Ja, dat is inderdaad historisch gezien zo. Ik draai het dus om; waarom is Het Groote Heylige Wetboeck nu ineens de nieuwe bijbel/koran/torah voor bijna iedereen geworden?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat de religieuze boeken ook als wetboeken functioneerden, in de zin dat ze een gedragscode bevatten.
Oh ja, je koopt er veel voor. Het gaat me niet om andermans principes, dat moeten zij weten. Het gaat er slechts om dat die persoon met andere principes niet het recht heeft de zijne aan mij op te dringen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nuja, zo subjectief als de pest dat niet was!
[..]
Principes, nog zo'n mooie!Ik vind mijn principes ook waardevoller dan... die van iemand anders en dat maakt mij ook nog eens moreel superieur in mijn eigen ogen
koop je niks voor.
Klopt; en wat doe je als je jezelf buiten de hele maatschappij plaatst met de mededeling; ik doe niet meer mee. Jullie bekijken het maar met zijn allen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:42 schreef El_Matador het volgende:
Oh ja, je koopt er veel voor. Het gaat me niet om andermans principes, dat moeten zij weten. Het gaat er slechts om dat die persoon met andere principes niet het recht heeft de zijne aan mij op te dringen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Waar komt toch dat afstraffen van "afvalligheid" vandaan? Alsof ik een moslimvader tegen zijn dochter die niet meer in Allah gelooft hoor praten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klopt; en wat doe je als je jezelf buiten de hele maatschappij plaatst met de mededeling; ik doe niet meer mee. Jullie bekijken het maar met zijn allen?
quote:Welke last heb jij van mijn principes precies?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik straf niemand af?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:51 schreef El_Matador het volgende:
Waar komt toch dat afstraffen van "afvalligheid" vandaan? Alsof ik een moslimvader tegen zijn dochter die niet meer in Allah gelooft hoor praten.
Als jij uit principe geen belasting betaald, moet ik meer betalen.quote:Welke last heb jij van mijn principes precies?
Je denkt; ik doe er nog een schepje afvalligheid afstraffen bovenop?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:53 schreef Erasmo het volgende:
Christus El, donder eens op met je matige getroll hier en ga in Somalië wonen als je zo'n hekel hebt aan regeltjes.
Alle afvalligen met pek en veren de staat uitjagen. Je ziet het zelf niet?quote:
Ik spoor jou aan hetzelfde te doen. Samen kunnen we dat immorele instituut doen kantelen.quote:Als jij uit principe geen belasting betaald, moet ik meer betalen.
Jij betaalt toch helemaal geen belasting hier? Wat nou samenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alle afvalligen met pek en veren de staat uitjagen. Je ziet het zelf niet?
[..]
Ik spoor jou aan hetzelfde te doen. Samen kunnen we dat immorele instituut doen kantelen.
Dat zou ik niet doen, maar jouw acties en keuzes hebben wel consequenties.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
Alle afvalligen met pek en veren de staat uitjagen. Je ziet het zelf niet?
Ik bedank daarvoorquote:Ik spoor jou aan hetzelfde te doen. Samen kunnen we dat immorele instituut doen kantelen.
Dat heb ik wel gedaan hoor. Denk je dat de miljarden die uitgegeven worden allemaal vorig jaar zijn binnengeharkt?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij betaalt toch helemaal geen belasting hier? Wat nou samen
Da's inderdaad het enige wat ik je gun nu. Waggel daar maar eens een tijdje rond en je zult de waarde van een wetboek wel inzien.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je denkt; ik doe er nog een schepje afvalligheid afstraffen bovenop?
Waarom gun jij mij een of andere levensgevaarlijke zandbak? Is dat de enige mogelijkheid? En dat vind je wel netjes om te doen?
De verantwoordelijkheid nemen om geen gebruik te maken van publieke voorzieningen? Ik heb nieuws voor je: daar word je toe gedwongen. Vind jij andere mensen dwingen niet erg vies?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zou ik niet doen, maar jouw acties en keuzes hebben wel consequenties.Ik zou wel graag zien dat soevereine mensen die verantwoordelijkheid namen.
[..]
Ik bedank daarvoormaar dan maak je nog steeds van jouw principes, mijn probleem
Da's best wel erg ziek en sadistisch niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Da's inderdaad het enige wat ik je gun nu. Waggel daar maar eens een tijdje rond en je zult de waarde van een wetboek wel inzien.
Daar is niets "nu ineens" aan. Er zijn regels en voorwaarden aan het leven in een samenleving. Het niet naleven van die regels heeft consequenties. Dat is altijd al zo geweest.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad historisch gezien zo. Ik draai het dus om; waarom is Het Groote Heylige Wetboeck nu ineens de nieuwe bijbel/koran/torah voor bijna iedereen geworden?
Nee, dat is niet "altijd al zo geweest". Integendeel, die regeltjes veranderen (in de zin dat het er steeds meer worden).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar is niets "nu ineens" aan. Er zijn regels en voorwaarden aan het leven in een samenleving. Het niet naleven van die regels heeft consequenties. Dat is altijd al zo geweest.
De volledige verantwoordelijkheid nemen van hun eigen keuzes. Jij wil iets niet. Jij wil geen belasting meer betalen. Eigenlijk zou ik dat aanmoedigen. Doe het gewoon is, maar ga dan ook niet zeuren als je geen beroep meer kunt doen op alle dingen die betaald zijn/ worden met die belasting.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:06 schreef El_Matador het volgende:
De verantwoordelijkheid nemen om geen gebruik te maken van publieke voorzieningen? Ik heb nieuws voor je: daar word je toe gedwongen.
Ik vind het vooral suggestieve discussie methoden.quote:Vind jij andere mensen dwingen niet erg vies?
Kip - ei.quote:Nee, het systeem maakt van mijn principes jouw probleem.
Als je dat volledig zou doen; zou ik er nog respect voor hebben ook!quote:- dat geeft mooi de ziekheid van het systeem aan
- dat kun je mij niet aanrekenen, ik kies nu juist tegen dat systeem
Het boeit me geen hol hoe je over me denktquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Da's best wel erg ziek en sadistisch niet?
Er zijn voldoende situaties te bedenken waarin geen wetten nodig zijn om moreel juist gedrag te bewerkstelligen. Dat jij mij dan vooral graag in een levensgevaarlijke slangenkuil vol immorele mensen wil "dumpen", zegt genoeg over jouw geest.
Je bent ook een slechte troll ook... Net schreef je nog dat oa de bijbel inderdaad gedragsregels bevat.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat is niet "altijd al zo geweest". Integendeel, die regeltjes veranderen (in de zin dat het er steeds meer worden).
Er zijn geen regels en voorwaarden aan het leven. Er zijn morele principes, die zijn redelijk universeel. Maar dat heeft niets met door mensen gemaakte regels, het rechtsstaatjihadisme, te maken.
Ik denk dat als we werkelijk een berekening gaan maken, dat ik nettobetaler ben, zoals de meeste Nederlanders die niet uit de staatsruif gevoederd worden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De volledige verantwoordelijkheid nemen van hun eigen keuzes. Jij wil iets niet. Jij wil geen belasting meer betalen. Eigenlijk zou ik dat aanmoedigen. Doe het gewoon is, maar ga dan ook niet zeuren als je geen beroep meer kunt doen op alle dingen die betaald zijn/ worden met die belasting.
Suggestief? Hoe dan?quote:Ik vind het vooral suggestieve discussie methoden.
Jij wil mij dus dwingen omdat het anders jouw probleem zou zijn? Is er een constante stroom inkomsten voor de staat dan? Als ze mijn stuivers niet krijgen, dan moet jij net zoveel stuivers betalen?quote:Kip - ei.En als je helemaal buiten het systeem zou stappen, zou het niet meer mijn probleem zijn. Het is meestal die halfbakkenheid van de (eenzijdige) principes die het mijn probleem maakt.
Je zal het wel zien.quote:Als je dat volledig zou doen; zou ik er nog respect voor hebben ook!
Ik troll niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je bent ook een slechte troll ook... Net schreef je nog dat oa de bijbel inderdaad gedragsregels bevat.
Ik ook en daar ben ik trots op!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:16 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat als we werkelijk een berekening gaan maken, dat ik nettobetaler ben, zoals de meeste Nederlanders die niet uit de staatsruif gevoederd worden.
Het is een retorische vraag, ook nog eens enorm versimpelt om zo iemand een hoekje in te dwingen om je gelijk te halen.quote:Suggestief? Hoe dan?
Ik zou het moreel juist vinden als je meedeed omdat anders andere mensen last hebben van jouw principes en standpunten. Dat zijn geen principes die ik prettig vind.quote:Jij wil mij dus dwingen omdat het anders jouw probleem zou zijn? Is er een constante stroom inkomsten voor de staat dan? Als ze mijn stuivers niet krijgen, dan moet jij net zoveel stuivers betalen?
Ik wil jou tot niets dwingen en ik wil niets met jouw 'bezittingen'.quote:En dat is dan de oplossing? Mij dwingen? Niet het systeem aanvallen dat het inderdaad wel erg oneerlijk is, nee, mij dwingen? Dus je werpt jezelf nu op als handlanger van het systeem? Op straffe van opsluiting en diefstal van mijn bezittingen?
Ik ben benieuwd.quote:Je zal het wel zien.
Ik vind het heel sneu. Mensen in kwetsbare situaties die voor het karretje van internet (en andere) charlatans worden gespannen. Het is schrijnend.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:27 schreef robin007bond het volgende:
Aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje sneu. Het gedachtegoed lijkt gewoon een gevolg te zijn van armoede bij heel veel mensen.
Vraag is waar dat door komt ook.quote:In die filmpjes zie ik ook vooral mensen die last hebben van deurwaarders en dergelijke.
Tsja, in hoeverre kun je het die mensen kwalijk nemen dat ze te dom zijn om te poepen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind het heel sneu. Mensen in kwetsbare situaties die voor het karretje van internet (en andere) charlatans worden gespannen. Het is schrijnend.
Het is juridische kwakzalverij.
[..]
Vraag is waar dat door komt ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |