Ieder zijn mening. En dat respecteer ik.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Totaal ondenkbaar" vind ik in principe niks maar ik leef idd in de veronderstelling dat het leven eindig is in absolute zin.
Let vooral even op de editors note. Daar zijn alleen alleen de kosten van de feitelijke operatie in meegenomen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nee
[..]
http://kidneyinthenews.wo(...)ney-transplant-cost/
Waarom zou ik? Er is duidelijk een verschil van mening. Mensen hier denken precies te weten waarom ik wel of geen donor ben. Woorden worden in mijn mond gelegd, en dingen worden verkeerd geinterpreteerd, terwijl ik me juist in een ander probeer te verplaatsen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga maar eens in op de dingen die gezegd worden tegen je.
Ik zie maar een paar users die dat doen, het merendeel weet hier leuk te discussiëren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Ik ben geen orgaandonor, daar heb ik mijn persoonlijke reden voor, en die ben ik ook niemand verschuldigd.
Bloeddonor ben ik wel.
Het voorstel van D66 is oke, in mijn ogen. Mensen die geen donor willen zijn hebben nog steeds de eigen keus om het niet te doen, en ik zou dat formulier ook gewoon invullen.
Ik vind het wel misselijk hoe sommige users her die wel doneren reageren. Dingen als 'Mensen die niet doneren' en 'wat is dat voor een kutreden, kom eens met betere argumentatie
' slaan natuurlijk nergens op. Het is een leuk topic om te lezen waarom mensen wel of niet doneren, maar dan hoef je elkaar natuurlijk niet uit te kotsen waarom wel of waarom niet. Jammer dat dit soort topics wel vaak zo gaan
Nou, vertel eens, waarom doneer jij niet?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Ik ben geen orgaandonor, daar heb ik mijn persoonlijke reden voor, en die ben ik ook niemand verschuldigd.
Bloeddonor ben ik wel.
Het voorstel van D66 is oke, in mijn ogen. Mensen die geen donor willen zijn hebben nog steeds de eigen keus om het niet te doen, en ik zou dat formulier ook gewoon invullen.
Ik vind het wel misselijk hoe sommige users her die wel doneren reageren. Dingen als 'Mensen die niet doneren' en 'wat is dat voor een kutreden, kom eens met betere argumentatie
' slaan natuurlijk nergens op. Het is een leuk topic om te lezen waarom mensen wel of niet doneren, maar dan hoef je elkaar natuurlijk niet uit te kotsen waarom wel of waarom niet. Jammer dat dit soort topics wel vaak zo gaan
Dat kun je niet aantonen, net zoals je het omgedraaide niet kan aantonen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:09 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Er is nog nooit bewezen dat er WEL iets na het leven is. Nog nooit. Als jij vind dat er wel iets na is, mag je dat aantonen
Maar dat kan nooit een miljoen bij elkaar opgeteld zijnquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef cricket het volgende:
[..]
Let vooral even op de editors note. Daar zijn alleen alleen de kosten van de feitelijke operatie in meegenomen.
Daar heb ik dus een persoonlijke reden voor, die ik niet aan jou hoef te vertellen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, vertel eens, waarom doneer jij niet?
Ik ben iemand met duidelijk heel andere morele en spirituele opvattingen en vanuit dat kader veroordeel ik de jouwe. Net zoals jij dat met die van mij doet ook al zeg je dat niet uit beleefdheid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn geloof dicteert dat ik met een intact lichaam de volgende fase in ga. Mijn lichaam is niet mijn bezit, maar een 'vervoersmiddel'. Wie ben jij om mij dan te veroordelen en/of te bepalen wat er met mij gebeurd?
Is ook zo, maar zo jammer dat er altijd van die users tussen zitten, ook bij diegenen die niet doneren trouwensquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zie maar een paar users die dat doen, het merendeel weet hier leuk te discussiëren.
Tja sorry hoor, maar dat heb je aan jezelf te danken, met je constante gehamer op: " ik moet er niet aan denken te doneren aan criminelen". Terwijl er toch al zo vaak gezegd is dat de mensheid niet voornamelijk niet uit moordenaars en pedo's bestaat.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Er is duidelijk een verschil van mening. Mensen hier denken precies te weten waarom ik wel of geen donor ben. Woorden worden in mijn mond gelegd, en dingen worden verkeerd geinterpreteerd, terwijl ik me juist in een ander probeer te verplaatsen.
Laat ik dan dit vragen, als jij ooit in aanmerking komt voor een orgaan. Om welke reden dan ook. Zou je het dan weigeren? Het zou immers erg hypocriet zijn om wel te willen ontvangen, maar het niet terug willen geven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:11 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Daar heb ik dus een persoonlijke reden voor, die ik niet aan jou hoef te vertellen.
Jawel, je kan het omgekeerde wel aantonen. Er is namelijk nog nooit iemand teruggekomen uit de dood.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat kun je niet aantonen, net zoals je het omgedraaide niet kan aantonen.
Waarom is dat hypocriet? Ik zou het niet weigeren, en daar mag jij mij best om veroordelen. En ik kan het ook omdraaien. Doneer jij bloed?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef MrMathieus het volgende:
[..]
Laat ik dan dit vragen, als jij ooit in aanmerking komt voor een orgaan. Om welke reden dan ook. Zou je het dan weigeren? Het zou immers erg hypocriet zijn om wel te willen ontvangen, maar het niet terug willen geven.
Hoezo zou ik je veroordelen, ik ben van mening dat iedereen lekker moet doen waar die zin in heeft. Dat ik er hier en daar een debiel idee op nahou dat niet in de huidige census valt, prima, dan hou ik het lekker voor mezelf. Maar ik zal er nooit een ander op afrekenen. Heeft weinig met beleefdheid te maken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben iemand met duidelijk heel andere morele en spirituele opvattingen en vanuit dat kader veroordeel ik de jouwe. Net zoals jij dat met die van mij doet ook al zeg je dat niet uit beleefdheid.
Nou ja het is wel wat anders om ze te ontvangen dan ze weg te geven. Je kan bang zijn voor iets na de dood en dat je daar je organen nog nodig hebt ofzo.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef MrMathieus het volgende:
[..]
Laat ik dan dit vragen, als jij ooit in aanmerking komt voor een orgaan. Om welke reden dan ook. Zou je het dan weigeren? Het zou immers erg hypocriet zijn om wel te willen ontvangen, maar het niet terug willen geven.
Maar zelfs dat weet je niet 100% zekerquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:13 schreef Robijn48 het volgende:
Jawel, je kan het omgekeerde wel aantonen. Er is namelijk nog nooit iemand teruggekomen uit de dood.
Tja, volgens jou is het topic zo leuk omdat er mensen vertellen waarom ze wel of niet doneren. Maar daar wil je zelf dus niet aan bijdragen?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:11 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Daar heb ik dus een persoonlijke reden voor, die ik niet aan jou hoef te vertellen.
Dat dacht ik ook, en dat is waarschijnlijk ook waar. Toch verbieden mijn ouders het.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:30 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Volgens mij mag je dit vanaf 16 of zo zelf weten toch?
Jawel, mag toch aannemen dat ik het op mijn 50ste nu wel weetquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar zelfs dat weet je niet 100% zeker
We gaan het allemaal meemaken
Uhhhh Defibrillators?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jawel, je kan het omgekeerde wel aantonen. Er is namelijk nog nooit iemand teruggekomen uit de dood.
Nu kom je wel heel kortzichtig over. Hoe moet een dood lichaam een levende ziel bevatten (althans ik neem aan dat je zoiets bedoelt) of heb je het over geesten?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat mag je best invullen, ga je gang, achter de eigenlijke reden zul je niet achter komen. En, ja dat maakt het topic leuker, moet ik nu maar mijn mond houden omdat ik jou niet wil zeggen waarom? Jij bent zo;n typisch geval waar ik op doelde.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, volgens jou is het topic zo leuk omdat er mensen vertellen waarom ze wel of niet doneren. Maar daar wil je zelf dus niet aan bijdragen?
10 tegen 1 dat het overigens weer zo'n irrationele kutreden is als 'gevoel', 'eng' of een spirituele/religieuze reden...
dit, altijd die verplichtingen om het wel te vertellen..nergens voor nodig.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:11 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
logisch toch. Als je leven ermee geredt kan worden, waarom zou je dan geen orgaan krijgen¿ Alosf je voorrang krijgt als je wel donor bentquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef MrMathieus het volgende:
[..]
Dan zijn jouw ouders...niet echt..quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:15 schreef Era het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, en dat is waarschijnlijk ook waar. Toch verbieden mijn ouders het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |