Zelfs als je de hoogste score weggooit beinvoed je het gemiddelde nog natuurlijk, want de een na hoogste wordt daardoor niet weggestreept. Ze kunnen beter het systeem van turnen overnemen. Dat is een stuk eerlijker nu.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:16 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is ook mijn punt ja.
Daarom is het ook idioot dat ALLE scores meetellen voor het gemiddelde...
Normaal wordt dat soort 'vaderlandsliefde' van sommige juryleden dan vakkundig onschadelijk gemaakt door de hoogste en laagste score sowieso te droppen, maar dit slaat werkelijk waar nergens op. Hoe kunnen juryleden die dit altijd doen, nou een verschil van 6-7-8% voor een zelfde kur geven die rond de 80% scoort, dat is gewoon niet te verkopen als 'serieuze' sport.
Alleen de individuele score van vandaag telt mee.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:18 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Even een vraag tussendoor, telt individueel nou alleen de score op de kür op muziek? Ik dacht dat de grand prix en super grand prix ook nog meetelden, maar daar hoor ik nu helemaal niets over.
Duidelijk, dankjewel! Ik had het opgezocht op de site, maar daar stond het ook niet duidelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:18 schreef MissFrankenstein het volgende:
[..]
Dat zijn de kwalificatie rondes voor de kur.
Fixed.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Zoveelste argument voor Afschaffen van jurysporten? een eerlijker jureringssysteem bij dressuur.
Daarom hebben ze het zo vaak over de 'combinatie'.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:17 schreef Jane het volgende:
Ook deze maakt fouten, maar wat maakt het uit? Het jurylid compenseert het wel.
Valt wat voor te zeggen. De teruggedrongen pas in Belgische variant ging subliem. Alsof ze op wolken liep daar.quote:
Idd. Heb ik het al die tijd verkeerd begrepen!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Daarom hebben ze het zo vaak over de 'combinatie'.
Dat gaat amper werken, want elk paard kan al die moves wel volgens mij. Het is niet alsof je hem een moeilijkere piaf kan laten doen (zoals Epke's risico-combinatie), het is voornamelijk de beoordeling van de uitvoering en het artistieke element. Dat blijft nou eenmaal altijd subjectief, maar dan moet je wel beter nadenken over je gemiddelden en scoreberekening ja...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zelfs als je de hoogste score weggooit beinvoed je het gemiddelde nog natuurlijk, want de een na hoogste wordt daardoor niet weggestreept. Ze kunnen beter het systeem van turnen overnemen. Dat is een stuk eerlijker nu.
Gastquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen. De teruggedrongen pas in Belgische variant ging subliem. Alsof ze op wolken liep daar.
Ik bedoel meer het systeem wat ze gebruiken om oneerlijke juryscores te elimineren. Heel ingewikkeld, maar Hans van Zetten legde dat een beetje uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat gaat amper werken, want elk paard kan al die moves wel volgens mij. Het is niet alsof je hem een moeilijkere piaf kan laten doen (zoals Epke's risico-combinatie), het is voornamelijk de beoordeling van de uitvoering en het artistieke element. Dat blijft nou eenmaal altijd subjectief, maar dan moet je wel beter nadenken over je gemiddelden en scoreberekening ja...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |