Wie is er ooit Somaliërs tegen gekomen op vakantie dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik heb het niet bedacht hoor, het overgrote deel van die figuren ben ik nooit tegengekomen
Nog beter zelfs.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:56 schreef Littlerabbit het volgende:
Teleurstellende TT, aan regen heb je sowieso niks. Vraag dan om onweer.
jawel goed voor de gewassen en dus goed voor goedkoper bierquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:56 schreef Littlerabbit het volgende:
Teleurstellende TT, aan regen heb je sowieso niks. Vraag dan om onweer.
Ik... ze verstoorde mijn zeiltocht behoorlijk ruw en onbeschoft.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:56 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Wie is er ooit Somaliërs tegen gekomen op vakantie dan?
Ik zag ze in Tilburg altijd bij de Pizzahut staan, rare keelgeluiden maken en met z'n 28-en in een Honda Civic wegrijden...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:56 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Wie is er ooit Somaliërs tegen gekomen op vakantie dan?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zag ze in Tilburg altijd bij de Pizzahut staan, rare keelgeluiden maken en met z'n 28-en in een Honda Civic wegrijden...
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:59 schreef onlogisch het volgende:
Wat is dit nou weer voor een kut TT?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik... ze verstoorde mijn zeiltocht behoorlijk ruw en onbeschoft.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik... ze verstoorde mijn zeiltocht behoorlijk ruw en onbeschoft.
1 dag? Woon je bij de zee?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
1 dag mooi weer en het moet weer regenen
Nou, dat kan best tegen vallen als je er een tegenkomt uit Liverpool of noordelijker. Met zo een dik accent. Onverstaanbaar. En jij maar braaf ja knikken de hele tijd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:52 schreef Typisch het volgende:
Engelsen zijn tof man. Lekker bier drinken met die gasten. En ik hoef geen moeite te doen om ze te verstaan.
Nederland en mooi weer = binnen 2 dagen stikbenauwd. In Zweden 2 weken lang 28 graden gehad en het was heerlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
1 dag mooi weer en het moet weer regenen
Toen je eenmaal wegmoest, was je zeker helemaal opgegaan in de zweedse cultuurquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nederland en mooi weer = binnen 2 dagen stikbenauwd. In Zweden 2 weken lang 28 graden gehad en het was heerlijk.
Maatje van me had een Everton broekje aan toen we op het strand lagen van de zomer, kwam er zo'n random dikke kale Engelsman keihard schreeuwen met een rode kop toen verstond ik er inderdaad geen reet van.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Nou, dat kan best tegen vallen als je er een tegenkomt uit Liverpool of noordelijker. Met zo een dik accent. Onverstaanbaar. En jij maar braaf ja knikken de hele tijd.
Zeker, Zweedse gehaktballen als oorbellen en meer.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:03 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Toen je eenmaal wegmoest, was je zeker helemaal opgegaan in de zweedse cultuur
Ik probeer mijn chica al jaren mee te krijgen naar Scandinavië. Maar ze wil niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nederland en mooi weer = binnen 2 dagen stikbenauwd. In Zweden 2 weken lang 28 graden gehad en het was heerlijk.
Nee, niet meerquote:
Vind dit ook heerlijk hoor. Alles boven de 25 is goed.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Alle Zweedse mannen zijn homo.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:04 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zeker, Zweedse gehaktballen als oorbellen en meer.
Het hele jaar door rond de 25quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, niet meer
[..]
Vind dit ook heerlijk hoor. Alles boven de 25 is goed.
Je tweede zin verklaarde een hoop qua dranktrip. Al vind ik je gekozen route naar Kopenhagen opmerkelijk te noemenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:04 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik probeer mijn chica al jaren mee te krijgen naar Scandinavië. Maar ze wil niet.![]()
Heb nu met mijn broeder een dranktripje richting Kopenhagen geboekt. Eerst gaan we volgend weekend richting Edinburgh. Whiskey zuipen.
pizzahut in tilly?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zag ze in Tilburg altijd bij de Pizzahut staan, rare keelgeluiden maken en met z'n 28-en in een Honda Civic wegrijden...
Ben ik nog nooit geweest. Stockholm of Oslo was wellicht een betere keuze geweest, maar we gaan met de auto.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:06 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je tweede zin verklaarde een hoop qua dranktrip. Al vind ik je gekozen route naar Kopenhagen opmerkelijk te noemen
jup, nu gewoon de standaard ns station winkels. ah to go, smullers, donercompany, broodzaak e.d.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:08 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Centraal Station, of is die alweer weg?
Kut Jojoortje.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:08 schreef Saind het volgende:
jezus ineens keiharde regen en hagel alles dit dat
Hier in Duitsland schijnt nog immer de zon.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:08 schreef Saind het volgende:
jezus ineens keiharde regen en hagel alles dit dat
Ik snap het niet meer. Jij rijdt vanaf Eindhoven? naar Schotland om vervolgens terug naar Nederland te rijden > Duitsland > Denemarken? Naja het zal vast gezellig wordenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:08 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ben ik nog nooit geweest. Stockholm of Oslo was wellicht een betere keuze geweest, maar we gaan met de auto.
Ik heb een rondreis door Noorwegen gemaakt, heb een jaar gewerkt in Zweden (Stockholm) en ben een weekje in Kopenhagen geweest. Noorwegen heeft uiteindelijk het meeste indruk gemaakt, wat een ontzettend mooi land is datquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:08 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ben ik nog nooit geweest. Stockholm of Oslo was wellicht een betere keuze geweest, maar we gaan met de auto.
Eens. Beetje duur alleen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:11 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik heb een rondreis door Noorwegen gemaakt, heb een jaar gewerkt in Zweden (Stockholm) en ben een weekje in Kopenhagen geweest. Noorwegen heeft uiteindelijk het meeste indruk gemaakt, wat een ontzettend mooi land is dat
En rijk en dan ook nog eens goede muziek maken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:11 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik heb een rondreis door Noorwegen gemaakt, heb een jaar gewerkt in Zweden (Stockholm) en ben een weekje in Kopenhagen geweest. Noorwegen heeft uiteindelijk het meeste indruk gemaakt, wat een ontzettend mooi land is dat
Uit Noorwegen komt goede muziek? Wie dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:12 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
En rijk en dan ook nog eens goede muziek maken.
Di-Rect is een goed opkomend bandje uit Noorwegen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:13 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Uit Noorwegen komt goede muziek? Wie dan?
Skrewdriver ook welquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:13 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Di-Rect is een goed opkomend bandje uit Noorwegen.
Den Haag ligt in Noorwegen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:13 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:10 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik snap het niet meer. Jij rijdt vanaf Eindhoven? naar Schotland om vervolgens terug naar Nederland te rijden > Duitsland > Denemarken? Naja het zal vast gezellig worden
Met Spåkø?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:13 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hoe je olie uit de grond pompt?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar kunnen onze regeringen nog wat van leren
Naja olie stop je niet heel gemakkelijk in de grond. Al moet Nederland met hun aardgas niet klagen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar kunnen onze regeringen nog wat van leren
Dat zegt erg veel inderdaadquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De Noren hebben ook pas nog het songfestival gewonnen hoor.
Nou meer wat je met de opbrengsten doetquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe je olie uit de grond pompt?
Eerst Caland en nu jij... Jullie Feyenoorders zijn te snelquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe je olie uit de grond pompt?
Noorwegen schijnt idd geweldig te zijn. Mooie natuur, aardige mensen, koffie voor een tientje, bier ook stervens duur.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:11 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Bier ook stervens duur.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:17 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Noorwegen schijnt idd geweldig te zijn. Mooie natuur, aardige mensen, koffie voor een tientje.
180 euro voor een kratje bierquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:17 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Noorwegen schijnt idd geweldig te zijn. Mooie natuur, aardige mensen, koffie voor een tientje.
Is niet te vergelijken, die resources die zij hebben.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou meer wat je met de opbrengsten doet
Is alweer een hele poos geleden dat ik daar was. Het was rond de invoering van de Euro, konden we eindelijk in heel Europa met dezelfde valuta betalen en ik ging op vakantie naar: Engeland, Denemarken en Noorwegen...quote:
Serieus?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is niet te vergelijken, die resources die zij hebben.
Arbeidsomstandigheden voor Noorse platformmedewerkers zijn echt briljant. 2 weken op 4 weken af
In Zweden is het tot 3,5% alcohol te doen en legaal voor supermarkten om te verkopen. In Noorwegen zal er heus een zelfde soort regeling zijn. Daarbij heb je in die landen ruimte genoeg om het zelf te brouwen uiteraardquote:
En de bierboot naar Duitsland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:19 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In Zweden is het tot 3,5% alcohol te doen en legaal voor supermarkten om te verkopen. In Noorwegen zal er heus een zelfde soort regeling zijn. Daarbij heb je in die landen ruimte genoeg om het zelf te brouwen uiteraard
Is wel te vergelijken, de verhoudingen liggen wat anders, zij hebben meer maar maken de opbrengsten niet op, wij hebben minder opbrengsten en maken het wel opquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is niet te vergelijken, die resources die zij hebben.
Arbeidsomstandigheden voor Noorse platformmedewerkers zijn echt briljant. 2 weken op 4 weken af
Je vergeet #YOLOquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:18 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik ga even mijn fiets ophalen bij de fietsenmaker.
Bis later
Wonen ook wat minder mensen. En ook zij maken het op hoor. Levensstandaard in Noorwegen is niet vol te houden als ze niet iets nieuws gaan verzinnen daar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is wel te vergelijken, de verhoudingen liggen wat anders, zij hebben meer maar maken de opbrengsten niet op, wij hebben minder opbrengsten en maken het wel op
Noorwegen is ook het droomland van de TT maker. In Bergen regent het bijvoorbeeld 300+ dagen per jaar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wonen ook wat minder mensen. En ook zij maken het op hoor. Levensstandaard in Noorwegen is niet vol te houden als ze niet iets nieuws gaan verzinnen daar.
Ik ben daar geweest in de zomer om de 'authentieke' vismarkt te bezoeken --> felle zon en + 28 graden. Reden we later in de middag terug naar ons huisje, konden we een tussenstop maken om een sneeuwballengevecht te houdenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Noorwegen is ook het droomland van de TT maker. In Bergen regent het bijvoorbeeld 300+ dagen per jaar.
quote:
Als je daar een baantje kan vinden gelijk doenquote:High quality global journalism requires investment. Please share this article with others using the link below, do not cut & paste the article. See our Ts&Cs and Copyright Policy for more detail. Email ftsales.support@ft.com to buy additional rights. http://www.ft.com/cms/s/0(...)0.html#ixzz23WTUWn2z
Norway loses patience with oil strikers
By Michael Stothard in Stavanger
©Reuters
Workers at the Oseberg oilfield in the North Sea. Those on strike want to be able to retire at 62 with a full pension
While the rest of the world worries about overpaid bankers, in Norway public anger is being directed at its oil workers, whose two-week long strike over pensions threatens a shutdown of the entire industry from Tuesday.
Even in the wealthy oil town of Stavanger, which has benefited more than the rest of Norway since the discovery of oil in the late 1960s, there is little sympathy for their demands to be able to retire with a full pension at 62 instead of 65.
More
ON THIS TOPIC
Belgium shuts down nuclear power plant
High noon for Italian utilities and renewables
Drax meets interim profit expectations
Solar-panel makers widen China battle
IN EUROPE
German lawsuit challenges rescue fund
Swiss central bank keeps critics at bay
Greek output shrinks in second quarter
Pope’s former butler to stand trial
“They are mostly millionaires who only work 16 weeks a year so it is a bit much for them to be complaining about their pensions,” said Leit Kjonnas, a mechanical engineer, at a bar popular with oil workers on shore leave.
The 15-day strike by the three main unions has already caused nine platforms to shut and reduced Norway’s oil production by 15 per cent, costing the world’s fifth-largest oil exporter more than Nkr3bn ($490m) and rattling the global oil markets.
Last Thursday, Brent crude jumped above $100 after the Norwegian oil industry association, which counts Statoil and ExxonMobil among its members, escalated the conflict by threatening to end all national production if the strike was not called off by midnight on Monday.
The potential loss of more than 2m barrels a day of Norwegian oil – equal to the daily consumption of France – comes at an inconvenient time for the global oil market, which is already grappling with the impact of the loss of Iranian oil and a large disruption of Libyan oil exports.
Analysts say the Norwegian government is now likely to use its emergency powers to end the strike. But trade unions have urged the Labour-led government not to intervene and to let the oil industry “sweat for a few days”.
Oil analysts said that if Oslo does not intervene and the shutdown continues for more than a few days, the International Energy Agency, the western oil watchdog, can order the release of strategic petroleum reserves to offset the shortage.
The US has been on the brink of releasing its strategic reserves since the beginning of the year because of high oil prices and the threat of conflict with Iran. Now the Norwegian strike could offer Washington the justification to do so.
The dispute centres on union demands that all offshore workers should be allowed to retire with a full pension at 62. Workers want a blanket agreement because they feel many of their individually negotiated settlements are being slowly eroded.
“Work on an offshore rig is physically demanding and not every 62-year-old can still do it, so we want all our workers to have that right,” said Jan Olav Brekke, the head of the Lederne union. “These people have been the powerhouse of the Norwegian economy for years and they deserve good treatment.”
But the OLF, the industry association, has been unwilling to back down on the issue, arguing that the oil workers have a good deal already. They add that all Norwegians are being asked to work for longer.
“Offshore workers rank among the country’s best-paid professions in Norway, with an average annual pay of nearly Nkr1m ($160,000),” said Jan Hodneland, chief negotiator for the OLF. “[They] are placing themselves apart from the rest of society by demanding extraordinarily good pension terms from the age of 62.
Aandachtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
Waarom doen vrouwen dat?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
Waarom doen vrouwen dat?
Zit ze aan de drugs?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
Waarom doen vrouwen dat?
Fouten toegeven is niet menselijk, waarschijnlijk is haar haar in de fik gevlogen tijdens het koken en gooit ze het nu op een nieuw kapsel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
Waarom doen vrouwen dat?
Zit iets van 800miljard in hun oliefonds, dus dat valt nog wel meequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wonen ook wat minder mensen. En ook zij maken het op hoor. Levensstandaard in Noorwegen is niet vol te houden als ze niet iets nieuws gaan verzinnen daar.
Nee, ik denk dat 98% van de mensen het met je eens is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
Is toch 100x mooier. Maar zal wel aan mij liggen.
idd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind Rihanna wel leuker eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
HMF?quote:
Nederland zou 300 miljard daarvan in ontwikkelingshulp stoppen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zit iets van 800miljard in hun oliefonds, dus dat valt nog wel mee
Heus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:33 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nederland zou 300 miljard daarvan in ontwikkelingshulp stoppen.
Zou het?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:34 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zijn eerste post is een reactie op mij
Gelukkig is dat nog virtueelquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:35 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
De SP is de grootste partij laat mij lekker meedoen met populistische uitspraken
Wie gaat anders zijn eerste post in SC plaatsen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zou het?
Maar HMF zou met allemaal hoofdletters spammen
Hij denk nou kut weer mislukt en is weer stilquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:36 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wie gaat anders zijn eerste post in SC plaatsen?
Hij houdt zich wel stilquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:36 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wie gaat anders zijn eerste post in SC plaatsen?
De vraag is of hij bedoeld dat het idd 100x mooier is of dat het idd aan jou ligt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:34 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zijn eerste post is een reactie op mij
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:38 schreef Shapigora het volgende:
hoi ik ben pim en ben voor SC Heerenveen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |