SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25_ _ | | | | _ _
| || || | | || || |
=H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
|_||_|| | | | | | | ||_||_|
|_| / | | \ |_|
| | | |
\ (_ /~~~\ _) /
\ \ ( '_' ) / /
\ )\ = /( /
\ (_) (_) /
\ / ~~~ \ /
( )
\ /
\ /
)==(O)==(
/ \
/____/ \____\
/ / \ \
/ / \ \
( ) ( )
| | | |
| | | |
|___| |___|
(___) (___)
============================================================![]()
50 minuten tot een uur, weinig rust.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:59 schreef squatbro het volgende:
Ik ben benieuwd naar hoe lang de gemiddelde fok!ker per workout gewichten tilt.
Ik hou het bij 1 uur en 15 minuten maximaal. Kort maar krachtig, 3 minuten rust tussen sets.
Verschillende studies hebben aangetoond dat je spieren teveel onder spanning/stress staan als je langer dan 1 uur en 15 minuten traint. Dit wordt veroorzaakt doordat je cortisolspiegel omhoog schiet. Cortisol is een stresshormoon die kan zorgen voor spierafbraak bij een hoog gehalte van het hormoon.![]()
Mja, niet te lang trainen. Jaren 70 BBers deden soms sessies van een uur of drie. Ze zijn er niet slechter van geworden volgens mij.![]()
Ligt eraan hoeveel zin en tijd ik heb. En hoe druk het is.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Goed punt. Wat doen jullie als alle bankjes bezet zijn en het duurt te lang om te wachten?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:03 schreef fathank het volgende:
Ligt eraan hoeveel zin en tijd ik heb. En hoe druk het is.![]()
Binnenkort weer eens mijn abonnement opzeggen, ik ga begin december tot eind januari weer naar Vietnam. Er is zo'n gym daar waar de beste bodybuilder traint, daar ga ik heen![]()
![]()
@Snakey, even een vraagje.
Ik wilde ook van die eiwit repen maken, maar bijvoorbeeld op youtube gebruikt diegene 'vloeibare' pindakaas. Heb jij ook vloeibare gebruikt, of gewone?
Als je vloeibare hebt gebruikt, waar kan je die halen?![]()
![]()
Ik vraag dan hoe lang ze nog bezig zijn of hoeveel sets ze nog moeten. Als het echt te lang duurt dan doe ik een andere oefening van mn schema. Of als je groot genoeg bent steel je gewoon het bankje als ze naar de wc gaan. Die houten takken durven toch niks te zeggenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:07 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Goed punt. Wat doen jullie als alle bankjes bezet zijn en het duurt te lang om te wachten?. Grapje natuurlijk
![]()
In mijn geval werkt dat niet want ik ben nog een ectoquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:11 schreef squatbro het volgende:
[..]
Ik vraag dan hoe lang ze nog bezig zijn of hoeveel sets ze nog moeten. Als het echt te lang duurt dan doe ik een andere oefening van mn schema. Of als je groot genoeg bent steel je gewoon het bankje als ze naar de wc gaan. Die houten takken durven toch niks te zeggen. Grapje natuurlijk
Maar das wel een goed idee inderdaad.![]()
Ik vraag altijd "heb je nog veel werk?" als er iemand ergens bezig is waar ik moet zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:11 schreef squatbro het volgende:
[..]
Ik vraag dan hoe lang ze nog bezig zijn of hoeveel sets ze nog moeten. Als het echt te lang duurt dan doe ik een andere oefening van mn schema. Of als je groot genoeg bent steel je gewoon het bankje als ze naar de wc gaan. Die houten takken durven toch niks te zeggen. Grapje natuurlijk
en dan:
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 14-08-2012 15:05:22 ]![]()
Sowieso gewoon vragen. Mensen voelen zich dan snel opgenaaid.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:19 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik vraag altijd "heb je nog veel werk?" als er iemand ergens bezig is waar ik moet zijn.
[ afbeelding ]
Al kregen twee (grote) gasten het een keer voor elkaar om bij vrijwel iedere oefening die ik aan het doen was te vragen hoe lang ik nog moest, die hadden dus precies dezelfde work-out in hun hoofd als ik. Daar werd ik wel een beetje gestoord van, heb toen ook vriendelijk gevraagd of ze niet even een andere volgorde aan konden gaan nemen.![]()
Hebben jullie nog slaaptips? Op rustdagen kom ik echt heel moeilijk in slaap. Door de zomervakantie slaap ik vaak van 03:00 - 13:00 misschien toch maar wat eerder wakker worden![]()
Heb precies hetzelfde, vakantie, moet mezelf nu echt dwingen om op normale dagen om 0:00 ofzo te gaan slapen, want ik zit nu in zo'n ritme dat ik dan echt nog geen slaap heb en gerust tot 2:00-3:00 door werk ofzo en dan inderdaad tot een uur of 12:00-13:00 slaap. Je moet dat patroonquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:22 schreef Tito_Makani het volgende:
Hebben jullie nog slaaptips? Op rustdagen kom ik echt heel moeilijk in slaap. Door de zomervakantie slaap ik vaak van 03:00 - 13:00 misschien toch maar wat eerder wakker wordengewoon weer doorbreken.
![]()
![]()
Dan kom je toch aan genoeg slaapuren? Ik slaap van 02.00 uur tot 12.00 uur momenteel, binnenkort wanneer ik weer naar school moet gaat dat natuurlijk anders. Maar ik lig dus tien uur in bed waarvan ik er ong. 8,5 echt slaap.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:22 schreef Tito_Makani het volgende:
Hebben jullie nog slaaptips? Op rustdagen kom ik echt heel moeilijk in slaap. Door de zomervakantie slaap ik vaak van 03:00 - 13:00 misschien toch maar wat eerder wakker worden![]()
Consistent zijn in de tijden wanneer je gaat slapen en wanneer je op staat. Ook op vrije dagen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:22 schreef Tito_Makani het volgende:
Hebben jullie nog slaaptips? Op rustdagen kom ik echt heel moeilijk in slaap. Door de zomervakantie slaap ik vaak van 03:00 - 13:00 misschien toch maar wat eerder wakker worden
Geen TV meer kijken voor je naar bed gaat.
Alles optimaal maken in je slaapkamer. Luchtvochtigheid, absoluut helemaal donker, oordoppen, temperatuur.
Verder kwam ik een keer het supplement GABA tegen, wat tegenwoordig legaal is in Nederland, maar ik heb sterke twijfels hierbij. Niet dat het niet zou werken, maar voor je gezondheid.
'k kwam een aantal artikelen tegen waarin direct de link werd gelegd tussen GABA en alvleesklierkanker.![]()
Kan iemand hier iets meer over vertellen? Het schijnt namelijk enorm goed voor je nachtrust te helpen, maar wat ik er over lees is het verre van goed voor je...![]()
http://www.reliableanswer.com/gaba-supplement/
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 14-08-2012 14:39:45 ]![]()
Probleem is, is dat ik op rustdagen om 03:00 ga slapen en vervolgens tot 5-7 uur lig te draaien en als ik bijna slaap word ik gestoken door een mug.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:24 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Dan kom je toch aan genoeg slaapuren? Ik slaap van 02.00 uur tot 12.00 uur momenteel, binnenkort wanneer ik weer naar school moet gaat dat natuurlijk anders. Maar ik lig dus tien uur in bed waarvan ik er ong. 8,5 echt slaap.
Na een goede training ben ik vaak gelijk weg. Ik denk dat ik te lang uitslaap en maar max 8-9 uur moet slapen ipv 10-12![]()
http://www.alldelicious.nl/jori-pindakaas.htmlquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:09 schreef Thom90 het volgende:
@Snakey, even een vraagje.
Ik wilde ook van die eiwit repen maken, maar bijvoorbeeld op youtube gebruikt diegene 'vloeibare' pindakaas. Heb jij ook vloeibare gebruikt, of gewone?
Als je vloeibare hebt gebruikt, waar kan je die halen?
Ik haal het hier bij de natuurrwinkel/biologische winkel.![]()
Mijn moeder gebruikt sinds kort Melatonine. Daarvan val je snel in slaap en ga je er sterk van dromen. Volkomen legaal.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:22 schreef Tito_Makani het volgende:
Hebben jullie nog slaaptips? Op rustdagen kom ik echt heel moeilijk in slaap. Door de zomervakantie slaap ik vaak van 03:00 - 13:00 misschien toch maar wat eerder wakker worden
Ik zou eerder wat nuttigs doen op een rustdag, andere hobby oppakken of je moeder helpen met boodschappen ofzo. Wat ik ook zou proberen is gewoon op vrije (vakantie)-dagen gewoon je oude ritme te behouden. Dan heb je ook nog wat aan je dag.
Wat het aantal slaapuren betreft. Dit verschilt sterk van persoon tot persoon. Maar als je aan gewichtheffen doet zou ik het bij 7-8 uur houden. Niet langer, niet minder.
Als je in bezit bent van een smartphone zou ik de app Sleep as Android proberen. De app meet je slaapcyclussen. Simpel gezegd zal je telefoon je wakker maken als je in een minder diepe slaap cyclus bevindt. Je wordt dan fris en uitgerust wakker.![]()
Zo, lekker 4 eitjes geroerd en met wat uitjes gebakken. 240kcal en 24g eiwit. Mooie snack voor de rustdag
[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 14-08-2012 14:54:11 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Extra melatonine toevoegen aan de al geproduceerde melatonine heeft geen enkel effect. Berust eerder op een placebo effect. Gewoon een hele week consistent om 12 uur gaan slapen. Je lichaam merkt dit en laat dan 1-2 uur van te voren melatonine los waardoor je slaperig wordt. Sinds ik dit doe, en ik zit vanaf 11 uur achter de tv/computer word ik rond kwart voor 12-12 uur slaperig. Ga ik naar bed en ben ik zo onder zeil. Of ik nu getraind heb, gewerkt heb of totaal niks heb gedaan. Als ik 12 uur ga slapen zet ik m'n wekker om 8 uur. Ga ik 1 uur slapen m'n wekker om 9. Zorgt voor een goed en stabiel ritme en dan kom ik niet in de knoop met ontbijt/lunch tussendoor ed.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:38 schreef squatbro het volgende:
[..]
Mijn moeder gebruikt sinds kort Melatonine. Daarvan val je snel in slaap en ga je er sterk van dromen. Volkomen legaal.
Ik zou eerder wat nuttigs doen op een rustdag, andere hobby oppakken of je moeder helpen met boodschappen ofzo. Wat ik ook zou proberen is gewoon op vrije (vakantie)-dagen gewoon je oude ritme te behouden. Dan heb je ook nog wat aan je dag.
Wat het aantal slaapuren betreft. Dit verschilt sterk van persoon tot persoon. Maar als je aan gewichtheffen doet zou ik het bij 7-8 uur houden. Niet langer, niet minder.
Als je in bezit bent van een smartphone zou ik de app Sleep as Android proberen. De app meet je slaapcyclussen. Simpel gezegd zal je telefoon je wakker maken als je in een minder diepe slaap cyclus bevindt. Je wordt dan fris en uitgerust wakker.
Je kan doorzetten in je workout? Je kan een heel voedingsschema volgen? Dan kan je jezelf er ook toezetten om consistent op hetzelfde moment te gaan slapen.
Van wiki (I know):
Melatonine is een van de weinige voedingssupplementen die de strenge beoordeling door de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA) hebben doorstaan. De EFSA vond dat er voldoende wetenschappelijke onderbouwing was voor de gezondheidsclaim dat melatonine de symptomen van jetlag vermindert, maar niet dat melatonine de inslaaptijd verkort en de slaapkwaliteit verbetert.[4]
Die bronvermelding ziet er wel goed uit. En anders heb ik nog een verwijzing naar een van m'n studieboeken.![]()
Maar ik train 45 minuten inc. alles. Komt wel omdat ik net begonnen met SS. Dus heb minder rust nodig en hoef maar 3 oefeningen te doen.![]()
i.i.g. is de ROM dan minder, dat zou een verklaring kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:10 schreef Tito_Makani het volgende:
Is Overhead press nou ook makkelijker met een wide grip?
--
Ik train trouwens ongeveer een uur met een Full Body schema, 2- of 3-daagse split iets korter.![]()
En m.b.t. slapen: tijdelijk melatonine kan helpen. Verder neem ik zelf ook ZMA. Maar essentieel is een regelmatig leven waarbij je elke avond op hetzelfde tijdstip gaat slapen en geen wekker zet maar vanzelf wakker wordt.
Eens met Mr.Guma dus.![]()
Alternatieve oefeningen doen, daarom heb ik altijd mn kladblok bijquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:07 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Goed punt. Wat doen jullie als alle bankjes bezet zijn en het duurt te lang om te wachten?
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Soms doe ik wel een andere volgorde, maar ik heb nog niet zoveel oefeningen in mijn hoofd gestampt zitten dat ik weet welke oefeningen voor welke spieren zijnquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:18 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Alternatieve oefeningen doen, daarom heb ik altijd mn kladblok bijDus daar zal ik ff aan moeten werken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: