Alleen Dibi? wat te zeggen van CDA, D66, VVD die nu plots allemaal tegen zijn?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:08 schreef Franknfurter het volgende:
Dibi moet vooral zijn mond houden, zijn partij heeft doodleuk ingestemd met het plannetje. Stemvee lokken dit, want die boete gaat gewoon heel oneerlijk doorgedrukt worden komend jaar. En welke student heeft nou de middelen om de staat daarvoor voor de rechter te slepen?
Ja maar van CDA, D66 en VVD verwacht je het nog. GroenLinks had direct niet ermee in moeten stemmen. Neemt niet weg dat die andere drie partijen het ook gewoon goed verpest hebben met hun kontgedraai.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Alleen Dibi? wat te zeggen van CDA, D66, VVD die nu plots allemaal tegen zijn?
Inhakken op Dibi is makkelijk, maar dit is een CDA-plan geweest waar andere partijen mee hebben ingestemd, geven en nemen.
Als je je als individu van het begin af aan hebt verzet tegen deze maatregel vind ik dat je wel degelijk je mond mag opentrekken, als je hebt meegewerkt zoals volgens mij het halve CDA minstens, maar nu weer hypocriet het tegendeel propagandeert dan maak je jezelf gewoon belachelijk. Wat dat betreft kan je beter op een partij of iemand stemmen die vanaf het begin af aan tegen deze maatregel was.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:08 schreef Franknfurter het volgende:
Dibi moet vooral zijn mond houden, zijn partij heeft doodleuk ingestemd met het plannetje. Stemvee lokken dit, want die boete gaat gewoon heel oneerlijk doorgedrukt worden komend jaar. En welke student heeft nou de middelen om de staat daarvoor voor de rechter te slepen?
KutCDA. Hun eigen plan op populistische gronden afschieten. Eerst het zelf er door rammen, dan zien dat mensen over de zeik gaan, en dan zeggen 'we draaien 'm wel terug'. Had het dan in de eerste plaats niet voorgesteld om die ellende in te voeren.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Alleen Dibi? wat te zeggen van CDA, D66, VVD die nu plots allemaal tegen zijn?
Inhakken op Dibi is makkelijk, maar dit is een CDA-plan geweest waar andere partijen mee hebben ingestemd, geven en nemen.
Plots is iedereen tegen, omdat 12 september dichterbij komt. We gaan het nu zien, als ze echt terugkomen van reces dan zijn ze oprecht. Persoonlijk geloof ik er ook niet in, verkiezingsretoriek.
Dat hele CDA stelt toch geen ruk meer voor, zij zijn nu langzaam het symbool van waarom mensen een hekel krijgen aan die traditionele politieke partijen, je weet gewoon niet meer wat je er mee aan moet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:13 schreef Skv het volgende:
[..]
KutCDA. Hun eigen plan op populistische gronden afschieten. Eerst het zelf er door rammen, dan zien dat mensen over de zeik gaan, en dan zeggen 'we draaien 'm wel terug'. Had het dan in de eerste plaats niet voorgesteld om die ellende in te voeren.Schijnheilig gedrag.
Van D66 verwacht je het? Dé onderwijspartij?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:11 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ja maar van CDA, D66 en VVD verwacht je het nog. GroenLinks had direct niet ermee in moeten stemmen. Neemt niet weg dat die andere drie partijen het ook gewoon goed verpest hebben met hun kontgedraai.
En wat is er mis met een bijbaan? Als deze maatregel ertoe leidt dat meer studenten een bijbaan nemen en sneller afstuderen, vind ik het een prima regelquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:40 schreef il_Tonno het volgende:
De arme student blijft nog steeds de dupe van dit alles. Ik las net op Teletekst dat studenten het meestal niet redden zonder geldbijdrage van de ouders, thuiswonenden krijgen gemiddeld ¤100 per maand en uitwonenden ¤233. Dan wordt er ook nog eens collegegeld en/of zorgverzekering betaald. Niet iedereen kan zich dit veroorloven en er zijn genoeg arme studenten die alles zelf moeten betalen en dus naast een fulltime opleiding een bijbaantje moeten hebben om te kunnen overleven, sommigen wonen ook nog eens op zichzelf en dat is veel nadeliger dan wanneer je een thuiswonende student bent.
Ze noemen zichzelf de onderwijspartij maar zijn gewoon een stel kontendraaiers die vooral samen willen werken met de VVD.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Van D66 verwacht je het? Dé onderwijspartij?
Dat lijkt mij te cynisch gedacht, er is inmiddels behoorlijk wat politieke steun om de boete toch weer af te schaffen. Zelfs de VVD is niet principieel tegen afschaffen maar wil alleen dat het gat op de begroting wat het afschaffen van de boete achterlaat weer wordt opgevuld (dat werd ook al duidelijk na het Catshuisberaad, in de voorlopige stukken stond dat de langstudeerboete werd afgeschaft).quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:11 schreef QBay het volgende:
Jongens, dit is gewoon stemmen winnen voor de aankomende verkiezingen. Laat je niet verneuken en wees niet blij, want na de verkiezingen en als de stemmen binnen zijn hoor je er niemand meer over. Die boete blijft echt wel bestaan, leuke inkomstenbron voor de overheid namelijk.
Zo gauw ze er niet voor terugkomen van het reces is er weinig cynisch aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij te cynisch gedacht, er is inmiddels behoorlijk wat politieke steun om de boete toch weer af te schaffen. Zelfs de VVD is niet principieel tegen afschaffen maar wil alleen dat het gat op de begroting wat het afschaffen van de boete achterlaat weer wordt opgevuld (dat werd ook al duidelijk na het Catshuisberaad, in de voorlopige stukken stond dat de langstudeerboete werd afgeschaft).
De boete is er al door, dus dat zal met zekerheid niet gebeuren.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:08 schreef Franknfurter het volgende:
Stemvee lokken dit, want die boete gaat gewoon heel oneerlijk doorgedrukt worden komend jaar.
Ik word dadelijk wel echt boos als ze het alleen gaan intrekken voor de sporters dat zou echt symboolpolitiek zijn waar ik weinig aan zou hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:49 schreef Roarzcorp. het volgende:
Laten we hopen dat de studenten profiteren van deze populistische fase en dat er echt een spoeddebat komt zodat deze plannen linea recta de prullenmand ingaan.
Precies, pakken dat momentum en niet gaan zitten mokken dat het inconsistent is dat sommige partijen er nu weer op terug komen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:49 schreef Roarzcorp. het volgende:
Laten we hopen dat de studenten profiteren van deze populistische fase en dat er echt een spoeddebat komt zodat deze plannen linea recta de prullenmand ingaan.
Ja volgens mij is het echt nu of nooit. Het is makkelijker om de boel zo te laten ... en om er een jaar eroverheen te laten gaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Precies, pakken dat momentum en niet gaan zitten mokken dat het inconsistent is dat sommige partijen er nu weer op terug komen.
Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij kun je er vanuit bestuursrechtelijk oogpunt wel wat mee als de langstudeerboete maar voor een studiejaar laat gelden en het daarna weer afschaft.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:52 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ja volgens mij is het echt nu of nooit. Het is makkelijker om de boel zo te laten ... en om er een jaar eroverheen te laten gaan.
Per jaar? Of over een langere periode?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:52 schreef eriksd het volgende:
Volgens mij was er rond de 600 miljoen mee gemoeid. Wens het CDA dus veel succes.
3 jaar dacht ik. Daarna zou het effect nihil worden wegens afname langstudeerders.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Per jaar? Of over een langere periode?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |