abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115515186
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_115515203
oh, ik dacht dat ik de laatste post had!
pi_115515300
Fijn dat de introductie meeviel Jag! Heb je een doel wat betreft het afvallen?
pi_115515362
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:59 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, ik dacht dat ik de laatste post had!
Dat was ik! ;)

Maar bedankt voor het openen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115515495
Wat voor oefeningen heb je gekregen Jagär? :)

Overigens ben ik het eens met Loveli als het gaat om je hersenen rust geven. Denken "ik moet slapen" werkt ook niet volgens mij, ontspannen wel.
En desnoods sta je op en begin je de dag gewoon heel erg vroeg. :)
Ik werd pas ook belachelijk vroeg wakker, toen ben ik maar naar kantoor gegaan en zat ik om 7 uur achter mijn bureau. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_115515497
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:01 schreef Vlierbloesem het volgende:
Fijn dat de introductie meeviel Jag! Heb je een doel wat betreft het afvallen?
ik weeg nu zo ongeveer 85 kilo, en wil naar de 75. Dat is ook het minimum met mijn lengte denk ik...

Zo, met de duutser gechat, en we gaan verder werken aan het meer. het zonnetje schijnt, daar moeten we gebruik van maken!
pi_115515625
Slapen in het vliegtuig lukt mij ook niet altijd. En die stomme slaappillen werken bij mij dus niet :') Bij mij doet stijgen en dalen veel pijn. Ik voel me dan net zo'n uittrek-ribbeltjes-rietje: het gevoel alsof mijn wervels uit elkaar getrokken worden. Brrrrr
pi_115515705
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik weeg nu zo ongeveer 85 kilo, en wil naar de 75. Dat is ook het minimum met mijn lengte denk ik...

Zo, met de duutser gechat, en we gaan verder werken aan het meer. het zonnetje schijnt, daar moeten we gebruik van maken!
Mooi doel. Succes!
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:09 schreef An24 het volgende:
Slapen in het vliegtuig lukt mij ook niet altijd. En die stomme slaappillen werken bij mij dus niet :') Bij mij doet stijgen en dalen veel pijn. Ik voel me dan net zo'n uittrek-ribbeltjes-rietje: het gevoel alsof mijn wervels uit elkaar getrokken worden. Brrrrr
Brr, dat klinkt naar! :X
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:20:31 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115516063
Zo. Naar de tandarts geweest en beugel is van de baan, jee. Krijg in plaats daarvan een laagje achter m'n tanden maar dat doen we volgend jaar een keer ivm verzekering.
Niet meer actief op Fok!
pi_115516260
Vanavond BBQen met een stel vriendinnen, daar gaan mijn resultaten :D
pi_115516592
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:25 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond BBQen met een stel vriendinnen, daar gaan mijn resultaten :D
Deze opmerking snap ik niet.
Verklaar jezelf nader.
Doe wat je niet durft.
pi_115516964
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115517179
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je schriftelijk (mail bijvoorbeeld) staan dat ze dat zeggen? Dan zou ik wel even contact opnemen, want netjes is het niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115517321
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Heb je schriftelijk (mail bijvoorbeeld) staan dat ze dat zeggen? Dan zou ik wel even contact opnemen, want netjes is het niet.
Ik heb zwart op wit staan dat parkeren bij alle verdere hotels kosteloos is.

We hebben gemaild met dit verhaal. Ik kreeg terug dat parkeren bij het hotel inderdaad toch geld kost, maar dat er vast wel goedkopere of gratis mogelijkheden in de omgeving waren geweest. Uhuh, gratis parkeren in downtown San Francisco. :'). De goedkoopste parkeergarage die we bij het rondlopen door de stad verder tegenkwamen rekende 3,50 per uur. Veel goedkoper inderdaad, voor twee dagen. Maar ze zou gaan overleggen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115517341
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We hebben gemaild met dit verhaal. Ik kreeg terug dat parkeren bij het hotel inderdaad toch geld kost, maar dat er vast wel goedkopere of gratis mogelijkheden in de omgeving waren geweest. Uhuh, gratis parkeren in downtown San Francisco. :'). De goedkoopste parkeergarage die we bij het rondlopen door de stad verder tegenkwamen rekende 3,50 per uur. Veel goedkoper inderdaad, voor twee dagen. Maar ze zou gaan overleggen.
dan terug vragen hoor, voor 75 dollar kun je een hoop doen!
pi_115517401
Zeker terugvragen DaD!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_115517427
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Verklaar jezelf nader.
^^ ik snap dat ook niet :@
pi_115517482
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Verklaar jezelf nader.
De resultaten van mij in het vorige topic, het resultaat van gezond doen :)
En nu weer een avondje bbqen + drinken dus zei ik als grap :W resultaten.
pi_115517501
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat een stomme reactie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115517655
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Grappig....zulke grappen werken vaak wel als self fulfilling prophecy. Je kiest toch zelf wat en hoeveel je eet, grap of niet?
pi_115517784
@Co: ik heb destijds inslaaptabletjes gekocht op het amerikaanse vliegveld. is geen hardcore slaapmiddel, maar je wordt er drowsy van. Geen melatonine, maar ene ouderwetse antihistamine bleek. Werkte perfect (ook bij een latere alllergieaanval :P ), tot het eten uitgedeeld werd toen ik net slaperig werd, en daarna turbulentie waarbij ik verzocht werd weer rechtop te gaan zitten met riem om :')

ik stond op om 8 uur USA/ 14 u NL, vertrok om 12 u USA/18u NL uit connecticut, 18u USA/24 u nl overstap in atlanta, aankomst in Nederland half zeven 's ochtends (nooit echt geslapen in t vliegtuig). daarna was ik in de war en doodmoe, maar zou 's avonds naar een concert, dus heb een vriend gebeld, die heeft me de hele dag wakker gehouden in de stad in Utrecht, we zijn uit eten gegaan en naar het concert gegaan samen, en toen was ik tegen 24 u NLse tijd weer thuis, ondertussen was ik dus 34 uur wakker :')

de dag dáárna was ik zo jetlagged dat ik het reactievermogen van een doorgekookt spruitje had en de huisgenoot van een vriendin pardoes omver liep omdat ik haar wel zag, maar niet registreerde :')
Kwak
pi_115517822
ik heb allemaal fijne groentetjes gekocht, en lekkere appels, en lekker volkorenbrood met zaadjes, en bio-vlees, en nu voel ik me helemaal fijn O+
Kwak
pi_115518045
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar je kiest er toch zelf voor wat je eet en drinkt?
Je hoeft je niet vol te proppen en je hoeft je niet lam te zuipen.
Doe wat je niet durft.
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:10:45 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115518192
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Maar je kiest er toch zelf voor wat je eet en drinkt?
Je hoeft je niet vol te proppen en je hoeft je niet lam te zuipen.
Misschien is dat niet voor iedereen zo makkelijk als het voor vele anderen hier is.
Niet iedereen heeft een ijzeren discipline.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_115518324
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Misschien is dat niet voor iedereen zo makkelijk als het voor vele anderen hier is.
Niet iedereen heeft een ijzeren discipline.
Zit wel een verschil tussen ijzeren discipline en helemaal losgaan. Ook op een bbq kun je best normaal eten. :)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')