Wat mij altijd hielp was de tekst analyseren dus de objecten en de subjecten uit de tekst extraheren en die apart opschrijven en te definieren. Een soort gegevensanalyse.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.
500 pagina's analyseren. ik word al moe als ik die zin lees.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:30 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Wat mij altijd hielp was de tekst analyseren dus de objecten en de subjecten uit de tekst extraheren en die apart opschrijven en te definieren. Een soort gegevensanalyse.
Ik kan ook boeken lezen en er achterkomen dat ik eigenlijk al twee hoofdstukken heel ergens anders was in mijn gedachten. Dus daarom lees ik weinig boeken.
Om mijn concentratie te trainen los ik veel sudoku's op. Concentratie is echt een van mijn grootste valkuilen.
Trouwens van het weekend heb ik een film met mijn kinderen gezien Brammertje Baas, Deze moet eigenlijk elke adhd-er zien.
Mijn zoon herkende veel ..... :-)
Dat werkt voor mij ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:30 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Wat mij altijd hielp was de tekst analyseren dus de objecten en de subjecten uit de tekst extraheren en die apart opschrijven en te definieren. Een soort gegevensanalyse.
Ik kan ook boeken lezen en er achterkomen dat ik eigenlijk al twee hoofdstukken heel ergens anders was in mijn gedachten. Dus daarom lees ik weinig boeken.
Verwacht niet te veel van medicatie. Zeker op langer termijn werkt het niet meer goed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Vast niet de enige, ik denk dat ADHD'ers bij uitstek creatievelingen, sportmensen, jagers, militairen en toezichthouders zijn.
Morgen eerste gesprek PsyQ, even iemand terugbellen over onderzoek naar om te overleggen. Wil best meewerken aan onderzoek maar wil eigenlijk ook zo snel mogelijk gewoon kunnen beginnen met medicatie om de effecten te kunnen bepalen.
Leuk om te horen. Ad(h)ders zijn vaak goede analysten.quote:
Hoe is het gegaan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef piepkuiken21 het volgende:
morgen om 9 uur word ik gebeld door busypeople, geen idee hoe ik het ga betalen maar ik ga het doen
Verwacht geen wonderen maar ben gewoon benieuwd in welke mate dit effect heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:33 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Verwacht niet te veel van medicatie. Zeker op langer termijn werkt het niet meer goed.
Mocht je ADD hebben dan zou ik eerder dextroamfetamine vragen ipv. methylfenidaat
Dextroamfetamine schijnt voor ADDers beter aan te slaan. En die ervaring kan ik delen.
Psyq is zoals bekend een makkelijke medicatie voorschrijver dus ik denk dat je je doel wel snel bereikt.
Ik kan tot nu toe ook zeggen dat dextro-amfetamine voor mij (ADDer) veel beter werkt dan Ritalin. Bij Ritalin had ik wel de concentratie, maar werd ik sociaal naar binnen gekeerd en kreeg hier na een maanden steeds meer last van. Dextro-amfetamine werkt bij mij echt heel anders. Krijg er een betere concentratie door, maar in tegenstelling tot Ritalin, helpt het ook enorm op het sociale gebied. Ik kom voor mensen een stuk geïnteresseerder over.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:33 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Verwacht niet te veel van medicatie. Zeker op langer termijn werkt het niet meer goed.
Mocht je ADD hebben dan zou ik eerder dextroamfetamine vragen ipv. methylfenidaat
Dextroamfetamine schijnt voor ADDers beter aan te slaan. En die ervaring kan ik delen.
Psyq is zoals bekend een makkelijke medicatie voorschrijver dus ik denk dat je je doel wel snel bereikt.
Precies dat heb ik als ADDer ook met ritalin. Ik had dan de concerta variant maar de ervaring zoals jij beschrijft had ik het zelfde.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:37 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik kan tot nu toe ook zeggen dat dextro-amfetamine voor mij (ADDer) veel beter werkt dan Ritalin. Bij Ritalin had ik wel de concentratie, maar werd ik sociaal naar binnen gekeerd en kreeg hier na een maanden steeds meer last van. Dextro-amfetamine werkt bij mij echt heel anders. Krijg er een betere concentratie door, maar in tegenstelling tot Ritalin, helpt het ook enorm op het sociale gebied. Ik kom voor mensen een stuk geïnteresseerder over.
Verder geen last van bijwerkingen. De bekende crash bij Ritalin heb je bij dextro-amfetamine nauwelijks. Mede ook omdat de biologische halveringstijd van Ritalin 2-4 uur is en bij dextro-amfetamine meer richting de 10-12 uur.
Wat ik doe is een wekker van 20 minuten zitten, dan mag ik niks doen ook niet aan m'n telefoon zitten of naar de wc.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.
Kwam ook uit een persoonlijkheidstest op werk.quote:ENFP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en perceiving. Dat wil zeggen, je hebt charisma en een scherp oog voor nieuwe mogelijkheden. Met je levensplezier en enthousiasme stimuleer je andere mensen. Je kunt goed inschatten wat andere mensen nodig hebben en geeft hen de waardering en hulp die ze nodig hebben. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je creativiteit en inzicht kwijt kunt. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: kunstenaar, leraar en consultant. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van kijken, luisteren en samenwerken en door nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Valkuilen: je kunt verdrinken in je ideeën, en teveel tijd aan onzinnige dingen besteden.
Klopt ook preciesquote:ENFJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent levenslustig en enthousiast. Je maakt graag dingen af. In het contact met andere mensen ben je hartelijk en tolerant. Je kunt goed communiceren. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je dingen moet regelen en waarin een gevoel voor intermenselijke relaties vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: raadsman, therapeut, ontwerper, en leraar. Je leert het makkelijkste: in een gestructureerde omgeving waarin je kunt praten met studiegenoten. Valkuilen: je kunt te goed van vertrouwen zijn en teveel confrontaties vermijden.
is toch al achterhaald die test?quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:54 schreef Tommelaer het volgende:
Ik vroeg mij af wat voor mbti types hier op fok zitten met ADD.
Of er een verband ligt tussen ADD en de life types.
Ik zelf kom steeds uit op INTP.
Hier onder een test naar de types...
http://www.123test.nl/jung-persoonlijkheidstest/index.php
omdat ik geen spelbrekert benquote:ENFP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en perceiving. Dat wil zeggen, je hebt charisma en een scherp oog voor nieuwe mogelijkheden. Met je levensplezier en enthousiasme stimuleer je andere mensen. Je kunt goed inschatten wat andere mensen nodig hebben en geeft hen de waardering en hulp die ze nodig hebben. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je creativiteit en inzicht kwijt kunt. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: kunstenaar, leraar en consultant. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van kijken, luisteren en samenwerken en door nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Valkuilen: je kunt verdrinken in je ideeën, en teveel tijd aan onzinnige dingen besteden.
Wist ik al sinds de middelbare school.quote:ENTJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, thinking en judging. Dat wil zeggen, je neemt de touwtjes stevig in handen en handelt problemen op een directe manier af. Je houdt van organiseren en leidinggeven. Je bent doelgericht en laat je niet afschepen. Je denkt strategisch en ontwikkelt actiegerichte plannen om je doelen te bereiken. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je strategisch inzicht kunt gebruiken. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: bestuurder, consultant, en advocaat. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van leermethoden, zoals lezingen en groepsactiviteiten. Valkuilen: je kunt té snel een beslissing nemen en te weinig rekening houden met anderen.
klopt redelijk eilkquote:ISTP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: introversion, sensing, thinking en perceiving. Dat wil zeggen, je bent realistisch, voortvarend en flexibel. Je weet wat er in je omgeving gaande is en verspilt geen energie aan onnodige zaken. Sociale praatjes over het weer hoeven van jou dan ook niet. Je werkt het liefst met tijdelijke projecten en houdt niet van regeltjes. Je komt het meest tot je recht in beroepen en activiteiten waarin voortvarendheid vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: bouwvakker, boer, monteur en militair. Je leert het makkelijkste: als iemand je voordoet hoe iets moet. Valkuilen: Je bent geneigd de weg van de minste weerstand te kiezen, andere mensen kunnen je onverschillig vinden en je kunt je verliezen in details.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |