kaapstad of new yorkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:47 schreef Leatherface het volgende:
Welke steden zien jullie graag nog eens de Spelen houden?
Qua Amerika lijken mij San Francisco, Boston en New York wel mooi. Verder lijken Kaapstad en Istanbul mij mooie locaties. Of Auckland, mooie moderne stad omcirkeld door water. Ik denk alleen dat de Nieuw-Zeelandse economie iets te klein is.
Als één Afrikaanse stad het kan, is het Kaapstad wel denk ik. Misschien Johannesburg of Caïro, hoewel Egypte totaal niet het juiste klimaat heeft.quote:
Hockeyvrouwen, Tommy Mollet en Raymon van der Biezen allen goud vandaag, en Van Gendt zilver, Smulders brons net als Berkhout/Westerhof, 4x100m mannen ook brons en dan morgen nog goud voor de hockeyheren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zie ons niet 3 gouden plakken pakken, maar het zou mooi zijn als 3 van die laatste 4 mogelijkheden ook 3x goud oplevert en 1x brons
Voordat de OS begon, was er al de verwachting dat USA op 1 zou komen. Geen thuisvoordeel meer voor China + ze hadden maar ~60% atleten tov de vorige Spelen. Maar echt ontevreden hoeven ze niet te zijn. Gemiddeld gezien hebben ze al meer goud behaald per atleetquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef Leatherface het volgende:
Bij het herenboksen kunnen de Chinezen hooguit één titel pakken. Zou Shiming verdedigt zijn titel in het lichte vlieggewicht.
Er komt nog één onderdeel schoonduiken. Verder zijn er wat worstelfinales en taekwondo-disciplines. maar ik weet niet of de Chinezen daar kansen hebben. In de ritmische gymastiek zijn de Oost-Europeanen doorgaans beter.
Eerste plaats voor Amerika lijkt me daarom nu wel quasi zeker.
GIsteren al gespeeldquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:18 schreef Beach het volgende:
USA goud met voetbal, Japan zilver (vrouwen)
Oh je kan de NOS ook nooit vertrouwen of iets nou live isquote:
In SF, NY en Boston ben ik overigens geweest. Idd mooie steden, maar Boston is niet zo'n grote stad, dan zal ik liever voor Chicago kiezen. Alleen het nadeel is, dat geldt overigens ook voor Rio, de tijdverschillen. Ik heb veel meer gehad aan deze OS in London, dan de edities in Peking en Sidney. Dus als ik toch heel veel zal willen volgen, doe dan maar Moskou of zo, heb liever Parijs, maar ja, crisis is Frankrijk ook niet voorbij gegaan, helaas.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:47 schreef Leatherface het volgende:
Welke steden zien jullie graag nog eens de Spelen houden?
Qua Amerika lijken mij San Francisco, Boston en New York wel mooi. Verder lijken Kaapstad en Istanbul mij mooie locaties. Of Auckland, mooie moderne stad omcirkeld door water. Ik denk alleen dat de Nieuw-Zeelandse economie iets te klein is.
Boston is even op google maps gekeken niet zo groot, maar ze hebben wel een aardige agglomeratie en een behoorlijk welvarend en dynamisch achterland met de rest van New England.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:30 schreef miep63 het volgende:
[..]
In SF, NY en Boston ben ik overigens geweest. Idd mooie steden, maar Boston is niet zo'n grote stad, dan zal ik liever voor Chicago kiezen. Alleen het nadeel is, dat geldt overigens ook voor Rio, de tijdverschillen. Ik heb veel meer gehad aan deze OS in London, dan de edities in Peking en Sidney. Dus als ik toch heel veel zal willen volgen, doe dan maar Moskou of zo, heb liever Parijs, maar ja, crisis is Frankrijk ook niet voorbij gegaan, helaas.
Dat klopt. Ik vond het trouwens wel heel relax in Boston.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Boston is even op google maps gekeken niet zo groot, maar ze hebben wel een aardige agglomeratie en een behoorlijk welvarend en dynamisch achterland met de rest van New England.
Je kunt tijdens een Olympische Spelen nooit alles binnen de grenzen van één stad houden. Atlanta zelf heeft volgens mij minder dan 500.000 inwoners, maar met al die voorsteden erbij is het alsnog een groot stedelijk gebied.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:34 schreef miep63 het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik vond het trouwens wel heel relax in Boston.
Dit begrijp ik eigenlijk niet goed. Werk je? Zo ja, dan kun je er ook weinig van zien als het in onze eigen tijdzone wordt gehouden. Rechtstreeks althans. Sterker nog, straks in Rio hoef ik er zelf waarschijnlijk minder van te missen. Misschien een paar korte nachtjes als het zo uitkomt, maar goed, alleen als er iets spannends (voor Nederland) op het programma staat natuurlijk. Verder zal het juist mooi allemaal eind van de middag beginnen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:34 schreef Anonymousz het volgende:
tijdsverschillen vind ik wel een groot probleem
quote:Los Angeles venues
Los Angeles Memorial Coliseum – opening/closing ceremonies, athletics
Los Angeles Memorial Sports Arena – boxing
Dodger Stadium – baseball
Pauley Pavilion, University of California, Los Angeles – gymnastics
Eagle's Nest Arena, California State University, Los Angeles – judo
Olympic (McDonald's) Swim Stadium, University of Southern California – swimming, diving, synchronized swimming
Olympic Village (athlete housing), University of Southern California
Los Angeles Tennis Center, University of California, Los Angeles – tennis
Athletes Village, University of California, Los Angeles
Albert Gersten Pavilion, Loyola Marymount University, Westchester, California – weightlifting
Streets of Los Angeles – athletics (marathon)
[edit]Southern California venues
El Dorado Park, Long Beach, California – archery
The Forum, Inglewood, California – basketball
Lake Casitas, Ventura County, California – canoeing, rowing
Olympic (7-Eleven) Velodrome, California State University, Dominguez Hills, Carson, California – cycling (track)
Mission Viejo, Orange County, California – cycling (individual road race)
Santa Anita Park, Arcadia, California – equestrian
Fairbanks Ranch Country Club, Rancho Santa Fe, California, California – equestrian sports (eventing endurance)
Long Beach Convention Center, Long Beach, California – fencing
Rose Bowl, Pasadena, California – football (final)
Titan Gymnasium, California State University, Fullerton, Fullerton, California – handball
Weingart Stadium, East Los Angeles College, Monterey Park, California – field hockey
Coto de Caza, Orange County, California – modern pentathlon (fencing, riding, running, shooting)
Olympic Shooting Range, Prado Recreational Area, Chino, California – shooting
Long Beach Arena, Long Beach, California – volleyball
Raleigh Runnels Memorial Pool, Pepperdine University, Malibu, California – water polo
Anaheim Convention Center, Anaheim, California – wrestling
Long Beach Shoreline Marina, Long Beach, California – sailing
Artesia Freeway – cycling (road team time trial)
Heritage Park Aquatic Center – modern pentathlon (swimming)
Santa Monica College – athletics (marathon start)
Santa Monica, California – athletics (marathon)
[edit]Other venues
Harvard Stadium, Harvard University, Boston, Massachusetts – association football preliminaries
Navy-Marine Corps Memorial Stadium, United States Naval Academy, Annapolis, Maryland – association football preliminaries
Stanford Stadium, Stanford University, Palo Alto, California – association football preliminaries
Singapore heeft als nadeel dat het een stadstaat is. Dat eilandje lijkt me toch net iets te klein om al die sporten te organiseren. Het zou wel kunnen als ze de organisatie mogen delen met Maleisië. Een gezamenlijke kandidatuur van KL en Singapore bijvoorbeeld, maar het IOC is niet happig op kandidaturen van twee landen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:49 schreef Monopoly_Man het volgende:
New York en Chicago zijn toch wel twee van de belangrijkste steden ter wereld waar het nog niet is georganiseerd. Mooiste Amerikaanse stad om het te organiseren lijkt mij Portland. Gewoon zo'n mooie, groene stad met goed OV en ontzettend enthousiaste mensen. Oh en goed bier. Vrij klein voor een spelen, maar goed.
Andere toch wel belangrijke steden waar het nog nooit is gehouden lijken me Singapore en Hong Kong bijvoorbeeld. Hong Kong zal nooit gebeuren met China neem ik aan.
ja ik werkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit begrijp ik eigenlijk niet goed. Werk je? Zo ja, dan kun je er ook weinig van zien als het in onze eigen tijdzone wordt gehouden. Rechtstreeks althans. Sterker nog, straks in Rio hoef ik er zelf waarschijnlijk minder van te missen. Misschien een paar korte nachtjes als het zo uitkomt, maar goed, alleen als er iets spanneds (voor Nederland) op het programma staat natuurlijk. Verder zal het juist mooi allemaal eind van de middag beginnen.
Is dat nu dan niet zo? Draai je nachtdiensten?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:55 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
ja ik werk
kan waarschijnlijk alleen in het weekend kijken
kloptquote:
werk alleen in de ochtend en middagquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |