abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143658121
Overigens El_Matador, als je jezelf een übermensch vindt die boven de wet staat zou ik eens Misdaad en Straf van Dostojevski lezen.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:50:19 #227
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143658446
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:36 schreef robin007bond het volgende:
Tsja, in hoeverre kun je het die mensen kwalijk nemen dat ze te dom zijn om te poepen? ;(
Die neem ik dat niet kwalijk. Mensen die daar misbruik van maken door hun principes, meningen en opinies aan dat soort mensen op te dringen; die neem ik het wel kwalijk. Die zouden namelijk beter moeten weten.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_143658688
quote:
6s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:36 schreef robin007bond het volgende:
Overigens El_Matador, als je jezelf een übermensch vindt die boven de wet staat
Venijnig woordgebruik, maar het feit dat jij jezelf beneden de wet stelt, vind ik ernstiger. :o

Wat heeft die wet gedaan dat ie autoriteit over jou verdient?

quote:
zou ik eens Misdaad en Straf van Dostojevski lezen.
Dank voor de tip.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143658696
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Venijnig woordgebruik, maar het feit dat jij jezelf beneden de wet stelt, vind ik ernstiger. :o

Wat heeft die wet gedaan dat ie autoriteit over jou verdient?

[..]

Dank voor de tip.
Een sociaal contract.

Als het me niet zint verhuis ik wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2014 11:02:19 ]
pi_143658719
quote:
6s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:36 schreef robin007bond het volgende:
Overigens El_Matador, als je jezelf een übermensch vindt die boven de wet staat zou ik eens Misdaad en Straf van Dostojevski lezen.
En Schuld en Boete.
pi_143658763
quote:
6s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een sociaal contract.
Hoe heeft dat precies enige waarde?

En wanneer zeg je dat contract op? Met andere woorden; wanneer schendt de tegenpartij zoveel voorwaarden die jij aan dat contract stelt, dat je het contract verbreekt?

Weggaan is de enige mogelijkheid? En dan ook nog moreel?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 21 augustus 2014 @ 11:04:35 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_143658765
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik troll niet.

De bijbel bevat tekst. Degenen die die bijbel gebruiken om macht over anderen uit te voeren, gebruiken die tekst om gedragsregels af te dwingen.
En hoe is dat anders met de huidige wetboeken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_143658799
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe heeft dat precies enige waarde?

En wanneer zeg je dat contract op? Met andere woorden; wanneer schendt de tegenpartij zoveel voorwaarden die jij aan dat contract stelt, dat je het contract verbreekt?

Weggaan is de enige mogelijkheid? En dan ook nog moreel?
Er is een vrije markt aan sociale contracten. Als een sociaal contract je niet zint verhuis je.

En als de staat zijn eigen wetten breekt kun je gewoon de staat aanklagen.
pi_143658824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En hoe is dat anders met de huidige wetboeken?
Precies.

Vrijheid van religie en dientengevolge atheisme vinden we een deugd.
Vrijheid niet mee te doen met statisme wordt als een misdaad gezien, zowel wettelijk als moreel.

Kijk hier dan, ik word afgebrand omdat ik "niet mee wil doen", precies als gelovigen die 'afvalligen' benaderen.

pi_143658851
quote:
6s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er is een vrije markt aan sociale contracten. Als een sociaal contract je niet zint verhuis je.
Is dat voldoende? En geeft jou dat voldoening?

Ik geloof overigens niet in een sociaal contract.

quote:
En als de staat zijn eigen wetten breekt kun je gewoon de staat aanklagen.
Ja, natuurlijk. :D

donderdag 21 augustus 2014 @ 11:13:39 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_143658954
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies.

Vrijheid van religie en dientengevolge atheisme vinden we een deugd.
Vrijheid niet mee te doen met statisme wordt als een misdaad gezien, zowel wettelijk als moreel.

Kijk hier dan, ik word afgebrand omdat ik "niet mee wil doen", precies als gelovigen die 'afvalligen' benaderen.
Dan heeft dat toch altijd al bestaan of niet dan? :D Ok, niet altijd in de zin van sinds de big bang of zo, maar wel sinds de eerste georganiseerde menselijke samenlevingen.

Je wordt vooral afgebrand om het niet mee willen doen aan elementen ervan. Wil je niet mee doen, prima. Kies een leuk eiland ergens en ga daar wonen. Of iets minder radicaal, zoek een land waarvan de wetten beter bij jouw idee passen en ga daar wonen. Als je niet mee doet met een aantal elementen kan je ook niet verwachten wel mee te mogen doen met de rest. Geen toegang tot alle voorzieningen, de infrastructuur niet mogen gebruiken, niet mogen wonen in drooggelegde gebieden etc etc.
Onikaan ni ov dovah
pi_143659032
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan heeft dat toch altijd al bestaan of niet dan? :D Ok, niet altijd in de zin van sinds de big bang of zo, maar wel sinds de eerste georganiseerde menselijke samenlevingen.
Jij noemt het "georganiseerd", maar dat is niet helemaal de correcte beschrijving. Het gaat om collectieven gebaseerd op dwang.

quote:
Je wordt vooral afgebrand om het niet mee willen doen aan elementen ervan. Wil je niet mee doen, prima. Kies een leuk eiland ergens en ga daar wonen. Of iets minder radicaal, zoek een land waarvan de wetten beter bij jouw idee passen en ga daar wonen. Als je niet mee doet met een aantal elementen kan je ook niet verwachten wel mee te mogen doen met de rest. Geen toegang tot alle voorzieningen, de infrastructuur niet mogen gebruiken, niet mogen wonen in drooggelegde gebieden etc etc.
Ik heb genoeg meebetaald, bovendien betaalde ik meer dan anderen die hun hele leven profiteren.

Waarom val je hen niet aan en mij wel?

Omdat ik een afvallige ben, en jij een verdediger van het systeem, van het Heilige Boek, en mij dus dwingen.

donderdag 21 augustus 2014 @ 11:20:59 #238
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_143659111
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij noemt het "georganiseerd", maar dat is niet helemaal de correcte beschrijving. Het gaat om collectieven gebaseerd op dwang.
So what? Dat is een mogelijke vorm van organisatie ja.

quote:
Ik heb genoeg meebetaald, bovendien betaalde ik meer dan anderen die hun hele leven profiteren.

Waarom val je hen niet aan en mij wel?

Omdat ik een afvallige ben, en jij een verdediger van het systeem, van het Heilige Boek, en mij dus dwingen.
Je moet er nu niet van alles bij gaan verzinnen over wat ik allemaal wel en niet, en om welke reden doe...
Onikaan ni ov dovah
pi_143659170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

So what? Dat is een mogelijke vorm van organisatie ja.
So what? Jij vindt dwang eigenlijk helemaal niet zo'n probleem? Mensen dwingen, moet kunnen? Lekker is dat...

quote:
Je moet er nu niet van alles bij gaan verzinnen over wat ik allemaal wel en niet, en om welke reden doe...
Ik "moet"? Ik doe wat ik wil en goed acht. :*

Grappig dat zelfs nu me je nog wil dwingen.

Vraag blijft waar dat sadisme toch vandaan komt.

"Jij bent het niet met ons Heilige Boek eens, ga weg dan!!1!!" :')

Tot zover de vrijheid.

donderdag 21 augustus 2014 @ 11:24:18 #240
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_143659202
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

So what? Jij vindt dwang eigenlijk helemaal niet zo'n probleem? Mensen dwingen, moet kunnen? Lekker is dat...

[..]

Ik "moet"? Ik doe wat ik wil en goed acht. :*

Grappig dat zelfs nu me je nog wil dwingen.

Vraag blijft waar dat sadisme toch vandaan komt.

"Jij bent het niet met ons Heilige Boek eens, ga weg dan!!1!!" :')

Tot zover de vrijheid.
Fine, veel plezier met je verdere troll acties.
Onikaan ni ov dovah
pi_143659248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Fine, veel plezier met je verdere troll acties.
Dat zijn het niet, maar dat geeft ook weer genoeg aan. Jij kan je niet voorstellen dat er mensen atheist zijn op dit vlak. Helaas.

pi_143659830
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik niet per se.

Jij ook niet trouwens. Niemand.

Ik ben atheist ook op dit vlak.
Is iemand die zich neerzet als atheïst in relatie tot de wet niet gewoon een crimineel?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143659910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is iemand die zich neerzet als atheïst in relatie tot de wet niet gewoon een crimineel?
Nee, niet noodzakelijk.

pi_143666644
quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, niet noodzakelijk.
Maar uiteindelijk natuurlijk wel. Want ze houden zich niet aan de wet hetgeen betekent dat ze die willens en wetens overtreden.
pi_143671748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk natuurlijk wel. Want ze houden zich niet aan de wet hetgeen betekent dat ze die willens en wetens overtreden.
Niet noodzakelijk.

Bovendien ben je bij overtredingen geen crimineel, alleen bij misdrijven. :*

En over het tweede; ken jij het Wetboek van Strafrecht uit je hoofd ofzo?

donderdag 21 augustus 2014 @ 17:58:35 #246
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143671992
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad historisch gezien zo. Ik draai het dus om; waarom is Het Groote Heylige Wetboeck nu ineens de nieuwe bijbel/koran/torah voor bijna iedereen geworden?
omdat je het kan gebruiken om macht uit te oefenen over anderen
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:00:20 #247
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143672040
crimineel komt nergens in de wet voor, dus ook door rood rijden kan daar prima onder vallen
pi_143672106
quote:
19s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:50 schreef El_Matador het volgende:
En over het tweede; ken jij het Wetboek van Strafrecht uit je hoofd ofzo?
Niet relevant. Je hoeft het Wetboek van Strafrecht niet uit je hoofd te kennen om te weten wat geoorloofd is en wat niet.
pi_143672182
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet relevant. Je hoeft het Wetboek van Strafrecht niet uit je hoofd te kennen om te weten wat geoorloofd is en wat niet.
Je haalt me de woorden uit de mond.

Maar dat weet Mata ook heus wel hoor. Die mag graag overdrijven. En ja, dat is een understatement.
pi_143672317
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O-

Er zijn zoveel duizenden wetjes en regeltjes, die je elke dag overtreedt.

Dat maakt niet van iedereen een crimineel (overtreding vs misdrijf) maar wel wetsovertreder. Op den brandstapel!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')