abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115370408
quote:
Politie adviseert bewoners te vluchten bij woningoverval
Slachtoffers van een woningoverval kunnen het beste vluchten als ze gezond willen blijven. Dat zegt de politie na nieuw onderzoek. En wie niet kan vluchten, moet rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt. Dat meldt het AD.

Uit het onderzoek naar honderden woningovervallen blijkt dat bewoners in bijna de helft van de gevallen gewond raken. Dat komt meestal doordat ze zich verzetten, zegt landelijk overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie.

'Een overal komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op. Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren', aldus Van der Stap.

Er waren vorig jaar in Nederland bijna achthonderd overvallen. In 20 procent van de gevallen is het slachtoffer ondernemer. Ook ouderen zijn een geliefd doelwit van criminelen. Gisteren waren er onder meer woningovervallen in Voorthuizen (waarbij een dode viel) en Zeist.
Waarom geeft de politie zo'n slecht advies?

Waarom mogen burgers zich niet zelf verdedigen met geschikte wapens, Stroomstootwapens of andere niet dodelijke wapens moeten hier net als in andere EU landen vrij verkrijgbaar zijn. De daders kunnen er nu ook heel gemakkelijk één kopen over de grens.

[ Bericht 44% gewijzigd door Frutsel op 10-08-2012 13:25:27 (bron toegevoegd) ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_115370438
De daders zijn beschermende beroepen! :(
pi_115370481
Dit is echt niet te geloven. Advies geven om de dader zijn gang te laten gaan en niets doen. Yeah right.......
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:10:37 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370540
Kan TS misschien ook fatsoenlijk citeren of zit ie nog op de basisschool?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:11:05 #5
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_115370550
Hulpeloos toekijken :')
Wat is dat nou voor n advies 8)7
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_115370551
En toch heeft de politie gelijk.

In Amerika zijn ze zo voor zichzelf kunnen verdedigen en toch blijkt dat daar niemand (misschien zelden, maar ik ken geen woorbeelden)een inbreker neerschiet.
Dat komt omdat de inbreker, anders dan de huiseigenaar, is voorbereid op zich moeten verdedigen en een wapen al in de aanslag heeft. Huiseigenaar moet het nog gaan pakken en aangezien je het feitelijk ook niet geladen in zicht mag hebben liggen in veel staten, moet je ook nog gaan laden. In die tijd kan de inbreker al lang aanvallen of vluchten.

Tegen inbrekers die met geweld iemand overmeesteren om binnen te komen, kun je je ook niet verdedigen, je komt niet met een wapen naar de deur, je zit niet met een wapen in je woonkamer.
Voordat je kunt reageren, ben je al overmeesterd. Zij hebben nl het voordeel van de verrassing.

Daarbij ben je, als het goed is gewoon verzekerd, en kun je dus je spullen weer claimen.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_115370581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:59 schreef paulgo het volgende:

Waarom mogen burgers zich niet zelf verdedigen met geschikte wapens, Stroomstootwapens of andere niet dodelijke wapens moeten hier net als in andere EU landen vrij verkrijgbaar zijn. De daders kunnen er nu ook heel gemakkelijk één kopen over de grens.
Omdat wapen in handen van mensen die er niet mee om kunnen gaan gevaarlijk zijn. Die dingen zijn niet "niet dodelijk" maar "minder dodelijk" (less lethal). Ook is het niet gemakkelijk om zeop een juiste te gebruiken. (e.g er voor zorgen dat de inbreker neer gaat en neer blijft, niet pissed wordt en je kop inslaat)

En jezelf verdedigen in zo'n situatie loopt vaak slechter af. Want het escaleert, wat denk je dat een of andere roofovervaller doet als je hem net niet raakt met een stroomstootwapen of mist met je pepperspray. Een garantie voor een trap tegen je schedel of erger. :%

Wat heb je liever, dat je je kinderen moet uitleggen dat het even duurt voor jullie je spullen terugkrijgen van de verzekering en er een nieuw slot op de deur komt.

Of Mama laten uitleggen dat Papa zo nodig de held moest spelen en over 4 dagen de begrafenis is. :{

Ik ben wel een mietje dan :Z *O*
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:17:24 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370667
Alsof de politie dit zegt om daders vrij te pleiten. Het is puur een veiligheidsadvies, op ervaring en feiten gebaseerd. Dat de gemiddelde onderbuikburger een inbreker graag zou kapot-taseren, zegt vooral iets over diens eigen rotte fantasiewereld. Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren.
pi_115370755
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:17 schreef Ringo het volgende:
Alsof de politie dit zegt om daders vrij te pleiten. Het is puur een veiligheidsadvies, op ervaring en feiten gebaseerd. Dat de gemiddelde onderbuikburger een inbreker graag zou kapot-taseren, zegt vooral iets over diens eigen rotte fantasiewereld. Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren.
Flikker op. Als het kan, kan een woningovervaller van mij een hartelijk welkom genieten in de vorm van een deegroller, honkbalknuppel en andere soorten bende wat ik als geïmproviseerd wapen kan gebruiken.
Volgens mij bestaat er ook ergens een wet op huisvrede en zelfverdediging. Dus...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:30:05 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Flikker op. Als het kan, kan een woningovervaller van mij een hartelijk welkom genieten in de vorm van een deegroller, honkbalknuppel en andere soorten bende wat ik als geïmproviseerd wapen kan gebruiken.
Volgens mij bestaat er ook ergens een wet op huisvrede en zelfverdediging. Dus...
Veel plezier en geluk, Captain Keyboard. Het enige dat de politie wil zeggen, is dat dat soort zelfverdedigingsstrategieën vaak op méér geweld uitdraaien.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:30:31 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115370882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:05 schreef TheClown1 het volgende:
Dit is echt niet te geloven. Advies geven om de dader zijn gang te laten gaan en niets doen. Yeah right.......
Tjah, we zijn niet allemaal Chuck Norris of Steven Seagal. Als een mafkees met een wapen je huis binnen dringt kun je je maar beter gedeisd houden als je leven/gezondheid je lief is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:32:32 #12
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_115370919
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Tjah, we zijn niet allemaal Chuck Norris of Steven Seagal. Als een mafkees met een wapen je huis binnen dringt kun je je maar beter gedeisd houden als je leven/gezondheid je lief is.
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:32:36 #13
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115370920
De politie is je beste vriend...NOT
pi_115370922
Wat inderdaad in ee eerdere post al is gezegd: de "dader" is er meestal op voorbereid om zich ergens uit te moeten vechten. En dan ben je als slachtoffer 99 van de 100 keer gewoon te laat, mocht je jezelf willen verdedigen.

Typisch voorbeeld: mijn zwagertje heeft 2 jaar geleden een inbreker betrapt in zijn eigen huis. 's Nachts om een uur of 3 hoort hij gerommel beneden, loopt de trap af en betrapt meneer de inbreker midden in de woonkamer. Die zet het op een schreeuwen en komt met een schroevendraaier in zn hand naar mn zwager gerend... Helaas, voor meneer de inbreker, is mijn zwager een goed geoefende bokser en kan het een en ander redelijk "ontwijken"...
Gevolgen: ambu voor meneer de inbreker... (neusje kapot, dikke oogjes, lichtje uit...) en een politiebusje voor mijn zwager... Mocht hij op het politiebureau uit gaan leggen waarom hij die inbreker zo toegetakeld heeft... Uitkomst was dat mijn zwager onder het mom van huisvredebreuk/zelfverdediging gehandeld heeft, maar wel "geluk" heeft dat meneer de inbrekert hem niet aangeklaagd heeft voor mishandeling...
pi_115370926
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_115370939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:32 schreef maickeltje het volgende:
De politie is je beste vriend...NOT
Wel de vriend met de meeste realiteitszin en beste advies. Stoer doen werkt in films, in de praktijk draait het meestal op een stille tocht uit.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:34:41 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115370960
Mijn huis zit al vol booby-traps sinds ik terug gekomen ben uit 'nam. :(
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:36:10 #18
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_115370985
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
Mijn huis zit al vol booby-traps sinds ik terug gekomen ben uit 'nam. :(
:')
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_115370994
Ik help de overvallers met het inpakken van mijn spulletjes.

Zij blij, politie blij, iedereen blij.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_115371018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:11 schreef Cavalinho het volgende:
En toch heeft de politie gelijk.

In Amerika zijn ze zo voor zichzelf kunnen verdedigen en toch blijkt dat daar niemand (misschien zelden, maar ik ken geen woorbeelden)een inbreker neerschiet.
Dat komt omdat de inbreker, anders dan de huiseigenaar, is voorbereid op zich moeten verdedigen en een wapen al in de aanslag heeft. Huiseigenaar moet het nog gaan pakken en aangezien je het feitelijk ook niet geladen in zicht mag hebben liggen in veel staten, moet je ook nog gaan laden. In die tijd kan de inbreker al lang aanvallen of vluchten.

Tegen inbrekers die met geweld iemand overmeesteren om binnen te komen, kun je je ook niet verdedigen, je komt niet met een wapen naar de deur, je zit niet met een wapen in je woonkamer.
Voordat je kunt reageren, ben je al overmeesterd. Zij hebben nl het voordeel van de verrassing.

Daarbij ben je, als het goed is gewoon verzekerd, en kun je dus je spullen weer claimen.
Helemaal waar.

Maar de manier waarop ze het nu vertellen is wel een beetje belachelijk, in de trant van 'blijf gewoon maar staan en geef ze alles wat ze willen'.
Natuurlijk zal dat tot minder geweld leiden (hoop je). Maar je moet wel heel veel zelfcontrole hebben, wil je maar ja en amen zeggen terwijl ze je huis binnen dringen en je familie bedreigen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_115371034
Goed advies.

Maar magazijn leegschieten is leuker.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:38:47 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115371043
Logisch. Zij doen zelf immers ook niets. En de rechters ook niet. Het zou wel heel raar zijn voor de overvallende Oostblokker dat burgers dan opeens moeilijk gaan lopen doen. Dat zijn ze niet gewend in Nederland.
Wachten is het op het moment dat de politie adviseert deuren en ramen niet meer af te sluiten, om braakschade en eventuele verwondingen bij het inbrekend personeel te voorkomen. Gewoon je spullen ingepakt in de gang laten staan, deur open en vriendelijk uitzwaaien als ze langs geweest zijn. Aangifte doen heeft toch geen zin.
The End Times are wild
pi_115371055
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Helemaal waar.

Maar de manier waarop ze het nu vertellen is wel een beetje belachelijk, in de trant van 'blijf gewoon maar staan en geef ze alles wat ze willen'.
Natuurlijk zal dat tot minder geweld leiden (hoop je). Maar je moet wel heel veel zelfcontrole hebben, wil je maar ja en amen zeggen terwijl ze je huis binnen dringen en je familie bedreigen.
Ik denk dat het wel een goede gedachte is om zo'n situatie mee in te gaan. Mocht ik bij de open haard staan toe te kijken zoals aanbevolen, en de inbreker draait me z'n rug toe, kan ik hem altijd nog met de pook in de nek slaan.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:40:15 #24
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wel de vriend met de meeste realiteitszin en beste advies. Stoer doen werkt in films, in de praktijk draait het meestal op een stille tocht uit.
Ja de politie is heel realistisch...boven op een brug staan laseren en niets doen met een tip om een paar grote jongens op te pakken.

Realistisch? Ja want de politie is zelf ook bang.
pi_115371109
Mogen we ook niet meer BOE!!! roepen, zoals Piet Hein Donner ons leerde? ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_115371115
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:40 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Ja de politie is heel realistisch...boven op een brug staan laseren en niets doen met een tip om een paar grote jongens op te pakken.

Realistisch? Ja want de politie is zelf ook bang.
Oh? Ik zag anders een vrouwelijke agent toch wel degelijk achter onze autoradio-dief aangaan, die ze stomtoevallig op heterdaad betrapte. Helaas kon ze haar hond niet loslaten, omdat er nog wat publiek terugkwam uit de kroegen etc, maar die agente was echt niet bang hoor.
pi_115371160
Maar wat als zo'n overvaller de bewoner(s) alsnog het ziekenhuis in mept, zoals ook regelmatig het geval is.
pi_115371246
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:44 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Maar wat als zo'n overvaller de bewoner(s) alsnog het ziekenhuis in mept, zoals ook regelmatig het geval is.
Dat is vermoedelijk één van de redenen waarom de politie dit gezegd heeft. ;) Ik zou er kapot van zijn, en me zwaar aangetast in mijn privacy voelen, maar het zijn uiteindelijk maar materiële dingen. Mocht een inbreker/wie dan ook mijn geliefden fysiek bedreigen, dan is het uiteraard een ander verhaal.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:52:06 #29
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Oh? Ik zag anders een vrouwelijke agent toch wel degelijk achter onze autoradio-dief aangaan, die ze stomtoevallig op heterdaad betrapte. Helaas kon ze haar hond niet loslaten, omdat er nog wat publiek terugkwam uit de kroegen etc, maar die agente was echt niet bang hoor.
Een autoradio dief...wat waarschijnlijk een junk is durven ze wel aan.
Ik heb het hier over de echte grote jongens... die gappen geen autoradio.
pi_115371539
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:52 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Een autoradio dief...wat waarschijnlijk een junk is durven ze wel aan.
Ik heb het hier over de echte grote jongens... die gappen geen autoradio.
Junks doen geen inbraken, en georganiseerde bendes jatten geen airbags? Het is niet zo zwart/wit, en het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat zeker niet alle agenten bange watjes zijn die hun auto het liefste niet uitkomen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:06:37 #31
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Junks doen geen inbraken, en georganiseerde bendes jatten geen airbags? Het is niet zo zwart/wit, en het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat zeker niet alle agenten bange watjes zijn die hun auto het liefste niet uitkomen.
Nee je hebt overal wel een paar uitzonderingen.
Zo kan ik je nog tal van voorbeelden geven.
De meeste zijn gewoon te bang om die auto maar uit te komen
pi_115373489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat staat je natuurlijk vrij. De politie geeft alleen aan dat de kans dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt niet heel groot is.
pi_115373617
Laat het maar over je heen komen als makke schaapjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_115373640
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:17 schreef Ringo het volgende:
Ja ga maar rustig door met beweren dat je je altijd koest moet houden tegen overvallers. Die lui slaan juist vooral ook zulke bangerikken finaal in elkaar. Zulke roofdieren zoeken juist zulke gemakkelijke prooien op.

Het advies voor geweldloosheid werkt gewoon niet in alle gevallen. Kijk maar naar de Hein-ontvoering.

Walgelijk dat je het meteen over onderbuikburgers hebt. Zo'n denigrerende vooringenomen houding tegen over slachtoffers komt hier in deze onrechtsstaat helaas vaker voor
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_115373744
quote:
Dat staat je natuurlijk vrij. De politie geeft alleen aan dat de kans dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt niet heel groot is.
Maar de heren agenten vergeten te melden dat ze je tegenwoordig hartstikke dood slaan voor een paar Euro. Het maakt niet uit of je wel iets / niets doet.
pi_115374178
Domme mensen hier. De politie zegt niet dat je je niet mag verdedigen, er staat alleen dat het statistisch gezien overstandig is om een wapen te trekken bij een woningoverval omdat er dan meer kans is dat je zelf gewond raakt. Geen mening, maar een feit.
pi_115374446
Inhoudelijk hebben ze gelijk, maar het is niet aan de politie om dit soort tips te geven. Ik vind dat er zelfs een behoorlijk slecht signaal vanuitgaat.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:12:20 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_115375108
"Woordvoerder van de vakbond van overvallers reageert positief op uitspraken politie."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_115375258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:32 schreef Red1980 het volgende:
Wat inderdaad in ee eerdere post al is gezegd: de "dader" is er meestal op voorbereid om zich ergens uit te moeten vechten. En dan ben je als slachtoffer 99 van de 100 keer gewoon te laat, mocht je jezelf willen verdedigen.

Typisch voorbeeld: mijn zwagertje heeft 2 jaar geleden een inbreker betrapt in zijn eigen huis. 's Nachts om een uur of 3 hoort hij gerommel beneden, loopt de trap af en betrapt meneer de inbreker midden in de woonkamer. Die zet het op een schreeuwen en komt met een schroevendraaier in zn hand naar mn zwager gerend... Helaas, voor meneer de inbreker, is mijn zwager een goed geoefende bokser en kan het een en ander redelijk "ontwijken"...
Gevolgen: ambu voor meneer de inbreker... (neusje kapot, dikke oogjes, lichtje uit...) en een politiebusje voor mijn zwager... Mocht hij op het politiebureau uit gaan leggen waarom hij die inbreker zo toegetakeld heeft... Uitkomst was dat mijn zwager onder het mom van huisvredebreuk/zelfverdediging gehandeld heeft, maar wel "geluk" heeft dat meneer de inbrekert hem niet aangeklaagd heeft voor mishandeling...
Dat meen je niet? Wat voor nsb-acties zijn dat dan? politie die aan de kant van de inbreker staat. Dit is toch van de zotte? Ik moet toch geen rekening houden met de inbreker als mijn leven op het spel staat? Ik doe zelf aan thaiboksen en in de erecode staat duidelijk dat je vechtsport mag gebruiken enkel in levensbedreigende situaties.
pi_115376097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:55 schreef CafeRoker het volgende:
Inhoudelijk hebben ze gelijk, maar het is niet aan de politie om dit soort tips te geven. Ik vind dat er zelfs een behoorlijk slecht signaal vanuitgaat.
Het is wel aan de politie om dit soort tips te geven. Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken, en bovendien zijn zij degenen die toegang hebben tot deze informatie.
pi_115376131
Ah kijk, de politie schrijft hun eigen tactieken ook aan ons voor.
Conscience do cost.
pi_115376466
quote:
Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken
Precies...en op welke manier maakt dit advies de samenleving veiliger??

Op geen enkele manier...
pi_115376627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:53 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Precies...en op welke manier maakt dit advies de samenleving veiliger??

Op geen enkele manier...
Nou ja, voor de overvallers wordt het "werk" toch echt wel veiliger als de slachtoffers geen verzet meer bieden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_115376639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:40 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Het is wel aan de politie om dit soort tips te geven. Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken, en bovendien zijn zij degenen die toegang hebben tot deze informatie.
De politie maakt het op deze manier voor de inbrekers veiliger en effent het pad voor ze zodat ze nog makkelijker over die grens van wel of niet inbreken heenstappen.
De burger voelt zich nu helemaal niet meer beschermd, die mag alleen nog heel zachtjes "boe" roepen bij wijze van verdediging.
pi_115376774
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De politie maakt het op deze manier voor de inbrekers veiliger en effent het pad voor ze zodat ze nog makkelijker over die grens van wel of niet inbreken heenstappen.
De burger voelt zich nu helemaal niet meer beschermd, die mag alleen nog heel zachtjes "boe" roepen bij wijze van verdediging.
Niet te hard inderdaad, anders kan mijnheer de overvaller door de schrik worden getraumatiseerd. Zachtjes in jezelf boe roepen mag uiteraard wel.
pi_115376954
quote:
Geert: 'Bent u het met ons eens dat mensen het recht hebben hun huis en haard te verdedigen bij inbraak en dat men de inbrekers niet op koffie met gebak hoeft te trakteren?'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ie-belachelijk.dhtml
Even kijken of Hero al iets heeft getwitterd.
pi_115377129
Opeens is de wereld te klein zo lijkt het.

Je spullen zijn verzekerd voor ene groot gedeelte . Als je je leven in de weegschaal wil leggen is er niemand die je tegenhoudt . Het enige wat de politie hier doet is adviseren om je leven niet in de weegschaal te leggen als dat niet nodig is.
pi_115377255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:12 schreef Chadi het volgende:
Opeens is de wereld te klein zo lijkt het.

Je spullen zijn verzekerd voor ene groot gedeelte . Als je je leven in de weegschaal wil leggen is er niemand die je tegenhoudt . Het enige wat de politie hier doet is adviseren om je leven niet in de weegschaal te leggen als dat niet nodig is.
Je bedoelt: het enige wat de politie doet is mensen overhalen een carriere als inbreker te overwegen en mensen die (al dan niet in een impuls) hun bezittingen wel verdedigen een poot onder de stoel vandaan zagen.
pi_115377332
Misschien handig om een duidelijke scheiding tussen bericht en commentaar te maken (incl bron).
Oh, and that's a bad miss!
pi_115377348
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Even kijken of Hero al iets heeft getwitterd.
Om te janken weer dit soort dingen :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je bedoelt: het enige wat de politie doet is mensen overhalen een carriere als inbreker te overwegen en mensen die (al dan niet in een impuls) hun bezittingen wel verdedigen een poot onder de stoel vandaan zagen.
:') Wat een onzin. De politie weet dat burgers vaker gewond raken als ze zich verdedigen. Dus is het een logisch advies om mensenlijk leed te voorkomen. Spullen kunnen vervangen worden, mensen niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')