Nou zeggen dat er met iemand iets mis is als ze er een andere smaak op na houden getuigt van weinig respect...ik neem aan dat je zelf slim genoeg bent om dat in te zien.quote:Op maandag 3 september 2012 14:02 schreef Ziba het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik wist dat dit ging komen. Maar een persoon van 18 zit bij voorbaat al niet op hetzelfde niveau. Denk aan levenservaring, denk aan een baan, een studie. Op je 18e begin je net met een studie, ben je nog scholier of ben je aan het studeren als het goed is, op je 34e heb je die al lang en breed voltooid en ben je aan het werk. En op 18-jarige leeftijd een vaste baan? Dat is zeldzaam en dat is dan wel weer van een denderend niveau. Niet dus. Ik respecteer ook dat mensen er een andere mening over hebben, ik doe dan ook nergens denigrerend o.i.d. Jammer dat jij een andere mening hebben aanziet voor het niet respecteren van een andere mening.
Als je als kerel van 34 in een skatewinkel werkt ben je qua beleveing ook nog een jochie van net 20, dus dan kan het bestquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Inderdaad het eerste waar ik ook aan dacht.
18 en 34 vind ik een erg groot verschil, niet alleen qua leeftijd, maar vooral qua belevingswereld.
Eigenlijk zou ik als achtienjarige hem dan niet eens "willen", volwassen vent die net doet alsof hij nog 20 isquote:Op maandag 3 september 2012 14:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je als kerel van 34 in een skatewinkel werkt ben je qua beleveing ook nog een jochie van net 20, dus dan kan het best
Moet ie in een sokkenshop werken dan ofzo?quote:Op maandag 3 september 2012 14:12 schreef Karina het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik als achtienjarige hem dan niet eens "willen", volwassen vent die net doet alsof hij nog 20 is
[Fok Puberale Reactie]quote:Op maandag 3 september 2012 13:13 schreef Super_Stunner het volgende:
[..]Jij bent niet het scherpste potloodje uit de doos is het wel?
Misschien is hij wel heel lief inderdaad. Ik zeg alleen wat ik had gedacht als ik nog 18 was geweest...quote:Op maandag 3 september 2012 14:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Moet ie in een sokkenshop werken dan ofzo?
Ik begrijp je punt wel, maar anderzijds... Waar hebben we het over? We kennen de beste man niet.
Ik zeg alleen dat je daar nog niet de flauwste notie van hebt omdat je de man niet kentquote:Op maandag 3 september 2012 14:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Misschien is hij wel heel lief inderdaad. Ik zeg alleen wat ik had gedacht als ik nog 18 was geweest...
En mijn antwoord was OOK: misschien is hij wel heel liefquote:Op maandag 3 september 2012 14:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat je daar nog niet de flauwste notie van hebt omdat je de man niet kent
Maar wat heeft lief zijn of niet te maken met je opmerking over doen alsof hij nog 20 is?quote:Op maandag 3 september 2012 14:18 schreef Karina het volgende:
[..]
En mijn antwoord was OOK: misschien is hij wel heel lief
Toen je 18 was was je waarschijnlijk ontzettend geflatteerd geweest door de aandacht van een echte man.quote:Op maandag 3 september 2012 14:12 schreef Karina het volgende:
Eigenlijk zou ik als achtienjarige hem dan niet eens "willen", volwassen vent die net doet alsof hij nog 20 is
Dat was het antwoord op jouw opmerking dat we de goede man niet kennen, misschien is hij wel heel lief.quote:Op maandag 3 september 2012 14:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar wat heeft lief zijn of niet te maken met je opmerking over doen alsof hij nog 20 is?
Mannen waren niet in mij geïnteresseerd toen ik 18 wasquote:Op maandag 3 september 2012 14:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Toen je 18 was was je waarschijnlijk ontzettend geflatteerd geweest door de aandacht van een echte man.
Ligt maar net aan de persoon. Ik word ook wel eens aangesproken door oudere mannen, bijvoorbeeld van 28. En ik raak daar echt niet geflatteerd van ofzo. Ik denk dat het ook ligt aan hoe een meisje is ingesteld. Het ene meisje vindt het fantastisch dat ze wordt aangesproken door een (zogenaamd) echte man en de ander interesseert het niet echt of vindt het zelfs triest.quote:Op maandag 3 september 2012 14:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Toen je 18 was was je waarschijnlijk ontzettend geflatteerd geweest door de aandacht van een echte man.
Nou dat heb ik liever dan die "volwassen" man zich voordoet als iemand dat ie eigenlijk niet is. Ik zie volwassenheid juist als het durven jezelf te zijn. Dus als je 34 bent en je voelt je om wat voor reden dan ook 20 dan heb ik daar maar alleen maar respect voor als je dat durft te doen en te tonen. En ik weet ook zeker dat mensen je meer respecteren als je dat doet.quote:Op maandag 3 september 2012 14:12 schreef Karina het volgende:
[..]
En wat nu als die man van 28 er als een jongetje van 18 uitziet?quote:Op maandag 3 september 2012 14:24 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ligt maar net aan de persoon. Ik word ook wel eens aangesproken door oudere mannen, bijvoorbeeld van 28. En ik raak daar echt niet geflatteerd van ofzo. Ik denk dat het ook ligt aan hoe een meisje is ingesteld. Het ene meisje vindt het fantastisch dat ze wordt aangesproken door een (zogenaamd) echte man en de ander interesseert het niet echt of vindt het zelfs triest.
Jezelf zijn vind ik altijd zo een dooddoener eerlijk gezegd. Ik ben een oud wijf en ik weet dat maar al te goed, ik ga geen jongens van 18 verleiden. Als die man van 34 dat wil, moet hij weten. Maar hij moet niet gek kijken als bijvoorbeeld de ouders van die achtienjarige dat niet zo fijn vinden.quote:Op maandag 3 september 2012 14:24 schreef Super_Stunner het volgende:
[..]
Nou dat heb ik liever dan die "volwassen" man zich voordoet als iemand dat ie eigenlijk niet is. Ik zie volwassenheid juist als het durven jezelf te zijn. Dus als je 34 bent en je voelt je om wat voor reden dan ook 20 dan heb ik daar maar alleen maar respect voor als je dat durft te doen.
Sowieso ik wist niet dat er vaste maatschappelijke waardes aan een bepaalde leeftijd zit. Je bepaald die voor jezelf. Veel mensen vinden het bijvoorbeeld kinderachtig als je nog Pokemon kijkt als je 18+ bent, maar ik vind dat juist cool als je dat wel doet. Niet zozeer om Pokemon, maar meer omdat je volwassen genoeg bent om je eigen weg te bewandelen i.p.v. mee te lopen met de rest van de kudde.
Jij wordt waarschijnlijk constant aangesproken door mannen, jij hebt die bevestiging niet zo nodig. Maar ieder meisje dat een beetje onzeker is smelt voor de aandacht van een man ('hij zegt dat ik bijzonder ben!quote:Op maandag 3 september 2012 14:24 schreef Ziba het volgende:
Ligt maar net aan de persoon. Ik word ook wel eens aangesproken door oudere mannen, bijvoorbeeld van 28. En ik raak daar echt niet geflatteerd van ofzo. Ik denk dat het ook ligt aan hoe een meisje is ingesteld. Het ene meisje vindt het fantastisch dat ze wordt aangesproken door een (zogenaamd) echte man en de ander interesseert het niet echt of vindt het zelfs triest.
Ja, maar het is natuurlijk wel weer te kansloos voor woorden in mijn ogen. Je bent namelijk geen 20 meer, die tijd is voorbij. Maargoed, zijn ook altijd weer bepaalde types natuurlijk. En aan de ene kant heb je gelijk: het is tof dat iemand niet meeloopt met de kudde en bijvoorbeeld nog pokemon kijkt op zijn 20e. Maar ergens vind ik het ook wel weer enigszins bedenkelijk. Maar ja, dat ben ik.quote:Op maandag 3 september 2012 14:24 schreef Super_Stunner het volgende:
[..]
Nou dat heb ik liever dan die "volwassen" man zich voordoet als iemand dat ie eigenlijk niet is. Ik zie volwassenheid juist als het durven jezelf te zijn. Dus als je 34 bent en je voelt je om wat voor reden dan ook 20 dan heb ik daar maar alleen maar respect voor als je dat durft te doen en te tonen. En ik weet ook zeker dat mensen je meer respecteren als je dat doet.
Sowieso ik wist niet dat er vaste maatschappelijke waardes aan een bepaalde leeftijd zit. Je bepaald die voor jezelf. Veel mensen vinden het bijvoorbeeld kinderachtig als je nog Pokemon kijkt als je 18+ bent, maar ik vind dat juist cool als je dat wel doet. Niet zozeer om Pokemon, maar meer omdat je volwassen genoeg bent om je eigen weg te bewandelen i.p.v. mee te lopen met de rest van de kudde.
Dat maakt het nog mooier.quote:Op maandag 3 september 2012 14:24 schreef Super_Stunner het volgende:
[..]
En wat nu als die man van 28 er als een jongetje van 18 uitziet?
Je bent zo oud als je je voelt hoorquote:Op maandag 3 september 2012 14:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Jezelf zijn vind ik altijd zo een dooddoener eerlijk gezegd. Ik ben een oud wijf en ik weet dat maar al te goed, ik ga geen jongens van 18 verleiden. Als die man van 34 dat wil, moet hij weten. Maar hij moet niet gek kijken als bijvoorbeeld de ouders van die achtienjarige dat niet zo fijn vinden.
Overigens, uit de op.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:18 schreef VonD het volgende:
In het begin kwam hij wel eens vaker bij mij staan en zei zachtjes mijn naam op een speelse manier. Prima, zocht er niks achter. Op een gegeven moment begon hij ook met mij knuffels te geven . Ok, nog steeds niks aan de hand. Totdat we op een avond met de collega's iets gaan drinken en hij plotseling zijn hand op mijn been legt.
Ik voel me een oud wijfquote:Op maandag 3 september 2012 14:29 schreef Super_Stunner het volgende:
[..]
Je bent zo oud als je je voelt hoor
Ik heb die bevestiging inderdaad niet nodig. Je hebt gelijk: het zijn meiden die onzeker zijn die serieus op zulke mannen ingaan omdat het vleiend is voor die meiden. Ik heb trouwens bij oudere mannen (30 enzo) die vallen op jongere meiden (onder de 20 enzo) altijd van die Exotische liefde-mannen voor me. Die simpelweg geen vriendin kunnen krijgen vanwege beperkingen en daarom maar naar Thailand vertrekken of het proberen bij jonge meisjes die wel makkelijk zijn.quote:Op maandag 3 september 2012 14:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij wordt waarschijnlijk constant aangesproken door mannen, jij hebt die bevestiging niet zo nodig. Maar ieder meisje dat een beetje onzeker is smelt voor de aandacht van een man ('hij zegt dat ik bijzonder ben!')
Mijn punt is dat je niet teveel met de rest moet meelopen om acceptatie te krijgen. Dat geldt voor Pokemon maar ook voor leeftijd. Als jij je voortdurend aanpast aan andere mensen, ben je niet meer dan een copyat en creëer je niet een eigen gezonde identiteit.quote:Op maandag 3 september 2012 14:27 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, maar het is natuurlijk wel weer te kansloos voor woorden in mijn ogen. Je bent namelijk geen 20 meer, die tijd is voorbij. Maargoed, zijn ook altijd weer bepaalde types natuurlijk. En aan de ene kant heb je gelijk: het is tof dat iemand niet meeloopt met de kudde en bijvoorbeeld nog pokemon kijkt op zijn 20e. Maar ergens vind ik het ook wel weer enigszins bedenkelijk. Maar ja, dat ben ik.
[..]
Dat maakt het nog mooier.
Dat, of mannen die zich er niet bij neer willen leggen dat ze ouder worden. Wat is immers een grotere bevestiging van je jeugd dan bewijzen dat je ook nog best een jong meisje kan oppikken? En vrouwen van je eigen leeftijd willen dan vooral samen gaan wonen en kinderen krijgen, veels te confronterend, dus daar kunnen ze niks mee.quote:Op maandag 3 september 2012 14:36 schreef Ziba het volgende:
Ik heb die bevestiging inderdaad niet nodig. Je hebt gelijk: het zijn meiden die onzeker zijn die serieus op zulke mannen ingaan omdat het vleiend is voor die meiden. Ik heb trouwens bij oudere mannen (30 enzo) die vallen op jongere meiden (onder de 20 enzo) altijd van die Exotische liefde-mannen voor me. Die simpelweg geen vriendin kunnen krijgen vanwege beperkingen en daarom maar naar Thailand vertrekken of het proberen bij jonge meisjes die wel makkelijk zijn.
Je doet hier net of iedereen perse moet samenwonen en kinderen moet krijgen. Niet iedereen wil dat.quote:Op maandag 3 september 2012 14:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat, of mannen die zich er niet bij neer willen leggen dat ze ouder worden. Wat is immers een grotere bevestiging van je jeugd dan bewijzen dat je ook nog best een jong meisje kan oppikken? En vrouwen van je eigen leeftijd willen dan vooral samen gaan wonen en kinderen krijgen, veels te confronterend, dus daar kunnen ze niks mee.
En die opmerking sloeg op jouw opmerking dat hij denkt een 20 jarige te zijn. Dat weet je niet.quote:Op maandag 3 september 2012 14:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat was het antwoord op jouw opmerking dat we de goede man niet kennen, misschien is hij wel heel lief.
Waar zeg ik dat? Ik zeg dat veel vrouwen van rond de 30 dat willen...quote:Op maandag 3 september 2012 14:41 schreef Super_Stunner het volgende:
Je doet hier net of iedereen perse moet samenwonen en kinderen moet krijgen. Niet iedereen wil dat.
Ja dat is mijn punt ook, als je dat nog niet wil als man van 30 dan kan je beter iemand zoeken die dat ook niet wil hetzij een jonger iemand hetzij iemand van de zelfde leeftijd. Dat maakt geen verschil.quote:Op maandag 3 september 2012 14:42 schreef Northside het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik zeg dat veel vrouwen van rond de 30 dat willen...
Kan ook nog. Ik ben benieuwd hoe het met de topicstarter en de man is.quote:Op maandag 3 september 2012 14:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat, of mannen die zich er niet bij neer willen leggen dat ze ouder worden. Wat is immers een grotere bevestiging van je jeugd dan bewijzen dat je ook nog best een jong meisje kan oppikken? En vrouwen van je eigen leeftijd willen dan vooral samen gaan wonen en kinderen krijgen, veels te confronterend, dus daar kunnen ze niks mee.
Wat houdt "je er bij neerleggen dat je ouder wordt" precies in?quote:Op maandag 3 september 2012 14:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Zwak zijn en niet durven af te wijken van de kuddequote:Op maandag 3 september 2012 14:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wat houdt "je er bij neerleggen dat je ouder wordt" precies in?
Accepteren dat je een oude lul wordt. Kijken naar je eigen leeftijdsgenoten i.p.v. naar de jongere exemplaren die toch niet op een oude saaie lul zitten te wachten. Zoiets.quote:Op maandag 3 september 2012 14:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik me bij jou binnen 5 minuten dood zou vervelen en niet andersom.quote:Op maandag 3 september 2012 14:47 schreef Ziba het volgende:
[..]
Accepteren dat je een oude lul wordt. Kijken naar je eigen leeftijdsgenoten i.p.v. naar de jongere exemplaren die toch niet op een oude saaie lul zitten te wachten. Zoiets.
quote:Op maandag 3 september 2012 14:47 schreef Ziba het volgende:
[..]
Accepteren dat je een oude lul wordt. Kijken naar je eigen leeftijdsgenoten i.p.v. naar de jongere exemplaren die toch niet op een oude saaie lul zitten te wachten. Zoiets.
Oh dan begreep ik je verkeerdquote:Op maandag 3 september 2012 14:42 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
En die opmerking sloeg op jouw opmerking dat hij denkt een 20 jarige te zijn. Dat weet je niet.
Verstrooid oud wijf.quote:Op maandag 3 september 2012 15:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh dan begreep ik je verkeerdGeloof ik,ik ben de draad ondertussen kwijt.
Voldoen aan het beeld van de maatschappij en je verantwoordelijkheden nemen. Niet op je 40e in een studentenkroeg staan bijvoorbeeld. Natuurlijk staat niets je in de weg om dat toch te doen, it's a free country, maar het staat anderen dan ook vrij om een oordeel over je te vormen. En misschien is dat bekrompen, maar zo werkt de wereld.quote:Op maandag 3 september 2012 14:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wat heeft in de kroeg staan met verantwoordelijkheden te maken?quote:Op maandag 3 september 2012 16:04 schreef Northside het volgende:
[..]
Voldoen aan het beeld van de maatschappij en je verantwoordelijkheden nemen. Niet op je 40e in een studentenkroeg staan bijvoorbeeld. Natuurlijk staat niets je in de weg om dat toch te doen, it's a free country, maar het staat anderen dan ook vrij om een oordeel over je te vormen. En misschien is dat bekrompen, maar zo werkt de wereld.
Dat van verantwoordelijkheden ben ik met je eens.quote:Op maandag 3 september 2012 16:04 schreef Northside het volgende:
[..]
Voldoen aan het beeld van de maatschappij en je verantwoordelijkheden nemen. Niet op je 40e in een studentenkroeg staan bijvoorbeeld. Natuurlijk staat niets je in de weg om dat toch te doen, it's a free country, maar het staat anderen dan ook vrij om een oordeel over je te vormen. En misschien is dat bekrompen, maar zo werkt de wereld.
Oh, nee, ik praat gewoon wat in algemeenheden hoor, dit is niet per se mijn persoonlijke mening.quote:Op maandag 3 september 2012 16:06 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Voldoen aan het beeld van de maatschappij... Wat betekent dat volgens jou dan? Ik denk namelijk dat het vooral JOUW perceptie is die je waarschijnlijk in je directe omgeving ook weerspiegeld ziet... Maar dat is geen "beeld van de maatschappij".
Maar wellicht heb je er een specifieke bedoeling mee.
Oh, niks echt boeiends dus eigenlijk.quote:Op maandag 3 september 2012 16:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, nee, ik praat gewoon wat in algemeenheden hoor, dit is niet per se mijn persoonlijke mening.
Maar de maatschappij vindt bijvoorbeeld dat je als vrouw na je dertigste toch wel in een stabiele relatie moet zitten. Of dat je voor je 35e aan kinderen moet beginnen. Of dat je als oude man geen jonge meisjes meer doet. En zo zijn er nog veel meer stereotypen waarop je veroordeeld kan worden als je er niet aan voldoet.
En ik denk niet dat het alleen mijn perceptie is, ik hoor het namelijk van veel vrienden en vriendinnen ook.
Tuurlijk, en als je mensen erop aanspreekt zullen ze ook zeggen dat iedereen moet doen wat ie lekker zelf wil en bla bla. Maar of dat echt hun mening is?quote:Op maandag 3 september 2012 16:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Oh, niks echt boeiends dus eigenlijk.
Oordeel maar raak zou ik zeggen
Ja maar dat maakt niet zoveel uit. Je moest eens weten wat ik allemaal wel niet over anderen denk soms. Net zo min boeiend, besluit ik uiteindelijk altijdquote:Op maandag 3 september 2012 16:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Tuurlijk, en als je mensen erop aanspreekt zullen ze ook zeggen dat iedereen moet doen wat ie lekker zelf wil en bla bla. Maar of dat echt hun mening is?
Valt weinig te debatteren toch?quote:Op maandag 3 september 2012 16:24 schreef Toekito het volgende:
Ligt het aan mij of is er van een debat nog weinig sprake?
Maar wat is er erg aan dat iemand anders een andere mening heeft. Zoals ik al eerder vertelde als jij niet doet waarvoor je staat en je laat beïnvloeden door andere mensen, ben je meer iemand anders dan jezelf. Jezelf zijn is belangrijk om voor je eigen een sterke identiteit te creëren tegenover de maatschappij. Als je dat niet doet beperk je, je eigen en de personen om je heen.quote:Op maandag 3 september 2012 16:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Tuurlijk, en als je mensen erop aanspreekt zullen ze ook zeggen dat iedereen moet doen wat ie lekker zelf wil en bla bla. Maar of dat echt hun mening is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |