abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115455884
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

Users:
Aemelia (01-2012)
Babbel1 (02-2012)
Dushi2012(08-2012)
Chanty (09-2011)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa (11-2010)
Lijnloos (02-2011)
Lindala (10-2011)
Marijevdh
Poppejans
Sethiwe (08-2011)
Shandaly (08-2011)
.Sparkling. (09-2011)
Suikertante (04-2012)
Vulpenballetje (12-2011)
Winka (01-2011)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 12-08-2012 16:27:52 ]
pi_115455914
goedemorgen mensen

hoe gaat het allemaal :)

hier gaat het wel me klachten worden steeds erger
lijk wel of ik iets verhoging heb en voel me maar zo moe
ondanks ik vanmorgen om 7 uur er alweer uit was
pi_115455953
Ik mag wel uit de OP O+
pi_115456022
hoezo ??
pi_115456050
Ik heb allang twee strepen :) (Okee, het valt mee, maar ik ben vandaag 5 weken en 4 dagen, dus verhuisd naar het andere topic!)

Klinkt nog steeds spannend bij jou, er kunnen zomaar alsnog twee strepen komen en anders hoop ik dat je cyclus snel weer opgang komt :*
pi_115456086
ohhh ok gefeliciteerd

ja hoop ik ook

zelf die hond ging me hele buik af net en wou niet bij me weg hahahahah
pi_115456594
Ik heb een gesprongen ei!! En die is hopelijk al bevrucht.

Nu afwachten dus. Vrijdagochtend bloed laten prikken, en dan die middag al uitslag als het goed is (op die datum zou ik ook de uitslag van de eerste keer bloedprikken krijgen.. die was zo ver vooruit gezet, omdat we geen idee hadden wanneer ik weer ongesteld zou worden... dus dan maar twee in een keer uitslag).

En mijn begindatum mag trouwens op nov 2010... vanaf toen ben ik mijn cyclus bij gaan houden.
pi_115456811
nou ik hoop op goed nieuws kekaa
zou wel mooi zijn als die bevrucht is

ja heb ik toen ook gedaan bij houden maar toen met die miskraam is het de mist in gegaan
en nu ik allemaal kwaaltjes heb weet ik het niet meer
en weet ook niet of ik het kan geloven als het zo zou zijn
maar moet nog ff w8 voor een 2e test
pi_115457724
Ik mag ook uit de OP.

Klinkt toch wel spannend Dushi, ik ga voor je duimen.

Oh Kekaa wat spannend ik hoop zo dat je een positieve uitslag hebt, je verdiend het.

Laat de streepjesregen nog maar even lekker doorgaan!!!
pi_115458123
ja is het ook iedereen in me omgeving zeg dat het wel zo is maar ik w8 wel op de 2e test
daarom als ik bij al die kwaaltjes kijkt dan kan het wel zo zijn
en voooral omdat die hond ook niet weg teslaan is bij me hihihi

jij ook gefeliciteerd wolk
pi_115458170
en heb de laatste dagen ook veel zin in klussen hahahahh
pi_115460507
Dushi, ik wil je hoop niet de grond in boren maar familie die het zegt is nou niet bepaald een betrouwbaar iets. Ik zou toch proberen niet te veel hoop te houden, anders is de teleurstelling zo groot als het niet zo blijkt te zijn. Wanneer mag je testen? Hopelijk heeft je familie wel gelijk en ben je inderdaad gewoon zwanger :*
E.
pi_115461919
Limone gefeliciteerd. *O*

Dushi sterkte met wachten, ik hoop dat al je klachten snel worden beloond met een tweede streepje.

Kekaa hopelijk is je ei nu bevrucht en heb je over 2 weken een positieve test.

Cheezburger jammer dat je nog niet kan aansluiten bij streepjesregen.

Babbel ik herken het wel, niet willen testen om teleurstelling te voorkomen. Maar als je over 2 weken verwacht ongesteld te worden, moet je dan niet aan 't klussen? O-)
pi_115461976
de 20e hebben ze gezegt dat ik kdan beter kan testen en als het dan nog nega is moet ik langs komen
nee ik weet het ik hoop niet teveel het zou alleen leuk zijn als het zo is

sethiwe dank je ik hoop het ook ;)
pi_115480498
Limone, van harte!!!
pi_115483511
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:32 schreef Sethiwe het volgende:

Babbel ik herken het wel, niet willen testen om teleurstelling te voorkomen. Maar als je over 2 weken verwacht ongesteld te worden, moet je dan niet aan 't klussen? O-)
Haha, uiteraard! *) Het klinkt ook misschien dramatischer dan ik het bedoel, hoor.. De kans dat het wel zo is, is zo klein dat ik me liever met andere dingen bezig hou.. En dat lukt prima! Straks als ik ongesteld ben en ik ga temperaturen en nieuwe ovutesten doen heb ik nog tijd zat om weer te 'hyperen' :P
pi_115485780
Gefeliciteerd Limone!!! *O* Had ik toch zomaar een prachtig streepje gemist met de overgang van topics... Het gaat goed hier de laatste tijd, hoop toch zo dat het besmettelijk is voor ons hier...
pi_115489456
Wiehoe streepjes!!!

Ik had vandaag een beetje bloed.. :?
9 augustus was mijn ovulatietest positief dus dat is te vroeg voor innesteling als ik het goed heb gelezen. Hoop dat het gewoon een klein adertje is ofzo. Ik had een tampon in, anders had ik het denk ik niet eens gezien. Had vanmorgen wat afscheiding en wilde mijn jumpsuit aan en voorkomen dat er een nat vlekje zichtbaar zou worden. :@
  maandag 13 augustus 2012 @ 07:24:48 #19
279894 winka
There is no place like home..
pi_115501786
Ben net terug van vakantie en lees mijn e-mail op mijn werk. Een collegaatje waar ik heel goed mee op kan schieten mailt dat ze zwanger is. Ik weet dat ze daar mee bezig is.
IEDEREEN op mijn werk lijkt zomaar zwanger te worden, behalve ik :(

En ik weet dat het aan mezelf ligt omdat ik eigenlijk helemaal niet durf, maar toch kan ik wel janken :'(

/einde zeikverhaal

ps. natuurlijk ben ik blij voor haar :)
pi_115501954
Heel veel dank voor alle felicitaties en in het bijzonder van degenen die al zoveel langer bezig zijn dan ik. Ik werd er gister echt een beetje emotioneel van.. :') :) :*
pi_115502015
Winka, is volgens mij hartstikke normaal. Éven zwelgen in jaloezie en daarna beseffen hoe fijn het is voor je collega. Jouw tijd komt nog!
pi_115502231
Winka natuurlijk mag je even flink balen en emotioneel zijn. Je wil dit ook al zo lang en dat het dan nog steeds niet lukt is ook erg vervelend.
Uit je verhaal lees ik dat je nog steeds niet helemaal goed in je vel zit, sterkte ermee :* .
pi_115503039
Hè? Hoe kan mijn berichtje nu leeg zijn? Vanochtend typte ik een heel stuk.

Overnieuw dus.. ;)

Winka, je gevoel is helemaal niet gek! Het kan ook heel rot voelen. Jouw tijd komt vast nog :*

Limone, tuurlijk reageert iedereen lief! We zitten hier allemaal om dezelfde reden en willen allemaal hetzelfde eindresultaat. Of je daar nu 2 maanden of 2 jaar voor nodig hebt!

Suikertante, misschien heb je met de tampon een wondje gemaakt?

[ Bericht 54% gewijzigd door .Sparkling. op 13-08-2012 12:56:06 ]
E.
pi_115505273
Winka, kan me voorstellen dat je enorm baalt. Hoop dat jij ook snel mag volgen!

Deze week word klusweek, volgens de ovulatie berekening zijn de meest vruchtbare dagen voor mij tussen 14 en 19 augustus. Mn eisprong moet 16 of 17 augustus zijn. Ik hoop t deze maand te kunnen voelen net als de vorige keer dat maakt een stuk makkelijker. In zo'n klusweek moet je het dan iedere dag doen of is om de dag voldoende? Het is nu namelijk net de week dat mn man vroeg moet beginnen en lang moet werken dus ik ben bang dat ik niet zoveel aan hem heb :( dus ik wil hem een beetje ontzien zodat hij op t moment supreame een beetje energie heeft ;)

Begin t nu toch allemaal een beetje eng te vinden nu we serieus er mee bezig zijn. Want ons leven gaat (mocht t ons gegeven zijn om een 2de te krijgen) wel helemaal veranderen. Maar t gaat goed komen!
pi_115511423
Wolk en Limone van harte! *O*

Sparkling wanneer ga jij weer testen? Ben echt keihard aan t duimen voor je!
pi_115516377
Fieder, ik wil sowieso wachten tot donderdag. Ik moet woensdag ongesteld worden.. Ik ben best zenuwachtig hoor!
E.
pi_115516890
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef .Sparkling. het volgende:
Fieder, ik wil sowieso wachten tot donderdag. Ik moet woensdag ongesteld worden.. Ik ben best zenuwachtig hoor!
Snap ik, het is ook superspannend! Hoe voel je je verder?
Ik duim ook heel hard voor je! :*
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:11:45 #28
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_115518235
Duimt voor .Sparkling.!

Wolk en Limone gefeliciteerd :).

En verder: sorry allemaal, ik ben een tijdje weggeweest. Veel drukte, een groot project blabla etcetc, dus niet meer de mogelijkheid gehad om te posten of iets dergelijks.

Er is ondertussen wel leuk nieuws! Tijdens dat grote project ben ik eindelijk ongesteld geworden. Waarschijnlijk heb ik eerder dus een complete maand overgeslagen, want het kwam tijdens het project precies op het moment dat ik ongesteld had moeten worden). Ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo blij geweest met een rode plek in mijn laken :D.
pi_115520618
Wat goed Projskippy! Nu maar hopen op een snelle eisprong!

Lot, ik voel niets, lichamelijk gezien. Niets dat kan duiden op een zwangerschap. En verder gaat het wel. Als ik nu niet zwanger ben betekent dat dat ik de volgende ronde een jaar met de pil ben gestopt. Een jaar alweer, vorig jaar dacht ik toch dat ik op dit moment minstens zwanger zou zijn..
E.
pi_115522123
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Wat goed Projskippy! Nu maar hopen op een snelle eisprong!

Lot, ik voel niets, lichamelijk gezien. Niets dat kan duiden op een zwangerschap. En verder gaat het wel. Als ik nu niet zwanger ben betekent dat dat ik de volgende ronde een jaar met de pil ben gestopt. Een jaar alweer, vorig jaar dacht ik toch dat ik op dit moment minstens zwanger zou zijn..
Dit zou mijn post kunnen zijn...
  maandag 13 augustus 2012 @ 19:23:15 #31
279894 winka
There is no place like home..
pi_115523116
Bedankt voor jullie lieve reacties :)
Kom al een tijdje eigenlijk niet meer in dit topic, maar vanmorgen zat het zo hoog dat ik toch even m'n ei kwijt wilde :@

Gelukkig kon ik net op tijd mezelf tot orde roepen en oprecht blij zijn voor mijn collega :)

Iedereen succes verder met zwanger worden :*
pi_115523364
Sparkling ik duim voor je, dat je donderdag een positieve test hebt.

Ik sluit me aan bij jou en shandaly. Zondag idd een jaar geleden dat de nuvaring uit ging en uitbleef. Helaas is het tweede streepje ook uitgebleven.
Zondag ga ik testen vind het wel symbolisch, al verwacht ik er niets van.
pi_115525095
Shandaly en Sethiwe, ik hoop echt dat wij allemaal binnenkort mogen aansluiten bij de zwangeren! Al verwacht ik er deze ronde bij mij niets meer van ;)
E.
pi_115525810
sparkling ik hoop voor je dat het donderdag zo mag zijn

ik w8 nog even ik moet de 21e normaal ongi worden
maar ja me laatste ongi was ook maar 3 dagen en zo minimaal

en hoop voor de rest van de meiden ook snel een tweede streepje :)
pi_115526892
Maar Dushi, misschien begrijp ik het niet helemaal hoor.. Maar als je NOD pas volgende week dinsdag is zou dat betekenen dat je eisprong nog geen week geleden is. Dan zou je nu toch nog niet iets moeten voelen in principe? En als je je vorige menstruatie al zwanger was zou je nu wel positief moeten testen.

Sinds wanneer ben je eigenlijk bezig zwanger te worden? Ik las dat je meerdere miskramen hebt gehad, heel verdrietig. Bij hoeveel weken waren die?
E.
pi_115527157
Ik vroeg mij trouwens al een tijdje af hè.. We leven hier zo mee met elkaar maar we weten bijna niets van elkaar. Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Verliefd, verloofd of getrouwd? Of juist alleenstaand? ;)
E.
pi_115527441
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:07 schreef .Sparkling. het volgende:
Shandaly en Sethiwe, ik hoop echt dat wij allemaal binnenkort mogen aansluiten bij de zwangeren! Al verwacht ik er deze ronde bij mij niets meer van ;)
En toch blijven we hopen voor je hoor, ook nog voor deze ronde! (Aprilkindjes zijn zo leuk ;) )

Ik twijfel me rot de laatste tijd.. wil ik dit wel? Het ene moment wil ik echt NU zwanger zijn en zo'n mooie bolle buik zien groeien. En het volgende moment weet ik het allemaal niet meer zo zeker. Zeker als mijn peuter zich weer laat gelden in het typische peutergedrag (niets willen, alles wat mama doet en zegt is stom, en vooral heel veel krijsen en gillen en tegenstribbelen) Dan voelt het weer zwanger willen worden alsof ik hem niet meer leuk vind en graag een nieuwe wil... En dan is er ook nog zo'n stemmetje dat fluistert dat ik nu veel te veel met streepjes en alles bezig ben, en daarmee ook de leuke momenten van nu met hem mis. En stel dat het straks écht niet lukt... dan ben ik zijn hele peutertijd met andere dingen bezig geweest... Zucht...
pi_115527704
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik vroeg mij trouwens al een tijdje af hè.. We leven hier zo mee met elkaar maar we weten bijna niets van elkaar. Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Verliefd, verloofd of getrouwd? Of juist alleenstaand? ;)
Voorstelrondje! (voor degenen die nog niet in het grote verhalentopic staan, ben even de naam kwijt)

In het kort: Ik ben 34, bijna 3,5 jaar getrouwd, en reeds mama van een peutertje van ruim 2. We wonen in de lichtstad, maar ik ben van oorsprong een echte tukkerse.
pi_115527835
Dat lijkt me ook heel erg zwaar Shandaly, die tweestrijd.
Ik heb geen ander kindje maar ik ben soms echt in staat het allemaal maar te laten, dan maar geen kind. Alles draait om streepjes, op de ovulatie of zwangerschapstest. Soms ben ik er gewoon moe van en vraag ik me af waar ik het voor doe. Maar de drang voor dat kindje, zo'n babietje helemaal alleen van mijn man en mij.. Dat trekt me toch wel door maar ik merk de laatste weken dat ik het steeds zwaarder vind worden.
Zo, een heel verhaal geworden en dat allemaal om te laten weten dat ik je gevoel begrijp ;) ik denk dat het ook niet vreemd is om te voelen. Je bent al langere tijd bezig en tja.. Ik gun je zo dat je snel een voorspoedige zwangerschap hebt en je al je aandacht op je prachtige zoontje kan richten :*
E.
pi_115527983
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Even editten, was best een kort verhaaltje zo.

27 jaar. Vier jaar samen met m'n man, waarvan twee jaar getrouwd. Wonend in Zwolle met drie katten erbij.
Op zoek naar meer werk, op zoek naar een echt huis en proberen zwanger te worden :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Kekaa op 13-08-2012 22:03:06 ]
pi_115528010
Ah ja, dat verhalentopic is mooi! Die lees ik met veel plezier :) maar lang niet iedereen hier staat daar al in volgens mij.

Ik zal ook even een beknopte samenvatting geven!
Ik ben 24, nog een jonkie dus! 9 jaar samen met mijn man en vorig jaar mei getrouwd. Ik ben een echte Achterhoeker en nooit meer weg te krijgen denk ik. We hebben nog geen kinderen, wel een klein hondje en 2 konijntjes.
E.
pi_115528311
Ik kom even binnenvallen...
Iemand hier die ik een plezier doe met drie kv testen? Die simpele. Had twee doosjes gekocht en 1 test is succesvol gebruikt :)
PM me maar even, dan komt er een envelopje je kant op. Hopelijk brengen ze geluk!
Met een meidenkwartet
pi_115528415
Iedereen hier wel denk ik Cathmar. Stuur ze maar naar Sparkling, die gaat als eerste testen dacht ik ;)

(Lief van je :* )
pi_115528438
de miskramen waren tussen de 8 en 10 weken door teveel stress en mishandeling van me ex
maar er wordt gezegt hcg telaag iis

ik ben 30 en een jaar met me vriend en heb al een zoon van 8
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:24:36 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_115529186
Kekaa wat goed dat er een ei is gesprongen *O* Nu even die twee weken doorkomen :*

Sparkling en Sethiwe mijn duimen draaien! Het wordt tijd voor veeeeeeel streepjes :D

Ik zag iets voorbijkomen over een verhalentopic?? :?

Ik zal me ook kort voorstellen dan: Ik ben 28 jaar, 8,5 jaar samen met DirtyHarry (ja via fok leren kennen) en vorig jaar juni getrouwd O+ Geen kids, wel drie katten :+ En woon in Zoetermeer.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_115529442
Ik bedoel deze met verhalentopic: Het OUD Estafette topic
Heb zelf ook het stokje (nog) niet gehad, maar vind het een prachtige reeks!
pi_115532483
Sparkling ik duim!!!
En wat een verhaal zeg Dushi, hoop dat je snel gezond zwanger word en kunt gaan genieten met je gezin!

Voorstellen: ben 27, 7 jaar samen met vriend, heb vier katten en een moestuin op fietsafstand. Mijn vriend wilde altijd eerst wat meer (financiele) zekerheid en we dachten altijd dat we dan groter zouden wonen, maar als zelfstandigen is dat voor ons lastig en het stadium is aangebroken waarin we denken: mini appartement, magere maanden, we verzinnen overal wel wat op, het gaat goedkomen! We willen! O+
pi_115533598
hoop het ook suikertante

ik weet wat het is
ik heb me zoontje ook alleen opgevoed met weinig inkomsten maar is toch goed gekomen
pi_115534134
shandaly, je twijfel is heel herkenbaar. Ik heb dat ook maar alle + en -en afstrepen en dan ga ik toch voor nog een kindje al vind ik het allemaal nog erg eng. Bij onze oudste was de zwangerschap niet gepland dus hadden we de aanloopfase niet en dus ook geen tijd om er over na te denken....

Even voorstellen, 28 jr, ruim 4,5 samen met mn man waarvan 3 maanden getrouwd moeder van onze zoon die in oktober 3 jaar wordt. En woonachtend in west friesland (NH). huisdier een konijntje.
pi_115546157
Aangenaam! :s)

Even een vraagje tussendoor. Zit nu 4 dagen dpo, en heb ineens best veel afscheiding, betekent dit iets? Ik kom er niet helemaal uit hoe ik het zou omschrijven, het is niet echt waterig of nat maar elke keer als ik naar de wc ga dan merk ik het aan het wc papier en omdat mijn onderbroek nattig is.

Inderdaad, goedemorgen >:O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')