Een nier is nu juist een van de weinige organen waar je geen dooie donor voor nodig hebt, zoals ik eerder al zei. Die kan je gewoon kopen..quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:25 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet dood gegaan om haar te redden, die waren al dood.
Klopt ook. Je kan misschien een goed gezinnetje redden ermee en besparen van veel pijn ellende of verdriet of je geeft een einzelganger 5 extra jaren om te zuipen. iig hebben ze er meer aan dan jijquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:29 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Nou ja, obsessie is misschien het verkeerde woord.. Maar waarom maken die willekeurige namen op zo'n lijst je uit? Misschien zijn het wel stuk voor stuk verschrikkelijke mensen.
Nee.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:29 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dus als je iemand ziet verdrinken blijf je ook aan de kant staan omdat je niet nat mag worden van god?
Wellicht.. Maar in het grote plaatje maakt 't allemaal geen fuck uit natuurlijk.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:30 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Klopt ook. Je kan misschien een goed gezinnetje redden ermee en besparen van veel pijn ellende of verdriet of je geeft een einzelganger 5 extra jaren om te zuipen. iig hebben ze er meer aan dan jij
die zou ik wel afstaan in elk geval.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:30 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En nier is nu juist een van de weinige organen waar je geen dooie donor voor nodig hebt, zoals ik eerder al zei. Die kan je gewoon kopen..
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:29 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dus als je iemand ziet verdrinken blijf je ook aan de kant staan omdat je niet nat mag worden van god?
Ik plan ook niet om in de aankomende 1.5 jaar bijna dood te gaanquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Want dan ben je hersendood en moeten je nabestaanden er over gaan.
Wat een achterlijke vergelijkingquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:29 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is gewoon ontzettend stom en egoïstisch wat je doet. En nog steeds geen echte reden gevonden behalve ja moet ik toch zelf weten? Daarom ook mijn voorbeeld. Je kan iemand redden, het maakt NIKS uit, maar toch doe je het niet. Dan ben je een eikel gewoon.quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:32 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wat een achterlijke vergelijkingHoe vaak ben jij een orgaan kwijtgeraakt bij een duik in het water?
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:32 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wat een achterlijke vergelijkingHoe vaak ben jij een orgaan kwijtgeraakt bij een duik in het water?
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:32 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is gewoon ontzettend stom en egoïstisch wat je doet. En nog steeds geen echte reden gevonden behalve ja moet ik toch zelf weten? Daarom ook mijn voorbeeld. Je kan iemand redden, het maakt NIKS uit, maar toch doe je het niet. Dan ben je een eikel gewoon.
De enige reden die jij geeft is het redden van hypothetische mensen die je niet kent, en waar de mensheid of wereld als geheel verder weinig tot niets aan heeft. Dus waarom dat fundamentalisme?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:32 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is gewoon ontzettend stom en egoïstisch wat je doet. En nog steeds geen echte reden gevonden behalve ja moet ik toch zelf weten? Daarom ook mijn voorbeeld. Je kan iemand redden, het maakt NIKS uit, maar toch doe je het niet. Dan ben je een eikel gewoon.![]()
mijn ouders zijn gelovig en ook donor.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:33 schreef GoobyPls het volgende:
Ik krijg het gevoel dat mensen die bewust geen donor zijn ofwel gelovig zijn, of bittere pessimistische mensen.
Nee, want bloed is vervangbaar.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:32 schreef Moeraskat het volgende:
staan jullie ook zo tegenover bloed geven ?
http://nos.nl/artikel/358611-kamer-ook-homos-als-bloeddonor.htmlquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:32 schreef Moeraskat het volgende:
staan jullie ook zo tegenover bloed geven ?
oke. maar als je dood bent heb je toch geen bloed of organen nodig? ik probeer gewoon je standpunt te begrijpen, ik val je niet aan ofzoquote:
Ik zeg toch ook niet dat alle gelovigen geen donor zijn. Ik zeg dat niet donors ofwel gelovig, ofwel bittere pessimistische mensen zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
mijn ouders zijn gelovig en ook donor.
Klopt, je maakt de wereld niet gelijk een betere plek. Wel kan je voor mensen heel veel betekenen. Mensen die dat toevallig net nodig hebben. Dat is genoeg reden voor mij om te zeggen weetje ik ben dood aan mij heb je niks meer ipv de wormen te helpen geef ik jullie deze kans.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:33 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
De enige reden die jij geeft is het redden van hypothetische mensen die je niet kent, en waar de mensheid of wereld als geheel verder weinig tot niets aan heeft. Dus waarom dat fundamentalisme?
Alle bewust niet-donoren zijn gelovig ≠ alle gelovigen zijn bewust niet-donorquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
mijn ouders zijn gelovig en ook donor.
Jij hebt ook een nieuw been gekregen van een donorquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:34 schreef Jojoortje het volgende:
Mooi topic Paul
Scheelt alweer een paar donoren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |