abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:33:00 #1
351780 Piye
King of Kush
pi_115511687
Mensen die geen donor zijn
Mensen die geen donor zijn #2
Mensen die geen donor zijn #3
Mensen die geen donor zijn #4
Mensen die geen donor zijn #5

Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.

Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?

quote:
Meerderheid voor actieve donorregistratie

(Novum) - Iedereen moet gevraagd worden donor te worden en bij geen antwoord automatisch als donor worden geregistreerd. Dat vindt een meerderheid (57 procent) van de Nederlanders. Dat blijkt uit een onderzoek van EénVandaag.

Ook de meerderheid van de meeste politieke partijen is daar voorstander van. Alleen aanhangers van PVV, ChristenUnie en SGP zijn tegen. De CDA in de Tweede Kamer en CDA-minister van Volksgezondheid zijn momenteel tegen invoering van de zogeheten actieve donorregistratie.

Uit het onderzoek blijkt dat ook een groeiende meerderheid bereid is organen af te staan. Zes op de tien mensen wil wel organen afstaan. In juni 2007 was dat nog 54 procent. De reden dat veel mensen dat toch niet hebben gedaan is dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen.

Een hele krappe meerderheid van 51 procent vindt dat iedereen recht heeft op een orgaan van een ander. Groepen die volgens sommige van de achttienduizend deelnemers aan het onderzoek minder recht hebben op een orgaan zijn criminelen, drugsgebruikers en zware drinkers. Er is minder weerstand voor 75-plussers en dikke mensen als orgaanontvanger.
Fokkers die donor worden

quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:29 schreef Silv het volgende:

[..]

Fixed.
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef Henno het volgende:

[..]

Die had ik al lang moeten invullen.... Inmiddels heb ik ook zo'n geile DigID, en sta ik er bij deze geregistreerd als object om helemaal leeg te graven als anderen er blij van worden ^O^
quote:
14.gif Op donderdag 15 april 2010 09:41 schreef Garisson72 het volgende:
Ik heb 'm ingevuld, de heren doctorici mogen per heden en wel nu met hun vuige maar toch ontsmette handen mijn wellustige torso leegroven, naar believen.
quote:
14.gif Op donderdag 15 april 2010 12:16 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Door dit topic ben ik er weer even over na gaan denken. Heb mijn keuze veranderd van "nabestaanden kiezen" naar gewoon volledig donor.
quote:
1.gif Op donderdag 15 april 2010 13:10 schreef flexoo het volgende:
ben net maar donor geworden omdat het hypocriet is om wel te nemen en niet te geven.

wel vind ik dat mensen die donor zijn korting moeten krijgen op bijvoorbeeld hun zorgverzekering! dan hebben we pas veel donor geregistreerden

mensen doen veel voor geld :)
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:24 schreef EnemyRock het volgende:
Formuliertje ff ingevuld, toch wel handig dat het allemaal zo gemakkelijk online kan.
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:37 schreef Dutchlike het volgende:
Naar aanleiding van dit topic even Döner geworden, omdat de link in de OP stond en ik het toch al van plan was om het ooit eens een keer te doen.
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 20:25 schreef Krakimolo het volgende:
Ik heb me uiteindelijk toch ingeschreven als donor na het lezen van alle posts in de verschillende edities van dit topic. Ik hoop dat ik over een tijdje iemand blij kan maken met mijn organen. Bloeddonor was ik al.
Donor info

http://www.donorvoorlichting.nl/

http://www.donorregister.nl/

http://www.wellesofnietes.nl/

http://www.stemdonor.nl/index.php/donorworden

Laatste nieuws:

D66 wil iedereen donor maken

quote:
Tweede Kamerlid Pia Dijkstra (D66) dient volgende week een initiatiefwet in waardoor iedere burger automatisch orgaandonor zou worden. Dat zei de D66-woordvoerster voor Volksgezondheid zaterdagnacht in het programma De Overnachting op Radio 1.

Op dit moment moeten mensen die orgaandonor willen worden, zichzelf registreren. Met het initiatiefwetsvoorstel wil Dijkstra het huidige systeem vervangen door het zogeheten Actieve Donor Registratiesysteem (ADR). In dat systeem is iedere burger automatisch donor en moet zelf in actie komen als hij niet wil dat zijn organen na zijn dood worden gebruikt.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:33:45 #2
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115511710
Maar goed. Prettige dag iedereen, in gezondheid :9
Leef en Laten Leven
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:06 #3
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_115511722
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:29 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Gemoedsrust. Het feit dat jij wil geven wat je anders maar al te graag wil nemen als het nodig is.
Dus dan doe je het meer voor jezelf, voor je eigen gevoel, en niet zozeer voor anderen. Daarnaast, ik geef bloed, ik doe niet niks, ik geef anderen wat ze op dat moment hard nodig hebben, ik heb zelf nog geen bloed nodig gehad, maar misschien wel ooit een orgaan, dan is het toch niet hypocriet? Ik geef ook wat, en nee ik vind niet dat dat moet, maar als ik dan wat krijg is het hypocriet? Alleen omdat ik niet een orgaan geef, maar bloed, iets wat ook nodig kan zijn om iemands leven te redden?

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:31 schreef MrMathieus het volgende:

[..]

Dit is wel heel makkelijk hè. Je wil ons niet vertellen waarom je geen donor bent. Het enige wat wij dus kunnen concluderen is dat je niet wil doneren. Als je van plan bent in de toekomst wel donor te worden, wat houd je dan tegen om het niet gewoon meteen te doen...? Een beetje rare redenatie dit.
Waarom moet ik dat verplicht aan jou vermelden? Waarom mag ik daar niet voor mijzelf ovre nadenken/ Waarom geef jij niet al bloed? Nu?
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_115511728
In december speel ik al voor sinterklaas. Het blijft natuurlijk geen feest.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:54 #5
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_115511750
quote:
8s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:34 schreef HSG-BOMBER het volgende:
In december speel ik al voor sinterklaas. Het blijft natuurlijk geen feest.
Niet eens kerstman er nog bij?
pi_115511758
Aangemeld als bloeddonor :o
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_115511793
Lijkt mij logisch dat iedereen een keuze moet hebben. Maar als je kiest voor niet, moet je ook niet verwachten dat je geholpen wordt als je het nodig hebt.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:36:14 #8
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_115511794
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:35 schreef DutchErrorist het volgende:
Aangemeld als bloeddonor :o
:D

Wie weet word ik ooit nog orgaandonor ;)
pi_115511804
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:55 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, mensen die aan de nierdialyse zitten worden al in leven gehouden door machines, als we dat kunnen voorkomen door ze goede nieren te geven is dat toch heel mooi? Daar verbeteren we de levens mee van de nierpatiënt, omdat hij misschien een actiever beter leven kan hebben en teven is het goed voor de gezondheidszorg omdat nierdialyse ook wel niet erg goedkoop zal zijn.
Dat dikgedrukte stuk bedoelde ik juist met mijn post. :)
pi_115511807
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:34 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Dus dan doe je het meer voor jezelf, voor je eigen gevoel, en niet zozeer voor anderen. Daarnaast, ik geef bloed, ik doe niet niks, ik geef anderen wat ze op dat moment hard nodig hebben, ik heb zelf nog geen bloed nodig gehad, maar misschien wel ooit een orgaan, dan is het toch niet hypocriet? Ik geef ook wat, en nee ik vind niet dat dat moet, maar als ik dan wat krijg is het hypocriet? Alleen omdat ik niet een orgaan geef, maar bloed, iets wat ook nodig kan zijn om iemands leven te redden?
Jazeker doe ik het voor mezelf. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik nog in leven zou zijn alleen dankzij de gratie van iemand die wel donor is, terwijl ik het zou vertikken.

Bloed geven is ook prima, is echter wat anders dan organen. Ik mag geen bloed geven anders deed ik het ook.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_115511822
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:36 schreef magnafix het volgende:
Lijkt mij logisch dat iedereen een keuze moet hebben. Maar als je kiest voor niet, moet je ook niet verwachten dat je geholpen wordt als je het nodig hebt.
Hoezo niet dan?
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:37:38 #12
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_115511858
quote:
En wat je als je letterlijk te dom bent om te poepen (iq van 70 of lager)
Of wat als je streng religieus bent opgevoedt?
Of wat als je gewoon bang bent?
Of er gewoon nog nooit over nagedacht hebt
pi_115511863
quote:
Jammer dat je niet mag kiezen he? ;)
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:37:53 #14
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_115511874
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Jazeker doe ik het voor mezelf. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik nog in leven zou zijn alleen dankzij de gratie van iemand die wel donor is, terwijl ik het zou vertikken.

Bloed geven is ook prima, is echter wat anders dan organen. Ik mag geen bloed geven anders deed ik het ook.
Klopt, het is wat anders, toch help ik er veel mensen mee, en ik hoef er niet eens dood voor te zijn ;)
Wie weet dat ik ooit besluit om organen te doneren, nu op het moment doe ik het nog niet

Overigens, was mijn post over bloed geven meer bedoeld om te kijken of mensen die geen bloed willen doneren wel bloed willen ontvangen, terwijl ze ook vinden dat mensen die geen organen doneren geen organen mogen ontvangen
pi_115511885
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:36 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte stuk bedoelde ik juist met mijn post. :)
Huh hoe bedoel je?
pi_115511895
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:36 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Hoezo niet dan?
Dat is hetzelfde als je bijvoorbeeld niet trakteerd wanneer je jarig bent. Dat is je goed recht, maar dan moet je niet gaan vreten als er door een ander wordt getrakteerd
pi_115511912
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:38 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Huh hoe bedoel je?
Het jaren in leven houden dmv machines was al het probleem. ;)
pi_115511920
quote:
Hele domme redenering. Heel dom. Ik ben donor om anderen te helpen, daar verwacht ik niets terug voor. Alles wat ik terugkrijg is mooi meegenomen :)
pi_115511948
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:38 schreef magnafix het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als je bijvoorbeeld niet trakteert wanneer je jarig bent. Dat is je goed recht, maar dan moet je niet gaan vreten als er door een ander wordt getrakteerd
Zit toch wel een verschil in.
pi_115511958
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het jaren in leven houden dmv machines was al het probleem. ;)
Het is geen probleem. Dat maak jij er van. Het is meer vooruitgang, en dat moet verder vooruit natuurlijk.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:40:23 #21
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_115511967
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:39 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Hele domme redenering. Heel dom. Ik ben donor om anderen te helpen, daar verwacht ik niets terug voor. Alles wat ik terugkrijg is mooi meegenomen :)
Kijk, en dit is het verschil tussen de mensen die willen doneren om mensen te helpen, en mensen die doneren om zich verheven te voelen
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:40:43 #22
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_115511986
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:38 schreef magnafix het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als je bijvoorbeeld niet trakteerd wanneer je jarig bent. Dat is je goed recht, maar dan moet je niet gaan vreten als er door een ander wordt getrakteerd
trakteren = doneren???
pi_115512010
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:39 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Voor mij geldt heel simpel dat je een ander behandeld zoals je zelf behandeld wilt worden. Ik vindt het gewoon fatsoen, als ik me niet beschikbaar stel om donor te zijn, verwacht ik ook niet dat ik door een donor geholpen wordt, zo simpel is dat
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:41:55 #24
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_115512032
quote:
wat een gelul.

We hebben het over een mensenleven he, dan spreek je niet over een keuze. Als men geen donor is, en er ligt een hart ter beschikking, dan is het 100% logisch dat de betreffende persoon deze krijgt.

"Nee, hij is overleden omdat hij geen hart kreeg, welke wel tot beschikking was, want hij was geen donor" _O- :')

Belachelijk en onmenselijk. Daar staat de keuze of je donor bent of niet, TOTAAL buiten :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_115512038
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:40 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het is geen probleem. Dat maak jij er van. Het is meer vooruitgang, en dat moet verder vooruit natuurlijk.
Daar heb ik een probleem mee. Laat ik het zo zeggen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')