abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118580938
Haha een leuke van die beertjes. Ik ga samenvatten en opdrachten maken en kijken of dat lukt! bedankt voor de tips mensen.
pi_118584300
morgen om 9 uur word ik gebeld door busypeople, geen idee hoe ik het ga betalen maar ik ga het doen
pi_118605331
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.

Wat mij altijd hielp was de tekst analyseren dus de objecten en de subjecten uit de tekst extraheren en die apart opschrijven en te definieren. Een soort gegevensanalyse.

Ik kan ook boeken lezen en er achterkomen dat ik eigenlijk al twee hoofdstukken heel ergens anders was in mijn gedachten. Dus daarom lees ik weinig boeken.
Om mijn concentratie te trainen los ik veel sudoku's op. Concentratie is echt een van mijn grootste valkuilen.

Trouwens van het weekend heb ik een film met mijn kinderen gezien Brammertje Baas, Deze moet eigenlijk elke adhd-er zien.
Mijn zoon herkende veel ..... :-)
Religie is een mentale ziekte.
pi_118608184
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:30 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Wat mij altijd hielp was de tekst analyseren dus de objecten en de subjecten uit de tekst extraheren en die apart opschrijven en te definieren. Een soort gegevensanalyse.

Ik kan ook boeken lezen en er achterkomen dat ik eigenlijk al twee hoofdstukken heel ergens anders was in mijn gedachten. Dus daarom lees ik weinig boeken.
Om mijn concentratie te trainen los ik veel sudoku's op. Concentratie is echt een van mijn grootste valkuilen.

Trouwens van het weekend heb ik een film met mijn kinderen gezien Brammertje Baas, Deze moet eigenlijk elke adhd-er zien.
Mijn zoon herkende veel ..... :-)
500 pagina's analyseren. ik word al moe als ik die zin lees.

Bedankt voor je reactie!
pi_118638498
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:05:49 #281
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_118639953
Vast niet de enige, ik denk dat ADHD'ers bij uitstek creatievelingen, sportmensen, jagers, militairen en toezichthouders zijn.

Morgen eerste gesprek PsyQ, even iemand terugbellen over onderzoek naar om te overleggen. Wil best meewerken aan onderzoek maar wil eigenlijk ook zo snel mogelijk gewoon kunnen beginnen met medicatie om de effecten te kunnen bepalen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_118641744
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:30 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Dat werkt voor mij ook. :Y
pi_118641891
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Vast niet de enige, ik denk dat ADHD'ers bij uitstek creatievelingen, sportmensen, jagers, militairen en toezichthouders zijn.

Morgen eerste gesprek PsyQ, even iemand terugbellen over onderzoek naar om te overleggen. Wil best meewerken aan onderzoek maar wil eigenlijk ook zo snel mogelijk gewoon kunnen beginnen met medicatie om de effecten te kunnen bepalen.
Verwacht niet te veel van medicatie. Zeker op langer termijn werkt het niet meer goed.
Mocht je ADD hebben dan zou ik eerder dextroamfetamine vragen ipv. methylfenidaat
Dextroamfetamine schijnt voor ADDers beter aan te slaan. En die ervaring kan ik delen.
Psyq is zoals bekend een makkelijke medicatie voorschrijver dus ik denk dat je je doel wel snel bereikt.
pi_118643708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Leuk om te horen. Ad(h)ders zijn vaak goede analysten.
Dus qua werk-opleiding is dit een goede zoekrichting.
pi_118643779
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef piepkuiken21 het volgende:
morgen om 9 uur word ik gebeld door busypeople, geen idee hoe ik het ga betalen maar ik ga het doen
Hoe is het gegaan?
pi_118643816
goed, ik mag 21 nov voor de intake en lichamelijk onderzoek.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:05:56 #287
12888 Skull-splitter
pi_118644446
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:33 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Verwacht niet te veel van medicatie. Zeker op langer termijn werkt het niet meer goed.
Mocht je ADD hebben dan zou ik eerder dextroamfetamine vragen ipv. methylfenidaat
Dextroamfetamine schijnt voor ADDers beter aan te slaan. En die ervaring kan ik delen.
Psyq is zoals bekend een makkelijke medicatie voorschrijver dus ik denk dat je je doel wel snel bereikt.
Verwacht geen wonderen maar ben gewoon benieuwd in welke mate dit effect heeft.
Meedoen aan dat onderzoek zou 16 weken vertraging opleveren omdat ik mogelijk een placebo ga krijgen, terwijl het net het zetje kan zijn wat ik nodig heb...
pi_118699765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:33 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Ik kan tot nu toe ook zeggen dat dextro-amfetamine voor mij (ADDer) veel beter werkt dan Ritalin. Bij Ritalin had ik wel de concentratie, maar werd ik sociaal naar binnen gekeerd en kreeg hier na een maanden steeds meer last van. Dextro-amfetamine werkt bij mij echt heel anders. Krijg er een betere concentratie door, maar in tegenstelling tot Ritalin, helpt het ook enorm op het sociale gebied. Ik kom voor mensen een stuk geïnteresseerder over.

Verder geen last van bijwerkingen. De bekende crash bij Ritalin heb je bij dextro-amfetamine nauwelijks. Mede ook omdat de biologische halveringstijd van Ritalin 2-4 uur is en bij dextro-amfetamine meer richting de 10-12 uur.
pi_118733186
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:37 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik kan tot nu toe ook zeggen dat dextro-amfetamine voor mij (ADDer) veel beter werkt dan Ritalin. Bij Ritalin had ik wel de concentratie, maar werd ik sociaal naar binnen gekeerd en kreeg hier na een maanden steeds meer last van. Dextro-amfetamine werkt bij mij echt heel anders. Krijg er een betere concentratie door, maar in tegenstelling tot Ritalin, helpt het ook enorm op het sociale gebied. Ik kom voor mensen een stuk geïnteresseerder over.

Verder geen last van bijwerkingen. De bekende crash bij Ritalin heb je bij dextro-amfetamine nauwelijks. Mede ook omdat de biologische halveringstijd van Ritalin 2-4 uur is en bij dextro-amfetamine meer richting de 10-12 uur.
Precies dat heb ik als ADDer ook met ritalin. Ik had dan de concerta variant maar de ervaring zoals jij beschrijft had ik het zelfde.
Ik gebruik Dex alleen nog maar als er een dag aan dreigt te komen waar ik me uiterst voor moet concentreren. Hierdoor probeer ik de afhankelijkheid die je er van kan krijgen te voorkomen.
Het gebruik is dus alleen om symtomen te onderdrukken wat dex dus goed doet bij mijn ADD.
pi_118733266
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Ramboetan het volgende:
Ik heb binnenkort tentamens en ik zo ontzettend veel moeite met leren. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet zo goed leren. Zijn hier ADD'ers die tips hebben om te leren? Ik lees alles 5 keer en dan weet ik nog niet wat er staat. Het onderwerp is recht, ik vind het heel erg saai, maar het hoort toch bij mijn studie.

Wat ik doe is een wekker van 20 minuten zitten, dan mag ik niks doen ook niet aan m'n telefoon zitten of naar de wc.
Dan een wekker voor 5 minuten pauze.
Enz

En alles in kleine stukjes onderverdelen en afstrepen zodat je je voortgang ziet
Worry is a misuse of imagination
pi_118734184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja doe ik ook altijd! Vooral met wiskunde was dat erg fijn
Worry is a misuse of imagination
pi_118734214
Ik vroeg mij af wat voor mbti types hier op fok zitten met ADD.
Of er een verband ligt tussen ADD en de life types.
Ik zelf kom steeds uit op INTP.

Hier onder een test naar de types...

http://www.123test.nl/jung-persoonlijkheidstest/index.php
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:54:45 #293
12888 Skull-splitter
pi_118740659
quote:
ENFP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en perceiving. Dat wil zeggen, je hebt charisma en een scherp oog voor nieuwe mogelijkheden. Met je levensplezier en enthousiasme stimuleer je andere mensen. Je kunt goed inschatten wat andere mensen nodig hebben en geeft hen de waardering en hulp die ze nodig hebben. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je creativiteit en inzicht kwijt kunt. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: kunstenaar, leraar en consultant. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van kijken, luisteren en samenwerken en door nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Valkuilen: je kunt verdrinken in je ideeën, en teveel tijd aan onzinnige dingen besteden.
Kwam ook uit een persoonlijkheidstest op werk.
pi_118741389
quote:
ENFJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent levenslustig en enthousiast. Je maakt graag dingen af. In het contact met andere mensen ben je hartelijk en tolerant. Je kunt goed communiceren. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je dingen moet regelen en waarin een gevoel voor intermenselijke relaties vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: raadsman, therapeut, ontwerper, en leraar. Je leert het makkelijkste: in een gestructureerde omgeving waarin je kunt praten met studiegenoten. Valkuilen: je kunt te goed van vertrouwen zijn en teveel confrontaties vermijden.
Klopt ook precies
pi_118741761
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:54 schreef Tommelaer het volgende:
Ik vroeg mij af wat voor mbti types hier op fok zitten met ADD.
Of er een verband ligt tussen ADD en de life types.
Ik zelf kom steeds uit op INTP.

Hier onder een test naar de types...

http://www.123test.nl/jung-persoonlijkheidstest/index.php
is toch al achterhaald die test?

quote:
ENFP

Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en perceiving. Dat wil zeggen, je hebt charisma en een scherp oog voor nieuwe mogelijkheden. Met je levensplezier en enthousiasme stimuleer je andere mensen. Je kunt goed inschatten wat andere mensen nodig hebben en geeft hen de waardering en hulp die ze nodig hebben. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je creativiteit en inzicht kwijt kunt. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: kunstenaar, leraar en consultant. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van kijken, luisteren en samenwerken en door nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Valkuilen: je kunt verdrinken in je ideeën, en teveel tijd aan onzinnige dingen besteden.
omdat ik geen spelbrekert ben

[ Bericht 36% gewijzigd door Seksgod_beta_v1 op 02-11-2012 14:31:30 ]
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_118742870
quote:
ENTJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, thinking en judging. Dat wil zeggen, je neemt de touwtjes stevig in handen en handelt problemen op een directe manier af. Je houdt van organiseren en leidinggeven. Je bent doelgericht en laat je niet afschepen. Je denkt strategisch en ontwikkelt actiegerichte plannen om je doelen te bereiken. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je strategisch inzicht kunt gebruiken. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: bestuurder, consultant, en advocaat. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van leermethoden, zoals lezingen en groepsactiviteiten. Valkuilen: je kunt té snel een beslissing nemen en te weinig rekening houden met anderen.
Wist ik al sinds de middelbare school. :P
pi_118770017
Toch apart. Ik had wat meer INFP verwacht. Dit schijnt het meest voor te komen bij ADD.
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:09:59 #298
12888 Skull-splitter
pi_118771370
Ik zat zelf met de inschatting dat ik introvert was, maar dit stelsel let op hele andere dingen dan puur het overkomen, meer zoals je echt bent. Wel tof dat ik met minder en andere vragen hetzelfde profiel krijg nu.
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:49:26 #299
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_118772452
quote:
ISTP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: introversion, sensing, thinking en perceiving. Dat wil zeggen, je bent realistisch, voortvarend en flexibel. Je weet wat er in je omgeving gaande is en verspilt geen energie aan onnodige zaken. Sociale praatjes over het weer hoeven van jou dan ook niet. Je werkt het liefst met tijdelijke projecten en houdt niet van regeltjes. Je komt het meest tot je recht in beroepen en activiteiten waarin voortvarendheid vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: bouwvakker, boer, monteur en militair. Je leert het makkelijkste: als iemand je voordoet hoe iets moet. Valkuilen: Je bent geneigd de weg van de minste weerstand te kiezen, andere mensen kunnen je onverschillig vinden en je kunt je verliezen in details.
klopt redelijk eilk :@
pi_118774293
Is jullie geheugen ook een zeef? Vergeet de laatste tijd echt zoveel dagelijkse zaken. Ben trouwens getest op add/adhd en heb het beide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')