Weerkundig gezien een bijzondere periode 1940/1945quote:Warnsveld kan zich nog altijd recordhouder van het land noemen met 38,6 graden op 23 augustus 1944.
Onverwacht maar het hitterecord in NL is hoger dan in BEquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:02 schreef JDude het volgende:
Hm, 2 juli 2010 bij lange na niet dus, met 35,5 in Eindhoven.
Goeie kans dat het in België nog net een graad warmer was natuurlijk.
quote:In Kleine-Brogel werd tussen 15uur en 16 uur een absoluut hitterecord gebroken. In het meetstation in de Limburgse Kempen wees het kwik liefst 38,2
quote:Ukkel : 38,8°C (27/06/1947)
Campine : 40°C (27/06/1947)
Ukkel : - 20,2°C (25/01/1881)
Rochefort : -30,1°C (20/01/1940)
Dat neerslagkaartje bevalt me niet. Bij Eindhoven staat een 0.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:54 schreef Narasan het volgende:
Onweerskans woensdag 15 augustus:
Cape + Lifted
[ afbeelding ]
2M Temperatuur:
[ afbeelding ]
Neerslag:
[ afbeelding ]
Modelwetter:
[ afbeelding ]
KO-Index:
[ afbeelding ]
Ziet er aardig uit. Dynamische kanten heb ik nog niet
.
Geniet ervan, je hebt er mooi weer bij uitgekozenquote:
Komt goed.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:07 schreef minthy het volgende:
[..]
Geniet ervan, je hebt er mooi weer bij uitgekozen
Ik weet het niet, er lijkt alleen maar meer te ontstaanquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:17 schreef Norrage het volgende:
Helemaal grijs hier in Utrecht? :/
Zal wel opentrekken toch?
In Zwolle is het wel aardig bewolkt, maar prima te doen qua temperatuurquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:34 schreef Daywalk3r het volgende:
Het is koud en bewolkt in het oosten.
Ja koud is ook weer zo'n groot woord, maar minder warm dan gisteren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:35 schreef minthy het volgende:
[..]
In Zwolle is het wel aardig bewolkt, maar prima te doen qua temperatuur
In het noorden ook. Lange broek en trui hietquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:34 schreef Daywalk3r het volgende:
Het is koud en bewolkt in het oosten.
Hier in NL is het echt heeeeeeeeerlijk!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:30 schreef Dven het volgende:
Godverdomme, net als je denkt dat het niet harder regenen kan
Hier overmorgen pas weerquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier in NL is het echt heeeeeeeeerlijk!
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier in NL is het echt heeeeeeeeerlijk!
quote:Zondag is het een prachtige strandddag
WAGENINGEN - Zonaanbidders kunnen zondag genieten van een prachtige stranddag. Op de warmste plekken zoals in Zeeland kan het kwik oplopen tot 27 graden. Maar ook aan de andere kusten is het heerlijk weer met temperaturen tussen de 23 en 26 graden. Alleen in het noordoosten van het land blijft de temperatuur iets achter, meldt zaterdag weerbureau Meteo Consult.
De fraaie omstandigheden komen door een hogedrukgebied boven Scandinavië. Na zondag krijgt het concurrentie van een lagedrukgebied boven de Atlantische Oceaan. Soms levert dat een regen- of onweersbui op. Het grootste deel van de tijd is het echter droog, met af en toe ook flink wat zon en het blijft warm met temperaturen tussen de 22 en 27 graden.
Zaterdag was het het ook al lekker weer voor het strand. De wegen naar het stand liepen vol, maar alleen op de toegangswegen naar de Zeeuwse stranden liep het verkeer af en toe vast.
Was dat niet het ISS?quote:Op zondag 12 augustus 2012 01:05 schreef The_Avatar het volgende:
Zonet ff buiten staan kijken of er nog "vallende sterren" te zien waren. Tot er opeens een heldere licht kwam met lange staart(vuur kleur). Deze was bijna 1-2 minuten zichtbaar en zigzagde. Het leek echt op 0:22
Erg vaag maar het zag er indrukwekkend uit in ieder geval.
Ik heb geen idee, het was een lange vuur streep in de lucht dat snel van koers kon wijzigen. Zag er iig erg mooi uit.quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:08 schreef Dven het volgende:
Gaat vandaag zo'n 30mm vallen en het wordt niet warmer dan 25 graden. Na morgen weer herstel en de gehele week zonnig bij een graad of 32. Perfect zomerweer
Op zich was het wel prettig om eens een paar dagen tussen de 22 en 25 te zitten na anderhalve maand waarin de gemiddelde dagtemperatuur 37 wasquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:22 schreef kaatje50 het volgende:
[..]geniet van de regen
. Morgen weer bakken
ik weet dat jij blij bent, met die hoge temperaturen. Mij zou je er absoluut niet blij mee maken. Zo tot 25 graden, vind ik meer dan genoeg. Liever nog tot 23 graden. Ieder zijn ding, zeg ik altijd maar.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Op zich was het wel prettig om eens een paar dagen tussen de 22 en 25 te zitten na anderhalve maand waarin de gemiddelde dagtemperatuur 37 was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |