abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115504809
Waarom geen plassen langs de weg Ran?
pi_115504857
quote:
5s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:57 schreef picodealion het volgende:
Waarom geen plassen langs de weg Ran?
ow t regent daar vast wel.. maar ik kan me vaag herrinneren dat Whitaker er een paar executeerde bij een vaag geïmproviseerde watertank tijdens de droogte...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115504890
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:53 schreef SamuelofSEK het volgende:

[..]

... Carpenters The Thing is een remake he :P
Ah idd, ik wist niet dat The Thing from Another World het origineel was... 8)7
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:47:52 #154
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_115506244
Gefeliciteerd Ran, met je eerste plek in de subleague :P
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_115506257
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:47 schreef InTrePidIvity het volgende:
:) tsja gelukje denk ik..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115506439
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:56 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor, mij viel The Hunger Games ook wel tegen. Ten eerste duurde het veeeeeel te lang voordat de actie begon en het feit dat ze simpelweg de mededelingen dat enkele andere deelnemers van de diverse districts "niet meer aan het spel deelnemen" was mij te simpel.

Zo gebeurd het in het boek toch ook? Dan kunnen ze dat moeilijk veranderen...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_115507363
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:47 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wacht maar tot ik eindelijk mijn team eens mag kopen, ga ik jullie allemaal voorbij :+ Ja ik was een dag te laat :(
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_115507404
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:54 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Waarom zou je dat niet kunnen veranderen? Als dingen weglaten kan, dan kunnen ze ook dingen toevoegen :P
Mijn reviews
pi_115507489
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:23 schreef SamuelofSEK het volgende:

[..]

Wacht maar tot ik eindelijk mijn team eens mag kopen, ga ik jullie allemaal voorbij :+ Ja ik was een dag te laat :(
Ik ben blij dat je te laat was, nou ben ik tenminste niet de laatste :P

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:24 schreef SamuelofSEK het volgende:

[..]

Waarom zou je dat niet kunnen veranderen? Als dingen weglaten kan, dan kunnen ze ook dingen toevoegen :P
True...
pi_115509013
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:54 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Als ze het volgens het boek hebben gedaan vindt ik het prima, ik zeg alleen dat ik het alleen een beetje simpel vind gedaan. In een boek kan je jezelf zo'n situatie verbeelden terwijl je in een film zoiets visueel uitgebeeld wil zien.

Ik heb geen kritiek op hoe ze de film hebben gemaakt, ik zeg alleen dat The Hunger Games niet mijn soort film is en mij tegenviel.
pi_115509619
zijn er wel fmt-ers online?
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:37:21 #162
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_115509741
Voor de verfilming van een boek vond ik The Hunger Games nog niet eens zo slecht. De film was niet goed, maar als je kijkt naar de verhoudingen tussen het boek en de film van de DaVinci Code dan staat me het huilen nader dan het lachen ;(
pi_115510042
Ik ben twee keer aan The Girl With the Dragon Tattoo begonnen maar had hem steeds weer snel afgezet. Ik loop toch al vrij snel te vergelijken met het boek (en ik vond ook Daniel Craig verkeerd gecast...) en dan ga je op teveel (kleine)dingen letten en loop je teveel te vergelijken. Tenminste, dat is mijn boek- / filmervaring.
pi_115510153
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:47 schreef JayHovah het volgende:
Ik ben twee keer aan The Girl With the Dragon Tattoo begonnen maar had hem steeds weer snel afgezet. Ik loop toch al vrij snel te vergelijken met het boek (en ik vond ook Daniel Craig verkeerd gecast...) en dan ga je op teveel (kleine)dingen letten en loop je teveel te vergelijken. Tenminste, dat is mijn boek- / filmervaring.
Heb je de originele versie wel gezien? Die vond ik best te doen :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_115510224
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef JayHovah het volgende:

[..]

De persoon achter het toetsenbord was er fout aan :s)
Dank je...
pi_115510256
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Al vond ik daarin ook niks zeggende dingen redelijk storend. Ik denk dat er bij mij te lang zat tussen het lezen van het boek en het zien van de Engelse versie dat ik daarbij minder op heb gelet...
pi_115510348
quote:

[..]

die vond ik zo verschrikkelijk.. beide versies geven een totaal ander beeld dan dat ik in mijn hoofd na het lezen van het boek..
pi_115510546
Ik ben toch maar blij dat ik niet veel boeken lees, kan ik ook niet teleurgesteld worden bij verfilmingen ervan :P
pi_115510548
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:47 schreef JayHovah het volgende:
Als je dat andersom doet (het boek lezen na het zien van een goede film), valt het voordeel dan niet gewoon de andere kant op?

quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:56 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

die vond ik zo verschrikkelijk.. beide versies geven een totaal ander beeld dan dat ik in mijn hoofd na het lezen van het boek..
Wat ik me dan altijd afvraag bij deze altijd terugkomende opmerking: Waarom zou je die film uberhaupt willen kijken als het bijna hetzelfde is als je al in je hoofd hebt? Of wil je gewoon niet meer de tijd steken in het herlezen van het boek om het verhaal nog een keer te beleven? :P
Mijn reviews
pi_115510645
Ik kijk een film al niet vaak 2 keer, laat staan dat ik een boek ga herlezen... :{
pi_115510694
quote:

[..]

De originele Zweedse was idd beter.

Tja, het voordeel van een boek is dat je jouw eigen fantasie en ideeën in kan verwerken, hoe bijvoorbeeld de omgeving of hoofdpersoon eruit ziet. Als je daarna de film ziet valt het meestal wel tegen. Mijn moeder had bijvoorbeeld ook de Millenium trilogie gelezen en daarna de Zweedse film, ze zei dat ze de hoofdrolspeler in het boek als een knappe en charmante kerel ervaarde, maar in de film maar een lelijke vent vond :).
pi_115510755
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:05 schreef dyonvbaal het volgende:
Ik kijk een film al niet vaak 2 keer, laat staan dat ik een boek ga herlezen... :{
Maar dan snap ik al helemaal niet waarom je dus wel graag wilt herzien wat je in gedachte had toen je het boek las. :P
Mijn reviews
pi_115510827
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:08 schreef SamuelofSEK het volgende:

[..]

Maar dan snap ik al helemaal niet waarom je dus wel graag wilt herzien wat je in gedachte had toen je het boek las. :P
Omdat ik volgens mij lang niet zo grafisch een boek in me hoofd laat afspelen zo als dat de rest doet...
pi_115510849
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:02 schreef SamuelofSEK het volgende:

Wat ik me dan altijd afvraag bij deze altijd terugkomende opmerking: Waarom zou je die film uberhaupt willen kijken als het bijna hetzelfde is als je al in je hoofd hebt? Of wil je gewoon niet meer de tijd steken in het herlezen van het boek om het verhaal nog een keer te beleven? :P
Omdat je nieuwsgierig bent.. maar bij deze specifieke film, worden de karakters erg vaag weergegeven..
Lord of the rings had ik gelezen voor de films aan en dat vond ik weer beter aansluiten (lees goed)

Bij game of thrones ben ik de boeken gaan lezen na het eerste seizoen en vind ik ook dat ze het aardig hebben verfilmd en eerder bepaalde dingen voor mij hebben verhelderd
pi_115510965
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef RanTheMan het volgende:

[..]
Bij game of thrones ben ik de boeken gaan lezen na het eerste seizoen en vind ik ook dat ze het aardig hebben verfilmd en eerder bepaalde dingen voor mij hebben verhelderd
Voordeel van boekversies van films of series is dat ze dieper in gaan op de personages. In films hebben ze, qua speelduur, meestal niet de ruimte om de boel te verhelderen. NAV de boekversies begrijp je meestal de beweegredenen van de personages.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')