Dat is nogsteeds erg onrealistisch.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Al zou 10% van die mensen iets bruikbaars hebben, is beter dan niks toch.
+100000quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:52 schreef Piye het volgende:
[..]
Gelukkig denken ze daar in het ziekenhuis anders over. Triest vind ik dat altijd van die mensen die denken dat ze meer rechten hebben omdat ze bereid zijn zich leeg te laten plunderen als ze dood zijn.
Wilde je het even simpel opschrijven, of snap je nogsteeds niet precies wat ik bedoelde?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:52 schreef DutchErrorist het volgende:
het is toch niet dat je merkt dat de mens steeds ouder wordt ofzo (of dat de techniek naar jouw mening te ver doordraaft)
Al was het 0.01%, is nog steeds beter dan 0%. Maar goed dan zou het bedrag wel wat omlaag moeten. Ik denk dat een hoop Nederlanders het overigens voor 100 euro ook wel zouden doenquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:55 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat is nogsteeds erg onrealistisch.
Ja maar dan rijzen de kosten wel behoorlijk de pan uit, of dat nou zo'n verbetering is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Al zou 10% van die mensen iets bruikbaars hebben, is beter dan niks toch.
En wie gaat die 1000 euro ophoesten?.. juist ja, sigaar uit eigen doos.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:51 schreef tja77 het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat als een met ja ingevuld codicil 1000 Euro oplevert aan de donor, er ineens een stuk meer donoren zijn in Nederland. 1000 Euro is een mooi bedrag om mensen te stimuleren.
Tevens is 1000 Euro (ten opzichte van de kosten van de transplantatie) een klein percentage.
win - win situatie
Simpel opgeschrevenquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:56 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wilde je het even simpel opschrijven, of snap je nogsteeds niet precies wat ik bedoelde?
Het is maar geld...quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja maar dan rijzen de kosten wel behoorlijk de pan uit, of dat nou zo'n verbetering is.
Het gros van de mensen die over de streep worden getrokken door die 1000 Euro, staan daar niet bij stil. Die hebben alleen Euro tekens in hun ogen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:57 schreef karton2 het volgende:
[..]
En wie gaat die 1000 euro ophoesten?.. juist ja, sigaar uit eigen doos.
Hoezo? Je kunt niemand verplichten..quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:01 schreef Era het volgende:
Ik hoop dat het doneren van organen ooit op een dag voor iedereen verplicht zal worden.
Ik hoop het niet....quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:01 schreef Era het volgende:
Ik hoop dat het doneren van organen ooit op een dag voor iedereen verplicht zal worden.
Belachelijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:01 schreef Era het volgende:
RecycleSociëty.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:01 schreef Era het volgende:
Bloed doneren kan je niemand verplichten, maar als iemand dood is.. dan maakt het toch niet uit wat er met zijn of haar organen gebeurd? Voor mij zou het in ieder geval niets uitmaken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:02 schreef haan33 het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt niemand verplichten..
Klinkt leuk als je het zo stelt, tot het ten koste gaat van andere overheidstaken.quote:
Exact.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef Era het volgende:
[..]
Bloed doneren kan je niemand verplichten, maar als iemand dood is.. dan maakt het toch niet uit wat er met zijn of haar organen gebeurd? Voor mij zou het in ieder geval niets uitmaken.
Dus als bijv. jouw huisdier overlijdt, mogen ze hem in 200 stukjes snijden en aan een leeuw voeren? Het is per slot van rekening maar een dooiequote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef Era het volgende:
[..]
Bloed doneren kan je niemand verplichten, maar als iemand dood is.. dan maakt het toch niet uit wat er met zijn of haar organen gebeurd? Voor mij zou het in ieder geval niets uitmaken.
Vooral als nabestaande. "Ja, we hebben eruit gehaald wat we konden gebruiken. Hier heb je de rest terug."quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef Era het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik jat ook altijd schoenen, kostuums en sieraden uit graven. Ze kunnen het toch niet meenemen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef Era het volgende:
[..]
Goed punt!quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het gros van de mensen die over de streep worden getrokken door die 1000 Euro, staan daar niet bij stil. Die hebben alleen Euro tekens in hun ogen.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:06 schreef Piye het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik jat ook altijd schoenen, kostuums en sieraden uit graven. Ze kunnen het toch niet meenemen.
Voor jou niet, voor anderen wel. Je zou niet voor anderen mogen denken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef Era het volgende:
[..]
Voor iemand anders kan het wel wat uitmaken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:04 schreef Era het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:08 schreef karton2 het volgende:
[..]
Voor iemand anders kan het wel wat uitmaken.
Dat is waar. Maar lijkt het jou niet geweldig als iedereen die een of meerdere organen nodig heeft, zo geholpen kan worden?quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Voor jou niet, voor anderen wel. Je zou niet voor anderen mogen denken.
Jouw ouder bepalen nou voor jou dat jij niet mag doneren, vind jij ook niet zo tof. Andersom zouden anderen het ook niet zo tof vinden
Nee, want ik vind dat keuzevrijheid er nooit onder zou mogen lijdenquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:15 schreef Era het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar lijkt het jou niet geweldig als iedereen die een of meerdere organen nodig heeft, zo geholpen kan worden?
Ik zou trots zijn op mijn vader en moeder.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:06 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Vooral als nabestaande. "Ja, we hebben eruit gehaald wat we konden gebruiken. Hier heb je de rest terug."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |