Oké, kattenverhaal. Wij hebben al 10 jaar een poes. Stuk chagrijn, haat andere dieren en kinderen. Maar tegen ons is ze wel heel lief. Een hele slimme kat die alles zelf bepaalt. Ik mag de kreng wel.
Nu hebben we een zwerfkitten gevonden. We waren in één oogopslag verliefd. Cypers met wit, prachtige groene ogen en een felroze neusje. Witte pootjes. Ze was erg schuw en toen ik haar vond, heb ik 5 uur lang geprobeerd haar te vangen en dat lukte niet. Mijn ma en zus is het wel gelukt de volgende dag. Intussen was ik naar Turkije en nu ik terug ben is deze kitten echt een hele lieve poes geworden, speels, aanhankelijk. Inmiddels ingeënt, ontwormd, ontvlooid, gechipt alles. Onze eerste poes vond dat natuurlijk niet leuk, zo'n nieuw beest in haar territorium. Inmiddels tolereert ze die poes echter wel.
Maar nu. Al maanden liep hier een prachtige doch vieze Maine Coon (of Noorse Boskat?) in de tuin. Waarschijnlijk een ontsnapt beest. Deze was echt extreem schuw. Als hij je in de verte al zag, schoot hij weg. Soms at hij uit het voerbakje van onze poes, als de achterdeur openstond. Een keer waaide die deur dicht en heeft deze kat uit paniek de hele keuken afgebroken. Superbang en superschuw dus.
Nu heeft mijn zus deze kat af en toe gevoerd en hij is steeds tammer geworden. Gisteren vertrouwde hij ons opeens en liet zich uitgebreid aaien. Hij blijkt echt een lieverd te zijn, laat zich zelfs oppakken en stribbelt niet tegen! Hij wil heel graag naar binnen, gaat op de achterpoten tegen onze deur staan enzo, momenteel ligt hij ook voor de deur en kan ik hem zien. Ik had nooit verwacht dat er onder zo'n extreem bange kat, zo'n lief, aanhankelijk beest kon zitten. Maar er is geen ruimte voor een nieuwe kat. Bovendien zouden we dat de andere twee poezen niet aan kunnen doen.
Wat kunnen we doen met dit beest? Sowieso even laten scannen op een chip, maar dan? Hij wordt niet vermist. Een keer heeft de buurt de dierenambulance gebeld voor deze kater, maar ze kwamen niet. Vond het gisteren echt heel zielig toen we hem buiten moesten laten en hij mauwend voor de deur stond.
[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 15-08-2012 09:09:51 ]