Die neem ik dat niet kwalijk. Mensen die daar misbruik van maken door hun principes, meningen en opinies aan dat soort mensen op te dringen; die neem ik het wel kwalijk. Die zouden namelijk beter moeten weten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:36 schreef robin007bond het volgende:
Tsja, in hoeverre kun je het die mensen kwalijk nemen dat ze te dom zijn om te poepen?
Venijnig woordgebruik, maar het feit dat jij jezelf beneden de wet stelt, vind ik ernstiger.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:36 schreef robin007bond het volgende:
Overigens El_Matador, als je jezelf een übermensch vindt die boven de wet staat
Dank voor de tip.quote:zou ik eens Misdaad en Straf van Dostojevski lezen.
Een sociaal contract.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Venijnig woordgebruik, maar het feit dat jij jezelf beneden de wet stelt, vind ik ernstiger.
Wat heeft die wet gedaan dat ie autoriteit over jou verdient?
[..]
Dank voor de tip.
En Schuld en Boete.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:36 schreef robin007bond het volgende:
Overigens El_Matador, als je jezelf een übermensch vindt die boven de wet staat zou ik eens Misdaad en Straf van Dostojevski lezen.
Hoe heeft dat precies enige waarde?quote:
En hoe is dat anders met de huidige wetboeken?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik troll niet.
De bijbel bevat tekst. Degenen die die bijbel gebruiken om macht over anderen uit te voeren, gebruiken die tekst om gedragsregels af te dwingen.
Er is een vrije markt aan sociale contracten. Als een sociaal contract je niet zint verhuis je.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe heeft dat precies enige waarde?
En wanneer zeg je dat contract op? Met andere woorden; wanneer schendt de tegenpartij zoveel voorwaarden die jij aan dat contract stelt, dat je het contract verbreekt?
Weggaan is de enige mogelijkheid? En dan ook nog moreel?
Precies.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En hoe is dat anders met de huidige wetboeken?
Is dat voldoende? En geeft jou dat voldoening?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is een vrije markt aan sociale contracten. Als een sociaal contract je niet zint verhuis je.
Ja, natuurlijk.quote:En als de staat zijn eigen wetten breekt kun je gewoon de staat aanklagen.
Dan heeft dat toch altijd al bestaan of niet dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies.
Vrijheid van religie en dientengevolge atheisme vinden we een deugd.
Vrijheid niet mee te doen met statisme wordt als een misdaad gezien, zowel wettelijk als moreel.
Kijk hier dan, ik word afgebrand omdat ik "niet mee wil doen", precies als gelovigen die 'afvalligen' benaderen.
Jij noemt het "georganiseerd", maar dat is niet helemaal de correcte beschrijving. Het gaat om collectieven gebaseerd op dwang.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan heeft dat toch altijd al bestaan of niet dan?Ok, niet altijd in de zin van sinds de big bang of zo, maar wel sinds de eerste georganiseerde menselijke samenlevingen.
Ik heb genoeg meebetaald, bovendien betaalde ik meer dan anderen die hun hele leven profiteren.quote:Je wordt vooral afgebrand om het niet mee willen doen aan elementen ervan. Wil je niet mee doen, prima. Kies een leuk eiland ergens en ga daar wonen. Of iets minder radicaal, zoek een land waarvan de wetten beter bij jouw idee passen en ga daar wonen. Als je niet mee doet met een aantal elementen kan je ook niet verwachten wel mee te mogen doen met de rest. Geen toegang tot alle voorzieningen, de infrastructuur niet mogen gebruiken, niet mogen wonen in drooggelegde gebieden etc etc.
So what? Dat is een mogelijke vorm van organisatie ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij noemt het "georganiseerd", maar dat is niet helemaal de correcte beschrijving. Het gaat om collectieven gebaseerd op dwang.
Je moet er nu niet van alles bij gaan verzinnen over wat ik allemaal wel en niet, en om welke reden doe...quote:Ik heb genoeg meebetaald, bovendien betaalde ik meer dan anderen die hun hele leven profiteren.
Waarom val je hen niet aan en mij wel?
Omdat ik een afvallige ben, en jij een verdediger van het systeem, van het Heilige Boek, en mij dus dwingen.
So what? Jij vindt dwang eigenlijk helemaal niet zo'n probleem? Mensen dwingen, moet kunnen? Lekker is dat...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
So what? Dat is een mogelijke vorm van organisatie ja.
Ik "moet"? Ik doe wat ik wil en goed acht.quote:Je moet er nu niet van alles bij gaan verzinnen over wat ik allemaal wel en niet, en om welke reden doe...
Fine, veel plezier met je verdere troll acties.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
So what? Jij vindt dwang eigenlijk helemaal niet zo'n probleem? Mensen dwingen, moet kunnen? Lekker is dat...
[..]
Ik "moet"? Ik doe wat ik wil en goed acht.
Grappig dat zelfs nu me je nog wil dwingen.
Vraag blijft waar dat sadisme toch vandaan komt.
"Jij bent het niet met ons Heilige Boek eens, ga weg dan!!1!!"
Tot zover de vrijheid.
Dat zijn het niet, maar dat geeft ook weer genoeg aan. Jij kan je niet voorstellen dat er mensen atheist zijn op dit vlak. Helaas.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Fine, veel plezier met je verdere troll acties.
Is iemand die zich neerzet als atheïst in relatie tot de wet niet gewoon een crimineel?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik niet per se.
Jij ook niet trouwens. Niemand.
Ik ben atheist ook op dit vlak.
Nee, niet noodzakelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is iemand die zich neerzet als atheïst in relatie tot de wet niet gewoon een crimineel?
Maar uiteindelijk natuurlijk wel. Want ze houden zich niet aan de wet hetgeen betekent dat ze die willens en wetens overtreden.quote:
Niet noodzakelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk natuurlijk wel. Want ze houden zich niet aan de wet hetgeen betekent dat ze die willens en wetens overtreden.
omdat je het kan gebruiken om macht uit te oefenen over anderenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad historisch gezien zo. Ik draai het dus om; waarom is Het Groote Heylige Wetboeck nu ineens de nieuwe bijbel/koran/torah voor bijna iedereen geworden?
Niet relevant. Je hoeft het Wetboek van Strafrecht niet uit je hoofd te kennen om te weten wat geoorloofd is en wat niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:50 schreef El_Matador het volgende:
En over het tweede; ken jij het Wetboek van Strafrecht uit je hoofd ofzo?
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet relevant. Je hoeft het Wetboek van Strafrecht niet uit je hoofd te kennen om te weten wat geoorloofd is en wat niet.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet relevant. Je hoeft het Wetboek van Strafrecht niet uit je hoofd te kennen om te weten wat geoorloofd is en wat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |