jij bent onzinquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:02 schreef padlarf het volgende:
[..]
Kap nou eens met die onzin jongen, het werkt averechts.
Wat is je obsessie met het redden van mensen? Waarom voel je je zo verantwoordelijk om individuele exemplaren van een verre van uitgestorven soort te redden, over je eigen lijk heen, ongeacht wat voor leven die individuele exemplaren geleidt hebben?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:21 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jawel andere mensen laten sterven als dat niet nodig is alleen maar omdat je gelooft in een god en bang bent dat je niet in de hemel komt heeft alles weg van een ontzettende eikel zijn.
Ik toevallig dan wel, er word allemaal zo mooi gepraat dat donatie levens kan redden (wat wel zo is)quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:21 schreef padlarf het volgende:
[..]
Vrijwel niemand, omdat nog geen 0,008 procent van de Nederlandse bevolking op de wachtlijst staat.
Dat recalcitrante gedrag zorgt ervoor dat mensen die overwegen om donor te worden toch maar afhaken.quote:
Komen die wel echt onder op de lijst dan? Houd de lijst rekening met zaken als donorschap, geloof en alcoholisme?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:24 schreef GoobyPls het volgende:
Ik vind het onzin hier af te geven op mensen die om geloof of andere reden geen donor willen zijn. Mensen die het niet weten overtuigen is prima. Als iemand wegens (geloofs)overtuigingen geen donor wil zijn is dat prima, echter moet je dan wel accepteren dat wanneer het gaat over ontvangen van organen dat je onderaan de lijst komt (onder de donoren).
Die mensen zijn niet dood gegaan om haar te redden, die waren al dood.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:25 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Ik toevallig dan wel, er word allemaal zo mooi gepraat dat donatie levens kan redden (wat wel zo is)
De dame die ik ken heeft nieuwe nieren nodig en deze al twee ker gehad en zelfs door het medicijngebruik wat na een transplantatie komt kijken zijn deze helaas niet aangeslagen.
wat betekend dat er (zo als het er nu uitziet) er 3 mensen dood hebben moeten gaan om 1 persoon te redden.
Een obsessie? Hoezo een obsessie? Je overdrijft het nu wel ontzettend hoor. Ik geef enkel mijn mening en uitleg erover. Maar waarom ik dat vind heb ik volgens mij toch al uitgelegd? Als je toch in de grond gaat rotten wat maakt het uit of je de wormen te eten geeft of misschien een gezin van heel veel pijn en ellende kan redden om maar wat te noemen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:24 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wat is je obsessie met het redden van mensen? Waarom voel je je zo verantwoordelijk om individuele exemplaren van een verre van uitgestorven soort te redden, over je eigen lijk heen, ongeacht wat voor leven die individuele exemplaren geleidt hebben?
wat iemand ook zegt tegen jou, donor ga jij toch niet worden. of mensen nu recalcitrant gedrag hebben ja of neequote:Op zondag 12 augustus 2012 13:25 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat recalcitrante gedrag zorgt ervoor dat mensen die overwegen om donor te worden toch maar afhaken.
Ik niet nee, maar mensen die twijfelen wellicht wel.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:26 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
wat iemand ook zegt tegen jou, donor ga jij toch niet worden. of mensen nu recalcitrant gedrag hebben ja of nee
Deze post heeft mij mijn donorcodicil laten verscheuren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:26 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
wat iemand ook zegt tegen jou, donor ga jij toch niet worden. of mensen nu recalcitrant gedrag hebben ja of nee
eensquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:26 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Een obsessie? Hoezo een obsessie? Je overdrijft het nu wel ontzettend hoor. Ik geef enkel mijn mening en uitleg erover. Maar waarom ik dat vind heb ik volgens mij toch al uitgelegd? Als je toch in de grond gaat rotten wat maakt het uit of je de wormen te eten geeft of misschien een gezin van heel veel pijn en ellende kan redden om maar wat te noemen.
Was het maar waar.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:25 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Komen die wel echt onder op de lijst dan? Houd de lijst met zaken als donorschap, geloof en alcoholisme?
Nee, ik laat niemand sterven. Het is mijn lichaam. Ik ben niet (moraal) verplicht mijn lichaam af te staan. Ik vind het belachelijk dat je mij als een eikel ziet dan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:21 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jawel andere mensen laten sterven als dat niet nodig is alleen maar omdat je gelooft in een god en bang bent dat je niet in de hemel komt heeft alles weg van een ontzettende eikel zijn.
Ok dat is goed, maar dan moet je ook geen organen terug verwachtenquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nee, ik laat niemand sterven. Het is mijn lichaam. Ik ben niet (moraal) verplicht mijn lichaam af te staan. Ik vind het belachelijk dat je mij als een eikel ziet dan.
Iemand hier nog iets over te zeggen? Hoeft niet hoor, de cijfers spreken voor zich.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:15 schreef padlarf het volgende:
http://www.devsmith.umd.e(...)ohnson_reading_2.pdf
Volgens deze bron stijgt het aantal gedoneerde organen bij overschakelen van opt-in naar opt-out van 14,1 naar 16,4 per miljoen mensen.
Voor NL zou dus gelden dat 16,4*17 - 14,1* 17 = 39 organen per jaar meer beschikbaar komen. Even bijkomen van de enormiteit van dit aantal hoor
Inderdaad.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:28 schreef Paul het volgende:
[..]
Ok dat is goed, maar dan moet je ook geen organen terug verwachten
Nou ja, obsessie is misschien het verkeerde woord.. Maar waarom maken die willekeurige namen op zo'n lijst je uit? Misschien zijn het wel stuk voor stuk verschrikkelijke mensen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:26 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Een obsessie? Hoezo een obsessie? Je overdrijft het nu wel ontzettend hoor. Ik geef enkel mijn mening en uitleg erover. Maar waarom ik dat vind heb ik volgens mij toch al uitgelegd? Als je toch in de grond gaat rotten wat maakt het uit of je de wormen te eten geeft of misschien een gezin van heel veel pijn en ellende kan redden om maar wat te noemen.
Dus als je iemand ziet verdrinken blijf je ook aan de kant staan omdat je niet nat mag worden van god?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nee, ik laat niemand sterven. Het is mijn lichaam. Ik ben niet (moraal) verplicht mijn lichaam af te staan. Ik vind het belachelijk dat je mij als een eikel ziet dan.
Nogmaals, het systeem werkt nu eenmaal zo, en ik zie daar geen verandering in binnen afzienbare tijd.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:28 schreef Paul het volgende:
[..]
Ok dat is goed, maar dan moet je ook geen organen terug verwachten
jij snapt hetquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Van mij mogen ze alles hebben. Als ik dood ga bestaat ik toch niet meer, als ik er dan mensen mee kan helpen waarom niet. Het is beter dan het spul te laten wegrotten onder de grond of het nutteloos te verbranden.
Nee dat kan niet. Want dan ben je hersendood en moeten je nabestaanden er over gaan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:29 schreef spamcat het volgende:
Ik wacht wel tot ze zo'n brief sturen, en mocht ik voor die tijd in het ziekenhuis belanden en bijna dood zijn dan kun je daar ook nog wel zeggen dat je donor wil worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |