Ik snap je berekening nietquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:15 schreef padlarf het volgende:
http://www.devsmith.umd.e(...)ohnson_reading_2.pdf
Volgens deze bron stijgt het aantal gedoneerde organen bij overschakelen van opt-in naar opt-out van 14,1 naar 16,4 per miljoen mensen.
Voor NL zou dus gelden dat 16,4*17 - 14,1* 17 = 39 organen per jaar meer beschikbaar komen. Even bijkomen van de enormiteit van dit aantal hoor
Waarom wel dan? Alleen maar om meer mensen in leven te houden zeker?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:17 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Waarom niet? Alleen maar vanwege geloof zeker
Deels ja.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:17 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Waarom niet? Alleen maar vanwege geloof zeker
Bart de Graaffquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:19 schreef DE_krumpel het volgende:
iedereen zit weer lekker te zeiken op orgaandonatie maar wie hier kent echt iemand die nieuwe organen nodig heeft?
Ik ken wel wat mensen wie een hersentransplantatie niet zou misstaan.. Hoezo?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:19 schreef DE_krumpel het volgende:
iedereen zit weer lekker te zeiken op orgaandonatie maar wie hier kent echt iemand die nieuwe organen nodig heeft?
Nou er zijn zeker wel situaties waarbij dat goed is hoor. Het is natuurlijk niet zo dat iedereen in leven gehouden wordt maar als je een gezin kan redden van heel veel pijn en ellende door een orgaan af te staan aan het jongste dochtertje die dat nodig heeft dan zou dat het mooiste zijn wat er is, mensen redden zelfs na je dood. Denk dat "God" dat meer waardeert dan egoïsme eigenlijk.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:18 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Waarom wel dan? Alleen maar om meer mensen in leven te houden zeker?
Zwak van je. Dat geloof je zo'n eikel laat zijn.quote:
hehehequote:Op zondag 12 augustus 2012 13:19 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik ken wel wat mensen wie een hersentransplantatie niet zou misstaan.. Hoezo?
Naar z'n naam gekeken?quote:
Vrijwel niemand, omdat nog geen 0,008 procent van de Nederlandse bevolking op de wachtlijst staat.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:19 schreef DE_krumpel het volgende:
Heeft niks met een eikel zijn te maken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:20 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Zwak van je. Dat geloof je zo'n eikel laat zijn.
Jawel andere mensen laten sterven als dat niet nodig is alleen maar omdat je gelooft in een god en bang bent dat je niet in de hemel komt heeft alles weg van een ontzettende eikel zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:21 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Heeft niks met een eikel zijn te maken.
Je username klopt nietquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:19 schreef Hypocriet het volgende:
Ik wil gewoon geen organen doneren, maar ik wil ook geen organen van een ander. Ook al zou dat mijn leven misschien redden. Niet doneren is ook niet ontvangen vind ik dan.
Wat je wil zeggen is dat in een zeer marginaal deel van de gevallen het best mooi kan zijn? En Godquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:20 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nou er zijn zeker wel situaties waarbij dat goed is hoor. Het is natuurlijk niet zo dat iedereen in leven gehouden wordt maar als je een gezin kan redden van heel veel pijn en ellende door een orgaan af te staan aan het jongste dochtertje die dat nodig heeft dan zou dat het mooiste zijn wat er is, mensen redden zelfs na je dood. Denk dat "God" dat meer waardeert dan egoïsme eigenlijk.
Nee, dan moet je donorfundementalisten hebbenquote:Zwak van je. Dat geloof je zo'n eikel laat zijn.
Als jij die simpele berekening niet snapt zou ik je hersenen gewoon in de kliko flikkeren.quote:
Ik ben hypocriet met mate.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:21 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jawel andere mensen laten sterven als dat niet nodig is alleen maar omdat je gelooft in een god en bang bent dat je niet in de hemel komt heeft alles weg van een ontzettende eikel zijn.
[..]
Je username klopt niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |