abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:48:37 #145
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115985855
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:42 schreef tfors het volgende:

[..]

De meesten (zover ik kan inschatten) lenen maximaal en/of werken er bij. Zou pappie het bier betalen dan zou dat van geen degelijke opvoeding getuigen in mijn opinie.
Klopt, iedereen heeft wel een mooi bijbaantje of eigen onderneming en superstufi. Ook als je al genoeg geld van moeders krijgt is het alsnog gezellig en leerzaam om lekker bij te klussen tijdens je studententijd, alleen kan je dan een stuk kritischer zijn bij welke werkgevers je aan de slag gaat. Maar een flinke bijdrage van het ouderlijk front is wel best belangrijk. Als je ouders moeite hebben met rondkomen dan is het corpsleven waarschijnlijk niet echt aan jou besteed.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:25:19 #146
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_115986750
Een studentenvereniging is echt wel het allermooiste wat er is en voor mezelf natuurlijk het corps! Ik combineer dit nu zelf ook met een roeivereniging en heb afgelopen jaar in mijn eerste jaar wel een redelijk aantal punten gehaald (42 terwijl ik in het midden van het jaar geswitcht van studie ben). Maar ik heb er zelf voor gekozen om niet te prominent aanwezig te zijn, 3 avonden in de week sowieso druk met beide maar voor de rest heb ik nog genoeg tijd om een technische studie te beoefenen! Ik heb zelf ervoor gekozen om niet bij een dispuut te gaan, ik was wel gevraagd maar een avond erbij werd me echt te veel! Je kan dus altijd zelf aangeven hoe veel je betrokken wil zijn.
Liever een frietje in de mond dan tien op de grond
pi_115987455
En dan ook nog gaan wedstrijdroeien, pater ^O^
pi_115987940
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:29 schreef MrMolotov het volgende:
Mijn middelbare school maten zijn blijkbaar wel allemaal meteen lid geworden van een vereniging in hun stad.
Mijn keuze om het pas volgend jaar te doen leek eerst wel verstandig, maar voel me nou toch wel een beetje een knor.

Hoe oud was iedereen bij jullie in het eerste jaar van de vereniging? Allemaal eerstejaars studenten of overwegend ouder?
Ik had hetzelfde, ben in mijn tweede jaar lid geworden (niet bij een corps), ik was net 19 toen. In mijn eerste jaar mijn p gehaald, hoefde ik me daar geen zorgen om te maken en dat beviel goed. Veel clubgenoten hadden wel gezeik met hun studie in het eerste jaar, paar net aan gehaald, paar moesten stoppen en zijn een andere studie gaan doen. Overigens zat ik nog zeker in de jongste helft van mijn jaar. Heel veel mensen waren 19 of ouder.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:52:19 #149
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_116009429
Ja, erg veel zin erin Vriendelijkevriend!
pi_116009570
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:03 schreef Keyos het volgende:
Hoe het bij die studentenverenigingen zit zou ik niet weten, wat ik wel weet is dat er in je post aardig wat negativisme zit om bij een studentenvereniging gaan. Je moet er alleen aan beginnen als je daar zelf 100% achter staat, het gaat tijd kosten en dat betaald zich alleen terug als je plezier hebt om je in die kringen te begeven.

Als je het waard vind om bij zo een club te gaan moet je ook niet zeuren om een ontgroening, vind je het niet waard moet je het niet doen, makkelijk zat.
Pff wat een onzin weer dat je een ontgroening geen onzin mag vinden :')
Rustig aan.
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:05:23 #151
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116009938
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Pff wat een onzin weer dat je een ontgroening geen onzin mag vinden :')
Ik heb nooit gezegd dat je de ontgroening geen onzin mag vinden, wat ik wel aangeef is dat als je er écht bij wilt gaan, de ontgroening geen issue zou moeten zijn.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_116009975
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:05 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat je de ontgroening geen onzin mag vinden, wat ik wel aangeef is dat als je er écht bij wilt gaan, de ontgroening geen issue zou moeten zijn.
Oh, ik heb bij voorbaat al iets principieel tegen ontgroeningen.. Stelletje kleuters.
Dus het is wel een issue.
Rustig aan.
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:08:57 #153
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_116010059
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh, ik heb bij voorbaat al iets principieel tegen ontgroeningen.. Stelletje kleuters.
Dus het is wel een issue.
Ok, dan doe je niet mee aan een ontgroening. Maar wat is er mis mee als anderen daar wel aan mee willen doen?
Ok stelletje hokboeren
pi_116010354
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:08 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ok, dan doe je niet mee aan een ontgroening. Maar wat is er mis mee als anderen daar wel aan mee willen doen?
Niks hoor, van mij mogen ze... Maar het wordt dus wel degelijk opgedrongen door verenigingen wil je aansluiten bij een vereniging.
Rustig aan.
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:19:22 #155
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_116010400
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Niks hoor, van mij mogen ze... Maar het wordt dus wel degelijk opgedrongen door verenigingen wil je aansluiten bij een vereniging.
Bij de meeste verenigingen kun je inderdaad geen lid worden zonder ontgroening te lopen.
Ok stelletje hokboeren
pi_116010432
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:19 schreef padlarf het volgende:

[..]

Bij de meeste verenigingen kun je inderdaad geen lid worden zonder ontgroening te lopen.
10 dagen niet douchen dat soort ongein...

Doe normaal denk ik dan..
Rustig aan.
pi_116011584
Vind het nogal kansloos als je je vrijwillig laat vernederen om ergens bij te willen horen. Mijn eigenwaarde is er iig te groot voor. Als je je afvraagt of je voor oudere jaars drank moet betalen en of diezelfde personen ook nog eens op je neerkijken is er denk iets goed mis.
pi_116011742
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:58 schreef solo020 het volgende:
Vind het nogal kansloos als je je vrijwillig laat vernederen om ergens bij te willen horen. Mijn eigenwaarde is er iig te groot voor. Als je je afvraagt of je voor oudere jaars drank moet betalen en of diezelfde personen ook nog eens op je neerkijken is er denk iets goed mis.
Klinkt eigenlijk basisschool achtig.... Pesters idee...
Rustig aan.
pi_116011924
Wat betreft die ontgroeningen: leven en laten leven. Zolang het maar op vrijwillige basis is en de mensen weten waar ze voor kiezen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_116011952
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat betreft die ontgroeningen: leven en laten leven. Zolang het maar op vrijwillige basis is en de mensen weten waar ze voor kiezen.
Gebeurt dus niet want het is een verplicht onderdeel van...
Wil je het een, moet het ander ook.
Rustig aan.
pi_116011986
Niemand dwingt je om lid te worden van zo'n studentenclubje. Wat is het probleem?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 26 augustus 2012 @ 01:18:07 #162
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_116012001
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gebeurt dus niet want het is een verplicht onderdeel van...
Wil je het een, moet het ander ook.
Klopt, maar je wordt niet verplicht om lid te worden
Ok stelletje hokboeren
pi_116012008
Heb je destijds ook naar IO in Eindhoven gekeken? En waarom heb je voor Delft gekozen :P
pi_116012137
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niemand dwingt je om lid te worden van zo'n studentenclubje. Wat is het probleem?
Dat het verplicht is als je bij een studentenclubje wilt ;) Kon je zelf ook wel bedenken lijkt me.
Rustig aan.
pi_116012169
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:18 schreef padlarf het volgende:

[..]

Klopt, maar je wordt niet verplicht om lid te worden
Dat is zo, maar dat trotse gezeik over die ontgroeningen is ook maar zielig naar mijn mening, ik hekel sowieso al opdringerig gedrag naar andere mensen...

Ontgroening vind ik geen onderdeel van een studentenvereniging, een ontgroening is slappe bijzaak hap... Pure verveling te noemen haast voor oudere jaars om wat lol te kunnen halen uit het humilieren van eerste jaars, gewoon zielig dus.
Rustig aan.
  zondag 26 augustus 2012 @ 01:26:57 #166
319979 Fok-it
All is well
pi_116012174
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat het verplicht is als je bij een studentenclubje wilt ;) Kon je zelf ook wel bedenken lijkt me.
Je kan ook bij een studievereniging, dat is weer iets anders dan een studentenvereniging geloof ik

Heb zelf ook niks met studentenvereniging. Vind het hele concept ontgroening te walgelijk voor woorden, en dat verplicht borrelen, verplicht dit dat staat me echt niet aan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_116012201
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je kan ook bij een studievereniging, dat is weer iets anders dan een studentenvereniging geloof ik

Heb zelf ook niks met studentenvereniging. Vind het hele concept ontgroening te walgelijk voor woorden, en dat verplicht borrelen, verplicht dit dat staat me echt niet aan.
Ik vind de verwachting stellen dat je toch wel probeert minimaal 2x per week aanwezig te zijn niet een slecht idee.. Je wilt bij een clubje horen, dan mag je ook wel met het clubje in de weer zijn natuurlijk...
Anders kan je net zo goed niet bij het clubje.
Rustig aan.
  zondag 26 augustus 2012 @ 01:29:20 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_116012218
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind de verwachting stellen dat je toch wel probeert minimaal 2x per week aanwezig te zijn niet een slecht idee.. Je wilt bij een clubje horen, dan mag je ook wel met het clubje in de weer zijn natuurlijk...
Anders kan je net zo goed niet bij het clubje.
Ja maar iedereen hoort dat voor zichzelf te bepalen, iemand hoeft je dat niet op te leggen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_116012323
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja maar iedereen hoort dat voor zichzelf te bepalen, iemand hoeft je dat niet op te leggen.
Als jij wegens omstandigheden niet vaak komt opdagen is dat anders dan als je je nauwelijks verbindt met het clubje...
Als je het 2e niet doet, dan hoor je er niet bij, en dat is wat betrefd een studentenvereniging verkeerd... Mensen zitten daar om met elkaar ook een diepe band te maken lijkt mij.
Rustig aan.
  zondag 26 augustus 2012 @ 01:37:29 #170
319979 Fok-it
All is well
pi_116012375
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij wegens omstandigheden niet vaak komt opdagen is dat anders dan als je je nauwelijks verbindt met het clubje...
Als je het 2e niet doet, dan hoor je er niet bij, en dat is wat betrefd een studentenvereniging verkeerd... Mensen zitten daar om met elkaar ook een diepe band te maken lijkt mij.
Ja oke, daar heb je wel gelijk in
pi_116012598
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Klinkt eigenlijk basisschool achtig.... Pesters idee...
Ja, echt he.

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vaak wordt er door verenigingen geheimzinnig gedaan over de ontgroening, omdat anders niemand lid wordt. Dat je de ontgroening een beetje een verassing wilt houden kan ik wel begrijpen, maar iets meer openheid zou beter zijn in mijn ogen. Een ontgroening van twee weken die zwaar en kut is, is niet niks. Als je eerstejaars studenten bij een introductieweek van de stad niet goed genoeg voorlicht over de ontgroening komt het bij mij niet over als vrijwillig. Zullen vast ook nog wel paar mensen zijn die zich inschrijven voor een vereniging als ze dronken zijn bij een feestje bij die vereniging tijdens de introductieweek.
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:28:28 #172
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_116015781
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:49 schreef solo020 het volgende:

[..]

Ja, echt he.

[..]

Vaak wordt er door verenigingen geheimzinnig gedaan over de ontgroening, omdat anders niemand lid wordt. Dat je de ontgroening een beetje een verassing wilt houden kan ik wel begrijpen, maar iets meer openheid zou beter zijn in mijn ogen. Een ontgroening van twee weken die zwaar en kut is, is niet niks. Als je eerstejaars studenten bij een introductieweek van de stad niet goed genoeg voorlicht over de ontgroening komt het bij mij niet over als vrijwillig. Zullen vast ook nog wel paar mensen zijn die zich inschrijven voor een vereniging als ze dronken zijn bij een feestje bij die vereniging tijdens de introductieweek.
De meeste studenten die lid worden bij een vereniging met een KMT (dat zijn vaak de twee grote per stad) weten over het algemeen dondersgoed waar zij aan beginnen. Die verenigingen staan bekend om hun tradities en dat zij het een en ander aan hun leden te bieden hebben, maar ook dat zij het een en ander van hun leden verwachten. De leden maken de vereniging, dus je wil wel mensen hebben die ook wat kunnen.

Wat een KMT is, is denk wel algemeen bekend. Mensen die verwachten dat het puur om verveling van oudere jaars en vernedering draait hebben het niet begrepen, maar die worden dan ook geen lid. Simpel afschrikmechanisme om al een boel lui buiten de deur te houden. Niet elke banjo hoeft ook lid te worden. Kwaliteit voor kwantiteit, vandaar ook dat de meeste verenigingen limieten hebben aan het aantal aspirant-leden dat per jaar mee mag doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_116016516
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:58 schreef solo020 het volgende:
Nou nou nou zeg. De meesten die lid worden hebben genoeg eigenwaarde. Een KMT is kut, maar het is wel allemaal een spelletje. Sterker nog, wat is je probleem? Beetje gepest tijdens de colleges door mensen die lid zijn? Niemand heeft je gevraagd om je mening hier.
pi_116017316
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

De meeste studenten die lid worden bij een vereniging met een KMT (dat zijn vaak de twee grote per stad) weten over het algemeen dondersgoed waar zij aan beginnen. Die verenigingen staan bekend om hun tradities en dat zij het een en ander aan hun leden te bieden hebben, maar ook dat zij het een en ander van hun leden verwachten. De leden maken de vereniging, dus je wil wel mensen hebben die ook wat kunnen.

Wat een KMT is, is denk wel algemeen bekend. Mensen die verwachten dat het puur om verveling van oudere jaars en vernedering draait hebben het niet begrepen, maar die worden dan ook geen lid. Simpel afschrikmechanisme om al een boel lui buiten de deur te houden. Niet elke banjo hoeft ook lid te worden. Kwaliteit voor kwantiteit, vandaar ook dat de meeste verenigingen limieten hebben aan het aantal aspirant-leden dat per jaar mee mag doen.
Natuurlijk moeten er leden zijn die wat willen doen voor de vereniging om hem in stand te houden. M.i. is daar alleen geen ontgroening voor nodig. Alleen studentenvereniging hebben een ontgroening, er zijn nog veel meer andere soorten verenigingen zonder ontgroening waar de leden genoeg doen voor de vereniging. Verder zie ik het probleem niet om iedereen lid te laten worden, tenzij ze natuurlijk rotzooi gaan trappen. Daarvoor kan je goede huisregels opstellen om die mensen weg te krijgen. Als leden lid worden en uiteindelijk nooit naar de vereniging gaan hebben ze alleen zichzelf ermee, omdat zij contributie betalen zonder er voordeel uit te halen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:10 schreef Physics het volgende:

[..]

Nou nou nou zeg. De meesten die lid worden hebben genoeg eigenwaarde. Een KMT is kut, maar het is wel allemaal een spelletje. Sterker nog, wat is je probleem? Beetje gepest tijdens de colleges door mensen die lid zijn? Niemand heeft je gevraagd om je mening hier.
Als je je afvraagt of je drank voor de oudere jaars moet betalen en of zij op je neerkijken vind ik toch echt getuigen van geen eigenwaarde.
pi_116018437
Nou, respect voor je heldhaftige verdediging van je eigenwaarde, solo, je bent een standvastige rots in de branding, een moreel kompas en een voorbeeld voor de mensheid.

Iemand nog mooie verhalen over ontgroeningen, ontvoeringen, droppingen of andere dingen die wél interessant zijn?
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:35:29 #176
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_116018845
Wat een gehannes allemaal, die lullen die geen lid willen worden blijven toch zeiken over ontgroeningen. Het is gewoon heel erg simpel, het hoort er gewoon bij.
pi_116020451
Ach zulke mensen worden juist geen lid en dat is maar goed ook, blijft het gezellig (als je eenmaal door de KMT bent ;) )
Too much is never enough!
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:39:37 #178
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_116026426
Net wel weer een mooi verhaal doorgestuurd gekregen van een meid die de ontgroening van KSV in wageningen niet zo heel chill vondt

Leuk man, zo'n studentenontgroening. Dit is het resultaat van 1 dag fysiek en mentaal gekleineerd te worden. Gelukkig heb ik nog eigenwaarde en zelfrespect. Die 5 dagen durende 'marteling' is het me niet waard om zo veel mensen te leren ken
nen. Ik ben zelf wel competent genoeg om contacten te leggen. Daarom ben ik dan ook tevreden vertrokken. Maar oké, zo heb ik wel genoeg gezeurd. Ik heb verder een fantastische AID-week gehad in Wageningen!!

https://fbcdn-sphotos-a-a(...)261_1859903801_n.jpg
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:40:15 #179
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_116026445
Dit had ze net op facebook gezet blijkbaar, verhaal gaat als een lopend vuurtje hiero!
pi_116029411
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:39 schreef Depater het volgende:
Net wel weer een mooi verhaal doorgestuurd gekregen van een meid die de ontgroening van KSV in wageningen niet zo heel chill vondt

Leuk man, zo'n studentenontgroening. Dit is het resultaat van 1 dag fysiek en mentaal gekleineerd te worden. Gelukkig heb ik nog eigenwaarde en zelfrespect. Die 5 dagen durende 'marteling' is het me niet waard om zo veel mensen te leren ken
nen. Ik ben zelf wel competent genoeg om contacten te leggen. Daarom ben ik dan ook tevreden vertrokken. Maar oké, zo heb ik wel genoeg gezeurd. Ik heb verder een fantastische AID-week gehad in Wageningen!!

https://fbcdn-sphotos-a-a(...)261_1859903801_n.jpg
Maat van mij zit daar nu ook, bij KSV. Ben benieuwd naar zijn verhalen.

Maar is dat meisje nou gewoon erg onhandig, en stoot ze vaak haar benen, of is ze gewoon getrapt door iemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')