SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & OkselchickSupra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
Tuurlijk. Niet zo'n enorm hoog piekvermogen, maar met zo'n zuurstofvermogen heb je een uitstekende basis om een goeie (betere) renner te worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:57 schreef Deetch het volgende:
Zojuist mijn ergotest gehad. 355 watt piekvermogen VO2 60.5 ml/min.kg.
Daar moet ik de Mont Ventoux toch wel mee opkomen met een triple?
Hangt uiteraard van je gewicht af. Als je het max vermogen deelt door je gewicht, op hoeveel kom je dan uit?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tuurlijk. Niet zo'n enorm hoog piekvermogen, maar met zo'n zuurstofvermogen heb je een uitstekende basis om een goeie (betere) renner te worden.
Ik heb zelf 58 ml, dus waar ik 60.5 keer moet ademhalen om dezelfde hoeveelheid zuurstof binnen te zuigen, hoef jij maar 58 ademteugen te nemen.
Ik kom dan op 4.8 W/kg en m'n BMI is 21.4quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:14 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Hangt uiteraard van je gewicht af. Als je het max vermogen deelt door je gewicht, op hoeveel kom je dan uit?
Ik denk het wel de eenheid is nameijk ml/min.kgquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:35 schreef eentwee het volgende:
Die VO2 is ook afhankelijk van het gewicht? Dus als je afvalt wordt-ie hoger?
http://nl.wikipedia.org/wiki/VO2maxquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:38 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik denk het wel de eenheid is nameijk ml/min.kg
Het hangt er volgens mij ook vanaf hoeveel procent je in 1x kunt uitblazen, de efficiëntie. Omdat je nooit je maximale longinhoud gebruikt. Misschien weet jij hier iets meer over Gripper?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tuurlijk. Niet zo'n enorm hoog piekvermogen, maar met zo'n zuurstofvermogen heb je een uitstekende basis om een goeie (betere) renner te worden.
Ik heb zelf 58 ml, dus waar ik 60.5 keer moet ademhalen om dezelfde hoeveelheid zuurstof binnen te zuigen, hoef jij maar 58 ademteugen te nemen.
Inderdaad, doe ik dus ook niet. Hooguit dat ik een vinger opsteek met de handen op mijn stuurquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als je op rondjes heuvelrug of Loosdrecht iedereen gaat groeten fiets je zonder handenDat doe ik dus ook niet.
Dat wel ja, of een knikje. Maar zou best kunnen dat de ander dat niet eens altijd opmerkt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Inderdaad, doe ik dus ook niet. Hooguit dat ik een vinger opsteek met de handen op mijn stuur
en daarbij ook nog eens Okselwaardige gemiddeldes?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik geef iedere wielertoerist die ik onderweg tegenkom 3 zoenen, een hand en tenslotte maak ik een diepe buiging.
Klopt idd, in de winter groet ik iedereen. In de zomer hangt het er een beetje vanaf. De andere jongens van verschillende clubs groeten elkaar sowieso wel altijd.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:23 schreef eentwee het volgende:
Je ziet het meer naarmate er minder fietsers zijn. In de winter groet je toch sneller die eenzame medebikkel dan in de zomer die talloze mooiweerfietsers
Bij het voorbijrijden groet ik vaak wel en inderdaad hoor ik dan nooit iets terug.
Continue 37 fietsen op een mooie zomeravond zonder wind, in een snelle groep is geen kunst. En zonder stoplichten zit je dan gewoon op 35 gemiddeld, over 70km. Niets spannends aan. Gok dat 50% van de mensen het hier kan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:37 schreef Holenbeer het volgende:
ik betwijfel of het mij lukt, zelfs in een snelle groep
En de andere 50% kan dat dus ook in z'n eentje, zonder zich in een groep te hoeven verschuilen. Ik rij in m'n eentje ook ritten van 3 uur en 34-35 gemiddeld, uiteraard alleen op obstakelvrije parcours. Dat is wel pittig werken, maar ja, afzien in eenzaamheid is toch het mooiste hèquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Continue 37 fietsen op een mooie zomeravond zonder wind, in een snelle groep is geen kunst. En zonder stoplichten zit je dan gewoon op 35 gemiddeld, over 70km. Niets spannends aan. Gok dat 50% van de mensen het hier kan.
netjes!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
En de andere 50% kan dat dus ook in z'n eentje, zonder zich in een groep te hoeven verschuilen. Ik rij in m'n eentje ook ritten van 3 uur en 34-35 gemiddeld, uiteraard alleen op obstakelvrije parcours. Dat is wel pittig werken, maar ja, afzien in eenzaamheid is toch het mooiste hè
Das het leukste hè, progressie zien. Jezelf elke keer verbeterenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:19 schreef Olle. het volgende:
[..]
netjes!
Vanavond in mijn eentje een 30 km gefietst. gemiddeld 30 km per uur.
Zelf was ik er blij mee, heb nu een maand mijn fiets en trap lekker door en zie mijn gemiddelde alleen maar stijgen.
Klopt ja dan ga je steeds iets verder. Nu ook een hartslagmeter gekocht, en telkens net iets meer pushen!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das het leukste hè, progressie zien. Jezelf elke keer verbeteren
We gaan zaterdag zien of ik bij die 50% hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Continue 37 fietsen op een mooie zomeravond zonder wind, in een snelle groep is geen kunst. En zonder stoplichten zit je dan gewoon op 35 gemiddeld, over 70km. Niets spannends aan. Gok dat 50% van de mensen het hier kan.
Hou eens op met denken dat gemiddeldes belangrijk zijn. Het zegt niets, vooral niet op stukjes van 30km. Leuk zo'n hartslagmeter. Ga je er nog iets nuttigs mee doen of alleen kijken hoe hard je hart slaat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:19 schreef Olle. het volgende:
[..]
netjes!
Vanavond in mijn eentje een 30 km gefietst. gemiddeld 30 km per uur.
Zelf was ik er blij mee, heb nu een maand mijn fiets en trap lekker door en zie mijn gemiddelde alleen maar stijgen.
Hoezo hou eens op?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hou eens op met denken dat gemiddeldes belangrijk zijn. Het zegt niets.
Ik heb het niet over verbranding. Maar het is niet belangrijk omdat het gemiddelde van zoveel factoren afhankelijk is. Je kan gewoon niks zeggen over die 30 gem. van je. Probeer het eens met windkracht 5.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:58 schreef Olle. het volgende:
[..]
Hoezo hou eens op?
hoezo weet jij dat dat voor mij niet belangrijk is?![]()
Voor mij zegt het wel dat ik in een bepaalde tijd sneller ga fietsen.
Dat is voor mij een motivator, dus is dat voor mij zeker wel belangrijk.
Als jij doelt op verbranding, klopt dan is dat niet relevant nee..
Maar ik doe het niet puur om callorieverbranding. Maar ook om mijzelf te blijven motiveren en dat ik er plezier in heb!
Patroon, ouwe baas,quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daarnaast, als jij steeds sneller wil fietsen, kan je beter ook andere vormen trainen dan enkel zo hard mogelijk fietsen.
Gast, je bent echt gestoordquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:20 schreef Erik92 het volgende:
Net terug van een mooie verkenning. Ik ben helemaal klaar voor zaterdag! In 7,5 uur even 223 km erdoorheen getrapt. Mijn hartslag (al zegt het niet veel) was trouwens 135 gemiddeld.
Die Amerongse berg vond ik best tegenvallen eigenlijk, vond hem stiekem veel te kort, ben rustig met 20 kmph omhooggereden vanaf de noordkant.
Haha je hebt gelijk. Vergeet wel eens dat niet iedereen de sport op dezelfde wijze ervaart. Ik stoor me gewoon aan die zomer fietsers die altijd proberen om je wiel te houden, en zit ik ff rustig met de handjes op het stuur, fietsen ze je keihard voorbij en denken ze dat je niet harder kunt.. haha. In het voorjaar heb je veel minder van die pannenkoeken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Patroon, ouwe baas,
Wat kun jij soms toch kribbig reageren als het over te hard of verkeerd trainen gaat![]()
Het lijkt wel bijna of je een dierbaar iemand helemaal naar de klote hebt zien gaan doordat ie altijd maar harder dan 30 gemiddeld wilde trainen en nu als kasplantje thuis zit. En dat je dan hier zo fel reageert om anderen die lijdensweg te besparen
Olle is gewoon enthousiast (maar patroon heeft wel gelijk hoor: staar je niet blind op alleen maar zo hard mogelijk rijden als je wilt "trainen" . Als je het leuk vindt om 2 dagen in de week jezelf lekker moe te raggen en gewoon wat beweging te hebben, dan hoef je ons geklets over zones, hartslag, vermogen, omslagpunt en MLSS niet ter harte te nemen)
dankjewel!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha je hebt gelijk. Vergeet wel eens dat niet iedereen de sport op dezelfde wijze ervaart. Ik stoor me gewoon aan die zomer fietsers die altijd proberen om je wiel te houden, en zit ik ff rustig met de handjes op het stuur, fietsen ze je keihard voorbij en denken ze dat je niet harder kunt.. haha. In het voorjaar heb je veel minder van die pannenkoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |