abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115370408
quote:
Politie adviseert bewoners te vluchten bij woningoverval
Slachtoffers van een woningoverval kunnen het beste vluchten als ze gezond willen blijven. Dat zegt de politie na nieuw onderzoek. En wie niet kan vluchten, moet rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt. Dat meldt het AD.

Uit het onderzoek naar honderden woningovervallen blijkt dat bewoners in bijna de helft van de gevallen gewond raken. Dat komt meestal doordat ze zich verzetten, zegt landelijk overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie.

'Een overal komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op. Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren', aldus Van der Stap.

Er waren vorig jaar in Nederland bijna achthonderd overvallen. In 20 procent van de gevallen is het slachtoffer ondernemer. Ook ouderen zijn een geliefd doelwit van criminelen. Gisteren waren er onder meer woningovervallen in Voorthuizen (waarbij een dode viel) en Zeist.
Waarom geeft de politie zo'n slecht advies?

Waarom mogen burgers zich niet zelf verdedigen met geschikte wapens, Stroomstootwapens of andere niet dodelijke wapens moeten hier net als in andere EU landen vrij verkrijgbaar zijn. De daders kunnen er nu ook heel gemakkelijk één kopen over de grens.

[ Bericht 44% gewijzigd door Frutsel op 10-08-2012 13:25:27 (bron toegevoegd) ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_115370438
De daders zijn beschermende beroepen! :(
pi_115370481
Dit is echt niet te geloven. Advies geven om de dader zijn gang te laten gaan en niets doen. Yeah right.......
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:10:37 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370540
Kan TS misschien ook fatsoenlijk citeren of zit ie nog op de basisschool?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:11:05 #5
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_115370550
Hulpeloos toekijken :')
Wat is dat nou voor n advies 8)7
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_115370551
En toch heeft de politie gelijk.

In Amerika zijn ze zo voor zichzelf kunnen verdedigen en toch blijkt dat daar niemand (misschien zelden, maar ik ken geen woorbeelden)een inbreker neerschiet.
Dat komt omdat de inbreker, anders dan de huiseigenaar, is voorbereid op zich moeten verdedigen en een wapen al in de aanslag heeft. Huiseigenaar moet het nog gaan pakken en aangezien je het feitelijk ook niet geladen in zicht mag hebben liggen in veel staten, moet je ook nog gaan laden. In die tijd kan de inbreker al lang aanvallen of vluchten.

Tegen inbrekers die met geweld iemand overmeesteren om binnen te komen, kun je je ook niet verdedigen, je komt niet met een wapen naar de deur, je zit niet met een wapen in je woonkamer.
Voordat je kunt reageren, ben je al overmeesterd. Zij hebben nl het voordeel van de verrassing.

Daarbij ben je, als het goed is gewoon verzekerd, en kun je dus je spullen weer claimen.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_115370581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:59 schreef paulgo het volgende:

Waarom mogen burgers zich niet zelf verdedigen met geschikte wapens, Stroomstootwapens of andere niet dodelijke wapens moeten hier net als in andere EU landen vrij verkrijgbaar zijn. De daders kunnen er nu ook heel gemakkelijk één kopen over de grens.
Omdat wapen in handen van mensen die er niet mee om kunnen gaan gevaarlijk zijn. Die dingen zijn niet "niet dodelijk" maar "minder dodelijk" (less lethal). Ook is het niet gemakkelijk om zeop een juiste te gebruiken. (e.g er voor zorgen dat de inbreker neer gaat en neer blijft, niet pissed wordt en je kop inslaat)

En jezelf verdedigen in zo'n situatie loopt vaak slechter af. Want het escaleert, wat denk je dat een of andere roofovervaller doet als je hem net niet raakt met een stroomstootwapen of mist met je pepperspray. Een garantie voor een trap tegen je schedel of erger. :%

Wat heb je liever, dat je je kinderen moet uitleggen dat het even duurt voor jullie je spullen terugkrijgen van de verzekering en er een nieuw slot op de deur komt.

Of Mama laten uitleggen dat Papa zo nodig de held moest spelen en over 4 dagen de begrafenis is. :{

Ik ben wel een mietje dan :Z *O*
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:17:24 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370667
Alsof de politie dit zegt om daders vrij te pleiten. Het is puur een veiligheidsadvies, op ervaring en feiten gebaseerd. Dat de gemiddelde onderbuikburger een inbreker graag zou kapot-taseren, zegt vooral iets over diens eigen rotte fantasiewereld. Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren.
pi_115370755
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:17 schreef Ringo het volgende:
Alsof de politie dit zegt om daders vrij te pleiten. Het is puur een veiligheidsadvies, op ervaring en feiten gebaseerd. Dat de gemiddelde onderbuikburger een inbreker graag zou kapot-taseren, zegt vooral iets over diens eigen rotte fantasiewereld. Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren.
Flikker op. Als het kan, kan een woningovervaller van mij een hartelijk welkom genieten in de vorm van een deegroller, honkbalknuppel en andere soorten bende wat ik als geïmproviseerd wapen kan gebruiken.
Volgens mij bestaat er ook ergens een wet op huisvrede en zelfverdediging. Dus...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:30:05 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Flikker op. Als het kan, kan een woningovervaller van mij een hartelijk welkom genieten in de vorm van een deegroller, honkbalknuppel en andere soorten bende wat ik als geïmproviseerd wapen kan gebruiken.
Volgens mij bestaat er ook ergens een wet op huisvrede en zelfverdediging. Dus...
Veel plezier en geluk, Captain Keyboard. Het enige dat de politie wil zeggen, is dat dat soort zelfverdedigingsstrategieën vaak op méér geweld uitdraaien.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:30:31 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115370882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:05 schreef TheClown1 het volgende:
Dit is echt niet te geloven. Advies geven om de dader zijn gang te laten gaan en niets doen. Yeah right.......
Tjah, we zijn niet allemaal Chuck Norris of Steven Seagal. Als een mafkees met een wapen je huis binnen dringt kun je je maar beter gedeisd houden als je leven/gezondheid je lief is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:32:32 #12
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_115370919
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Tjah, we zijn niet allemaal Chuck Norris of Steven Seagal. Als een mafkees met een wapen je huis binnen dringt kun je je maar beter gedeisd houden als je leven/gezondheid je lief is.
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:32:36 #13
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115370920
De politie is je beste vriend...NOT
pi_115370922
Wat inderdaad in ee eerdere post al is gezegd: de "dader" is er meestal op voorbereid om zich ergens uit te moeten vechten. En dan ben je als slachtoffer 99 van de 100 keer gewoon te laat, mocht je jezelf willen verdedigen.

Typisch voorbeeld: mijn zwagertje heeft 2 jaar geleden een inbreker betrapt in zijn eigen huis. 's Nachts om een uur of 3 hoort hij gerommel beneden, loopt de trap af en betrapt meneer de inbreker midden in de woonkamer. Die zet het op een schreeuwen en komt met een schroevendraaier in zn hand naar mn zwager gerend... Helaas, voor meneer de inbreker, is mijn zwager een goed geoefende bokser en kan het een en ander redelijk "ontwijken"...
Gevolgen: ambu voor meneer de inbreker... (neusje kapot, dikke oogjes, lichtje uit...) en een politiebusje voor mijn zwager... Mocht hij op het politiebureau uit gaan leggen waarom hij die inbreker zo toegetakeld heeft... Uitkomst was dat mijn zwager onder het mom van huisvredebreuk/zelfverdediging gehandeld heeft, maar wel "geluk" heeft dat meneer de inbrekert hem niet aangeklaagd heeft voor mishandeling...
pi_115370926
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_115370939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:32 schreef maickeltje het volgende:
De politie is je beste vriend...NOT
Wel de vriend met de meeste realiteitszin en beste advies. Stoer doen werkt in films, in de praktijk draait het meestal op een stille tocht uit.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:34:41 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115370960
Mijn huis zit al vol booby-traps sinds ik terug gekomen ben uit 'nam. :(
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:36:10 #18
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_115370985
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
:')
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_115370994
Ik help de overvallers met het inpakken van mijn spulletjes.

Zij blij, politie blij, iedereen blij.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_115371018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:11 schreef Cavalinho het volgende:

In Amerika zijn ze zo voor zichzelf kunnen verdedigen en toch blijkt dat daar niemand (misschien zelden, maar ik ken geen woorbeelden)een inbreker neerschiet.
Dat komt omdat de inbreker, anders dan de huiseigenaar, is voorbereid op zich moeten verdedigen en een wapen al in de aanslag heeft. Huiseigenaar moet het nog gaan pakken en aangezien je het feitelijk ook niet geladen in zicht mag hebben liggen in veel staten, moet je ook nog gaan laden. In die tijd kan de inbreker al lang aanvallen of vluchten.

Tegen inbrekers die met geweld iemand overmeesteren om binnen te komen, kun je je ook niet verdedigen, je komt niet met een wapen naar de deur, je zit niet met een wapen in je woonkamer.
Voordat je kunt reageren, ben je al overmeesterd. Zij hebben nl het voordeel van de verrassing.

Daarbij ben je, als het goed is gewoon verzekerd, en kun je dus je spullen weer claimen.
Helemaal waar.

Maar de manier waarop ze het nu vertellen is wel een beetje belachelijk, in de trant van 'blijf gewoon maar staan en geef ze alles wat ze willen'.
Natuurlijk zal dat tot minder geweld leiden (hoop je). Maar je moet wel heel veel zelfcontrole hebben, wil je maar ja en amen zeggen terwijl ze je huis binnen dringen en je familie bedreigen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_115371034
Goed advies.

Maar magazijn leegschieten is leuker.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:38:47 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115371043
Logisch. Zij doen zelf immers ook niets. En de rechters ook niet. Het zou wel heel raar zijn voor de overvallende Oostblokker dat burgers dan opeens moeilijk gaan lopen doen. Dat zijn ze niet gewend in Nederland.
Wachten is het op het moment dat de politie adviseert deuren en ramen niet meer af te sluiten, om braakschade en eventuele verwondingen bij het inbrekend personeel te voorkomen. Gewoon je spullen ingepakt in de gang laten staan, deur open en vriendelijk uitzwaaien als ze langs geweest zijn. Aangifte doen heeft toch geen zin.
The End Times are wild
pi_115371055
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Helemaal waar.

Maar de manier waarop ze het nu vertellen is wel een beetje belachelijk, in de trant van 'blijf gewoon maar staan en geef ze alles wat ze willen'.
Natuurlijk zal dat tot minder geweld leiden (hoop je). Maar je moet wel heel veel zelfcontrole hebben, wil je maar ja en amen zeggen terwijl ze je huis binnen dringen en je familie bedreigen.
Ik denk dat het wel een goede gedachte is om zo'n situatie mee in te gaan. Mocht ik bij de open haard staan toe te kijken zoals aanbevolen, en de inbreker draait me z'n rug toe, kan ik hem altijd nog met de pook in de nek slaan.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:40:15 #24
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wel de vriend met de meeste realiteitszin en beste advies. Stoer doen werkt in films, in de praktijk draait het meestal op een stille tocht uit.
Ja de politie is heel realistisch...boven op een brug staan laseren en niets doen met een tip om een paar grote jongens op te pakken.

Realistisch? Ja want de politie is zelf ook bang.
pi_115371109
Mogen we ook niet meer BOE!!! roepen, zoals Piet Hein Donner ons leerde? ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_115371115
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:40 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Ja de politie is heel realistisch...boven op een brug staan laseren en niets doen met een tip om een paar grote jongens op te pakken.

Realistisch? Ja want de politie is zelf ook bang.
Oh? Ik zag anders een vrouwelijke agent toch wel degelijk achter onze autoradio-dief aangaan, die ze stomtoevallig op heterdaad betrapte. Helaas kon ze haar hond niet loslaten, omdat er nog wat publiek terugkwam uit de kroegen etc, maar die agente was echt niet bang hoor.
pi_115371160
Maar wat als zo'n overvaller de bewoner(s) alsnog het ziekenhuis in mept, zoals ook regelmatig het geval is.
pi_115371246
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:44 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Maar wat als zo'n overvaller de bewoner(s) alsnog het ziekenhuis in mept, zoals ook regelmatig het geval is.
Dat is vermoedelijk één van de redenen waarom de politie dit gezegd heeft. ;) Ik zou er kapot van zijn, en me zwaar aangetast in mijn privacy voelen, maar het zijn uiteindelijk maar materiële dingen. Mocht een inbreker/wie dan ook mijn geliefden fysiek bedreigen, dan is het uiteraard een ander verhaal.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:52:06 #29
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Oh? Ik zag anders een vrouwelijke agent toch wel degelijk achter onze autoradio-dief aangaan, die ze stomtoevallig op heterdaad betrapte. Helaas kon ze haar hond niet loslaten, omdat er nog wat publiek terugkwam uit de kroegen etc, maar die agente was echt niet bang hoor.
Een autoradio dief...wat waarschijnlijk een junk is durven ze wel aan.
Ik heb het hier over de echte grote jongens... die gappen geen autoradio.
pi_115371539
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:52 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Een autoradio dief...wat waarschijnlijk een junk is durven ze wel aan.
Ik heb het hier over de echte grote jongens... die gappen geen autoradio.
Junks doen geen inbraken, en georganiseerde bendes jatten geen airbags? Het is niet zo zwart/wit, en het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat zeker niet alle agenten bange watjes zijn die hun auto het liefste niet uitkomen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:06:37 #31
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Junks doen geen inbraken, en georganiseerde bendes jatten geen airbags? Het is niet zo zwart/wit, en het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat zeker niet alle agenten bange watjes zijn die hun auto het liefste niet uitkomen.
Nee je hebt overal wel een paar uitzonderingen.
Zo kan ik je nog tal van voorbeelden geven.
De meeste zijn gewoon te bang om die auto maar uit te komen
pi_115373489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat staat je natuurlijk vrij. De politie geeft alleen aan dat de kans dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt niet heel groot is.
pi_115373617
Laat het maar over je heen komen als makke schaapjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_115373640
quote:
Ja ga maar rustig door met beweren dat je je altijd koest moet houden tegen overvallers. Die lui slaan juist vooral ook zulke bangerikken finaal in elkaar. Zulke roofdieren zoeken juist zulke gemakkelijke prooien op.

Het advies voor geweldloosheid werkt gewoon niet in alle gevallen. Kijk maar naar de Hein-ontvoering.

Walgelijk dat je het meteen over onderbuikburgers hebt. Zo'n denigrerende vooringenomen houding tegen over slachtoffers komt hier in deze onrechtsstaat helaas vaker voor
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_115373744
quote:
Dat staat je natuurlijk vrij. De politie geeft alleen aan dat de kans dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt niet heel groot is.
Maar de heren agenten vergeten te melden dat ze je tegenwoordig hartstikke dood slaan voor een paar Euro. Het maakt niet uit of je wel iets / niets doet.
pi_115374178
Domme mensen hier. De politie zegt niet dat je je niet mag verdedigen, er staat alleen dat het statistisch gezien overstandig is om een wapen te trekken bij een woningoverval omdat er dan meer kans is dat je zelf gewond raakt. Geen mening, maar een feit.
pi_115374446
Inhoudelijk hebben ze gelijk, maar het is niet aan de politie om dit soort tips te geven. Ik vind dat er zelfs een behoorlijk slecht signaal vanuitgaat.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:12:20 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_115375108
"Woordvoerder van de vakbond van overvallers reageert positief op uitspraken politie."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_115375258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:32 schreef Red1980 het volgende:
Wat inderdaad in ee eerdere post al is gezegd: de "dader" is er meestal op voorbereid om zich ergens uit te moeten vechten. En dan ben je als slachtoffer 99 van de 100 keer gewoon te laat, mocht je jezelf willen verdedigen.

Typisch voorbeeld: mijn zwagertje heeft 2 jaar geleden een inbreker betrapt in zijn eigen huis. 's Nachts om een uur of 3 hoort hij gerommel beneden, loopt de trap af en betrapt meneer de inbreker midden in de woonkamer. Die zet het op een schreeuwen en komt met een schroevendraaier in zn hand naar mn zwager gerend... Helaas, voor meneer de inbreker, is mijn zwager een goed geoefende bokser en kan het een en ander redelijk "ontwijken"...
Gevolgen: ambu voor meneer de inbreker... (neusje kapot, dikke oogjes, lichtje uit...) en een politiebusje voor mijn zwager... Mocht hij op het politiebureau uit gaan leggen waarom hij die inbreker zo toegetakeld heeft... Uitkomst was dat mijn zwager onder het mom van huisvredebreuk/zelfverdediging gehandeld heeft, maar wel "geluk" heeft dat meneer de inbrekert hem niet aangeklaagd heeft voor mishandeling...
Dat meen je niet? Wat voor nsb-acties zijn dat dan? politie die aan de kant van de inbreker staat. Dit is toch van de zotte? Ik moet toch geen rekening houden met de inbreker als mijn leven op het spel staat? Ik doe zelf aan thaiboksen en in de erecode staat duidelijk dat je vechtsport mag gebruiken enkel in levensbedreigende situaties.
pi_115376097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:55 schreef CafeRoker het volgende:
Inhoudelijk hebben ze gelijk, maar het is niet aan de politie om dit soort tips te geven. Ik vind dat er zelfs een behoorlijk slecht signaal vanuitgaat.
Het is wel aan de politie om dit soort tips te geven. Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken, en bovendien zijn zij degenen die toegang hebben tot deze informatie.
pi_115376131
Ah kijk, de politie schrijft hun eigen tactieken ook aan ons voor.
Conscience do cost.
pi_115376466
quote:
Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken
Precies...en op welke manier maakt dit advies de samenleving veiliger??

Op geen enkele manier...
pi_115376627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:53 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Precies...en op welke manier maakt dit advies de samenleving veiliger??

Op geen enkele manier...
Nou ja, voor de overvallers wordt het "werk" toch echt wel veiliger als de slachtoffers geen verzet meer bieden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_115376639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:40 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Het is wel aan de politie om dit soort tips te geven. Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken, en bovendien zijn zij degenen die toegang hebben tot deze informatie.
De politie maakt het op deze manier voor de inbrekers veiliger en effent het pad voor ze zodat ze nog makkelijker over die grens van wel of niet inbreken heenstappen.
De burger voelt zich nu helemaal niet meer beschermd, die mag alleen nog heel zachtjes "boe" roepen bij wijze van verdediging.
pi_115376774
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De politie maakt het op deze manier voor de inbrekers veiliger en effent het pad voor ze zodat ze nog makkelijker over die grens van wel of niet inbreken heenstappen.
De burger voelt zich nu helemaal niet meer beschermd, die mag alleen nog heel zachtjes "boe" roepen bij wijze van verdediging.
Niet te hard inderdaad, anders kan mijnheer de overvaller door de schrik worden getraumatiseerd. Zachtjes in jezelf boe roepen mag uiteraard wel.
pi_115376954
quote:
Geert: 'Bent u het met ons eens dat mensen het recht hebben hun huis en haard te verdedigen bij inbraak en dat men de inbrekers niet op koffie met gebak hoeft te trakteren?'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ie-belachelijk.dhtml
Even kijken of Hero al iets heeft getwitterd.
pi_115377129
Opeens is de wereld te klein zo lijkt het.

Je spullen zijn verzekerd voor ene groot gedeelte . Als je je leven in de weegschaal wil leggen is er niemand die je tegenhoudt . Het enige wat de politie hier doet is adviseren om je leven niet in de weegschaal te leggen als dat niet nodig is.
pi_115377255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:12 schreef Chadi het volgende:

Je spullen zijn verzekerd voor ene groot gedeelte . Als je je leven in de weegschaal wil leggen is er niemand die je tegenhoudt . Het enige wat de politie hier doet is adviseren om je leven niet in de weegschaal te leggen als dat niet nodig is.
Je bedoelt: het enige wat de politie doet is mensen overhalen een carriere als inbreker te overwegen en mensen die (al dan niet in een impuls) hun bezittingen wel verdedigen een poot onder de stoel vandaan zagen.
pi_115377332
Misschien handig om een duidelijke scheiding tussen bericht en commentaar te maken (incl bron).
Oh, and that's a bad miss!
pi_115377348
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Even kijken of Hero al iets heeft getwitterd.
Om te janken weer dit soort dingen :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je bedoelt: het enige wat de politie doet is mensen overhalen een carriere als inbreker te overwegen en mensen die (al dan niet in een impuls) hun bezittingen wel verdedigen een poot onder de stoel vandaan zagen.
:') Wat een onzin. De politie weet dat burgers vaker gewond raken als ze zich verdedigen. Dus is het een logisch advies om mensenlijk leed te voorkomen. Spullen kunnen vervangen worden, mensen niet.
pi_115377351
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is onzin want als inbreker ben je nog steeds niet zeker dat een burger geen geweld tegen jou gebruikt
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:19:28 #52
241662 Jian
Well, well, well
pi_115377359
Als je mijn huis betreedt zonder mijn toestemming met de bedoeling het leeg te roven dan ben je wat mij betreft vogelvrij. Als ik de kans krijg ram ik je volledig total loss met wat er dan ook voor handen is. Verstandig? wellicht niet, maar dat zien we dan wel weer!
Sommige makke schapen ........ :{w
pi_115377416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Tchock het volgende:
:') Wat een onzin. De politie weet dat burgers vaker gewond raken als ze zich verdedigen. Dus is het een logisch advies om mensenlijk leed te voorkomen. Spullen kunnen vervangen worden, mensen niet.
Als dit leidt tot meer overvallen kan dit ook tot meer gewonde burgers leiden vriend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Chadi het volgende:
Dat is onzin want als inbreker ben je nog steeds niet zeker dat een burger geen geweld tegen jou gebruikt
Ja, want jullie experts in de sociologie kunnen mij natuurlijk meteen vertellen dat dit woningovervallen niet aanmoedigt. :')
pi_115377447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als dit leidt tot meer overvallen kan dit ook tot meer gewonde burgers leiden vriend.

[..]

Ja, want jullie experts in de sociologie kunnen mij natuurlijk meteen vertellen dat dit woningovervallen niet aanmoedigt. :')
Hoezo? krijg jij opeens neigingen om inbraken te gaan plegen dan?
pi_115377518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waarom zou het tot meer overvallen leiden? :') Denk je dat mensen nu denken: 'Oh, ze vechten toch niet terug, even een huisje meepikken'? Inbrekers zijn meestal toch al gewapend, anders gaf de politie dit advies niet, dus waarom zou ze het een reet uitmaken of er teruggevochten wordt :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:23:39 #56
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_115377529
quote:
Dit. :{w
pi_115377557
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Om te janken weer dit soort dingen :')

[..]

Menselijk leed kan voorkomen worden als inbrekers en overvallers weten dat de burger tot het uiterste beschermd wordt. Nu geeft de politie inbrekers en overvallers een vrijbrief tot het berokkenen van menselijk leed .
Het inbrekersgilde viert een feestje nu :')
pi_115377587
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom zou het tot meer overvallen leiden? :') Denk je dat mensen nu denken: 'Oh, ze vechten toch niet terug, even een huisje meepikken'? Inbrekers zijn meestal toch al gewapend, anders gaf de politie dit advies niet, dus waarom zou ze het een reet uitmaken of er teruggevochten wordt :')
Eh, ja?
pi_115377611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Menselijk leed kan voorkomen worden als inbrekers en overvallers weten dat de burger tot het uiterste beschermd wordt. Nu geeft de politie inbrekers en overvallers een vrijbrief tot het berokkenen van menselijk leed .
Het inbrekersgilde viert een feestje nu :')
Hoe kun je mogelijk een advies van de politie, om geweld te voorkomen, opvatten als 'een vrijbrief tot het berokkenen van menselijk leed'? :?
pi_115377613
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoezo? krijg jij opeens neigingen om inbraken te gaan plegen dan?
Ben je dom ofzo?

Mijn argument is dat dit meer mensen kan verleiden tot inbraak. Een steekproef van n=1 zegt dus niets. Lul niet over dingen waar je geen reet van begrijpt.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:27:13 #61
8781 crew  Frutsel
pi_115377687
quote:
PVV: Overvaladvies belachelijk
De PVV noemt het nieuwe advies van de politie over hoe te handelen bij een woningoverval belachelijk. De partij heeft er Kamervragen over gesteld aan minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie.

In het AD van vandaag adviseert de politie mensen om bij een overval te vluchten. Kan dat niet, dan is rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt het beste, meent de politie.

PVV-leider Geert Wilders noemt dat 'belachelijke' advies een 'verkapte uitnodiging voor crimineel Nederland om woningovervallen te plegen' en hij wil weten of Opstelten het daar mee eens is. Het kabinet van VVD en CDA heeft altijd op het standpunt gestaan dat wie in eigen huis of eigen bedrijf wordt overvallen, het recht heeft zich daar met 'proportioneel geweld' tegen te verdedigen.

Wilders vraagt daar toch nog maar eens naar. 'Bent u het met ons eens dat mensen het recht hebben hun huis en haard te verdedigen bij inbraak en dat men de inbrekers niet op koffie met gebak hoeft te trakteren?'

Uit eerder deze week gepubliceerd onderzoek blijkt overigens dat het aantal woningovervallen in de eerste helft van 2012 met 9 procent is gedaald.
pi_115377715
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe kun je mogelijk een advies van de politie, om geweld te voorkomen, opvatten als 'een vrijbrief tot het berokkenen van menselijk leed'? :?
Begrijp je het echt niet?
Als inbrekers weten dat mensen helemaal niets doen om ze tegen te houden wordt de drempel om tot deze misdaden te komen niet alleen verlaagd, maar helemaal weggenomen.
pi_115377719
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:23 schreef Tchock het volgende:
Gast.... de gelegenheid maakt de dief.

Mensen worden niet geboren als inbreker of als niet-inbreker :'). De politie is hier bezig de omstandigheden te verbeteren voor inbrekers, dus kan dit leiden tot meer inbrekers.
pi_115377759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De PVV snapt er werkelijk geen fuck van. Natuurlijk heb je het recht je eigendommen met proportioneel geweld te verdedigen, het enige punt dat de politie probeert te maken is dat het beter is voor je eigen veiligheid om dat niet te doen. Mijns inziens een uitstekend advies.
pi_115377783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Begrijp je het echt niet?
Als inbrekers weten dat mensen helemaal niets doen om ze tegen te houden wordt de drempel om tot deze misdaden te komen niet alleen verlaagd, maar helemaal weggenomen.
Ja, want de enige drempel om te gaan roven is de kans op een terugvechtend slachtoffer? Really?
pi_115377821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, want de enige drempel om te gaan roven is de kans op een terugvechtend slachtoffer? Really?
Het houdt wel tegen , mijns inziens.
pi_115377871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het houdt wel tegen , mijns inziens.
Ja, maar je zegt dat de drempel helemaal wordt weggenomen. Dus jij denkt dat het absoluut het enige is wat jou en mij weerhoudt tot het plunderen van de rest van de straat.
pi_115377893
quote:
Niet de enige drempel, EEN DREMPEL. Als inbreken risicoloos was zou ik nu bij jou langskomen om de boel leeg te halen })
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:33:50 #69
38496 Perrin
pi_115377933
quote:

[..]

Flinke kans lopen om gearresteerd te worden en voor lange tijd in de bak te verdwijnen is een nog hogere drempel. Maar die drempel is er helaas niet.

Met de adviezen om overvallers altijd maar hun gang te laten gaan, wordt de drempel van gevaar lopen voor eigen lijf en leden van de overvaller ook kleiner.

Voor de overvaller dus nauwelijks kans op straf en als het aan de politie ligt ook nog zo min mogelijk kans op klappen of erger.
pi_115378009
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, maar je zegt dat de drempel helemaal wordt weggenomen. Dus jij denkt dat het absoluut het enige is wat jou en mij weerhoudt tot het plunderen van de rest van de straat.
Nou, ik zou sowieso niet uit stelen en overvallen gaan hoor, en ik denk en hoop de meeste mensen niet.
Dus ik hoef daar niet van weerhouden te worden, maar degenen die wel die neigingen hebben zouden tegenwerking horen te krijgen en geen geeffende paadjes.
pi_115378130
quote:
Dat meen je niet? Wat voor nsb-acties zijn dat dan? politie die aan de kant van de inbreker staat. Dit is toch van de zotte? Ik moet toch geen rekening houden met de inbreker als mijn leven op het spel staat? Ik doe zelf aan thaiboksen en in de erecode staat duidelijk dat je vechtsport mag gebruiken enkel in levensbedreigende situaties.
Helaas mag je in Nederland niet voor eigen rechter spelen. Maar het is wel zo dat de politie dit hem op zo'n manier vertelde dat je er uit kon halen dat ze het ook wel mooi vonden... (mogen ze officieel weer niet zeggen natuurlijk...)...
pi_115378228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

De PVV snapt er werkelijk geen fuck van. Natuurlijk heb je het recht je eigendommen met proportioneel geweld te verdedigen, het enige punt dat de politie probeert te maken is dat het beter is voor je eigen veiligheid om dat niet te doen. Mijns inziens een uitstekend advies.
Helaas weet ik beroepshalve meer van de achtergronden van zulke daders. Als ze een gewelddadige tegenreactie verwachten haken de meeste al af. Ze kiezen echt een gemakkelijk doelwit. Als je niks doet is de kans op dodelijke afloop statistisch kleiner. Echter sommige wraaklustige daders, die tegelijk mensen overhoop willen steken, moedig je zelfs aan door een geweldloze houding. Bij daders van zulke steekpartijen bij overvallen, moet je juist wel van je afslaan. Dan gaan ze eerder er van door.
Bij overvallen met een vuurwapen( mits NIET een nepwapen) is het wel raadzaam snel weg te rennen of de dader niet extra op te fokken. Als het een nepwapen is kan de dader wel beter overmeesterd worden voordat hij de aanwezigen kan vastbinden
pi_115378267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Flinke kans lopen om gearresteerd te worden en voor lange tijd in de bak te verdwijnen is een nog hogere drempel. Maar die drempel is er helaas niet.

Met de adviezen om overvallers altijd maar hun gang te laten gaan, wordt de drempel van gevaar lopen voor eigen lijf en leden van de overvaller ook kleiner.

Voor de overvaller dus nauwelijks kans op straf en als het aan de politie ligt ook nog zo min mogelijk kans op klappen of erger.
En daarentegen wordt je wel door alle instanties aangepakt als je je spullen verdedigt en terugvecht.
pi_115378327
Veel fokkers hier zijn simpele telegraaflezers.
pi_115378338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:43 schreef stekelzwijn het volgende:
En daarentegen wordt je wel door alle instanties aangepakt als je je spullen verdedigt en terugvecht.
Dit dus.

En nu kunnen ze je ook vertellen dat je tegen advies van de politie hebt gehandeld als je "terugvecht". O dat ook nog consequenties heeft weet ik niet maar het kan nooit goed zijn.
pi_115378363
omg, soortgelijk advies wordt vrouwen bij een poging tot verkrachting al decennia gegeven, als je niet weg kan komen en je wil het overleven kan je je beter niet verzetten. En dat vindt iedereen heel verstandig, beter een trauma dan dood, dat je het overleefd is immers het meest belangrijke.
Maar als het om spulletjes gaat telt dat ineens niet meer, die spullen zijn ineens wel belangrijker dan je leven?
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:46:08 #77
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_115378408
Wat een achterlijk advies zeg :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:46:45 #78
241662 Jian
Well, well, well
pi_115378433
Ja, die inbrekers van tegenwoordig, edele, aimabele jongens met een echte beroepscode; "als jij geen geweld naar mij gebruikt dan gebruik ik het ook niet naar jou", dan steel ik alleen je spullen en wens je daarna een goede nacht en stop je desnoods nog even in en dan vertrek ik weer, no hard feelings. Toffe gasten als je ze niets in de weg legt. Dus je laat ze hun gang gaan, wijst ze zo nodig gedwee de weg naar je kostbaarheden en smeert onderdanig nog een boterhammetje voor ze voor onderweg, alles in de hoop dat ze zich aan die code houden en als je geluk hebt doen ze dat ..........

Nee, bedankt :{w
pi_115378467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:45 schreef moussie het volgende:
omg, soortgelijk advies wordt vrouwen bij een poging tot verkrachting al decennia gegeven, als je niet weg kan komen en je wil het overleven kan je je beter niet verzetten. En dat vindt iedereen heel verstandig, beter een trauma dan dood, dat je het overleefd is immers het meest belangrijke.
Maar als het om spulletjes gaat telt dat ineens niet meer, die spullen zijn ineens wel belangrijker dan je leven?
Wie zijn die "iedereen"? Ik in ieder geval niet, en ik weet bijna zeker dat alle mensen die het niet met die advies mbt inbraak eens zijn het daar ook niet mee eens zijn.
pi_115378470
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:44 schreef Kamper86 het volgende:
Dank voor deze uiterst nuttige bijdrage 8)7
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:49:20 #81
38496 Perrin
pi_115378560
quote:
Nee, jij komt met een zinnige bijdrage.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:52:53 #82
241662 Jian
Well, well, well
pi_115378728
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:45 schreef moussie het volgende:
? Huh, waarom dan al die zelfverdedingscursussen voor vrouwen met adviezen als; "schreeuw keihard, duw je hand in zijn gezicht, trap op zijn wreef en knie in zijn kruis" dat is dus opeens niet meer verstandig?
pi_115378772
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wie zijn die "iedereen"? Ik in ieder geval niet, en ik weet bijna zeker dat alle mensen die het niet met die advies mbt inbraak eens zijn het daar ook niet mee eens zijn.
De slachtoffers, diegenen die ermee te maken krijgen. Niet de toetsenbordhelden op internet, die reageren net als mijn kinderen toen het nog kleuters waren, die zijn sterker dan kogels.
pleased to meet you
pi_115378790
quote:
Zegt iemand die Kamper86 als username heeft.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:54:16 #85
241662 Jian
Well, well, well
pi_115378792
quote:
ach, gut :')
pi_115378880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:53 schreef moussie het volgende:
Niet de toetsenbordhelden op internet, die reageren net als mijn kinderen toen het nog kleuters waren, die zijn sterker dan kogels.
Waar heb je het over? Zie jij hier iemand zo reageren? De meeste mensen maken zich zorgen over het signaal dat dit naar inbrekers afgeeft.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:58:20 #87
241662 Jian
Well, well, well
pi_115378970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:53 schreef moussie het volgende:

[..]

De slachtoffers, diegenen die ermee te maken krijgen. Niet de toetsenbordhelden op internet, die reageren net als mijn kinderen toen het nog kleuters waren, die zijn sterker dan kogels.
wann kul, ik denk dat het slachtoffer dat zich gedwee heeft laten verkrachten (vreselijk, begrijp me niet verkeerd) een groter trauma voor de rest van haar leven heeft opgelopen, als diegene die door zich hevig en op de juiste manier te verzetten de dader op de vlucht heeft gejaagd. En ja het kan verkeerd aflopen, maar dat geldt voor beide gevallen.
pi_115379092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Zie jij hier iemand zo reageren? De meeste mensen maken zich zorgen over het signaal dat dit naar inbrekers afgeeft.
Moussie schiet alvast in haar inbrekersverdedigmodus
pi_115379194
als ik in een alleenstaand huis met grote tuin zou wonen nam ik toch echt wel waakhonden, alleen het blaffen schrikt al af
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:03:56 #90
38496 Perrin
pi_115379223
Kijk! Ook alleen maar Telegraaflezers in de reacties bij de Volkskrant.
:X
pi_115379235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Best gevaarlijk inderdaad, het risico dat zo'n inbreker loopt :'(
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:07:34 #92
241662 Jian
Well, well, well
pi_115379375
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zijn ze vast wel tegen verzekerd.
pi_115379418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Daar zijn ze vast wel tegen verzekerd.
Ze zijn iig verzekerd van een welwillende houding van de politie :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:12:59 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115379596
Binnenkort geven ze je het advies even netjes je medewerking te tonen.

"Blieft u ook een kopje koffie?"

"Wilt u misschien een extra zak zodat u ook mijn stereoinstallatie kan meenemen?"

"Mag ik u mijn zeldzame munten verzameling aanbeveling? Ze liggen in het nachtkastje."

"Ah, ik zie dat u uw oog op mijn zilveren servies heeft laten vallen. Een uitstekende keus meneer."

"Zal ik het kenteken van uw auto vast verwisselen met de mijne?"
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:13:24 #95
8781 crew  Frutsel
pi_115379607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon niets doen, toekijken, eventueel vluchten... weg d'r mee...
en als zij dan weglopen ze in hun rug steken of schieten :Y ^^
pi_115379668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:25 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ben je dom ofzo?

Mijn argument is dat dit meer mensen kan verleiden tot inbraak. Een steekproef van n=1 zegt dus niets. Lul niet over dingen waar je geen reet van begrijpt.
_O-
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:19:33 #97
38496 Perrin
pi_115379848
Wat trouwens ook letsel zou schelen is als de politie op straat gratis plattegrondjes gaat uitdelen met daarop aangegeven waar de rijkste mensen wonen die zich zeker niet zullen verzetten bij een overval.
pi_115379854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:52 schreef Jian het volgende:

[..]

? Huh, waarom dan al die zelfverdedingscursussen voor vrouwen met adviezen als; "schreeuw keihard, duw je hand in zijn gezicht, trap op zijn wreef en knie in zijn kruis" dat is dus opeens niet meer verstandig?
Het eerste advies is nog steeds: probeer weg te komen, dat is ook bij zelfverdedigingscursussen het uitgangspunt. Trap in het kruis dus en rennen, dat is het idee erachter. Maar ja, veel hangt af van je eigen postuur en dat van de dader, en van de situatie zelf, als het je dus niet lukt om via een afleidingsmanoeuvre te ontsnappen krijg je ook op zo'n cursus het advies elk verzet te staken en op een kans om alsnog weg te komen te wachten. Zo'n cursus is er in eerste instantie op gericht dat je een plan maakt voor jezelf, je bewust bent van je opties en (on)mogelijkheden, niets is erger dan onvoorbereid door paniek te worden bevangen.
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:28:50 #99
241662 Jian
Well, well, well
pi_115380178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Het eerste advies is nog steeds: probeer weg te komen, dat is ook bij zelfverdedigingscursussen het uitgangspunt. Trap in het kruis dus en rennen, dat is het idee erachter. Maar ja, veel hangt af van je eigen postuur en dat van de dader, en van de situatie zelf, als het je dus niet lukt om via een afleidingsmanoeuvre te ontsnappen krijg je ook op zo'n cursus het advies elk verzet te staken en op een kans om alsnog weg te komen te wachten. Zo'n cursus is er in eerste instantie op gericht dat je een plan maakt voor jezelf, je bewust bent van je opties en (on)mogelijkheden, niets is erger dan onvoorbereid door paniek te worden bevangen.
Hoe kom je erbij?

Passage: Zelfverdediging voor vrouwen

"Ga er in dit soort situaties altijd uit van het ergste. Denk niet bij jezelf dat wanneer je minder tegenstribbelt de aanvaller ook milder zal zijn. Het gaat hier om overleven. In het geval de belager je beetpakt, naar de grond wil werken of anderszins zal je alles moeten geven wat je in je hebt om hem te stoppen. Een cursus zelfverdediging kan hierbij helpen maar het regelmatig beoefenen van een goede vechtsport is nog beter."

http://sport.infonu.nl/ve(...)ie-bij-jou-past.html
pi_115380195
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zegt iemand die Kamper86 als username heeft.
Ja oke, daar heb je me!

In het artikel staat duidelijk als je niks doet is de kans dat je niks gebeurd veel groter. En de politie wil dat er niks met jou gebeurd. Spullen zijn maar spullen.
pi_115380243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Moussie schiet alvast in haar inbrekersverdedigmodus
Ik heb een lief klein hondje dat verschrikkelijk veel lawaai maakt als zij vreemde geluiden hoort. En die heeft een paar keer inbrekers weggejaagd, zelfs uit de tuin van mijn buren (tijdens de golf van woninginbraken in de regio hier, in het afgelopen jaar).
Voor de rest, tja, ik ben een paar jaar geleden overvallen, op straat, om 10 uur 's avonds, er werd een pistool doorgeladen en op mijn buik gericht omdat ik mijn handtas vast bleef houden .. ik ben nog nooit van mijn leven zo snel op de grond gevallen als toen, elk verzet in een klap weg en voor dood spelen, ik zou wel gek zijn om mijn leven op het spel te zetten voor spulletjes die ik kan vervangen!
pleased to meet you
pi_115380262
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:19 schreef Perrin het volgende:
Wat trouwens ook letsel zou schelen is als de politie op straat gratis plattegrondjes gaat uitdelen met daarop aangegeven waar de rijkste mensen wonen die zich zeker niet zullen verzetten bij een overval.
En dat die mensen dan gewoon even bij de inbrekers melden wanneer ze een weekendje weggaan zodat de dieven ongestoord kunnen uitzoeken wat van hun gading is.
pi_115380374
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb een lief klein hondje dat verschrikkelijk veel lawaai maakt als zij vreemde geluiden hoort. En die heeft een paar keer inbrekers weggejaagd, zelfs uit de tuin van mijn buren (tijdens de golf van woninginbraken in de regio hier, in het afgelopen jaar).
Voor de rest, tja, ik ben een paar jaar geleden overvallen, op straat, om 10 uur 's avonds, er werd een pistool doorgeladen en op mijn buik gericht omdat ik mijn handtas vast bleef houden .. ik ben nog nooit van mijn leven zo snel op de grond gevallen als toen, elk verzet in een klap weg en voor dood spelen, ik zou wel gek zijn om mijn leven op het spel te zetten voor spulletjes die ik kan vervangen!
Maar je mist het punt.
Het punt is dat de politie met dit advies een heel fout signaal afgeeft aan de burger. De burger die nu nog meer het gevoel krijgt dat ze in de steek gelaten worden.
Tevens krijgt het dievengilde een signaal dat ze gerust hun gang kunnen gaan, want dat de burger zich nog amper mag verdedigen. Hoe denk je dat ze met zo'n signaal omgaan?
pi_115380429
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:29 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Spullen zijn maar spullen.
Niet als ze een grote emotionele waarde hebben, en toevallig vallen daar vaak sieraden onder.
pi_115380477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar je mist het punt.
Het punt is dat de politie met dit advies een heel fout signaal afgeeft aan de burger. De burger die nu nog meer het gevoel krijgt dat ze in de steek gelaten worden.
Tevens krijgt het dievengilde een signaal dat ze gerust hun gang kunnen gaan, want dat de burger zich nog amper mag verdedigen. Hoe denk je dat ze met zo'n signaal omgaan?
Er staat niet dat de burger zich niet mag verdedigen. De politie meldt dat het verstandiger is om niet in te grijpen, omdat de kans dat je je iets overkomt dan kleiner is. Dat hebben ze blijkbaar onderzocht, zo maak ik op uit het bericht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115380517
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:12 schreef Chadi het volgende:

Het zijn ook meestal niet de spullen die het hem doen bij een woninginbraak of overval. het is het gevoel dat je in je eigen huis niet meer veilig bent. het doet iets met de psyyche van het slachtoffer. Dan zijn die spullen wel het laatste waar je je druk om maakt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:37:09 #107
241662 Jian
Well, well, well
pi_115380539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Volgens mij is hier niemand geweest die zegt dat je er op los moet proberen te rammen wanneer je op straat een pistool tegen je hoofd gezet krijgt.....
pi_115380624
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet als ze een grote emotionele waarde hebben, en toevallig vallen daar vaak sieraden onder.
Oke, maar voor de rest heb ik gewoon gelijk!!

Ze zeggen het juist omdat ze het onderzocht hebben, ze schudden het niet uit de losse pols.
pi_115380634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Jian het volgende:
Als je mijn huis betreedt zonder mijn toestemming met de bedoeling het leeg te roven dan ben je wat mij betreft vogelvrij. Als ik de kans krijg ram ik je volledig total loss met wat er dan ook voor handen is. Verstandig? wellicht niet, maar dat zien we dan wel weer!
Dit dus. _O_ _O_

het is me gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik denk dat ik een rooie waas voor mijn ogen krijg en helemaal doordraai
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115380691
Oh gut ja, de helden van FOK! roeren weer hun staart.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:41:52 #111
38496 Perrin
pi_115380707
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:39 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Oke, maar voor de rest heb ik gewoon gelijk!!

Ze zeggen het juist omdat ze het onderzocht hebben, ze schudden het niet uit de losse pols.
Laat ze lekker overvallers oppakken ipv met hun ongevraagde adviezen burgers nog meer het gevoel geven dat ze er alleen voor staan en overvallers laten weten dat ze wat de politie betreft niks hoeven vrezen tijdens hun 'werk'.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:42:32 #112
241662 Jian
Well, well, well
pi_115380725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Bèhèhèhèèè ,,,,
pi_115380742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus. _O_ _O_

het is me gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik denk dat ik een rooie waas voor mijn ogen krijg en helemaal doordraai
Voordat jij die waas hebt hebben zij er al 3 in je benen geschoten.
Maaaaar IK vindt je hartstikke stoer.

Kom dan

Kom dan.
pi_115380746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Tja, ik draai liever door dan dat ik ze vraag of ze ook nog over mijn vriendin heen willen :W
pi_115380825
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, ik draai liever door dan dat ik ze vraag of ze ook nog over mijn vriendin heen willen :W
Je doet je best maar. Ik ga me in ieder geval niet de kanker in laten rammen om mn flatscreen te redden.
pi_115380842
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:43 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Kom dan

Kom dan.
:O

Dat zien we dan wel. Ik zeg dan ook gelukkig dat ik nog nooit in die situatie heb verkeerd. Ik weet dan ook niet hoe ik zou reageren, maar de kans is groot dat ik gewoon ga flippen van de brutaliteit dat iemand zo bij me naar binnen komt en de boel daarvoor forceert. Ik kan me dan ook prima voorstellen dat mensen niet helder meer denken en toch iets doen wat als je er rationeel over nadenkt heel erg onverstandig is. Niemand gaat denk ik bewust kogel koppen.
pi_115380881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je doet je best maar. Ik ga me in ieder geval niet de kanker in laten rammen om mn flatscreen te redden.
het gaat me ook niet zozeer om de flatscreen. Ik zou denk ik meer flippen van het feit dat iemand ongevraagd bij me binnenkomt en de boel daarvoor forceert. Die flatscreen mogen ze hebben.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:47:43 #118
38496 Perrin
pi_115380895
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als een inbreker je vrouw en/of kinderen bedreigt?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:48:31 #119
38496 Perrin
pi_115380922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

het gaat me ook niet zozeer om de flatscreen. Ik zou denk ik meer flippen van het feit dat iemand ongevraagd bij me binnenkomt en de boel daarvoor forceert. Die flatscreen mogen ze hebben.
Idd. Je nooit meer veilig voelen in je eigen huis is vreselijk.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:50:21 #120
241662 Jian
Well, well, well
pi_115380981
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:43 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Kom dan

Kom dan.
Ja, want elke inbreker is een ervaren gunslinger, die met volautomatische Glock in de rechterhand en Kalashnikov in de linker binnenkomt, klaar om alle verzet met goed gerichte schoten te breken. :')

Moeilijk te bevatten hè, dat sommige mensen anders in elkaar zitten dan jij en niet altijd meteen als makke puppy's op hun rug rollen?!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:51:41 #121
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

zelfs dan rolt ie op z'n rug, dat is het type nu eenmaal :{
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:51:52 #122
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381041
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

pi_115381052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:28 schreef Jian het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij?

Passage: Zelfverdediging voor vrouwen

"Ga er in dit soort situaties altijd uit van het ergste. Denk niet bij jezelf dat wanneer je minder tegenstribbelt de aanvaller ook milder zal zijn. Het gaat hier om overleven. In het geval de belager je beetpakt, naar de grond wil werken of anderszins zal je alles moeten geven wat je in je hebt om hem te stoppen. Een cursus zelfverdediging kan hierbij helpen maar het regelmatig beoefenen van een goede vechtsport is nog beter."

http://sport.infonu.nl/ve(...)ie-bij-jou-past.html
Lees anders nog eens goed
quote:
In het geval dat je wordt lastig gevallen is het zaak je te focussen op het veilig wegkomen.

[..]

Nogmaals, de hoogste priroriteit in deze fase is het veilig proberen te wegkomen.
Ook in het door jou geciteerde stukje gaat het nog over hoe te handelen voor je op de grond ligt, wat je kan doen om dat te voorkomen.

Overigens gaat het in bovengenoemde gevallen om situaties zonder wapen, in situaties met wapen is het advies je niet te verzetten en je kans om weg te komen af te wachten. Bottomline is dus aan alle kanten: doe wat je kan om weg te komen uit die situatie.
pleased to meet you
pi_115381074
quote:

[..]

Ja, als als. Natuurlijk zijn er uitersten. Maar ik zou niet direct beginnen te rammen. Het kan gebeuren dat je in de minderheid bent, die lui bewapend zijn en door hun schrikreactie je half dood rammen. Nogmaals, er spelen meer factoren een rol, maar je kunt met geweld ook geweld uitlokken in zo'n situatie. En je kinderen hebben ook weinig aan een heldhaftige pa die in een kist ligt.
pi_115381107
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:51 schreef Jian het volgende:

[..]

zelfs dan rolt ie op z'n rug, dat is het type nu eenmaal :{
Anders dan onze vaste NWS-posters natuurlijk, die in hun uppie tien kampers in elkaar rossen, Marokkanen over twee beuken en inbrekers in de houdgreep leggen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:54:45 #126
38496 Perrin
pi_115381132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, als als. Natuurlijk zijn er uitersten. Maar ik zou niet direct beginnen te rammen. Het kan gebeuren dat je in de minderheid bent, die lui bewapend zijn en door hun schrikreactie je half dood rammen. Nogmaals, er spelen meer factoren een rol, maar je kunt met geweld ook geweld uitlokken in zo'n situatie. En je kinderen hebben ook weinig aan een heldhaftige pa die in een kist ligt.
Tuurlijk het blijft een afweging. Maar de politie beveelt aan om geen afweging te maken en categorisch op je rug te rollen als burger. Terwijl je dus net zo goed door snel en agressief te handelen een lafbekovervaller je huis uit zou kunnen jagen.

Dan heeft zo'n overvaller tenminste nog wat te vrezen. Want de kans dat hij achter de tralies geraakt is bijna verwaarloosbaar.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:56:05 #127
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees anders nog eens goed

[..]

Ook in het door jou geciteerde stukje gaat het nog over hoe te handelen voor je op de grond ligt, wat je kan doen om dat te voorkomen.

Overigens gaat het in bovengenoemde gevallen om situaties zonder wapen, in situaties met wapen is het advies je niet te verzetten en je kans om weg te komen af te wachten. Bottomline is dus aan alle kanten: doe wat je kan om weg te komen uit die situatie.
Nee dank je, ik hoef het niet nog een keer te lezen, ik lees al begrijpend! :*
pi_115381178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tuurlijk het blijft een afweging. Maar de politie beveelt aan om geen afweging te maken en categorisch op je rug te rollen als burger. Terwijl je dus net zo goed door snel en agressief te handelen een lafbekovervaller je huis uit zou kunnen jagen.
Blijkbaar is uit dat onderzoek gebleken dat dat de slechtste aanpak is en dat je dan het grootste risico loopt om gewond te raken. Maar je moet die afweging inderdaad op het moment zelf maken. Maar weet wel dat het ook kan terugslaan in je smoel en dat je ze in plaats van ze te verjagen, je zelf de tering in wordt geslagen.
pi_115381232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar je mist het punt.
En in hoeverre verschilt het van de kassajuffrouw die het advies krijgt dat geld gewoon te geven?
De held uithangen is gevaarlijk en kan je het leven kosten, dat is wat ze zeggen, ze zeggen nergens dat het niet mag!
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:58:08 #130
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381248
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anders dan onze vaste NWS-posters natuurlijk, die in hun uppie tien kampers in elkaar rossen, Marokkanen over twee beuken en inbrekers in de houdgreep leggen.
Het geeft niet, het is nu eenmaal voor een schaap moeilijk een wolf te begrijpen ...... :*
pi_115381255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar is uit dat onderzoek gebleken dat dat de slechtste aanpak is en dat je dan het grootste risico loopt om gewond te raken. Maar je moet die afweging inderdaad op het moment zelf maken. Maar weet wel dat het ook kan terugslaan in je smoel en dat je ze in plaats van ze te verjagen, je zelf de tering in wordt geslagen.
Wat ik me afvraag is of ik op dat moment dus nog wel rationele keuzes kan maken, of dat ik doordraai als gevolg van de situatie. het gebeurt me niet dagelijks dat er ('snachts) ongevraagd mensen bij me in huis staan die ik niet uitgenodigd heb. Ik weet dus niet hoe ik zou reageren, maar ik denk niet dat ik nog tot rationeel denken in staat ben.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:59:41 #132
3542 Gia
User under construction
pi_115381293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:11 schreef Cavalinho het volgende:

Vanmorgen, bij Dr. Phil, zat een jonge weduwe, die in haar huis belaagd werd en de indringer doodschoot. Een tweede man vluchtte en is later opgepakt. Het meisje had het er psychisch heel moeilijk mee. Maar ze was alleen met haar baby in een afgelegen huis.

Maar ja, hier in Nederland kun je ze beter koffie aanbieden en wijzen waar de kostbaarheden liggen.

Not!
pi_115381313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is of ik op dat moment dus nog wel rationele keuzes kan maken, of dat ik doordraai als gevolg van de situatie. het gebeurt me niet dagelijks dat er ('snachts) ongevraagd mensen bij me in huis staan die ik niet uitgenodigd heb. Ik weet dus niet hoe ik zou reageren, maar ik denk niet dat ik nog tot rationeel denken in staat ben.
Weet het ook niet. Klinkt misschien wat minder stoer, maar ik denk persoonlijk dat ik de voorkeur zou geven aan lijfsbehoud.
pi_115381333
Sommige reacties in dit topic zijn zo dom dat het gewoon pijn doet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115381369
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet het ook niet. Klinkt misschien wat minder stoer, maar ik denk persoonlijk dat ik de voorkeur zou geven aan lijfsbehoud.
Ik zou ook graag gaan voor lijfsbehoud. Maar ik weet niet of ik dat dan zelf nog in de hand heb.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:03:16 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115381407
Geweldig topic. Vol testosteron.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_115381554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies. Ik zou me de tering schrikken als er iemand in het donker met een wapen in m'n kamer staat.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:09:03 #138
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Sommige reacties in dit topic zijn zo dom dat het gewoon pijn doet.
Ik hoop nu al op "Badr Hari" stellingen c_/
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:09:45 #139
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381582
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Ik zou me de tering schrikken als er iemand in het donker met een wapen in m'n kamer staat.
Wie niet....
pi_115381584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, want elke inbreker is een ervaren gunslinger, die met volautomatische Glock in de rechterhand en Kalashnikov in de linker binnenkomt, klaar om alle verzet met goed gerichte schoten te breken. :')

Moeilijk te bevatten hè, dat sommige mensen anders in elkaar zitten dan jij en niet altijd meteen als makke puppy's op hun rug rollen?!
Doe niet zo stoer man, je zit op internet, niemand die je ziet.

Of zit er een meisje naast je?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:09:53 #141
38496 Perrin
pi_115381586
Binnenkort advies van de politie hoe braakschade te voorkomen bij woningovervallen/inbraken?
pi_115381588
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik hoop nu al op "Badr Hari" stellingen c_/
Dat jij je aangesproken voelt is volkomen op zijn plaats.
pi_115381621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee dank je, ik hoef het niet nog een keer te lezen, ik lees al begrijpend! :*
Tja, het staat daar niet eenduidig, dat is waar. Maar ja, op zo'n cursus zelf wordt het je wel zo verteld, je moet ook een plan maken voor als je niet kon voorkomen dat je tegen de grond gewerkt wordt namelijk, dan moet je je verzet staken en je kans afwachten ..

Zo ongeveer dit dus
quote:
Als je merkt dat het geen zin heeft om te verzetten, probeer dan kalm te blijven en met de aanvaller te praten. Probeer hem niet op te winden en kom met simpele feiten. Zeg bijvoorbeeld ‘Dit doet pijn.’ Ga niet gillen, of schreeuwen. Hierdoor wordt hij waarschijnlijk alleen maar gewelddadiger. Laat ook niet merken dat je bang bent. Let ook heel goed op zijn uiterlijk en met name op dingen die opvallen. Littekens, tatoeages, kleding, haarkleur, oogkleur, enzovoorts. Heeft hij een accent? Een bepaald stopwoord? Dit zijn allemaal dingen die later van pas komen.
Neem na de verkrachting zo snel mogelijk contact op met de politie en een arts. Een arts kan een medisch onderzoek doen, waardoor belangrijke bewijzen naar voren kunnen komen.
http://mens-en-gezondheid(...)seksueel-geweld.html
pleased to meet you
pi_115381700
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Jian het volgende:

[..]

Wie niet....
De vele mannetjes die niet voor zichzelf in durven te staan (niggah please :') ) kan ik nou niet echt angstig noemen. Jij wel?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:14:51 #145
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381726
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Doe niet zo stoer man, je zit op internet, niemand die je ziet.

Of zit er een meisje naast je?
:O standaardreactietjes van een internetnoob met wat beginnende ervaring ....

your votes please? : -3
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:15:24 #146
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat jij je aangesproken voelt is volkomen op zijn plaats.
Ik ben zo scherp als een mes :*
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:17:05 #147
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381794
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, het staat daar niet eenduidig, dat is waar. Maar ja, op zo'n cursus zelf wordt het je wel zo verteld, je moet ook een plan maken voor als je niet kon voorkomen dat je tegen de grond gewerkt wordt namelijk, dan moet je je verzet staken en je kans afwachten ..

Zo ongeveer dit dus

[..]

http://mens-en-gezondheid(...)seksueel-geweld.html
Ik denk dat dit soort situaties inderdaad altijd situationeel zijn en dat er niet altijd den eenduidige oplossing is.
pi_115381835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Oh, vast niet, maar dat onderscheid ga jij niet kunnen maken in zo'n situatie. Bovendien lijkt een doorgewinterde inbreker me eerlijk gezegd minder gevaarlijk dan iemand die snel geld nodig heeft.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:21:19 #149
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381919
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De vele mannetjes die niet voor zichzelf in durven te staan (niggah please :') ) kan ik nou niet echt angstig noemen. Jij wel?
Dat je je kapot schrikt is logisch, wie niet, maar hoe je daarna reageert hangt natuurlijk van de situatie en de persoon in kwestie af. De één zal lamgeslagen zijn en zich niet meer verroeren, de ander zal wellicht reageren met het onmiddellijk uitdelen van klappen, al dan niet met de honkbalknuppel die naast het bed staat. Ik ga even uit van de geen pistool-variant van de inbreker. Als iemand een pistool tegen je kop drukt moet je stilzitten en ja, nee en amen zeggen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:23:07 #150
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381974
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, vast niet, maar dat onderscheid ga jij niet kunnen maken in zo'n situatie. Bovendien lijkt een doorgewinterde inbreker me eerlijk gezegd minder gevaarlijk dan iemand die snel geld nodig heeft.
Als hij geen vuurwapen in zijn hand heeft en ik een honkbalknuppel hoef ik dat onderscheid niet te maken .......
Dat laatste ben ik met je eens.
pi_115382064
quote:

[..]

Het advies is nou juist op gericht om dát te voorkomen.

Mensen vergeten geloof ik dat het gros van de inbrekers vreselijk zenuwachtig is, of onder invloed van iets.
Als je gaat reageren, wat in 99% van de gevallen agressief zal zijn als ik de reacties hier zo lees, wek je agressie op. Zo'n inbreker is totaal onvoorspelbaar op dat moment.
pi_115382118
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Schrikken, angstig, perplex, kwaad, razend. Enkele van de emoties waaraan ik waarschijnlijk zou worden blootgesteld. Het gaat erom welke de overhand krijgt. Zonder praktijk ervaring weet ik het niet, en ik hoop dat die praktijk ervaring achterwege blijft. Maar bij razernij zou ik wel kunnen doordraaien.
pi_115382182
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die ook bang/ angstig, ieder normaal mens zou dat zijn. Iedereen zal verschillende emoties ondergaan op zo'n moment. het gaat om de emotie diie de overhand krijgt.
pi_115382247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
Maar bij razernij zou ik wel kunnen doordraaien.
Nou ken ik dus mensen die inbrekers in hun huis hadden. Die man is compleet afgetraind, die ramt die inbreker met één hand doormidden. Die was eigenlijk heel blij dat hij die inbreker niet getroffen heeft, want het had hem poging tot doodslag opgeleverd. Dat is geen zelfverdediging meer hoor.

Of, mensen die de inbrekers op de slaapkamer hadden. Ze hebben gewoon gedaan of ze heel diep sliepen. Lijfsbehoud... Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je dan wakker wordt en heisa gaat maken, terwijl je onbeschermd in bed ligt.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:31:06 #155
241662 Jian
Well, well, well
pi_115382248
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:26 schreef lezzer het volgende:

[..]

Mensen vergeten geloof ik dat het gros van de inbrekers vreselijk zenuwachtig is, of onder invloed van iets.
Als je gaat reageren, wat in 99% van de gevallen agressief zal zijn als ik de reacties hier zo lees, wek je agressie op. Zo'n inbreker is totaal onvoorspelbaar op dat moment.
Zou het wellicht ook zo kunnen zijn dat die zenuwachtige inbreker, die niet komt om te vechten, maar om te stelen, zich kapot schrikt van een grote vent die 'm te lijf wil gaan met een koevoet en het op een lopen zet?
pi_115382276
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:31 schreef Jian het volgende:

[..]

Zou het wellicht ook zo kunnen zijn dat die zenuwachtige inbreker, die niet komt om te vechten, maar om te stelen, zich kapot schrikt van een grote vent die 'm te lijf wil gaan met een koevoet en het op een lopen zet?
Als die inbreker nog denkt dat hij weg kan wel ja.
Als hij zich in het nauw gedreven voelt en een pistool op zak heeft is het een heel ander verhaal...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:35:12 #157
241662 Jian
Well, well, well
pi_115382387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:31 schreef lezzer het volgende:

[..]

.

Of, mensen die de inbrekers op de slaapkamer hadden. Ze hebben gewoon gedaan of ze heel diep sliepen. Lijfsbehoud... Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je dan wakker wordt en heisa gaat maken, terwijl je onbeschermd in bed ligt.
Die situatie ken ik toevallig ook van mijn overbuurman in de straat waar ik vroeger woonde. Mijn overbuurman pakte een stuk hout dat ie altijd onder z'n bed had liggen en ging die vent te lijf. Gevolg vent sprong door de bovenkapel heen in de dakgoot en vandaar linea recta naar beneden. Gevolg hij brak allebei zijn enkels. De politie hoefde hem alleen nog maar op te rapen van de stoep.
Tsja, wat is wijsheid?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:37:37 #158
241662 Jian
Well, well, well
pi_115382470
quote:

[..]

Als die inbreker nog denkt dat hij weg kan wel ja.
Als hij zich in het nauw gedreven voelt en een pistool op zak heeft is het een heel ander verhaal...
Yup en als je niks doet en toevallig te maken hebt met een agressieve psychopaat die het leuk vindt om mensen in elkaar te rammen heb je natuurlijk ook pech ...
pi_115382513
De overheid moet slotenmakers subsidiëren zodat aannemers, woningbouwverenigingen, en zo ook particulieren, voor weinig geld sloten van top kwaliteit op hun ramen en deuren kunnen zetten. Dit zorgt alvast voor minder overvallen.
pi_115382523
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:37 schreef Jian het volgende:

[..]

Yup en als je niks doet en toevallig te maken hebt met een agressieve psychopaat die het leuk vindt om mensen in elkaar te rammen heb je natuurlijk ook pech ...
Dat heet dan geen inbreker natuurlijk, maar een psychopaat. En ja, je weet het niet van te voren, wat het is.
Kans op een inbreker lijkt me wat groter.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:40:54 #161
241662 Jian
Well, well, well
pi_115382564
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:39 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat heet dan geen inbreker natuurlijk, maar een psychopaat. En ja, je weet het niet, wat het van te voren is.
Beide kan niet?
pi_115382597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:39 schreef gembird het volgende:
De overheid moet slotenmakers subsidiëren zodat aannemers, woningbouwverenigingen, en zo ook particulieren, voor weinig geld sloten van top kwaliteit op hun ramen en deuren kunnen zetten. Dit zorgt alvast voor minder overvallen.
deel dan gewoon gratis alarmsystemen uit, dat lijkt me vele malen effectiever als sloten.
pi_115382608
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:39 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat heet dan geen inbreker natuurlijk, maar een psychopaat. En ja, je weet het niet van te voren, wat het is.
Ik vind sowieso dat iemand die bij je inbreekt al niet helemaal goed bij zijn hoofd is.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:43:12 #164
241662 Jian
Well, well, well
pi_115382647
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat iemand die bij je inbreekt al niet helemaal goed bij zijn hoofd is.
Het zijn over het algemeen niet de meest sociale, aimabele mensen die er rondlopen nee :D
pi_115382752
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je snapt denk ik best wel wat ik er mee bedoel hoop ik hè? ;)
pi_115382787
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:46 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je snapt denk ik best wel wat ik er mee bedoel hoop ik hè? ;)
Jawel, en jij mij ook wel denk ik?
:)
pi_115382793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

deel dan gewoon gratis alarmsystemen uit, dat lijkt me vele malen effectiever als sloten.
Heb je gelijk. Maar er horen ook meer burgerwachters te zijn die nachtdienst draaien. Alle wijken in alle steden dienen vier mensen aan te wijzen die in de nacht door de wijk toeren.
pi_115382804
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, en jij mij ook wel denk ik?
:)
Jawel hoor :D
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:51:51 #169
38496 Perrin
pi_115382914
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:47 schreef gembird het volgende:

[..]

Heb je gelijk. Maar er horen ook meer burgerwachters te zijn die nachtdienst draaien. Alle wijken in alle steden dienen vier mensen aan te wijzen die in de nacht door de wijk toeren.
Zoiets zou mooi zijn idd. Met een soort piepers ofzo die de dichtstbijzijde politieagenten waarschuwen.
pi_115382968
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zoiets zou mooi zijn idd. Met een soort piepers ofzo die de dichtstbijzijde politieagenten waarschuwen.
Zou wel mooi zijn. Maar een waakhond nemen doet ook wonderen.
pi_115382971
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die ook bang/ angstig, ieder normaal mens zou dat zijn. Iedereen zal verschillende emoties ondergaan op zo'n moment. het gaat om de emotie diie de overhand krijgt.
Want dat heb je zelf niet in de hand? :D
pi_115383058
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want dat heb je zelf niet in de hand? :D
Nee, ik heb mijn emoties niet altijd de baas. Hoe graag ik dat ook zou willen.

Emoties verbieden :( dan wordt de wereld een stuk mooier als iedereen alles rationeel benaderd
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:56:46 #173
3542 Gia
User under construction
pi_115383084
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Perrin het volgende:
Binnenkort advies van de politie hoe braakschade te voorkomen bij woningovervallen/inbraken?
Dat weet toch iedereen al! Gewoon je deuren en ramen open zetten!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:56:54 #174
241662 Jian
Well, well, well
pi_115383088
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:47 schreef gembird het volgende:

[..]

Stel je eens voor KoosVogels en Weltschmerz samen als burgerwachters, ik heb beeld _O- Alhoewel het is natuurlijk wel 's nachts en ik betwijfel ten zeerste of die twee wel in donker naar buiten durven :P
pi_115383123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik ben zo scherp als een mes :*
Dat de politie een advies geeft om er met zo min mogelijk leed vanaf te komen als het je overkomt ontging je kennelijk, net als het verschil tussen een inbraak en een woningoverval.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:58:05 #176
3542 Gia
User under construction
pi_115383131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:26 schreef lezzer het volgende:

[..]

Die inbreker niet alleen. Geloof niet dat ik me in zou kunnen houden.
pi_115383197
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Die inbreker niet alleen. Geloof niet dat ik me in zou kunnen houden.
Ik denk inderdaad dat een inbreker in z'n broek schijt als een huisvrouw op hem afstormt. No offense.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:02:29 #178
241662 Jian
Well, well, well
pi_115383278
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat de politie een advies geeft om er met zo min mogelijk leed vanaf te komen als het je overkomt ontging je kennelijk, net als het verschil tussen een inbraak en een woningoverval.
Welnee, dit soort situaties zijn altijd situationeel en puur statistisch zal de politie zeker gelijk hebben, maar ik lig nu eenmaal graag dwars, zeker als het om adviezen van de politie gaat. :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:03:18 #179
38496 Perrin
pi_115383314
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja iedereen weet ook al dat je verzetten bij een woningoverval of een inbraak waarbij je de inbrekers betrapt ook niet altijd even veilig is. Misschien toch nog even benadrukken wat de beste braakschade-preventietechnieken zijn.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:04:52 #180
3542 Gia
User under construction
pi_115383390
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat een inbreker in z'n broek schijt als een huisvrouw op hem afstormt. No offense.
Zou niet de eerste keer zijn dat ik iemand die een kop groter is dan ik, in elkaar trim.

En ik weet niet of ik wat zou doen, maar indien wel, dan sta ik niet voor mezelf in.
pi_115383424
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Emoties verbieden :( dan wordt de wereld een stuk mooier als iedereen alles rationeel benaderd
Ja joh, maak er maar weer een stropop van.
pi_115383442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inbrekers willen juist stiekem en ongestoord hun werk doen, zijn ook vaak lichamelijke wrakken die een beetje uitgedijde huisvrouw nog wel aankan. Woningovervallers willen juist de bewoners overmeesteren, maar zijn daarom juist vaak opgefokt en nerveus, die worden dus nog gevaarlijker als het niet gaat zoals gepland en zullen eerder meer geweld gebruiken dan nodig voor hun doel dan te weinig.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:09:08 #183
3542 Gia
User under construction
pi_115383561
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tja iedereen weet ook al dat je verzetten bij een woningoverval of een inbraak waarbij je de inbrekers betrapt ook niet altijd even veilig is. Misschien toch nog even benadrukken wat de beste braakschade-preventietechnieken zijn.
1. Zet ramen en deuren wagenwijd open, leg de inbreker geen haarbreed in de weg.
2. Wijs de weg naar de kostbaarheden
3. Vraag of ze koffie of thee willen. Suiker en/of melk.
4. Hou je intussen rustig, verzet je niet en bel pas de politie als ze weg zijn.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:10:45 #184
38496 Perrin
pi_115383624
Beetje offtopic, maar: Wat bezielt woningovervallers eigenlijk? Stiekem inbreken wanneer er geen bewoners aanwezig zijn, lijkt me een verstandigere strategie als je mensen wil bestelen?

Of worden woningovervallen niet echt rationeel en koelbloedig beraamd en zijn het voornamelijk gevaarlijke gekken die zo aan wat snelle extra centen proberen te komen?
pi_115383684
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef Gia het volgende:

[..]

1. Zet ramen en deuren wagenwijd open, leg de inbreker geen haarbreed in de weg.
4. Hou je intussen rustig, verzet je niet en bel pas de politie als ze weg zijn.
:')
pi_115383714
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:10 schreef Perrin het volgende:
Beetje offtopic, maar: Wat bezielt woningovervallers eigenlijk? Stiekem inbreken wanneer er geen bewoners aanwezig zijn, lijkt me een verstandigere strategie als je mensen wil bestelen?

Of worden woningovervallen niet echt rationeel en koelbloedig beraamd en zijn het voornamelijk gevaarlijke gekken die zo aan wat snelle extra centen proberen te komen?
Alles is tegenwoordig zo goed beveiligd dat ze wel geweld moeten gebruiken om nog wat te kunnen stelen...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:13:14 #187
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115383730
Een hond biedt uitkomst en dan een echte hond, geen frisbeeënde hond die als een mak beest meehelpt met de verhuizing of zo'n nakomeling van het experiment Japanse Spaniel X Rat.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:13:40 #188
241662 Jian
Well, well, well
pi_115383758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:10 schreef Perrin het volgende:

Als de bewoners aanwezig zijn kun je ze vragen waar de kostbaarheden zich bevinden. Voor de combinatie van de kluis is het overigens ook wel handig dat de bewoners aanwezig zijn.
pi_115383798
quote:

[..]

Je beseft dat er tegenwoordig apparatuur voorhanden is die je kan beschermen tegen inbraken dan wel woningovervallen?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:15:16 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115383836
Als ze hier komen geef ik ze altijd meteen geld met een voorwaarde, namelijk dat ze mijn vrouw mee moeten nemen. Ik mag altijd alles houden.. :'(
pi_115383866
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een onzin, ze adviseren je juist om de deur zelfs op slot te draaien als je maar even naar boven gaat .. om de kinderen naar bed brengen oid
pleased to meet you
pi_115383867
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:13 schreef betyar het volgende:
Een hond biedt uitkomst en dan een echte hond, geen frisbeeënde hond die als een mak beest meehelpt met de verhuizing of zo'n nakomeling van het experiment Japanse Spaniel X Rat.
Goed (GL) idee: Gratis een hond voor de SP'ers en een (knappe) bodyguard voor VVD'ers.
Trouwens: socialisten moeten gewoon delen met die arme inbrekers.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:16:21 #193
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_115383876
Ik heb vorig jaar graduate level 4 in Krav Maga behaald dus ik kan wel redelijk voor mezelf opkomen maar als ze hier inbreken weet ik echt niet wat ik zou doen. We trainen zo goed mogelijk op allerlei situaties (bv je treft een inbreker in je huis aan) maar trainen is iets heel anders dan de werkelijkheid. Nu zeg ik, degene die inbreekt is dan van mij maar op het moment zelf doe ik misschien niets.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:16:27 #194
38496 Perrin
pi_115383880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat er tegenwoordig apparatuur voorhanden is die je kan beschermen tegen inbraken dan wel woningovervallen?
Witte vlag in je vlaggenstokhouder?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:17:06 #195
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115383908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:16 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb vorig jaar graduate level 4 in Krav Maga behaald dus ik kan wel redelijk voor mezelf opkomen maar als ze hier inbreken weet ik echt niet wat ik zou doen. We trainen zo goed mogelijk op allerlei situaties (bv je treft een inbreker in je huis aan) maar trainen is iets heel anders dan de werkelijkheid. Nu zeg ik, degene die inbreekt is dan van mij maar op het moment zelf doe ik misschien niets.
Wauw!!!! Jij bent goed zeg!! :')
pi_115383932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Stel je eens voor KoosVogels en Weltschmerz samen als burgerwachters, ik heb beeld _O- Alhoewel het is natuurlijk wel 's nachts en ik betwijfel ten zeerste of die twee wel in donker naar buiten durven :P
Ik heb juist het idee dat de frustratie over de eigen straatvrees zich vertaalt in toetsenbordagressie. Toen ik als klein kind nog wel eens het onderspit moest delven tegen grotere jongens ging ik thuis ook fantaseren hoe ik die en andere gemeneriken wel even een lesje zou leren. Daar had ik toen helaas nog geen toetsenbord bij, maar inmiddels ben ik volwassen en is die behoefte er al lang niet meer.
pi_115383971
quote:

[..]

Misschien nog een lekker eitje voor ze bakken, flesje wijn open trekken :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115384013
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja joh, maak er maar weer een stropop van.
Jij begint toch erover dat je in zo'n situatie je emoties in de hand hebt. Ik denk dat dat bij de meerderheid van de mensen niet het geval is. Voorspellen hoe mensen zullen reageren is dan ook moeilijk.
pi_115384096
quote:

[..]

Doet me meteen aan mijn maatschappijleraar op de havo denken. Die had dus werkelijk een inbreker betrapt. Ging die inbreker op de loop, riep Feiko hem na dat koffie al bijna klaar was. Heeft hij de hele nacht met die man zitten praten. maar ja, maatschappijleraar en echt geitenwollensokken type :D
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:21:58 #200
66825 Reya
Fier Wallon
pi_115384112
Terecht. Ik sta volledig achter dit advies.
pi_115384129
Ik zet altijd de hoofden van inbrekers op staken in m'n voortuin, als afschrikking voor de rest.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:22:55 #202
241662 Jian
Well, well, well
pi_115384147
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat de frustratie over de eigen straatvrees zich vertaalt in toetsenbordagressie. Toen ik als klein kind nog wel eens het onderspit moest delven tegen grotere jongens ging ik thuis ook fantaseren hoe ik die en andere gemeneriken wel even een lesje zou leren. Daar had ik toen helaas nog geen toetsenbord bij, maar inmiddels ben ik volwassen en is die behoefte er al lang niet meer.
Als jij mijn wat plagerige post toetsenbordagressie wilt noemen, be my guest, m'n beste.
Voor de rest, tsja, daar kan ik eigenlijk niet over meepraten, ik hoorde vroeger al bij de grotere jongens, dus een beetje laat misschien, maar alsnog sorry dan maar :*
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:23:07 #203
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115384156
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:22 schreef Salvad0R het volgende:
Ik zet altijd de hoofden van inbrekers op staken in m'n voortuin, als afschrikking voor de rest.
Hee Vlad, alles goed?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:23:29 #204
3542 Gia
User under construction
pi_115384170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:18 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Misschien nog een lekker eitje voor ze bakken, flesje wijn open trekken :P
Toostje met brie?
pi_115384367
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:22 schreef Jian het volgende:

[..]

Als jij mijn wat plagerige post toetsenbordagressie wilt noemen, be my guest, m'n beste.
Nee hoor, ik had het over je fantasietjes over wat je allemaal wel niet met een woningovervaller of inbreker, die haal je nogal eens door elkaar, zou doen.

quote:
Voor de rest, tsja, daar kan ik eigenlijk niet over meepraten, ik hoorde vroeger al bij de grotere jongens, dus een beetje laat misschien, maar alsnog sorry dan maar :*
Je fysiek verandert, maar als je toen een lafbek was die alleen durfde tegen kleinere jongens dan ben je dat nu waarschijnlijk nog steeds. Dus dan maar hopen dat zo'n inbreker struikelt en weerloos is, dan kom jij weer in je element en kun je even lekker los met open haardpook.
pi_115384514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Hee Vlad, alles goed?
'Sup, Chillin', Killin', Drug Dealin'
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:35:26 #207
241662 Jian
Well, well, well
pi_115384596
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, ik had het over je fantasietjes over wat je allemaal wel niet met een woningovervaller of inbreker, die haal je nogal eens door elkaar, zou doen.
"fantasietjes"?, oew, vertel of insinueer je nu gewoon dat ik eigenlijk net als jij een gedwee schaapje ben?

quote:
Je fysiek verandert, maar als je toen een lafbek was die alleen durfde tegen kleinere jongens dan ben je dat nu waarschijnlijk nog steeds. Dus dan maar hopen dat zo'n inbreker struikelt en weerloos is, dan kom jij weer in je element en kun je even lekker los met open haardpook.
inderdaad "als" en "waarschijnlijk" tsja, daar gaat dat hele stellinkje natuurlijk al mank :)
pi_115384616
quote:
Bij mijn moeder stonden ze op de slaapkamer. Die heeft het licht aangedaan en is zo hard mogelijk gaan krijsen. De 2 mannen zijn er zo snel mogelijk vandoor gegaan.

Niet iedere inbreker is een koelbloedige moordenaar die over lijken gaat voor een dvd-speler.
Ja, ik generaliseer.
pi_115384982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:35 schreef Jian het volgende:

[..]

"fantasietjes"?, oew, vertel of insinueer je nu gewoon dat ik eigenlijk net als jij een gedwee schaapje ben?
Ik vermoed dat jouw posts hier in wezen hetzelfde zijn als de reactie die ik als kind had op de frustratie dat anderen gemeen deden en sterker waren. Ik ben niet gedwee, maar mocht ik ooit in huis overvallen worden dan hoop ik dat ik de kalmte heb om het advies van de politie ter harte te nemen. Ik denk het wel, want ik heb ook wel eens met uitgaansgeweld, ongenode gasten en Noord-Afrikaanse jeugdbendes te maken gehad en dat ging ook goed.

quote:
inderdaad "als" en "waarschijnlijk" tsja, daar gaat dat hele stellinkje natuurlijk al mank :)
Je maakt nou eenmaal de indruk dat je jezelf alvast en tevergeefs moed aan het inpraten bent voor als je straks naar de supermarkt moet en er misschien wel hangjongeren aan het hangen zijn.
pi_115385111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Bij mijn moeder stonden ze op de slaapkamer. Die heeft het licht aangedaan en is zo hard mogelijk gaan krijsen. De 2 mannen zijn er zo snel mogelijk vandoor gegaan.

Niet iedere inbreker is een koelbloedige moordenaar die over lijken gaat voor een dvd-speler.
'Jongens waren we-maar aardige jongens'..
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:51:05 #211
241662 Jian
Well, well, well
pi_115385245
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jouw posts hier in wezen hetzelfde zijn als de reactie die ik als kind had op de frustratie dat anderen gemeen deden en sterker waren. Ik ben niet gedwee, maar mocht ik ooit in huis overvallen worden dan hoop ik dat ik de kalmte heb om het advies van de politie ter harte te nemen. Ik denk het wel, want ik heb ook wel eens met uitgaansgeweld, ongenode gasten en Noord-Afrikaanse jeugdbendes te maken gehad en dat ging ook goed.
"Ik vermoed" ... ja daar gaan we weer, je eigen beperkte ervaringswereldje projecteren op anderen, tut, tut, tut :N

quote:
Je maakt nou eenmaal de indruk dat je jezelf alvast en tevergeefs moed aan het inpraten bent voor als je straks naar de supermarkt moet en er misschien wel hangjongeren aan het hangen zijn.
Tja, het wordt eentonig, maar "je maakt nou eenmaal de indruk" ja, jouw indruk, gerelateerd aan jouw beperkte, ietwat angstige ervaringswereldje. Ik hecht daar niet zo heel veel waarde aan eerlijk gezegd, maar dat zul je wel gewend zijn van je omgeving. :*
pi_115385255
Van teletekst:

quote:
De politie heeft een 25-jarige man
uit Beekbergen aangehouden in verband
met de woningoverval in Voorthuizen.De
man meldde zichzelf bij de politie.

Bij de overval raakten de bewoners,een
stel van 33 en 34,gewond.Een man van
27,een van de overvallers,overleed aan
zijn verwondingen.Volgens de politie is
hij niet neergeschoten.De bewoners zijn
ook verdachte in de zaak,omdat een van
de overvallers is omgekomen.

De overvallers gebruikten excessief
geweld
.De 34-jarige bewoner is meerdere
malen in zijn been geschoten en hij en
zijn vrouw zijn met bakstenen geslagen.
Of er buit is meegenomen,is onbekend.
Het zal wel standaard procedure zijn dat de slachtoffers als verdachte worden gezien maar toch wel wrang. Zeker als je in ogenschouw neemt dat de overvallers buitensporig gewelddadig zijn geweest, vuurwapengebruik en met bakstenen slaan is bepaald geen kwajongenswerk.
-
pi_115385290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
'Jongens waren we-maar aardige jongens'..
Ik denk dat de meeste inbrekers ook problemen willen vermijden. Er zijn genoeg makkelijke doelwitten, waarom risico's nemen? Het is natuurlijk wat anders als je ze aanvalt of in een hoek klem zet, dan hebben ze ook geen opties meer. Maar als bijvoorbeeld elders in het huis de lichten aangaan en er geroepen wordt dat de politie gebeld is en de bewoner bewapend is, wat heb je als inbreker dan nog te winnen?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:56:28 #214
3542 Gia
User under construction
pi_115385464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:52 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste inbrekers ook problemen willen vermijden. Er zijn genoeg makkelijke doelwitten, waarom risico's nemen? Het is natuurlijk wat anders als je ze aanvalt of in een hoek klem zet, dan hebben ze ook geen opties meer. Maar als bijvoorbeeld elders in het huis de lichten aangaan en er geroepen wordt dat de politie gebeld is en de bewoner bewapend is, wat heb je als inbreker dan nog te winnen?
Ja, dat kan iedereen wel roepen!
pi_115385591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:59 schreef paulgo het volgende:

[..]

Waarom geeft de politie zo'n slecht advies?
De 'politie' (top) heeft de kant gekozen van het systeem, en zorgt telkens voor nieuw 'voer' voor de politiek. Kijk maar naar het politieke nieuws wat meteen op dit advies volgt, meteen speelt de politiek erop in. En dit kan ook contra werken, juist door dit te doen dat een partij zichzelf nog belachelijker maakt en zo de zetels op andere grote partijen komt die stijgen tot grotere hoogten (zo krijgt men dus meer zetels/macht in handen) Het draait dus puur om macht dit 'advies'.

quote:
Dit is de tirannie die in het systeem 'verborgen' zit, het gaat al heel erg lang om macht te krijgen over de burger. In Amerika is dit om deze reden wapenbezit in de grondwet verankert, omdat de grondleggers wisten dat er ooit tirannie zou komen in Amerika.
En als men het volk wel recht op zelfverdediging gaat geven doet men het om populistische redenen, om zetels in de wacht te slepen.
pi_115385670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:51 schreef Jian het volgende:

[..]

[..]

Tja, het wordt eentonig, maar "je maakt nou eenmaal de indruk" ja, jouw indruk, gerelateerd aan jouw beperkte, ietwat angstige ervaringswereldje. Ik hecht daar niet zo heel veel waarde aan eerlijk gezegd, maar dat zul je wel gewend zijn van je omgeving. :*
Ik moet het nou eenmaal doen met de indruk die jij hier op mij maakt, en dat is een andere dan je beoogt.

Ik zou zeggen, kijk eens naar reacties van anderen her en der of fok die vergelijkbaar zijn met die van jou. Dus alle andere internethelden die komen vertellen wat voor heldendaden ze zullen verrichten wanneer ze met criminelen te maken zouden krijgen. Zo bijzonder zijn dergelijke reacties namelijk niet, terwijl burgers die in het echt effectief optreden tegen overvallers wel eerder uitzondering dan regel zijn en zij zich daar dan doorgaans in heel andere bewoordingen over uitlaten.
pi_115385941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik moet het nou eenmaal doen met de indruk die jij hier op mij maakt, en dat is een andere dan je beoogt.

Ik zou zeggen, kijk eens naar reacties van anderen her en der of fok die vergelijkbaar zijn met die van jou. Dus alle andere internethelden die komen vertellen wat voor heldendaden ze zullen verrichten wanneer ze met criminelen te maken zouden krijgen. Zo bijzonder zijn dergelijke reacties namelijk niet, terwijl burgers die in het echt effectief optreden tegen overvallers wel eerder uitzondering dan regel zijn en zij zich daar dan doorgaans in heel andere bewoordingen over uitlaten.
Dat laatste stuk beschrijf je goed.
Ik wou dat ik dat zo kon zeggen.
pi_115386085
quote:

[..]

Dat zegt dus eigenlijk dat dit advies van de politie volkomen overbodig is.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:12:39 #219
241662 Jian
Well, well, well
pi_115386155
quote:

[..]

Ik beoog helemaal geen enkele indruk op je te maken, ik zou niet weten waarom, ik zie daar (sowieso in jouw geval) totaal het nut niet van in?!

Internethelden???, welke heldendaden?? definieer mijn beschreven heldendaden in dit topic?! :)

_O- ha ha ha, om het plat te zeggen, je bent gewoon op je pikkie getrapt door mijn opmerkingen richting jou, zeg dat dan gewoon!
pi_115386288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zegt dus eigenlijk dat dit advies van de politie volkomen overbodig is.
Nee, het gaat er juist om dat veel mensen ineffectief zijn, en dan daardoor gewond raken. Mensen schrikken natuurlijk enorm en weten niet wat ze moeten doen, en reageren dan impulsief op een manier waar ze dan later spijt van krijgen.

Het is net als met die brandveiligheidsstickers, prent het in je hoofd en je hebt kans dat je het verstandigste doet ondanks de panieksituatie.
pi_115386524
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:12 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik beoog helemaal geen enkele indruk op je te maken, ik zou niet weten waarom, ik zie daar (sowieso in jouw geval) totaal het nut niet van in?!

Internethelden???, welke heldendaden?? definieer mijn beschreven heldendaden in dit topic?! :)
Dit soort reacties:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Jian het volgende:
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:28:05 #222
241662 Jian
Well, well, well
pi_115386842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit soort reacties:

[..]

Voorspelbaar :)

"Dit soort", meer kon je niet vinden en zelfs deze is genuanceerd; Als ik de kans krijg ram ik je volledig total loss met wat er dan ook voor handen is. "als ik de kans krijg, jazeker! zelfs nog genuanceerd door latere posts waarin iets staat als "wanneer iemand een pistool tegen je hoofd zet moet je rustig gaan zitten en ja, nee en amen zeggen."

Wat ik al zei, op je pikkie getrapt door andere posts, ik hoef ze niet voor je op te sommen, hè :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 10-08-2012 17:41:38 ]
pi_115387152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

mooier niet, makkelijker en eerlijker wel
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:34:45 #224
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_115387156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:51 schreef quo_ het volgende:
Van teletekst:

[..]

Het zal wel standaard procedure zijn dat de slachtoffers als verdachte worden gezien maar toch wel wrang. Zeker als je in ogenschouw neemt dat de overvallers buitensporig gewelddadig zijn geweest, vuurwapengebruik en met bakstenen slaan is bepaald geen kwajongenswerk.
Kennelijk zijn ook de slachtoffers van een woningoverval niet zelden "bekenden van de politie". Mogelijk speelt dat hier een rol.
quote:
Uit onderzoek naar daders is gebleken dat er vaak relaties zijn tussen slachtoffers en daders van een woningoverval (Regio Utrecht e.a. 2007, Hogeveen 2008, Dedert e.a. 2009, Jobse 2010). ... Ook komt uit enkele onderzoeken naar voren dat slachtoffers van een woningoverval vaker dan gemiddeld bekenden van de politie zijn. Een analyse van het korps Rotterdam-Rijnmond wijst uit dat 25 procent van de woningovervallen te relateren is aan het criminele milieu (Nijhof-Klein, 2009). Uit interviews die Hogeveen (2008) hield met daders van woningovervallen blijkt zelfs dat de helft van alle slachtoffers zelf crimineel actief is.
http://www.hetccv.nl/doss(...)vervallen-ontmaskerd
pi_115387466
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:56 schreef Gia het volgende:
Ja, dat kan iedereen wel roepen!
Wat kan iedereen wel roepen?
Ja, ik generaliseer.
pi_115387681
quote:
Als iemand je huis binnendringt en je probeert te beroven lijkt het me een gezonde natuurlijke impuls dat je diegene het liefst ter plekke omlegt. Niet verstandig om te proberen waarschijnlijk en je schiet er op zijn zacht gezegd niet zo veel mee op als het lukt. Maar jezelf, je huisvrede en je eigendommen willen verdedigen is toch waar je als eerste aan denkt in zo'n situatie. Medelijden met een inbreker die te grazen wordt genomen heb ik niet, heb ik dan een rotte fantasie? Volgens is er sprake van iets te veel fantasie als je denkt dat je voor je veiligheid wel kunt rekenen op de overheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_115387863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als iemand je huis binnendringt en je probeert te beroven lijkt het me een gezonde natuurlijke impuls dat je diegene het liefst ter plekke omlegt. Niet verstandig om te proberen waarschijnlijk en je schiet er op zijn zacht gezegd niet zo veel mee op als het lukt. Maar jezelf, je huisvrede en je eigendommen willen verdedigen is toch waar je als eerste aan denkt in zo'n situatie. Medelijden met een inbreker die te grazen wordt genomen heb ik niet, heb ik dan een rotte fantasie? Volgens is er sprake van iets te veel fantasie als je denkt dat je voor je veiligheid wel kunt rekenen op de overheid.
Dacht het al eerder maar na dat 'advies' van vandaag denk ik dat al helemaal niet meer.
pi_115388259
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:28 schreef Jian het volgende:

[..]

Voorspelbaar :)

"Dit soort", meer kon je niet vinden en zelfs deze is genuanceerd; Als ik de kans krijg ram ik je volledig total loss met wat er dan ook voor handen is.
Je woordkeuze geeft mij een sterke indruk ja. En het is niet het woordje als en het is ook geen indrukwekkend beeld.

quote:
Wat ik al zei, op je pikkie getrapt door andere posts, ik hoef ze niet voor je op te sommen, hè :s)
Ik zou niet weten aan welke ik aanstoot zou moeten nemen.
pi_115388334
Bedankt voor het advies ruggegraatloze bitches, maar als het jullie hetzelfde blijft haal ik gewoon de trekker over.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_115388544
Ik snap het advies van de politie , namelijk dat inbrekers steeds agressiever worden.
Ik weet wel dat als er bij mij iemand inbreekt dat 1 van ons een groot probleem heeft , ik kan immers niet vluchten als er een klein kind op bed ligt.
Dat wordt dus een gevecht en daar schuw ik niks voor , mocht ik mijn legale 4,5mm voorhanden hebben dan mist hij sowieso een oog. Niks rustig blijven , gewoon oprotten uit mijn huis.

Een politieagent heeft mij eens een tip gegeven ;
Hij betrapte een inbreker in zijn huis , die heeft hij helemaal lens geslagen en vervolgens verderop bij een sloot neergelegd. Vervolgens is hij met zijn hondje gaan wandelen en belde de politie op dat er een dronkenlap bij de sloot lag _O-
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:08:01 #231
241662 Jian
Well, well, well
pi_115388576
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je woordkeuze geeft mij een sterke indruk ja. En het is niet het woordje als en het is ook geen indrukwekkend beeld.

_O- AlsWanneer je het nu al op woordkeuze moet gooien wordt het wel erg schraal van jouw kant hoor. Betekent dit dat je puddingbuks leeg begint te raken?

quote:
Ik zou niet weten aan welke ik aanstoot zou moeten nemen.
Dat weet je wel! Kom op, vroeger was je een kleine kwezel, zoals je zelf al verteld hebt, nu is je kans om een vent te zijn en gewoon toe te geven dat je op je zeentje bent getrapt. Of ga je liever weer fantaseren hoe je me in elkaar slaat :P
pi_115388707
ik zou ze gewoon poppen

ligt hier een glock 19 onder het bed in een kistje, hopenlijk heb ik dan nog de tijd om hem te pakken.. dan zijn ze van mij

geen medelijden met criminelen
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:14:13 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115388790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:01 schreef Hathor het volgende:
Bedankt voor het advies ruggegraatloze bitches, maar als het jullie hetzelfde blijft haal ik gewoon de trekker over.
Hoor deze vinexcowboy, :'). Lekker opgeladen voor het weekend? :*.
pi_115388994
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:08 schreef Jian het volgende:

[..]

_O- AlsWanneer je het nu al op woordkeuze moet gooien wordt het wel erg schraal van jouw kant hoor. Betekent dit dat je puddingbuks leeg begint te raken?
Veel meer dan je woordkeuze ben je hier niet, die is nochtans erg informatief.

quote:
Dat weet je wel! Kom op, vroeger was je een kleine kwezel, zoals je zelf al verteld hebt, nu is je kans om een vent te zijn en gewoon toe te geven dat je op je zeentje bent getrapt.
Het heeft er alle schijn van dat je zowel je vermogen om rake klappen uit te delen als je vermogen om rake trappen uit te delen hopeloos overschat.

quote:
Of ga je liever weer fantaseren hoe je me in elkaar slaat :P
Je was dus toch zo'n lafbekje, dacht ik al.
pi_115389031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:21 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat je je kapot schrikt is logisch, wie niet, maar hoe je daarna reageert hangt natuurlijk van de situatie en de persoon in kwestie af. De één zal lamgeslagen zijn en zich niet meer verroeren, de ander zal wellicht reageren met het onmiddellijk uitdelen van klappen, al dan niet met de honkbalknuppel die naast het bed staat. Ik ga even uit van de geen pistool-variant van de inbreker. Als iemand een pistool tegen je kop drukt moet je stilzitten en ja, nee en amen zeggen.
Heb jij een honkbalknuppel naast je bed staan?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:24:11 #236
241662 Jian
Well, well, well
pi_115389149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:

Het heeft er alle schijn van dat je zowel je vermogen om rake klappen uit te delen als je vermogen om rake trappen uit te delen hopeloos overschat.

Het houdt jou in elk geval aardig bezig tot nu toe :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:24:47 #237
241662 Jian
Well, well, well
pi_115389165
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:20 schreef v_ het volgende:

[..]

Hoezo, was je van plan bij me in te breken?
pi_115389240
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:24 schreef Jian het volgende:

[..]

Het houdt jou in elk geval aardig bezig tot nu toe :)
Ik vermaak me inmiddels kostelijk met je doorzichtigheid.
pi_115389267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:24 schreef Jian het volgende:

[..]

Hoezo, was je van plan bij me in te breken?
Ja of nee?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:28:56 #240
241662 Jian
Well, well, well
pi_115389306
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vermaak me inmiddels kostelijk met je doorzichtigheid.
insgelijks en we zitten hier natuurlijk voor onze lol, dus tijd goed besteed!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:30:05 #241
241662 Jian
Well, well, well
pi_115389353
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:27 schreef v_ het volgende:

[..]

Ja of nee?
Je wil het mij te graag weten ... :{w
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:30:33 #242
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_115389370
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:20 schreef v_ het volgende:

[..]

Er ligt hier een grote stratenmakershamer onder het bed, met zo'n joekel van een rubberen kop. Je kunt met zo'n ding heel wat schade aanrichten en je laat minder zichtbare schade achter dan met een stalen hamer.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_115389527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:30 schreef Jian het volgende:

[..]

Je wist toch precies te vertellen wat je zou doen als je kans kreeg, maar je kunt niet precies vertellen of je voorbereid bent?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:41:32 #244
241662 Jian
Well, well, well
pi_115389721
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je wist toch precies te vertellen wat je zou doen als je kans kreeg, maar je kunt niet precies vertellen of je voorbereid bent?
Vind je dit nu een sterke opmerking? Nehh toch, zeg nou zelf?!

Wanneer je het even niet voorradig hebt, is gewoon even zwijgen beter :)

Of wil je gewoon het laatste woord hebben, want als dat heel belangrijk voor je is ben ik de lulligste niet, be my guest :*
pi_115389875
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:41 schreef Jian het volgende:

[..]

Vind je dit nu een sterke opmerking? Nehh toch, zeg nou zelf?!

Wanneer je het even niet voorradig hebt, is gewoon even zwijgen beter :)

Of wil je gewoon het laatste woord hebben, want als dat heel belangrijk voor je is ben ik de lulligste niet, be my guest :*
Ik vind het opvallend, je komt hier wel vertellen dat als iemand het waagt ongevraagd in je huis te komen je hem wel even total loss slaat, maar je wil niet vertellen of je daar op voorbereid bent. Kon je geen lidmaatschapsbewijs van een honkbalvereniging overleggen toen je eentje wilde kopen of zo, of wat was precies het probleem?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:52:50 #246
241662 Jian
Well, well, well
pi_115390132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend, je komt hier wel vertellen dat als iemand het waagt ongevraagd in je huis te komen je hem wel even total loss slaat, maar je wil niet vertellen of je daar op voorbereid bent. Kon je geen lidmaatschapsbewijs van een honkbalvereniging overleggen toen je eentje wilde kopen of zo, of wat was precies het probleem?
Je doet net alsof ik met de vraag of ik een honkbalknuppel naast m'n bed heb staan schaakmat sta? Ik vat 'm even niet. Een antwoord ja of nee lijkt me niet moeilijk en beiden mogelijkheden geven je echt geen munitie.
En voordat je volledig met mijn uitspraken aan de haal gaat, ik zei dat wanneer ik de kans kreeg ik 'm total loss zou slaan, niet "wel even" dus. Het is een nuance, maar wel een belangrijke, m'n schaapje O+
pi_115390470
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:52 schreef Jian het volgende:

[..]

Je doet net alsof ik met de vraag of ik een honkbalknuppel naast m'n bed heb staan schaakmat sta? Ik vat 'm even niet. Een antwoord ja of nee lijkt me niet moeilijk en beiden mogelijkheden geven je echt geen munitie.
Daarom is het des te opvallender dat je weigert antwoord te geven.

quote:
En voordat je volledig met mijn uitspraken aan de haal gaat, ik zei dat wanneer ik de kans kreeg ik 'm total loss zou slaan, niet "wel even" dus. Het is een nuance, maar wel een belangrijke, m'n schaapje O+
Total loss, toe maar, dat lijkt me verder gaan dan noodzakelijk ter verdediging van lijf, goed en huisvrede. Het is ook niet iets wat je zomaar even met de blote vuist bereikt. Dus ik vraag me dan af hoe je je dat concreet voorstelt.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:04:13 #248
38496 Perrin
pi_115390572
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat zou je eigenlijk zelf doen als je inbrekers in de woonkamer hoorde?
pi_115390619
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:30 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Er ligt hier een grote stratenmakershamer onder het bed, met zo'n joekel van een rubberen kop. Je kunt met zo'n ding heel wat schade aanrichten en je laat minder zichtbare schade achter dan met een stalen hamer.
Neem je die iedere keer mee als je de deur open doet? Let wel, een woningoverval is geen inbraak, bij een woningoverval doe jij zelf de deur open voor de dader!!
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:08:08 #250
38496 Perrin
pi_115390701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Neem je die iedere keer mee als je de deur open doet? Let wel, een woningoverval is geen inbraak, bij een woningoverval doe jij zelf de deur open voor de dader!!
De meeste overvallers (55 procent) komen binnen door gewoonweg aan te bellen. Ook komen de overvallers binnen door inbraak, insluiping of overrompeling van de bewoners.

De overvallers kunnen zich voordoen als een bezorger van bijvoorbeeld post of bloemen, ze vragen of ze gebruik mogen maken van het toilet of ze stellen zich voor als de nieuwe buren.

Bij 53 procent van de overvallen wordt fysiek geweld gebruikt. Ook wordt er vaak door middel van een wapen gedreigd met geweld. Bij overvallen in het criminele circuit gaat dit vaak om vuurwapens, bij andere overvallen zijn dit meestal slag- of steekwapens. Bij 20 procent van de overvallen wordt excessief geweld gebruikt. Dit wil zeggen geweld dat niet nodig is voor het behalen van het doel.

bron
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:11:03 #251
241662 Jian
Well, well, well
pi_115390807
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom is het des te opvallender dat je weigert antwoord te geven.

Goh, daar heb je me zeg :')

quote:
Total loss, toe maar, dat lijkt me verder gaan dan noodzakelijk ter verdediging van lijf, goed en huisvrede. Het is ook niet iets wat je zomaar even met de blote vuist bereikt. Dus ik vraag me dan af hoe je je dat concreet voorstelt.
Waar zeg ik dat ik me aan de regelgeving van het Wetboek van Strafrecht wil houden? Of ik dat met met blote vuist kan bewerkstelligen is voor jou natuurlijk een vraag. Het antwoord erop wil ik je wel geven, maar dan ga je me waarschijnlijk weer stoere praat verwijten. Concreet heb ik echter geen enkele nobele intenties om in een dergelijk geval slechts mijn blote vuisten en voeten te gebruiken!
Heb ik jouw vraag hiermee beantwoord, m'n beste!?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 10-08-2012 19:19:37 ]
pi_115391188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat zou je eigenlijk zelf doen als je inbrekers in de woonkamer hoorde?
Ik denk zachtjes deur op slot en zachtjes 112 bellen, maar bij mij zullen inbrekers altijd via de slaapkant moeten dus daar ben ik niet op voorbereid.
pi_115391303
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

De meeste overvallers (55 procent) komen binnen door gewoonweg aan te bellen. Ook komen de overvallers binnen door inbraak, insluiping of overrompeling van de bewoners.
Waarbij je even moet aantekenen dat ook bij zowel insluiping als overrompeling de bewoner(s) de deur of het raam zelf open hebben gezet of gedaan.

quote:
De overvallers kunnen zich voordoen als een bezorger van bijvoorbeeld post of bloemen, ze vragen of ze gebruik mogen maken van het toilet of ze stellen zich voor als de nieuwe buren.

Bij 53 procent van de overvallen wordt fysiek geweld gebruikt. Ook wordt er vaak door middel van een wapen gedreigd met geweld. Bij overvallen in het criminele circuit gaat dit vaak om vuurwapens, bij andere overvallen zijn dit meestal slag- of steekwapens. Bij 20 procent van de overvallen wordt excessief geweld gebruikt. Dit wil zeggen geweld dat niet nodig is voor het behalen van het doel.

bron
Precies, in de meeste situaties heb je dus vrij weinig aan je wapen, honkbalknuppel of whatever, ergens in huis .. goede sloten, nooit zomaar de deur open doen en/of open laten staan, dat zijn nog altijd de beste veiligheidsmaatregelen tegen een overval. Een overvaller is iets anders dan een inbreker die betrapt wordt, het uitgangspunt van de dader verschilt als dag en nacht .. de inbreker hoopt jou niet tegen te komen, de overvaller daarentegen zoekt de persoonlijke confrontatie.
pleased to meet you
pi_115391369
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:11 schreef Jian het volgende:

[..]

Goh, daar heb je me zeg :')

[..]

Waar zeg ik dat ik me aan de regelgeving van het Wetboek van Strafrecht wil houden? Of ik dat met met blote vuist kan bewerkstelligen is voor jou natuurlijk een vraag. Het antwoord erop wil ik je wel geven, maar dan ga je me waarschijnlijk weer stoere praat verwijten. Concreet heb ik echter geen enkele nobele intenties om in een dergelijk geval slechts mijn blote vuisten en voeten te gebruiken!
Heb ik jouw vraag hiermee beantwoord, m'n beste!?
Het is wel heel verhelderend ja. Het is dus een fantasietje van je zoals ik al zei.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:28:55 #255
38496 Perrin
pi_115391436
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarbij je even moet aantekenen dat ook bij zowel insluiping als overrompeling de bewoner(s) de deur of het raam zelf open hebben gezet of gedaan.

[..]

Precies, in de meeste situaties heb je dus vrij weinig aan je wapen, honkbalknuppel of whatever, ergens in huis .. goede sloten, nooit zomaar de deur open doen en/of open laten staan, dat zijn nog altijd de beste veiligheidsmaatregelen tegen een overval. Een overvaller is iets anders dan een inbreker die betrapt wordt, het uitgangspunt van de dader verschilt als dag en nacht .. de inbreker hoopt jou niet tegen te komen, de overvaller daarentegen zoekt de persoonlijke confrontatie.
Zeker, maar een inbreker betrappen in je woonkamer verschilt niet zoveel van een woningoverval waarbij ze door een raam binnenkomen. Je weet de uitgangspunten van de dief niet van tevoren.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:32:53 #256
241662 Jian
Well, well, well
pi_115391591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is wel heel verhelderend ja. Het is dus een fantasietje van je zoals ik al zei.
Als jij dat wil m'n schapie, als jij dat wil :*
pi_115391594
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zeker, maar een inbreker betrappen in je woonkamer verschilt niet zoveel van een woningoverval waarbij ze door een raam binnenkomen. Je weet de uitgangspunten van de dief niet van tevoren.
Ik denk toch wel dat het gros van de inbrekers zo snel mogelijk probeert weg te komen wanneer ze ontdekt worden. Die zijn daar niet op uit, te riskant, geweld tegen bewoners gebruiken is nou eenmaal niet waarvoor ze gekozen hebben, anders waren ze wel overvaller geworden ipv inbreker.
pi_115391816
"Ik stond erbij en keek ernaar"
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_115392025
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Een inbreker probeert stiekem je portemonnee te jatten, een overvaller die bij je aanbelt met de bedoeling jou aan te vallen en dan je portemonnee te jatten is heel andere koek.
Bij een inbreker weet je idd niet hoe gaat reageren als die door jou betrapt wordt, dat klopt, die kan vluchten of zich tegen je keren, en dan wordt het alsnog een overval, hangt er maar net van af.
Maar bij de overvaller is de bereidheid om geweld tegen je persoon te gebruiken van begin af aan al aanwezig, hij weet iig dat je wakker en aanwezig bent en in veel gevallen heeft hij de persoonlijke confrontatie al gezocht.
pleased to meet you
pi_115392571
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Toostje met brie?
mmmmmmmmmmmmm klinkt wel erg lekker, we mogen ze niet teveel in de watten leggen anders komen ze steeds terug :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115393223
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoor deze vinexcowboy, :'). Lekker opgeladen voor het weekend? :*.
Niks Vinex, en ik ben altijd opgeladen, doorgeladen ook. :P
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:16:23 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115393302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
Bij jou zijn dat andere wangen die je toekeert, toch?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:25:02 #263
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115393658
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij jou zijn dat andere wangen die je toekeert, toch?

Anderen wangen? Hoeveel wangen heb jij dan? :o
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:26:29 #264
45206 Pietverdriet
pi_115393711
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:25 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Anderen wangen? Hoeveel wangen heb jij dan? :o
ach, zo zie je maar weer hoe goed christenen de blijde boodschap hebben begrepen.
pi_115412137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:30 schreef Jian het volgende:

[..]

Jammer dat je geen antwoord durft te geven.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 07:54:13 #266
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_115416280
quote:
DEN HAAG - Staatssecretaris Teeven (Veiligheid) heeft hard uitgehaald naar landelijk overvalcoördinator Jos van der Stap, die suggereerde dat het huis uitvluchten bij een woningoverval het beste is. Overvallers mogen wat Teeven betreft beslist geen vrij spel krijgen.
De ophef ontstond naar aanleiding van de gewelddadige overval in Voorthuizen, waarbij een van de vermoedelijke daders omkwam.

„Woordvoerders moeten even goed nadenken voordat ze dit soort dingen de ether in slingeren”, aldus de VVD-bewindsman over de prominente functionaris van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). „Dit is niet het kabinetsstandpunt en ook niet het standpunt van het OM”, reageerde Teeven. Hij noemt de woorden van de overvalcoördinator „de eigen mening” van Van der Stap.

De politieman adviseerde gisteren om bij een overval snel het huis uit te vluchten, zodat men niet gewond kan raken. Als vluchten onmogelijk is, zouden slachtoffers er het beste aan doen om rustig toe te kijken en te accepteren wat er gebeurt. Van der Stap zou inmiddels zijn aangesproken op zijn opmerkelijke raad.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_overvallers___.html

Tuurlijk Teefje, dus oma moet maar gewoon flink gaan schelden en slaan wanneer er 4 gewapende ventjes met een bivakmuts in haar keuken staan...!?

Goed advies, jongen. OK, oma krijgt waarschijnlijk binnen 3 tellen een stoot op haar neus en ze schoppen haar heup in 3-en (als ze mazzel heeft), maar gelukkig geef je er wel een 'signaal' mee af dat we het niet pikken!!!

(!)

Wat is je volgende advies, Teefje!? Die vervelende bumperklevers op de snelweg, dat zouden we toch eigenlijk niet moeten accepteren!? Wellicht dat er een kabinetsstandpunt de deur uit kan gaan met het advies om, als u eens rustig 130 raced over de snelweg en er zit plots een Audi te plakken vlak achter je die er blijkbaar overheen wil, dat je dan maar die aso eens flink een signaal moet geven dat je dat niet pikt, dmv even hard op de remmen te trappen! DAT ZAL HEM LEREN, DE RAKKER!

Want tja, van die adviezen waarmee we er hopelijk met zo weinig mogelijk schade en leed vanaf komen, daar komt natuurlijk een compleet verkeerd signaal van af. Je wilt natuurlijk niet dat die hufters denken dat ze er zomaar mee weg kunnen komen.

Want stel je voor dat je dit soort zaken over zou laten aan de politie(!) Tja, dan komen ze er idd mee weg...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 08:33:35 #267
241662 Jian
Well, well, well
pi_115416433
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 07:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tuurlijk Teefje, dus oma moet maar gewoon flink gaan schelden en slaan wanneer er 4 gewapende ventjes met een bivakmuts in haar keuken staan...!?

Goed advies, jongen. OK, oma krijgt waarschijnlijk binnen 3 tellen een stoot op haar neus en ze schoppen haar heup in 3-en (als ze mazzel heeft), maar gelukkig geef je er wel een 'signaal' mee af dat we het niet pikken!!!

(!)

Wat is je volgende advies, Teefje!? Die vervelende bumperklevers op de snelweg, dat zouden we toch eigenlijk niet moeten accepteren!? Wellicht dat er een kabinetsstandpunt de deur uit kan gaan met het advies om, als u eens rustig 130 raced over de snelweg en er zit plots een Audi te plakken vlak achter je die er blijkbaar overheen wil, dat je dan maar die aso eens flink een signaal moet geven dat je dat niet pikt, dmv even hard op de remmen te trappen! DAT ZAL HEM LEREN, DE RAKKER!

Want tja, van die adviezen waarmee we er hopelijk met zo weinig mogelijk schade en leed vanaf komen, daar komt natuurlijk een compleet verkeerd signaal van af. Je wilt natuurlijk niet dat die hufters denken dat ze er zomaar mee weg kunnen komen.

Want stel je voor dat je dit soort zaken over zou laten aan de politie(!) Tja, dan komen ze er idd mee weg...
De uitdrukking "vrije interpretatie" krijgt hier weer een geheel nieuwe betekenis :')
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 08:49:05 #268
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_115416509
Ik heb nu vier keer inbrekers in mijn huis gehad. Drie keer schrok de inbreker zich kapot toen ik wakker werd, een keer mondde het helaas uit op een worsteling. Alhoewel deze worsteling uiteindelijk in het nadeel van de inbreker was, heb ik hier nooit iets van teruggehoord. Agenten vonden juist dat ik correct gehandeld had. Vreemd om dit dan ineens te lezen.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_115416640
quote:
"Woordvoerders moeten even goed nadenken voordat ze dit soort dingen de ether in slingeren”, aldus de VVD-bewindsman
Practice what you preach zeggen de Engelsen dan toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2012 09:09:00 ]
pi_115416653
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk toch wel dat het gros van de inbrekers zo snel mogelijk probeert weg te komen wanneer ze ontdekt worden. Die zijn daar niet op uit, te riskant, geweld tegen bewoners gebruiken is nou eenmaal niet waarvoor ze gekozen hebben, anders waren ze wel overvaller geworden ipv inbreker.
Hmmm, dat ging wellicht op voor de oud-Hollandsche inbreker maar dat berbertuig van tegenwoordig steekt je al neer als je ze geen sigaret geeft, dus of wat jij zegt nog steeds op gaat betwijfel ik.
pi_115416731
Als Fredje Teeven inbrekers hoort rolt ie gewoon als een kanonskogel de trap af.
pi_115416743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hmmm, dat ging wellicht op voor de oud-Hollandsche inbreker maar dat berbertuig van tegenwoordig steekt je al neer als je ze geen sigaret geeft, dus of wat jij zegt nog steeds op gaat betwijfel ik.
Het idee dat er misschien geweld gebruikt moet gaan worden schijnt wel meer ingecalculeerd te zijn ja.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:52:11 #273
45206 Pietverdriet
pi_115417024
Als je bang bent voor inbrekers, neem dan een hond. Inbrekers breken niet in bij een huis met een hond. Het bericht van de politie ging volgens mij over woningovervallers. Dat is wat anders. Die bellen aan en zijn bewapend.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:03:24 #274
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115417154
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:20 schreef Specularium het volgende:
Als Fredje Teeven inbrekers hoort rolt ie gewoon als een kanonskogel de trap af.
Die kruipt zijn kelder in.

pi_115420431
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 07:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

(!)

En al die andere adviezen dan, die aan (winkel)personeel ed zijn verstrekt .. verzet je niet, speel niet de held, gewoon het geld (of de juwelen of zo) geven .. ook maar intrekken toch, zo'n overvaller moet natuurlijk niet gaan denken dat die vrij spel krijgt?!?

Hoe dan ook, meneer Teefje lijkt al jaren te slapen
http://www.politiekeurmer(...)eval_van_een_overval
pleased to meet you
pi_115420516
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De correlatie tussen domheid en racisme hoef je mij niet meer te demonstreren.
pi_115423426
Ook een waakhond is een goede oplossing. Die schrikt erg af, want zulke overvallers vinden hun eigen veiligheid en welzijn wel belangrijk. Dat van anderen interesseert hun geen zier.
Een hond valt ze als hij als goed waaks is ze meteen aan en als de overvallers daardoor afgeleid worden kan je beter wegkomen.

Voorkomen is beter dan genezen:
Dus kijk goed om je heen en wees alert op vreemde types of auto's in de buurt. Ga niet rondbazuinen dat je geld hebt. Een dure sportauto of motor trekt altijd de aandacht, maar veel; erger is inside informatie. Bijvoorbeeld personeel van een glazenwassers, schilders of aannemings bedrijf die bij jou kluswerk gaat doen, zien ook alles wat er ligt en zijn dan bekend met de situatie IN huis. Die kunnen het doorvertellen aan hun vriendjes. Een waakhond schrikt wel vaak af. Dan moet er wel erg veel te halen zijn, en komen ze dan absoluut met een vuurwapen bij jouw op visite.
pi_115442051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
De correlatie tussen domheid en racisme hoef je mij niet meer te demonstreren.
Want de (vast)stelling dat naffers sneller geneigd zijn de kniffa te trekken is per definitie racisme? Ik zie nergens dat kleurtje c.q. dat zooitje genen daarvoor als oorzaak genoemd worden :z .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')