Spannend! Doen ze aan vervolggesprekken of is het nu alles of niets?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb vorige week donderdag een gesprek gehad er is mij verteld dat ik 'volgende week' bericht zou kunnen verwachtenheb nog niets
leste reactiev an mijquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gewoon niet doen dan. Je moet vacatureteksten zien als een wensenlijst voor een ideale kandidaat. Net zoals jij george clooney of brad pitt als vriend wilt maar uiteindelijk toch settlet met jan kees van de hoek.
Als ik door ben moet/mag ik daar een presentatie geven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Spannend! Doen ze aan vervolggesprekken of is het nu alles of niets?
Je bedoelde waarschijnlijk met 'niet doen' van: niet te letterlijk de vacature nemen? En dus geen beren op de weg zien?quote:
En dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als ik door ben moet/mag ik daar een presentatie geven.
Laten we niet te hard van stapel lopen maar daarna ben je door of niet.quote:
Ah zo. Nou, succes iig.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Laten we niet te hard van stapel lopen maar daarna ben je door of niet.
Afwachten tot maandag en dan mail sturen als je nog niets gehoord hebt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb vorige week donderdag een gesprek gehad er is mij verteld dat ik 'volgende week' bericht zou kunnen verwachtenheb nog niets
Wie niet waagt, die niet wint.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:02 schreef vencodark het volgende:
Nou, toch gesolliciteerd naar een functie als Medewerker telefonische verkoop.
Klachtbehandeling + registratie, vaste -en nieuwe klanten voorzien van informatie en nieuwe producten/acties, telefonische orders, verwerking en controle van de orders. Ook inzetbaar voor bij de receptie. Baan van 32 uur hier in de stad.
Kan dus wel leuk zijn!
Af en toe kun je ook wel aan vacatures zien dat zaken eerder gewenst dan vereist zijn. Zo zag ik laatst een vacature waar om ervaring werd gevraagd, maar de salarisindicatie paste meer bij een startersfunctie. Als ervaring erg belangrijk is, dan blijkt dat vaak al uit de functieomschrijving, of anders uit bewoordingen (het minimaal aantal jaren ervaring wordt genoemd, of het woordje 'aantoonbaar' wordt gebruikt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je bedoelde waarschijnlijk met 'niet doen' van: niet te letterlijk de vacature nemen? En dus geen beren op de weg zien?
Of dan gewoon niet solliciteren?
Ja, dat begrijp ik. Zeker als er bepaalde diploma's bijstaan en zoveel ervaring inderdaad.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Af en toe kun je ook wel aan vacatures zien dat zaken eerder gewenst dan vereist zijn. Zo zag ik laatst een vacature waar om ervaring werd gevraagd, maar de salarisindicatie paste meer bij een startersfunctie. Als ervaring erg belangrijk is, dan blijkt dat vaak al uit de functieomschrijving, of anders uit bewoordingen (het minimaal aantal jaren ervaring wordt genoemd, of het woordje 'aantoonbaar' wordt gebruikt.
niet te leterlijk nemen en geen beren op de weg zien. gewoon solliciteren, je CV een beetje naar de functie schrijven en in je motivatie uitleggen hoe jouw ervaring en opleiding aansluit bij de eisen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je bedoelde waarschijnlijk met 'niet doen' van: niet te letterlijk de vacature nemen? En dus geen beren op de weg zien?
Of dan gewoon niet solliciteren?
Als je spreekt zoals je schrijft, dan is je Nederlands uitstekend.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Zeker als er bepaalde diploma's bijstaan en zoveel ervaring inderdaad.
Bij de functie waar ik nu naar gesolliciteerd heb staat o.a. dat je aantoonbare ervaring moet hebben met klantcontact en administratie.
Tja, dat heb ik zeker wel. Maar of ik een goede telefoonstem heb...geen idee. En mijn Nederlands is wel goed (zeker spreken) maar ze vragen uitstekend. Niet geschoten is altijd mis.
Meen je dat?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als je spreekt zoals je schrijft, dan is je Nederlands uitstekend.
Er staat geen punt verkeerd in wat je hier in dit topic schrijft. Kortom je besteedt zorg aan je tekst. Je hele posthistorie heb ik niet nagelopen, maar als dat vergelijkbaar is met wat ik hier lees, dan moet je je absoluut geen zorgen maken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Meen je dat?![]()
![]()
Nou ja, ik kan wel gewoon netjes spreken.
Enige probleem zijn d's en t's af en toe. Daar let ik dan ook heel erg op en ik heb veel ervaring in het schrijven van verslagen en rapportages. Dat is één van mijn sterke kanten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er staat geen punt verkeerd in wat je hier in dit topic schrijft. Kortom je besteedt zorg aan je tekst. Je hele posthistorie heb ik niet nagelopen, maar als dat vergelijkbaar is met wat ik hier lees, dan moet je je absoluut geen zorgen maken.![]()
Veel succes!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Weer een week verder en er weer 3 afwijzingen bij. Maar vandaag oom een positieve telefonische sollicitatie met een recruiter. Ze gaan m'n profiel voorleggen aan de opdrachtgever. En dat is een organisatie waar ik graag voor zou willen werken.
En daarnaast nog een stuk of 3 sollicitaties open staan. Stuk voor stuk ook interessant.
Ik heb er nog vertrouwen in dat ik voor de winter weer op niveau aan het werk ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |