Zo herkenbaar......quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach ik ben al afgewezen omdat ik te technisch en niet commercieel genoeg was, en omdat ik te commercieel en niet technisch genoeg ben, en omdat ik overgekwalificeerd ven, en omdat ik ondergekwalificeerd ben... En dat allemaal op min of meer dezelfde soort functies...
Tja, de aanhouder wint.
Dat is bij mij op de hoek, dus vandaar dat ik nieuwsgierig was hahaquote:
Ik denk dat er in ieder geval twee methodes zijn die zinvol zijn voor werkgever en werknemer:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:03 schreef Kholdstrike het volgende:
Deze maand gaat de werkeloosheidscijfer naar een half miljoen. Zou toch wel handig zijn als de regering zich maar eens actief ging bemoeien hiermee.
Dat zou wellicht de druk van de ketel af kunnen nemen, maar op dit moment zijn er te weinig banen gewoon.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik denk dat er in ieder geval twee methodes zijn die zinvol zijn voor werkgever en werknemer:
1) arbeid goedkoper maken door te zorgen dat bedrijven minder loongerelateerde afdrachten hoeven te doen, want dan wordt het ook goedkoper om mensen in dienst te nemen.
2) de onbelaste reiskostenvergoeding niet verlagen, maar juist verhogen, want dit bevordert de mobiliteit van werknemers.
Tja nonsens. Dat riepen ze in de jaren 80 op het hoogtepunt van de jeugdwerkloosheid ook. En die mensen zijn ook gewoon aan het werk gekomen en hebben gewoon een bestaan op gebouwd. Al dat doemdenken word niemand wijzer van.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:30 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Dat zou wellicht de druk van de ketel af kunnen nemen, maar op dit moment zijn er te weinig banen gewoon.
109.000 vrije vacatures
360.000 bijstandsnemers
1.5 miljoen uitkeringsnemers (WAO, AOW, WW, Bijstand etc)
prognose is dat ieder kwartaal 100.000 mensen werkloos worden. 1 op de 5 jongeren in Europa is werkloos.
Dit klinkt allemaal als een doemscenario, maar als dit zo doorgaat dan hebben wij een grotere crisis dan de bankencrisis en de eurocrisis. Gehele generatie kan worden weggeschreven worden als verloren, wat ze trouwens nu al doen in Spanje.
Ik hoop maar gewoon dat de recessie niet gaat omslaan in een depressie, want dan raakt de poep in de ventilator.
Als het goedkoper wordt om mensen in dienst te hebben, dan kan dat er ook voor zorgen dat werkgevers projecten gaan oppakken die ze eerst lieten liggen. Men zal immers altijd een afweging maken wat de verwachte kosten en opbrengsten van activiteiten zijn. Door de kosten van arbeid te verlagen worden bepaalde projecten winstgevend die het nu niet zijn. Daarmee worden er banen gecreëerd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:30 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Dat zou wellicht de druk van de ketel af kunnen nemen, maar op dit moment zijn er te weinig banen gewoon.
109.000 vrije vacatures
360.000 bijstandsnemers
1.5 miljoen uitkeringsnemers (WAO, AOW, WW, Bijstand etc)
prognose is dat ieder kwartaal 100.000 mensen werkloos worden. 1 op de 5 jongeren in Europa is werkloos.
Dit klinkt allemaal als een doemscenario, maar als dit zo doorgaat dan hebben wij een grotere crisis dan de bankencrisis en de eurocrisis. Gehele generatie kan worden weggeschreven worden als verloren, wat ze trouwens nu al doen in Spanje.
Ik hoop maar gewoon dat de recessie niet gaat omslaan in een depressie, want dan raakt de poep in de ventilator.
Dat was in de jaren 80 toen Nederland nog alleen ervoor stond en zich niet druk hoefde te maken met een unie. Of denk je soms dat wat er gebeurd in Griekenland, Italie, Spanje, Portugal, Ierland, Frankrijk geen invloed hebben op de Nederlandse samenleving.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja nonsens. Dat riepen ze in de jaren 80 op het hoogtepunt van de jeugdwerkloosheid ook. En die mensen zijn ook gewoon aan het werk gekomen en hebben gewoon een bestaan op gebouwd. Al dat doemdenken word niemand wijzer van.
Brrr alleen al die term al.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als het goedkoper wordt om mensen in dienst te hebben, dan kan dat er ook voor zorgen dat werkgevers projecten gaan oppakken die ze eerst lieten liggen. Men zal immers altijd een afweging maken wat de verwachte kosten en opbrengsten van activiteiten zijn. Door de kosten van arbeid te verlagen worden bepaalde projecten winstgevend die het nu niet zijn. Daarmee worden er banen gecreëerd.
Ik zie véééél liever dat de overheid dit oppakt dan dat we weer zo'n systeem van Melkert-banen krijgen. Voor dat systeem moet de overheid eerst zelf een hoop belastingcenten gaan incasseren, dat via een hoop bureaucratie gaan verdelen, waarvan dan uiteindelijk in het gunstigste geval zo'n 50% beschikbaar komt om een handvol parkeerwachters en buurtvaders aan te stellen.
Denk je soms dat Nederland toen een eiland was? Het geld wat we nu in reddingsacties pompen krijgen we gedeeltelijk weer terug doordat de handel overeind blijft. In de jaren 80 verkocht je simpelweg minder en was er minder doorvoer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:46 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Dat was in de jaren 80 toen Nederland nog alleen ervoor stond en zich niet druk hoefde te maken met een unie. Of denk je soms dat wat er gebeurd in Griekenland, Italie, Spanje, Portugal, Ierland, Frankrijk geen invloed hebben op de Nederlandse samenleving.
De oliecrisis en de daarop volgende economische crisis had andere factoren dan de huidige crisis waarin we zijn beland. Het is een interne aangelegenheid dat de hele unie besmet. De gezamenlijke munt, het gezamenlijk beleid, de open grenzen, alles wat er gebeurd infecteert andere leden. Vergeleken wat er nu aan de hand is en wat er toen gebeurde is niet te vergelijken. Nee dit is veel groter en ingewikkelder dan wat er in de jaren 80, 90 en 00 gebeurde, dit is eerder te vergelijken met de aanloop naar de grote depressie van 1929. Het duurde de wereld 15 jaar om daar boven op te komen, en je mag zelf raden wat er nog meer gebeurde in die tijd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Denk je soms dat Nederland toen een eiland was? Het geld wat we nu in reddingsacties pompen krijgen we gedeeltelijk weer terug doordat de handel overeind blijft. In de jaren 80 verkocht je simpelweg minder en was er minder doorvoer.
Denk nou niet dat het nu opeens speciaal of veeeeeel erger is. Crisissen komen en gaan. Of denk je dat in de jaren 80 een wereldwijde crisis geen invloed had op Nederland.
Goeie! Op zich is het wel een idee om de bijstandtrekkende bevolking met behoud van uitkering te én kost en inwoning te laten werken in door oorlog verwoestte gebieden om die landen te helpen met wederopbouw.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:56 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
De oliecrisis en de daarop volgende economische crisis had andere factoren dan de huidige crisis waarin we zijn beland. Het is een interne aangelegenheid dat de hele unie besmet. De gezamenlijke munt, het gezamenlijk beleid, de open grenzen, alles wat er gebeurd infecteert andere leden. Vergeleken wat er nu aan de hand is en wat er toen gebeurde is niet te vergelijken. Nee dit is veel groter en ingewikkelder dan wat er in de jaren 80, 90 en 00 gebeurde, dit is eerder te vergelijken met de aanloop naar de grote depressie van 1929. Het duurde de wereld 15 jaar om daar boven op te komen, en je mag zelf raden wat er nog meer gebeurde in die tijd.
Beetje zwartgallig maar je hebt een punt. Vele mensen vergeten trouwens dat ten tijde van occupatie van onze oosterburen de economie gegroeid was naar het punt vóór de crisis, uiteraard ging dat weer ten onder toen we handjeklap deden en we de Marshall plan moesten aannemen. Met de wederopbouw heeft Nederland ongekende groei meegemaakt, veelal omdat er *een* bevolkingsgroep vrijwel verdwenen was en dat plaats maakte voor andere en veel banen vrij maakte.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Goeie! Op zich is het wel een idee om de bijstandtrekkende bevolking met behoud van uitkering te én kost en inwoning te laten werken in door oorlog verwoestte gebieden om die landen te helpen met wederopbouw.
Ik denk toch eerder dat die groei aan de handen-uit-de-mouwenmentaliteit te danken is en niet aan het verdwijnen van een hoop mensen. Er zijn immers ook veel mensen omgekomen die niet werkzaam waren toen ze nog leefden (kinderen, huisvrouwen, bejaarden).quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:33 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Beetje zwartgallig maar je hebt een punt. Vele mensen vergeten trouwens dat ten tijde van occupatie van onze oosterburen de economie gegroeid was naar het punt vóór de crisis, uiteraard ging dat weer ten onder toen we handjeklap deden en we de Marshall plan moesten aannemen. Met de wederopbouw heeft Nederland ongekende groei meegemaakt, veelal omdat er bevolkingsgroep vrijwel verdwenen was en dat plaats maakte voor andere en veel banen vrij maakte.
Dat laatste is onzin en je hoeft alleen de bevolkingsgroei in nederland te bekijken waarom.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:33 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Beetje zwartgallig maar je hebt een punt. Vele mensen vergeten trouwens dat ten tijde van occupatie van onze oosterburen de economie gegroeid was naar het punt vóór de crisis, uiteraard ging dat weer ten onder toen we handjeklap deden en we de Marshall plan moesten aannemen. Met de wederopbouw heeft Nederland ongekende groei meegemaakt, veelal omdat er bevolkingsgroep vrijwel verdwenen was en dat plaats maakte voor andere en veel banen vrij maakte.
Sorry er moest een klein woordje tussen. Ik had het natuurlijk over de Joodse gemeenschap die weg is gerukt. De Joodse gemeenschap is een zeer hechte groep die elkaar helpt als een soort netwerk, dit is natuurlijk hun recht, maar het bevorderde ook Nepotisme. Het is een zwarte bladzijde in onze geschiedenis maar er is geen enkel westers land naast Duitsland dat zoveel joden heeft verraden en afgescheept. Doordat deze groep er niet meer was, waren de winkels, huizen, banen en rekeningen die zij hadden voor anderen. Klinkt stom maar dit onderwerp word dan ook niet verteld in de canon van Geschiedenis.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 00:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin en je hoeft alleen de bevolkingsgroei in nederland te bekijken waarom.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland
Bij mij gaat brieven schrijven ook niet zo lekker altijd. Dus ik verander meestal een aantal zinnen in oude brieven.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 01:59 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Sorry er moest een klein woordje tussen. Ik had het natuurlijk over de Joodse gemeenschap die weg is gerukt. De Joodse gemeenschap is een zeer hechte groep die elkaar helpt als een soort netwerk, dit is natuurlijk hun recht, maar het bevorderde ook Nepotisme. Het is een zwarte bladzijde in onze geschiedenis maar er is geen enkel westers land naast Duitsland dat zoveel joden heeft verraden en afgescheept. Doordat deze groep er niet meer was, waren de winkels, huizen, banen en rekeningen die zij hadden voor anderen. Klinkt stom maar dit onderwerp word dan ook niet verteld in de canon van Geschiedenis.
Maar genoeg over dat. Weer over werk praten.
Vandaag weer op 3 banen gesolliciteerd. Gisteren was zo erg, ik kon geen enkele inspiratie vinden om een fatsoenlijke brief op te stellen.
Een vraag aan diegene die brieven maakt. Maken jullie telkens nieuwe brieven of hergebruiken jullie oude brieven en veranderen jullie een paar woorden om het kloppend te maken?
Hergebruiken doe ik altijd. In de eerste alinea's leg ik uit wat ik zoek en momenteel doe CQ wat m'n laatste werkgever was (en evt waarom ik daar ben weggegaan als dat positief uit te leggen is.) Dat deel hergebruik ik dus. Daarna schrijf ik een beetje naar de vacature toe. En daarna de standaard afsluiting, je kent het wel.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 01:59 schreef Kholdstrike het volgende:
Een vraag aan diegene die brieven maakt. Maken jullie telkens nieuwe brieven of hergebruiken jullie oude brieven en veranderen jullie een paar woorden om het kloppend te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |