abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115370408
quote:
Politie adviseert bewoners te vluchten bij woningoverval
Slachtoffers van een woningoverval kunnen het beste vluchten als ze gezond willen blijven. Dat zegt de politie na nieuw onderzoek. En wie niet kan vluchten, moet rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt. Dat meldt het AD.

Uit het onderzoek naar honderden woningovervallen blijkt dat bewoners in bijna de helft van de gevallen gewond raken. Dat komt meestal doordat ze zich verzetten, zegt landelijk overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie.

'Een overal komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op. Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren', aldus Van der Stap.

Er waren vorig jaar in Nederland bijna achthonderd overvallen. In 20 procent van de gevallen is het slachtoffer ondernemer. Ook ouderen zijn een geliefd doelwit van criminelen. Gisteren waren er onder meer woningovervallen in Voorthuizen (waarbij een dode viel) en Zeist.
Waarom geeft de politie zo'n slecht advies?

Waarom mogen burgers zich niet zelf verdedigen met geschikte wapens, Stroomstootwapens of andere niet dodelijke wapens moeten hier net als in andere EU landen vrij verkrijgbaar zijn. De daders kunnen er nu ook heel gemakkelijk één kopen over de grens.

[ Bericht 44% gewijzigd door Frutsel op 10-08-2012 13:25:27 (bron toegevoegd) ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_115370438
De daders zijn beschermende beroepen! :(
pi_115370481
Dit is echt niet te geloven. Advies geven om de dader zijn gang te laten gaan en niets doen. Yeah right.......
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:10:37 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370540
Kan TS misschien ook fatsoenlijk citeren of zit ie nog op de basisschool?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:11:05 #5
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_115370550
Hulpeloos toekijken :')
Wat is dat nou voor n advies 8)7
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_115370551
En toch heeft de politie gelijk.

In Amerika zijn ze zo voor zichzelf kunnen verdedigen en toch blijkt dat daar niemand (misschien zelden, maar ik ken geen woorbeelden)een inbreker neerschiet.
Dat komt omdat de inbreker, anders dan de huiseigenaar, is voorbereid op zich moeten verdedigen en een wapen al in de aanslag heeft. Huiseigenaar moet het nog gaan pakken en aangezien je het feitelijk ook niet geladen in zicht mag hebben liggen in veel staten, moet je ook nog gaan laden. In die tijd kan de inbreker al lang aanvallen of vluchten.

Tegen inbrekers die met geweld iemand overmeesteren om binnen te komen, kun je je ook niet verdedigen, je komt niet met een wapen naar de deur, je zit niet met een wapen in je woonkamer.
Voordat je kunt reageren, ben je al overmeesterd. Zij hebben nl het voordeel van de verrassing.

Daarbij ben je, als het goed is gewoon verzekerd, en kun je dus je spullen weer claimen.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_115370581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:59 schreef paulgo het volgende:

Waarom mogen burgers zich niet zelf verdedigen met geschikte wapens, Stroomstootwapens of andere niet dodelijke wapens moeten hier net als in andere EU landen vrij verkrijgbaar zijn. De daders kunnen er nu ook heel gemakkelijk één kopen over de grens.
Omdat wapen in handen van mensen die er niet mee om kunnen gaan gevaarlijk zijn. Die dingen zijn niet "niet dodelijk" maar "minder dodelijk" (less lethal). Ook is het niet gemakkelijk om zeop een juiste te gebruiken. (e.g er voor zorgen dat de inbreker neer gaat en neer blijft, niet pissed wordt en je kop inslaat)

En jezelf verdedigen in zo'n situatie loopt vaak slechter af. Want het escaleert, wat denk je dat een of andere roofovervaller doet als je hem net niet raakt met een stroomstootwapen of mist met je pepperspray. Een garantie voor een trap tegen je schedel of erger. :%

Wat heb je liever, dat je je kinderen moet uitleggen dat het even duurt voor jullie je spullen terugkrijgen van de verzekering en er een nieuw slot op de deur komt.

Of Mama laten uitleggen dat Papa zo nodig de held moest spelen en over 4 dagen de begrafenis is. :{

Ik ben wel een mietje dan :Z *O*
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:17:24 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370667
Alsof de politie dit zegt om daders vrij te pleiten. Het is puur een veiligheidsadvies, op ervaring en feiten gebaseerd. Dat de gemiddelde onderbuikburger een inbreker graag zou kapot-taseren, zegt vooral iets over diens eigen rotte fantasiewereld. Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren.
pi_115370755
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:17 schreef Ringo het volgende:
Alsof de politie dit zegt om daders vrij te pleiten. Het is puur een veiligheidsadvies, op ervaring en feiten gebaseerd. Dat de gemiddelde onderbuikburger een inbreker graag zou kapot-taseren, zegt vooral iets over diens eigen rotte fantasiewereld. Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren.
Flikker op. Als het kan, kan een woningovervaller van mij een hartelijk welkom genieten in de vorm van een deegroller, honkbalknuppel en andere soorten bende wat ik als geïmproviseerd wapen kan gebruiken.
Volgens mij bestaat er ook ergens een wet op huisvrede en zelfverdediging. Dus...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:30:05 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115370880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Flikker op. Als het kan, kan een woningovervaller van mij een hartelijk welkom genieten in de vorm van een deegroller, honkbalknuppel en andere soorten bende wat ik als geïmproviseerd wapen kan gebruiken.
Volgens mij bestaat er ook ergens een wet op huisvrede en zelfverdediging. Dus...
Veel plezier en geluk, Captain Keyboard. Het enige dat de politie wil zeggen, is dat dat soort zelfverdedigingsstrategieën vaak op méér geweld uitdraaien.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:30:31 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115370882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:05 schreef TheClown1 het volgende:
Dit is echt niet te geloven. Advies geven om de dader zijn gang te laten gaan en niets doen. Yeah right.......
Tjah, we zijn niet allemaal Chuck Norris of Steven Seagal. Als een mafkees met een wapen je huis binnen dringt kun je je maar beter gedeisd houden als je leven/gezondheid je lief is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:32:32 #12
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_115370919
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Tjah, we zijn niet allemaal Chuck Norris of Steven Seagal. Als een mafkees met een wapen je huis binnen dringt kun je je maar beter gedeisd houden als je leven/gezondheid je lief is.
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:32:36 #13
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115370920
De politie is je beste vriend...NOT
pi_115370922
Wat inderdaad in ee eerdere post al is gezegd: de "dader" is er meestal op voorbereid om zich ergens uit te moeten vechten. En dan ben je als slachtoffer 99 van de 100 keer gewoon te laat, mocht je jezelf willen verdedigen.

Typisch voorbeeld: mijn zwagertje heeft 2 jaar geleden een inbreker betrapt in zijn eigen huis. 's Nachts om een uur of 3 hoort hij gerommel beneden, loopt de trap af en betrapt meneer de inbreker midden in de woonkamer. Die zet het op een schreeuwen en komt met een schroevendraaier in zn hand naar mn zwager gerend... Helaas, voor meneer de inbreker, is mijn zwager een goed geoefende bokser en kan het een en ander redelijk "ontwijken"...
Gevolgen: ambu voor meneer de inbreker... (neusje kapot, dikke oogjes, lichtje uit...) en een politiebusje voor mijn zwager... Mocht hij op het politiebureau uit gaan leggen waarom hij die inbreker zo toegetakeld heeft... Uitkomst was dat mijn zwager onder het mom van huisvredebreuk/zelfverdediging gehandeld heeft, maar wel "geluk" heeft dat meneer de inbrekert hem niet aangeklaagd heeft voor mishandeling...
pi_115370926
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_115370939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:32 schreef maickeltje het volgende:
De politie is je beste vriend...NOT
Wel de vriend met de meeste realiteitszin en beste advies. Stoer doen werkt in films, in de praktijk draait het meestal op een stille tocht uit.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:34:41 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115370960
Mijn huis zit al vol booby-traps sinds ik terug gekomen ben uit 'nam. :(
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:36:10 #18
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_115370985
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
Mijn huis zit al vol booby-traps sinds ik terug gekomen ben uit 'nam. :(
:')
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_115370994
Ik help de overvallers met het inpakken van mijn spulletjes.

Zij blij, politie blij, iedereen blij.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_115371018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:11 schreef Cavalinho het volgende:

In Amerika zijn ze zo voor zichzelf kunnen verdedigen en toch blijkt dat daar niemand (misschien zelden, maar ik ken geen woorbeelden)een inbreker neerschiet.
Dat komt omdat de inbreker, anders dan de huiseigenaar, is voorbereid op zich moeten verdedigen en een wapen al in de aanslag heeft. Huiseigenaar moet het nog gaan pakken en aangezien je het feitelijk ook niet geladen in zicht mag hebben liggen in veel staten, moet je ook nog gaan laden. In die tijd kan de inbreker al lang aanvallen of vluchten.

Tegen inbrekers die met geweld iemand overmeesteren om binnen te komen, kun je je ook niet verdedigen, je komt niet met een wapen naar de deur, je zit niet met een wapen in je woonkamer.
Voordat je kunt reageren, ben je al overmeesterd. Zij hebben nl het voordeel van de verrassing.

Daarbij ben je, als het goed is gewoon verzekerd, en kun je dus je spullen weer claimen.
Helemaal waar.

Maar de manier waarop ze het nu vertellen is wel een beetje belachelijk, in de trant van 'blijf gewoon maar staan en geef ze alles wat ze willen'.
Natuurlijk zal dat tot minder geweld leiden (hoop je). Maar je moet wel heel veel zelfcontrole hebben, wil je maar ja en amen zeggen terwijl ze je huis binnen dringen en je familie bedreigen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_115371034
Goed advies.

Maar magazijn leegschieten is leuker.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:38:47 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115371043
Logisch. Zij doen zelf immers ook niets. En de rechters ook niet. Het zou wel heel raar zijn voor de overvallende Oostblokker dat burgers dan opeens moeilijk gaan lopen doen. Dat zijn ze niet gewend in Nederland.
Wachten is het op het moment dat de politie adviseert deuren en ramen niet meer af te sluiten, om braakschade en eventuele verwondingen bij het inbrekend personeel te voorkomen. Gewoon je spullen ingepakt in de gang laten staan, deur open en vriendelijk uitzwaaien als ze langs geweest zijn. Aangifte doen heeft toch geen zin.
The End Times are wild
pi_115371055
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Helemaal waar.

Maar de manier waarop ze het nu vertellen is wel een beetje belachelijk, in de trant van 'blijf gewoon maar staan en geef ze alles wat ze willen'.
Natuurlijk zal dat tot minder geweld leiden (hoop je). Maar je moet wel heel veel zelfcontrole hebben, wil je maar ja en amen zeggen terwijl ze je huis binnen dringen en je familie bedreigen.
Ik denk dat het wel een goede gedachte is om zo'n situatie mee in te gaan. Mocht ik bij de open haard staan toe te kijken zoals aanbevolen, en de inbreker draait me z'n rug toe, kan ik hem altijd nog met de pook in de nek slaan.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:40:15 #24
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wel de vriend met de meeste realiteitszin en beste advies. Stoer doen werkt in films, in de praktijk draait het meestal op een stille tocht uit.
Ja de politie is heel realistisch...boven op een brug staan laseren en niets doen met een tip om een paar grote jongens op te pakken.

Realistisch? Ja want de politie is zelf ook bang.
pi_115371109
Mogen we ook niet meer BOE!!! roepen, zoals Piet Hein Donner ons leerde? ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_115371115
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:40 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Ja de politie is heel realistisch...boven op een brug staan laseren en niets doen met een tip om een paar grote jongens op te pakken.

Realistisch? Ja want de politie is zelf ook bang.
Oh? Ik zag anders een vrouwelijke agent toch wel degelijk achter onze autoradio-dief aangaan, die ze stomtoevallig op heterdaad betrapte. Helaas kon ze haar hond niet loslaten, omdat er nog wat publiek terugkwam uit de kroegen etc, maar die agente was echt niet bang hoor.
pi_115371160
Maar wat als zo'n overvaller de bewoner(s) alsnog het ziekenhuis in mept, zoals ook regelmatig het geval is.
pi_115371246
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:44 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Maar wat als zo'n overvaller de bewoner(s) alsnog het ziekenhuis in mept, zoals ook regelmatig het geval is.
Dat is vermoedelijk één van de redenen waarom de politie dit gezegd heeft. ;) Ik zou er kapot van zijn, en me zwaar aangetast in mijn privacy voelen, maar het zijn uiteindelijk maar materiële dingen. Mocht een inbreker/wie dan ook mijn geliefden fysiek bedreigen, dan is het uiteraard een ander verhaal.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:52:06 #29
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Oh? Ik zag anders een vrouwelijke agent toch wel degelijk achter onze autoradio-dief aangaan, die ze stomtoevallig op heterdaad betrapte. Helaas kon ze haar hond niet loslaten, omdat er nog wat publiek terugkwam uit de kroegen etc, maar die agente was echt niet bang hoor.
Een autoradio dief...wat waarschijnlijk een junk is durven ze wel aan.
Ik heb het hier over de echte grote jongens... die gappen geen autoradio.
pi_115371539
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:52 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Een autoradio dief...wat waarschijnlijk een junk is durven ze wel aan.
Ik heb het hier over de echte grote jongens... die gappen geen autoradio.
Junks doen geen inbraken, en georganiseerde bendes jatten geen airbags? Het is niet zo zwart/wit, en het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat zeker niet alle agenten bange watjes zijn die hun auto het liefste niet uitkomen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:06:37 #31
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115371615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Junks doen geen inbraken, en georganiseerde bendes jatten geen airbags? Het is niet zo zwart/wit, en het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat zeker niet alle agenten bange watjes zijn die hun auto het liefste niet uitkomen.
Nee je hebt overal wel een paar uitzonderingen.
Zo kan ik je nog tal van voorbeelden geven.
De meeste zijn gewoon te bang om die auto maar uit te komen
pi_115373489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat staat je natuurlijk vrij. De politie geeft alleen aan dat de kans dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt niet heel groot is.
pi_115373617
Laat het maar over je heen komen als makke schaapjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_115373640
quote:
Ja ga maar rustig door met beweren dat je je altijd koest moet houden tegen overvallers. Die lui slaan juist vooral ook zulke bangerikken finaal in elkaar. Zulke roofdieren zoeken juist zulke gemakkelijke prooien op.

Het advies voor geweldloosheid werkt gewoon niet in alle gevallen. Kijk maar naar de Hein-ontvoering.

Walgelijk dat je het meteen over onderbuikburgers hebt. Zo'n denigrerende vooringenomen houding tegen over slachtoffers komt hier in deze onrechtsstaat helaas vaker voor
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_115373744
quote:
Dat staat je natuurlijk vrij. De politie geeft alleen aan dat de kans dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt niet heel groot is.
Maar de heren agenten vergeten te melden dat ze je tegenwoordig hartstikke dood slaan voor een paar Euro. Het maakt niet uit of je wel iets / niets doet.
pi_115374178
Domme mensen hier. De politie zegt niet dat je je niet mag verdedigen, er staat alleen dat het statistisch gezien overstandig is om een wapen te trekken bij een woningoverval omdat er dan meer kans is dat je zelf gewond raakt. Geen mening, maar een feit.
pi_115374446
Inhoudelijk hebben ze gelijk, maar het is niet aan de politie om dit soort tips te geven. Ik vind dat er zelfs een behoorlijk slecht signaal vanuitgaat.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:12:20 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_115375108
"Woordvoerder van de vakbond van overvallers reageert positief op uitspraken politie."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_115375258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:32 schreef Red1980 het volgende:
Wat inderdaad in ee eerdere post al is gezegd: de "dader" is er meestal op voorbereid om zich ergens uit te moeten vechten. En dan ben je als slachtoffer 99 van de 100 keer gewoon te laat, mocht je jezelf willen verdedigen.

Typisch voorbeeld: mijn zwagertje heeft 2 jaar geleden een inbreker betrapt in zijn eigen huis. 's Nachts om een uur of 3 hoort hij gerommel beneden, loopt de trap af en betrapt meneer de inbreker midden in de woonkamer. Die zet het op een schreeuwen en komt met een schroevendraaier in zn hand naar mn zwager gerend... Helaas, voor meneer de inbreker, is mijn zwager een goed geoefende bokser en kan het een en ander redelijk "ontwijken"...
Gevolgen: ambu voor meneer de inbreker... (neusje kapot, dikke oogjes, lichtje uit...) en een politiebusje voor mijn zwager... Mocht hij op het politiebureau uit gaan leggen waarom hij die inbreker zo toegetakeld heeft... Uitkomst was dat mijn zwager onder het mom van huisvredebreuk/zelfverdediging gehandeld heeft, maar wel "geluk" heeft dat meneer de inbrekert hem niet aangeklaagd heeft voor mishandeling...
Dat meen je niet? Wat voor nsb-acties zijn dat dan? politie die aan de kant van de inbreker staat. Dit is toch van de zotte? Ik moet toch geen rekening houden met de inbreker als mijn leven op het spel staat? Ik doe zelf aan thaiboksen en in de erecode staat duidelijk dat je vechtsport mag gebruiken enkel in levensbedreigende situaties.
pi_115376097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:55 schreef CafeRoker het volgende:
Inhoudelijk hebben ze gelijk, maar het is niet aan de politie om dit soort tips te geven. Ik vind dat er zelfs een behoorlijk slecht signaal vanuitgaat.
Het is wel aan de politie om dit soort tips te geven. Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken, en bovendien zijn zij degenen die toegang hebben tot deze informatie.
pi_115376131
Ah kijk, de politie schrijft hun eigen tactieken ook aan ons voor.
Conscience do cost.
pi_115376466
quote:
Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken
Precies...en op welke manier maakt dit advies de samenleving veiliger??

Op geen enkele manier...
pi_115376627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:53 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Precies...en op welke manier maakt dit advies de samenleving veiliger??

Op geen enkele manier...
Nou ja, voor de overvallers wordt het "werk" toch echt wel veiliger als de slachtoffers geen verzet meer bieden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_115376639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:40 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Het is wel aan de politie om dit soort tips te geven. Ze zijn er om de samenleving veiliger te maken, en bovendien zijn zij degenen die toegang hebben tot deze informatie.
De politie maakt het op deze manier voor de inbrekers veiliger en effent het pad voor ze zodat ze nog makkelijker over die grens van wel of niet inbreken heenstappen.
De burger voelt zich nu helemaal niet meer beschermd, die mag alleen nog heel zachtjes "boe" roepen bij wijze van verdediging.
pi_115376774
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De politie maakt het op deze manier voor de inbrekers veiliger en effent het pad voor ze zodat ze nog makkelijker over die grens van wel of niet inbreken heenstappen.
De burger voelt zich nu helemaal niet meer beschermd, die mag alleen nog heel zachtjes "boe" roepen bij wijze van verdediging.
Niet te hard inderdaad, anders kan mijnheer de overvaller door de schrik worden getraumatiseerd. Zachtjes in jezelf boe roepen mag uiteraard wel.
pi_115376954
quote:
Geert: 'Bent u het met ons eens dat mensen het recht hebben hun huis en haard te verdedigen bij inbraak en dat men de inbrekers niet op koffie met gebak hoeft te trakteren?'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ie-belachelijk.dhtml
Even kijken of Hero al iets heeft getwitterd.
pi_115377129
Opeens is de wereld te klein zo lijkt het.

Je spullen zijn verzekerd voor ene groot gedeelte . Als je je leven in de weegschaal wil leggen is er niemand die je tegenhoudt . Het enige wat de politie hier doet is adviseren om je leven niet in de weegschaal te leggen als dat niet nodig is.
pi_115377255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:12 schreef Chadi het volgende:

Je spullen zijn verzekerd voor ene groot gedeelte . Als je je leven in de weegschaal wil leggen is er niemand die je tegenhoudt . Het enige wat de politie hier doet is adviseren om je leven niet in de weegschaal te leggen als dat niet nodig is.
Je bedoelt: het enige wat de politie doet is mensen overhalen een carriere als inbreker te overwegen en mensen die (al dan niet in een impuls) hun bezittingen wel verdedigen een poot onder de stoel vandaan zagen.
pi_115377332
Misschien handig om een duidelijke scheiding tussen bericht en commentaar te maken (incl bron).
Oh, and that's a bad miss!
pi_115377348
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Even kijken of Hero al iets heeft getwitterd.
Om te janken weer dit soort dingen :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je bedoelt: het enige wat de politie doet is mensen overhalen een carriere als inbreker te overwegen en mensen die (al dan niet in een impuls) hun bezittingen wel verdedigen een poot onder de stoel vandaan zagen.
:') Wat een onzin. De politie weet dat burgers vaker gewond raken als ze zich verdedigen. Dus is het een logisch advies om mensenlijk leed te voorkomen. Spullen kunnen vervangen worden, mensen niet.
pi_115377351
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is onzin want als inbreker ben je nog steeds niet zeker dat een burger geen geweld tegen jou gebruikt
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:19:28 #52
241662 Jian
Well, well, well
pi_115377359
Als je mijn huis betreedt zonder mijn toestemming met de bedoeling het leeg te roven dan ben je wat mij betreft vogelvrij. Als ik de kans krijg ram ik je volledig total loss met wat er dan ook voor handen is. Verstandig? wellicht niet, maar dat zien we dan wel weer!
Sommige makke schapen ........ :{w
pi_115377416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Tchock het volgende:
:') Wat een onzin. De politie weet dat burgers vaker gewond raken als ze zich verdedigen. Dus is het een logisch advies om mensenlijk leed te voorkomen. Spullen kunnen vervangen worden, mensen niet.
Als dit leidt tot meer overvallen kan dit ook tot meer gewonde burgers leiden vriend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Chadi het volgende:
Dat is onzin want als inbreker ben je nog steeds niet zeker dat een burger geen geweld tegen jou gebruikt
Ja, want jullie experts in de sociologie kunnen mij natuurlijk meteen vertellen dat dit woningovervallen niet aanmoedigt. :')
pi_115377447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als dit leidt tot meer overvallen kan dit ook tot meer gewonde burgers leiden vriend.

[..]

Ja, want jullie experts in de sociologie kunnen mij natuurlijk meteen vertellen dat dit woningovervallen niet aanmoedigt. :')
Hoezo? krijg jij opeens neigingen om inbraken te gaan plegen dan?
pi_115377518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waarom zou het tot meer overvallen leiden? :') Denk je dat mensen nu denken: 'Oh, ze vechten toch niet terug, even een huisje meepikken'? Inbrekers zijn meestal toch al gewapend, anders gaf de politie dit advies niet, dus waarom zou ze het een reet uitmaken of er teruggevochten wordt :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:23:39 #56
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_115377529
quote:
Dit. :{w
pi_115377557
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Om te janken weer dit soort dingen :')

[..]

Menselijk leed kan voorkomen worden als inbrekers en overvallers weten dat de burger tot het uiterste beschermd wordt. Nu geeft de politie inbrekers en overvallers een vrijbrief tot het berokkenen van menselijk leed .
Het inbrekersgilde viert een feestje nu :')
pi_115377587
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom zou het tot meer overvallen leiden? :') Denk je dat mensen nu denken: 'Oh, ze vechten toch niet terug, even een huisje meepikken'? Inbrekers zijn meestal toch al gewapend, anders gaf de politie dit advies niet, dus waarom zou ze het een reet uitmaken of er teruggevochten wordt :')
Eh, ja?
pi_115377611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Menselijk leed kan voorkomen worden als inbrekers en overvallers weten dat de burger tot het uiterste beschermd wordt. Nu geeft de politie inbrekers en overvallers een vrijbrief tot het berokkenen van menselijk leed .
Het inbrekersgilde viert een feestje nu :')
Hoe kun je mogelijk een advies van de politie, om geweld te voorkomen, opvatten als 'een vrijbrief tot het berokkenen van menselijk leed'? :?
pi_115377613
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoezo? krijg jij opeens neigingen om inbraken te gaan plegen dan?
Ben je dom ofzo?

Mijn argument is dat dit meer mensen kan verleiden tot inbraak. Een steekproef van n=1 zegt dus niets. Lul niet over dingen waar je geen reet van begrijpt.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:27:13 #61
8781 crew  Frutsel
pi_115377687
quote:
PVV: Overvaladvies belachelijk
De PVV noemt het nieuwe advies van de politie over hoe te handelen bij een woningoverval belachelijk. De partij heeft er Kamervragen over gesteld aan minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie.

In het AD van vandaag adviseert de politie mensen om bij een overval te vluchten. Kan dat niet, dan is rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt het beste, meent de politie.

PVV-leider Geert Wilders noemt dat 'belachelijke' advies een 'verkapte uitnodiging voor crimineel Nederland om woningovervallen te plegen' en hij wil weten of Opstelten het daar mee eens is. Het kabinet van VVD en CDA heeft altijd op het standpunt gestaan dat wie in eigen huis of eigen bedrijf wordt overvallen, het recht heeft zich daar met 'proportioneel geweld' tegen te verdedigen.

Wilders vraagt daar toch nog maar eens naar. 'Bent u het met ons eens dat mensen het recht hebben hun huis en haard te verdedigen bij inbraak en dat men de inbrekers niet op koffie met gebak hoeft te trakteren?'

Uit eerder deze week gepubliceerd onderzoek blijkt overigens dat het aantal woningovervallen in de eerste helft van 2012 met 9 procent is gedaald.
pi_115377715
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe kun je mogelijk een advies van de politie, om geweld te voorkomen, opvatten als 'een vrijbrief tot het berokkenen van menselijk leed'? :?
Begrijp je het echt niet?
Als inbrekers weten dat mensen helemaal niets doen om ze tegen te houden wordt de drempel om tot deze misdaden te komen niet alleen verlaagd, maar helemaal weggenomen.
pi_115377719
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:23 schreef Tchock het volgende:
Gast.... de gelegenheid maakt de dief.

Mensen worden niet geboren als inbreker of als niet-inbreker :'). De politie is hier bezig de omstandigheden te verbeteren voor inbrekers, dus kan dit leiden tot meer inbrekers.
pi_115377759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De PVV snapt er werkelijk geen fuck van. Natuurlijk heb je het recht je eigendommen met proportioneel geweld te verdedigen, het enige punt dat de politie probeert te maken is dat het beter is voor je eigen veiligheid om dat niet te doen. Mijns inziens een uitstekend advies.
pi_115377783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Begrijp je het echt niet?
Als inbrekers weten dat mensen helemaal niets doen om ze tegen te houden wordt de drempel om tot deze misdaden te komen niet alleen verlaagd, maar helemaal weggenomen.
Ja, want de enige drempel om te gaan roven is de kans op een terugvechtend slachtoffer? Really?
pi_115377821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, want de enige drempel om te gaan roven is de kans op een terugvechtend slachtoffer? Really?
Het houdt wel tegen , mijns inziens.
pi_115377871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het houdt wel tegen , mijns inziens.
Ja, maar je zegt dat de drempel helemaal wordt weggenomen. Dus jij denkt dat het absoluut het enige is wat jou en mij weerhoudt tot het plunderen van de rest van de straat.
pi_115377893
quote:
Niet de enige drempel, EEN DREMPEL. Als inbreken risicoloos was zou ik nu bij jou langskomen om de boel leeg te halen })
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:33:50 #69
38496 Perrin
pi_115377933
quote:

[..]

Flinke kans lopen om gearresteerd te worden en voor lange tijd in de bak te verdwijnen is een nog hogere drempel. Maar die drempel is er helaas niet.

Met de adviezen om overvallers altijd maar hun gang te laten gaan, wordt de drempel van gevaar lopen voor eigen lijf en leden van de overvaller ook kleiner.

Voor de overvaller dus nauwelijks kans op straf en als het aan de politie ligt ook nog zo min mogelijk kans op klappen of erger.
pi_115378009
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, maar je zegt dat de drempel helemaal wordt weggenomen. Dus jij denkt dat het absoluut het enige is wat jou en mij weerhoudt tot het plunderen van de rest van de straat.
Nou, ik zou sowieso niet uit stelen en overvallen gaan hoor, en ik denk en hoop de meeste mensen niet.
Dus ik hoef daar niet van weerhouden te worden, maar degenen die wel die neigingen hebben zouden tegenwerking horen te krijgen en geen geeffende paadjes.
pi_115378130
quote:
Dat meen je niet? Wat voor nsb-acties zijn dat dan? politie die aan de kant van de inbreker staat. Dit is toch van de zotte? Ik moet toch geen rekening houden met de inbreker als mijn leven op het spel staat? Ik doe zelf aan thaiboksen en in de erecode staat duidelijk dat je vechtsport mag gebruiken enkel in levensbedreigende situaties.
Helaas mag je in Nederland niet voor eigen rechter spelen. Maar het is wel zo dat de politie dit hem op zo'n manier vertelde dat je er uit kon halen dat ze het ook wel mooi vonden... (mogen ze officieel weer niet zeggen natuurlijk...)...
pi_115378228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

De PVV snapt er werkelijk geen fuck van. Natuurlijk heb je het recht je eigendommen met proportioneel geweld te verdedigen, het enige punt dat de politie probeert te maken is dat het beter is voor je eigen veiligheid om dat niet te doen. Mijns inziens een uitstekend advies.
Helaas weet ik beroepshalve meer van de achtergronden van zulke daders. Als ze een gewelddadige tegenreactie verwachten haken de meeste al af. Ze kiezen echt een gemakkelijk doelwit. Als je niks doet is de kans op dodelijke afloop statistisch kleiner. Echter sommige wraaklustige daders, die tegelijk mensen overhoop willen steken, moedig je zelfs aan door een geweldloze houding. Bij daders van zulke steekpartijen bij overvallen, moet je juist wel van je afslaan. Dan gaan ze eerder er van door.
Bij overvallen met een vuurwapen( mits NIET een nepwapen) is het wel raadzaam snel weg te rennen of de dader niet extra op te fokken. Als het een nepwapen is kan de dader wel beter overmeesterd worden voordat hij de aanwezigen kan vastbinden
pi_115378267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Flinke kans lopen om gearresteerd te worden en voor lange tijd in de bak te verdwijnen is een nog hogere drempel. Maar die drempel is er helaas niet.

Met de adviezen om overvallers altijd maar hun gang te laten gaan, wordt de drempel van gevaar lopen voor eigen lijf en leden van de overvaller ook kleiner.

Voor de overvaller dus nauwelijks kans op straf en als het aan de politie ligt ook nog zo min mogelijk kans op klappen of erger.
En daarentegen wordt je wel door alle instanties aangepakt als je je spullen verdedigt en terugvecht.
pi_115378327
Veel fokkers hier zijn simpele telegraaflezers.
pi_115378338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:43 schreef stekelzwijn het volgende:
En daarentegen wordt je wel door alle instanties aangepakt als je je spullen verdedigt en terugvecht.
Dit dus.

En nu kunnen ze je ook vertellen dat je tegen advies van de politie hebt gehandeld als je "terugvecht". O dat ook nog consequenties heeft weet ik niet maar het kan nooit goed zijn.
pi_115378363
omg, soortgelijk advies wordt vrouwen bij een poging tot verkrachting al decennia gegeven, als je niet weg kan komen en je wil het overleven kan je je beter niet verzetten. En dat vindt iedereen heel verstandig, beter een trauma dan dood, dat je het overleefd is immers het meest belangrijke.
Maar als het om spulletjes gaat telt dat ineens niet meer, die spullen zijn ineens wel belangrijker dan je leven?
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:46:08 #77
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_115378408
Wat een achterlijk advies zeg :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:46:45 #78
241662 Jian
Well, well, well
pi_115378433
Ja, die inbrekers van tegenwoordig, edele, aimabele jongens met een echte beroepscode; "als jij geen geweld naar mij gebruikt dan gebruik ik het ook niet naar jou", dan steel ik alleen je spullen en wens je daarna een goede nacht en stop je desnoods nog even in en dan vertrek ik weer, no hard feelings. Toffe gasten als je ze niets in de weg legt. Dus je laat ze hun gang gaan, wijst ze zo nodig gedwee de weg naar je kostbaarheden en smeert onderdanig nog een boterhammetje voor ze voor onderweg, alles in de hoop dat ze zich aan die code houden en als je geluk hebt doen ze dat ..........

Nee, bedankt :{w
pi_115378467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:45 schreef moussie het volgende:
omg, soortgelijk advies wordt vrouwen bij een poging tot verkrachting al decennia gegeven, als je niet weg kan komen en je wil het overleven kan je je beter niet verzetten. En dat vindt iedereen heel verstandig, beter een trauma dan dood, dat je het overleefd is immers het meest belangrijke.
Maar als het om spulletjes gaat telt dat ineens niet meer, die spullen zijn ineens wel belangrijker dan je leven?
Wie zijn die "iedereen"? Ik in ieder geval niet, en ik weet bijna zeker dat alle mensen die het niet met die advies mbt inbraak eens zijn het daar ook niet mee eens zijn.
pi_115378470
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:44 schreef Kamper86 het volgende:
Dank voor deze uiterst nuttige bijdrage 8)7
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:49:20 #81
38496 Perrin
pi_115378560
quote:
Nee, jij komt met een zinnige bijdrage.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:52:53 #82
241662 Jian
Well, well, well
pi_115378728
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:45 schreef moussie het volgende:
? Huh, waarom dan al die zelfverdedingscursussen voor vrouwen met adviezen als; "schreeuw keihard, duw je hand in zijn gezicht, trap op zijn wreef en knie in zijn kruis" dat is dus opeens niet meer verstandig?
pi_115378772
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wie zijn die "iedereen"? Ik in ieder geval niet, en ik weet bijna zeker dat alle mensen die het niet met die advies mbt inbraak eens zijn het daar ook niet mee eens zijn.
De slachtoffers, diegenen die ermee te maken krijgen. Niet de toetsenbordhelden op internet, die reageren net als mijn kinderen toen het nog kleuters waren, die zijn sterker dan kogels.
pleased to meet you
pi_115378790
quote:
Zegt iemand die Kamper86 als username heeft.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:54:16 #85
241662 Jian
Well, well, well
pi_115378792
quote:
ach, gut :')
pi_115378880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:53 schreef moussie het volgende:
Niet de toetsenbordhelden op internet, die reageren net als mijn kinderen toen het nog kleuters waren, die zijn sterker dan kogels.
Waar heb je het over? Zie jij hier iemand zo reageren? De meeste mensen maken zich zorgen over het signaal dat dit naar inbrekers afgeeft.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:58:20 #87
241662 Jian
Well, well, well
pi_115378970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:53 schreef moussie het volgende:

[..]

De slachtoffers, diegenen die ermee te maken krijgen. Niet de toetsenbordhelden op internet, die reageren net als mijn kinderen toen het nog kleuters waren, die zijn sterker dan kogels.
wann kul, ik denk dat het slachtoffer dat zich gedwee heeft laten verkrachten (vreselijk, begrijp me niet verkeerd) een groter trauma voor de rest van haar leven heeft opgelopen, als diegene die door zich hevig en op de juiste manier te verzetten de dader op de vlucht heeft gejaagd. En ja het kan verkeerd aflopen, maar dat geldt voor beide gevallen.
pi_115379092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Zie jij hier iemand zo reageren? De meeste mensen maken zich zorgen over het signaal dat dit naar inbrekers afgeeft.
Moussie schiet alvast in haar inbrekersverdedigmodus
pi_115379194
als ik in een alleenstaand huis met grote tuin zou wonen nam ik toch echt wel waakhonden, alleen het blaffen schrikt al af
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:03:56 #90
38496 Perrin
pi_115379223
Kijk! Ook alleen maar Telegraaflezers in de reacties bij de Volkskrant.
:X
pi_115379235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Best gevaarlijk inderdaad, het risico dat zo'n inbreker loopt :'(
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:07:34 #92
241662 Jian
Well, well, well
pi_115379375
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zijn ze vast wel tegen verzekerd.
pi_115379418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Daar zijn ze vast wel tegen verzekerd.
Ze zijn iig verzekerd van een welwillende houding van de politie :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:12:59 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115379596
Binnenkort geven ze je het advies even netjes je medewerking te tonen.

"Blieft u ook een kopje koffie?"

"Wilt u misschien een extra zak zodat u ook mijn stereoinstallatie kan meenemen?"

"Mag ik u mijn zeldzame munten verzameling aanbeveling? Ze liggen in het nachtkastje."

"Ah, ik zie dat u uw oog op mijn zilveren servies heeft laten vallen. Een uitstekende keus meneer."

"Zal ik het kenteken van uw auto vast verwisselen met de mijne?"
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:13:24 #95
8781 crew  Frutsel
pi_115379607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon niets doen, toekijken, eventueel vluchten... weg d'r mee...
en als zij dan weglopen ze in hun rug steken of schieten :Y ^^
pi_115379668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:25 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ben je dom ofzo?

Mijn argument is dat dit meer mensen kan verleiden tot inbraak. Een steekproef van n=1 zegt dus niets. Lul niet over dingen waar je geen reet van begrijpt.
_O-
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:19:33 #97
38496 Perrin
pi_115379848
Wat trouwens ook letsel zou schelen is als de politie op straat gratis plattegrondjes gaat uitdelen met daarop aangegeven waar de rijkste mensen wonen die zich zeker niet zullen verzetten bij een overval.
pi_115379854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:52 schreef Jian het volgende:

[..]

? Huh, waarom dan al die zelfverdedingscursussen voor vrouwen met adviezen als; "schreeuw keihard, duw je hand in zijn gezicht, trap op zijn wreef en knie in zijn kruis" dat is dus opeens niet meer verstandig?
Het eerste advies is nog steeds: probeer weg te komen, dat is ook bij zelfverdedigingscursussen het uitgangspunt. Trap in het kruis dus en rennen, dat is het idee erachter. Maar ja, veel hangt af van je eigen postuur en dat van de dader, en van de situatie zelf, als het je dus niet lukt om via een afleidingsmanoeuvre te ontsnappen krijg je ook op zo'n cursus het advies elk verzet te staken en op een kans om alsnog weg te komen te wachten. Zo'n cursus is er in eerste instantie op gericht dat je een plan maakt voor jezelf, je bewust bent van je opties en (on)mogelijkheden, niets is erger dan onvoorbereid door paniek te worden bevangen.
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:28:50 #99
241662 Jian
Well, well, well
pi_115380178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Het eerste advies is nog steeds: probeer weg te komen, dat is ook bij zelfverdedigingscursussen het uitgangspunt. Trap in het kruis dus en rennen, dat is het idee erachter. Maar ja, veel hangt af van je eigen postuur en dat van de dader, en van de situatie zelf, als het je dus niet lukt om via een afleidingsmanoeuvre te ontsnappen krijg je ook op zo'n cursus het advies elk verzet te staken en op een kans om alsnog weg te komen te wachten. Zo'n cursus is er in eerste instantie op gericht dat je een plan maakt voor jezelf, je bewust bent van je opties en (on)mogelijkheden, niets is erger dan onvoorbereid door paniek te worden bevangen.
Hoe kom je erbij?

Passage: Zelfverdediging voor vrouwen

"Ga er in dit soort situaties altijd uit van het ergste. Denk niet bij jezelf dat wanneer je minder tegenstribbelt de aanvaller ook milder zal zijn. Het gaat hier om overleven. In het geval de belager je beetpakt, naar de grond wil werken of anderszins zal je alles moeten geven wat je in je hebt om hem te stoppen. Een cursus zelfverdediging kan hierbij helpen maar het regelmatig beoefenen van een goede vechtsport is nog beter."

http://sport.infonu.nl/ve(...)ie-bij-jou-past.html
pi_115380195
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zegt iemand die Kamper86 als username heeft.
Ja oke, daar heb je me!

In het artikel staat duidelijk als je niks doet is de kans dat je niks gebeurd veel groter. En de politie wil dat er niks met jou gebeurd. Spullen zijn maar spullen.
pi_115380243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Moussie schiet alvast in haar inbrekersverdedigmodus
Ik heb een lief klein hondje dat verschrikkelijk veel lawaai maakt als zij vreemde geluiden hoort. En die heeft een paar keer inbrekers weggejaagd, zelfs uit de tuin van mijn buren (tijdens de golf van woninginbraken in de regio hier, in het afgelopen jaar).
Voor de rest, tja, ik ben een paar jaar geleden overvallen, op straat, om 10 uur 's avonds, er werd een pistool doorgeladen en op mijn buik gericht omdat ik mijn handtas vast bleef houden .. ik ben nog nooit van mijn leven zo snel op de grond gevallen als toen, elk verzet in een klap weg en voor dood spelen, ik zou wel gek zijn om mijn leven op het spel te zetten voor spulletjes die ik kan vervangen!
pleased to meet you
pi_115380262
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:19 schreef Perrin het volgende:
Wat trouwens ook letsel zou schelen is als de politie op straat gratis plattegrondjes gaat uitdelen met daarop aangegeven waar de rijkste mensen wonen die zich zeker niet zullen verzetten bij een overval.
En dat die mensen dan gewoon even bij de inbrekers melden wanneer ze een weekendje weggaan zodat de dieven ongestoord kunnen uitzoeken wat van hun gading is.
pi_115380374
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb een lief klein hondje dat verschrikkelijk veel lawaai maakt als zij vreemde geluiden hoort. En die heeft een paar keer inbrekers weggejaagd, zelfs uit de tuin van mijn buren (tijdens de golf van woninginbraken in de regio hier, in het afgelopen jaar).
Voor de rest, tja, ik ben een paar jaar geleden overvallen, op straat, om 10 uur 's avonds, er werd een pistool doorgeladen en op mijn buik gericht omdat ik mijn handtas vast bleef houden .. ik ben nog nooit van mijn leven zo snel op de grond gevallen als toen, elk verzet in een klap weg en voor dood spelen, ik zou wel gek zijn om mijn leven op het spel te zetten voor spulletjes die ik kan vervangen!
Maar je mist het punt.
Het punt is dat de politie met dit advies een heel fout signaal afgeeft aan de burger. De burger die nu nog meer het gevoel krijgt dat ze in de steek gelaten worden.
Tevens krijgt het dievengilde een signaal dat ze gerust hun gang kunnen gaan, want dat de burger zich nog amper mag verdedigen. Hoe denk je dat ze met zo'n signaal omgaan?
pi_115380429
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:29 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Spullen zijn maar spullen.
Niet als ze een grote emotionele waarde hebben, en toevallig vallen daar vaak sieraden onder.
pi_115380477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar je mist het punt.
Het punt is dat de politie met dit advies een heel fout signaal afgeeft aan de burger. De burger die nu nog meer het gevoel krijgt dat ze in de steek gelaten worden.
Tevens krijgt het dievengilde een signaal dat ze gerust hun gang kunnen gaan, want dat de burger zich nog amper mag verdedigen. Hoe denk je dat ze met zo'n signaal omgaan?
Er staat niet dat de burger zich niet mag verdedigen. De politie meldt dat het verstandiger is om niet in te grijpen, omdat de kans dat je je iets overkomt dan kleiner is. Dat hebben ze blijkbaar onderzocht, zo maak ik op uit het bericht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115380517
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:12 schreef Chadi het volgende:

Het zijn ook meestal niet de spullen die het hem doen bij een woninginbraak of overval. het is het gevoel dat je in je eigen huis niet meer veilig bent. het doet iets met de psyyche van het slachtoffer. Dan zijn die spullen wel het laatste waar je je druk om maakt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:37:09 #107
241662 Jian
Well, well, well
pi_115380539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Volgens mij is hier niemand geweest die zegt dat je er op los moet proberen te rammen wanneer je op straat een pistool tegen je hoofd gezet krijgt.....
pi_115380624
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet als ze een grote emotionele waarde hebben, en toevallig vallen daar vaak sieraden onder.
Oke, maar voor de rest heb ik gewoon gelijk!!

Ze zeggen het juist omdat ze het onderzocht hebben, ze schudden het niet uit de losse pols.
pi_115380634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:19 schreef Jian het volgende:
Als je mijn huis betreedt zonder mijn toestemming met de bedoeling het leeg te roven dan ben je wat mij betreft vogelvrij. Als ik de kans krijg ram ik je volledig total loss met wat er dan ook voor handen is. Verstandig? wellicht niet, maar dat zien we dan wel weer!
Sommige makke schapen ........ :{w
Dit dus. _O_ _O_

het is me gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik denk dat ik een rooie waas voor mijn ogen krijg en helemaal doordraai
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115380691
Oh gut ja, de helden van FOK! roeren weer hun staart.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:41:52 #111
38496 Perrin
pi_115380707
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:39 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Oke, maar voor de rest heb ik gewoon gelijk!!

Ze zeggen het juist omdat ze het onderzocht hebben, ze schudden het niet uit de losse pols.
Laat ze lekker overvallers oppakken ipv met hun ongevraagde adviezen burgers nog meer het gevoel geven dat ze er alleen voor staan en overvallers laten weten dat ze wat de politie betreft niks hoeven vrezen tijdens hun 'werk'.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:42:32 #112
241662 Jian
Well, well, well
pi_115380725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Bèhèhèhèèè ,,,,
pi_115380742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus. _O_ _O_

het is me gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik denk dat ik een rooie waas voor mijn ogen krijg en helemaal doordraai
Voordat jij die waas hebt hebben zij er al 3 in je benen geschoten.
Maaaaar IK vindt je hartstikke stoer.

Kom dan

Kom dan.
pi_115380746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Tja, ik draai liever door dan dat ik ze vraag of ze ook nog over mijn vriendin heen willen :W
pi_115380825
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, ik draai liever door dan dat ik ze vraag of ze ook nog over mijn vriendin heen willen :W
Je doet je best maar. Ik ga me in ieder geval niet de kanker in laten rammen om mn flatscreen te redden.
pi_115380842
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:43 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Kom dan

Kom dan.
:O

Dat zien we dan wel. Ik zeg dan ook gelukkig dat ik nog nooit in die situatie heb verkeerd. Ik weet dan ook niet hoe ik zou reageren, maar de kans is groot dat ik gewoon ga flippen van de brutaliteit dat iemand zo bij me naar binnen komt en de boel daarvoor forceert. Ik kan me dan ook prima voorstellen dat mensen niet helder meer denken en toch iets doen wat als je er rationeel over nadenkt heel erg onverstandig is. Niemand gaat denk ik bewust kogel koppen.
pi_115380881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je doet je best maar. Ik ga me in ieder geval niet de kanker in laten rammen om mn flatscreen te redden.
het gaat me ook niet zozeer om de flatscreen. Ik zou denk ik meer flippen van het feit dat iemand ongevraagd bij me binnenkomt en de boel daarvoor forceert. Die flatscreen mogen ze hebben.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:47:43 #118
38496 Perrin
pi_115380895
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als een inbreker je vrouw en/of kinderen bedreigt?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:48:31 #119
38496 Perrin
pi_115380922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

het gaat me ook niet zozeer om de flatscreen. Ik zou denk ik meer flippen van het feit dat iemand ongevraagd bij me binnenkomt en de boel daarvoor forceert. Die flatscreen mogen ze hebben.
Idd. Je nooit meer veilig voelen in je eigen huis is vreselijk.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:50:21 #120
241662 Jian
Well, well, well
pi_115380981
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:43 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Kom dan

Kom dan.
Ja, want elke inbreker is een ervaren gunslinger, die met volautomatische Glock in de rechterhand en Kalashnikov in de linker binnenkomt, klaar om alle verzet met goed gerichte schoten te breken. :')

Moeilijk te bevatten hè, dat sommige mensen anders in elkaar zitten dan jij en niet altijd meteen als makke puppy's op hun rug rollen?!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:51:41 #121
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

zelfs dan rolt ie op z'n rug, dat is het type nu eenmaal :{
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:51:52 #122
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381041
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

pi_115381052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:28 schreef Jian het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij?

Passage: Zelfverdediging voor vrouwen

"Ga er in dit soort situaties altijd uit van het ergste. Denk niet bij jezelf dat wanneer je minder tegenstribbelt de aanvaller ook milder zal zijn. Het gaat hier om overleven. In het geval de belager je beetpakt, naar de grond wil werken of anderszins zal je alles moeten geven wat je in je hebt om hem te stoppen. Een cursus zelfverdediging kan hierbij helpen maar het regelmatig beoefenen van een goede vechtsport is nog beter."

http://sport.infonu.nl/ve(...)ie-bij-jou-past.html
Lees anders nog eens goed
quote:
In het geval dat je wordt lastig gevallen is het zaak je te focussen op het veilig wegkomen.

[..]

Nogmaals, de hoogste priroriteit in deze fase is het veilig proberen te wegkomen.
Ook in het door jou geciteerde stukje gaat het nog over hoe te handelen voor je op de grond ligt, wat je kan doen om dat te voorkomen.

Overigens gaat het in bovengenoemde gevallen om situaties zonder wapen, in situaties met wapen is het advies je niet te verzetten en je kans om weg te komen af te wachten. Bottomline is dus aan alle kanten: doe wat je kan om weg te komen uit die situatie.
pleased to meet you
pi_115381074
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, als als. Natuurlijk zijn er uitersten. Maar ik zou niet direct beginnen te rammen. Het kan gebeuren dat je in de minderheid bent, die lui bewapend zijn en door hun schrikreactie je half dood rammen. Nogmaals, er spelen meer factoren een rol, maar je kunt met geweld ook geweld uitlokken in zo'n situatie. En je kinderen hebben ook weinig aan een heldhaftige pa die in een kist ligt.
pi_115381107
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:51 schreef Jian het volgende:

[..]

zelfs dan rolt ie op z'n rug, dat is het type nu eenmaal :{
Anders dan onze vaste NWS-posters natuurlijk, die in hun uppie tien kampers in elkaar rossen, Marokkanen over twee beuken en inbrekers in de houdgreep leggen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:54:45 #126
38496 Perrin
pi_115381132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, als als. Natuurlijk zijn er uitersten. Maar ik zou niet direct beginnen te rammen. Het kan gebeuren dat je in de minderheid bent, die lui bewapend zijn en door hun schrikreactie je half dood rammen. Nogmaals, er spelen meer factoren een rol, maar je kunt met geweld ook geweld uitlokken in zo'n situatie. En je kinderen hebben ook weinig aan een heldhaftige pa die in een kist ligt.
Tuurlijk het blijft een afweging. Maar de politie beveelt aan om geen afweging te maken en categorisch op je rug te rollen als burger. Terwijl je dus net zo goed door snel en agressief te handelen een lafbekovervaller je huis uit zou kunnen jagen.

Dan heeft zo'n overvaller tenminste nog wat te vrezen. Want de kans dat hij achter de tralies geraakt is bijna verwaarloosbaar.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:56:05 #127
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees anders nog eens goed

[..]

Ook in het door jou geciteerde stukje gaat het nog over hoe te handelen voor je op de grond ligt, wat je kan doen om dat te voorkomen.

Overigens gaat het in bovengenoemde gevallen om situaties zonder wapen, in situaties met wapen is het advies je niet te verzetten en je kans om weg te komen af te wachten. Bottomline is dus aan alle kanten: doe wat je kan om weg te komen uit die situatie.
Nee dank je, ik hoef het niet nog een keer te lezen, ik lees al begrijpend! :*
pi_115381178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tuurlijk het blijft een afweging. Maar de politie beveelt aan om geen afweging te maken en categorisch op je rug te rollen als burger. Terwijl je dus net zo goed door snel en agressief te handelen een lafbekovervaller je huis uit zou kunnen jagen.
Blijkbaar is uit dat onderzoek gebleken dat dat de slechtste aanpak is en dat je dan het grootste risico loopt om gewond te raken. Maar je moet die afweging inderdaad op het moment zelf maken. Maar weet wel dat het ook kan terugslaan in je smoel en dat je ze in plaats van ze te verjagen, je zelf de tering in wordt geslagen.
pi_115381232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar je mist het punt.
En in hoeverre verschilt het van de kassajuffrouw die het advies krijgt dat geld gewoon te geven?
De held uithangen is gevaarlijk en kan je het leven kosten, dat is wat ze zeggen, ze zeggen nergens dat het niet mag!
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:58:08 #130
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381248
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anders dan onze vaste NWS-posters natuurlijk, die in hun uppie tien kampers in elkaar rossen, Marokkanen over twee beuken en inbrekers in de houdgreep leggen.
Het geeft niet, het is nu eenmaal voor een schaap moeilijk een wolf te begrijpen ...... :*
pi_115381255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar is uit dat onderzoek gebleken dat dat de slechtste aanpak is en dat je dan het grootste risico loopt om gewond te raken. Maar je moet die afweging inderdaad op het moment zelf maken. Maar weet wel dat het ook kan terugslaan in je smoel en dat je ze in plaats van ze te verjagen, je zelf de tering in wordt geslagen.
Wat ik me afvraag is of ik op dat moment dus nog wel rationele keuzes kan maken, of dat ik doordraai als gevolg van de situatie. het gebeurt me niet dagelijks dat er ('snachts) ongevraagd mensen bij me in huis staan die ik niet uitgenodigd heb. Ik weet dus niet hoe ik zou reageren, maar ik denk niet dat ik nog tot rationeel denken in staat ben.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:59:41 #132
3542 Gia
User under construction
pi_115381293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:11 schreef Cavalinho het volgende:

Vanmorgen, bij Dr. Phil, zat een jonge weduwe, die in haar huis belaagd werd en de indringer doodschoot. Een tweede man vluchtte en is later opgepakt. Het meisje had het er psychisch heel moeilijk mee. Maar ze was alleen met haar baby in een afgelegen huis.

Maar ja, hier in Nederland kun je ze beter koffie aanbieden en wijzen waar de kostbaarheden liggen.

Not!
pi_115381313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is of ik op dat moment dus nog wel rationele keuzes kan maken, of dat ik doordraai als gevolg van de situatie. het gebeurt me niet dagelijks dat er ('snachts) ongevraagd mensen bij me in huis staan die ik niet uitgenodigd heb. Ik weet dus niet hoe ik zou reageren, maar ik denk niet dat ik nog tot rationeel denken in staat ben.
Weet het ook niet. Klinkt misschien wat minder stoer, maar ik denk persoonlijk dat ik de voorkeur zou geven aan lijfsbehoud.
pi_115381333
Sommige reacties in dit topic zijn zo dom dat het gewoon pijn doet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115381369
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet het ook niet. Klinkt misschien wat minder stoer, maar ik denk persoonlijk dat ik de voorkeur zou geven aan lijfsbehoud.
Ik zou ook graag gaan voor lijfsbehoud. Maar ik weet niet of ik dat dan zelf nog in de hand heb.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:03:16 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115381407
Geweldig topic. Vol testosteron.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_115381554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies. Ik zou me de tering schrikken als er iemand in het donker met een wapen in m'n kamer staat.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:09:03 #138
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Sommige reacties in dit topic zijn zo dom dat het gewoon pijn doet.
Ik hoop nu al op "Badr Hari" stellingen c_/
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:09:45 #139
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381582
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Ik zou me de tering schrikken als er iemand in het donker met een wapen in m'n kamer staat.
Wie niet....
pi_115381584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, want elke inbreker is een ervaren gunslinger, die met volautomatische Glock in de rechterhand en Kalashnikov in de linker binnenkomt, klaar om alle verzet met goed gerichte schoten te breken. :')

Moeilijk te bevatten hè, dat sommige mensen anders in elkaar zitten dan jij en niet altijd meteen als makke puppy's op hun rug rollen?!
Doe niet zo stoer man, je zit op internet, niemand die je ziet.

Of zit er een meisje naast je?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:09:53 #141
38496 Perrin
pi_115381586
Binnenkort advies van de politie hoe braakschade te voorkomen bij woningovervallen/inbraken?
pi_115381588
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik hoop nu al op "Badr Hari" stellingen c_/
Dat jij je aangesproken voelt is volkomen op zijn plaats.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115381621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee dank je, ik hoef het niet nog een keer te lezen, ik lees al begrijpend! :*
Tja, het staat daar niet eenduidig, dat is waar. Maar ja, op zo'n cursus zelf wordt het je wel zo verteld, je moet ook een plan maken voor als je niet kon voorkomen dat je tegen de grond gewerkt wordt namelijk, dan moet je je verzet staken en je kans afwachten ..

Zo ongeveer dit dus
quote:
Als je merkt dat het geen zin heeft om te verzetten, probeer dan kalm te blijven en met de aanvaller te praten. Probeer hem niet op te winden en kom met simpele feiten. Zeg bijvoorbeeld ‘Dit doet pijn.’ Ga niet gillen, of schreeuwen. Hierdoor wordt hij waarschijnlijk alleen maar gewelddadiger. Laat ook niet merken dat je bang bent. Let ook heel goed op zijn uiterlijk en met name op dingen die opvallen. Littekens, tatoeages, kleding, haarkleur, oogkleur, enzovoorts. Heeft hij een accent? Een bepaald stopwoord? Dit zijn allemaal dingen die later van pas komen.
Neem na de verkrachting zo snel mogelijk contact op met de politie en een arts. Een arts kan een medisch onderzoek doen, waardoor belangrijke bewijzen naar voren kunnen komen.
http://mens-en-gezondheid(...)seksueel-geweld.html
pleased to meet you
pi_115381700
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Jian het volgende:

[..]

Wie niet....
De vele mannetjes die niet voor zichzelf in durven te staan (niggah please :') ) kan ik nou niet echt angstig noemen. Jij wel?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:14:51 #145
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381726
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Doe niet zo stoer man, je zit op internet, niemand die je ziet.

Of zit er een meisje naast je?
:O standaardreactietjes van een internetnoob met wat beginnende ervaring ....

your votes please? : -3
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:15:24 #146
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat jij je aangesproken voelt is volkomen op zijn plaats.
Ik ben zo scherp als een mes :*
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:17:05 #147
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381794
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, het staat daar niet eenduidig, dat is waar. Maar ja, op zo'n cursus zelf wordt het je wel zo verteld, je moet ook een plan maken voor als je niet kon voorkomen dat je tegen de grond gewerkt wordt namelijk, dan moet je je verzet staken en je kans afwachten ..

Zo ongeveer dit dus

[..]

http://mens-en-gezondheid(...)seksueel-geweld.html
Ik denk dat dit soort situaties inderdaad altijd situationeel zijn en dat er niet altijd den eenduidige oplossing is.
pi_115381835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Oh, vast niet, maar dat onderscheid ga jij niet kunnen maken in zo'n situatie. Bovendien lijkt een doorgewinterde inbreker me eerlijk gezegd minder gevaarlijk dan iemand die snel geld nodig heeft.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:21:19 #149
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381919
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De vele mannetjes die niet voor zichzelf in durven te staan (niggah please :') ) kan ik nou niet echt angstig noemen. Jij wel?
Dat je je kapot schrikt is logisch, wie niet, maar hoe je daarna reageert hangt natuurlijk van de situatie en de persoon in kwestie af. De één zal lamgeslagen zijn en zich niet meer verroeren, de ander zal wellicht reageren met het onmiddellijk uitdelen van klappen, al dan niet met de honkbalknuppel die naast het bed staat. Ik ga even uit van de geen pistool-variant van de inbreker. Als iemand een pistool tegen je kop drukt moet je stilzitten en ja, nee en amen zeggen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:23:07 #150
241662 Jian
Well, well, well
pi_115381974
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, vast niet, maar dat onderscheid ga jij niet kunnen maken in zo'n situatie. Bovendien lijkt een doorgewinterde inbreker me eerlijk gezegd minder gevaarlijk dan iemand die snel geld nodig heeft.
Als hij geen vuurwapen in zijn hand heeft en ik een honkbalknuppel hoef ik dat onderscheid niet te maken .......
Dat laatste ben ik met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')