Op een gemiddelde zaterdag in een gemiddelde winkelstraat zie je daar treurige voorbeelden van.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 04:02 schreef TimMer1981 het volgende:
Men komt nog weleens terug op die onderdrukking van mannen in Nederland (want dat is het).
Ik doelde meer op televisieseries waar mannen steevast als slappe lulletjes worden neergezet, reclames waarin we als halve wijven worden neergezet (die kleuterachtige kastnicht die zich als een aap voor de spiegel gedraagt voordat 'zijn vriendin' binnenkomt bijvoorbeeld; WTF?), programma's waarin mannen niets goeds kunnen doen ("Help, mijn man is klusser" en meer van dat soort fraais) en ga zo maar door.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 04:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op een gemiddelde zaterdag in een gemiddelde winkelstraat zie je daar treurige voorbeelden van.
Nog erger wordt het wanneer ze daarna naar de AH XL gaan.
Nouja, achterlijke mening...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik las net dit artikel:
http://mijn-kijk-op.infon(...)huld-van-mannen.html
Is dit niet een beetje erg kortzichtig? Voor zover ik weet zijn er ook vrouwen die andere mensen vergiftigen en vrouwen die elkaars leven kapot maken. Wat is dit nou weer voor achterlijke conclusie dan dat de wereld beter af is zonder mannen? Ik ben zelf voorstander van gelijkheid tussen mannen en vrouwen, ik zou dus willen vragen of iemand mij kan uitleggen waar dit soort achterlijke meningen vandaan komen.
Lekker handig, als je maar één geslacht hebt.
Als ze zo bij mij in de tuin had gestaan was de tweede misstap er een van mij geweestquote:Op woensdag 15 augustus 2012 05:42 schreef peedjeeh het volgende:
Eigenlijk is het een volkomen achterlijke discussie.
Als je het chronologisch bekijkt dan is de eerste misstap door een vrouw gedaan.
[ afbeelding ]
Marie Curie. Meer dan die weet ik er niet uit m'n hoofd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:26 schreef sc00p het volgende:
Opzich klopt het wel, noem eens enkele vrouwelijke oorlogsmisdadigers/seriemoordenaars? Dat is toch een stuk moeilijker dan een aantal mannelijke opnoemen.
Daarintegen is het opnoemen van vrouwelijke natuurkundigen, uitvinders etc ook weer moeilijk.
Die heeft toch vooral zichzelf bestraald? Is toch ook veel goeds uit haar werk gekomen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:21 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Marie Curie. Meer dan die weet ik er niet uit m'n hoofd.
Dit vrouwmens zou toch ontworpen zijn uit een rib, hoe komt ze dan aan een navel?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 05:42 schreef peedjeeh het volgende:
Eigenlijk is het een volkomen achterlijke discussie.
Als je het chronologisch bekijkt dan is de eerste misstap door een vrouw gedaan.
[ afbeelding ]
Nou hier erger ik mij dus ook blauw aan, die programma's van 'Help, mijn man blablabla' het spijt me wel maar hebben die vrouwen geen handen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 04:29 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op televisieseries waar mannen steevast als slappe lulletjes worden neergezet, reclames waarin we als halve wijven worden neergezet (die kleuterachtige kastnicht die zich als een aap voor de spiegel gedraagt voordat 'zijn vriendin' binnenkomt bijvoorbeeld; WTF?), programma's waarin mannen niets goeds kunnen doen ("Help, mijn man is klusser" en meer van dat soort fraais) en ga zo maar door.
Waar de fuck komt die mannenhaat uit Hilversum vandaan? Zit daar een verzuurde, feministische pot of een wraakzuchtig, gescheiden, kort en pittig kapsel die de boel regeert of wat? Wat is er aan de hand in dit land?
Naar mijn mening is de feminisering doorgeslagen; vrouwen denken dat ze alles kunnen maken omdat ze vrouw zijn. Wel de lusten, niet de lasten van emancipatie, bovenop de lijst van dingen waarin het zwakke geslacht altijd al gematst werd.
En nee: ik ben niet gefrustreerd; slechts gefascineerd door dit aparte verschijnsel. Uiteindelijk draait het hele gekkenhuis toch wel weer bij.
Er zijn door de geschiedenis heen genoeg vrouwelijke regenten geweest en die waren naar mijn weten net zo oorlogszuchtig als hun mannelijke tegenhangers. Je kan niet stereotypische karaktereigenschappen van een individu pakken en dat toepassen op een complexe geopolitieke situatie.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb wel eens een artikel gelezen over een onderzoek als de wereld alleen uit vrouwen zouden bestaan er idd een stuk minder oorlogen zouden zijn. De man is van nature agressiever en machtsbelust ingesteld waarschijnlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |