Gaat me geen eens om jouw keuze hoor.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:10 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wat ben jij toch volwassen en goed.
Maar hee, krijg ik nu wél organen of niet. Ik weet het nietquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dan moet gewoon een keertje naar de bloedbank om te do... Oh, wacht
Ow, dus toch zitten er beperkingen aan het doneren! Ik dacht dat er een heel grote belangrijke moralistische was! Tjeempie!quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Toevallig ooit een keer getest tijdens studie GNK. Toen maar bloeddonor geworden, 2x gedaan, gebruikte daarna teveel drugsmocht niet meer. OK dan niet!
Die gratis soep en broodjes waren wel altijd zwaar relaxed..
Goed dat je iig iets hebt ingevuld!quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:09 schreef Jeff89 het volgende:
[ afbeelding ]
Na dit topic wist ik het zeker. Bedankt, Paul.
God heeft het zo bedoeld, aan de hemelpoort.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:11 schreef z0rz0r het volgende:
mijn organen zijn te koop. Waarom zou ik iets gratis weggeven?
En als dit betekend dat ik zelf geen recht heb op organen van andere, dan ga ik toch lekker dood
Huh, hoe bedoel je dat? iknietsnappendoenquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar hee, krijg ik nu wél organen of niet. Ik weet het niet!
[..]
Ow, dus toch zitten er beperkingen aan het doneren! Ik dacht dat er een heel grote belangrijke moralistische was! Tjeempie!
Niet helemaal waar...afhankelijk van het soort orgaan/weefsel en of het zinvol is. En ik vind het niet zo gek dat een kind van 5 voorrang heeft over een oma van 81...denk dat je oma het daar ook mee eens zou zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
God heeft het zo bedoeld, aan de hemelpoort.
Vind het maar zielig, vele mensen zouden sterven voor hem maar worden kunstmatig(!) in leven gehouden.
Waar is de discussie over: mensen boven de 80 mogen geen donor'producten' meer, maar dat oude kwieke omaatje van me van 81 dus ook niet meer?
(ik noem maar iets)
Omdat Paul fundi doet geef jij geen organen weg? Jammer.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:09 schreef Jeff89 het volgende:
[ afbeelding ]
Na dit topic wist ik het zeker. Bedankt, Paul.
Dat is ook triestquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Huh, hoe bedoel je dat? iknietsnappendoen
Ben een poosje bloeddonor geweest, nu niet meer. Ben ook geen orgaandonor.
(en natuurlijk hoef ik voor doneren helemaal niets terug, mijn opmerking over AB- was puur om aan te geven dat het belachelijk triest is als donoren er iets voor terug willen, bv meer recht op een orgaan tijdens het leven)
je eerste regel kan ik niet in verband brengen met mijn post.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
God heeft het zo bedoeld, aan de hemelpoort.
Vind het maar zielig, vele mensen zouden sterven voor hem maar worden kunstmatig(!) in leven gehouden.
Waar is de discussie over: mensen boven de 80 mogen geen donor'producten' meer, maar dat oude kwieke omaatje van me van 81 dus ook niet meer?
(ik noem maar iets)
Die discussie is te redelijk, en word overschreeuwt door gezeik over egoïsme, en onvoorwaardelijk mensen redden, ongeacht de situatiequote:Op zondag 12 augustus 2012 14:12 schreef Renesite het volgende:
(ik noem maar iets)
Ik wil het risico niet lopen dat Paul ze ontvangt. Ik heb 'Nabestaanden beslissen' aangekruist..Het gaat hen in principe meer aan dan mijquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Omdat Paul fundi doet geef jij geen organen weg? Jammer.
Dat je dood moet. Dan. Dat heeft god zo gewild, op dat moment. Maar tegenwoordig moet iedereen kunstmatig in leven gehouden worden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:15 schreef z0rz0r het volgende:
[..]
je eerste regel kan ik niet in verband brengen met mijn post.
De rest overigens ook niet, maar dat lijkt me er dan ook los van te staan.
Dat vind ik wel een goedequote:Op zondag 12 augustus 2012 14:16 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik wil het risico niet lopen dat Paul ze ontvangt. Ik heb 'Nabestaanden beslissen' aangekruist..Het gaat hen in principe meer aan dan mij
Ik eigenlijk niet.quote:
Daar denken ze dan niet over na.. de gedachtegang is immers "IK ben donor, dus IK heb nu recht op organen". Totaal egocentrisch en 'stik de rest', iets moois als donatie (schenken) wordt dan een handel gebaseerd op organen ipv geld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat is ook triestMaar mensen die niet mógen doneren hebben schijnbaar dan ook geen recht
Hij heeft in ieder geval iets ingevuld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet.
Kies ja of nee en doe niet zo Nederlands.
ik bekijk het zelf allemaal heel simpel. Als ik dood ga, dan ga ik dat. Wil men een nieuwe nier in me stoppen mogen ze dat gerust doen. Krijg ik die niet, omdat ik zelf geen donor ben, dan zal ik rusten in vredequote:Op zondag 12 augustus 2012 14:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat je dood moet. Dan. Dat heeft god zo gewild, op dat moment. Maar tegenwoordig moet iedereen kunstmatig in leven gehouden worden.
(puur even moralistisch uit de mouw geschud, ik denk er zelf niet zo over)
Als mijn vriendin/ouders/broertje/whatever later liever niet hebben dat ze m'n netvliezen verwijderen, of m'n borstholte leegharken kan ik dat eigenlijk best begrijpen.. Ik leg het lekker op hun bord, dan hoef ik me dr verder niet druk meer om te makenquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet.
Ik wordt niet donor zodat het gerechtvaardigd is dat ik ze ook krijg. Ik ben donor omdat ik het mooi vind dat ik nog wat kan betekenen voor andere mensen als ik dood ga. Ook als mijn organen uiteindelijk niet in een persoon geplaatst kunnen worden en dan voor de wetenschap worden gebruikt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar denken ze dan niet over na.. de gedachtegang is immers "IK ben donor, dus IK heb nu recht op organen". Totaal egocentrisch en 'stik de rest', iets moois als donatie (schenken) wordt dan een handel gebaseerd op organen ipv geld.
PS mijn basiszorgverzekering geeft me evenveel recht op een orgaandonatie als ieder ander. Just saying.
Als men niet wil dat ik als niet-donor toch eventueel een orgaan krijg, mogen ze die zorgverzekering (en daarmee mijn premie) ook wel veranderen.
Inderdaad. Maar men wil ook nog graag eventjes inspraak in wie je organen krijgt na je dood. Want stel dat een pedoseksueel je nier krijgt, of een crimineel, of een racist. Of een gaar en eng mens zoals Paul...quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet.
ja klopt, zou het niet moeten zijn dus.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:13 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Is donorschap niet alles of niets? Of kan je 'n clausule opstellen zo van:
"Geen klootzakken, junkies, zuiplappen, Moslims of Jehovahs!"
?
Ik zou ze het wel van tevoren meldenquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:20 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als mijn vriendin/ouders/broertje/whatever later liever niet hebben dat ze m'n netvliezen verwijderen, of m'n borstholte leegharken kan ik dat eigenlijk best begrijpen.. Ik leg het lekker op hun bord, dan hoef ik me dr verder niet druk meer om te maken
En blijkbaar willen mensen niet onvoorwaardelijk meedoen aan 'wat orgaandonatie is'.. Dus misschien word 't eens tijd dat het begrip 'wat orgaandonatie is' eens word aangepast aan onze egoïstische wereld, vol mensen die (terecht) veel medemensen niet álles gunnen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar men wil ook nog graag eventjes inspraak in wie je organen krijgt na je dood. Want stel dat een pedoseksueel je nier krijgt, of een crimineel, of een racist. Of een gaar en eng mens zoals Paul...
Men gaat helemaal voorbij aan wat orgaandonatie is.. onbaatzuchtig schenken zonder verdere inspraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |