Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!_________________________________________________________________________________________________
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
_________________________________________________________________________________________________
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BVWebsite:
www.autoreset.nlLogin:
http://www.autoreset.nl/aj-login.phpAantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.HikersAbout2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
dery1990, hiker regio Leeuwarden
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
joppie_saus, hiker regio Groningen
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MG_13, hiker regio Amsterdam
MuurStraat, hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
RangeRover, hiker regio Leiden
Riddah, hiker regio Apeldoorn
RTS91, hiker regio Groningen
Rubenr3, hiker regio Leeuwarden
Sobajo, hiker regio Eindhoven
S-RS, hiker regio Groningen
Stibba, hiker regio Rotterdam
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
tltgya, hiker regio Groningen
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset)
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem
Jorian29, (tijdelijk) ex-hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
PrivéchauffeursBetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda
Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Heb mijn tijd besteedt bij de mediamarkt, ah en een ijsje bij de mac. Nu weer terug naar huis!
Tjongejonge, kwam ik eindelijk op het afhaaladres van m'n tweede rit na een hoop vertraging, blijkt de auto die ik op moest halen er niet te zijn. Wel 2 andere auto's waarvan er inderdaad 1 opgehaald zou moeten worden. Dat kenteken klopte natuurlijk niet dus gebeld. EW vervolgens naar de leasemaatschappij bellen en mij terug bellen, blijkt dat die auto niet van de leasemaatschappij is. Dus nu 3 uur naar huis OV'en. Goed voor de uurtjes! :-)
Ik heb nu al een maand niet meer voor AR gewerkt, en ik begin het oprecht een beetje te missen.
Even een vraagje voor de PC's:
Ik zou om 22.00 uur een klant moeten ophalen in de randstad. en brengen naar prinsenbeek.
Normaal zou het betekenen dat ik dan ruim op tijd terug ben in breda om de bus te pakken.
Helaas liep de vergadering van de klant uit zodat we pas rond 24.00 vertrokken.
Uiteindelijk was ik om 01.10 op het station in breda.
Natuurlijk rijden er dan geen bussen meer in de stad.
wat doen jullie: 25 min lopen naar huis of het noodnummer bellen en vragen voor goedkeuring voor een taxi?
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 19:09 schreef reintje_ het volgende:Even een vraagje voor de PC's:
Ik zou om 22.00 uur een klant moeten ophalen in de randstad. en brengen naar prinsenbeek.
Normaal zou het betekenen dat ik dan ruim op tijd terug ben in breda om de bus te pakken.
Helaas liep de vergadering van de klant uit zodat we pas rond 24.00 vertrokken.
Uiteindelijk was ik om 01.10 op het station in breda.
Natuurlijk rijden er dan geen bussen meer in de stad.
wat doen jullie: 25 min lopen naar huis of het noodnummer bellen en vragen voor goedkeuring voor een taxi?
25 minuten lopen is toch niet zo'n ramp?
Noodnummer mag je toch niet meer bellen na 23.00? En 25 minuten is idd niet zo'n ramp vind ik.
nee 25 min is goed te doen, dus ben vrolijk gaan lopen.
het was meer nieuwschierigheid naar hoe er door jullie over gedacht wordt.
het enige nadeel was dat ik net nieuwe schoenen aanhad. heb nu dus een paar blaren
na 23.00 niet meer bellen naar het noodnummer??? dan moet ik mijn handleiding nog eens opnieuw lezen
Ik weet niet of het noodnummer voor hikers anders is, maar die mag je tussen 23.00 en 7.00 niet bellen.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 19:09 schreef reintje_ het volgende:Even een vraagje voor de PC's:
Ik zou om 22.00 uur een klant moeten ophalen in de randstad. en brengen naar prinsenbeek.
Normaal zou het betekenen dat ik dan ruim op tijd terug ben in breda om de bus te pakken.
Helaas liep de vergadering van de klant uit zodat we pas rond 24.00 vertrokken.
Uiteindelijk was ik om 01.10 op het station in breda.
Natuurlijk rijden er dan geen bussen meer in de stad.
wat doen jullie: 25 min lopen naar huis of het noodnummer bellen en vragen voor goedkeuring voor een taxi?
Klinkt als een klant met een BMW 520D.
En ik zou ook gelopen hebben.. Of zelf een taxi pakken, en de volgende dag vragen of ze het willen vergoeden. Zo niet, pech gehad. Kost dan ook maar iets van 7,50 ofzo.
Nee.
het was idd een 520
[ Bericht 5% gewijzigd door reintje_ op 10-08-2012 19:50:49 (typo) ]
haha die klant heb ik ook al eens gehad, liep toen uit tot half 2.....
quote:
Oja vergeten te melden, regio apeldoorn, bel ze a.s. maandag even wellicht dat ze nog wat te doen hebben voor dinsdag! En misschien dat het inderdaad zo is dat je eerst moet bellen omdat je nog niet in het overzicht staat
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 20:13 schreef Peter1612 het volgende:[..]
Oja vergeten te melden, regio apeldoorn, bel ze a.s. maandag even wellicht dat ze nog wat te doen hebben voor dinsdag! En misschien dat het inderdaad zo is dat je eerst moet bellen omdat je nog niet in het overzicht staat
Hoewel ik betwijfel of ze daar werken met state of the art systemen, maakt het niet zoveel uit dat je pas net in dienst bent. Ze zien gewoon de beschikbaarheid per regio. Eerste keer even bellen kan geen kwaad. Als je wat vaker werkt begint de planning je vanzelf een beetje te kennen / herinneren als ze je in het overzicht zien staan

. Volgens mij is het nu alleen zo dat je in principe niet meer mag bellen voor werk, maar als je nog niet gewerkt hebt kan het vast geen kwaad.
ARRGH!!!!!!!! Wat een KUTSYSTEEM is die OV-SHITKAART!! Ik heb afgelopen vrijdag 24 euro aan check uit problemen gehad.
Toen ik incheckte op een station bij de NS ging het gewoon goed, maar toen ik wilde uitchecken op m'n eindbestemming zei hij dat ik ingecheckt was. Dat betekent dus dat ik 2 keer niet ben uitgecheckt en dat er dus 20 euro is afgeschreven. Daarnaast kon ik in de bus niet meer uitchecken dus weer 4 euro eraf. En dit kan ik natuurlijk niet declaren bij easyway voor gemaakte ov-kosten.
IK WIL M'N GELD TERUG, NU!!!!!!!!!!!!
Je doet gewoon wat verkeerd. De OV-chipkaart werkt prima en, ik vind, makkelijker dan al die kaartjes kopen.
quote:
Ja, dit. Ik snap al dat gehaat ook niet zo. OV-chipkaart en ik =
Nee.
OV Chipkaart werkt perfect! Alleen QBuzz Groningen is heel traag met transacties, dat is wel irritant met ritbon opsturen.
Klopt, ook Qbuzz Friesland is daar erg traag mee. Best wel vervelend omdat ik gewend ben alles direct te verwerken. Anders vergeet ik het toch of raak ik het kwijt.
Vanochtend nog gebeld om te werken. Dus ik blij!
Wieuwerd - Zoetermeer en Zoetermeer - Utrecht. In een turboloze Mondeo 1.6.. En een C5 1.6THP. Maar begint alweer goed met de trein, 5 minuten vertraging, hoop dat ik m'n aansluiting haal!
quote:
Haha, die A7 heb ik ingezonden
Heb jij even mazzel!
Auto ophalen uit Italië is ook niet mis!
quote:
Een auto uit 't zuiden ophalen is iets waar ik ook de hele zomer al op hoop. Maar dan moet je gewoon super veel geluk hebben.
En weer in de trein richting huis. Vanochtend eerst een Mondeo 1.6 met 125pk. Weet niet waar alle pk's gebleven zijn, want een Megane met 90pk is sneller..
Daarna in een nieuwe C5 tourer,1.6 met turbo. Dat ging al stukken beter, al wint de Mondeo het natuurlijk qua rijgedrag.
quote:
Wie doet dat dan?
Edit: Zie het al, op FB..
Idd, erg leuk!
Nee.
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 17:21 schreef S-RS het volgende:Tering dit geloof je toch niet. Was net met m'n telefoon aan het kutten. En werd gebeld maar was uiteraard net van plan om op de plek te drukken waar je ook mee ophangt als je wordt gebeld. Direct terug gebeld maar ze hadden al een ander. *#^$*#^#*


Mijn derde rit vandaag werd dus geannuleerd. Ik moest een Crafter ophalen bij onze grote vrienden van de post. Daar aangekomen werd ik geconfronteerd met een leeg terrein en niemand die op de bel reageerde. Toevallig kwam er net iemand aangereden van het naastliggende bedrijf, dus aan die man even gevraagd of dat het terrein van de post was. Antwoord: tot een week geleden wel ja, maar ze zijn verhuisd.
Ik had dus een oud adres gekregen. EW bellen, wachten op antwoord en uiteindelijk het telefoonnummer gekregen van de CP, maar geen nieuw adres. Dus ik die CP bellen (nummer stond niet in de ritinfo), maar die nam niet op. Weer EW gebeld, die vonden het handiger om me het nummer van ER te geven (onze favoriete verhuurder ja) zodat ik rechtstreeks met hun kon praten. Dus die opgebeld, die zouden de CP even mobiel bellen. Na weer een tijdje wachten bleek dat desbetreffende Crafter al was opgehaald

Dus na 3 kwartier wachten en bellen kon ik weer terug naar huis.
Andere ritten gingen vlekkeloos en ik was weer eens in Almere, voor het eerst dit kalenderjaar pas
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 18:39 schreef Irritatie100 het volgende:[..]

Mijn derde rit vandaag werd dus geannuleerd. Ik moest een Crafter ophalen bij onze grote vrienden van de post. Daar aangekomen werd ik geconfronteerd met een leeg terrein en niemand die op de bel reageerde. Toevallig kwam er net iemand aangereden van het naastliggende bedrijf, dus aan die man even gevraagd of dat het terrein van de post was. Antwoord: tot een week geleden wel ja, maar ze zijn verhuisd.
Ik had dus een oud adres gekregen. EW bellen, wachten op antwoord en uiteindelijk het telefoonnummer gekregen van de CP, maar geen nieuw adres. Dus ik die CP bellen (nummer stond niet in de ritinfo), maar die nam niet op. Weer EW gebeld, die vonden het handiger om me het nummer van ER te geven (onze favoriete verhuurder ja) zodat ik rechtstreeks met hun kon praten. Dus die opgebeld, die zouden de CP even mobiel bellen. Na weer een tijdje wachten bleek dat desbetreffende Crafter al was opgehaald

Dus na 3 kwartier wachten en bellen kon ik weer terug naar huis.
Andere ritten gingen vlekkeloos en ik was weer eens in Almere, voor het eerst dit kalenderjaar pas

Wat een gezeik. Waarom regelt EW zelf niet al die telefoontjes even voor je? Het is toch nooit de bedoeling dat de chauffeur met al die partijen zit te bellen?
Ik laat mijn baas dat soort dingen altijd oplossen inderdaad. Ga niet mijn hele belbundel erdoorheen rammen, krijg ik immers niets van terug.
Gisteren 11 transacties gedaan met de ov-chipkaart (bij verschillende vervoerders). Er staat nog niets op mijn transactieoverzicht, terwijl de NS en de GVB normaal wel snel is. Krijg je bij die transactieoverzichten die je kunt printen op het station wel alle transacties te zien?
Laatst heeft het bij mij een week geduurd, dus gewoon even wachten. Die transactieoverzichten op het station zie je alleen de laatste tien geloof ik. Bij welke apparaten kan je die eigenlijk laten printen?
Zo gister een fantastisch dagje ov'en gehad...
3x een bus om naar het ophaaladres in het Westland te komen.
uurtje gereden met een Audi A4 van het vorige model naar Meerkerk.
3x een bus om naar Houten te komen
twintig minuten met een C4 Grande Picasso waar ik nog net niet zeeziek van werd.
uur met de bus naar utrecht en daarna nog 40 min treinen en 30 min trammen...
Vandaag weer zo'n deinbak C4 Picasso naar Almere brengen.
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2012 09:12 schreef MuurStraat het volgende:Ik laat mijn baas dat soort dingen altijd oplossen inderdaad. Ga niet mijn hele belbundel erdoorheen rammen, krijg ik immers niets van terug.
Wij krijgen er tenminste nog íets van terug, 35 cent per rit ofzo

Maar ik vond het niet vervelend, ik maak m'n bundel toch bijna nooit op en ik kan m'n minuten meenemen naar de volgende maand

Ook alweer gebeld voor morgen. Vlaardingen - Leiden met een Audi A6 en Leiderdorp - Meerkerk met een Volvo S60.
DrSnuggle
Jaaa kerel
DrSnuggle
Jaaa kerel
quote:
Niet slecht!
Wat ik overigens vaak doe is op de kaartenautomaat mn transactieoverzicht bekijken en daar een foto van maken. Vervolgens in paint even omcirkelen welke transacties voor welke rit zijn en dan dat opsturen. Ik hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. Na een week wachten op dat online overzicht weet ik het echt allemaal niet meer....
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2012 13:48 schreef maxmin het volgende:[..]
Wat ik overigens vaak doe is op de kaartenautomaat mn transactieoverzicht bekijken en daar een foto van maken. Vervolgens in paint even omcirkelen welke transacties voor welke rit zijn en dan dat opsturen. Ik hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. Na een week wachten op dat online overzicht weet ik het echt allemaal niet meer....
Die kun je ook printen toch? Ik heb trouwens voor weekend ritten ook gewoon een foto gemaakt van het scherm. Dat was geen probleem.
Vandaag nog een spoedje gekregen. Groningen naar Amersfoort in een V60. Toch nog 5,25uur. Verzacht de pijn weer een beetje dat ik hem perongelijk wegduwde gisteren

@irritatie
Haha. Kut is dat. Heb zo ook een keer een uur staan kutten en rond bellen bij die lui. Uit eindelijk met de trein weer vertrokken
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2012 14:20 schreef S-RS het volgende:[..]
Die kun je ook printen toch? Ik heb trouwens voor weekend ritten ook gewoon een foto gemaakt van het scherm. Dat was geen probleem.
Ik denk dat dat nu niet meer genoeg is, zo'n foto voldoet denk ik niet aan de voorwaarden van de belastingdienst.
quote:
Oh ja, dat moet tegenwoordig voor de belastingdienst... Dat was ik even vergeten en zou idd wel eens verkeerd kunnen zijn nu.
Op één busreis na is mijn chipkaartoverzicht nu wel bijgewerkt. Ik dacht altijd dat dat 's nachts gebeurde.
Nee, GVB. Qbuzz is tegenwoordig vrij snel.