Menselijk, denk ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:11 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ontken niet, had wel medelijden met het beest.
Balletje hooghouden leren we dan wel..quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Shirtjes kun je overal wel kopen. Ik hoop dat ze je accepteren. De hele wereld afreizen, wat glimlachen voor de camera, een balletje hooghouden (kan je dat?) en het geld binnenslepen. Wie wil dat nou niet?
[..]
Wat leidt hij dan? Een leger katten? Of bedoel je lijdt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nou ja, het is de relatie tussen hem en de kat, waar hij psychologisch onder leidt.
Mooi verhaal, doet me denken aan die duif die ik gevangen had die niet meer kon vliegen, was gestorven van de angst en overal gepoept, wel leuk verhaal.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:04 schreef Levolution het volgende:
Oké, kattenverhaal. Wij hebben al 10 jaar een poes. Stuk chagrijn, haat andere dieren en kinderen. Maar tegen ons is ze wel heel lief. Een hele slimme kat die alles zelf bepaalt. Ik mag de kreng wel.
Nu hebben we een zwerfkitten gevonden. We waren in één oogopslag verliefd. Cypers met wit, prachtige groene ogen en een felroze neusje. Witte pootjes. Ze was erg schuw en toen ik haar vond, heb ik 5 uur lang geprobeerd haar te vangen en dat lukte niet. Mijn ma en zus is het wel gelukt de volgende dag. Intussen was ik naar Turkije en nu ik terug ben is deze kitten echt een hele lieve poes geworden, speels, aanhankelijk. Inmiddels ingeënt, ontwormd, ontvlooid, gechipt alles. Onze eerste poes vond dat natuurlijk niet leuk, zo'n nieuw beest in haar territorium. Inmiddels tolereert ze die poes echter wel.
Maar nu. Al maanden liep hier een prachtige doch vieze Maine Coon (of Noorse Boskat?) in de tuin. Waarschijnlijk een ontsnapt beest. Deze was echt extreem schuw. Als hij je in de verte al zag, schoot hij weg. Soms at hij uit het voerbakje van onze poes, als de achterdeur openstond. Een keer waaide die deur dicht en heeft deze kat uit paniek de hele keuken afgebroken. Superbang en superschuw dus.
Nu heeft mijn zus deze kat af en toe gevoerd en hij is steeds tammer geworden. Gisteren vertrouwde hij ons opeens en liet zich uitgebreid aaien. Hij blijkt echt een lieverd te zijn, laat zich zelfs oppakken en stribbelt niet tegen! Hij wil heel graag naar binnen, gaat op de achterpoten tegen onze deur staan enzo, momenteel ligt hij ook voor de deur en kan ik hem zien. Ik had nooit verwacht dat er onder zo'n extreem bange kat, zo'n lief, aanhankelijk beest kon zitten. Maar er is geen ruimte voor een nieuwe kat. Bovendien zouden we dat de andere twee poezen niet aan kunnen doen.
Wat kunnen we doen met dit beest? Sowieso even laten scannen op een chip, maar dan? Hij wordt niet vermist. Een keer heeft de buurt de dierenambulance gebeld voor deze kater, maar ze kwamen niet. Vond het gisteren echt heel zielig toen we hem buiten moesten laten en hij mauwend voor de deur stond.![]()
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:58 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mooi verhaal, doet me denken aan die duif die ik gevangen had die niet meer kon vliegen, was gestorven van de angst en overal gepoept, wel leuk verhaal.
Hij is blijkbaar in ieder geval eervol heengegaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:58 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mooi verhaal, doet me denken aan die duif die ik gevangen had die niet meer kon vliegen, was gestorven van de angst en overal gepoept, wel leuk verhaal.
Grappige is, precies hetzelfde gebeurd met een mus, die was gelukkig wel lief genoeg om te poepen in het doosje waar we hem hadden ingestopt. Sindsdien raak ik geen wilde vogels meer aan, die kunnen de stress niet aan.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 00:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hij is blijkbaar in ieder geval eervol heengegaan.
Nee.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 00:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
'
Je moest wel lachen.
Hoe gaat het leven bij jou thuis? Nog steeds hard aan het rebelleren?
Als je niet-stoffelijk voordeel (voldaan gevoel, sevap) ook als baat ziet, en deze baat ook aan de vermeende altruïst toerekend als hij het gevolg niet had voorzien of iig een ander motief dan dat voordeel had, zelfs dan is de ruil van stoffelijk voordeel voor onmeetbare voordeel een bijzondere ruil in onze materialistische wereld. Wat betreft vrijwilligerswerk kunnenwij Turken een voorbeeld nemen aan Nederlanders.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:52 schreef Levolution het volgende:
[..]
Interessante discussies over mogelijk, waarvoor toch echt een apart topic nodig is. Of onbaatzuchtig altruïsme wel bestaat.
Vol =vol.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:04 schreef Levolution het volgende:
Oké, kattenverhaal. Wij hebben al 10 jaar een poes. Stuk chagrijn, haat andere dieren en kinderen. Maar tegen ons is ze wel heel lief. Een hele slimme kat die alles zelf bepaalt. Ik mag de kreng wel.
Nu hebben we een zwerfkitten gevonden. We waren in één oogopslag verliefd. Cypers met wit, prachtige groene ogen en een felroze neusje. Witte pootjes. Ze was erg schuw en toen ik haar vond, heb ik 5 uur lang geprobeerd haar te vangen en dat lukte niet. Mijn ma en zus is het wel gelukt de volgende dag. Intussen was ik naar Turkije en nu ik terug ben is deze kitten echt een hele lieve poes geworden, speels, aanhankelijk. Inmiddels ingeënt, ontwormd, ontvlooid, gechipt alles. Onze eerste poes vond dat natuurlijk niet leuk, zo'n nieuw beest in haar territorium. Inmiddels tolereert ze die poes echter wel.
Maar nu. Al maanden liep hier een prachtige doch vieze Maine Coon (of Noorse Boskat?) in de tuin. Waarschijnlijk een ontsnapt beest. Deze was echt extreem schuw. Als hij je in de verte al zag, schoot hij weg. Soms at hij uit het voerbakje van onze poes, als de achterdeur openstond. Een keer waaide die deur dicht en heeft deze kat uit paniek de hele keuken afgebroken. Superbang en superschuw dus.
Nu heeft mijn zus deze kat af en toe gevoerd en hij is steeds tammer geworden. Gisteren vertrouwde hij ons opeens en liet zich uitgebreid aaien. Hij blijkt echt een lieverd te zijn, laat zich zelfs oppakken en stribbelt niet tegen! Hij wil heel graag naar binnen, gaat op de achterpoten tegen onze deur staan enzo, momenteel ligt hij ook voor de deur en kan ik hem zien. Ik had nooit verwacht dat er onder zo'n extreem bange kat, zo'n lief, aanhankelijk beest kon zitten. Maar er is geen ruimte voor een nieuwe kat. Bovendien zouden we dat de andere twee poezen niet aan kunnen doen.
Wat kunnen we doen met dit beest? Sowieso even laten scannen op een chip, maar dan? Hij wordt niet vermist. Een keer heeft de buurt de dierenambulance gebeld voor deze kater, maar ze kwamen niet. Vond het gisteren echt heel zielig toen we hem buiten moesten laten en hij mauwend voor de deur stond.![]()
Neem je wel een paraplu mee? Het kan wel eens tomaten/eieren regenen. Een Messi die niet kan hooghouden. _0-quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Balletje hooghouden leren we dan wel..
http://www.chippendoubles.com/
http://www.beckhamlookalike.com/
Can't wait..ahahaha, nou nog ff een shirt regelen van Barca of Argentina..
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:26 schreef Gkhn het volgende:
[..]
In Turkije zeggen ze toch dat je je 21e jaar in bent gegaan, dus 21 jaar. Hier ben ik gewoon 20.
Hahaha. Ik word op het werk en door onbekenden rond de 30-32 geschat terwijl ik 26 jaar ben. (*#&$(*@#$quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Genoeg man. Wat is dit. Iedereen denkt dat ik ouder ben.
Net ook al iemand. Uff.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Ze hebben het sinds een paar dagen verziekt, een van de eigenaren heeft een aantal reacties gewist omdat het negatieve informatie zou bevatten over een webportal waarvan de eigenaar een kennis zou zijnquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:15 schreef Bortecinem het volgende:
Wtf, wist niet eens dat je daar zoo lang voor moest wachten. Bagger site.
Dat heb je mooi verwoord, maar het is inderdaad het voldane gevoel (en eventuele zelfverheerlijking die daarmee gepaard gaat) dat altruïsme tot iets heel zeldzaams maakt. Je doet het immers voor jezelf. De vraag is natuurlijk of het echt zo erg is als je anderen helpt en je daardoor goed voelt; verder vraag je immers niets terug en dat is toch altruïstisch genoeg. Ook al streel je je ego.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 07:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als je niet-stoffelijk voordeel (voldaan gevoel, sevap) ook als baat ziet, en deze baat ook aan de vermeende altruïst toerekend als hij het gevolg niet had voorzien of iig een ander motief dan dat voordeel had, zelfs dan is de ruil van stoffelijk voordeel voor onmeetbare voordeel een bijzondere ruil in onze materialistische wereld. Wat betreft vrijwilligerswerk kunnenwij Turken een voorbeeld nemen aan Nederlanders.
Dan maken wij er toch 1quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:41 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ze hebben het sinds een paar dagen verziekt, een van de eigenaren heeft een aantal reacties gewist omdat het negatieve informatie zou bevatten over een webportal waarvan de eigenaar een kennis zou zijn(vervolgens enorme negatieve reclame gemaakt, dus het heeft nog slechter uitgepakt, terwijl niemand er iets van zou weten als het niet verwijderd was)
Sommige leden zijn hierdoor uit de lucht gehaald, anderen worden gecensureerd. Wel jammer dat overduidelijk de meest bezochte en 'democratische' site van Turkije met censuur te maken heeft. Maar ja, Turkije en censuur
Ik niet, Turken verzieken de sfeer.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:15 schreef Gkhn het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Nederland-Turkije dan?
Ouch.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Hahaha. Ik word op het werk en door onbekenden rond de 30-32 geschat terwijl ik 26 jaar ben. (*#&$(*@#$
Drie jaar geleden werd ik zelfs aangezien voor de vader van een 12-jarig kind.Ik ging met m'n nichtje naar de stad om schoolspullen te kopen. Bij het afrekenen zei de kassamiep tegen m'n nichtje: "Laat je de schoolspullen door je vader dragen?"
Volgens Alexa staat die site op de 23e plaats qua bezoekerstal. Zelfs onder fora is het niet de grootste Turkse site. Wanneer ik meer info zoek over een bepaald onderwerp is de eerste hit vaak van eksi, maar wegens het hoge gehalte butthurted CHP-sympathisanten mijd ik die site liever.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:41 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wel jammer dat overduidelijk de meest bezochte en 'democratische' site van Turkije met censuur te maken heeft.
Ik heb ook wel eens beelden gezien van verschillende diersoorten die elkaar hielpen, zoals een moederkat die borstvoeding geeft aan hondjes. Het komt natuurlijk amper voor, maar is daar evolutionair technisch een verklaring voor te geven?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat heb je mooi verwoord, maar het is inderdaad het voldane gevoel (en eventuele zelfverheerlijking die daarmee gepaard gaat) dat altruïsme tot iets heel zeldzaams maakt. Je doet het immers voor jezelf. De vraag is natuurlijk of het echt zo erg is als je anderen helpt en je daardoor goed voelt; verder vraag je immers niets terug en dat is toch altruïstisch genoeg. Ook al streel je je ego.
Er zijn vogelsoorten waarbij altruïsme voor lijkt te komen in de vorm van het helpen uitbroeden van eieren en het opvoeden van jongen van andere vogels. Maar dat blijken ze te doen zodat ze later zelf ook worden geholpen en zelfs als ze niet geholpen worden, hebben ze in ieder geval ervaring opgedaan wat de overlevingskans van de eigen eitjes vergroot. Puur egoïsme dus.
Tsss. Turken creeeren juist sfeer, terwijl Nederlanders de wedstrijd als een öküz die naar een trein kijkt volgen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik niet, Turken verzieken de sfeer.
Goede vraag. Evolutionair gezien niet, denk ik. Ik vermoed gewoon een hormoonfail, maar weet er verder niets van.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:01 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens beelden gezien van verschillende diersoorten die elkaar hielpen, zoals een moederkat die borstvoeding geeft aan hondjes. Het komt natuurlijk amper voor, maar is daar evolutionair technisch een verklaring voor te geven?
Eagle, http://livetv.ru/en/eventinfo/130447_karabukspor_trabzonspor/. Karabükspor - Trabzonspor.quote:
Ik heb een vrij serieuze houding inderdaad, daar kleed ik me dan ook naar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:01 schreef Bilge het volgende:
Drie jaar geleden, dus op je 23e leek je op de vader van je 12-jarige nicht...Komt dat door een ongezonde leefstijl? Haaruitval/ witte haren? Een serieuze houding? Ogen zijn ook belangrijk. Mensen met vurige stralende ogen lijken jonger, terwijl uitgebluste doffe ogen iemand veel ouder doen lijken.
Bedanktquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eagle, http://livetv.ru/en/eventinfo/130447_karabukspor_trabzonspor/. Karabükspor - Trabzonspor..
En 'kartal' staat raar bij je.. Kaplan zou beter zijn, no?
.
0-1, Volkan Şen.quote:
Nope. De simge van Trabzonspor is kaplan. Hamsi is van karadeniz en staat verder los van Trabzonspor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:39 schreef Eagle_99 het volgende:
Hamsi
Maar ik kon geen andere nick bedenken destijds![]()
quote:-TRABZONSPOR'UN KAPLANI
Trabzonspor'un kaplan simgesi ise Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray'ın ''Kartal', ''Kanarya'' ve ''Aslan'' simgelerini kullanmalarının ardından gazeteler tarafından yapılan bir yakıştırmanın ardından ortaya çıktığı biliniyor.
Bron: http://www.zaman.com.tr/h(...)leri-nereden-geliyor.
Okquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:13 schreef Levolution het volgende:
[..]
Goede vraag. Evolutionair gezien niet, denk ik. Ik vermoed gewoon een hormoonfail, maar weet er verder niets van.
Haha. Ik word ook nooit scheef aangekeken door de verkoper, maar ik koop dan ook regelmatig bij de Schalm en Zeeman. H&M voor als ik in een uitbundige bui ben. Duurdere kleren kan ik wel betalen maar ik vind merkkleding zo overgewaardeerd en zonde van mijn geld. Een petje, laaghangende broek en bling-bling is ook nie echt mijn ding om het zacht uit te drukken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb een vrij serieuze houding inderdaad, daar kleed ik me dan ook naar.De fancy kleding die de jongeren van tegenwoordig hebben vind ik maar niks, doe mij maar gewoon lekker casual/netjes. Oh, en ook nog een "drie dagen" baardje.
Het heeft wel zo z'n voordelen hoor. Ik heb op het werk een adviserende rol, er wordt best goed naar me geluisterd. Het zorgt er ook voor dat verkopers niet meteen het idee krijgen "Wtf doe je hier? Dit kan je toch niet betalen...".
Ik betaal een hoop geld voor mijn stoel op rij 1 of 2. Dan moeten niet alle Turken, waaronder een hoop dronken gasten, voor mij gaan staan en vrouwen lastig vallen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:01 schreef Bilge het volgende:
[..]
Tsss. Turken creeeren juist sfeer, terwijl Nederlanders de wedstrijd als een öküz die naar een trein kijkt volgen.
Uitgehuwelijktquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik weet dat ik hier niet meer zo vaak post, maar volgens mij mis ik Julide hier al een geruime tijd, kan dat kloppen..?
Opsporing verzocht inschakelen? Ons zeer gewaardeerde medeforummer Julis post sinds 2 maanden niets meer, we vrezen voor haar gezondheid. Zij is voor het laatst gezien met aan haar handen een muis en een toetsenbord.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik weet dat ik hier niet meer zo vaak post, maar volgens mij mis ik Julide hier al een geruime tijd, kan dat kloppen..?
Zulke geruchten doen de ronde, haar vriend schijnt losse vingertjes te hebben, maar we blijven duimen op een goede afloop.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:52 schreef Ayca het volgende:
Ik heb vernomen dat er blauwe plekken op haar lichaam zijn.
Ik hoor het voor het eerst van jouquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nope. De simge van Trabzonspor is kaplan. Hamsi is van karadeniz en staat verder los van Trabzonspor.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |