abonnement Unibet Coolblue
pi_115419242


Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

Patiëntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiëntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het doel van De ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD.
Prikpagina ADHD. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen en achterlaten.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Striving to be more than average.
pi_115419287
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat betreft rijlessen: ik had dat de eerste twintig lessen ook heel erg, later ga je meer vanuit automatisme doen, minder bewust. Dan gaat het ineens een stuk beter.

Na het halen van mijn rijbewijs heb ik het eerste jaar als een oud wijf gereden tot ik bij de politie een rijcursus in twee delen kreeg. Daar wordt je aangeleerd om meer je auto te vertrouwen en daar de grenzen van te leren kennen, verkeerssituaties beter in te schatten en voor spoedritten zelfs te omzeilen. Ding is gewoon dat je jezelf niet moet onder- of overschatten, geen paniek moet laten doorschieten en doeltreffend jezelf door het verkeer een rijdt. Bij ons op de opleiding zakte vier mensen, en die hadden nou net de grootste bek, veroorzaakte allemaal onveilige situaties.

Nu rijd ik prima, zowel als ik netjes moet rijden of als ik in mijn politiemodus rijd (hoekiger, agressiever en vlotter)
Dankjewel voor je antwoord O+ Ik ben nu ook meer dan 30 uur bezig, maar ik hoop dat het bij mij ook nog automatisme word dan...
Hoe kom je in aanmerking voor zo'n politie rijcursus dan? :D
Striving to be more than average.
pi_115419307
Hier nog even mijn probleem, hopelijk hebben meer mensen nog feedback!

2 jaar geleden is op school het vermoeden ontstaan dat ik ADD zou kunnen hebben. Nu denk ik niet dat dit onmogelijk is, want ik vertoon wel enkele kenmerken. Maar nu heb ik een vraag aan de mensen met ADD.
Ik ben momenteel bezig met rijlessen en merk echt dat mijn hoofd er werkelijk nooit bij is. Ik zie dingen niet of veel te laat en volgens mijn rij instructeur rijd ik met oogkleppen op. Bovendien geeft hij aan dat ik ontzettend chaotisch en impulsief ben en niet plan.
Tja, toen kwam bij mij toch de gedachte ADD weer omhoog.,, Nu vraag ik me af of de mensen met ADD dat ook hebben ondervonden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Striving to be more than average.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:01:14 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_115419411
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:55 schreef Daniane het volgende:

[..]

Dankjewel voor je antwoord O+ Ik ben nu ook meer dan 30 uur bezig, maar ik hoop dat het bij mij ook nog automatisme word dan...
Hoe kom je in aanmerking voor zo'n politie rijcursus dan? :D
Solliciteren ;)

Maar merk je zelf niet dat als je een nieuwe sport of beweging aanleert dat je als je bewust bent heel veel fouten maakt maar als je dingen doet alsof het een tweede natuur is je nergens moeite mee hebt?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_115419903
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:01 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Solliciteren ;)

Maar merk je zelf niet dat als je een nieuwe sport of beweging aanleert dat je als je bewust bent heel veel fouten maakt maar als je dingen doet alsof het een tweede natuur is je nergens moeite mee hebt?
Ah zo :P

Zo heb ik dingen eigenlijk nog nooit bekeken :@ (sowieso was ik altijd slecht in gym dus sport is niet echt 'n goede vergelijking voor mij _O-) maar ik ben zelf wel erg perfectionistisch en heb de neiging mezelf erg te onderschatten en vooral te vergelijken met anderen... Daarom is het voor mij nu erg frustrerend dat het rijden nu zo gaat. ;( Ik heb echt het gevoel alsof ik op 'n heel erg laag niveau zit.. :|W
Striving to be more than average.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:24:39 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_115419961
Heel bekend, weet niet of dat direct terug te voeren valt op ADD, maar meer het idee te hebben dat alles meteen goed moet gaan. Ook veel last van, terwijl even een stap terug nemen, nadenken en opnieuw proberen de enige juiste optie is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_115545066
Ik had de basis vrij gauw onder de knie, daarmee bedoel ik dan het "tegelijkertijd" sturen, schakelen, koppeling, etc.
Alleen met het kijken ging ik vaak de mist in doordat ik nogal de neiging had 1 van die stapjes over te slaan. Dan moest ik afslaan en keek ik niet in de achteruitkijk spiegel, werd dan iets van gezegd en de volgende keer afslaan sloeg ik het aanzetten van m'n knipperlicht over of in de linkerspiegel kijken of....
Omdat de basis er wel was (van eerdere rijlessen 2 jaar ervoor) heb ik 5 lessen van 4 uur lang bijna alleen maar daaraan gewerkt.
Ook oefende ik wanneer ik als bijrijder bij m'n vriend in de auto zat. zodra we een bocht om zouden gaan ging ik na welke dingen ik op zo'n moment allemaal moest doen. Heb m'n praktijkexamen in 1 keer gehaald en kreeg zelfs complimenten dat ik zo goed keek en anticipeerde.

Misschien een idee om aan je instructeur te vragen om de lessen wat meer stap voor stap te doen?
Vond het zelf wel lastig dat je al gauw meerdere dingen tegelijk en snel onder de knie moest krijgen.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_115549241
Modafinil werkt nog steeds prima hier :Y enkel wat hoofdpijn zo nu en dan. :)
pi_115585708
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:54 schreef Daniane het volgende:
[ afbeelding ]

Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

Patiëntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiëntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het doel van De ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD.
Prikpagina ADHD. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen en achterlaten.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Kan iemand mij raad geven?
Ik ben 23 en voldoe exact aan al deze kenmerken: http://www.levente.nl/kenmerkenADD.htm
Heb dit mijn hele leven, heel erg... maar is mij nooit verteld.
Wel over de bepaalde kenmerken, maar nooit is mij verteld dat ik ADD heb.
Het probleem is dat ik een aantal jaar niet meer op school zit, en in september aan een nieuwe opleiding ga beginnen. Ik weet van mezelf dat ik dit heb, maar wat moet ik doen?
Verder ben ik tegen farmaceutische pillen, praten helpt.

(Ik zie nu net dit topic voordat ik wou slapen (heb hele nacht nog niet geslapen) en ik ga hier later verder op reageren.) :)
pi_115585811
laten we even afwachten of shashaska ook echt weer gaat reageren dan weten we zeker of hij erbij hoort ;)

Ok, even serieus: je zou kunnen beginnen met een diagnose krijgen. Stap 1 daarvan is naar je huisarts toe te gaan. Aangezien je met een nieuwe opleiding gaat beginnen zou ik daar niet al te lang mee wachten.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_115587436
Ik had 2 bekeuringen in de maand voor te hard rijden.. sinds ik de diagnose ADD (en medicijnen dus) heb alleen 2 verkeersboetes gehad. En dat is al 2 jaar.. Dat vind ik nog steeds het meest opvallende sinds ik die diagnose heb gehad.

Ik had trouwens zo'n 3000 km gereden nog voordat ik mijn rijbewijs had (in USA). Reed daarom of te sloom en liet bij alle kleine dingen steken vallen. Auto had ik natuurlijk wel perfect onder controle al. Maar denk aan in z'n 2 wegrijden bij hellingproef, rechts inhalen, te langzaam rijden op de snelweg (was geen ander verkeer dus wtf), stilstaan op zo'n kruis op de weg... Allemaal dingen waar ik op gezakt ben =/
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:42:30 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115602912
1 keertje is leuk MV, twee keer wordt al wat vervelender...

[ Bericht 84% gewijzigd door Re op 15-08-2012 16:56:01 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115603718
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 11:18 schreef ScarFace- het volgende:
Modafinil werkt nog steeds prima hier :Y enkel wat hoofdpijn zo nu en dan. :)
Op den duur gaat het wel hersenschade opleveren. Daarom krijg ik het niet voorgeschreven.
-weg-
pi_115605120
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:42 schreef Maanvis het volgende:
1 keertje is leuk MV, twee keer wordt al wat vervelender...
Waarom nou? We kunnen allemaal zoveel leren van Maanvis :D
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115614398
quote:
12s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 07:48 schreef Selyn het volgende:
laten we even afwachten of shashaska ook echt weer gaat reageren dan weten we zeker of hij erbij hoort ;)

Ok, even serieus: je zou kunnen beginnen met een diagnose krijgen. Stap 1 daarvan is naar je huisarts toe te gaan. Aangezien je met een nieuwe opleiding gaat beginnen zou ik daar niet al te lang mee wachten.
/

[ Bericht 57% gewijzigd door Shashaska op 16-08-2012 01:03:53 ]
pi_115644090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:03 schreef Auti het volgende:

[..]

Op den duur gaat het wel hersenschade opleveren. Daarom krijg ik het niet voorgeschreven.
Leg eens uit dan?
Hetgeen wat je zegt geld voor iedere psychoactieve stof.
pi_115644398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:27 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Leg eens uit dan?
Hetgeen wat je zegt geld voor iedere psychoactieve stof.
Op streng advies van zowel neuroloog, huisarts en psychiater. Het gaat op termijn onherroepelijk en onherstelbare cognitief hersenletsel opleveren.
En daar heb ik geen behoefte aan.
-weg-
pi_115645002
Haha ik mag mij hier melden geloof ik, aantal gesprekken en testjes gehad..
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:24:43 #19
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_115677340
Deze ADHD-er doet weer een poging te stoppen met roken.. Mijn omgeving vraagt of ik mijn pilletjes wel geslikt heb, daarna of ik geen dubbele dosis moet als ik niet rook.. Herkenbaar? :)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:14:34 #20
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_115681073
Het gaat nog steeds goed met de ritalin zeker nu dat ik weer werk. Maar ik merk wel dat ik tijdens de 6.5 uur werk dat ik alle ritalin voor de hele dag nodig heb. Gelukkig slik ik maar 45mg per dag.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_115709151
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:34 schreef Auti het volgende:

[..]

Op streng advies van zowel neuroloog, huisarts en psychiater. Het gaat op termijn onherroepelijk en onherstelbare cognitief hersenletsel opleveren.
En daar heb ik geen behoefte aan.
Ik denk dat ze er geen ervaring mee hebben(met het voorschrijven van Modafinil aan mensen zonder narcolepsie) of reageerde jij wel goed op methylfenidaat hetzij langwerkend, het is ook wel duur maar ik ben blij dat ik het heb :) het lijkt qua effect op Wellbutrin heb ik een psychiater eens horen zeggen. Tussen Ritalin en Wellbutrin in ongeveer.
Cognitieve achteruitgang tja, als je ook maar 1 downer ;) neemt heb je dat ook al, een pammetje of antipsychoticum, die laatste helemaal. Dexamfetamine heeft t ook wel dan en sterker ooknog :P

Ik ben er blij mee iig :) 300mg DD voor ADD.

[ Bericht 4% gewijzigd door ScarFace- op 18-08-2012 10:57:37 ]
pi_115709183
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:14 schreef Heatseeker het volgende:
Het gaat nog steeds goed met de ritalin zeker nu dat ik weer werk. Maar ik merk wel dat ik tijdens de 6.5 uur werk dat ik alle ritalin voor de hele dag nodig heb. Gelukkig slik ik maar 45mg per dag.
Haha ik ken iemand die werkt in de bouw met zn 8 ritalin pillen per dag :P
Heeft ie savonds wel een jointje nodig om te slapen tho
pi_115709275
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:24 schreef DuracellPower het volgende:
Deze ADHD-er doet weer een poging te stoppen met roken.. Mijn omgeving vraagt of ik mijn pilletjes wel geslikt heb, daarna of ik geen dubbele dosis moet als ik niet rook.. Herkenbaar? :)
Stoppen met roken als in van 1 pakje shag per dag naar 0?
pi_115709349
Het heeft me de tweede keer dat ik me er bezig wilde houden(de eerste keer kon ik niet echt opschieten met mn instructrice en ben ik voortijdig afgehaakt zonder examen te doen) een les of 120, 3 rijexamens en 2 staatsexamens gekost om mn rijbewijs te halen. :')
pi_115709507
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:49 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er geen ervaring mee hebben(met het voorschrijven van Modafinil aan mensen zonder narcolepsie) of reageerde jij wel goed op methylfenidaat hetzij langwerkend, het is ook wel duur maar ik ben blij dat ik het heb :) het lijkt qua effect op Wellbutrin heb ik een psychiater eens horen zeggen. Tussen Ritalin en Wellbutrin in ongeveer.
Cognitieve achteruitgang tja, als je ook maar 1 downer ;) neemt heb je dat ook al, een pammetje of antipsychoticum, die laatste helemaal. Dexamfetamine heeft t ook wel dan en sterker ooknog :P

Ik ben er blij mee iig :) 300mg DD voor ADD.
Het is geen kwestie van ervaring, het is een kwestie van wetenschappelijk bewezen doormiddel van onderzoek. Het staat buiten kijf dat langdurig gebruik van Modafinil hersenschade oplevert.
En dat elk medicijn zijn sporen achterlaat is een feit, maar het gaat om de mate van.
-weg-
pi_115716890
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:50 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Haha ik ken iemand die werkt in de bouw met zn 8 ritalin pillen per dag :P
Heeft ie savonds wel een jointje nodig om te slapen tho
Ik slik ook 8 pillen, ik heb nergens last van.
You should read your Bible, sirs. You'll find all types of weird shit in there. Like, did you know Jesus was a Jew?
pi_115717856
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:03 schreef Clerxify het volgende:

[..]

Ik slik ook 8 pillen, ik heb nergens last van.
Ritalin deed ik 10 x 10mg per dag, totdat ik een zwaar epileptisch insult kreeg.
Waarschijnlijk ga ik in de nabije toekomst Strattera krijgen.
-weg-
pi_115719923
ik slik er zes per dag, maar ik heb eilk alleen slaapproblemen op het moment dat het weer omslaat.
pi_115720578
Dit is mijn huidige medicijnlijstje

2 x daags 1mg. Clonazepam (Rivotril)
3 tot 4 x daags 2mg. Diazepam (Valium)
2 x daags 20mg. Metoprolol
1 x daags 12,5mg. Hydrochloorthiazide
1 x daags 25 mg Omeprazol
1 x daags 5 mg Olanzapine (Zyprexa)
1 x daags 5 mg Melatonine
-weg-
pi_115741487
Hm behoorlijke lijst Auti.
Ik heb 45mg Diazepam in 4 giften&
's Morgens 200mg Modafinil
's morgens 20mg Paroxetine
's middags 100mg Modafinil
's middags 40mg Nexium
's middags 600mg Ibuprofen
's avonds 15mg Diazepam icm 3x25mg Seroquel, maar dat hebben ze kort geleden generiek gemaakt.
Merkte in het begin geen verschil maar nu lig ik wel langer wakker :/
Ik slik wel 5mg Melatonine erbij ook ja :)
  zondag 19 augustus 2012 @ 12:29:43 #31
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_115742406
ik 3x daags 20 mg methylfenidaat, 1x daags 20 mg Linosipril en ook melatonine, alhoewel ik dat over het algemeen niet op dagelijkse basis doe.
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:36:07 #32
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_115773630
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:55 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Stoppen met roken als in van 1 pakje shag per dag naar 0?
van +- 25 sigaretten naar nu zo een 5 per dag :)
pi_115773860
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 11:48 schreef ScarFace- het volgende:
Hm behoorlijke lijst Auti.
Ik heb 45mg Diazepam in 4 giften&
's Morgens 200mg Modafinil
's morgens 20mg Paroxetine
's middags 100mg Modafinil
's middags 40mg Nexium
's middags 600mg Ibuprofen
's avonds 15mg Diazepam icm 3x25mg Seroquel, maar dat hebben ze kort geleden generiek gemaakt.
Merkte in het begin geen verschil maar nu lig ik wel langer wakker :/
Ik slik wel 5mg Melatonine erbij ook ja :)
Waarvoor slik je die spierverslappers?
pi_115777867
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:48 schreef GJonline het volgende:

[..]

Waarvoor slik je die spierverslappers?
Die geven een beetje rust in mn kop.
Maar feitelijk zijn t idd spier verslappers en merk ik alleen als ik t niet heb gehad ;) begin ik oa trillende handen te krijgen ja.
pi_115781012
Nog een ADD-er hiero. Ik slik geen medicijnen en vind het in principe wel best zo.

4 jaar geleden na een zenuwinzinking een paniekstoornis met agorafobie ontwikkeld (paniekaanvallen op openbare plekken, extreem nerveus om naar een winkel te gaan o.a.). En vorig jaar uiteindelijk insomnia, waar ik enkel nog last van heb als ik de volgende morgen vroeg op moet. Wat ik ook probeer, ik moet er s'avonds in bed weer aan denken waardoor ik het door het denken niet in slaap val. Ontzettend vermoeiend...

Verder slordig in het huishouden. In plaats van bijhouden doe ik meerdere keren in de week het hele huis in 1x. Vaak klopt mijn planning ook totaal niet.
pi_115781572
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:17 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Die geven een beetje rust in mn kop.
Maar feitelijk zijn t idd spier verslappers en merk ik alleen als ik t niet heb gehad ;) begin ik oa trillende handen te krijgen ja.
Ik vind het zo'n rare combi.. En zeker voor het slapen oa. Probeer de valium maar eens een keer te wisselen voor oxazepam. Zelfde aantal mg. Bij mij werkt het.
pi_115811581
Ben ik de enige die zn twijfels heeft bij Psyq?

Sinds maart 2011 daar, werkelijk geen zak opgeschoten. Ben ik wel zat inmiddels.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115811641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 06:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ben ik de enige die zn twijfels heeft bij Psyq?

Sinds maart 2011 daar, werkelijk geen zak opgeschoten. Ben ik wel zat inmiddels.
Ik ben er al ruim 1,5 jaar weg.
Commercieel kutbedrijf.


Veel medewerkers zijn ook vertrokken omdat ze het niet eens zijn met de werkwijze.
-weg-
pi_115813182
ik bedoelde PuntP.... pfff...
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115827852
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:13 schreef GJonline het volgende:

[..]

Ik vind het zo'n rare combi.. En zeker voor het slapen oa. Probeer de valium maar eens een keer te wisselen voor oxazepam. Zelfde aantal mg. Bij mij werkt het.
Bij mij niet..haha zelfde aantal miligram _O-
pi_115896251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:45 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Bij mij niet..haha zelfde aantal miligram _O-
Ik mis de grap... Mijn post was eigenlijk serieus bedoeld :(
pi_115898512
Leuk dat het voor jou werkt :)
De grap zit um in het zelfde aantal miligram van diazepam naar oxazepam :P of andersom
pi_115904253
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:14 schreef ScarFace- het volgende:
Leuk dat het voor jou werkt :)
De grap zit um in het zelfde aantal miligram van diazepam naar oxazepam :P of andersom
Ook die snap ik niet. Ik ken ze allebei, ook het aantal mg :)
pi_115906276
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:17 schreef GJonline het volgende:

[..]

Ook die snap ik niet. Ik ken ze allebei, ook het aantal mg :)
Nou met 10mg valium in je mik doe je een stuk minder dan met 10mg oxazepam. Dat is het verschil.
-weg-
pi_115906795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Nou met 10mg valium in je mik doe je een stuk minder dan met 10mg oxazepam. Dat is het verschil.
:@
pi_115909101
Idd ja en iemand die 5 Seresta Forte krijgt :P geven ze geen 0,25gram Diazepam hahaha dat zou levensgevaarlijk zijn ;)
pi_115909107
Op n dag.
pi_115910059
Even een reactie op de TT :) Zwartrijden :P
pi_115911611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:18 schreef ScarFace- het volgende:
Idd ja en iemand die 5 Seresta Forte krijgt :P geven ze geen 0,25gram Diazepam hahaha dat zou levensgevaarlijk zijn ;)
Dan ben je aardig dood ja.
-weg-
pi_115943089
inmiddels fungeert mijn jellinek mevrouw als een soort psychotherapeute.... waarom krijg ik daar wel een beetje een luisterend oor en bij mn ggz instelling nauwelijks?

apart wereldje
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115956468
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 18:24 schreef Auti het volgende:
Dit is mijn huidige medicijnlijstje

2 x daags 1mg. Clonazepam (Rivotril)
3 tot 4 x daags 2mg. Diazepam (Valium)
2 x daags 20mg. Metoprolol
1 x daags 12,5mg. Hydrochloorthiazide
1 x daags 25 mg Omeprazol
1 x daags 5 mg Olanzapine (Zyprexa)
1 x daags 5 mg Melatonine
Hm, er is 1 medicijn op de markt, die 3 pillen zou kunnen vervangen.

Selokomb van Pfizer.
Selokomb ZOC bevat 12,5mg hydrochloorthiazide en 100mg metoprolol met een verlengde afgifte.
Heb je wel meer metoprolol binnen, dat hangt af van je bloeddruk als die nu nog steeds aan de (te) hoge kant zit is het een rationele wijziging lijkt mij :)
pi_115956514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:22 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Hm, er is 1 medicijn op de markt, die 3 pillen zou kunnen vervangen.

Selokomb van Pfizer.
Selokomb ZOC bevat 12,5mg hydrochloorthiazide en 100mg metoprolol met een verlengde afgifte.
Heb je wel meer metoprolol binnen, dat hangt af van je bloeddruk als die nu nog steeds aan de (te) hoge kant zit is het een rationele wijziging lijkt mij :)
Dat laat ik over aan mijn huisarts, ga er maandag weer heen.
-weg-
pi_115956663
Het is maar een suggestie ;)
pi_115956764
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:27 schreef ScarFace- het volgende:
Het is maar een suggestie ;)
Ja ok, maar om de dosis metoprolol te verdubbelen zou ik toch echt eerst een 24 uurs meting moeten doen.
-weg-
pi_116052839
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 06:55 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik ben er al ruim 1,5 jaar weg.
Commercieel kutbedrijf.
[ afbeelding ]

Veel medewerkers zijn ook vertrokken omdat ze het niet eens zijn met de werkwijze.
Eensch.
Religie is een mentale ziekte.
pi_116102822
Geen medicijnen voor mij, wel geprobeert maar ik had meer het idee dat ze je medicijnen wilden aansmeren dan je werkelijk te helpen. Was bij Molemann, waar ze wel goed zijn in de diagnose stellen.

Later bij dezelfde geweest alleen voor diagnose bij mijn zoon, hij heeft pdd-nos maar ik vermoedde zelf dat hij ook add had.
En ja voordat de werkelijke diagnose kwam begon meneer de psycholoog van Molemann over medicijnen. Gelukkig wil mijn zoon alleen de diagnose weten en geen meds.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_116110149
Hallo!
Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Robert, 17 jaar, en sins een week is ADHD bij mij vastgesteld.

Ik ben altijd al druk druk druk geweest. Maar nooit laten testen.
Nu heb ik mijn 1e jaar op school niet gehaald, en dacht ik: misschien kan ADHD (mede) een oorzaak zijn. En daarom heb ik mijn therapeut toch maar laten testen.

En jahoor, overduidelijk volgens mijn therapeut. ADHD.

Komende maand ergens gesprekje met een psychiater. Over medicatie. En hopelijk dat het met die medicatie makkelijker is om me oa. te concentreren enzovoort. En om een keer een dag rust te hebben :p.
pi_116125108
Ik ga maandag weer eens naar een psycholoog, kijken of ze me kunnen helpen met die depressieve buien en angstaanvallen
pi_116226795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
Ik ga maandag weer eens naar een psycholoog, kijken of ze me kunnen helpen met die depressieve buien en angstaanvallen
Ja, hoor daar hebben ze wel een pilletje voor....
http://www.nujij.nl/gezon(...)ssiva.18693388.lynkx
Religie is een mentale ziekte.
pi_116335894
Ik lees al een tijdje deze topics mee.. zoals de meeste hier heb ik ook adhd.. Tot nu toe heb ik het wel redelijk onder controle denk ik. Ik heb een beroep waar ik lekker mezelf kan zijn en niemand het erg vind om met een drukke chaoot te werken. Administratie is een wat lastiger onderwerp, maar daar worstel ik me ook wel door heen...

Het enige waar ik me erg aan irriteer, en ik ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben en tips hebben, is dat het bij mij altijd gruwelijk lang duurt voor ik snachts in slaap val. Mijn brein blijft maar door gaan terwijl ik het stop wil zetten. Wie kent dat nog meer?
pi_116336297
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 05:30 schreef muiske41 het volgende:

Het enige waar ik me erg aan irriteer, en ik ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben en tips hebben, is dat het bij mij altijd gruwelijk lang duurt voor ik snachts in slaap val. Mijn brein blijft maar door gaan terwijl ik het stop wil zetten. Wie kent dat nog meer?
Check oO<
pi_116337440
dat herken ik ook, ik moet echt een ritueel afwerken om in slaap te komen. wat bij mij helpt is een uurtje rustige TV kijken (documentaires, regio tv)
pi_116337699
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 05:30 schreef muiske41 het volgende:
Ik lees al een tijdje deze topics mee.. zoals de meeste hier heb ik ook adhd.. Tot nu toe heb ik het wel redelijk onder controle denk ik. Ik heb een beroep waar ik lekker mezelf kan zijn en niemand het erg vind om met een drukke chaoot te werken. Administratie is een wat lastiger onderwerp, maar daar worstel ik me ook wel door heen...

Het enige waar ik me erg aan irriteer, en ik ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben en tips hebben, is dat het bij mij altijd gruwelijk lang duurt voor ik snachts in slaap val. Mijn brein blijft maar door gaan terwijl ik het stop wil zetten. Wie kent dat nog meer?
Jep! Met name als ik de hele dag iets gedaan heb wat ik mega interessant vond, dan lig ik gerust tot 3 uur wakker terwijl ik toch om 12 uur al ging liggen.
pi_116338019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:52 schreef drakin het volgende:
Geen medicijnen voor mij, wel geprobeert maar ik had meer het idee dat ze je medicijnen wilden aansmeren dan je werkelijk te helpen. Was bij Molemann, waar ze wel goed zijn in de diagnose stellen.

Later bij dezelfde geweest alleen voor diagnose bij mijn zoon, hij heeft pdd-nos maar ik vermoedde zelf dat hij ook add had.
En ja voordat de werkelijke diagnose kwam begon meneer de psycholoog van Molemann over medicijnen. Gelukkig wil mijn zoon alleen de diagnose weten en geen meds.
Het viel mij ook al op dat men mij aan de ritalin wilde hebben toen ze nog geen officiele diagnose hadden gesteld.

Heeft mijn vertrouwen geen goed gedaan .
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116496369
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 10:06 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Het viel mij ook al op dat men mij aan de ritalin wilde hebben toen ze nog geen officiele diagnose hadden gesteld.

Heeft mijn vertrouwen geen goed gedaan .
Ritalin is troep net als de rest van die medicatie.
Werking is maar van korte duur en in verloop der tijd heb je er andere medicatie bij nodig.
Het is verslavend. Beperkt groei bij kinderen, etc etc.
pi_116504489
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:21 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Ritalin is troep net als de rest van die medicatie.
Werking is maar van korte duur en in verloop der tijd heb je er andere medicatie bij nodig.
Het is verslavend. Beperkt groei bij kinderen, etc etc.
Los daarvan kun je het fijnstampen en snuiven. Eigenlijk niet iets wat je de gemiddelde adhd' er moet geven :')

Maarja... Volgens mij is het allemaal troep.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116510561
Nadat mijn broertje jaren terug een diagnose heeft gekregen met ADD, begin ik zo langzamerhand te vermoeden dat het bij mij ook meer dan trekjes zijn. Een soort van tvp, ik blijf hier even meelezen.
pi_116510650
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:56 schreef AverageJoe het volgende:
Verder slordig in het huishouden. In plaats van bijhouden doe ik meerdere keren in de week het hele huis in 1x. Vaak klopt mijn planning ook totaal niet.
Heel herkenbaar. Maar dan eens per twee weken of zo. :@ Zoals ook nu.
pi_116643714
Ik moet iets werk gerelateerd uitzoeken maar kan me op een of andere manier me er niet toezetten.
De vermoeidheid slaat toe en nu zit ik dus opeens op het fok forum.

Herkenbaar?
Religie is een mentale ziekte.
pi_116648147
Gaan we nou bij ieder wissewasje vragen of het herkenbaar is?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  woensdag 12 september 2012 @ 21:12:01 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116706465
Leuk stripje op XKCD over ADD :).

http://www.xkcd.com/1106/
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116734257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:44 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Gaan we nou bij ieder wissewasje vragen of het herkenbaar is?
Ja! Herkenbaar?
Religie is een mentale ziekte.
pi_116734489
Ik heb al sinds 2008 de diagnose ADD en ben nu sinds 2 jaar in overleg met de psych gestopt met medicatie en therapie omdat de medicatie bij mij te zware bijeffecten had en het verder goed met me ging (en gaat).

Heb sindsdien een baan bij de post naast mijn uitkering en het is me gelukt om dat al meer dan 9 maanden te doen met een tevreden baas. Daarnaast volg ik ook een particuliere opleiding sinds 2 jaar. Een hoop dingen gaan een stuk beter dan voor mijn diagnose gelukkig :)

Alleen heb ik nu wel hulp in de huishouding gevraagd, want naast een opleiding EN werk lukt het me niet om mijn huis op orde te houden. Ik moet echt leren om daar een systeem in te krijgen dus ik heb daarin begeleiding aangevraagd.

Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee? Hoe werkt dat met zo'n hulp in de huishouding?
pi_116735139
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:17 schreef Selestha het volgende:

Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee? Hoe werkt dat met zo'n hulp in de huishouding?
Het is vooral heel duur.
-weg-
pi_116735192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:38 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is vooral heel duur.
Ja in welke zin? Ik snap dat het waarschijnlijk mijn eigen risico kost; maar zijn er nog meer kosten aan verbonden dan?
pi_116735238
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:39 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja in welke zin? Ik snap dat het waarschijnlijk mijn eigen risico kost; maar zijn er nog meer kosten aan verbonden dan?
Ik weet niet uit welk potje je het betaald wilt hebben en hoeveel uur zorgindicatie je hebt.
-weg-
pi_116735347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik weet niet uit welk potje je het betaald wilt hebben en hoeveel uur zorgindicatie je hebt.
Maar ik vroeg helemaal niet om een indicatie van kosten, ik vroeg om ervaringen met zulke hulp. Hoe iemand dat beleeft heeft. Wat mijn ''zorgindicatie'' is, moet ik nog uitvinden, dat horen we wel als we uitgenodigd worden.
pi_116735468
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Maar ik vroeg helemaal niet om een indicatie van kosten, ik vroeg om ervaringen met zulke hulp. Hoe iemand dat beleeft heeft. Wat mijn ''zorgindicatie'' is, moet ik nog uitvinden, dat horen we wel als we uitgenodigd worden.
Nou mijn ervaring is dat toen ik hulp had aangevraagd en het eerste intakegesprek had gehad dat toen ze het budget wilde loskrijgen bij het zorgkantoor het duidelijk werd dat er een wetswijziging is geweest en er geen PGB voor minder dan 10 uur zorg per week wordt verleend.
Kortom, je mag het zelf betalen of je moet het hebben van mantelzorg. Tenzij je minimaal 10 uur per week zorgindicatie hebt.
-weg-
pi_116735534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:46 schreef Auti het volgende:

[..]

Nou mijn ervaring is dat toen ik hulp had aangevraagd en het eerste intakegesprek had gehad dat toen ze het budget wilde loskrijgen bij het zorgkantoor het duidelijk werd dat er een wetswijziging is geweest en er geen PGB voor minder dan 10 uur zorg per week wordt verleend.
Kortom, je mag het zelf betalen of je moet het hebben van mantelzorg. Tenzij je minimaal 10 uur per week zorgindicatie hebt.
Oh ok nou ja goed ik ga in ieder geval dat gesprek aan en dan zie ik het wel. Ik ga niet van te voren al uitsluiten dat het wat wordt, maar bedankt voor je waarschuwing :)
pi_116745051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:09 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ja! Herkenbaar?
Enurm.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116787492
Hoi. :D

Een nieuwe ADD'er die zich meldt. De diagnose is al een hele tijd geleden gesteld, maar sinds een week of 2 ben ik begonnen met ritalin omdat school natuurlijk weer begon. Eerder dit jaar (in juni geloof ik) heb ik ook al ritalin geslikt, maar dit was een redelijk lage dosis en ik had toen praktisch geen bijwerkingen. In de zomervakantie ben ik even gestopt omdat ik met vrienden op vakantie ging en wel gewoon wou uitgaan en de bijbehorende alcohol daarbij nuttigen. :)

Nou merk ik sinds ik weer met ritalin ben begonnen (30 mg per dag) dat ik de laatste tijd een beetje licht in m'n hoofd ben. Aan de ene kant kan ik me eindelijk langer dan 10 seconden ergens op focussen wat natuurlijk heel fijn is, maar aan de andere kant merk ik dat ik me soms voel alsof ik licht aangeschoten ben. Niet precies zo, maar wel een klein beetje van de wereld zegmaar.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad), en wat hebben jullie eraan gedaan?
pi_116840315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:05 schreef msacras het volgende:
Hoi. :D

Een nieuwe ADD'er die zich meldt. De diagnose is al een hele tijd geleden gesteld, maar sinds een week of 2 ben ik begonnen met ritalin omdat school natuurlijk weer begon. Eerder dit jaar (in juni geloof ik) heb ik ook al ritalin geslikt, maar dit was een redelijk lage dosis en ik had toen praktisch geen bijwerkingen. In de zomervakantie ben ik even gestopt omdat ik met vrienden op vakantie ging en wel gewoon wou uitgaan en de bijbehorende alcohol daarbij nuttigen. :)

Nou merk ik sinds ik weer met ritalin ben begonnen (30 mg per dag) dat ik de laatste tijd een beetje licht in m'n hoofd ben. Aan de ene kant kan ik me eindelijk langer dan 10 seconden ergens op focussen wat natuurlijk heel fijn is, maar aan de andere kant merk ik dat ik me soms voel alsof ik licht aangeschoten ben. Niet precies zo, maar wel een klein beetje van de wereld zegmaar.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad), en wat hebben jullie eraan gedaan?
Ritalin is voor mensen met hyperactiviteit dus ADHD niet voor ADD.
Religie is een mentale ziekte.
pi_116840411
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 10:57 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ritalin is voor mensen met hyperactiviteit dus ADHD niet voor ADD.
Indd, ik kan Ritalin slikken en ga er weinig van merken. Behalve dan een lusteloos gevoel en spontane depressies :')
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 16 september 2012 @ 11:59:05 #84
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_116841764
quote:
19s.gif Op zondag 16 september 2012 11:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Indd, ik kan Ritalin slikken en ga er weinig van merken. Behalve dan een lusteloos gevoel en spontane depressies :')
Ik ben ook gestopt met Ritalin vanaf ik het gevoel kreeg dat ik van daken af wilde springen. Zodra het uitgewerkt was voelde ik me vreselijk :')
Ik heb een tijdje Concerta gebruikt, dat hielp in het begin heel goed, voelde me erg relaxed, maar na een tijdje hielp ook dat niet meer.

Ik ben nu medicijnloos en probeer met regelmaat, discipline en iets minder perfectionisme mezelf een beetje in het gareel te houden. Over het algemeen gaat dat best wel goed.
With the stars as her umbrella
pi_116843113
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 10:57 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ritalin is voor mensen met hyperactiviteit dus ADHD niet voor ADD.
Ik heb ADD maar heb wel een tijd Ritalin geslikt in opdracht van de psychiater? Mij maakte het uiteindelijk óók hyperactief en toen zijn we er mee gestopt maar ik heb nooit gehoord dat Ritalin alleen voor ADHD'ers zou zijn.
pi_116849125
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:59 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik ben ook gestopt met Ritalin vanaf ik het gevoel kreeg dat ik van daken af wilde springen. Zodra het uitgewerkt was voelde ik me vreselijk :')
Ik heb een tijdje Concerta gebruikt, dat hielp in het begin heel goed, voelde me erg relaxed, maar na een tijdje hielp ook dat niet meer.

Ik ben nu medicijnloos en probeer met regelmaat, discipline en iets minder perfectionisme mezelf een beetje in het gareel te houden. Over het algemeen gaat dat best wel goed.
Precies dit is mijn ervaring in het begin ook. Ik heb ook dexamfetamine gebruikt maardat was hetzelfde verhaal. Medicijnloos en een goede coach op het werk is voor mij de perfecte combi.
Religie is een mentale ziekte.
pi_116850701
edit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_116875464
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 10:57 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ritalin is voor mensen met hyperactiviteit dus ADHD niet voor ADD.
Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt? Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar als een arts mij ritalin voorschrijft doet ze dat niet omdat dat niet helpt/mag. Nou moet ik wel zeggen dat het bij mij altijd een beetje schommelt tussen ADD en ADHD, ze weten het nog steeds niet precies zeker want écht hyperactief ben ik niet, maar ik heb zeker zo wel mijn periodes waar ik extreem druk ben. Maar over het algemeen wordt het op ADD gehouden omdat ik voornamelijk druk in mijn hoofd ben.
pi_116879881
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 23:33 schreef msacras het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt? Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar als een arts mij ritalin voorschrijft doet ze dat niet omdat dat niet helpt/mag. Nou moet ik wel zeggen dat het bij mij altijd een beetje schommelt tussen ADD en ADHD, ze weten het nog steeds niet precies zeker want écht hyperactief ben ik niet, maar ik heb zeker zo wel mijn periodes waar ik extreem druk ben. Maar over het algemeen wordt het op ADD gehouden omdat ik voornamelijk druk in mijn hoofd ben.
Het is niet helemaal waar wat hij zegt. Procentueel gezien werkt ritalin alleen veel vaker bij mensen met ADHD dan met ADD. Zelf heb ik ook ADD en ben veel meer gebaat bij dex dan ritalin. Overigens: ik werd mega rustig in mn hoofd van Ritalin maar voerde alsnog geen flikker uit. Mn gedachten werden als het ware uitgeschakeld. Van dex wordt ik wat drukker en heb ik eenzelfde soort gedachte stroom als zonder medicijnen maar is alles een stuk georganiseerder en weet ik wat ik moet doen en wanneer en lukt alles beter.

Bij gebrek aan beter hier een linkje naar wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Sluggish_cognitive_tempo

quote:
However, a sizable percentage of children with ADHD-PI or SCT do not gain much benefit from Ritalin/Concerta, and when they do benefit, it is at a much lower dose. Tests in lab rats have demonstrated that low doses of Ritalin can increase norepinephrine levels.[14]. While methylphenidate and amphetamines have many similar effects on patients (both inhibit reuptake of the neurotransmitters dopamine and norepinephrine, for example), amphetamines also promote release of those neurotransmitters. This positive effect may support the hypothesis that SCT is associated with neurotransmitter deficiencies but even that conclusion is largely speculative at this time.
  maandag 17 september 2012 @ 13:50:46 #90
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_116888346
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 23:33 schreef msacras het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt? Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar als een arts mij ritalin voorschrijft doet ze dat niet omdat dat niet helpt/mag. Nou moet ik wel zeggen dat het bij mij altijd een beetje schommelt tussen ADD en ADHD, ze weten het nog steeds niet precies zeker want écht hyperactief ben ik niet, maar ik heb zeker zo wel mijn periodes waar ik extreem druk ben. Maar over het algemeen wordt het op ADD gehouden omdat ik voornamelijk druk in mijn hoofd ben.
Ik bn zelf ADHD met Ritalin, maar mijn vriendin ADD met Concerta (dus zelfde) werkt wel degelijk tegen concentratieproblemen en hoofden vol met gedachte.(prikkels) ADD is ook hetzelfde als ADHD, alleen zonder hyperactiviteit
pi_116902596
Ik heb ADD en bij mij werkt ritalin heel goed, geen nare bijwerkingen en zo ook. Ik schommel ook totaal niet tussen ADD/ADHD, het was duidelijk ADD bij mij.

edit: Ik mag er van mijn psychiater gewoon alcohol mee drinken, moet rekenen dat het effect met ritalin 2x zo sterk is en dus de helft drinken van wat ik zonder ritalin zou drinken.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2012 19:38:32 ]
  maandag 17 september 2012 @ 20:10:12 #92
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_116904631
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2012 19:36 schreef Chai het volgende:
Ik heb ADD en bij mij werkt ritalin heel goed, geen nare bijwerkingen en zo ook. Ik schommel ook totaal niet tussen ADD/ADHD, het was duidelijk ADD bij mij.

edit: Ik mag er van mijn psychiater gewoon alcohol mee drinken, moet rekenen dat het effect met ritalin 2x zo sterk is en dus de helft drinken van wat ik zonder ritalin zou drinken.
Je hebt wel een ADHD UI :P
With the stars as her umbrella
pi_116904962
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:59 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik ben ook gestopt met Ritalin vanaf ik het gevoel kreeg dat ik van daken af wilde springen. Zodra het uitgewerkt was voelde ik me vreselijk :')
Ik heb een tijdje Concerta gebruikt, dat hielp in het begin heel goed, voelde me erg relaxed, maar na een tijdje hielp ook dat niet meer.

Ik ben nu medicijnloos en probeer met regelmaat, discipline en iets minder perfectionisme mezelf een beetje in het gareel te houden. Over het algemeen gaat dat best wel goed.
Dit heb ik dus ook :+ slik niks meer, doe alles op eigen kracht. Hoe moeilijk het soms ook is.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_116906859
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2012 19:36 schreef Chai het volgende:
Ik heb ADD en bij mij werkt ritalin heel goed, geen nare bijwerkingen en zo ook. Ik schommel ook totaal niet tussen ADD/ADHD, het was duidelijk ADD bij mij.

edit: Ik mag er van mijn psychiater gewoon alcohol mee drinken, moet rekenen dat het effect met ritalin 2x zo sterk is en dus de helft drinken van wat ik zonder ritalin zou drinken.
Tsja dat heb ik ook gemerkt, dat alcohol er wel harder inhakt. Nou probeer ik in het weekend niet te slikken, maar als ik veel voor school moet doen of moet werken neem ik het toch altijd wel in.
pi_116907747
Ik werd zelf zo duf als het spreekwoordelijke konijn van ritalin/concerta en dexamfetamine en leefde in een soort waas.

[ Bericht 55% gewijzigd door Tommelaer op 18-09-2012 16:32:25 ]
Religie is een mentale ziekte.
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:15:41 #96
383377 comfortably_dumb
af en toe een helder momentje
pi_116954046
hier ook een volbloed A.D.D. er, met een heel licht tintje PDD-NOS, :P

ik heb ook vrijwel mijn hele tienertijd ritalin geslikt, wat een rotzooi :( het voelde voor mij alsof mijn hele belevingswereld compleet werd afgestompt, werd er oppervlakkig en duf van.
ben echt blij dat ik op mijn 18e gestopt ben met die troep!
liever wat chaotisch en dingen wat intensiever beleven, dan als een zombie op de automatische piloot het leven aan je voorbij laten gaan.
mijn add zorgt er namelijk wel voor dat ik enorm spontaan ben, makkelijk een gesprek begin met mensen en dat ik echt enorm enthousiast kan zijn over dingen ^O^

het heeft zijn voor en nadelen. maar uiteindelijk, als ik echt diep in mijn hart kijk, zou ik niet eens willen weten hoe ik geweest zou zijn als ik het niet had gehad :)
" treat other people like they were you, living another life" - Joe Rogan
" I love and treasure individuals as I meet them; I loathe and despise the groups they identify with and belong to." - George Carlin
  woensdag 19 september 2012 @ 10:29:04 #97
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_116971301
Maandag intake gehad, halverwege terug moeten fietsen voor een klaarstaande maar vergeten verwijsbrief, mooie illustratie :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 19 september 2012 @ 11:43:58 #98
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_116973816
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2012 19:36 schreef Chai het volgende:
Ik heb ADD en bij mij werkt ritalin heel goed, geen nare bijwerkingen en zo ook. Ik schommel ook totaal niet tussen ADD/ADHD, het was duidelijk ADD bij mij.

edit: Ik mag er van mijn psychiater gewoon alcohol mee drinken, moet rekenen dat het effect met ritalin 2x zo sterk is en dus de helft drinken van wat ik zonder ritalin zou drinken.
Ik het begin merkte ik dit wel, maar naar een paar weken merkte ik al niet zo veel verschil meer...
pi_116975536
Iedereen haten op ritalin _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_116981185
Ritalin haten gaat me een beetje te ver. Ik slik het niet omdat je er toch afhankelijk van wordt na een tijdje en op een gegeven moment moet je er nog antidepresiva bij gaan slikken etc. Plus bij mij werkte het negatief.

Het blijft een harddrug.
Ik denk dat goed afgestemde voeding en beweging een hoop kan betekenen ipv. medicatie.
Religie is een mentale ziekte.
pi_116987782
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:54 schreef Tommelaer het volgende:
Ritalin haten gaat me een beetje te ver. Ik slik het niet omdat je er toch afhankelijk van wordt na een tijdje en op een gegeven moment moet je er nog antidepresiva bij gaan slikken etc. Plus bij mij werkte het negatief.

Het blijft een harddrug.
Ik denk dat goed afgestemde voeding en beweging een hoop kan betekenen ipv. medicatie.

Ik denk dat goed afgestemde voeding en beweging een hoop kan betekenen icm medicatie.
pi_117059200
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik denk dat goed afgestemde voeding en beweging een hoop kan betekenen icm medicatie.
Ik denk ipv. maar das mijn situatie.
Er kleven teveel nadelen aan de medicatie tegen over de voordelen voor mij.

En de neurotoxologisch effect vind ik ook een groot nadeel, maar dat even terzijde.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117059333
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:13 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ik denk ipv. maar das mijn situatie.
Er kleven teveel nadelen aan de medicatie tegen over de voordelen voor mij.

En de neurotoxologisch effect vind ik ook een groot nadeel, maar dat even terzijde.
Weet ik, maar alleen medicatie vind ik ook geen goed idee.
pi_117059439
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Weet ik, maar alleen medicatie vind ik ook geen goed idee.
En zonder medicatie?
Religie is een mentale ziekte.
pi_117059540
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:21 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

En zonder medicatie?
Bij mij werkt de medicatie zo goed, dat ik er denk ik nooit volledig afstand van zal doen.
pi_117060182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:24 schreef Chai het volgende:

[..]

Bij mij werkt de medicatie zo goed, dat ik er denk ik nooit volledig afstand van zal doen.
Welke vorm is er bij jouw vast gesteld? ADHD of ADD? En wat is je GAF-score? En welke medicatie gebruik je?

Bij mij een lichte vorm van ADD. Ik heb een GAF score van 61. Ik ben benieuwd of ik hier een lijn in kan vinden met betrekking tot werking van medicatie. Ik heb zelf nog Dextro-amfetamine op de plank liggen.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117060469
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:43 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Welke vorm is er bij jouw vast gesteld? ADHD of ADD? En wat is je GAF-score? En welke medicatie gebruik je?

Bij mij een lichte vorm van ADD. Ik heb een GAF score van 61. Ik ben benieuwd of ik hier een lijn in kan vinden met betrekking tot werking van medicatie. Ik heb zelf nog Dextro-amfetamine op de plank liggen.
ADD. GAF-score, geen idee eerlijk gezeg:$ Ik durf ook niet te speculeren over hoe 'erg' de vorm is die ik heb, enerzijds zou ik zeggen licht, maar de psychiater heeft wel ooit gezegd dat ik er waarschijnlijk al redelijk goed had mee leren omgaan door hoge intelligentie, stabiele, gestructureerde thuissituatie etc.

Als ik ervaringen van anderen met ADD lees is het uitzonderlijk hoe goed de medicatie bij mij aanslaat.
pi_117061185
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:51 schreef Chai het volgende:

[..]

ADD. GAF-score, geen idee eerlijk gezeg:$ Ik durf ook niet te speculeren over hoe 'erg' de vorm is die ik heb, enerzijds zou ik zeggen licht, maar de psychiater heeft wel ooit gezegd dat ik er waarschijnlijk al redelijk goed had mee leren omgaan door hoge intelligentie, stabiele, gestructureerde thuissituatie etc.

Als ik ervaringen van anderen met ADD lees is het uitzonderlijk hoe goed de medicatie bij mij aanslaat.
Welke medicatie gebruik je?
Religie is een mentale ziekte.
pi_117061394
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:08 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Welke medicatie gebruik je?
Gewoon methylfenidaat(?). Ritalin iig, maar dan niet dat merk zeg maar.

Ik gebruik op schooldagen 4x per dag 10 mg.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2012 13:13:24 ]
pi_117061803
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Gewoon methylfenidaat(?). Ritalin iig, maar dan niet dat merk zeg maar.

Ik gebruik op schooldagen 4x per dag 10 mg.
Oke, Ik had Concerta 36mg in het begin. Miscchien is die gedoseerde afgifte wel niet helemaal geweldig. Werd er heel raar van in mijn hoofd en na een week of 6 werd dat alleen maar beroerder.
Daarna dus Dex gekregen eerst merkte ik niks en weer na ongeveer 6 weken ging het mis.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117062021
36 mg gelijk is best veel toch?

Ik begon met 5mg 2-3x per dag volgens mij, mocht ik zelf proberen. Dus max. 15 mg per dag. Weet niet in hoeverre dat vergelijkbaar is met het aantal mg concerta, misschien wel helemaal niet...

En later uitbouwen om te kijken wat voor dosis goed bij mij pastte.

Mijn psychiater begon trouwens altijd eigenlijk standaard met methylfenidaat en daarna pas andere dingen. Medikinet(? schrijf je dat zo) bijv. heeft mijn broertje nu, die zat bij dezelfde psychiater.
pi_117062368
Die 36mg wordt over 8 uur uitgespreid losgelaten uit de capsule(of zo kan je het ongeveer zien).
Maar dan is het nog veel meer dan wat jij binnen krijgt.
Dus mogelijk is de hoeveelheid dan ook te groot voor mij. Mijn psychiater wilde mij niet minder voorschrijven en liet me daarom overstappen op dex. Uiteindelijk ben ik er maar helemaal mee gestopt omdat ik beter functioneerde zonder de medicatie.
Religie is een mentale ziekte.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:25:11 #113
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_117064339
36 mg kan zeker teveel zijn! Is bij mij ook het geval. 27 kan ik net hebben.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_117070235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:37 schreef Tommelaer het volgende:
Die 36mg wordt over 8 uur uitgespreid losgelaten uit de capsule(of zo kan je het ongeveer zien).
Maar dan is het nog veel meer dan wat jij binnen krijgt.
Dus mogelijk is de hoeveelheid dan ook te groot voor mij. Mijn psychiater wilde mij niet minder voorschrijven en liet me daarom overstappen op dex. Uiteindelijk ben ik er maar helemaal mee gestopt omdat ik beter functioneerde zonder de medicatie.
Raar dat hij dan jou ook echt met 36 liet beginnen. -O-

Als ik hier dan lees dat bijv. Murmeli sws maar 27 kan hebben. Zelfs als hij denkt dat dat te weinig voor je is had er denk ik wel beter een soort van opbouw in kunnen zitten..
pi_117078382
Ik krijg een soort intake waar ik iemand mee moet nemen voor definitieve beoordeling. Maar heb geen mensen die daar voor in aanmerking komen.
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 21 september 2012 @ 19:14:17 #116
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_117078529
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:11 schreef Probability het volgende:
Ik krijg een soort intake waar ik iemand mee moet nemen voor definitieve beoordeling. Maar heb geen mensen die daar voor in aanmerking komen.
Heb je schoolrapporten van vroeger?
With the stars as her umbrella
pi_117078639
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:14 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Heb je schoolrapporten van vroeger?
Ja laatst gevonden. Moest ik ook mee idd.

Mijn broertje kon niet, want die persoon moest 6 jaar ouder zijn.
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 21 september 2012 @ 19:22:17 #118
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_117078947
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:16 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja laatst gevonden. Moest ik ook mee idd.

Mijn broertje kon niet, want die persoon moest 6 jaar ouder zijn.
Pfff dat schiet dan niet op nee. Ooms, tantes, andere volwassenen van vroeger?
With the stars as her umbrella
  vrijdag 21 september 2012 @ 23:30:00 #119
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_117096337
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Raar dat hij dan jou ook echt met 36 liet beginnen. -O-

Als ik hier dan lees dat bijv. Murmeli sws maar 27 kan hebben. Zelfs als hij denkt dat dat te weinig voor je is had er denk ik wel beter een soort van opbouw in kunnen zitten..
Ze gaan er meestal vanuit dat volwassenen minimaal 36 mg concerta of per dosering 10 mg ritalin. Dat klopt voor 90 % vd mensen wel, maar niet voor iedereen.
Een rustiger opbouw zou dus beter zijn ja. Toen ik zelf begon met ritalin heb ik zelf maar bedacht om ze in 2en te breken.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_117125420
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:22 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Pfff dat schiet dan niet op nee. Ooms, tantes, andere volwassenen van vroeger?
Ik vind het privé dus liever niet. En die kennen mij ook niet (goed)
Worry is a misuse of imagination
pi_117132181
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ze gaan er meestal vanuit dat volwassenen minimaal 36 mg concerta of per dosering 10 mg ritalin. Dat klopt voor 90 % vd mensen wel, maar niet voor iedereen.
Een rustiger opbouw zou dus beter zijn ja. Toen ik zelf begon met ritalin heb ik zelf maar bedacht om ze in 2en te breken.
Concerta is een tablet met een mechanisme dus die verliest zijn functie als je die doormidden snijdt.
Ritalin of dextro-amfetamine is daar wel geschikt voor.
Desalniettemin is het niet gezond om te slikken maar dat ff ter zijde.
Religie is een mentale ziekte.
  zondag 23 september 2012 @ 01:12:46 #122
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_117137337
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:51 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Concerta is een tablet met een mechanisme dus die verliest zijn functie als je die doormidden snijdt.
Ritalin of dextro-amfetamine is daar wel geschikt voor.
Desalniettemin is het niet gezond om te slikken maar dat ff ter zijde.
Ik breek ook alleen ritalin. Concerta niet ;)
Nee, niet gezond, maar het alternatief is voor mij ook niet wenselijk. (ik ben niet echt leuk voor mezelf en mijn omgeving zonder meds.)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_117138325
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 01:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik breek ook alleen ritalin. Concerta niet ;)
Nee, niet gezond, maar het alternatief is voor mij ook niet wenselijk. (ik ben niet echt leuk voor mezelf en mijn omgeving zonder meds.)
Klinkt verontrustend als je niet echt leuk bent zonder meds. Dan is er volgens mij meer aan de hand dan alleen ADHD of ADD. Maar goed das niet mijn zaak.

Ik ben er van overtuigd dat ik mijn omgeving aan mij moet aanpassen en niet mij aan de omgeving. Dus zolang ik nog in deze situatie zit moet ik zo af en toe wat meds slikken om mijzelf(niet mijn omgeving) makkelijker te maken.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117197053
Voorlopig een indicatie van één uur hulp in de huishouding per week :) Kost me geen cent is me door hen verteld, want is ''bemoeizorg'' ingeschakeld door mijn ouders.

Echt een opluchting, eindelijk hulp met opruimen :)
pi_117197763
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 16:56 schreef Selestha het volgende:
Voorlopig een indicatie van één uur hulp in de huishouding per week :) Kost me geen cent is me door hen verteld, want is ''bemoeizorg'' ingeschakeld door mijn ouders.

Echt een opluchting, eindelijk hulp met opruimen :)
Heeft het zorgkantoor dat verteld? Want ik kreeg niets vergoed.
-weg-
pi_117200098
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:14 schreef Auti het volgende:

[..]

Heeft het zorgkantoor dat verteld? Want ik kreeg niets vergoed.
Zij hebben gezegd dat er voor mij geen kosten aan zijn verbonden ja. Omdat zij alleen zorg leveren als zij een indicatie zien voor ''bemoeizorg'' wat uitgaat van een onvrijwillige situatie. Nou wil ik dit wel, maar omdat de aanvraag door mijn moeder is gedaan past het binnen het kader van ''bemoeizorg''.

En als ik er nu bijv. mee zou willen stoppen kan dat ook niet zo maar, omdat het bemoeizorg is.
pi_117200151
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 18:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Zij hebben gezegd dat er voor mij geen kosten aan zijn verbonden ja. Omdat zij alleen zorg leveren als zij een indicatie zien voor ''bemoeizorg'' wat uitgaat van een onvrijwillige situatie. Nou wil ik dit wel, maar omdat de aanvraag door mijn moeder is gedaan past het binnen het kader van ''bemoeizorg''.
Wat vreemd, bij mij is de aanvraag gedaan door het F-Act team.. hogere bemoeizorg bestaat er haast niet. Ik kreeg een brief van het zorgkantoor dat ik het zelf moest betalen.
-weg-
pi_117200213
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 18:18 schreef Auti het volgende:

[..]

Wat vreemd, bij mij is de aanvraag gedaan door het F-Act team.. hogere bemoeizorg bestaat er haast niet. Ik kreeg een brief van het zorgkantoor dat ik het zelf moest betalen.
Nogmaals, ik heb geen idee, dit hebben ze me verteld. Ik kan ook niet inzien wat het verschil is. Ze zijn vandaag ook al bij mij thuis geweest voor ''inspectie'' dus ik heb het idee dat het hier dan anders toegaat. Verschilt misschien per gemeente/regio? Hij had alleen een verwijzing van mijn huisarts nodig.
pi_117204293
@ Hierboven.
Heeft naar alle waarschijnlijkheid ook te maken met welke verzekeringsmaatschappijen jou zorgverlener een contract heeft.

Of zie ik dat verkeerd?
pi_117223413
quote:
Hallo xxx,

Voor bemoeizorg is geen eigen bijdrage. Maar bij langdurige begeleiding zal er op den duur een indicatie aangevraagd moeten worden en dan zal er een eigen bijdrage betaald moeten worden. Als dit evt. gaat spelen dan bespreken we het wel.

Met vriendelijke groet,
Kwintes
Daarom hoef ik dus niet te betalen. Pas als het langdurig noodzakelijk blijft. Dat is niet de verwachting.
pi_117247741
Wel een goede weergave van hoe het is om ADD te hebben....

http://plazilla.com/ik-heb-add
Religie is een mentale ziekte.
pi_117266641
Iemand hier ervaringen met Welbutrin?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117284853
nou inmiddels 3 gesprekken verder bij de psych en hij weet het niet meer met mij, weer een negatieve ervaring betreffende hulpverlening.
  woensdag 26 september 2012 @ 20:51:38 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_117288565
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 01:55 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Klinkt verontrustend als je niet echt leuk bent zonder meds. Dan is er volgens mij meer aan de hand dan alleen ADHD of ADD. Maar goed das niet mijn zaak.

Ik ben er van overtuigd dat ik mijn omgeving aan mij moet aanpassen en niet mij aan de omgeving. Dus zolang ik nog in deze situatie zit moet ik zo af en toe wat meds slikken om mijzelf(niet mijn omgeving) makkelijker te maken.
Ik ben heel opvliegend en chaotisch dan. Dat probeer ik in te houden want mensen uitschelden vind ik niet leuk en met chaos vind ik alles wel erg moeilijk (werken, voor katten+mezelf zorgen,vriende familie etc). En van alles wat dan niet lukt en het onderdrukken word ik niet gelukkig. En dus mijn omgeving ook niet.

Met meds heb ik nog steeds ADHD hoor en dat vind ik niet erg en daar houd ik ook rekening mee en mijn omgeving moet het er maar mee doen verder.

Overigens heb ik inderdaad meer stickertjes naast ADHD maar dat heeft geen invloed op het bovenstaande ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_117352283
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:51 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik ben heel opvliegend en chaotisch dan. Dat probeer ik in te houden want mensen uitschelden vind ik niet leuk en met chaos vind ik alles wel erg moeilijk (werken, voor katten+mezelf zorgen,vriende familie etc). En van alles wat dan niet lukt en het onderdrukken word ik niet gelukkig. En dus mijn omgeving ook niet.

Met meds heb ik nog steeds ADHD hoor en dat vind ik niet erg en daar houd ik ook rekening mee en mijn omgeving moet het er maar mee doen verder.

Overigens heb ik inderdaad meer stickertjes naast ADHD maar dat heeft geen invloed op het bovenstaande ;)
Ik was met meds ook veel leuker als persoon.
Door alle chaos in en om me heen hoefde er maar een klein dingetje te gebeuren en dan kreeg ik een woede uitbarsting. dat kon bijvoorbeeld al zijn omdat de slakom niet op de juiste plank stond.

Ik zeg nu wel woede-uitbarsting maar eigenlijk was/is dat het niet. het was meer een frustratie-uitbarsting.
Op dat moment was die slakom gewoon de druppel van de dag, ik liep al de hele dag tegen mezelf aan, drukte in m'n hoofd, de chaos om me heen, alle dingen die ik eigenlijk moet doen die dag, maar het wil allemaal niet en dan wil ik die onnozele slakom pakken en dan staat ie niet op de juiste plek waardoor ik daar ook nog 's naar moet zoeken en blah blah blah *BOEM*.
de druppel dus. En dat kon dus met allerlei kleine en grote dingen zo gaan.
Natuurlijk niet zo prettig voor bijvoorbeeld mijn vriend die de volle lading over zich heen kreeg, waarna ik me schuldig voelde en dat maakte m'n humeur er ook niet beter op, etc...

Na veel therapie heb ik mezelf en m'n omgeving (als in huishouden e.d.) beter onder controle waardoor dat nauwelijks meer voorkomt.

Met meds was ik rustiger in m'n hoofd waardoor m'n frustraties en wanhopigheid niet zo snel opliepen en dus niet meer van die uitbarstingen had.

Dus snap wel wat Murmeli bedoelt :)
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_117352698
goede zaken met ritalin verkope je weet zelf maar jullie zijn echt gek als jullie voor medivcijn elke dag slikken die dingen zijn schadelijk voor lange gebruik snapje doe het op eigen kracht jullie maken van je zelf debiele die alleen kunnen functioneren door de medicijn industrie niet meer slikken voor dagelijks gebruiik raad ik je aan
pi_117353006
:)
pi_117376518
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:39 schreef Gulmez het volgende:
goede zaken met ritalin verkope je weet zelf maar jullie zijn echt gek als jullie voor medivcijn elke dag slikken die dingen zijn schadelijk voor lange gebruik snapje doe het op eigen kracht jullie maken van je zelf debiele die alleen kunnen functioneren door de medicijn industrie niet meer slikken voor dagelijks gebruiik raad ik je aan
Ik raad jouw aan je grammatica-kennis een klein beetje bij te spijkeren. ;-)

De medicatie is verslavend. Als je ervan af wil moet dat onder begeleiding als je het al een langere periode slikt. Ook is het rete slecht voor je hart. Je lengte van je leven wordt erdoor verkort. Das allemaal bekend.
Maar sommige kiezen hiervoor om er toch nog wat van te maken in de huidige maatschappij/privé leven/ etc.

Je kan je afvragen of je het er allemaal voor over hebt. Had je het vroeger nodig/waarom is het belangrijk om in de huidige situatie door te gaan/ moet ik mijn levenssituatie veranderen naar mijn persoon en daarvoor de huidige situatie achter me laten/ etc etc.

Er zijn beroepen die eigenlijk de symptomen zoals beschreven in de psychotherapie bijbel(DSM) hard nodig hebben. Maar je moet dat wel willen als add-er of adhd-er.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117385126
Dit topic gaat volgens mij een beetje kapot door iedereen die hier komt zeiken dat die medicijnen slecht voor je zijn. Flikker lekker op zou ik zeggen en open je eigen topic.
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:12:48 #140
383804 Augurks
Dik & lekker zuur
pi_117393695
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:40 schreef Fes1-2 het volgende:
Dit topic gaat volgens mij een beetje kapot door iedereen die hier komt zeiken dat die medicijnen slecht voor je zijn. Flikker lekker op zou ik zeggen en open je eigen topic.
Inderdaad.

Hoe zelfstandiger ik geacht werd te functioneren hoe meer ik vastliep en hoe meer problemen op werk en thuis. Ook mijn impulsiviteit (vooral icm drank) gaf problemen. Na aandringen van omgeving het hele traject bij de GGZ doorlopen - gewoon met goede testen, veel gesprekken etc - werd de diagnose ADHD gesteld. Binnenkort zal ik starten met medicatie in combinatie met gedragstherapie.

Ik hoop dat de medicatie helpt - maar ik heb geen zin in heftige bijwerkingen. Ik heb dus een goede baan, huis, relatie etc. Wil niet hallucinerend, zwetend of knettergek op kantoor zitten. Aan de andere kant hoop ik ook echt dat er weer een beetje rust&orde in de chaos tussen mijn oren komt.

Al met al is het al klote, zie ik op tegen de medicatie en laatste waar ik behoefte aan heb zijn verhalen over hersenschade en hartfalen.
  zaterdag 29 september 2012 @ 18:00:59 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_117395248
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:40 schreef Fes1-2 het volgende:
Dit topic gaat volgens mij een beetje kapot door iedereen die hier komt zeiken dat die medicijnen slecht voor je zijn. Flikker lekker op zou ik zeggen en open je eigen topic.
Volgens mij was daar ook altijd een apart topic voor. dus iedereen die wat te zeiken heeft kan daar even naar gaan zoeken.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_117406162
Hoi!
Ik lees hier al een tijdje mee en het werd tijd om ook iets te posten! Ik zal kort mijn verhaal vertellen: Als kind was ik onhandelbaar. Tot mijn 18e weinig problemen gehad op school, nooit moeten leren dus met gemak geslaagd. En daarna is het misgelopen. Momenteel ben ik al aan mijn 6e jaar hogere studies bezig, en ik heb nog steeds geen diploma en ik doe nog vakken uit het 2e jaar mee! Het gaat dus slecht op school en thuis (voortdurend stemmingswisselingen etc.). Uiteindelijk toch een afspraak gemaakt bij de psychiater en deze was meteen overtuigd dat het ADHD was na het eerste gesprek. Maar ik moest eerst nog een paar testen afleggen om dit te bevestigen. Die testen heb ik de voorbije weken afgelegd (oa een IQ-test en een aandachtsonderzoek). Naar mijn gevoel gingen die beiden heel goed. Ik merkte wel dat ik serieus aan het hyperfocussen was.
En nu ben ik al een hele week aan het stressen en piekeren over de uitslag!!! Vrijdag ga ik op eindgesprek en hoor ik het resultaat! Maar ik ben zooo zenuwachtig! Stel dat het toch niet blijkt uit die testen? Ondertussen zou ik moeten studeren voor school, maar dat ben ik weer aan het uitstellen door heel de tijd info te zoeken over ADHD, ook al weet ik er al bijna alles van.
Zo, dat moest er even uit. :P
pi_117420736
@zenuwpees Spannende tijd.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117423324
Zijn jullie trouwens ook zo slecht in geheimen bewaren?
pi_117438078
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:47 schreef Zenuwpees het volgende:
Zijn jullie trouwens ook zo slecht in geheimen bewaren?
Over welke geheimen heb je het? ;)
Religie is een mentale ziekte.
pi_117438547
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 20:49 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Over welke geheimen heb je het? ;)
Niet over supergrote geheimen.
Wel over kleine dingen. Overlaatst iemand zijn verjaardagskado verklapt (gebeurt regelmatig). Of dingen die je eigenlijk in vertrouwen gekregen hebt er toch half uitflappen in de buurt van anderen. Soms betrap ik mezelf er ook op dat ik aan het roddelen ben (maar niet expres). Dan vertel ik tegen vrienden wat een andere gezegd had en denk ik plots 'neeee, dat had je niet mogen zeggen!' En dan moet ik mij daar weer uit lullen...
pi_117481331
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:56 schreef Zenuwpees het volgende:

[..]

Niet over supergrote geheimen.
Wel over kleine dingen. Overlaatst iemand zijn verjaardagskado verklapt (gebeurt regelmatig). Of dingen die je eigenlijk in vertrouwen gekregen hebt er toch half uitflappen in de buurt van anderen. Soms betrap ik mezelf er ook op dat ik aan het roddelen ben (maar niet expres). Dan vertel ik tegen vrienden wat een andere gezegd had en denk ik plots 'neeee, dat had je niet mogen zeggen!' En dan moet ik mij daar weer uit lullen...
Dat heeft volgens mij niks met Adhd te maken. Maar goed, ik heb er geen last van. Ik vergeet geheimen eerder dan ik ze verklap.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117496323
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:12 schreef Augurks het volgende:

[..]

Inderdaad.

Hoe zelfstandiger ik geacht werd te functioneren hoe meer ik vastliep en hoe meer problemen op werk en thuis. Ook mijn impulsiviteit (vooral icm drank) gaf problemen. Na aandringen van omgeving het hele traject bij de GGZ doorlopen - gewoon met goede testen, veel gesprekken etc - werd de diagnose ADHD gesteld. Binnenkort zal ik starten met medicatie in combinatie met gedragstherapie.

Ik hoop dat de medicatie helpt - maar ik heb geen zin in heftige bijwerkingen. Ik heb dus een goede baan, huis, relatie etc. Wil niet hallucinerend, zwetend of knettergek op kantoor zitten. Aan de andere kant hoop ik ook echt dat er weer een beetje rust&orde in de chaos tussen mijn oren komt.

Al met al is het al klote, zie ik op tegen de medicatie en laatste waar ik behoefte aan heb zijn verhalen over hersenschade en hartfalen.
Die verhalen zijn ook allemaal niet of nauwelijks wetenschappelijk onderbouwd. Maar in ieder geval niet met een (te) hoge dosering beginnen dan gaat het meestal wel goed! Succes!
pi_117496395
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:47 schreef Zenuwpees het volgende:
Zijn jullie trouwens ook zo slecht in geheimen bewaren?
Ik ben er eigenlijk best wel goed in... haha. Tenzij het gaat over mensen die ik niet heel goed ken en ik dan bij mn beste vrienden ben. Dan klap ik alles er zonder pardon uit :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:01:39 #150
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117501080
Hmzzz... gisterenavond niet kunnen slapen, beetje zenuwen ofzo. Vandaag nog erger. Echt hopeloos af en toe :?

Als ik nou wist waar het probleem zat...
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117502168
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:47 schreef Zenuwpees het volgende:
Zijn jullie trouwens ook zo slecht in geheimen bewaren?
Ben er juist heel goed in, weten m'n vrienden ook :s)
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:38:47 #152
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117502253
Als iets een geheim is, moet iemand het niet vertellen :)

Doet ie het wel, eigen schuld als het doorverteld wordt.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:15:06 #153
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117503591
Bohhh... sta echt stijf van de stress. Echt kut dit.

Wat doen mensen hiermee? Tips?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117504169
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:15 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Bohhh... sta echt stijf van de stress. Echt kut dit.

Wat doen mensen hiermee? Tips?
Ligt eraan wat de bron van de stress is.
Religie is een mentale ziekte.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:31:51 #155
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117504211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:30 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ligt eraan wat de bron van de stress is.
Geen idee. Kunnen 1000 dingen zijn.

Of ben ik de enige ADHD'er die zulke periodes heeft? Nee toch?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117504493
Stress is een gevolg van...
Bijvoorbeeld: Ik had veel spanningen als gevolg van (verkeerd)medicatie gebruik.

Ik zou de bron achterhalen en die mogelijk proberen uit te schakelen.
(Als een levend wezen hier parte in speelt, natuurlijk niet letterlijk uitschakelen :-) )
Religie is een mentale ziekte.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:41:08 #157
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117504583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:39 schreef Tommelaer het volgende:
Stress is een gevolg van...
Bijvoorbeeld: Ik had veel spanningen als gevolg van (verkeerd)medicatie gebruik.

Ik zou de bron achterhalen en die mogelijk proberen uit te schakelen.
(Als een levend wezen hier parte in speelt, natuurlijk niet letterlijk uitschakelen :-) )
Die bron achterhalen is nu juist het probleem. Het kan vanalles zijn. Heb dit inmiddels al een tijdje niet meer gehad (gelukkig), maar opeens steekt het weer de kop op.

Word er fysiek ook echt ziek van gewoon.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:38:40 #158
383804 Augurks
Dik & lekker zuur
pi_117506827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:02 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Die verhalen zijn ook allemaal niet of nauwelijks wetenschappelijk onderbouwd. Maar in ieder geval niet met een (te) hoge dosering beginnen dan gaat het meestal wel goed! Succes!
Thanks! Zodra ik weet wat ze me willen geven check ik het hier zeker even.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:41:50 #159
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117509704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:02 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Die verhalen zijn ook allemaal niet of nauwelijks wetenschappelijk onderbouwd. Maar in ieder geval niet met een (te) hoge dosering beginnen dan gaat het meestal wel goed! Succes!
Hetzelfde geldt daarentegen voor methylfenidaat. En antidepressiva.

En dat is wel waar je als ADHD'er doorgaans mee eindigt.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117556581
Klopt.. Gelukkig heb ik een begeleider die zelf adhd'er is. Hij geeft aan dat er veel onderzoeken gedaan zijn naar de reguliere ADHD medicijnen. Uit die onderzoeken is gebleken dat de medicijnen maar voor een jaar werken. Daarna is je lichaam gewend aan de stof en zal het medicijn geen effect meer hebben.

Voor mij dus die rotzooi niet meer.
pi_117578465
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:41 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt daarentegen voor methylfenidaat. En antidepressiva.

En dat is wel waar je als ADHD'er doorgaans mee eindigt.
Bedoel je nu dat methylfenidaat wel slecht voor je is? Ik zou zeggen controleer je bronnen eens. Niet dat ik het geheel oneens met je ben. Iets wat niet slecht is hoeft niet per definitie goed te zijn. Maar bij iedereen die de juiste diagnose heeft zijn de baten vele malen groter dan de kosten. En de slechte kanten van de medicatie zijn helemaal zo slecht nog niet. Alle doemverhalen zijn voornamelijk te vinden op websites van scientology en soortgelijken en die kan je nou niet echt objectief noemen gezien hun denkbeelden over de psychiatrie.
pi_117579125
Hierbij ook even mijn verhaal tot nu toe(aangezien ik gisteren weer aan een nieuwe fase ben begonnen).

vanaf ongeveer groep 6 is er uitgekomen dat het een en ander niet zo goed zat. Ik ben toen gediagnosticeerd (door de huisarts) met adhd. Ik ben toen ritalin gaan slikken. Voor mij betekende dit dat ik bijna veranderde in een soort zombie die alles goed vond. Niet compleet ideaal. Dus ben hier later ook mee gestopt.

Hier heb ik tot de eerste van de middelbare school mee rond gelopen. Waarna het op de eerste van de middelbare school helemaal mis is gegaan. Ik ben toen bij het ggz terecht gekomen en ben toen doorgestuurd naar het speciaal onderwijs.

Helaas was dit voor mij toen alleen maar beschikbaar op VMBO-TL niveau(terwijl ik met een cito scoren van 548 op het VWO terecht was gekomen).

Op het speciaal onderwijs heb ik eigenlijk de beste tijd van mijn leven gehad. Dit omdat ik er eigenlijk niks voor hoefde te doen en alleen maar lekker sociaal bezig kon zijn. Ik heb in deze tijd ook geen medicijnen meer geslikt. Hierna heb succesvol mijn MBO niv. 4 afgerond.

Nu ben ik sinds februari aan het werk en merk dat mijn concentratie nog steeds moeilijk is. Ik heb dit aangedragen bij het ggz en ben sinds vandaag weer begonnen met methylfenidaat tabletten. Dit keer iets vrijblijvender. Dit betekent dat ik methylfenidaat slik op dagen waar concentratie belangrijk is, maar bijvoorbeeld in het weekend niet. Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
pi_117580544
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:28 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Bedoel je nu dat methylfenidaat wel slecht voor je is? Ik zou zeggen controleer je bronnen eens. Niet dat ik het geheel oneens met je ben. Iets wat niet slecht is hoeft niet per definitie goed te zijn. Maar bij iedereen die de juiste diagnose heeft zijn de baten vele malen groter dan de kosten. En de slechte kanten van de medicatie zijn helemaal zo slecht nog niet. Alle doemverhalen zijn voornamelijk te vinden op websites van scientology en soortgelijken en die kan je nou niet echt objectief noemen gezien hun denkbeelden over de psychiatrie.
Wat ik bedoel is dat er officieel geen bekende farmacologische werkzaamheid is van methylfenidaat. Men denkt vanalles, dat wel. Maar zelfs het neurotransmitterverhaal is geen 100% bewezen feit.

Zelfde geldt voor antidepressiva overigens. Nul wetenschappelijk bewijs met betrekking tot de werking.

Dat is niet een loze kreet van scientology, het zijn gewoon keiharde feiten.

En ja, er zijn inderdaad verhalen bekend van mensen die in de problemen kwamen doordat de medicatie stopte, of de dosis veranderede. Voorts is het een heel bekend verschijnsel dat sommige adhd'ers met depressieve klachten door de ritalin nog veel heftigere moodswings krijgen.

Praten we over antidepressiva, dan kunnen we het bijvoorbeeld hebben over prozac, dat sommige patienten regelrecht suicidaal maakt. Iets dat bij de ontwikkelaars overigens al jaren bekend was.

Je moet niet al te spastisch doen over medicatie, maar ik vrees dat niet IK maar JIJ nodig eens je bronnen moet controleren :)

Er staat hier namelijk niets wat niet waar is.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117586349
Betreffende de werkzaamheid:
Uiteindelijk ben je er toch zelf bij? Als je suïcidaal wordt van een pilletje moet je er zelf voor kiezen het niet te slikken. Heb je er niks aan, wordt je er sloom van, etc. neem het dan gewoon niet.
Omdat ik slecht sliep besprak ik met m'n psych de mogelijkheid van melatonine en meteen begon hij een riedeltje af te steken over dat er nooit bewezen is dat het echt werkt en al dat gelul..
nou en? Als ik het inneem en ik slaap beter dan ben ik blij, boeit mij het iets of het bewezen is op wetenschappelijk gebied...

Of het innemen van ritalin en andere zooi op de lange termijn schadelijk is voor bijvoorbeeld je hersenen is iets anders, maar ja daar wordt ook veel over geluld: Er wordt gezegd dat er geen bewijs voor is dat het niet schadelijk is, maar concreet bewijs dat het wel schadelijk is heb ik eigenlijk ook nog niet gezien.

Ikzelf gebruik overigens geen meds.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_117599197
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:01 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maar merk je zelf niet dat als je een nieuwe sport of beweging aanleert dat je als je bewust bent heel veel fouten maakt maar als je dingen doet alsof het een tweede natuur is je nergens moeite mee hebt?
Dit ken ik ook...

Tafeltennis gedaan, best wel lang. Maar soms kon ik gewoon geen bal raken, terwijl ik best goed kan tafeltennissen.
En het focussen erop had totaal geen nut. Ben er nu ook maar mee gestopt.

Verder ben ik echt chaotisch en kan ik totaal niet ergens op concentreren.
(Behalve computer games, maar als die niet lukken heb ik weer rage quits.)
Daarnaast ben ik ook perfectionistisch maar dat gaat meestal over in chaotisch als het concentreren niet lukt.

En in de zomervakantie heb ik full-time gewerkt en daar zei een collega dat hij dacht dat ik AD(H)D had.

Eigenlijk meeste alles wel van http://www.levente.nl/kenmerkenADD.htm ....
pi_117612774
Hoe lang hoort dexamfetamine werkzaam te zijn? Ik heb vandaag een 10 mg tabletje uit mogen proberen. Ik had het zo rond 10 uur s ochtends geslikt (om voor een examen voor te bereiden) en het is nu bijna 12 uur s nachts en merk dat het nog steeds werkzaam is (hele dag geen eetlust, niet impulsief, erg alert etc.). Is dit normaal?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:51:11 #167
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117621960
quote:
12s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:53 schreef Selyn het volgende:
Betreffende de werkzaamheid:
Uiteindelijk ben je er toch zelf bij? Als je suïcidaal wordt van een pilletje moet je er zelf voor kiezen het niet te slikken. Heb je er niks aan, wordt je er sloom van, etc. neem het dan gewoon niet.

Makkelijk praten. Maar als je leven 1 teringzooi is en je radeloos bent?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:53:22 #168
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117622026
quote:
Beetje een nietszeggend baggerlijstje.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117622058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Beetje een nietszeggend baggerlijstje.
Ja dat is altijd zo leuk aan lijstjes en denken dat je aan zo'n lijstje voldoet...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:02:30 #170
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117622327
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:54 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Ja dat is altijd zo leuk aan lijstjes en denken dat je aan zo'n lijstje voldoet...
Tsjah... Weet je wat het is? Ik heb iets meer dan een jaar geleden groepstherapie gehad voor ADHD. Wat me het meeste opviel is dat er welgeteld 3 mensen tussen zaten waar ik mezelf in kon herkennen.

De rest had een baan waar het goed ging, z'n zaakjes op orde, etc.

Dan vraag ik me af:

1. Waarom hebben die een diagnose?
2. Waarom zit ik met die mensen in 1 groep?

ADHD is gewoon nog steeds een grijs gebied. Ik weet ook nog steeds niet wat ik van mijn diagnose moet vinden. Dat me wat mankeert is duidelijk, en ik vind de diagnose heel aannemelijk klinken. Maar ik heb nog geen seconde het idee gehad dat ook maar iemand weet waar ie het over heeft, of ook maar het miniemste beetje feeling heeft met mijn problemen, alle behandelaars incluis.

Nou moet ik er ook bij zeggen dat ik nog maar 1 GGZ instelling heb gehad, dus misschien ligt het daar aan en heb ik elders meer succes.

Maar zoals de zaken er nu voorstaan heb ik eigenlijk ook nul vertrouwen in de behandeling. Want men heeft geen idee. Ram er wat pillen in, leuter wat en geef ze twee agendaatjes. Dat is het wel zo'n beetje wat oplossingen betreft, voor zover IK tot nu toe heb mogen meemaken althans.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117624203
De manier van behandelplannen heb ik altijd erg vaag gevonden. Ik ben vrij snel gestopt bij mijn coach omdat hij eigenlijk altijd met dezelfde antwoorden en vragen kwam en de 45 minuten waren vaak zo kort dat de antwoorden uitbleven. Ik had het idee dat ik aan het draadje gehouden werd, en zo als inkomsten bron voor dat bedrijf werd gezien.

Het inzicht waar mijn problemen(Concentratie/focus en vergeetachtigheid van de voor mij mogelijk minder interesante onderwerpen) liggen heb ik nu duidelijk en daar ga ik dus persoonlijk aan proberen te werken. Internet is een betere bron voor tips dan welk adhd-bedrijf dan ook.

Mijn persoonlijke ontdekking is dus dat medicatie niet echt werken, eerder averechts.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117627183
Ik moet komende week een flink stuk auto rijden. En heb met de dokter afgesproken dat ik zelf kan bepalen wanneer ik medicatie slik. Is dit als ik zo lang moet autorijden juist wel of juist niet verstandig?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:35:00 #173
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117627370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:30 schreef perpixel het volgende:
Ik moet komende week een flink stuk auto rijden. En heb met de dokter afgesproken dat ik zelf kan bepalen wanneer ik medicatie slik. Is dit als ik zo lang moet autorijden juist wel of juist niet verstandig?
Geen idee, ik rijd nooit.

Als ik reed vond ik dat ik het best aardig deed. Maar de meningen zijn verdeeld, dat zeg ik er eerlijk bij.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:44:26 #174
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_117632067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:30 schreef perpixel het volgende:
Ik moet komende week een flink stuk auto rijden. En heb met de dokter afgesproken dat ik zelf kan bepalen wanneer ik medicatie slik. Is dit als ik zo lang moet autorijden juist wel of juist niet verstandig?
Stelregel is volgens mij geen medicatie slikken als je auto gaat rijden... Maar ik heb nog geen medicatie.

Maandag uitslag van intake, ben benieuwd.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_117637830
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:51 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Makkelijk praten. Maar als je leven 1 teringzooi is en je radeloos bent?
dat is niet zozeer een kwestie van werkzaamheid, maar of de kosten opwegen tegen de baten.

Als je leven een teringzooi is en je neemt een pilletje waar je zelfmoordneigingen van krijgt lijkt het me niet dat je leven ineens stukken beter is, toch? :s)
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:47:55 #176
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117638125
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:40 schreef Selyn het volgende:

[..]

dat is niet zozeer een kwestie van werkzaamheid, maar of de kosten opwegen tegen de baten.

Als je leven een teringzooi is en je neemt een pilletje waar je zelfmoordneigingen van krijgt lijkt het me niet dat je leven ineens stukken beter is, toch? :s)
Nee okee :)

Uiteindelijk beslis je ook zelf, maar er staat soms toch een bepaalde druk op. Misschien ook vanuit de omgeving.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117652514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:57 schreef Amun90 het volgende:
Hoe lang hoort dexamfetamine werkzaam te zijn? Ik heb vandaag een 10 mg tabletje uit mogen proberen. Ik had het zo rond 10 uur s ochtends geslikt (om voor een examen voor te bereiden) en het is nu bijna 12 uur s nachts en merk dat het nog steeds werkzaam is (hele dag geen eetlust, niet impulsief, erg alert etc.). Is dit normaal?
Je hebt wel een erg hoge dosis. Dat zou ik even bespreken met je drugsdealer.
Het is een medicatie die ook wordt gebruikt bij nacrolepsie en is verwant aan cocaine.
Wel prettig voor je dat je merkt dat het werkt. Ik heb de 5mg variant en die werkt bij mij 7 uurtjes.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117652911
Verwant aan cocaine?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117654648
Weer een stapje verder, excuses gehad van de psycholoog en een intentie om mij door te sturen naar Busypeople of Psyq.
De vraag is nu welke instelling is beter?
pi_117654654
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 09:24 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Je hebt wel een erg hoge dosis. Dat zou ik even bespreken met je drugsdealer.
Het is een medicatie die ook wordt gebruikt bij nacrolepsie en is verwant aan cocaine.
Wel prettig voor je dat je merkt dat het werkt. Ik heb de 5mg variant en die werkt bij mij 7 uurtjes.
Ja, ik denk dat het iets te hoog voor mij is, het werkte zelfs tot de volgende ochtend door (totaal geen eetlust voor het ontbijt, terwijl ik dat normaal wel heb). Ik dacht dat 10 mg juist een vrij lage doses was... want sommige mensen nemen namelijk 30 mg per dag.
pi_117662367
Ondertussen heb ik ook mijn diagnose gekregen: ADHD en hoogbegaafd. Het verraste mij dat er zoveel overeenkomsten tussen die twee zijn! Dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijk om te weten wat waarvan komt.
pi_117674477
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:56 schreef Amun90 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat het iets te hoog voor mij is, het werkte zelfs tot de volgende ochtend door (totaal geen eetlust voor het ontbijt, terwijl ik dat normaal wel heb). Ik dacht dat 10 mg juist een vrij lage doses was... want sommige mensen nemen namelijk 30 mg per dag.
30 WOW!! Die zullen wel functioneren op een spacey level of ze moeten bij de extremen horen.
Van dexametamine heb je in verhouding veel minder nodig dan dat je nodig zou hebben van metylfenidaat.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117674750


[ Bericht 100% gewijzigd door Tommelaer op 07-10-2012 10:12:43 ]
Religie is een mentale ziekte.
pi_117722206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er officieel geen bekende farmacologische werkzaamheid is van methylfenidaat. Men denkt vanalles, dat wel. Maar zelfs het neurotransmitterverhaal is geen 100% bewezen feit.

Zelfde geldt voor antidepressiva overigens. Nul wetenschappelijk bewijs met betrekking tot de werking.

Dat is niet een loze kreet van scientology, het zijn gewoon keiharde feiten.

En ja, er zijn inderdaad verhalen bekend van mensen die in de problemen kwamen doordat de medicatie stopte, of de dosis veranderede. Voorts is het een heel bekend verschijnsel dat sommige adhd'ers met depressieve klachten door de ritalin nog veel heftigere moodswings krijgen.

Praten we over antidepressiva, dan kunnen we het bijvoorbeeld hebben over prozac, dat sommige patienten regelrecht suicidaal maakt. Iets dat bij de ontwikkelaars overigens al jaren bekend was.

Je moet niet al te spastisch doen over medicatie, maar ik vrees dat niet IK maar JIJ nodig eens je bronnen moet controleren :)

Er staat hier namelijk niets wat niet waar is.
Ik ben het geheel met je eens hoor en het klopt ook wat je zegt. Ik vind het alleen compleet onnodig om vanwege die enkele gevallen de medicatie in een dusdanig slecht daglicht te zetten zodat mensen zich onnodig zorgen maken. De waarheid is dat het overgrote deel van de mensen ontzettend veel baat heeft bij de medicijnen maar dat de slechte kanten / zeldzame gevallen zo ontzettend veel aandacht krijgen dat er veelal een verkeerd beeld ontstaat over de medicatie. Daarom mogen die verhalen van mij wegblijven uit dit topic en vind ik het ook onterecht dat als ik zeg dat iemand zich (nagenoeg) geen zorgen hoeft te maken over noemde hersenschade en hartfalen jij hem verteld dat hij dat wel zou moeten doen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:14:04 #185
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_117722245
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:11 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik ben het geheel met je eens hoor en het klopt ook wat je zegt. Ik vind het alleen compleet onnodig om vanwege die enkele gevallen de medicatie in een dusdanig slecht daglicht te zetten zodat mensen zich onnodig zorgen maken. De waarheid is dat het overgrote deel van de mensen ontzettend veel baat heeft bij de medicijnen maar dat de slechte kanten / zeldzame gevallen zo ontzettend veel aandacht krijgen dat er veelal een verkeerd beeld ontstaat over de medicatie. Daarom mogen die verhalen van mij wegblijven uit dit topic en vind ik het ook onterecht dat als ik zeg dat iemand zich (nagenoeg) geen zorgen hoeft te maken over noemde hersenschade en hartfalen jij hem verteld dat hij dat wel zou moeten doen.
Hij moet het zelf weten, maar dan wel op basis van de feiten. En die zijn niet alleen maar rooskleurig. That's all.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117758942
Ik ben dit jaar weer begonnen met een studie en ik moet zeggen dat ik het erg lastig vind. Stof is niet zo zeer moeilijk, maar het studeren en maken van opdrachten gaan me niet best af. Ik heb ADD en ben 23, kan iemand mijn tips geven die in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten?
pi_117784228
Ik wil op mijn stage een lijst met symptomen van ADD laten zien. Ik heb lang geleden een keer een lijst met symptomen hiervan in dit topic gezien. Weet iemand van jullie misschien waar ik die lijst kan vinden? Alvast bedankt.
pi_117794839
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:56 schreef Weaut het volgende:
Ik wil op mijn stage een lijst met symptomen van ADD laten zien. Ik heb lang geleden een keer een lijst met symptomen hiervan in dit topic gezien. Weet iemand van jullie misschien waar ik die lijst kan vinden? Alvast bedankt.
op addonline.nl is wel wat te vinden.

En als je iemand je wereld wilt uit leggen vind ik de volgende site vrij goed...
http://plazilla.com/ik-heb-add
Religie is een mentale ziekte.
pi_117796228
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:05 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Verwant aan cocaine?
Nou niet helemaal.
Methylfenidaat is een indirect werkend sympathicomimeticum waarvan de chemische structuur vergelijkbaar is met amfetamine (speed) en dat dezelfde uitwerking heeft als cocaïne.
Met enig verstand kan je wel concluderen dat het niet geheel zonder gevaren is als je dit jaar in jaar uit slikt.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117885451
grrr, ik ben het een en ander aan het uitzoeken betreffende vervolg behandeling, het kost zo intens veel geld :(. Busypeople doen je heel goed helpen maar de vergoeding is maar 75% en dan praat je niet eens over je eigen risico en eigen bijdrage die ook verplicht zijn. De intake gaat mij al 350 euro kosten en ja dat kan ik echt niet betalen helaas.
Volgende week bel ik even met Psyq om mij daar maar aan te melden
pi_117885571
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:08 schreef piepkuiken21 het volgende:
grrr, ik ben het een en ander aan het uitzoeken betreffende vervolg behandeling, het kost zo intens veel geld :(. Busypeople doen je heel goed helpen maar de vergoeding is maar 75% en dan praat je niet eens over je eigen risico en eigen bijdrage die ook verplicht zijn. De intake gaat mij al 350 euro kosten en ja dat kan ik echt niet betalen helaas.
Volgende week bel ik even met Psyq om mij daar maar aan te melden
Psyq heb ik persoonlijk slechte ervaring mee. En als je dit forum doorleest dan zijn er meer.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117885593
waar kan je dan nog heen waar het wel vergoed word en niet klauwen met geld kost?
pi_117885644
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:13 schreef piepkuiken21 het volgende:
waar kan je dan nog heen waar het wel vergoed word en niet klauwen met geld kost?
Geen idee, maar aan een kutbehandeling heb je sowieso niets. Ik zit zelf bij een andere ggz instelling, maar ga me daar ook uit laten schrijven.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117885694
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:08 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

op addonline.nl is wel wat te vinden.

En als je iemand je wereld wilt uit leggen vind ik de volgende site vrij goed...
http://plazilla.com/ik-heb-add
Ik heb daar nooit zoveel mee. Vind ook niet echt dat het mijn wereld weergeeft. Hooguit een paar symptomen die echt het eind van de wereld niet betekenen.

Ik zoek sowieso nooit ADHD info op Nederlandstalige sites. Heb gemerkt dat er op Engelstalige sites veel interessantere info te vinden is die dieper gaat dan "gut je bent verstrooid maar oh wat ben je creatief".
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117892413
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ik heb daar nooit zoveel mee. Vind ook niet echt dat het mijn wereld weergeeft. Hooguit een paar symptomen die echt het eind van de wereld niet betekenen.

Ik zoek sowieso nooit ADHD info op Nederlandstalige sites. Heb gemerkt dat er op Engelstalige sites veel interessantere info te vinden is die dieper gaat dan "gut je bent verstrooid maar oh wat ben je creatief".
ADD is ook het eind van de wereld niet. Ik weet waar mijn valkuilen zitten. Het is alleen erg lastig deze telkens weer te moeten tekkelen.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117892534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:13 schreef piepkuiken21 het volgende:
waar kan je dan nog heen waar het wel vergoed word en niet klauwen met geld kost?
Nergens. Alleen internet heeft in mijn geval goede tips.

Vaak is het maar 45 minuten dat je terecht kan in zo'n instelling per keer en dat is vaak veel te weinig tijd om iets echt goed te kunnen bespreken.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117895902
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:40 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

ADD is ook het eind van de wereld niet. Ik weet waar mijn valkuilen zitten. Het is alleen erg lastig deze telkens weer te moeten tekkelen.
Ik zit nog in de zelfanalyse-fase :') heb nog niet zo lang een diagnose.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117909920
Even melden: vandaag gestart met medicatie. Rilatine MR (dus langwerkend), 20mg. De psychiater zei dat ik meteen zou merken of het hielp. Maar ik heb een hele dag geen verschil gemerkt (niets negatief maar ook niets positief). Misschien in het begin een beetje minder zenuwachtig, maar na 2,5 uur les stond mijn blad alweer vol met tekeningen en was mijn concentratie volledig weg. Is dit dan geen goede medicatie voor mij, een te lage dosis, heeft het pas na een paar dagen duidelijk effect,...? Ik moet pas terug bij de psych over een maand. Ik weet niet zeker of ik dit moet melden of gewoon nog een maand moet proberen.
pi_117918198
Klinkt niet goed. bij mij zijn het de extreme moodswings waar ik hulp voor zoek. mocht er alsnog iemand tips hebben graag
pi_117920975
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:40 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

ADD is ook het eind van de wereld niet. Ik weet waar mijn valkuilen zitten. Het is alleen erg lastig deze telkens weer te moeten tekkelen.
Ik moet nog voor de allerlaatste diganose maar heb niet zo'n zin, kom die drempel niet echt over :')

Herken jij dingen als slecht kunnen plannen, overzicht niet hebben, dingen heel duidelijk uitgelegd willen hebben, alles op moeten schrijven, chaos, druk, snel afgeleid, 6 gesprekken tegelijk kunnen volgen, hee kijk een regenboog, enz terwijl je echt probeert te werken, geconcentreerd met in ears in om zo min mogelijk omgevingsfactoren te horen

Loop nu stage en loop daar best wel tegen aan.
Worry is a misuse of imagination
pi_117921660
Verveel je je niet dood?

Ik vind alles saai.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117921945
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 09:24 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik moet nog voor de allerlaatste diganose maar heb niet zo'n zin, kom die drempel niet echt over :')

Herken jij dingen als slecht kunnen plannen, overzicht niet hebben, dingen heel duidelijk uitgelegd willen hebben, alles op moeten schrijven, chaos, druk, snel afgeleid, 6 gesprekken tegelijk kunnen volgen, hee kijk een regenboog, enz terwijl je echt probeert te werken, geconcentreerd met in ears in om zo min mogelijk omgevingsfactoren te horen

Loop nu stage en loop daar best wel tegen aan.
Plannen kan ik slecht. Ik wil wel maar als ik een planning maak raak ik al door andere dingen afgeleid en ben ik het overzicht kwijt. Concentratie is dus het grootste probleem bij mij.
Ik kan wel meerdere gesprekken volgen maar raak vaak de draad bij welke gesprek dan ook kwijt.
Tijdens een gesprek raak ik al afgeleid door woorden die mijn gesprekspartner uitspreekt.
Ik ga daar dan helemaal over na denken in details. Bijvoorbeeld....door het oog van een naald kruipen....
Daar wijt ik dan in mijn hoofd helemaal overuit tot in de detail. Met als gevolg dat ik de rest van het gesprek niet meer volg.

Met vergaderingen heb ik het zo opgelost door te gaan notuleren en mijn aantekeningen te reflecteren met de notulist. Reflecteren......mooi woord....daar ga ik dus al weer. ;-)

En leuke voorwerpen of constructies in de omgeving kunnen voor mij dodelijk zijn voor het gesprek of vergadering.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117921990
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:30 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Verveel je je niet dood?

Ik vind alles saai.
Ik vind alles juist zo interesant. De wereld bevat zoveel leuke dingen om me in te verdiepen.
Je kan het ook al aan mijn opleidingstraject zien. MTS Technische Informatica, Restaurant Kok, HBO Bedrijfskundige Informatica en nu zit ik te denken om nieuwe opleidingen te gaan volgen zoals industrieel ontwerper of Farmalogie.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117922038
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:50 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ik vind alles juist zo interesant. De wereld bevat zoveel leuke dingen om me in te verdiepen.
Je kan het ook al aan mijn opleidingstraject zien. MTS Technische Informatica, Restaurant Kok, HBO Bedrijfskundige Informatica en nu zit ik te denken aan industrieel ontwerper of Farmalogie.
Oh ik vind heel veel dingen interessant. Maar het uiteindelijke 8 uur of meer op een stoel zitten werken... Dat ben ik heel gauw heel erg zat. Bijna ziekelijk.

Heeft deels ook te maken met dat ik altijd wel wat interessanters heb om over na te denken of mee te klooien. Kan een zin zijn bijvoorbeeld... En daar speel ik dan wat mee, of een plaatje, whatever... En dat is dan de hele dag veel belangrijker :')

Het duurt me gewoon te lang en daar krijg ik het van op m'n heupen.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117922094
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Oh ik vind heel veel dingen interessant. Maar het uiteindelijke 8 uur of meer op een stoel zitten werken... Dat ben ik heel gauw heel erg zat. Bijna ziekelijk.

Heeft deels ook te maken met dat ik altijd wel wat interessanters heb om over na te denken of mee te klooien. Kan een zin zijn bijvoorbeeld... En daar speel ik dan wat mee, of een plaatje, whatever... En dat is dan de hele dag veel belangrijker :')

Het duurt me gewoon te lang en daar krijg ik het van op m'n heupen.
Tweede alinea is precies waar ik ook vaak op vast loop.
Het is ook zo moeilijk om dan weer terug te gaan naar mijn werkzaamheden en de tijd vliegt met als gevolg dat ik de boel niet op tijd af heb......
Heel frustrerend....
Religie is een mentale ziekte.
pi_117922109
Frustratie is wel het toverwoord ja.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117922265
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Frustratie is wel het toverwoord ja.
Klopt want ik wil wel graag dat ik alles perfect af heb, maar die externe factoren he?
Medicatie helpt niet in deze situaties alleen als ik een dag heb waar ik zowat in slaap val. Maar dan alleen voor het vermoeidheidsgedeelte. Tegen geringe Concentratie dus niet.
Na een stevig overleg over een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117922326
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:05 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Klopt want ik wil wel graag dat ik alles perfect af heb, maar die externe factoren he?
Medicatie helpt niet in deze situaties alleen als ik een dag heb waar ik zowat in slaap val. Maar dan alleen voor het vermoeidheidsgedeelte. Tegen geringe Concentratie dus niet.
Na een stevig overleg over een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld.
Zolang mensen het kort en bondig houden (een kunst die slechts een heel select clubje mensen beheerst) kan ik meekomen.

Zodra het lang gaat duren zijn ze mij kwijt. En ik ben er niet eens meer rouwig om. Want ik kan je garanderen dat wat de meeste mensen in 2 uur vertellen doorgaans in een kwartiertje minstens zo duidelijk kan worden gemaakt. Ik word al moe en geirriteerd als ik er aan denk :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117922404
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:09 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Zolang mensen het kort en bondig houden (een kunst die slechts een heel select clubje mensen beheerst) kan ik meekomen.

Zodra het lang gaat duren zijn ze mij kwijt. En ik ben er niet eens meer rouwig om. Want ik kan je garanderen dat wat de meeste mensen in 2 uur vertellen doorgaans in een kwartiertje minstens zo duidelijk kan worden gemaakt. Ik word al moe en geirriteerd als ik er aan denk :')
Vermoeidheid is iets waar ik graag vanaf zou willen. Ik eet en slaap goed maar na een halve dag op mijn werk gaan de luiken al bijna dicht.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117922443
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:13 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Vermoeidheid is iets waar ik graag vanaf zou willen. Ik eet en slaap goed maar na een halve dag op mijn werk gaan de luiken al bijna dicht.
Hehehe idd... Herkenbaar. Is overigens opgelost zodra ik een stap buiten de deur zet :P

Heb nu wat actiever werk, dat bevalt me beter.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117923375
Goede topictitel. Ik heb ondertussen 4 rijexamens gedaan en die niet behaald. Ik heb bij 3 van de 4 ritalin gebruikt, maar het mocht niet baten, hoewel ik de derde keer het op het nippertje niet gehaald had. Ik denk dat het vooral de stress was. Ik heb niet aangegeven bij het CBR dat ik ADD had. Ik ben namelijk bang ik dan in de toekomst vaker rijexamens zou moeten doen zoals ze wel eens geopperd hebben. Maar nu zou ik dus een staatsexamen moeten doen of iets dergelijks, heeft iemand daar ervaring mee?
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_117923745
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:15 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Hehehe idd... Herkenbaar. Is overigens opgelost zodra ik een stap buiten de deur zet :P

Heb nu wat actiever werk, dat bevalt me beter.
Wat voor werk heb je nu?
Religie is een mentale ziekte.
pi_117923780
Werk momenteel in de bouw. Ja ook kut hoor, maar beter dan de hele dag zitten. Maar ben bezig met wat andere dingen. Zal nog effe duren allemaal... Maar kantoor is echt nauwelijks doenbaar voor me. Wel klote op zich.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117923976
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Oh ik vind heel veel dingen interessant. Maar het uiteindelijke 8 uur of meer op een stoel zitten werken... Dat ben ik heel gauw heel erg zat. Bijna ziekelijk.

Heeft deels ook te maken met dat ik altijd wel wat interessanters heb om over na te denken of mee te klooien. Kan een zin zijn bijvoorbeeld... En daar speel ik dan wat mee, of een plaatje, whatever... En dat is dan de hele dag veel belangrijker :')

Het duurt me gewoon te lang en daar krijg ik het van op m'n heupen.
Amen. Perfect verwoord :D
Brutal. Fucking. Metal.
pi_117924023
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Amen. Perfect verwoord :D
Je bent pastoor oid? ;)
Religie is een mentale ziekte.
pi_117924040
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:24 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Je bent pastoor oid? ;)
Nee, gelukkig niet.

Geloof is niet mijn ding, omdat het niet te verklaren is :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_117925063
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet.

Geloof is niet mijn ding, omdat het niet te verklaren is :P
Er is vast wel een verklaring voor. Maar de meeste verhalen zijn zo idioot.
Zeker het oude testament. Jona die in de Walvis zat....onmogelijk.
Arc van Noach, totaal onmogelijk gezien het aantal dieren die er die tijd bestonden. En waarom heeft hij in godsnaam dan muggen en wespen meegenomen. :-)

maar goed das totaal off topic hier.

Als ADDer ga je dit soort dingen uitpluizen, denk ik dan maar.
Zo verdiep ik mij ook in allerlei dekmantel theorien. Niet dat ik het allemaal geloof maar de manier waarop het in elkaar zit is uiterst fasinerend en vermakelijk. Zeker als je een alternatief zoekt voor het hedendaagse televisie aanbod. Om te janken gewoon, Noice of Holland, etc.

Ook voeding, vitamines etc, erg interesant.
Senseo Sarista hacken.....zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117925148
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:16 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Werk momenteel in de bouw. Ja ook kut hoor, maar beter dan de hele dag zitten. Maar ben bezig met wat andere dingen. Zal nog effe duren allemaal... Maar kantoor is echt nauwelijks doenbaar voor me. Wel klote op zich.
Ja, das geen vetpot of je moet op de aannemersstoel zitten.

Ik zit gelukkig niet de hele week in het zelfde gebouw en heb een mogelijkheid thuis te werken.
Religie is een mentale ziekte.
pi_117997454
Voor mensen in deze regio en die hulp zoeken, maar niet zo goed weten waar ze naartoe moeten:

In Ede heb je een instantie die heet Atria.
Heb daar zelf m'n therapie gehad en vond het er altijd goed geregeld. Ik had een goede klik met m'n psychologe en ook daar werd een punt van gemaakt. Als je je niet prettig voelde bij je behandelaar, moest je dat aangeven zodat daar iets aan gedaan kon worden.
Medicatie werd me niet opgedrongen. Ik wilde wel, maar werd toch geadviseerd er nog een weekje over na te denken.
Als een afspraak niet door ging werd ik netjes gebeld en werd er meteen een nieuwe afspraak gemaakt (wat ergens anders vaak genoeg niet gebeurd).
De coach die ik had werkte daar ook, wat ik een voordeel vond: daardoor sloot m'n coaching goed aan bij m'n therapie.

Toen ik daar kwam was er eigenlijk al meteen plek voor me, maar inmiddels is er wel een wachtlijst. Maar goed dat is overal zo.
Nog een klein nadeeltje: Ze hebben (nog) geen psychiater, dus voor meds moeten ze je doorsturen. Ondertussen volg je er dan nog wel gewoon je therapie en is de psychiater alleen voor de meds en het in de gaten houden van dat traject.

Inmiddels sinds augustus klaar met m'n therapie traject. *O*
Erg veel vooruit gegaan in die 2 jaar (ruim)!
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_118031367
Rijbewijs in 3 keer gehaald, de stress moet je uitschakelen anders killt het je! Momenteel iets van 2/3 jaar m'n rijbewijs en echt rustig rijden kan ik niet, altijd gehaast ook typisch adhd??
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:06:01 #221
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118032515
Ik reed door het zakken het eerste jaar als een oud wijf, weinig trefzeker maar wel duidelijk, rechtlijnig en voorspelbaar.
Daarna bij de politie een rijtraining gehad en toen ging het wel goed eigenlijk :)

Edit: sterker nog, het is de enige plek waar ik me echt tot rust voel komen, hoe agressiever ik rijdt, hoe rustiger ik word. Heerlijk, autorijden.

Morgen adviesgesprek bij PsyQ.

[ Bericht 24% gewijzigd door Skull-splitter op 16-10-2012 12:12:00 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118034277
Ik vind het ook heerlijk om te rijden (behalve dan dat ik me wel dood irriteer aan medeweggebruikers).
En eerlijk toegegeven: Ik rijd ook nooit echt rustig.
Vooral toen ik net m'n rijbewijs had moest ik daar erg op letten omdat ik de neiging had om "even snel" ergens tussendoor te schieten. gelukkig heb ik dat inmiddels afgeleerd. O-)
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:04:13 #223
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118034523
Ik rijd altijd veilig, maar zie het ook als een uitdaging zo veilig doch zo vlot mogelijk door te rijden.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118036244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:04 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik rijd altijd veilig, maar zie het ook als een uitdaging zo veilig doch zo vlot mogelijk door te rijden.
Ik probeer ook altijd wel veilig te rijden, alleen ben ik soms onoplettend en kijk ik een beetje uit het raam en dan remmen ze voor me :D

Ook de snelwegen kan ik beter niet opgaan, uit impulsiviteit/kick kan ik zomaar 150/160 gaan rijden! Ook heb ik wel eens de neiging express eens netjes te rijden bijvoorbeeld als mn vriendin bij me in de auto zit (L)
pi_118047771
Autorijden... ik ben op de fiets al een ramp. Zie niks aankomen gek.

Lang geleden dat ik hier gepost heb :@
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_118050807
ik ben te lui om te fietsen :|
pi_118063578
Ik heb geen rijbewijs, dus moet wel fietsen. En lui ben ik niet bepaald :')
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_118070945
Ik vind het vooral moeilijk als iemand die voor me rijdt in bijvoorbeeld een 30 km zone, ook de hele (lange) weg streep 30 gaat rijden. Vooral in dat soort situaties wordt ik onoplettend en heb ik de neiging om andere dingen te gaan doen.
Als ik net dat beetje harder kan rijden wordt ik ook alerter en bewuster van wat er om me heen gebeurt en m'n snelheid, etc..
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_118071413
Gelukkig heb ik geen problemen met autorijden.
Moet wel zeggen dat mijn vrouw vaak rijdt ivm. haar wagenziekte.
Dan kan ik lekker om me heen kijken ;-)

Ik moet zeggen dat cruisecontrole wel erg makkelijk is.
Misschien een must voor iemand met ADD of ADHD?
Religie is een mentale ziekte.
pi_118073501
Cruise control bespaard je inderdaad bekeuringen..
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:56:19 #231
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118110804
* Skull-splitter is nu officieel lid van de club.

ADD met verlate slaap-stoornis.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118114557
Hoe zat dat eigenlijk bij jullie nadat ze ADD/ADHD vermoedde?

Wilden de psych's ook direct Ritalin of verwante medicatie voorschrijven?
pi_118115073
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:37 schreef Rymooo het volgende:
Hoe zat dat eigenlijk bij jullie nadat ze ADD/ADHD vermoedde?

Wilden de psych's ook direct Ritalin of verwante medicatie voorschrijven?
Yep, en bij mij werkt Ritalin niet helemaal goed en ben er mee gestopt na een epileptische aanval.
Toen ik bij een nieuwe psychiater kwam weigerde hij verdere behandeling omdat ik geen Ritalin wil gebruiken, nu mag hij zich gaan verantwoorden tegenover de Hoge Raad.
-weg-
pi_118119740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:10 schreef Auti het volgende:

[..]

Yep, en bij mij werkt Ritalin niet helemaal goed en ben er mee gestopt na een epileptische aanval.
Toen ik bij een nieuwe psychiater kwam weigerde hij verdere behandeling omdat ik geen Ritalin wil gebruiken, nu mag hij zich gaan verantwoorden tegenover de Hoge Raad.
Serieus?

Ik ben 4 jaar geleden gestopt met Ritalin, nadat ik daar enorme bijwerkingen van kreeg. Ik was sinds kort toch geïnteresseerd in een alternatief (Dextro amfetamine) en had me aangemeld bij Psyq. Enorm snel intake gehad, diagnose was eigenlijk gelijk overgenomen van mijn oude zorg instelling (GGZ) en de psychiater wilde ook direct starten met dextro amfetamine nadat ik vertelde over mijn bijwerkingen met Ritalin. Het kan dus ook heel anders gaan.

Tussen de eerste afspraak op locatie daar, nieuwe diagnose stelling en het verkrijgen van nieuwe medicatie zat maar 2 weken! Wellicht heb ik enorm veel geluk gehad, maar ik ben enorm te spreken over de zorg bij Psyq.
pi_118120305
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:48 schreef frenkck het volgende:

[..]

Serieus?

Ik ben 4 jaar geleden gestopt met Ritalin, nadat ik daar enorme bijwerkingen van kreeg. Ik was sinds kort toch geïnteresseerd in een alternatief (Dextro amfetamine) en had me aangemeld bij Psyq. Enorm snel intake gehad, diagnose was eigenlijk gelijk overgenomen van mijn oude zorg instelling (GGZ) en de psychiater wilde ook direct starten met dextro amfetamine nadat ik vertelde over mijn bijwerkingen met Ritalin. Het kan dus ook heel anders gaan.

Tussen de eerste afspraak op locatie daar, nieuwe diagnose stelling en het verkrijgen van nieuwe medicatie zat maar 2 weken! Wellicht heb ik enorm veel geluk gehad, maar ik ben enorm te spreken over de zorg bij Psyq.
PsyQ heb ik slechte ervaringen mee. Maar ik heb nu wel een goede psychiater, ik wou ook wel dex proberen maar dat gaat op de langere termijn cognitieve schade opleveren en daar heb ik geen zin in en is dus afgeraden door mijn huisarts en huidige psychiater. Ik doe nu veel aan sport.
-weg-
pi_118122800
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:23 schreef Tommelaer het volgende:
Gelukkig heb ik geen problemen met autorijden.
Moet wel zeggen dat mijn vrouw vaak rijdt ivm. haar wagenziekte.
Dan kan ik lekker om me heen kijken ;-)

Ik moet zeggen dat cruisecontrole wel erg makkelijk is.
Misschien een must voor iemand met ADD of ADHD?
Is wel handig, gebruik het met het werk vaak. Is een heel fijn iets voor elke chauffeur (niet adhd add gerelateerd) de cruisecontrole, al wel niet de limiter ook heel fijn is ( functie die de max snelheid instelt.) Bijv in de bebouwde kom.
You should read your Bible, sirs. You'll find all types of weird shit in there. Like, did you know Jesus was a Jew?
pi_118130411
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:05 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Er is vast wel een verklaring voor. Maar de meeste verhalen zijn zo idioot.
Zeker het oude testament. Jona die in de Walvis zat....onmogelijk.
Arc van Noach, totaal onmogelijk gezien het aantal dieren die er die tijd bestonden. En waarom heeft hij in godsnaam dan muggen en wespen meegenomen. :-)

maar goed das totaal off topic hier.

Als ADDer ga je dit soort dingen uitpluizen, denk ik dan maar.
Zo verdiep ik mij ook in allerlei dekmantel theorien. Niet dat ik het allemaal geloof maar de manier waarop het in elkaar zit is uiterst fasinerend en vermakelijk. Zeker als je een alternatief zoekt voor het hedendaagse televisie aanbod. Om te janken gewoon, Noice of Holland, etc.

Ook voeding, vitamines etc, erg interesant.
Senseo Sarista hacken.....zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Jup, ik probeer inderdaad alles uit te pluizen en te verklaren :P En inderdaad, vooral dingen die goed beveiligd zijn, zijn interessant om te doorbreken :@

En over autorijden; ik ben altijd heel erg oplettend, ik wil alles zien wat er gebeurt om me heen, ik anticipeer altijd en ik ben vooral heel erg kalm. Hoe druk het ook is op de weg, ik zie altijd in wat ik moet doen en wat ik moet laten :P

Rij inderdaad graag wat te hard, maar volgens mij zoekt elke ADD'er spanning en sensatie op :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_118133033
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:03 schreef Auti het volgende:

[..]

PsyQ heb ik slechte ervaringen mee. Maar ik heb nu wel een goede psychiater, ik wou ook wel dex proberen maar dat gaat op de langere termijn cognitieve schade opleveren en daar heb ik geen zin in en is dus afgeraden door mijn huisarts en huidige psychiater. Ik doe nu veel aan sport.
Volgens mij valt die cognitieve schade enorm mee, dopamine receptoren zijn though bitches. Ik heb in ieder geval veel gebruikers ervaringen gelezen waar mensen al langer dan 20 jaar dextro amfetamine gebruiken zonder enige extra klachten.

Waar langdurig dextro amfetamine gebruik wel voor kan zorgen is afname van je magnesium peil, wat er voor zorgt dat je tolerantie kan stijgen en ook weer diverse klachten met zich mee brengt.

Ik lees ook veel dat dex bij ADD'ers juist een zeer goed alternatief is en vaak geen tot heel weinig bijwerkingen vertoond. Mijn psycholoog en psychiater waren er in ieder geval beiden groot voorstander van.
pi_118144298
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:16 schreef frenkck het volgende:

[..]

Volgens mij valt die cognitieve schade enorm mee, dopamine receptoren zijn though bitches. Ik heb in ieder geval veel gebruikers ervaringen gelezen waar mensen al langer dan 20 jaar dextro amfetamine gebruiken zonder enige extra klachten.

Waar langdurig dextro amfetamine gebruik wel voor kan zorgen is afname van je magnesium peil, wat er voor zorgt dat je tolerantie kan stijgen en ook weer diverse klachten met zich mee brengt.

Ik lees ook veel dat dex bij ADD'ers juist een zeer goed alternatief is en vaak geen tot heel weinig bijwerkingen vertoond. Mijn psycholoog en psychiater waren er in ieder geval beiden groot voorstander van.
Ik gebruik alleen dex als ik een lange dag met veel vergaderen voor de boeg heb of als ik zowat in slaap val al aan het begin de dag. En dan ook nog maar 1 pil maximaal zo rond 9 uur. Alleen in uiterste gevallen.

Maar bij voorkeur slik ik het niet.

btw...
Las trouwens dat ADD en HSP erg dicht bij elkaar liggen.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118150620
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:09 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ik gebruik alleen dex als ik een lange dag met veel vergaderen voor de boeg heb of als ik zowat in slaap val al aan het begin de dag. En dan ook nog maar 1 pil maximaal zo rond 9 uur. Alleen in uiterste gevallen.
Maar bij voorkeur slik ik het niet.

Dex bevalt me wel veel beter dan concerta, wat ik voorheen had. Ieder zo'n zijn voorkeur. Ik hoor wel vaak dat Dex bij de meeste ADD-ers voorkeur heeft tegenover ritalin/concreta

btw...
Las trouwens dat ADD en HSP erg dicht bij elkaar liggen.
Religie is een mentale ziekte.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:30:17 #241
329523 allesmetkaas
life's cheesy.
pi_118180452
Hey allemaal

ik heb pas gehoord dat ik ADHD heb, en ze gaan bij mij beginnen met therapie en begeleiding en daarna combineren met medicijnen.
Hebben jullie ervaring met die therapie? en hoe gaat dat dan in zn werk?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:23:18 #242
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118184966
Ik heb over twee weken een afspraak voor behandeling, traject 9 tot 12 maanden en dan mag je het zelf weer doen. Best acceptabel.

Ben wel benieuwd, ook medicatie wil ik wel proberen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118188930
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 09:24 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik moet nog voor de allerlaatste diganose maar heb niet zo'n zin, kom die drempel niet echt over :')

Herken jij dingen als slecht kunnen plannen, overzicht niet hebben, dingen heel duidelijk uitgelegd willen hebben, alles op moeten schrijven, chaos, druk, snel afgeleid, 6 gesprekken tegelijk kunnen volgen, hee kijk een regenboog, enz terwijl je echt probeert te werken, geconcentreerd met in ears in om zo min mogelijk omgevingsfactoren te horen

Loop nu stage en loop daar best wel tegen aan.
Ja, is typisch. Aan een kant is het ook heel mooi om alles waar te nemen. Alleen het opnemen van nieuwe informatie is lastig omdat de omgeving zo verdomt interesant is.
Religie is een mentale ziekte.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:09:26 #244
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118190494
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:41 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ja, is typisch. Aan een kant is het ook heel mooi om alles waar te nemen. Alleen het opnemen van nieuwe informatie is lastig omdat de omgeving zo verdomt interesant is.
Interessant is een groot woord, maar feit blijft dat je overal op MOET reageren volgens je hersenen... Intellect kan het aardig maskeren, maar vergt veel energie niet overal op in te gaan.

Ik was gisteren wel even boos, belde mijn moeder met de uitslag en die antwoorde doodleuk dat ik dat toch wel wist nu?!

Als ik dit verdomme op mijn 12e geweten had dan had ik minder problemen op school gehad en nu waarschijnlijk rustiger in mijn vel gezeten.

En toch is het een welkome skillset IMO, in veel situaties zie ik meer dan anderen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118192054
Ook herkenbaar maar als ik het eerder had geweten had ik het misschien niet aangedurfd om een hbo studie te doorlopen en had ik nu niet een redelijk goede baan etc.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118286325
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Interessant is een groot woord, maar feit blijft dat je overal op MOET reageren volgens je hersenen... Intellect kan het aardig maskeren, maar vergt veel energie niet overal op in te gaan.

Ik was gisteren wel even boos, belde mijn moeder met de uitslag en die antwoorde doodleuk dat ik dat toch wel wist nu?!

Als ik dit verdomme op mijn 12e geweten had dan had ik minder problemen op school gehad en nu waarschijnlijk rustiger in mijn vel gezeten.

En toch is het een welkome skillset IMO, in veel situaties zie ik meer dan anderen.
Exact, zo zie ik het ook.. Ik merk ook veel meer dingen op als de mensen in mijn omgeving. En chaos is voor mij juist overzichtelijker. Dus waar de 'normale mensen' het moeilijk mee hebben, dat kunnen wij weer goed. ADHD is niet alleen maar negatief maar je moet wel leren om de positieve punten eruit te kunnen halen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:49:07 #247
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118292570
Toch reageert men vooral "ach wat sneu en hij kan er niets aan doen want hij heeft ADD..."

Welnee, zwakke punten kun je verstevigen en sterke punten moet je gaan gebruiken. Helaas is de wens van werkgevers veelal eenheidworst, maar mijn ADD kan in chaos idd veel gestructureerder zorgen voor overzicht.
Druk op de ketel en ik functioneer redelijk, of ik moet volledig kunnen ontspannen en dat zat er het laatste jaar niet echt in.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118298752
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Toch reageert men vooral "ach wat sneu en hij kan er niets aan doen want hij heeft ADD..."

Welnee, zwakke punten kun je verstevigen en sterke punten moet je gaan gebruiken. Helaas is de wens van werkgevers veelal eenheidworst, maar mijn ADD kan in chaos idd veel gestructureerder zorgen voor overzicht.
Druk op de ketel en ik functioneer redelijk, of ik moet volledig kunnen ontspannen en dat zat er het laatste jaar niet echt in.
Ik denk als je het bij een nieuwe werkgever niet verteld ze het ook niet direct door hebben.
Tenminste als je een werkgever hebt die niet bij is in het onderwerp ADD.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118308580
Adhd denken ze altijd alleen maar aan "oh die is druk". Toen ik mijn werkgever ging uitleggen dat het toch wel wat meer in hield dan 'alleen maar druk zijn' is hij zich er zelf in gaan verdiepen. Top dus. :)

Maar ik vind inderdaad dat de negatieve kant veel te vaak wordt benadrukt. Ik vind het leuk om lekker spontaan te zijn en ineens gekke ideen te krijgen. Ik ben best creatief en als ik iets interresant vind dan neem ik het snel in mij op. Zo weet ik van heel veel dingen een hoop af. En inderdaad als er chaos en wanorde heerst, ben ik op mn best.. haha :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:24:55 #250
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118308776
Vandaag een ommetje met een collega, onder andere over ADD gehad.
Tijdens het lopen gezien: spinnewebben met dauw erop in het zonlicht, ooievaar 1, ooievaar 2 binnen 100m, poep over de hele stoep uitgesmeerd, en die collega ziet werkelijk alles pas als ik hem erop wijs... Het is een skillset, heilig van overtuigd.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118309961
Kent iemand hier het gevoel alle details te zien maar de hoofdzaken te missen? :@
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:16:00 #252
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118311553
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:44 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ik denk als je het bij een nieuwe werkgever niet verteld ze het ook niet direct door hebben.
Tenminste als je een werkgever hebt die niet bij is in het onderwerp ADD.
Dat weet ik wel zeker, juist omdat ik verder erg teruggetrokken en stil kan zijn, maar ook een heel uitbundige kant heb.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:16:58 #253
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118311594
quote:
19s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kent iemand hier het gevoel alle details te zien maar de hoofdzaken te missen? :@
Soms, laatste prikkel komt als voornaamst in beeld soms zodat ik andere belangrijke dingen naar de achtergrond "voel" zakken.

Het stomme is alleen dat het dan daar loopt te sudderen....
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118318605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Soms, laatste prikkel komt als voornaamst in beeld soms zodat ik andere belangrijke dingen naar de achtergrond "voel" zakken.

Het stomme is alleen dat het dan daar loopt te sudderen....
Goed dat je me er aan herinnerd. Ik moet nog een sudderlap op zetten vanmiddag. Dank je! 8-)
Religie is een mentale ziekte.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:42:02 #255
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118321878
:D

Niet vergeten het vuur in te draaien ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118394779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Skull-splitter het volgende:
:D

Niet vergeten het vuur in te draaien ;)
nee geen suddervlees zonder vuur. in mijn geval want ik heb een gasplaat met een wokbrander maar ik wok nooit want mijn kids vinden dat niet zo lekker alhoewel het wel gezonder blijkt te zijn dan gekookte groente behalve als gekookte groente uit mijn stoomoven komt. Maar dat smaakt toch anders dan uit water. Uit een stoomoven is het nooit nodig om af te gieten wat hetwel weer een stuk makkelijker maakt. Ik ben ook nog kok geweest dus ik heb wel veel ervaring met combistoomovens. Die zijn echt super handig. Ik geloof dat ik nu een beetje off-topic raak. Wel geinig ik zit me nu net te bedenken dat 'off-topic' eigenlijk een engels woord is. Is is trouwens een woord dat in zowel engels als nederlands het zelfde betekent. Is het dan ook een synoniem of hoe heet dat eigenlijk. is daar een term voor? Ik weet het niet.
Religie is een mentale ziekte.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:25:35 #257
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118398746
Dude, interpunctie.

De notulen van vorige vergadering pas een dag voor de volgende vergadering afhebben, qua werk een new-low :')

[ Bericht 84% gewijzigd door Skull-splitter op 24-10-2012 23:33:22 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118413249
quote:
12s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Dude, interpunctie.

De notulen van vorige vergadering pas een dag voor de volgende vergadering afhebben, qua werk een new-low :')
Deze post is wat onduidelijk, vind ik althans.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118448463
Toch apart hoe zo'n arts en zijn hele manier van werken eigenlijk de belichaming is van alles waar ik problemen mee heb op deze wereld.

Hoe is zoiets toch mogelijk?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_118448479
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:47 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Deze post is wat onduidelijk, vind ik althans.
Hij heeft de notulen van de vorige vergadering uitgewerkt. Maar pas 1 dag voor er een nieuwe vergadering was.

Dat is juist goed, anders was ie de uitgewerkte notulen waarschijnlijk kwijtgeraakt en had ie geen idee meer waarover er uberhaupt was gesproken.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_118449217
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:21 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

nee geen suddervlees zonder vuur. in mijn geval want ik heb een gasplaat met een wokbrander maar ik wok nooit want mijn kids vinden dat niet zo lekker alhoewel het wel gezonder blijkt te zijn dan gekookte groente behalve als gekookte groente uit mijn stoomoven komt. Maar dat smaakt toch anders dan uit water. Uit een stoomoven is het nooit nodig om af te gieten wat hetwel weer een stuk makkelijker maakt. Ik ben ook nog kok geweest dus ik heb wel veel ervaring met combistoomovens. Die zijn echt super handig. Ik geloof dat ik nu een beetje off-topic raak. Wel geinig ik zit me nu net te bedenken dat 'off-topic' eigenlijk een engels woord is. Is is trouwens een woord dat in zowel engels als nederlands het zelfde betekent. Is het dan ook een synoniem of hoe heet dat eigenlijk. is daar een term voor? Ik weet het niet.
In het Nederlands zegt men gewoon "nu niet van onderwerp veranderen"... maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken toch
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:05:53 #262
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118450925
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 07:22 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Toch apart hoe zo'n arts en zijn hele manier van werken eigenlijk de belichaming is van alles waar ik problemen mee heb op deze wereld.

Hoe is zoiets toch mogelijk?
want?

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 07:25 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Hij heeft de notulen van de vorige vergadering uitgewerkt. Maar pas 1 dag voor er een nieuwe vergadering was.

Dat is juist goed, anders was ie de uitgewerkte notulen waarschijnlijk kwijtgeraakt en had ie geen idee meer waarover er uberhaupt was gesproken.
Ik gok dat je hapt ;)

Nah, normaal werk ik ze het eerste weekend dat ik werk uit, nu werk ik veel minder en dat houdt in dat ik anderhalve dag aan het bijlezen ben ipv normaal aan het werk. Prioriteit leg ik dan bij het spreken met bewoners, niet bij papierwerk. Rustige momenten benut ik dan ook niet.

Toch eens mee aan de slag.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118451022
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:05 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

want?

Zwart/wit gelul, niet meedenken maar hersenloos zijn script volgen, volstrekt onpersoonlijk.

Dus ook niet ontvankelijk voor mijn input, want alles zwart/wit. Tsjah... Ik zou enig begrip verwachten. Maar dat kan natuurlijk niet van iemand die nog niet het flauwste benul heeft wie of wat ik ben.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:24:33 #264
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118451352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Zwart/wit gelul, niet meedenken maar hersenloos zijn script volgen, volstrekt onpersoonlijk.

Dus ook niet ontvankelijk voor mijn input, want alles zwart/wit. Tsjah... Ik zou enig begrip verwachten. Maar dat kan natuurlijk niet van iemand die nog niet het flauwste benul heeft wie of wat ik ben.
Even pas op de plaats maken en alles weigeren zodat ie wel oplet? Ik ken je verder ook niet, maar als het op medicatie aankomt is het eerder een portie chemie en verandering daarin dan iets anders.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118451452
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Even pas op de plaats maken en alles weigeren zodat ie wel oplet? Ik ken je verder ook niet, maar als het op medicatie aankomt is het eerder een portie chemie en verandering daarin dan iets anders.
Nou het zit hem niet in opletten... Ik erger me aan het feit dat die man muurvast in z'n suffe protocolletje zit. Ik voel me daar totaal niet in gekend of geholpen. En dat ie sec gelijk heeft interesseert me eerlijk gezegd niet. Ik wil geholpen worden op een normale manier, niet door een kwakbol zonder leven die denkt dat de hele wereld zo bloedeloos is als z'n eigen kuthoofd.

Hihi, dank u :@

Ik moeite met de onpersoonlijke benadering.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:37:09 #266
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118451654
Zeg hem dat ipv je op te lopen vreten. En je kunt er moeite mee hebben, maar als hij sec gelijk heeft kun je ook gewoon eens slikken :P
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118464313
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:28 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]


Ik moeite met de onpersoonlijke benadering.
Als je ergens meezit moet je dat aan hem gewoon vertellen. Het gaat tenslotte om jouw en niet om hem.
Jij bent degene die zorgt voor het geld in het laatje van die organisatie.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118464362
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:47 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Als je ergens meezit moet je dat aan hem gewoon vertellen. Het gaat tenslotte om jouw en niet om hem.
Jij bent degene die zorgt voor het geld in het laatje van die organisatie.
Snap ik, maar dan volhardt ie dus in z'n (IMO) zwart/wit gelul. Nou ja, komt nog wel.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_118480223
Zucht vandaag weer een lekkere 'adhd' dag. Kop zit veel te vol de laatste tijd. Vandaag niks uit mn handen gekregen, na het koken de pit aan laten staan (met pan erop). Wil ik de hond uitlaten en doe de deur open, vergeten hond aan te lijnen. En daarna erachter gekomen dat mn telefoon nog op het werk lag.. AAAAAAAAAAAAAAAAH!.. Zo dat moest ik ff kwijt..
pi_118500835
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:06 schreef muiske41 het volgende:
Zucht vandaag weer een lekkere 'adhd' dag. Kop zit veel te vol de laatste tijd. Vandaag niks uit mn handen gekregen, na het koken de pit aan laten staan (met pan erop). Wil ik de hond uitlaten en doe de deur open, vergeten hond aan te lijnen. En daarna erachter gekomen dat mn telefoon nog op het werk lag.. AAAAAAAAAAAAAAAAH!.. Zo dat moest ik ff kwijt..
Dat zijn van die dagen dat je jezelf wel voor de kop kunt slaan.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118575992
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.
pi_118577188
Ik was daar ook altijd ontzettend slecht in. Het gene wat dan wel bleef hangen was dan ook altijd het verkeerde.
Maar opzich hielp het bij mij wel als ik het beknopt, als een soort samenvatting opschreef.
Of (en dit klinkt een beetje onbenullig) ik leerde hardop. alsof ik aan iemand anders uitlegde hoe het allemaal in elkaar stak. :P
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_118579682
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.


Mij lukte het niet eens om 'een tekst' één keer te lezen..... Heb me er werkelijk nooit toe kunnen zetten. Maar ik zag laatst een mooie op 9 gag. Na elke alinea een gummy bear neerleggen en als je dat stuk afgelezen hebt dan mag je die gummy bear opeten :P Godverdomme jonge als ik dat eerder had geweten had ik mn school wel afgemaakt hahaha
pi_118579991
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.


Niet lezen maar opdrachten maken. En als het boek geen opdrachten heeft: jezelf een opdracht geven. Of samenvatten in de vorm van schema's (alleen connecties tussen onderwerpen leggen).

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:34 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Mij lukte het niet eens om 'een tekst' één keer te lezen..... Heb me er werkelijk nooit toe kunnen zetten. Maar ik zag laatst een mooie op 9 gag. Na elke alinea een gummy bear neerleggen en als je dat stuk afgelezen hebt dan mag je die gummy bear opeten :P Godverdomme jonge als ik dat eerder had geweten had ik mn school wel afgemaakt hahaha
Deze? Ik zou nooit het geduld gehad hebben om te wachten tot de volgende alinea :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_118580046
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:41 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Niet lezen maar opdrachten maken. En als het boek geen opdrachten heeft: jezelf een opdracht geven. Of samenvatten in de vorm van schema's (alleen connecties tussen onderwerpen leggen).

[..]

Deze? Ik zou nooit het geduld gehad hebben om te wachten tot de volgende alinea :P.
[ afbeelding ]
Jaaaa die! Maar nu je het zo stelt... ik bij nader inzien ook niet denk ik :9 Ik ben echt mega fan van gummy bears.
pi_118580938
Haha een leuke van die beertjes. Ik ga samenvatten en opdrachten maken en kijken of dat lukt! bedankt voor de tips mensen.
pi_118584300
morgen om 9 uur word ik gebeld door busypeople, geen idee hoe ik het ga betalen maar ik ga het doen
pi_118605331
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.

Wat mij altijd hielp was de tekst analyseren dus de objecten en de subjecten uit de tekst extraheren en die apart opschrijven en te definieren. Een soort gegevensanalyse.

Ik kan ook boeken lezen en er achterkomen dat ik eigenlijk al twee hoofdstukken heel ergens anders was in mijn gedachten. Dus daarom lees ik weinig boeken.
Om mijn concentratie te trainen los ik veel sudoku's op. Concentratie is echt een van mijn grootste valkuilen.

Trouwens van het weekend heb ik een film met mijn kinderen gezien Brammertje Baas, Deze moet eigenlijk elke adhd-er zien.
Mijn zoon herkende veel ..... :-)
Religie is een mentale ziekte.
pi_118608184
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:30 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Wat mij altijd hielp was de tekst analyseren dus de objecten en de subjecten uit de tekst extraheren en die apart opschrijven en te definieren. Een soort gegevensanalyse.

Ik kan ook boeken lezen en er achterkomen dat ik eigenlijk al twee hoofdstukken heel ergens anders was in mijn gedachten. Dus daarom lees ik weinig boeken.
Om mijn concentratie te trainen los ik veel sudoku's op. Concentratie is echt een van mijn grootste valkuilen.

Trouwens van het weekend heb ik een film met mijn kinderen gezien Brammertje Baas, Deze moet eigenlijk elke adhd-er zien.
Mijn zoon herkende veel ..... :-)
500 pagina's analyseren. ik word al moe als ik die zin lees.

Bedankt voor je reactie!
pi_118638498
Religie is een mentale ziekte.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:05:49 #281
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118639953
Vast niet de enige, ik denk dat ADHD'ers bij uitstek creatievelingen, sportmensen, jagers, militairen en toezichthouders zijn.

Morgen eerste gesprek PsyQ, even iemand terugbellen over onderzoek naar om te overleggen. Wil best meewerken aan onderzoek maar wil eigenlijk ook zo snel mogelijk gewoon kunnen beginnen met medicatie om de effecten te kunnen bepalen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118641744
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:30 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Wat mij altijd hielp was de tekst analyseren dus de objecten en de subjecten uit de tekst extraheren en die apart opschrijven en te definieren. Een soort gegevensanalyse.

Ik kan ook boeken lezen en er achterkomen dat ik eigenlijk al twee hoofdstukken heel ergens anders was in mijn gedachten. Dus daarom lees ik weinig boeken.
Dat werkt voor mij ook. :Y
pi_118641891
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Vast niet de enige, ik denk dat ADHD'ers bij uitstek creatievelingen, sportmensen, jagers, militairen en toezichthouders zijn.

Morgen eerste gesprek PsyQ, even iemand terugbellen over onderzoek naar om te overleggen. Wil best meewerken aan onderzoek maar wil eigenlijk ook zo snel mogelijk gewoon kunnen beginnen met medicatie om de effecten te kunnen bepalen.
Verwacht niet te veel van medicatie. Zeker op langer termijn werkt het niet meer goed.
Mocht je ADD hebben dan zou ik eerder dextroamfetamine vragen ipv. methylfenidaat
Dextroamfetamine schijnt voor ADDers beter aan te slaan. En die ervaring kan ik delen.
Psyq is zoals bekend een makkelijke medicatie voorschrijver dus ik denk dat je je doel wel snel bereikt.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118643708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat werkt voor mij ook. :Y
Leuk om te horen. Ad(h)ders zijn vaak goede analysten.
Dus qua werk-opleiding is dit een goede zoekrichting.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118643779
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef piepkuiken21 het volgende:
morgen om 9 uur word ik gebeld door busypeople, geen idee hoe ik het ga betalen maar ik ga het doen
Hoe is het gegaan?
Religie is een mentale ziekte.
pi_118643816
goed, ik mag 21 nov voor de intake en lichamelijk onderzoek.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:05:56 #287
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118644446
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:33 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Verwacht niet te veel van medicatie. Zeker op langer termijn werkt het niet meer goed.
Mocht je ADD hebben dan zou ik eerder dextroamfetamine vragen ipv. methylfenidaat
Dextroamfetamine schijnt voor ADDers beter aan te slaan. En die ervaring kan ik delen.
Psyq is zoals bekend een makkelijke medicatie voorschrijver dus ik denk dat je je doel wel snel bereikt.
Verwacht geen wonderen maar ben gewoon benieuwd in welke mate dit effect heeft.
Meedoen aan dat onderzoek zou 16 weken vertraging opleveren omdat ik mogelijk een placebo ga krijgen, terwijl het net het zetje kan zijn wat ik nodig heb...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118699765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:33 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Verwacht niet te veel van medicatie. Zeker op langer termijn werkt het niet meer goed.
Mocht je ADD hebben dan zou ik eerder dextroamfetamine vragen ipv. methylfenidaat
Dextroamfetamine schijnt voor ADDers beter aan te slaan. En die ervaring kan ik delen.
Psyq is zoals bekend een makkelijke medicatie voorschrijver dus ik denk dat je je doel wel snel bereikt.
Ik kan tot nu toe ook zeggen dat dextro-amfetamine voor mij (ADDer) veel beter werkt dan Ritalin. Bij Ritalin had ik wel de concentratie, maar werd ik sociaal naar binnen gekeerd en kreeg hier na een maanden steeds meer last van. Dextro-amfetamine werkt bij mij echt heel anders. Krijg er een betere concentratie door, maar in tegenstelling tot Ritalin, helpt het ook enorm op het sociale gebied. Ik kom voor mensen een stuk geïnteresseerder over.

Verder geen last van bijwerkingen. De bekende crash bij Ritalin heb je bij dextro-amfetamine nauwelijks. Mede ook omdat de biologische halveringstijd van Ritalin 2-4 uur is en bij dextro-amfetamine meer richting de 10-12 uur.
pi_118733186
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:37 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik kan tot nu toe ook zeggen dat dextro-amfetamine voor mij (ADDer) veel beter werkt dan Ritalin. Bij Ritalin had ik wel de concentratie, maar werd ik sociaal naar binnen gekeerd en kreeg hier na een maanden steeds meer last van. Dextro-amfetamine werkt bij mij echt heel anders. Krijg er een betere concentratie door, maar in tegenstelling tot Ritalin, helpt het ook enorm op het sociale gebied. Ik kom voor mensen een stuk geïnteresseerder over.

Verder geen last van bijwerkingen. De bekende crash bij Ritalin heb je bij dextro-amfetamine nauwelijks. Mede ook omdat de biologische halveringstijd van Ritalin 2-4 uur is en bij dextro-amfetamine meer richting de 10-12 uur.
Precies dat heb ik als ADDer ook met ritalin. Ik had dan de concerta variant maar de ervaring zoals jij beschrijft had ik het zelfde.
Ik gebruik Dex alleen nog maar als er een dag aan dreigt te komen waar ik me uiterst voor moet concentreren. Hierdoor probeer ik de afhankelijkheid die je er van kan krijgen te voorkomen.
Het gebruik is dus alleen om symtomen te onderdrukken wat dex dus goed doet bij mijn ADD.
Religie is een mentale ziekte.
pi_118733266
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.


Wat ik doe is een wekker van 20 minuten zitten, dan mag ik niks doen ook niet aan m'n telefoon zitten of naar de wc.
Dan een wekker voor 5 minuten pauze.
Enz

En alles in kleine stukjes onderverdelen en afstrepen zodat je je voortgang ziet
Worry is a misuse of imagination
pi_118734184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat werkt voor mij ook. :Y
Ja doe ik ook altijd! Vooral met wiskunde was dat erg fijn
Worry is a misuse of imagination
pi_118734214
Ik vroeg mij af wat voor mbti types hier op fok zitten met ADD.
Of er een verband ligt tussen ADD en de life types.
Ik zelf kom steeds uit op INTP.

Hier onder een test naar de types...

http://www.123test.nl/jung-persoonlijkheidstest/index.php
Religie is een mentale ziekte.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:54:45 #293
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118740659
quote:
ENFP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en perceiving. Dat wil zeggen, je hebt charisma en een scherp oog voor nieuwe mogelijkheden. Met je levensplezier en enthousiasme stimuleer je andere mensen. Je kunt goed inschatten wat andere mensen nodig hebben en geeft hen de waardering en hulp die ze nodig hebben. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je creativiteit en inzicht kwijt kunt. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: kunstenaar, leraar en consultant. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van kijken, luisteren en samenwerken en door nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Valkuilen: je kunt verdrinken in je ideeën, en teveel tijd aan onzinnige dingen besteden.
Kwam ook uit een persoonlijkheidstest op werk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118741389
quote:
ENFJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent levenslustig en enthousiast. Je maakt graag dingen af. In het contact met andere mensen ben je hartelijk en tolerant. Je kunt goed communiceren. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je dingen moet regelen en waarin een gevoel voor intermenselijke relaties vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: raadsman, therapeut, ontwerper, en leraar. Je leert het makkelijkste: in een gestructureerde omgeving waarin je kunt praten met studiegenoten. Valkuilen: je kunt te goed van vertrouwen zijn en teveel confrontaties vermijden.
Klopt ook precies
pi_118741761
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:54 schreef Tommelaer het volgende:
Ik vroeg mij af wat voor mbti types hier op fok zitten met ADD.
Of er een verband ligt tussen ADD en de life types.
Ik zelf kom steeds uit op INTP.

Hier onder een test naar de types...

http://www.123test.nl/jung-persoonlijkheidstest/index.php
is toch al achterhaald die test?

quote:
ENFP

Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en perceiving. Dat wil zeggen, je hebt charisma en een scherp oog voor nieuwe mogelijkheden. Met je levensplezier en enthousiasme stimuleer je andere mensen. Je kunt goed inschatten wat andere mensen nodig hebben en geeft hen de waardering en hulp die ze nodig hebben. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je creativiteit en inzicht kwijt kunt. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: kunstenaar, leraar en consultant. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van kijken, luisteren en samenwerken en door nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Valkuilen: je kunt verdrinken in je ideeën, en teveel tijd aan onzinnige dingen besteden.
omdat ik geen spelbrekert ben

[ Bericht 36% gewijzigd door Seksgod_beta_v1 op 02-11-2012 14:31:30 ]
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_118742870
quote:
ENTJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, thinking en judging. Dat wil zeggen, je neemt de touwtjes stevig in handen en handelt problemen op een directe manier af. Je houdt van organiseren en leidinggeven. Je bent doelgericht en laat je niet afschepen. Je denkt strategisch en ontwikkelt actiegerichte plannen om je doelen te bereiken. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je strategisch inzicht kunt gebruiken. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: bestuurder, consultant, en advocaat. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van leermethoden, zoals lezingen en groepsactiviteiten. Valkuilen: je kunt té snel een beslissing nemen en te weinig rekening houden met anderen.
Wist ik al sinds de middelbare school. :P
pi_118770017
Toch apart. Ik had wat meer INFP verwacht. Dit schijnt het meest voor te komen bij ADD.
Religie is een mentale ziekte.
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:09:59 #298
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118771370
Ik zat zelf met de inschatting dat ik introvert was, maar dit stelsel let op hele andere dingen dan puur het overkomen, meer zoals je echt bent. Wel tof dat ik met minder en andere vragen hetzelfde profiel krijg nu.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:49:26 #299
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_118772452
quote:
ISTP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: introversion, sensing, thinking en perceiving. Dat wil zeggen, je bent realistisch, voortvarend en flexibel. Je weet wat er in je omgeving gaande is en verspilt geen energie aan onnodige zaken. Sociale praatjes over het weer hoeven van jou dan ook niet. Je werkt het liefst met tijdelijke projecten en houdt niet van regeltjes. Je komt het meest tot je recht in beroepen en activiteiten waarin voortvarendheid vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: bouwvakker, boer, monteur en militair. Je leert het makkelijkste: als iemand je voordoet hoe iets moet. Valkuilen: Je bent geneigd de weg van de minste weerstand te kiezen, andere mensen kunnen je onverschillig vinden en je kunt je verliezen in details.
klopt redelijk eilk :@
pi_118774293
Is jullie geheugen ook een zeef? Vergeet de laatste tijd echt zoveel dagelijkse zaken. Ben trouwens getest op add/adhd en heb het beide.
pi_118837380
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:22 schreef Tommelaer het volgende:
Toch apart. Ik had wat meer INFP verwacht. Dit schijnt het meest voor te komen bij ADD.
ENFP maar nu ik de beschrijving erbij pak. Het ene moment ben ik heel extrovert en het andere moment heel introvert. Soms ga ik helemaal op in een computer spel of in een bepaalde bezigheid en wil ik helemaal geen mensen om me heen en op andere momenten begin ik spontaan met iedereen te praten. Met name op feestjes waarbij ik aan het einde van de avond de hele discotheek gedag heb gezegd zeg maar...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')