Of als je rustig weg wilt rijden, rond de 1200-1500 tpm en dan gewoon op laten komen (niet te langzaam, maar ook niet te snelquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:50 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Leuk, rokende bandjes bij het stoplicht.
Ja dat weet ik. Maar ik ging even niet uit van de moderen auto's. Aangezien de persoon in kwestie ook net zn rijbewijs heeft straks.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Afhankelijk van de koppel van de motor: 2000-4000 toeren per minuut laten draaien en de koppeling los laten schieten.
[..]
Tiptronic? Bijna alle moderne automaten kan je zelf de versnelling kiezen, VAg heeft een idiote manier van schakelen, van je af is op en naar je toe is terugschakelenBMW heeft het tenminste op de juiste manier.
Maar je kan alsnog niet heel and toe'en dan.
Je kan alvast een heel klein beetje gas geven, dat helpt als je de motor veel af laat slaan. Maakt wel meer herrie (toeren).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:14 schreef delano.888 het volgende:
Gas geven voordat de koppeling bij het aangrijpingspunt is? Wist niet eens dat dat kondacht dat dat slecht voor de auto is ofzo..
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Of als je rustig weg wilt rijden, rond de 1200-1500 tpm en dan gewoon op laten komen (niet te langzaam, maar ook niet te snel)
Waarom zou je ook?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:21 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb wel vaak de neiging bij het stoplicht, koppeling in te houden en dan herrie te maken met t gas.
Maar dat vind de instructeur nooit leuk![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:21 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb wel vaak de neiging bij het stoplicht, koppeling in te houden en dan herrie te maken met t gas.
Maar dat vind de instructeur nooit leuk![]()
Omdat t geluid tof is.quote:
Het voelt onnatuurlijk aan vind ik, bij het schakelen in met een handbak trek je 'm ook naar je toe als je wilt opschakelen. Of van je af, maar dan scheer naar rechts, maar dat is dan weer anders dan recht naar achter.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:11 schreef H-D het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat ook zo overigens. Heb al eerder een auto gehad die dat ook had. Geen problemen mee verder. Snap sowieso niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen
Is het niet. (bijna) Alle lesauto's zijn diesels of ander traag afragpoep.quote:
Want waar les je in?quote:
Hmm heb er zelf geen problemen mee. Went ook wel gewoon I guess.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het voelt onnatuurlijk aan vind ik, bij het schakelen in met een handbak trek je 'm ook naar je toe als je wilt opschakelen. Of van je af, maar dan scheer naar rechts, maar dat is dan weer anders dan recht naar achter.
Die nieuwste polo, klinkt best tof.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Want waar les je in?
Maar het komt toch een beetje uhm raar zullen we maar zeggen over als je leswagen hoort revven bij het stoplicht....
Ik zou me de tering lachen als de motor dan afslaat bij het optrekken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar het komt toch een beetje uhm raar zullen we maar zeggen over als je leswagen hoort revven bij het stoplicht....
Bluemotion hell?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die nieuwste polo, klinkt best tof.
Zal me een worst wezen, ik vind t leuk![]()
De instructeur niet, maar ik doe t niet al te vaak
Dacht t niet. T is in ieder geval een redelijk vlotte auto, soms trap ik te veel op zn staart en kan ik mezelf behoorlijk de stoel in drukken (perongelijk). Ja, ik moet nog een hoop lerenquote:
Polo's klinken niet echt fantastisch hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oke een Polo klinkt niet tof. Die klinkt standaard. Misschien rauw op z'n bestquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is de enige auto die ik ooit zelf heb laten revven, dus hoe moet ik nou weten hoe andere auto's in vergelijking klinken. Ik vind t leuk klinken, laat me lekkerquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Polo's klinken niet echt fantastisch hoor.
Het is pas leuk als het borrelt en daadwerkelijk leuk klinkt.
Onze auto borrelt, ploft en klinkt rauw op een goede manier. Nu vind ik de meeste auto's bagger klinkenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is de enige auto die ik ooit zelf heb laten revven, dus hoe moet ik nou weten hoe andere auto's in vergelijking klinken. Ik vind t leuk klinken, laat me lekker
Maar dat inderdaad.^^quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar wacht maar tot je in leukere auto's stapt met leukere motoren
Of je koppeling teveel laten slippen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:40 schreef KNAK het volgende:
2 maanden rijbewijs en het gaat prima
Echter, met optrekken, koppeling in, pook in zn 1, laten opkomen van koppeling en dan gas erbij
Vervolgens krijg ik het voor elkaar dat ie naar bijna 2000 toeren gaat (flink gebrom van de motor) en dat ik dan pas vooruit ga...
Volgens mij druk ik te snel/te ver mn gas in, is het niet?
Te langzaam op laten komen bedoel je?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:41 schreef H-D het volgende:
[..]
Of je koppeling teveel laten slippen.
Ja precies. Dat je eigenlijk niet goed op je aangrijpingspunt zit maar wel (veel) gas geeft. Dan gebeurd er vrij weinig..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:42 schreef KNAK het volgende:
[..]
Te langzaam op laten komen bedoel je?
Ik zou beide doen. Minder gas (2000rpm is nou niet meteen noodzakelijk) en sneller op laten komen en pas even laten slippen op je aangrijpingspunt echt. Niet daar net voor. Dan trek je gruwelijk langzaam weg met een bak herrie omdat je veel gas moet geven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:44 schreef KNAK het volgende:
Minder gas of sneller koppeling op laten komen verhelpt dit?
Ik ben er trouwnes nog steeds niet uit wat beter is wat optrekken betreft;
Koppeling omhoog laten komen en gas bijgeven als ie vooruit gaat
of
gas indrukken tot een x-aantal toeren en dan koppeling op laten komen
Dat is natuurlijk niet de manier om het te doen. Beste is volgens mij wel om 'm gewoon even te laten slippen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:50 schreef delano.888 het volgende:
Maar stel dat ik dus wel 2000rpm doe (later in mn eigen auto bijv) en ik laat de koppeling in 1x omhoog knallen, dan gaat dat gewoon goed?
Dan sloop ik zeker langzaam de koppeling?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de manier om het te doen. Beste is volgens mij wel om 'm gewoon even te laten slippen.
Wat jij beschrijft heb ik weleens gedaan in een auto met een gare koppeling ( dan heb je bijna geen aangrijpingspunt meer) en je kan nou niet echt zeggen dat dat lekker aanvoelt ofzo.
Ik ben ook erg nieuwsgierig en ga het morgen proberen.. Maar vraag het aan je instructeur, die weet echt wel hoe dat moetquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan sloop ik zeker langzaam de koppeling?
Heb het nog nooit geprobeerd hoor, maar heb nu wel de neiging met volgende les wat vlotter weg te rijden door meer gas te geven en sneller de koppeling omhoog te doen.
Slecht voor de koppelingquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:44 schreef delano.888 het volgende:
Dus ff voor de duidelijkheid, als ik gas geef tot bijv 2000 toeren, en dan in 1x heel snel de koppeling op laat komen, dan rijd ik veel sneller weg? En dat is niet slecht voor de auto?
Ik denk het wel ja. Snel wegrijden kan ook zonder de koppeling in een keer omhoog te laten klappen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan sloop ik zeker langzaam de koppeling?
Heb het nog nooit geprobeerd hoor, maar heb nu wel de neiging met volgende les wat vlotter weg te rijden door meer gas te geven en sneller de koppeling omhoog te doen.
Is het ook een V5/VR6 ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:59 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Ik ben ook erg nieuwsgierig en ga het morgen proberen.. Maar vraag het aan je instructeur, die weet echt wel hoe dat moet
Ik geloof dat het normaal is om gewoon de koppeling op te laten komen en bij het aangrijpingspunt gas te geven, afhankelijk van hoeveel gas je geeft de koppeling volledig los te laten.
Het lijkt mij niet goed als je eerst gas geeft en daarna de koppeling snel op laat komen, krijg je een soort van schok/klap. Maarja wie ben ik, moet nog 7 uur en 30 min wachten voordat ik mijn rijbewijs heb haha.
Hoef alleen maar een petje op te zetten en kan zo door als tuig in mijn golf 4
Leuk, een klapperende aandrijflijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:50 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Leuk, rokende bandjes bij het stoplicht.
Herkenbaar, ik wil ook een golf, maar als ik dan zo ga rijden, moet ik eigenlijk al een petje gaan kopen om aan het stereotype te voldoenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:59 schreef -Erick- het volgende:
Hoef alleen maar een petje op te zetten en kan zo door als tuig in mijn golf 4
Scheelt wel weer verzekering enzoquote:
Waarom wil je een Golf?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik wil ook een golf, maar als ik dan zo ga rijden, moet ik eigenlijk al een petje gaan kopen om aan het stereotype te voldoen
Met 2000 toeren de koppeling ineens loslaten levert geen wielspin op, alleen maar stilte.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
Slecht voor de koppeling
Slecht voor de banden
Alhoewel dat er natuurlijk afhangt van de motor dat erin ligt, als die z'n maximum koppel dan al heeft is het natuurlijk slechter, is het een gemiddelde ongeblazen blok valt het wel mee.
Maar je komt er wel het snelst mee weg (mits je de wielspin tot een minimum beperkt)
Ik zeg ook, ligt aan de motor. Als je met die ecohok rijdt levert het inderdaad meestal geen wielspin op. Blok dat in onze auto ligt levert vanaf 1250 tpm al zijn maximum koppel, dus reken maar op wielspin als je dat doet. (en de meeste niet-ecohokken die niet onderbemotoriseerd zijn spinnen dan ook al)quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met 2000 toeren de koppeling ineens loslaten levert geen wielspin op, alleen maar stilte.
Zeker weten dat de auto afslaat op zo'n manier.
Ik wil een beetje vlotte auto dus ga denk ik voor een GTI. Hopelijk kan ik tegen die tijd een fatsoenlijke 2ehandse vinden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Scheelt wel weer verzekering enzo
[..]
Waarom wil je een Golf?
KRRGGGAAHHGGRRSquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:26 schreef -Dries- het volgende:
Dus. Wat gebeurt er als je gaat schakelen zonder de koppeling in te trappen? Ik kan het beter hier vragen dan zelf uitproberen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |