abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115513141
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:02 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Opzouten, ga jij maar eens in mijn schoenen staan dat wanneer je een grote investering gaat doen in je leven je erachter komt dat het geld dat voor jouw bedoelt was gejat is door een of andere economische mislukkeling. Verdomme ik stond op het punt naar het buitenland te gaan om een studie te volgen, en die kans werd van mij weggerukt omdat een vrouw nieuwe schoenen en jurkjes nodig had en dan ook nog schaterig lachen dat ik er ook heb van mogen genieten als ze mij eens een jas kocht. Nee sorry, maar als ouder zijnde doe je zoiets niet, je zorgt voor ze tot ze het huis uit zijn, en met zorgen komt meer bij kijken dan koken en kleding geven. Dit is mij 10 jaar geleden geflikt en ik merk al die woede weer omhoog komen.
Ten eerste, ik hoef helemaal niet 'op te zouten'. Dit is een openbaar forum. Als ik ergens m'n mening over wil uiten, dan heb je er maar mee te leren leven. :)

En toevallig.. been there, done that. Mijn ouders hadden het niet zo breed *understatement* dus het gespaarde potje ging mooi op aan andere dingen die regelmatig niet zo zinvol waren. Je draagt ook zelf verantwoordelijkheid over je eigen leven. En zelf kun je ook sparen om dan alsnog je doelen te bereiken. Tien jaar later nog je moeder/oma willen aanvallen, is wel erg overdreven. En zeker zaken als rijbewijzen en aanverwante zaken kun je prima zelf voor zorgen :Y
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:14:30 #92
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115513416
Studeren was voor mij toch even belangrijker dan een rijbewijs. En aangezien ik HBO aan kon, ben ik geen (goedkopere) andere studie gaan doen. En ik heb ook zeker wel bijbaantjes gehad. Anders was mijn studieschuld nog hoger uitgevallen.

Maar zelfs al woon ik nog thuis, dan nog kan ik me niet alles veroorloven. Tuurlijk, ik heb misschien geen vaste lasten omdat ik nog niet op mezelf woon. Betekent niet dat ik voor de rest alles kan betalen. Een auto onderhouden kan ik me gewoonweg niet veroorloven op dit moment. En een hoop andere dingen kan ik me op dit moment ook niet veroorloven.

Maar ik ga mezelf hier verder niet meer verdedigen ook. Ik weet zelf nog altijd beter dan een ander in wat voor situatie ik nu zit. Zolang ik maar weet dat ik zeker niet verwend ben (verre van!) en dat er bepaalde dingen zijn waar ik gewoonweg niets aan kan en/of kon doen.

@ Kekaa, ik heb HBO Pedagogiek gestudeerd.

En voor vandaag zet ik het job hunten stil, heb het weer even gehad.
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:19:17 #93
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_115513612
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:14 schreef Bienelientjee het volgende:
Studeren was voor mij toch even belangrijker dan een rijbewijs. En aangezien ik HBO aan kon, ben ik geen (goedkopere) andere studie gaan doen. En ik heb ook zeker wel bijbaantjes gehad. Anders was mijn studieschuld nog hoger uitgevallen.

Maar zelfs al woon ik nog thuis, dan nog kan ik me niet alles veroorloven. Tuurlijk, ik heb misschien geen vaste lasten omdat ik nog niet op mezelf woon. Betekent niet dat ik voor de rest alles kan betalen. Een auto onderhouden kan ik me gewoonweg niet veroorloven op dit moment. En een hoop andere dingen kan ik me op dit moment ook niet veroorloven.

Maar ik ga mezelf hier verder niet meer verdedigen ook. Ik weet zelf nog altijd beter dan een ander in wat voor situatie ik nu zit. Zolang ik maar weet dat ik zeker niet verwend ben (verre van!) en dat er bepaalde dingen zijn waar ik gewoonweg niets aan kan en/of kon doen.

@ Kekaa, ik heb HBO Pedagogiek gestudeerd.

En voor vandaag zet ik het job hunten stil, heb het weer even gehad.
Je kunt het je wel veroorloven om als een volwassene te gedragen ipv te miepen over hoeveel je moeder uitgeeft aan roken. Dat zij dat geldt liever uitgeeft aan roken dan jouw studieschuld verkleinen of rijbewijs te betalen is goed haar recht.
Misschien is het wel die "ik ben prinsesje en heb recht op vas alles" houding die werkgevers afschrikt, kan ik me heel wat bij voorstellen namelijk.
-weg-
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:20:27 #94
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115513670
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:19 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Je kunt het je wel veroorloven om als een volwassene te gedragen ipv te miepen over hoeveel je moeder uitgeeft aan roken. Dat zij dat geldt liever uitgeeft aan roken dan jouw studieschuld verkleinen of rijbewijs te betalen is goed haar recht.
Misschien is het wel die "ik ben prinsesje en heb recht op vas alles" houding die werkgevers afschrikt, kan ik me heel wat bij voorstellen namelijk.
Mag ik zeggen dat je jouw nickname wel even eer aan doet? Kom op zeg... Op basis van een paar regels tekst kan je echt niet zulke conclusies trekken. Stop er dan ook gewoon mee :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115513739
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:08 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ten eerste, ik hoef helemaal niet 'op te zouten'. Dit is een openbaar forum. Als ik ergens m'n mening over wil uiten, dan heb je er maar mee te leren leven. :)

En toevallig.. been there, done that. Mijn ouders hadden het niet zo breed *understatement* dus het gespaarde potje ging mooi op aan andere dingen die regelmatig niet zo zinvol waren. Je draagt ook zelf verantwoordelijkheid over je eigen leven. En zelf kun je ook sparen om dan alsnog je doelen te bereiken. Tien jaar later nog je moeder/oma willen aanvallen, is wel erg overdreven. En zeker zaken als rijbewijzen en aanverwante zaken kun je prima zelf voor zorgen :Y
Lezen is zeker niet je sterkste kant. Ten eerste was het mijn moeder die al het geld aan nutteloze dingen opmaakte en niet mijn oma, ten tweede ben je verantwoordelijk voor je eigen op je 18de, daarvóór ben je nog steeds onder de hoede van je voogd, pas bij je 21ste ben je financieel onafhankelijk. Maar blijkbaar houd opvoeden voor jouw op bij eten geven en soms naar buiten gaan. Het is een totaalpakket, daar valt ook in studie, uitzet, en wellicht rijbewijs. Voor velen is het een of het ander maar ouders zijn er ook om bijstand er in te leveren.
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:22:25 #96
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_115513769
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:20 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Mag ik zeggen dat je jouw nickname wel even eer aan doet? Kom op zeg... Op basis van een paar regels tekst kan je echt niet zulke conclusies trekken. Stop er dan ook gewoon mee :)
Tuurlijk mag dat openbaar forum en alles ^O^ Zij is degene die als 24-jarige mekkert dat ze zo zielig is dat ze geen tweede hbo studie kan doen omdat haar gemene mamma niet werkt en alles oprookt :'(
-weg-
pi_115513905
Edit: doe normaal

[ Bericht 28% gewijzigd door Five_Horizons op 13-08-2012 17:58:09 ]
pi_115513939
Echte man dit topic slaat echt nergens meer op. In plaats van elkaar helpen gaan we elkaar maar de grond in stampen :N
pi_115514423
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:26 schreef FerryNL het volgende:
Echte man dit topic slaat echt nergens meer op. In plaats van elkaar helpen gaan we elkaar maar de grond in stampen :N
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:45:47 #100
318361 Bienelientjee
pi_115514641
Gans, je luistert ook gewoon niet. :') Plus, je kent mijn achtergrond verhaal niet eens. Dus noem mij ajb niet zielig. En ga niet lopen zeggen wat voor vreselijk persoon ik wel niet ben.

Ik heb trouwens gezegd dat ze in de áfgelopen 24 jáár niets opzij heeft gezet voor de studies van haar eigen kinderen. Dan sta ik er inderdaad helemaal alleen voor, qua kosten, zodra ik wil gaan studeren. Ik zeg nergens dat ze nu MOET gaan werken om mij mee te helpen. Ik zeg dat het fijn had geweest als ze in het verleden meer aan de toekomst van haar kinderen had gedacht.

Maar goed, keur mij dan maar volledig af Gans. Als je dat zo fijn vindt om te doen.
pi_115514797
Bienelientjee... ik stuur je even een PM, heb wat gezocht naar vacatures.
pi_115514875
Bienelientje, wat is er zo erg aan een baan in de supermarkt? Ik begrijp dat een HBO baan al een hele tijd niet lukt, dus zo vreemd is het niet om even elders te kijken zodat je in ieder geval werk hebt (en dan verder op passende functies te solliciteren uiteraard). Al zal een baan in de super ook niet zo eenvoudig zijn, daar hebben ze liever mensen zo jong = zo goedkoop mogelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:58:01 #103
318361 Bienelientjee
pi_115515129
Ik doe ook niet niets. Ik zit in een aantal kinderopvang diensten via het uitzendbureau en de tussenschoolse opvang op mijn oude basisschool.
pi_115518669
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:26 schreef FerryNL het volgende:
Dat vond ik al langer.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 augustus 2012 @ 17:36:10 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115519351
Tja ouders die geld opzij MOETEN zetten voor hun kinderen. Ik heb nu 3 kinderen van 8, 5 en 4... En ik ben momenteel op mijn 42ste werkloos...

Leven is wat je overkomt als je plannen maakt voor dat leven. Met andere woorden... ik kan nu echt niet garanderen dat ik straks studie van mijn kinderen kan veroorloven. Zeker niet aangezien ze NU ook wensen hebben.

Erg makkelijk om ouders de schuld te geven van het falen in je eigen leven.
pi_115519962
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja ouders die geld opzij MOETEN zetten voor hun kinderen. Ik heb nu 3 kinderen van 8, 5 en 4... En ik ben momenteel op mijn 42ste werkloos...

Leven is wat je overkomt als je plannen maakt voor dat leven. Met andere woorden... ik kan nu echt niet garanderen dat ik straks studie van mijn kinderen kan veroorloven. Zeker niet aangezien ze NU ook wensen hebben.

Erg makkelijk om ouders de schuld te geven van het falen in je eigen leven.
ik snap het ook niet.
mijn moeder was alleenstaand, veel problemen, en zat in de bijstand.
ik zit nu toch ook niet te pijpzeiken dat ze dingen niet voor me betaald heeft..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115520382
Kunnen we nu weer normaal tegen elkaar doen? Verder een tip voor mensen die reageren op een spampost: laat de link uit de quote. Scheelt mij mobiel nogal wat werk
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 13 augustus 2012 @ 18:31:16 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115521324
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik doe ook niet niets. Ik zit in een aantal kinderopvang diensten via het uitzendbureau en de tussenschoolse opvang op mijn oude basisschool.
je kunt ook nog zwart wat bij oppassen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115526081
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:51 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik snap het ook niet.
mijn moeder was alleenstaand, veel problemen, en zat in de bijstand.
ik zit nu toch ook niet te pijpzeiken dat ze dingen niet voor me betaald heeft..?
Niet kunnen is wat anders dan alles maar uitgeven aan sigaretjes en mooie kleding, lijkt mij. Dat is een wat andere situatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nezhi op 13-08-2012 23:38:33 ]
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:29:33 #110
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_115526160
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 13-08-2012 22:54:38 ]
-weg-
pi_115526371
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Weg
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Kunnen we nu weer normaal tegen elkaar doen? Verder een tip voor mensen die reageren op een spampost: laat de link uit de quote. Scheelt mij mobiel nogal wat werk
Volg eens een cursus begrijpend lezen, ofzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 13-08-2012 22:55:21 ]
pi_115534231
Klagen kan in ons FB-topic

[ Bericht 95% gewijzigd door Five_Horizons op 13-08-2012 22:53:56 ]
pi_115536388
van www.rijksoverheid.nl

Scholing

Om uw kansen op werk te vergroten, kan scholing noodzakelijk zijn. Met behoud van uw uitkering kunt u een cursus of opleiding volgen. Het UWV moet hiervoor toestemming geven. U mag maximaal 1 jaar een opleiding volgen. Uiterlijk 2 maanden voor uw opleiding is afgelopen, begint u weer met solliciteren.

en dan heb je natuurlijk ook nog:
http://www.google.nl/#hl=(...)instroom&gs_l=serp.3..0l4.22483.22483.0.23308.1.1.0.0.0.0.128.128.0j1.1.0...0.0...1c.j2KFiOBs-U0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=6399b452f7ac60e5&biw=1680&bih=895
  maandag 13 augustus 2012 @ 23:43:46 #114
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115537742
Edit
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_115545446
He jongens, zullen we nu maar weer gewoon ontopic gaan voordat de mods er een slot op gaan gooien?

Ot: ben ook nog steeds op zoek naar een baan dat past bij mijn diploma's. Kan iemand zeggen of het iets betekent als ik vlak voor sluitingsdatum een brief heb gestuurd, en een paar dagen weer de vacature open is gegaan? Heb zelf nog geen reactie gehad btw. Ik verwacht niet dat ze zo snel zijn....
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:39:28 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115545498
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 08:35 schreef kipptje het volgende:
He jongens, zullen we nu maar weer gewoon ontopic gaan voordat de mods er een slot op gaan gooien?

Ot: ben ook nog steeds op zoek naar een baan dat past bij mijn diploma's. Kan iemand zeggen of het iets betekent als ik vlak voor sluitingsdatum een brief heb gestuurd, en een paar dagen weer de vacature open is gegaan? Heb zelf nog geen reactie gehad btw. Ik verwacht niet dat ze zo snel zijn....
je mag gewoon bellen en het vragen :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115546904
Ben zonet teruggebeld (wakker gebeld... komt het uit? Ja hoor...) Door die vacaturesite/uitzendbureau voor werken bij een bedrijfje (fishfootspa) in het pand van mn vorige werk.
Ze gaan mn CV voorleggen, afwachten dus.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:00:25 #118
258885 Solique
I Kill You !
pi_115547006
Net gebeld, kan vandaag een aanbod in de mail verwachten :7
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:02:21 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115547048
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:56 schreef Kekaa het volgende:
Ben zonet teruggebeld (wakker gebeld... komt het uit? Ja hoor...) Door die vacaturesite/uitzendbureau voor werken bij een bedrijfje (fishfootspa) in het pand van mn vorige werk.
Ze gaan mn CV voorleggen, afwachten dus.
van die visjes die je exceem op eten?
Een gedicht over Maanvis
pi_115547064
Ja die hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')