Je eigen niet zo druk maken daarom joh..quote:Op zondag 12 augustus 2012 01:22 schreef D4rkr4ver het volgende:
Hey,
Een tijd geleden heb ik een aangetekend en verzekerd pakketje "ontvangen".
Er werd aangebeld, maar er kwam niemand bij mijn voordeur. Het pakketje is blijkbaar in de lift gezet (ocherm 7 tredes hoog, handzaam pakketje van 1 kilo). Tevens zag ik achteraf op internet dat mijn handtekening was vervalst.
Ik heb nu een klacht gestuurd over de handtekening en bezorging, maar wat zijn mijn rechten?
In mijn ogen is er sprake van valsheid in geschrifte, identiteitsfraude en wanprestatie.
Ik dacht trouwens dat Apple via UPS verzond, maar goed.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:23 schreef CoExist het volgende:
Tja, ik vond mijn pakket van de Apple Store in mijn papier container. Betaal je verzendkosten on als een zwerver in een kliko te kruipen.
Telefonische reactie van PostNL: "Wees blij dat u het binnen heeft en dat het niet gestolen is." En dat ik verder het maar moet regelen met de verkopende partij, die is in dit opzicht de "klant" van PostNL... Wat een praktijken daar zeg. Hoe durf je jezelf recht in de spiegel aan te kijken en trots op jezelf te zijn als je zoiets flikt.
Nee, waardeloze dingenquote:Op zondag 12 augustus 2012 08:47 schreef Auti het volgende:
Is het überhaupt wel eens iemand gelukt om zijn of haar handtekening goed te kunnen neerzetten op dat apparaat wat die figuren bij zich hebben?
Dat dus.quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:46 schreef koelants het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat Apple via UPS verzond, maar goed.
Ahahahquote:
quote:
Wat een compleet belachelijke reactiequote:Op zondag 12 augustus 2012 02:23 schreef CoExist het volgende:
Tja, ik vond mijn pakket van de Apple Store in mijn papier container. Betaal je verzendkosten on als een zwerver in een kliko te kruipen.
Telefonische reactie van PostNL: "Wees blij dat u het binnen heeft en dat het niet gestolen is." En dat ik verder het maar moet regelen met de verkopende partij, die is in dit opzicht de "klant" van PostNL... Wat een praktijken daar zeg. Hoe durf je jezelf recht in de spiegel aan te kijken en trots op jezelf te zijn als je zoiets flikt.
Wat was precies de schade waarvoor je schadeloos bent gesteld?quote:Op zondag 12 augustus 2012 06:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ook meegemaakt
Heb pakketje binnengehaald en na paar dagen de verkoper gemeld dat ik niks ontvangen had en gezien het verzekerd opgestuurd was dat hij een claim bij PostNL moest indienen. Kwam de bezorger later nog aan de deur dat ie echt het pakketje hier had afgeleverd en toen ik vroeg waar mijn handtekening stond had ie geen reactie
Werd toen door PostNL schadeloos gesteld
Fuckers, moeten ze er maar voor zorgen dat als er betaald wordt voor persoonlijke aflevering INCL handtekening dat dat dus ook gebeurt
Was vast geen Ipad of Iphone dan?quote:
Mijn ipad werd wel met tnt bezorgd.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:05 schreef koelants het volgende:
[..]
Was vast geen Ipad of Iphone dan?
Bij mij kwam UPS aan de deur met mijn iPad...quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:12 schreef voodoolady het volgende:
[..]
Mijn ipad werd wel met tnt bezorgd.
Dat is een wanprestatie van het postbezorgbedrijf. Maar: jegens de verkoper. Jegens de koper kan het onder omstandigheden onrechtmatig zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 01:22 schreef D4rkr4ver het volgende:
Tevens zag ik achteraf op internet dat mijn handtekening was vervalst.
Ik ben zelf van mening dat dat valsheid in geschrifte is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:59 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat is een wanprestatie van het postbezorgbedrijf. Maar: jegens de verkoper. Jegens de koper kan het onder omstandigheden onrechtmatig zijn.
Zit daar geen max van 450 euro aan ofzo?quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:42 schreef D4rkr4ver het volgende:
Normaal zou ik er ook geen drama van maken, maar deze keer betrof het een redelijk zeldzaam verzamelobject. Vandaar dat ik aangetekend en verzekerd heb laten versturen.
Moch zo'n pakket kwijt raken, wat is dan eigenlijk de verzekerde waarde? Het betaalde bedrag, of de waarde van een zelfde object?
http://www.postnl.nl/voor(...)met-verzekerservice/quote:Kiezen voor Verzekerservice is kiezen voor extra zekerheid over verzending en levering. Wanneer u een Pakket met Verzekerservice stuurt is de verzekerde waarde van een Aangetekende Pakket verhoogd tot ¤ 5.500 per zending.
-Uw pakket is verzekerd tot ¤ 5.500,- per zending bij verlies of beschadiging.
-We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst
-U ontvangt standaard een verzendbewijs
-U kunt uw zending volgen met Track & Trace
Maar dat is niet de verzekerde waarde. De verzekerde waarde is de inkoopprijs die de verkoper heeft moeten betalen. Voorbeeld: een schilder koopt verf, doek en wat houten latten: ¤50. Maakt een mooi schilderij en verkoopt het voor ¤2000. Stuurt het verzekerd op met PostNL, maar die raakt het kwijt. De PostNL betaalt de schilder nu ¤50, indien hij de inkoopfacturen kan overleggen aan de PostNL. Anders krijgt 'ie niets.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:44 schreef Loveless85 het volgende:
Oh nee iets meer
[..]
http://www.postnl.nl/voor(...)met-verzekerservice/
Alleen aangetekend is verzekerd tot 500![]()
Ik zie het marktplaats of fok ook wel eens dat mensen persé verzekerd willen verzenden, maar als ik dit goed begrijp heb je daar dus helemaal geen klap aan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:11 schreef papernote het volgende:
[..]
Maar dat is niet de verzekerde waarde. De verzekerde waarde is de inkoopprijs die de verkoper heeft moeten betalen. Voorbeeld: een schilder koopt verf, doek en wat houten latten: ¤50. Maakt een mooi schilderij en verkoopt het voor ¤2000. Stuurt het verzekerd op met PostNL, maar die raakt het kwijt. De PostNL betaalt de schilder nu ¤50, indien hij de inkoopfacturen kan overleggen aan de PostNL. Anders krijgt 'ie niets.
Oftewel: die verzekering van PostNL is kolder en daar heb je niets aan.
Voor kleine dingen zou je dus 'gewoon' aangetekend kunnen doen, is dan tot 500 verzekerd. Maar ik begrijp inderdaad uit boven dat als je bv. een collectors item CD/LP/Cassettebandje verstuurt die voor de verzamelaar misschien 1500 waard is je van PostNL 19,95 krijgt als het kwijt gaat, want dat was ooit de inkoopprijs...quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:23 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik zie het marktplaats of fok ook wel eens dat mensen persé verzekerd willen verzenden, maar als ik dit goed begrijp heb je daar dus helemaal geen klap aan.
Ik vraag het bewust aan de bezorger, hoef ik niet op jacht bij allerlei buren of een halve dag vrij te nemen om naar het postkantoor te gaan. Heb liever het pakje direct bij thuiskomst, papierbak is schoon en waterdicht dus wat kan mij dat. En echt niet dat er iemand in alle papierbakken gaat kijkenquote:Op zondag 12 augustus 2012 02:23 schreef CoExist het volgende:
het is natuurlijk wel wat anders als je het zelf verzoekt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik vraag het bewust aan de bezorger, hoef ik niet op jacht bij allerlei buren of een halve dag vrij te nemen om naar het postkantoor te gaan. Heb liever het pakje direct bij thuiskomst, papierbak is schoon en waterdicht dus wat kan mij dat. En echt niet dat er iemand in alle papierbakken gaat kijken
Leesmap is het ook normaal bij dat ze aan de deur worden gehangen, vind ik niks vreemds aan.
"De zaak"quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:03 schreef Evertjan het volgende:
daarom laat ik het ook meestal bezorgen op de zaak.
Waar heeft hij gefraudeerd dan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
'Fraude' met fraude bestrijden.
Goed bezig a_a
"Heb pakketje binnengehaald en na paar dagen de verkoper gemeld dat ik niks ontvangen had"quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waar heeft hij gefraudeerd dan?
O dat. Overheen gelezen. Maar dan moeten die postnl figuren ook niet zomaar de spullen onbeheerd achterlaten. Dan loop je het risico dat het pakketje weggehaald wordt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:55 schreef snabbi het volgende:
[..]
"Heb pakketje binnengehaald en na paar dagen de verkoper gemeld dat ik niks ontvangen had"
Claimen dat je het niet ontvangen hebt, maar eigenlijk wel hebben is fraude.
Ik heb een klachtmail gestuurd naar PostNL zodat ik hopelijk een normale reactie zwart op wit krijg. Ik ga niet nogmaals bellen met de klantenservice. Heb het druk met andere zaken en voel er weinig voor om door dat uitzendbureau addergebroed wat daar werkt voor een minimum inkomen te worden beledigd. Misschien dat ik na mijn vakantie nog een klacht deponeer bij Apple, zij zijn uiteindelijk dus de klant bij PostNL.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:16 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat een compleet belachelijke reactieBen je daar nog verder achteraan gegaan?
Schiet de webcare van PostNL eens op Twitter aan. Die willen nog wel eens inhoudelijk kunnen reagerenquote:Op maandag 13 augustus 2012 09:46 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik heb een klachtmail gestuurd naar PostNL zodat ik hopelijk een normale reactie zwart op wit krijg. Ik ga niet nogmaals bellen met de klantenservice. Heb het druk met andere zaken en voel er weinig voor om door dat uitzendbureau addergebroed wat daar werkt voor een minimum inkomen te worden beledigd. Misschien dat ik na mijn vakantie nog een klacht deponeer bij Apple, zij zijn uiteindelijk dus de klant bij PostNL.
En bij pakketpost kom je er vaak nog wel achter. Dat verwacht je, je weet dat het komt, dus mis je het ook als het niet komt. Als een deel van je briefpost verdwijnt (veelal overwachte post zoals rekeningen. Althans, ik krijg niet drie kaartjes per dagquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:18 schreef Henno het volgende:
Bij ons in het portiek staan ook regelmatig pakketjes voor een heel ander huisnummer in een andere straat, net als de reguliere post... wtf, je merkt echt dat de echte postbodes zijn wegbezuinigd voor ongeschoold analfabeten tuig dat niet eens een straatnaam kan lezen.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen post van mij hebben gekregen
Klopt, hierdoor krijg je dus ook al die taferelen zoals pakketjes die weken in je achtertuin aan het wegrotten zijn omdat ze te lam waren om je te laten weten dat ze je nieuwe tablet in de struiken gemikt hebben, of dat je nieuwe shirts in je toilet dobberen omdat het raampje erboven open stondquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het probleem met de pakketpost ontstaat vooral door de postbezorgers te betalen per afgeleverd pakket.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:27 schreef Henno het volgende:
[..]
Klopt, hierdoor krijg je dus ook al die taferelen zoals pakketjes die weken in je achtertuin aan het wegrotten zijn omdat ze te lam waren om je te laten weten dat ze je nieuwe tablet in de struiken gemikt hebben, of dat je nieuwe shirts in je toilet dobberen omdat het raampje erboven open stond
Het is ook zo lekker onlogisch om te bezorgen als iedereen op hun werk zit, als je als pakketboer gewoon 's avonds een ronde doet kan je veel meer pakketten kwijt.
Speel het via de klachtensite van PostNL. Hier werd stelselmatig maandenlang de eerste bezorging als bewoners niet thuis gemeld. Ik heb toen een redelijk pissed (maar niet zeikerig ofzo) klacht ingediend dat ik het nu wel zat was. En aangezien op dit adres 2 bedrijven zitten is er eigenlijk ALTIJD wel iemand aanwezig.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:46 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik heb een klachtmail gestuurd naar PostNL zodat ik hopelijk een normale reactie zwart op wit krijg. Ik ga niet nogmaals bellen met de klantenservice. Heb het druk met andere zaken en voel er weinig voor om door dat uitzendbureau addergebroed wat daar werkt voor een minimum inkomen te worden beledigd. Misschien dat ik na mijn vakantie nog een klacht deponeer bij Apple, zij zijn uiteindelijk dus de klant bij PostNL.
Met een beetje pech belanden die ook weer in een container of 3 straten verderopquote:Op maandag 13 augustus 2012 10:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met een beetje mazzel krijg je nog een stuk chocola, een fles wijn of een bos bloemen ook
In de spoilertag de reactie van PostNL. Ik vertrek woensdag naar China dus ik heb wel wat anders aan mijn hoofd dus ik pak het na mijn vakantie wel weer op.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:14 schreef StM het volgende:
[..]
Speel het via de klachtensite van PostNL. Hier werd stelselmatig maandenlang de eerste bezorging als bewoners niet thuis gemeld. Ik heb toen een redelijk pissed (maar niet zeikerig ofzo) klacht ingediend dat ik het nu wel zat was. En aangezien op dit adres 2 bedrijven zitten is er eigenlijk ALTIJD wel iemand aanwezig.
Kreeg binnen 2 dagen een mailtje dat het doorgestuurd was naar de manager van de bezorger en nog eens een dag of 2 later stond er een hakkelende en stotterende bezorger voor de deur om zn excuses aan te komen bieden.
Helaas trekken ze door de lage salarissen gewoon een hoop bagger aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
Oh puhlease ... cry me a riverquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:42 schreef Foleor het volgende:
Weten jullie wel dat deze mensen vreselijk onderbetaald worden? Dit zijn ZZP'ers die zich in de schulden steken omdat ze per se in een net wit busje moeten rondrijden. Ze worden betaald per afgeleverd pakket. Als iemand niet thuis is draaien deze mensen eigenlijk altijd verlies. Een strop om hun nek. Ik hoor jullie al zeggen: verkeerde beslissing gemaakt, had je maar geen pakketbezorger moeten worden. Bullshit, zembla heeft hier een mooie documentaire over gemaakt, ik stel voor deze eens te gaan kijken.
Verklaart in ieder geval een beetje waarom er dus waardevolle pakketjes verdwijnen. Rechtstreeks in de zak van het slachtoffer, uw postbezorger.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:42 schreef Foleor het volgende:
Weten jullie wel dat deze mensen vreselijk onderbetaald worden? Dit zijn ZZP'ers die zich in de schulden steken omdat ze per se in een net wit busje moeten rondrijden. Ze worden betaald per afgeleverd pakket. Als iemand niet thuis is draaien deze mensen eigenlijk altijd verlies. Een strop om hun nek. Ik hoor jullie al zeggen: verkeerde beslissing gemaakt, had je maar geen pakketbezorger moeten worden. Bullshit, zembla heeft hier een mooie documentaire over gemaakt, ik stel voor deze eens te gaan kijken.
Ikzelf heb gewoon een afspraak gemaakt met mijn pakketbezorger dat hij m'n pakketjes op een bepaalde plek neerlegt en een briefje in de bus stopt. Werkt prima en zo help je je medemens nog eens.
En daar zit hem de crux: jij hebt een afspraak gemaakt om dat zo te doen. Indien zo'n afspraak ontbreekt dient de bezorger het gewoon conform de richtlijnen af te leveren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:42 schreef Foleor het volgende:
Ikzelf heb gewoon een afspraak gemaakt met mijn pakketbezorger dat hij m'n pakketjes op een bepaalde plek neerlegt en een briefje in de bus stopt. Werkt prima en zo help je je medemens nog eens.
Dat is ook de oorzaak. Je hebt ook pakketbezorgers die daar creatief mee omgaan, zoals het achterlaten van een niet aanwezig briefje met daarop een mobiel nummer, zodat je kan bellen als je weer thuis bent. Ze hoeven niet perse je pakket bij het oud papier te gooien of aan een dakloze mee te gevenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:42 schreef Foleor het volgende:
De bezorgers staan volgens mij buiten de discussie welke verbintenissen op de post rusten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:42 schreef Foleor het volgende:
Weten jullie wel dat deze mensen vreselijk onderbetaald worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |