de ideale dekmantel, journalist...
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:50:00 #296
pi_117520452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waar baseer jij dit op? Heb jij een integriteitsonderzoek inzake het Syrische regime geleid?

Ik denk niet dat jij net als vriend Rakotto in staat bent een heldere kijk op zaken te geven. Het is oorlogv
Dat is de schuld van Assad.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_117520509
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is de schuld van Assad.
Jij bent al net zo'n element. Gelukkig voelde je je ook al aangesproken.
pi_117522067
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:52 schreef Chooselife het volgende:
Met stijgende verbazing lees ik wat jij in dit topic allemaal stelt. Het feit dat je denkt het te begrijpen, en steevast met je vinger richting Bashar Al-Assad wijst, bewijst wel dat totaal vervreemd bent van alle logica en totaal geen affinitieit met de werkelijkheid hebt. Want argumenten, ho maar. Ik lees hooguit wat onderbuikspinsels. Het voorbeeld: "dit is gewoon acteerwerk". Ik ben blij dat jij dat vast hebt kunnen stellen, Spielberg.
Heb je de video zelf al wel bekeken? Je mag zeggen wat je wil natuurlijk, maar als je deze ontvoering vergelijkt met dergelijke video's van jihadisten uit Irak, Afghanistan, Noord-Afrika etc zie je gewoon dat er iets niet in de haak is. Bovendien heeft de Syrische geheime dienst zich vaker voorgedaan als rebellen, daar heb ik in deze topicreeks meerdere voorbeelden van gepost.

Ik hoop dat ik ongelijk heb over Austin Tice en dat meen ik echt, maar de signalen zijn anders. Als mijn vermoeden waar is dan zullen zijn ontvoerders ervoor zorgen dat hij de waarheid nooit verder kan vertellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Heb ik ongelijk dan? Annan was naïef voor een oplossing in dit conflict en ik ben zeker niet de enige die er zo over dacht. Zowel de opstandelingen als de rebellen hadden geen behoefte aan een bestand en dat weet jij net zo goed als ik. Brahami is pessimistischer en ook realistischer, ook over Assad.

quote:
Ik denk niet dat jij net als vriend Rakotto in staat bent een heldere kijk op zaken te geven. Het is oorlog en jij spuwt één kant op. Partijdiger en ongeloofwaardiger kun je niet zijn. Misschien moet je Kofi Annan bellen, en zeggen dat hij het verkeerd heeft gezien.
Je hypocrisie en arrogantie is ergerlijk. Ik heb inderdaad een kant gekozen in dit conflict, dat laat ik duidelijk merken, onderbouw ik en ga in discussie met anderen en wil die anderen (meestal) best respecteren. Dat heb ik toch heel wat liever dan de schijnobjectiviteit waar jij je mee voordoet. En vervolgens iedereen die een andere kijk op de zaken heeft om de zoveel tijd even uitmaken voor 'schreeuwerds, dommeriken of spammers'. Prettige avond verder.
Incelfrikandel
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:45:45 #299
137562 rakotto
pi_117523826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Niemand is in staat vast te stellen wie de mensen in het geplaatste filmpje zijn. Het meest geloofwaardige aspect aan het geheel, is de verklaring van de Amerikanen: Gezien die met de vinger naar Assad wijzen en nogal gebaat zijn bij zijn aftreden, zal de tegenpartij er eerder bij betrokken zijn dan Assad zelf. Maar goed, dat is slechts berust op prille speculatie.
Nee, mijn gedachtegang wordt gevormd door de feiten die in Syrie gebeuren. Assad heeft geen baat bij de media, de rebellen wel. Dus het is totaal onlogisch om journalisten op zulke manieren te behandelen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:09:33 #300
pi_117525383
quote:
quote:
Ali Hussein Nassif, a founding member of the organisation, was killed near Homs over the weekend in what is believed to have been a roadside bomb explosion. A Lebanese government official confirmed on Tuesday that his body had been transferred from Syria through the Masnaa border crossing.

Media outlets loyal to Hezbollah, including al-Manar television and the moqawama.org website both carried stories acknowledging Nassif's death, which they said had happened as he "carried out his jihadi duties". The reports did not specify where he had been killed.

Officials in Nassif's home village of Buday suggested that seven other Hezbollah members had recently been wounded in Syria. A separate report claimed that a second Hezbollah member, Zain al-Abidin Mustafa had also been killed "while carring out his obligation". Senior party officials are reported to have traveled from Beirut to attend his funeral in the party's heartland of Baalbek.

The issue of Hezbollah members fighting in Syria has remained deeply sensitive since the earliest days of the uprising. For most of the past 18 months, the Shia Islamic group had steadfastly denied that its members were in action alongside Syrian forces, despite emphatic claims from rebel groups and opposition figures.

While openly acknowledging the party's support for the embattled regime of Syria's Bashar al-Assad, Hezbollah leader Hassan Nasrallah had claimed it had only leant moral backing. However, new graves in cemetaries in Lebanon designtated for members deemed to have died as martyrs have steadily been dug throughout the summer. There has also been reported discontent among family members who had lost relatives.

Until now, little fanfare, or even acknowledgement, had marked the burials and Tuesday's news reports, complete with photographs of Nassif's funeral procession, appear to mark a departure from a tactic of secrecy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')