In Resident Evil ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In Downton Abbey speelt 'ie ook al zo'n hufterige rol.
Waar maak jij je in godsnaam zo druk over? Ja, haar Engels is niet perfect. Maar zolang dat niet problematisch is voor de rollen die ze speelt (Nederlandse verzetheld of Exotische priesteres) kan me dat niet zoveel schelen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:00 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
En waarom moet haar personage in godsnaam gebrekkig engels spreken in die film en de in VS/GB uitgebrachte versie 'Blackbook'?
klopt, in de boeken spreekt ze ook met een 'exotisch' accentquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:55 schreef Knut het volgende:
Melisandre spreekt in de boeken ook met een net wat ander accent volgens mij.
Juist ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:06 schreef Funzel het volgende:
Ach er speelt weer een Nederlander een goeie zwakke rol met een inconsistent steenkolen engels accent en men moet weer zeuren.
Tenzij ze 1e afl dood gaat. Hoop het, magie is niet eerlijk met die oorlogquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:47 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we nog een lange tijd dit moeten aanhoren.
Draken wel dan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:06 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Tenzij ze 1e afl dood gaat. Hoop het, magie is niet eerlijk met die oorlog
Haha zat ik inderdaad al over na te denken, maar dat is gewoon een geluk vind ik. Net zoals die direwolves.quote:
Maar die Direwolves zijn er ook al minder.. Sansa's wolf is dood en die van Snow is weg. Maar die zal ons in seizoen 3 nog wel verassen (hoop ik).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:08 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Haha zat ik inderdaad al over na te denken, maar dat is gewoon een geluk vind ik. Net zoals die direwolves.
Dan blijven er nog een paar over. Maar op aantal doelde ik niet, meer het feit dat huisdieren wel toegestaan zijn in mijn ogen. Magie maakt het allemaal net even te makkelijk vind ik. Alhoewel deze balans wel mooi is. Niet teveel magie maar wel genoeg voor verrassende momenten!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:55 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Maar die Direwolves zijn er ook al minder.. Sansa's wolf is dood en die van SnowArya is weg. Maar die zal ons in seizoen 3 nog wel verassen (hoop ik).
Wat ik niet snap is dat hij wel in één seizoen in twee verschillende series kan spelen, en Jeremy Irons niet. Nu hebben we Clive Russell voor Brynden Tullyquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In Downton Abbey speelt 'ie ook al zo'n hufterige rol.
Ze kan ook vervangen worden door een goede actrice. Mag wat mij betreft ook een Nederlandse zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:06 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Tenzij ze 1e afl dood gaat. Hoop het, magie is niet eerlijk met die oorlog
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:18 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ze kan ook vervangen worden door een goede actrice. Mag wat mij betreft ook een Nederlandse zijn.
Omdat de gemiddelde nederlander gebrekkig engels spreekt. En al helemaal in die tijd. Do'h.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:00 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
En waarom moet haar personage in godsnaam gebrekkig engels spreken in die film en de in VS/GB uitgebrachte versie 'Blackbook'?
I stopped trying.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:47 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we nog een lange tijd dit moeten aanhoren.
Da's waar maar ik denk dat we dan nog veel (steeds meer) gaan afzien...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:02 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Dan blijven er nog een paar over. Maar op aantal doelde ik niet, meer het feit dat huisdieren wel toegestaan zijn in mijn ogen. Magie maakt het allemaal net even te makkelijk vind ik. Alhoewel deze balans wel mooi is. Niet teveel magie maar wel genoeg voor verrassende momenten!
Historisch besef is ook ver te zoeken bij veel mensen. Talenkennis was in die tijd eerder beter op orde dan minder.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde nederlander gebrekkig engels spreekt. En al helemaal in die tijd. Do'h.
Dat was zeker niet het geval m.b.t. Engels. En daarnaast hadden de meeste mensen in die tijd nauwelijk praktijk-oefening, dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat er veel Nederlanders waren die accentloos Engels spraken. Zelfs iemand als Juliana, die een tijd in Canada heeft gewoond had een sterk Nederlands accent als ze Engels sprak.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:08 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Historisch besef is ook ver te zoeken bij veel mensen. Talenkennis was in die tijd eerder beter op orde dan minder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |