abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:52:54 #176
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_115376457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:47 schreef Leatherface het volgende:
Welke steden zien jullie graag nog eens de Spelen houden?

Qua Amerika lijken mij San Francisco, Boston en New York wel mooi. Verder lijken Kaapstad en Istanbul mij mooie locaties. Of Auckland, mooie moderne stad omcirkeld door water. Ik denk alleen dat de Nieuw-Zeelandse economie iets te klein is.
kaapstad of new york
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_115376467
Toch een aantal medailles voor Maleisië. Geen goud, maar volgens mij hebben ze er evenveel als het veel grotere Indonesië.
pi_115376555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:52 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

kaapstad
Als één Afrikaanse stad het kan, is het Kaapstad wel denk ik. Misschien Johannesburg of Caïro, hoewel Egypte totaal niet het juiste klimaat heeft.

Maar Zuid-Afrika is best capabel volgens mij. Het WK voetbal en het WK rugby verliepen vlekkeloos, dus ze hebben bewezen grote evenementen te kunnen handlen. En er is misdaad in RSA, maar dat was ook geen argument om het Brazilië niet te geven. Kaapstad lijkt me een prima kandidataat voor 2024, 2028 of 2032.
pi_115376571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zie ons niet 3 gouden plakken pakken, maar het zou mooi zijn als 3 van die laatste 4 mogelijkheden ook 3x goud oplevert en 1x brons
Hockeyvrouwen, Tommy Mollet en Raymon van der Biezen allen goud vandaag, en Van Gendt zilver, Smulders brons net als Berkhout/Westerhof, 4x100m mannen ook brons en dan morgen nog goud voor de hockeyheren. ;)
pi_115376632
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:
Bij het herenboksen kunnen de Chinezen hooguit één titel pakken. Zou Shiming verdedigt zijn titel in het lichte vlieggewicht.

Er komt nog één onderdeel schoonduiken. Verder zijn er wat worstelfinales en taekwondo-disciplines. maar ik weet niet of de Chinezen daar kansen hebben. In de ritmische gymastiek zijn de Oost-Europeanen doorgaans beter.

Eerste plaats voor Amerika lijkt me daarom nu wel quasi zeker.
Voordat de OS begon, was er al de verwachting dat USA op 1 zou komen. Geen thuisvoordeel meer voor China + ze hadden maar ~60% atleten tov de vorige Spelen. Maar echt ontevreden hoeven ze niet te zijn. Gemiddeld gezien hebben ze al meer goud behaald per atleet :P
pi_115377342
USA goud met voetbal, Japan zilver (vrouwen)
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:23:00 #182
274204 crew  Mexicanobakker
pi_115377497
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:18 schreef Beach het volgende:
USA goud met voetbal, Japan zilver (vrouwen)
GIsteren al gespeeld :P
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_115377532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

GIsteren al gespeeld :P
Oh je kan de NOS ook nooit vertrouwen of iets nou live is ;(
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_115377819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:47 schreef Leatherface het volgende:
Welke steden zien jullie graag nog eens de Spelen houden?

Qua Amerika lijken mij San Francisco, Boston en New York wel mooi. Verder lijken Kaapstad en Istanbul mij mooie locaties. Of Auckland, mooie moderne stad omcirkeld door water. Ik denk alleen dat de Nieuw-Zeelandse economie iets te klein is.
In SF, NY en Boston ben ik overigens geweest. Idd mooie steden, maar Boston is niet zo'n grote stad, dan zal ik liever voor Chicago kiezen. Alleen het nadeel is, dat geldt overigens ook voor Rio, de tijdverschillen. Ik heb veel meer gehad aan deze OS in London, dan de edities in Peking en Sidney. Dus als ik toch heel veel zal willen volgen, doe dan maar Moskou of zo, heb liever Parijs, maar ja, crisis is Frankrijk ook niet voorbij gegaan, helaas.
pi_115377864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:30 schreef miep63 het volgende:

[..]

In SF, NY en Boston ben ik overigens geweest. Idd mooie steden, maar Boston is niet zo'n grote stad, dan zal ik liever voor Chicago kiezen. Alleen het nadeel is, dat geldt overigens ook voor Rio, de tijdverschillen. Ik heb veel meer gehad aan deze OS in London, dan de edities in Peking en Sidney. Dus als ik toch heel veel zal willen volgen, doe dan maar Moskou of zo, heb liever Parijs, maar ja, crisis is Frankrijk ook niet voorbij gegaan, helaas.
Boston is even op google maps gekeken niet zo groot, maar ze hebben wel een aardige agglomeratie en een behoorlijk welvarend en dynamisch achterland met de rest van New England.
pi_115377942
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:31 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Boston is even op google maps gekeken niet zo groot, maar ze hebben wel een aardige agglomeratie en een behoorlijk welvarend en dynamisch achterland met de rest van New England.
Dat klopt. Ik vond het trouwens wel heel relax in Boston. :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:34:37 #187
189430 Anonymousz
pi_115377953
tijdsverschillen vind ik wel een groot probleem :{
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:37:35 #188
189430 Anonymousz
pi_115378048
zeilen

1 australie
2 uk
3 ?
pi_115378089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:34 schreef miep63 het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik vond het trouwens wel heel relax in Boston. :)
Je kunt tijdens een Olympische Spelen nooit alles binnen de grenzen van één stad houden. Atlanta zelf heeft volgens mij minder dan 500.000 inwoners, maar met al die voorsteden erbij is het alsnog een groot stedelijk gebied.

Massachusetts moet makkelijk de Spelen kunnen herbergen. Datzelfde geldt voor San Francisco met de Bay Area. Tijdens de Spelen in LA hielden ze ook sporten in Long Beach, Pasadena enzovoorts.

Peking had het paardrijden in Hong Kong en het zeilen in Chongqing.

Edit - Ik lees nu dat het wegwielrennen tijdens de Spelen van 1984 in Mission Viejo (Orange County) werd gehouden. Daar hebben ze zelfs bergen met sneeuw. :D Aardig eindje weg dus van downtown LA.
pi_115378591
New York en Chicago zijn toch wel twee van de belangrijkste steden ter wereld waar het nog niet is georganiseerd. Mooiste Amerikaanse stad om het te organiseren lijkt mij Portland. Gewoon zo'n mooie, groene stad met goed OV en ontzettend enthousiaste mensen. Oh en goed bier. Vrij klein voor een spelen, maar goed.

Andere toch wel belangrijke steden waar het nog nooit is gehouden lijken me Singapore en Hong Kong bijvoorbeeld. Hong Kong zal nooit gebeuren met China neem ik aan.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:51:19 #191
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_115378662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:34 schreef Anonymousz het volgende:
tijdsverschillen vind ik wel een groot probleem :{
Dit begrijp ik eigenlijk niet goed. Werk je? Zo ja, dan kun je er ook weinig van zien als het in onze eigen tijdzone wordt gehouden. Rechtstreeks althans. Sterker nog, straks in Rio hoef ik er zelf waarschijnlijk minder van te missen. Misschien een paar korte nachtjes als het zo uitkomt, maar goed, alleen als er iets spannends (voor Nederland) op het programma staat natuurlijk. Verder zal het juist mooi allemaal eind van de middag beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 10-08-2012 13:59:21 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_115378711
Als ik zo de venues lees van LA 1984, dan leken me dat sowieso meer Southern Californian Games dan Spelen in Los Angeles. Er werden zelfs sporten gehouden in San Diego County.

quote:
Los Angeles venues
Los Angeles Memorial Coliseum – opening/closing ceremonies, athletics
Los Angeles Memorial Sports Arena – boxing
Dodger Stadium – baseball
Pauley Pavilion, University of California, Los Angeles – gymnastics
Eagle's Nest Arena, California State University, Los Angeles – judo
Olympic (McDonald's) Swim Stadium, University of Southern California – swimming, diving, synchronized swimming
Olympic Village (athlete housing), University of Southern California
Los Angeles Tennis Center, University of California, Los Angeles – tennis
Athletes Village, University of California, Los Angeles
Albert Gersten Pavilion, Loyola Marymount University, Westchester, California – weightlifting
Streets of Los Angeles – athletics (marathon)

[edit]Southern California venues
El Dorado Park, Long Beach, California – archery
The Forum, Inglewood, California – basketball
Lake Casitas, Ventura County, California – canoeing, rowing
Olympic (7-Eleven) Velodrome, California State University, Dominguez Hills, Carson, California – cycling (track)
Mission Viejo, Orange County, California – cycling (individual road race)
Santa Anita Park, Arcadia, California – equestrian
Fairbanks Ranch Country Club, Rancho Santa Fe, California, California – equestrian sports (eventing endurance)
Long Beach Convention Center, Long Beach, California – fencing
Rose Bowl, Pasadena, California – football (final)
Titan Gymnasium, California State University, Fullerton, Fullerton, California – handball
Weingart Stadium, East Los Angeles College, Monterey Park, California – field hockey
Coto de Caza, Orange County, California – modern pentathlon (fencing, riding, running, shooting)
Olympic Shooting Range, Prado Recreational Area, Chino, California – shooting
Long Beach Arena, Long Beach, California – volleyball
Raleigh Runnels Memorial Pool, Pepperdine University, Malibu, California – water polo
Anaheim Convention Center, Anaheim, California – wrestling
Long Beach Shoreline Marina, Long Beach, California – sailing
Artesia Freeway – cycling (road team time trial)
Heritage Park Aquatic Center – modern pentathlon (swimming)
Santa Monica College – athletics (marathon start)
Santa Monica, California – athletics (marathon)

[edit]Other venues
Harvard Stadium, Harvard University, Boston, Massachusetts – association football preliminaries
Navy-Marine Corps Memorial Stadium, United States Naval Academy, Annapolis, Maryland – association football preliminaries
Stanford Stadium, Stanford University, Palo Alto, California – association football preliminaries
pi_115378804
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:49 schreef Monopoly_Man het volgende:
New York en Chicago zijn toch wel twee van de belangrijkste steden ter wereld waar het nog niet is georganiseerd. Mooiste Amerikaanse stad om het te organiseren lijkt mij Portland. Gewoon zo'n mooie, groene stad met goed OV en ontzettend enthousiaste mensen. Oh en goed bier. Vrij klein voor een spelen, maar goed.

Andere toch wel belangrijke steden waar het nog nooit is gehouden lijken me Singapore en Hong Kong bijvoorbeeld. Hong Kong zal nooit gebeuren met China neem ik aan.
Singapore heeft als nadeel dat het een stadstaat is. Dat eilandje lijkt me toch net iets te klein om al die sporten te organiseren. Het zou wel kunnen als ze de organisatie mogen delen met Maleisië. Een gezamenlijke kandidatuur van KL en Singapore bijvoorbeeld, maar het IOC is niet happig op kandidaturen van twee landen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:55:42 #194
189430 Anonymousz
pi_115378855
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:51 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit begrijp ik eigenlijk niet goed. Werk je? Zo ja, dan kun je er ook weinig van zien als het in onze eigen tijdzone wordt gehouden. Rechtstreeks althans. Sterker nog, straks in Rio hoef ik er zelf waarschijnlijk minder van te missen. Misschien een paar korte nachtjes als het zo uitkomt, maar goed, alleen als er iets spanneds (voor Nederland) op het programma staat natuurlijk. Verder zal het juist mooi allemaal eind van de middag beginnen.
ja ik werk
kan waarschijnlijk alleen in het weekend kijken
pi_115378919
Ik hoop trouwens ook dat eens een kleiner Europees land aan de beurt komt. Waarom niet een keer Wenen, Kopenhagen, Stockholm? Die landen lijken me toch wel welvarend genoeg om zo'n evenement te houden en de infrastructuur is er ook prima in orde.

Het hoeft toch niet alleen maar in die megalanden gehouden te worden?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:57:26 #196
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_115378925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:55 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

ja ik werk
kan waarschijnlijk alleen in het weekend kijken
Is dat nu dan niet zo? Draai je nachtdiensten?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:58:27 #197
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_115378973
Als de hockeyers nog 2 keer goud halen, dan komt mijn voorspelling van 7, 5, 6 precies uit. Maar hopen dat BMX en zeilen nog iets kunnen doen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_115379000
Kaapstad zou qua tijd ook ideaal zijn, net als met het WK 2010.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:02:36 #199
189430 Anonymousz
pi_115379166
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Is dat nu dan niet zo?
klopt
doordeweeks kan ik maar een paar uur kijken
in rio zal wel wat moeilijk worden we lopen toch 6 uur voor toch?

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:57 schreef Jane het volgende:

Draai je nachtdiensten?
werk alleen in de ochtend en middag
pi_115379184
Ik ben erg blij met (eindelijk) Spelen in Zuid-Amerika, en hoop dan ook zo spoedig mogelijk op Spelen in het Midden-Oosten en Afrika (en uiteindelijk ook Zuidoost-Azië), maar daar kunnen nog wel wat decennia overheen gaan, aangezien het onderhand weer "tijd" zal worden voor de Verenigde Staten en Japan om een OS te organiseren. Zuid-Afrika ligt voor de hand in Afrika, maar wat denken jullie van Marokko?

2016 is Rio, dus een tweede Spelen in Zuid-Amerika is ver weg, maar hier zijn nog veel meer aansprekende steden voor een OS, voor de hand liggend is dan natuurlijk Buenos Aires.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')