Hoeft natuurlijk niet perse. Je kan er ook voor kiezen om er een extra mannetje bij te zetten. Engelaar voor de verdediging bijv.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat mij betreft gaan we overigens totdat we een fatsoenlijke verdediging hebben gewoon ontzettend laf countervoetbal spelen. Zeker in de uitwedstrijden.
Kwatsch, ook Bouma heeft gewoon goede wedstrijden gespeeld, zijn wel net als bij Marcelo op één hand te tellen. Dat geeft voor mij geen 'potentie' aan. Zet naast Bouma een Alex en dan valt ineens ook niet meer op dat Fredje te langzaam is maar dan wordt hij weer geroemd om zijn voetballende kwaliteiten, neemt niet weg dat hij gewoon middelmaat is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:36 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Je reageert weer niet, idiootIk gaf 20 posts geleden al toe dat hij als een drol speelde. Ik heb nooit gezegd dat hij een top- of wereldverdediger is.
Ik zie dat hij alles behalve constant is .Maar in zijn goede wedstrijden zie je dat hij toch echt wel kan verdedigen, iets wat ik bv Bouma in de afgelopen 2 jaar nog helemaal niet heb zien doen.
En omdat hij geen top- of wereldverdediger is, heb je juist wel een constant(e) goede verdediger ernaast nodig, die zijn niveau mee omhoog kan trekken. Zo gaat dat bij een club als PSV. Zie bv. Maza die nou bij VFB wel goed speelt. Wie had dat gezegd? Of Wielaert die bij Twente alles regelde, en bij Ajax er helemaal niks meer van kon.
En met de verdedigers die we hebben, hebben we gewoon nauwelijks een keuze. Gooi Bouma eruit, en koop 1 of 2 goede CV's, dan ben je van het probleem af(desnoods ook van Marcelo), of gooi alle jeugd erin, ook goed. Maar je moet het allemaal wel in perspectief zien. Misschien een lesje voor je.
.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kwatsch, ook Bouma heeft gewoon goede wedstrijden gespeeld, zijn wel net als bij Marcelo op één hand te tellen. Dat geeft voor mij geen 'potentie' aan. Zet naast Bouma een Alex en dan valt ineens ook niet meer op dat Fredje te langzaam is maar dan wordt hij weer geroemd om zijn voetballende kwaliteiten, neemt niet weg dat hij gewoon middelmaat is.
Overigens beweerde je net nog dat Marcelo een 'goede, degelijke verdediger' was om vervolgens (terecht) aan te geven hoe dramatisch hij op een paar wedstrijden na wel niet speelt. Dat strookt natuurlijk gewoon niet met elkaar dus ik zou niet zo'n drama maken als je denkt dat mensen je verkeerd interpreteren maar gewoon zelf iets aan je formuleringen doen.
Hé, het is best jongenquote:Deed hij inderdaad. Maar ik zeg ook niet dat hij foutloos is. Ik zie in de 3 verdedigers die we hebben, in hem nog de 'beste'/ meest potentiele.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Huuu, ik herinner me van Engelaar eigenlijk alleen maar hoe vaak die onnodig balverlies leedquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:42 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hoeft natuurlijk niet perse. Je kan er ook voor kiezen om er een extra mannetje bij te zetten. Engelaar voor de verdediging bijv.
En Hutchinson van de rechtsback af is ook een prima idee. Manolev er gewoon in. Die bestrijkt ook een deel van de rechterkant, zodat je daar in principe niet meteen een man mist.
twitter:imad_najah twitterde op maandag 13-08-2012 om 17:08:00Kom anderhalf uur voor de wedstr achter dat ik geschorst ben! Jammer had er zin in #jongpsv #psv #competitie reageer retweet
Was vooral onder Rutten natuurlijk en er geen fatsoenlijke middenvelders waren. De laatste wedstrijden die hij gespeeld heeft was het niet zo slecht. Engelaar heeft het heus wel in zich, zeker nu Van Bommel er ook is. En feitelijk is het de enige echt verdedigende middenvelder die we hebben, dus veel andere keus is er niet.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Huuu, ik herinner me van Engelaar eigenlijk alleen maar hoe vaak die onnodig balverlies leed. En Manolev is in dat departement ook niet echt gelukkig.
![]()
Dan kan je Narsingh er ook gelijk uithalen. Manolev loopt dan alles dicht voor Narsingh.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:42 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hoeft natuurlijk niet perse. Je kan er ook voor kiezen om er een extra mannetje bij te zetten. Engelaar voor de verdediging bijv.
En Hutchinson van de rechtsback af is ook een prima idee. Manolev er gewoon in. Die bestrijkt ook een deel van de rechterkant, zodat je daar in principe niet meteen een man mist.
Wedstrijd van Jong PSV gaan kijken.quote:
Heeft Engelaar daar ooit gespeeld dan? Dat is toch een defensieve middenvelder?quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:14 schreef LudoSanders het volgende:
Als je Engelaar toch niet weet te slijten zou ik die wel eens centraal willen zien spelen ipv Bouma.
Veel te statisch en zal elk kopduel verliezen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:14 schreef LudoSanders het volgende:
Als je Engelaar toch niet weet te slijten zou ik die wel eens centraal willen zien spelen ipv Bouma.
Volgens mij is dat onder Rutten wel eens gebeurd. Tegen PSV speelt toch nauwelijks een team met meer dan een spits. Laat Engelaar de vrije verdediger zijn en zet Marcelo gewoon in als pure mandekker en laat 'm datgene doen waar hij 'goed' in is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Heeft Engelaar daar ooit gespeeld dan? Dat is toch een defensieve middenvelder?
Daarnaast is het de enige speler die volgens mij nog slomer is dan Bouma.
Kloptquote:Op maandag 13 augustus 2012 19:20 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onder Rutten wel eens gebeurd. Tegen PSV speelt toch nauwelijks een team met meer dan een spits. Laat Engelaar de vrije verdediger zijn en zet Marcelo gewoon in als pure mandekker en laat 'm datgene doen waar hij 'goed' in is.
Ohja, klopt inderdaad. Speelde toen in de voorbereiding wel een paar aardig wedstrijden als CV ja.. Maar dan heb ik toch liever jeugd daar als het moet..quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:20 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onder Rutten wel eens gebeurd. Tegen PSV speelt toch nauwelijks een team met meer dan een spits. Laat Engelaar de vrije verdediger zijn en zet Marcelo gewoon in als pure mandekker en laat 'm datgene doen waar hij 'goed' in is.
Ja 1 of 2x. Engelaar werd compleet eruit gelopen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:20 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik vrees dat het echte probleem niet centraal zit. Net als op het afgelopen EK is gewoon duidelijk dat Willems nog niet kan functioneren zonder steeds hulp te moeten krijgen van de centrale verdedigers. Hij heeft te veel balverlies en is verdedigend, zeker tegen snelle fysieke buitenspelers, niet goed genoeg, waardoor Bouma steeds 2 posities moet bewaken. Bouma kan zijn eigen positie nog wel aan, maar is daar niet meer toe in staat. Mede daardoor zakt Marcelo ook door het ijs, net als Zanka in de voorbereiding en Derijck. Op rechts was het met Manolev hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:27 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ohja, klopt inderdaad. Speelde toen in de voorbereiding wel een paar aardig wedstrijden als CV ja.. Maar dan heb ik toch liever jeugd daar als het moet..
Na alle beschimpingen vanwege de gronddeal met de gemeente is het misschien leuk dat er nu daar weer stront aan de knikker is, maar hopelijk heb je in de gaten dat het bij PSV ook nog helemaal niet rozengeur en maneschijn is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:21 schreef Nick-GizMo het volgende:
Wel leuk dat financieel gezeik nu bij ajax
Volgens mij haal je nu Willems met Hutch door elkaar.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik vrees dat het echte probleem niet centraal zit. Net als op het afgelopen EK is gewoon duidelijk dat Willems nog niet kan functioneren zonder steeds hulp te moeten krijgen van de centrale verdedigers. Hij heeft te veel balverlies en is verdedigend, zeker tegen snelle fysieke buitenspelers, niet goed genoeg, waardoor Bouma steeds 2 posities moet bewaken. Bouma kan zijn eigen positie nog wel aan, maar is daar niet meer toe in staat. Mede daardoor zakt Marcelo ook door het ijs, net als Zanka in de voorbereiding en Derijck. Op rechts was het met Manolev hetzelfde verhaal.
Als Pieters straks terug is, dan zul je zien dat het centrum met Bouma ook beter staat. WIllems is een sensatie, maar nog helemaal niet klaar voor de wedstrijden waarin PSV moet vertrouwen op een degelijke verdediging.
Toch raar, heb het idee dat als we deze spelers opgesteld hadden tegen RKC dat ze nog gewonnen hadden ook.twitter:RikElfrink twitterde op maandag 13-08-2012 om 18:02:05Sterke opstelling Jong #PSV : Swinkels; Brenet, Derijck, Zanka, Ritzmaier; Van Ooijen, Horsten, Schouw; Mokhtar, Locadia, Depay reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |