Weet ik maar he lijkt net of de mensen denken dat wanneer je een orgaan krijgt je automatich genezen bent.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:25 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet dood gegaan om haar te redden, die waren al dood.
nee daarom juistquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:34 schreef DE_krumpel het volgende:
Om bloed te geven hoef je niet dood te zijn.
Oh ja, dom van me. Als ik mn nieren verlies groeien ze terug.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:35 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
Organen toch ook? Waar gaat anders dit topic over?
Is eigen materiaalquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:35 schreef Paul het volgende:
[..]
Jij hebt ook een nieuw been gekregen van een donor
hoeveel homo's zouden er bloed gegeven hebben terwijl ze zeiden dat ze hetro warenquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/358611-kamer-ook-homos-als-bloeddonor.html
Het zou best lullig zijn als er inderdaan een hemelpoort blijkt te zijn en je dan er niet in mag want je bent onderdelen kwijtquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:36 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
nee daarom juistik zou juist denken dat er meer mensen last van hebben om iets te geven wanneer ze leven dan wanneer ze dood zijn.
jaquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:34 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat alle gelovigen geen donor zijn. Ik zeg dat niet donors ofwel gelovig, ofwel bittere pessimistische mensen zijn.
Teruggroeien is iets anders dan vervangen...quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh ja, dom van me. Als ik mn nieren verlies groeien ze terug.
Worden er steeds minder zo iddquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:34 schreef Jojoortje het volgende:
Mooi topic Paul
Scheelt alweer een paar donoren
Wat is "sexueel risicogedrag" en begrijp ik goed dat hetero's die zich daar schuldig aan maken op het moment gewoon wél mogen doneren?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/358611-kamer-ook-homos-als-bloeddonor.html
geldt alleen voor een gedeelt van je lever.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh ja, dom van me. Als ik mn nieren verlies groeien ze terug.
Ik weiger te liegen. Maar tot die tijd hoef ik ook niet zo zeer donor te zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:36 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
hoeveel homo's zouden er bloed gegeven hebben terwijl ze zeiden dat ze hetro waren?
Semantiekquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:37 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
Teruggroeien is iets anders dan vervangen...
Homo's zijn niet monogaam. Hetero's wel. Of zo.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:37 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wat is "sexueel risicogedrag" en begrijp ik goed dat hetero's die zich daar schuldig aan maken op het moment gewoon wél mogen doneren?
geloof ik niet. god of wie dan ook zou trots zijn dat je een ander red.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:37 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Het zou best lullig zijn als er inderdaan een hemelpoort blijkt te zijn en je dan er niet in mag want je bent onderdelen kwijt
Heeft geen enkele donatiefundamentalist hier iets op te zeggen? Verrassendquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:32 schreef padlarf het volgende:
http://www.devsmith.umd.e(...)ohnson_reading_2.pdf
Volgens deze bron stijgt het aantal gedoneerde organen bij overschakelen van opt-in naar opt-out van 14,1 naar 16,4 per miljoen mensen.
Voor NL zou dus gelden dat 16,4*17 - 14,1* 17 = 39 organen per jaar meer beschikbaar komen. Even bijkomen van de enormiteit van dit aantal hoor
Is dit het waard om dat hele systeem om te gooien?
God bestaat niet.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
geloof ik niet. god of wie dan ook zou trots zijn dat je een ander red.
Wat moet ik er op zeggen? 39 organen meer zijn weer een paar mensen gered.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:38 schreef padlarf het volgende:
[..]
Heeft geen enkele donatiefundamentalist hier iets op te zeggen? Verrassend
Wel en als je je goede nier niet mee je graf in neemt en dat meisje laat sterven terwijl je haar kan helpen zul je branden!quote:
Ligt het in de sfeer van de wisselende contacten? Ik dacht omdat homomannen gezien worden als HIV risicogroep ofzo.. Als het aan 'monogamie' ligt is het helemaal absurdquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Homo's zijn niet monogaam. Hetero's wel. Of zo.
Bijvoorbeeld. Dus jij zou voor omgooien van het systeem zijn als dat zelfs maar 1 extra orgaan oplevert?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:39 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat moet ik er op zeggen? 39 organen meer zijn weer een paar mensen gered.
De duivel heeft volgens de bijbel de mense kennis gegeven en kijk wat er gebeurt is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zou het? Misschien doet God wel uitermate veel moeite dat volk allemaal over de kling te jagen..quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |