Stockholm heeft het al eens gehad, al is dat ondertussen alweer een eeuw geleden. Maar zie de Spelen graag nog eens inquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:57 schreef Leatherface het volgende:
Ik hoop trouwens ook dat eens een kleiner Europees land aan de beurt komt. Waarom niet een keer Wenen, Kopenhagen, Stockholm? Die landen lijken me toch wel welvarend genoeg om zo'n evenement te houden en de infrastructuur is er ook prima in orde.
Het hoeft toch niet alleen maar in die megalanden gehouden te worden?
Het zijn kleine landen, maar wel welvarende en stabiele/betoruwbare landen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Stockholm heeft het al eens gehad, al is dat ondertussen alweer een eeuw geleden. Maar zie de Spelen graag nog eens inStockholm
en Kopenhagen en Wenen zouden dat inderdaad ook prima moeten kunnen. Al vraag ik me misschien af of je daar niet dezelfde discussies en problemen gaat krijgen als in Nederland.
5 uur als ik het goed heb. Het is daar nu 9 uur 's ochtends, dus ik gok dat de eerste wedstrijden dan ook zo ongeveer om een uur of 2 's middags Nederlandse tijd beginnen. Niet zo slecht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:02 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
klopt
doordeweeks kan ik maar een paar uur kijken
in rio zal wel wat moeilijk worden we lopen toch 6 uur voor toch?
Casablanca zou ook wel mooi zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:03 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik ben erg blij met (eindelijk) Spelen in Zuid-Amerika, en hoop dan ook zo spoedig mogelijk op Spelen in het Midden-Oosten en Afrika (en uiteindelijk ook Zuidoost-Azië), maar daar kunnen nog wel wat decennia overheen gaan, aangezien het onderhand weer "tijd" zal worden voor de Verenigde Staten en Japan om een OS te organiseren. Zuid-Afrika ligt voor de hand in Afrika, maar wat denken jullie van Marokko?
2016 is Rio, dus een tweede Spelen in Zuid-Amerika is ver weg, maar hier zijn nog veel meer aansprekende steden voor een OS, voor de hand liggend is dan natuurlijk Buenos Aires.
Daar dacht ik ook als eerste aan voor Afrikaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:09 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Casablanca zou ook wel mooi zijn.
Maar nou niet echt sportsteden, toch? Goed openbaar vervoer is natuurlijk wel een voordeel van die Scandinavische steden, maar een paar voetbalstadions or tennisvelden zijn toch ook erg handig.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het zijn kleine landen, maar wel welvarende en stabiele/betoruwbare landen.
Toevallig wil Taiwan ook een bid voorbereiden voor OS 2024. Daar kun je vergif op innemen dat China daar een stukje voor gaat steken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:49 schreef Monopoly_Man het volgende:
New York en Chicago zijn toch wel twee van de belangrijkste steden ter wereld waar het nog niet is georganiseerd. Mooiste Amerikaanse stad om het te organiseren lijkt mij Portland. Gewoon zo'n mooie, groene stad met goed OV en ontzettend enthousiaste mensen. Oh en goed bier. Vrij klein voor een spelen, maar goed.
Andere toch wel belangrijke steden waar het nog nooit is gehouden lijken me Singapore en Hong Kong bijvoorbeeld. Hong Kong zal nooit gebeuren met China neem ik aan.
Nee, het zijn geen sportsteden zoals Londen en Melbourne, maar je hebt zo een aantal tijdelijke accommodaties, zwembad, velodrome en atletiekstadion gebouwd. Verder kunnen ze ongetwijfeld de nodige beurshallen enzovoorts gebruiken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:10 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Maar nou niet echt sportsteden, toch? Goed openbaar vervoer is natuurlijk wel een voordeel van die Scandinavische steden, maar een paar voetbalstadions or tennisvelden zijn toch ook erg handig.
Eigenlijk hadden we Peking totaal al met Hockey. Als beide hockeyteams goud zouden pakken dan zijn het toch wel erg goede spelen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:44 schreef Leatherface het volgende:
Die totaalscore van Peking is dus overtroffen. Vraag is of de goudscore geëvenaard wordt.
Ik vind het sowieso goede Spelen, maar die twee gouden medailles erbij zijn welkom.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden we Peking totaal al met Hockey. Als beide hockeyteams goud zouden pakken dan zijn het toch wel erg goede spelen.
Persoonlijk vindt ik dat wel meevallen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden we Peking totaal al met Hockey. Als beide hockeyteams goud zouden pakken dan zijn het toch wel erg goede spelen.
Ja, en als alles meezit kom je dus bijna bij Athene. Sydney was de beste ooit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Persoonlijk vindt ik dat wel meevallen.
Athene was totaal 22 waarvan 4 goud
In Sydney hadden we 25 plakken waarvan 12 gouden
In Atlanta 19 plakken
Idd, prima spelen voor Nederland tot nu toe. Zitten nu al op het einddoel van 17, en er komen nog minimaal 2 plakken bijquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso goede Spelen, maar die twee gouden medailles erbij zijn welkom.
Sydney gaan we de komende tijd niet meer evenaren. Dat was uniek dat je zo'n supertrio had en overige toppers die het ook waarmaakten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Athene was totaal 22 plakken
In Atlanta 19 plakken
Deze is duidelijker:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:55 schreef horned_reaper het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens de medaille spiegel van de spelen in Sint Louis gezien?![]()
1 Verenigde Staten USA 78 82 79 239
2 Duitsland GER 4 4 5 13
3 Cuba CUB 4 2 3 9
4 Canada CAN 4 1 1 6
5 Hongarije HUN 2 1 1 4
6 Gemengd team ZZX 1 1 0 2
Groot-Brittannië GBR 1 1 0 2
8 Griekenland GRE 1 0 1 2
Zwitserland SUI 1 0 1 2
10 Oostenrijk AUT 0 0 1 1
![]()
Klopt. En toen kwam China opzetten. En GB heeft heel wat medailles weggekaapt deze OS, kijkend naar Duitsland en Frankrijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In Atlanta 19 plakken
Wat een armoedig OS zegquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:55 schreef horned_reaper het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens de medaille spiegel van de spelen in Sint Louis gezien?![]()
2 Duitsland GER 4 4 5 13
3 Cuba CUB 4 2 3 9
4 Canada CAN 4 1 1 6
5 Hongarije HUN 2 1 1 4
Zwitserland SUI 1 0 1 2
![]()
Dat moet je totaal niet serieus nemen. Toen reisden nauwelijks buitenlanders naar St. Louis en sport was toen praktisch alleen voor de adel weggelegd (lees de Nederlandse namen van sporters van voor de oorlog er maar eens op na). dat Charles Pahud de Mortanges geen metselaarszoon was, hoor je al aan de naam.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:55 schreef horned_reaper het volgende:
2 Duitsland GER 4 4 5 13
3 Cuba CUB 4 2 3 9
4 Canada CAN 4 1 1 6
5 Hongarije HUN 2 1 1 4
Zwitserland SUI 1 0 1 2
![]()
Sydney kom je alleen aan met 2 topzwemmers.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In Atlanta 19 plakken
quote:Well we'd definitely put on a good opening ceremony(Riverdance, Westlife, Rousing speech from Enda etc)
But the rest would be a disaster
quote:It's a stirling idea. You could have the final of the 100m (which is really the only thing that anyone remembers anyway) in O'Connell street at 2am of an evening. I reckon Usain would do it in 5 seconds with the desire to get out of there as fast as possible.
quote:We do not have the security resources to say the least. AlQueda would probably march in the opening ceremony with their flag.
quote:we'd have a better chance of hosting the winter olympics
quote:Already there:getting in an out of Dublin by whatever means is an "Olympic" feat itself.
quote:Well they are athletes so i am sure abit of walking would do them no harm !!
En 1 topwielrenster.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sydney kom je alleen aan met 2 topzwemmers.
Dat is Vos natuurlijk, maar met haar kwaliteiten zijn minder medailles te winnen en dan is het baanprogramma ook nog uitgekleed. Als je een goede tijdrijdster bent kun je de wegtijdrit en (ploeg)achtervolging goed combineren.quote:
Ik vind dat je voor 'goede' spelen sowieso iets bij de teams moet pakken, dus iig 1 hockey goud hoort er wel bij. (Estafette zwemmen of paardrijden telt niet als teamsport). Idealiter hoort er eigenlijk ook een atletiek medaille bij, maar dat is lastig voor NL. En de finales (=top 8) van Churandi + de sprintdames zijn lang niet gek.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso goede Spelen, maar die twee gouden medailles erbij zijn welkom.
Als de puntenkoers al terug komt, is het waarschijnlijk te laat voor Vos. Ik zie meer hoop in MTB in Rio, ben benieuwd wat ze daarop gaat doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is Vos natuurlijk, maar met haar kwaliteiten zijn minder medailles te winnen en dan is het baanprogramma ook nog uitgekleed. Als je een goede tijdrijdster bent kun je de wegtijdrit en (ploeg)achtervolging goed combineren.
Het is voor Vos te hopen dat de puntenkoers ooit terugkomt.
Zou me niets verbazen als ze ook daar medaillekandidaat wordt. Maar zo niet, dan kan haar carrière sowieso al niet meer stuk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:31 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Als de puntenkoers al terug komt, is het waarschijnlijk te laat voor Vos. Ik zie meer hoop in MTB in Rio, ben benieuwd wat ze daarop gaat doen.
Dat laatste is dus gebeurdquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:58 schreef Montov het volgende:
Als de hockeyers nog 2 keer goud halen, dan komt mijn voorspelling van 7, 5, 6 precies uit. Maar hopen dat BMX en zeilen nog iets kunnen doen.
4x100 dames of heren? 4x100 dames hebben een kut loting met de buitenbaan, waardoor ze echt moeten hopen dat een paar toplanden hun stokje laten donderen. 4x100 mannen eigenlijk idem. Finale moeten ze wel halen, maar daarna wordt het toch lastig. Hopen dat a la bij de Belgische 4x100 dames in Peking er wat stokjes donderen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Schijnbaar ook nog een dude die Taekwondo doet. En de 4x100 hebben we nog he
Sydney haal je nooit meer, behalve als je drie Kromowidjojo's hebt. Athene vond ik juist klote Spelen. Heel veel medailles, maar zo ontzettend weinig goud en allemaal behaald door de oudgedienden VDH, de Bruijn, Grunsven en van Moorsel. Atlanta hetzelfde, veel medailles, maar ontzettend veel brons.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In Atlanta 19 plakken
Volgens mij gaan er de laatste tijd veel minder dingen mis met stokjes en foute wissels. Dat idee heb ik althans. Ik bedoelde beide natuurlijk, maar een echt serieuze kans hebben ze natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
4x100 dames of heren? 4x100 dames hebben een kut loting met de buitenbaan, waardoor ze echt moeten hopen dat een paar toplanden hun stokje laten donderen. 4x100 mannen eigenlijk idem. Finale moeten ze wel halen, maar daarna wordt het toch lastig. Hopen dat a la bij de Belgische 4x100 dames in Peking er wat stokjes donderen.
Om die redenen die jij aanvoert vind ik Peking inderdaad een prima indicator.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Sydney haal je nooit meer, behalve als je drie Kromowidjojo's hebt. Athene vond ik juist klote Spelen. Heel veel medailles, maar zo ontzettend weinig goud en allemaal behaald door de oudgedienden VDH, de Bruijn, Grunsven en van Moorsel. Atlanta hetzelfde, veel medailles, maar ontzettend veel brons.
In Beijing vond ik het aantal wat tegenvallen, maar het aantal goud uiteindelijk prima, vooral ook omdat die gouden plakken verdeeld waren over veel verschillende sporten. We deden dat dus zonder grote gouddelvers. Wat mij betreft de tweede Spelen voor Nederland, achter Sydney.
Nu zitten we al op 19, terwijl er ook ontzettend veel tegenviel en de meevallers nooit echt de supermeevallers (vergelijkbaar met het goud van VDW en de waterpolodames) werden. De twee paardspringmedailles waren het dichtst bij zo'n gouden surprise, maar dat werd dan net zilver. Verder werden de andere grootste meevallers (Mulder, Van der Ven en Hellenbrand) 3, 4 en 5. De overige medailles waren, hoewel ze het natuurlijk nog moesten doen, redelijk verwacht.
Als er nog tweemaal goud behaald wordt bij het hockey worden het geweldige Spelen, tussen Sydney en Beijing in. Blijven het er vijf dan komt het net achter Beijing wmb.
Als de mannenhockeyers goud halen dan is dat voor mij de verrassing van de spelen. Had er niet veel van verwacht om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Sydney haal je nooit meer, behalve als je drie Kromowidjojo's hebt. Athene vond ik juist klote Spelen. Heel veel medailles, maar zo ontzettend weinig goud en allemaal behaald door de oudgedienden VDH, de Bruijn, Grunsven en van Moorsel. Atlanta hetzelfde, veel medailles, maar ontzettend veel brons.
In Beijing vond ik het aantal wat tegenvallen, maar het aantal goud uiteindelijk prima, vooral ook omdat die gouden plakken verdeeld waren over veel verschillende sporten. We deden dat dus zonder grote gouddelvers. Wat mij betreft de tweede Spelen voor Nederland, achter Sydney.
Nu zitten we al op 19, terwijl er ook ontzettend veel tegenviel en de meevallers nooit echt de supermeevallers (vergelijkbaar met het goud van VDW en de waterpolodames) werden. De twee paardspringmedailles waren het dichtst bij zo'n gouden surprise, maar dat werd dan net zilver. Verder werden de andere grootste meevallers (Mulder, Van der Ven en Hellenbrand) 3, 4 en 5. De overige medailles waren, hoewel ze het natuurlijk nog moesten doen, redelijk verwacht.
Als er nog tweemaal goud behaald wordt bij het hockey worden het geweldige Spelen, tussen Sydney en Beijing in. Blijven het er vijf dan komt het net achter Beijing wmb.
Epke Zonderland was ook een verrassing.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
In zekere zin. Het ging tussen een paar kandidaten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:55 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Epke Zonderland was ook een verrassing.
Hij was wel vooraf als kanshebber ingeschat. Maar het was gewoon alles of niets, zeg maar.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:55 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Het was meer een alles of niets medaille. Hij was samen met Zou Kai gewoon topfavoriet voor goud mits hij doet wat hij in zich had, maar hij kon ook van de stok afvallen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:55 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Nou wat ik zag van de races: 1x goud.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:23 schreef Doler12 het volgende:
Het gaat er nu echt van afhangen wie de meeste gouden medailles gaat pakken. Hopelijk twee voor de hockeyteams en hoe goed zijn onze kans met de BMX?
Denk het niet echt. Watersporten lopen op zijn einde.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef Doler12 het volgende:
Kan Nieuw-Zeeland nog wat doen in de laatste dagen?
Drysdalequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Denk het niet echt. Watersporten lopen op zijn einde.
NZ heeft het trouwens goed gedaan met 4 gouden medailles. Ik denk één van hun beste Spelen ooit.
Van der Biezen maakt echt indruk, maar normaliter gezien was dat niet meer dan een outsider op brons. Dus het blijft afwachten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Nou wat ik zag van de races: 1x goud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |