quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik wordt niet donor zodat het gerechtvaardigd is dat ik ze ook krijg. Ik ben donor omdat ik het mooi vind dat ik nog wat kan betekenen voor andere mensen als ik dood ga. Ook als mijn organen uiteindelijk niet in een persoon geplaatst kunnen worden en dan voor de wetenschap worden gebruikt.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:08 schreef probeer het volgende:
[..]
En ZO hoort het te gaan bij donatie. DAT is wat doneren betekent. dankjewel DE (DutchErrorist, red.) jij snapt em!
Ik ga m'n keuze terugdraaienquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:21 schreef Renesite het volgende:
Nog grappiger vind ik het volgende wat ik even snel bedacht: Niet donoren zijn goedkoper voor de zorgverzekeringen! Want al die opnames tijdens en nazorg na de transplantatie kosten meer geld dan een stekker uit het stopcontact te halen. Want een donornier krijg je doorgaans ook pas na een lang pijnlijk meeslepend en tijdrovende wachtperiode.
Dus goedkopere zorgpremies voor niet donoren!
Ik ben een egoistisch mens dus vind dat ik inspraak moet krijgen in mijn organen. Ja hallo, het is geen kermisattractiequote:Op zondag 12 augustus 2012 14:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar men wil ook nog graag eventjes inspraak in wie je organen krijgt na je dood. Want stel dat een pedoseksueel je nier krijgt, of een crimineel, of een racist. Of een gaar en eng mens zoals Paul...
Men gaat helemaal voorbij aan wat orgaandonatie is.. onbaatzuchtig schenken zonder verdere inspraak.
Noem het beestje dan bij zijn naam: Ik koop recht op zorg met mijn eigen organen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:21 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En blijkbaar willen mensen niet onvoorwaardelijk meedoen aan 'wat orgaandonatie is'.. Dus misschien word 't eens tijd dat het begrip 'wat orgaandonatie is' eens word aangepast aan onze egoïstische wereld, vol mensen die (terecht) veel medemensen niet álles gunnen.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat er bepaalde mensen zijn die ik gewoon die organen niet gun.. Of andere mensen ze mij gunnen staat daar los van.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Noem het beestje dan bij zijn naam: Ik koop recht op zorg met mijn eigen organen.
Wat?quote:En stop met dat moralistische gezever van 'Mimimi niet-donoren zijn egoïsten, ik ben zoooo goed en tof omdat ik van alles voor mijn medemens over heb.' Niet dus.
Dat zeg ik niet. Ik zou graag willen dat meer mensen donor zouden worden zodat meer mensen geholpen kunnen worden. Denk je nu echt dat ik alles heb voor mijn medemens? Ammehoela, ik haat genoeg mensen op deze wereld. Ik weet dat mijn organen best bij die mensen terecht zouden kunnen komen, maar ze kunnen net zo goed terecht kunnen komen bij iemand die ze wel heel hard nodig heeft, daar doe ik het dan maar voor.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Noem het beestje dan bij zijn naam: Ik koop recht op zorg met mijn eigen organen.
En stop met dat moralistische gezever van 'Mimimi niet-donoren zijn egoïsten, ik ben zoooo goed en tof omdat ik van alles voor mijn medemens over heb.' Niet dus.
Jammerquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:35 schreef Jeff89 het volgende:
Ik heb het aanmeldding maar weer dichtgeflikkerd zonder te bevestigen.. Voorlopig nog even geen donor dus. Ergens maakt 't niet zo veel uit, maar toch vind ik 't een lastige keuze om te maken.
Ik had het ook helemaal niet over jouquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zou graag willen dat meer mensen donor zouden worden zodat meer mensen geholpen kunnen worden. Denk je nu echt dat ik alles heb voor mijn medemens? Ammehoela, ik haat genoeg mensen op deze wereld. Ik weet dat mijn organen best bij die mensen terecht zouden kunnen komen, maar ze kunnen net zo goed terecht kunnen komen bij iemand die ze wel heel hard nodig heeft, daar doe ik het dan maar voor.
Dat is wel heel kut voor jequote:Op zondag 12 augustus 2012 15:25 schreef SaxoPower het volgende:
Ik ben geen donor.
Ik zou best willen, maar ik heb een aandoening waardoor er sneller tumoren in mijn lichaam kunnen groeien (verhoogde kans daarop) (tevens heb ik een hersentumor gehad)
Nu willen ze dus geen organen hebben waarbij er een verhoogde kans is op tumoren.
Ik ben geen donor omdat mijn organen niet gebruikt worden. (laat het dan maar in mij zitten vind ik)
in de tijd dat ze mij leeg halen hadden ze dus ook een ander kunnen doen met wel bruikbare organen.
(bewuste keuze dus denk niet dat er veel tegenin te brengen is)
Op dit moment zit ik op eens in de 5 jaar door de mri.quote:
Dan moet je even dit pdfje uitprinten en opsturen, dan hoef je geenquote:Op zondag 12 augustus 2012 20:36 schreef vault_tec het volgende:
Toen ik donor wilde worden moest ik met mijn DIGID inloggen. Ik heb zo'n grafhekel daar aan (heb geen mobiel dus kan er niks mee. Absurd dat de overheid ervan uit gaat dat iedereen een mobiel heeft.) Dat ik geen donor ben.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:25 schreef Krakimolo het volgende:
Ik heb me uiteindelijk toch ingeschreven als donor na het lezen van alle posts in de verschillende edities van dit topic. Ik hoop dat ik over een tijdje iemand blij kan maken met mijn organen. Bloeddonor was ik al.
nee, ik heb een poging gedaan. Als het zo moeilijk moet dan hoeft het voor mij niet meer. Ik ga nog wel kijken of ik mijn lichaam aan de wetenschap kan doneren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan moet je even dit pdfje uitprinten en opsturen, dan hoef je geenDIGID
aan te vragen.
https://www.donorregister.nl/doc/pdf/Donorformulier_E_22047.pdf
Zo moeilijk? Kom op dit is gewoon zeuren, printen, invullen en opsturen. Of 3 seconden inloggen met Digid. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet, of je moet niet snugger zijn. Zeg dan gewoon dat je te lui bentquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:03 schreef vault_tec het volgende:
[..]
nee, ik heb een poging gedaan. Als het zo moeilijk moet dan hoeft het voor mij niet meer. Ik ga nog wel kijken of ik mijn lichaam aan de wetenschap kan doneren.
Ben niet lui, anders had ik toen des tijds die poging niet gedaan. Plus ik wil mijn lichaam nog steeds af staan aan de wetenschap. Enige voorwaarde die ik wil is geen DIGID. Overheid die er van uit gaat dat iedereen een mobiel heeft, gtfo.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Zo moeilijk? Kom op dit is gewoon zeuren, printen, invullen en opsturen. Of 3 seconden inloggen met Digid. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet, of je moet niet snugger zijn. Zeg dan gewoon dat je te lui bent
Onzin. Dat zijn er maar een paar.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:17 schreef LittleLady het volgende:
Mij boeit het niet of iemand wel of geen donor wil zijn ieder zijn eigen keus en heb daar respect voor maar het begint wel erg irritant te worden die mensen die donor zijn en zich ineens verheven voelen om voor een ander te gaan bepalen of ze wel krijgen of niet krijgen.
Ik geef je een manier waar je zonder DIGID donor kan worden dus stop met zeggen dat je die nodig hebt. Daarnaast hoezo GTFO?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:07 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ben niet lui, anders had ik toen des tijds die poging niet gedaan. Plus ik wil mijn lichaam nog steeds af staan aan de wetenschap. Enige voorwaarde die ik wil is geen DIGID. Overheid die er van uit gaat dat iedereen een mobiel heeft, gtfo.
Zo werkt het niet en het is ook niet de juiste reden om donor te wordenquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:38 schreef Poepje-miauw het volgende:
Mensen die geen donor willen worden gewoon als laatst op de wachtlijst laten zetten als ze zelf een donor nodig hebben.
Of nog beter .. ze krijgen helemaal niks, dat zal ze leren!
want IK ben PRO-Donor!
Heeft je topic toch een extra donor opgeleverd.quote:
Alleen om jou niet te helpen zal ik dan ook geen donor worden. Serpent. Al is die kans nihil.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:38 schreef Poepje-miauw het volgende:
Mensen die geen donor willen worden gewoon als laatst op de wachtlijst laten zetten als ze zelf een donor nodig hebben.
Of nog beter .. ze krijgen helemaal niks, dat zal ze leren!
want IK ben PRO-Donor!
Bullshit redenquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:43 schreef Renesite het volgende:
[..]
Alleen om jou niet te helpen zal ik dan ook geen donor worden. Serpent.
Sorryquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ksssst. Laat me. Ik heb hier even een momentje!
Omdat je om andere mensen geeft? Omdat je er zelf toch niets aan hebt?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:50 schreef Metapod het volgende:
Waarom zou je donor worden? Je hebt er geen voordeel bij. Als ze nu bijvoorbeeld mensen die donor zijn voorrang geven op organen dan ben ik wel bereid dit te doen.
Je doet er zelf niets meer mee. Je kunt je opgeven als donor en hopelijk vinden ze na je dood een match zodat er iemand geholpen kan worden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:50 schreef Metapod het volgende:
Waarom zou je donor worden? Je hebt er geen voordeel bij. Als ze nu bijvoorbeeld mensen die donor zijn voorrang geven op organen dan ben ik wel bereid dit te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |