abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:35:29 #176
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_116018845
Wat een gehannes allemaal, die lullen die geen lid willen worden blijven toch zeiken over ontgroeningen. Het is gewoon heel erg simpel, het hoort er gewoon bij.
Liever een frietje in de mond dan tien op de grond
pi_116020451
Ach zulke mensen worden juist geen lid en dat is maar goed ook, blijft het gezellig (als je eenmaal door de KMT bent ;) )
Too much is never enough!
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:39:37 #178
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_116026426
Net wel weer een mooi verhaal doorgestuurd gekregen van een meid die de ontgroening van KSV in wageningen niet zo heel chill vondt

Leuk man, zo'n studentenontgroening. Dit is het resultaat van 1 dag fysiek en mentaal gekleineerd te worden. Gelukkig heb ik nog eigenwaarde en zelfrespect. Die 5 dagen durende 'marteling' is het me niet waard om zo veel mensen te leren ken
nen. Ik ben zelf wel competent genoeg om contacten te leggen. Daarom ben ik dan ook tevreden vertrokken. Maar oké, zo heb ik wel genoeg gezeurd. Ik heb verder een fantastische AID-week gehad in Wageningen!!

https://fbcdn-sphotos-a-a(...)261_1859903801_n.jpg
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:40:15 #179
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_116026445
Dit had ze net op facebook gezet blijkbaar, verhaal gaat als een lopend vuurtje hiero!
pi_116029411
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:39 schreef Depater het volgende:
Net wel weer een mooi verhaal doorgestuurd gekregen van een meid die de ontgroening van KSV in wageningen niet zo heel chill vondt

Leuk man, zo'n studentenontgroening. Dit is het resultaat van 1 dag fysiek en mentaal gekleineerd te worden. Gelukkig heb ik nog eigenwaarde en zelfrespect. Die 5 dagen durende 'marteling' is het me niet waard om zo veel mensen te leren ken
nen. Ik ben zelf wel competent genoeg om contacten te leggen. Daarom ben ik dan ook tevreden vertrokken. Maar oké, zo heb ik wel genoeg gezeurd. Ik heb verder een fantastische AID-week gehad in Wageningen!!

https://fbcdn-sphotos-a-a(...)261_1859903801_n.jpg
Maat van mij zit daar nu ook, bij KSV. Ben benieuwd naar zijn verhalen.

Maar is dat meisje nou gewoon erg onhandig, en stoot ze vaak haar benen, of is ze gewoon getrapt door iemand?
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:20:45 #181
330855 ejiraM
for the greater good
pi_116030417
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:53 schreef MrMolotov het volgende:

[..]

Maat van mij zit daar nu ook, bij KSV. Ben benieuwd naar zijn verhalen.

Maar is dat meisje nou gewoon erg onhandig, en stoot ze vaak haar benen, of is ze gewoon getrapt door iemand?
Ik denk eigenlijk heel naar dat eerste.. Fysieke mishandeling is niet toegestaan, en ik kan me niet voorstellen dat al jaren ruim 100 (lijkt me?) AL'en het zover laten komen :{ . Mocht dit echt door fysieke mishandeling komen, dan verwacht ik komende dagen meer meldingen...

Denk dat ze het zelf gewoon kut vindt dat ze is gestopt, en niet als faler te boek wil staan. Dus verhaal omdraaien, zodat de mensen die doorgaan falers zijn :)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_116030547
Ach, ik zal het allemaal wel niet snappen, die ontgroeningen. Krijg altijd het idee dat het veelal lui zijn van rijke afkomst die nog niet helemaal volwassen zijn en een boel mensen die er graag bij willen horen
pi_116031651
quote:
Ik denk eigenlijk heel naar dat eerste.. Fysieke mishandeling is niet toegestaan, en ik kan me niet voorstellen dat al jaren ruim 100 (lijkt me?) AL'en het zover laten komen :{ . Mocht dit echt door fysieke mishandeling komen, dan verwacht ik komende dagen meer meldingen...

Denk dat ze het zelf gewoon kut vindt dat ze is gestopt, en niet als faler te boek wil staan. Dus verhaal omdraaien, zodat de mensen die doorgaan falers zijn :)
Wie zal het zeggen? In zo'n grote groep met veel onvolwassen mensen zijn er natuurlijk altijd wat mensen die het niet helemaal begrijpen en die doorslaan.
Is er bij de meeste studentenclubs een verbod op alcohol bij de leden die ontgroenen? Dat lijkt me sowieso verstandig, ook voor de aspirant-leden. Of in ieder geval een lage limiet (2 pilsjes).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:04:09 #184
330855 ejiraM
for the greater good
pi_116031928
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is er bij de meeste studentenclubs een verbod op alcohol bij de leden die ontgroenen? Dat lijkt me sowieso verstandig, ook voor de aspirant-leden. Of in ieder geval een lage limiet (2 pilsjes).
Er zijn een heleboel regels voor de ontgroening, vooral over wat de AL´en wel of niet mogen.. Die mogen sowieso geen alcohol :N En minstens zes uur slaap per nacht en nog wel meer regels. Volgens mij mogen de ontgroeners wel alcohol drinken, en is daar geen regel over.
Geloof dat deze regels standaard zijn vanuit de LkvV, maar universiteiten kunnen ook weer regels opleggen aan verenigingen. Ik ben lid van een vereniging met een dispuutscultuur, waarbij wij als dispuut een soort contract moeten ondertekenen elk jaar, waarin staat dat wij akkoord gaan met bepaalde regels :)
pi_116032040
Maar goed, dat er regels zijn, wil niet zeggen dat ze neit gebroken worden...
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:13:12 #186
330855 ejiraM
for the greater good
pi_116032228
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:07 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, dat er regels zijn, wil niet zeggen dat ze neit gebroken worden...
Oh, dat zal vast. Maar mocht het naar buiten komen, dan zijn de verenigingen hun subsidie vanuit de universiteit kwijt, en daar word je als vereniging niet bepaald gelukkig van..
De regels die gebroken worden zijn over het algemeen die over de studietijd en de slaaptijd.. En ach, als dat het ergst is :')
pi_116032277
quote:
Volgens mij mogen de ontgroeners wel alcohol drinken, en is daar geen regel over.
Dat lijkt me niet erg handig aangezien juist het drinken van alcohol ervoor kan zorgen dat je te ver gaat tijdens de ontgroening. Je kan immers alles heel wat slechter inschatten wanneer je wat drankjes op hebt.
#NoDAPL
pi_116032408
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:13 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Oh, dat zal vast. Maar mocht het naar buiten komen, dan zijn de verenigingen hun subsidie vanuit de universiteit kwijt, en daar word je als vereniging niet bepaald gelukkig van..
Om hoeveel subsidie gaat het?
Ik gun iedereen zijn pleziertje maar ik vind dat universiteiten dat geld niet moeten besteden aan studentenclubs. Ik denk dat ik ook tegen de subsidie van sportfaciliteiten ben, ik heb dan liever dat de overheid in zulke plaatsen goede sportfaciliteiten regelt voor alle burgers en dat ook studenten daar gebruik van kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-08-2012 01:26:36 ]
#NoDAPL
pi_116032527
Weet iemand hoe het zit als je na de introductieweek je nog wilt inschrijven?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116033330
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:20 schreef AldoTheApache het volgende:
Kan meestal niet, maar is afhankelijk van de vereniging. Zijn verenigingen waar je, meen ik, halverwege het collegejaar lid kan worden.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:47:08 #191
330855 ejiraM
for the greater good
pi_116033622
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:38 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Kan meestal niet, maar is afhankelijk van de vereniging. Zijn verenigingen waar je, meen ik, halverwege het collegejaar lid kan worden.
Wellicht ook deze week nog, zodat je de NKT mee kan lopen.

@Bram; ik heb geen idee, zal even kijken of ik iets kan vinden over de hoogte van de subsidie :)

Nog niets gevonden, maar wel een artikel waarin een aantal misdragingen staan opgesomd; http://www.studenten.net/lifestyle/lifestyle/18193. Verbazingwekkend veel ook nog de laatste jaren..

[ Bericht 14% gewijzigd door ejiraM op 26-08-2012 19:06:09 ]
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:06:30 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116034324
quote:
De verenigingen met ontgroening iig niet. De verenigingen zonder ontgroening willen daar nog wel eens wat losser in zijn.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:10:03 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116034440
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat het verplicht is als je bij een studentenclubje wilt ;) Kon je zelf ook wel bedenken lijkt me.
Nee hoor er zijn ook meer gematigde verenigingen zonder ontgroening. Dus als je een ontgroening niet ziet zitten kun je daar lid van worden.
pi_116042878
quote:
Bij sommige verenigingen kan je nog na-intro lopen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:59:10 #195
367972 Depater
Koning 1ste Klas
pi_116051762
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:47 schreef ejiraM het volgende:

[..]

@Bram; ik heb geen idee, zal even kijken of ik iets kan vinden over de hoogte van de subsidie :)

Nog niets gevonden, maar wel een artikel waarin een aantal misdragingen staan opgesomd; http://www.studenten.net/lifestyle/lifestyle/18193. Verbazingwekkend veel ook nog de laatste jaren..
Goed stukje, zo heb ik weer een keer wat verhalen te vertellen buiten Fok!
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:03:28 #196
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116051960
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:47 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Aan de andere kant valt het ook wel mee gezien het aantal eerstejaars dat zich aanmeldt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 27 augustus 2012 @ 01:04:28 #197
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_116054485
#1 Wageningen :')

#2 studenten.net :') :')

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Om hoeveel subsidie gaat het?
Ik gun iedereen zijn pleziertje maar ik vind dat universiteiten dat geld moeten besteden aan studentenclubs. Ik denk dat ik ook tegen de subsidie van sportfaciliteiten ben, ik heb dan liever dat de overheid in zulke plaatsen goede sportfaciliteiten regelt voor alle burgers en dat ook studenten daar gebruik van kunnen maken.
Studentenverenigingen zijn verbonden aan de universiteit in de stad waar zij zijn gevestigd. De corpora en veel van de AHC verenigingen zijn onderdeel (al sinds oudsher) van de universiteiten en de kleinere verenigingen zijn er aan verbonden. Universiteiten willen graag enig invloed uitoefenen op de studentikoze subcultuur, en om die reden worden er ook (bescheiden of forse) subsidies verleend. Of dit nut heeft is een vraag apart. Kleine verenigingen kunnen niet zonder, de grote lenen in tijden van crisis juist weer geld aan de universiteit. Het is een kwestie van balans. Zeker als je bedenkt dat het ledenbestand van de universiteiten en de verenigingen sterk (om logische redenen) met elkaar overeenkomt. Maar dat vermogende oud-studenten in de praktijk de voorkeur geven aan hun (corporale) club dan aan hun alma mater als de poetslap getrokken moet worden. Ondanks dat beide in hoog vaandel staan.

Zowel een universiteit als een (grote) vereniging kan zich praktisch niet van elkaar losmaken zelfs al mochten zij dat willen. Het is een geheel. En op die manier is die relatie ook tot stand gekomen. Intrekken van een subsidie van een universiteit betekent dat de band verbroken wordt, wat uiteindelijk meer gemekker en geldgebrek oplevert dan sowieso wenselijk is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:52:49 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116067053
Och verder dragen die verenigingen ook bij aan de aantrekkelijkheid van zo'n studentenstad. Een stad waar veel bloeiende verenigingen zijn trekt nu eenmaal meer studenten. Ook zorgen die verenigingen ervoor dat veel studenten een vertrouwde plek in de stad en een soort van geborgenheid bieden. Dat zorgt er weer voor dat studenten zich goed voelen minder snel uitvallen.

Dus in die zin zijn ze voor Universiteiten geen weggegooid geld.
pi_116073863
Je hebt dan echter niet per se studentenverenigingen nodig, dat gaat ook met sportverenigingen, de roeiclub, theaterverenigingen, muziekverenigingen enz.
Dat vind ik nu zo jammer aan studentenclubs: het draait alleen maar om feesten en drinken, en misschien een beetje netwerken. Waarom niet er activiteiten aan koppelen waarmee je jezelf ook nog wat kan ontwikkelen? Neem bijvoorbeeld de acteerclub van Cambridge University, veel bekende acteurs zijn daar begonnen, o.a. Hugh Laurie. Waarom niet investeren in zulke zaken in plaats van het zoveel mogelijk zuipen. Misschien ietwat kort door de bocht maar jullie (met name Ryon en Hexagon) begrijpen vast wel wat ik bedoel.
#NoDAPL
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:26:12 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116074795
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je hebt dan echter niet per se studentenverenigingen nodig, dat gaat ook met sportverenigingen, de roeiclub, theaterverenigingen, muziekverenigingen enz.
Dat vind ik nu zo jammer aan studentenclubs: het draait alleen maar om feesten en drinken, en misschien een beetje netwerken. Waarom niet er activiteiten aan koppelen waarmee je jezelf ook nog wat kan ontwikkelen? Neem bijvoorbeeld de acteerclub van Cambridge University, veel bekende acteurs zijn daar begonnen, o.a. Hugh Laurie. Waarom niet investeren in zulke zaken in plaats van het zoveel mogelijk zuipen. Misschien ietwat kort door de bocht maar jullie (met name Ryon en Hexagon) begrijpen vast wel wat ik bedoel.
Zoveel mogelijk zuipen is niet het doel van een studentenvereniging. Het wordt er wel gedaan maar dat gebeurt overal wel in de wereld van adolecenten. De redenen waarom leden van een studentenvereniging zich daartoe aangetrokken voelen zijn toch anders.

Een studentenvereniging is een soort kleine gemeenschap die als belangrijkste doel heeft het voortbestaan van de vereniging zelf en het welzijn van zijn leden. Het heeft zijn eigen rituelen, helden en symbolen en alle leden delen eigenlijk hun betrokkenheid bij hetgene van hen samen is, de vereniging. Ook doen leden alles zelf zoals klussen, de bar bemannen, de administratie en de feesten organiseren. Daardoor hebben leden vaak al een sterke band met elkaar. Kom je een ander lid ergens tegen, dan begrijp je elkaar. Bij subgroepjes zoals disputen en jaarclubs is die band nog sterker.

Bij verenigingen die zich op een ding zoals sport en cultuur richten kun je ook vrienden maken. Maar toch is dat vaak meer op individueel niveau. Meestal zie je dat men daar niet zo'n sterke band met de vereniging heeft. Een vriend van me zit bij de dansvereniging. Daarbij is het aantal leden dat echt betrokken is en niet alleen maar danst erg klein en oud leden daar hoor je nooit meer wat van. Terwijl bij studentenverenigingen de band met de vereniging vaak zelfs voor het leven is.

Daarnaast hebben de studentenverenigingen gewoon unieke activiteiten die je nergens anders hebt. Dingen als barvechten, brassen, competities tussen jaarclubs, cantussen, invallen bij anderen verenigingen etc. Dat zie je gewoon nergens anders. Maar het maakt allemaal deel uit van de cultuur van zo'n vereniging waar mensen zich toe aangetrokken voelen en die het cement is tussen de leden.

Overigens hebben die verenigingen ook heel veel andere activiteiten en onderverenigingen. Vaak hebben ze een kookclub, debatgroep, voetbalteam, wijnproeversgezelschap, borrelgenootschap ect. En uiteraard ook de mogelijkheid om mee te helpen aan het bestaan van de vereniging door commissies te doen. Dat is leerzaam en geeft voldoening. Dus ontwikkelen kan er ook prima. Het is ook deze enorme diversiteit die studentenverenigingen zo leuk maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')