Hmm oke, maar nu moet ik dus 170 euro betalen voor 1 gesprek dat heeft plaatsgevonden. Ik heb destijds aan de behandelaar gevraagd hoeveel een gesprek ongeveer zou kosten. Dit wist ze niet, maar boven de 85 euro kon het niet zijn...quote:Ten eerste wil ik je graag onze excuses aanbieden voor de late reactie op jouw klacht. Omdat vele mensen nu op vakantie zijn, is de afhandeling van de vragen / klachten nogal vertraagd.
Je vraagt aan ons hoe het komt dat er een bedrag van ¤ 509,59 is gedeclareerd bij jouw verzekering terwijl je maar één gesprek hebt gehad.
Voor het werk dat wij doen, zijn door de verzekeraars vaste tarieven bepaald die wij moeten hanteren wanneer wij declareren bij de verzekeraars.
Wanneer jij een afspraak maakt dan gaat er achter de schermen bij ons een heel traject in werking. Het gesprek wordt door de behandelaar voorbereid, het gesprek wordt besproken in een overleg waar meerdere behandelaren en een GZ-psycholoog bij aanwezig zijn en de administratieve ondersteuning voert verschillende taken uit. Al deze activiteiten worden omgezet in tijd waardoor er een bepaalde hoeveelheid minuten worden geregistreerd. Wanneer de activiteiten tussen de 200 en 399 minuten in beslag hebben genomen dat staat daar het standaard tarief van ¤ 509,60. In jouw geval zijn er 359 minuten geregistreerd en klopt dat dus met het bedrag dat aan de verzekering is gedeclareerd.
Ik kan me voorstellen dat dat je dit een nogal hoog bedrag vindt wanneer je maar één gesprek hebt gehad maar hopelijk begrijp je nu dat er voor één zo`n gesprek door ons meerdere activiteiten worden uitgevoerd.
Ik hoop dat ik een verhelderend antwoord op je vraag heb kunnen geven maar mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat graag.
Het gesprek heeft maximaal 60 minuten geduurd, als ik het mij goed herinner zelfs nog wat minder. De thee was gratis, maar de minuten dat ze die heeft lopen maken, die waren erg kostbaar.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:11 schreef kingtoppie het volgende:
Ik acht 359 minuten bedenktijd na 1 gesprekje nogal aan de hoge kant.... Wat een bloedzuigers. (Helemaal als je weet dat het hun vak is... En ze standaard plannetjes hebben die ze een klein beetje moeten bijschaven...)
Hoelang duurde dat gesprek?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Daarom: privatiseren! Gaan de prijzen omlaag en de kwaliteit omhoog!!!!
Stem VVD!
Naar een alternatieve verslavingskliniek mailen...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Het gesprek heeft maximaal 60 minuten geduurd, als ik het mij goed herinner zelfs nog wat minder. De thee was gratis, maar de minuten dat ze die heeft lopen maken, die waren erg kostbaar.
Maar wat ik dus van mensen hier begrijp is dat ik hier niet zoveel aan kan doen? Die 360 minuten zal komen van de verschillende hulpverleners die erop hebben gezeten. Wat kan ik nog doen...
Dit is zo fout. Dat gesprek waar al die behandelaren e.d. bij aanschuiven, dat wordt mss een keer per week gehouden, waarbij je een puntje op de agenda bent. Om die gesprekstijd vervolgens 'met de vork' door te belasten aan alle personen die zijn besproken; dit klinkt als fraude......quote:Wanneer jij een afspraak maakt dan gaat er achter de schermen bij ons een heel traject in werking. Het gesprek wordt door de behandelaar voorbereid, het gesprek wordt besproken in een overleg waar meerdere behandelaren en een GZ-psycholoog bij aanwezig zijn en de administratieve ondersteuning voert verschillende taken uit. Al deze activiteiten worden omgezet in tijd waardoor er een bepaalde hoeveelheid minuten worden geregistreerd. Wanneer de activiteiten tussen de 200 en 399 minuten in beslag hebben genomen dat staat daar het standaard tarief van ¤ 509,60. In jouw geval zijn er 359 minuten geregistreerd en klopt dat dus met het bedrag dat aan de verzekering is gedeclareerd.
Ja maar ja maar er is nog geen echte concurrentie en als alle regeltjes weggaan dan is er pas een echte vrije markt en wordt alles beter! Echt waar!quote:
Of andersom, maar dat boeit me in dit geval nietquote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Stem VVD!
je hebt me overtuigd ik ga op VVD stemmen..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja maar ja maar er is nog geen echte concurrentie en als alle regeltjes weggaan dan is er pas een echte vrije markt en wordt alles beter! Echt waar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regeltjes.... Regeltjes...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja maar ja maar er is nog geen echte concurrentie en als alle regeltjes weggaan dan is er pas een echte vrije markt en wordt alles beter! Echt waar!
VVD? Waarom? Die partij haat de vrije markt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Stem VVD!
Dat lijkt mij alleen een beetje lastig te bewijzen. Maar wat ik vreemd vind is dat ik echt voor alles moet betalen zo lijkt het. De kannen koffie, oplosmelk en het rietsuiker voor het suikerdieet van hulpverlener Toos staan er nog net niet bij, zo'n idee krijg ik erbij.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:25 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Dit is zo fout. Dat gesprek waar al die behandelaren e.d. bij aanschuiven, dat wordt mss een keer per week gehouden, waarbij je een puntje op de agenda bent. Om die gesprekstijd vervolgens 'met de vork' door te belasten aan alle personen die zijn besproken; dit klinkt als fraude......
En ziehier waarom dus de kosten van de gezondheidszorg in Nederland zo uit de pan rijzen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:25 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Dit is zo fout. Dat gesprek waar al die behandelaren e.d. bij aanschuiven, dat wordt mss een keer per week gehouden, waarbij je een puntje op de agenda bent. Om die gesprekstijd vervolgens 'met de vork' door te belasten aan alle personen die zijn besproken; dit klinkt als fraude......
Het is inderdaad veel geld, maar als je al hun kosten meeneemt kan het heel goed kloppen. Zo'n kliniek moet wel alle kosten doorrekenen want wie betaalt het anders? Na al die verzelfstandigingen en privatiseringen moeten dit soort clubs al hun inkomsten halen uit hun klanten, net als gewone bedrijven. De kannen koffie, oplosmelk en de rietsuiker voor Toos staan niet op de rekening, maar die betalen de medewerkers echt niet uit eigen zak dus dat zit al in de uurtarieven verwerkt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:36 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Dat lijkt mij alleen een beetje lastig te bewijzen. Maar wat ik vreemd vind is dat ik echt voor alles moet betalen zo lijkt het. De kannen koffie, oplosmelk en het rietsuiker voor het suikerdieet van hulpverlener Toos staan er nog net niet bij, zo'n idee krijg ik erbij.
Ik vind het alleen lastig om mij tot iemand te richten, want de verslavingskliniek kan denk ik niet zoveel doen... wat kingtoppie zegt is misschien wel een goed idee, de zorgverzekeraar bellen. En anders CNN dat soort zenders.
Die boycot ik vanwege die communistische reclames.quote:
Ja, noem maar op ja. Praktisch ieder commercieel bedrijf zet de tering naar de nering, omdat er een klant is die bepaalt of de rekening wordt betaald afhankelijk van het product of de prestatie, en niet afhankelijk van de kosten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:01 schreef zakstront het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel geld, maar als je al hun kosten meeneemt kan het heel goed kloppen. Zo'n kliniek moet wel alle kosten doorrekenen want wie betaalt het anders? Na al die verzelfstandigingen en privatiseringen moeten dit soort clubs al hun inkomsten halen uit hun klanten, net als gewone bedrijven. De kannen koffie, oplosmelk en de rietsuiker voor Toos staan niet op de rekening, maar die betalen de medewerkers echt niet uit eigen zak dus dat zit al in de uurtarieven verwerkt.
Elk bedrijf/instelling heeft overheadkosten en vanaf een man of 10 ook overheadmedewerkers die betaald moeten worden uit de inkomsten en die bedragen kunnen flink oplopen. Gebouw, apparatuur, directie, PZ, noem maar op.
[..]
De zorginstelling kan de kosten toch uitleggen zoals blijkt uit het antwoord dat TS heeft gekregen van hun? Blijkbaar is zijn case nog een of meerdere keren plenair besproken, daar gaan al snel flink wat uren inzitten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:45 schreef D-FENS het volgende:
Welkom in de wereld die DBC heet: Standaard vergoedingen voor (medische) handelingen ongeacht de daadwerkelijk gemaakte kosten. Ooit bedoeld om kosten inzichtelijker te maken maar vaak met geen mogelijkheid aan de klant uit te leggen, zoals TS hier aanhaalt.
En zie hier de werkelijke reden voor deze hoog uitgevallen rekeningquote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:45 schreef D-FENS het volgende:
Welkom in de wereld die DBC heet: Standaard vergoedingen voor (medische) handelingen ongeacht de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Welnee, je bent een agendapunt. Heus. Alsof er speciaal voor 1 persoon vergaderingen van uren worden gehouden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:50 schreef DroogDok het volgende:
De zorginstelling kan de kosten toch uitleggen zoals blijkt uit het antwoord dat TS heeft gekregen van hun? Blijkbaar is zijn case nog een of meerdere keren plenair besproken, daar gaan al snel flink wat uren inzitten.
Ik heb geen idee, dat is wat die instelling tegen TS zegt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welnee, je bent een agendapunt. Heus. Alsof er speciaal voor 1 persoon vergaderingen van uren worden gehouden.
Als er inderdaad een teamoverleg is over 1 case, dan loopt de tijd natuurlijk al snel op. Als je met 4 man 45 minuten lang een case behandeld ben je al 3 uur kwijt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:13 schreef Djurres het volgende:
Denk ook niet dat je hier onderuit ga komen. Daarbij is 359 minuten best veel, dat is 6 uur.
Het feit dat de verzekering dat accepteert wilt niet zeggen dat het 'goedkoop of zelfs betaalbaar' is..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:53 schreef DroogDok het volgende:
Fucking duur ja.
Als je verklaring van de instelling leest is het dan wel weer logisch en eigenlijk best goedkoop, 359 minuten is 6 uur, je verzekering betaald dus ¤ 85,- per uur en jij maar ¤ 30,- per uur. Is haast gratis.
Ja maar als er straks besloten wordt dat er 7 'incompetente hulpverleners' nodig zijn i.p.v 4 dan zullen de prijzen van zeker niet hetzelfde blijven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Als er inderdaad een teamoverleg is over 1 case, dan loopt de tijd natuurlijk al snel op. Als je met 4 man 45 minuten lang een case behandeld ben je al 3 uur kwijt.
Dat is nog een zeer bescheiden uurtarief hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:09 schreef Diepvriez het volgende:
Omgerekend ¤ 84,00 per uur dus.....
tering !!
Ligt er nogal aan wat ze tegen dat tarief wegschrijven he.. tijd van een goed opgeleide behandelaar met 30 jaar ervaring, daar zou ik het eerder voor over hebben als voor een, notaris, advocaat of uur werk bij de mercedes dealer (zelfde of nog hogere tarieven als hier het geval is). Maar in de praktijk zal het er wel op neerkomen dat zelfs de telefoniste per gesprek een kwartier wegschrijft.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:09 schreef Diepvriez het volgende:
Omgerekend ¤ 84,00 per uur dus.....
tering !!
Als iedereen dat uiteindelijk accepteert wel ja...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:01 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Dat is nog een zeer bescheiden uurtarief hoor.
Tsja... dat komt door het gebrek aan concurrentie, maar de geschiedenis leert ons dat privatiseren nou ook niet bepaald de heilige graal is.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:04 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Als iedereen dat uiteindelijk accepteert wel ja...
...en volgend jaar doen ze er ¤13,00 euro op, en dan blijft het nog een 'bescheiden' uurtarief voor sommigen, maar wat krijg je ervoor terug? hetzelfde als 6 jaar geleden
Laat dan alle uren declaraties maar zien ipv het totaal aantal minuten die men doorgeeft. Alhoewel dat natuurlijk ook met terugwerkende kracht passend gemaakt zal worden. Bij de meeste werkgevers moet je aan het eind van de week je uren per project verantwoorden en het kan niet zomaar zijn dat je ook 80 uren op projecten declareerd waarbij je toch maar 40 uur aanwezig was.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De zorginstelling kan de kosten toch uitleggen zoals blijkt uit het antwoord dat TS heeft gekregen van hun? Blijkbaar is zijn case nog een of meerdere keren plenair besproken, daar gaan al snel flink wat uren inzitten.
Het was een intakegesprek. Het zal er dus ongeveer op neerkomen dat voor iedere persoon die hierbij was betrokken rond de 85 euro per uur is gerekend. Ik wist wel dat mijn situatie in een team overlegd zou worden. Maar er is nooit gezegd dat ik die mensen ook zou moeten betalen. Al dan niet via de zorgverzekering. Als ik dat had geweten dan was ik wel naar een andere instelling gestapt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:15 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Ja maar als er straks besloten wordt dat er 7 'incompetente hulpverleners' nodig zijn i.p.v 4 dan zullen de prijzen van zeker niet hetzelfde blijven.![]()
Het was verdomme 1 gesprek !!
@TS, was dit je intake gesprek? of een vervolg?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:
Als je wordt doorverwezen door je huisarts naar een "erkende" kliniek ,betaal je geen cent.
Waar ben je geweest TS ?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Stem VVD!
Dit is gelul, voor alle hulp in de psychische of verslavingszorg is (per behandeling) een eigen bijdrage verschuldigd van ¤ 200,00 in 2012, blijkbaar ¤ 170,00 in 2011. En de rest wordt allemaal vergoed door de verzekeraar.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:
Als je wordt doorverwezen door je huisarts naar een "erkende" kliniek ,betaal je geen cent.
Waar ben je geweest TS ?
Want een if then else constructie met die DBC's is zogenaamd niet mogelijkquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
Volgens mij moeten we even op zoek gaan naar de bedenken van de DBC's en die een pluim geven en een hele grote vertrekpremie. Een enkeltje centraal Afrika ofzo.![]()
Overigens kun je er als zorgverlener soms niet eens wat aan doen. Stel iemand komt met vage klachten aan de knie. Wordt een kijkoperatie en men vindt tijdens de kijkoperatie een gescheurde dingest. De dingest wordt meteen gemaakt en de patient is weer gerepareerd. Vervolgens moet de arts de DBC voor kijkoperatie en de DBC voor dingest fixxen aanklikken. Betaal je mogelijk dus ook 2 keer anesthesie en huur OK bijvoorbeeld. Als je het niet aanklikt, heb je die operatie nooit gehad en bestaat je gescheurde dingest dus niet. Want: The computer says no!
Ik spaar die ook altijd op, maar krijg nooit een rekeningquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want een if then else constructie met die DBC's is zogenaamd niet mogelijkKom op zeg hoe moeilijk is het tegenwoordig nog om je boeren logisch verstand te gebruiken.
Automatiserings systemen moeten in dienst van de gebruikers staan, ipv dat de gebruikers domme knoppendrukkers worden en er blijkbaar daarom maar het maximale uit de burgers geperst moet worden.![]()
Ik ben benieuwd wat voor rekening ik ga krijgen 3 aetherroomcystes in 1 kleine ingreep weggesneden, kijken of ze 3 * alles rekenen. Bij het plannen zei de chirug doe maar 1 tijdseenheid (20 minuten) dus of hij er nu 1 of 3 moest wegsnijden was dezelfde tijd ingepland geweest.
het maximale is natuuurlijk maar 170 euro voor je eigen risico dus of de ingreep nou 600 of 6000 euro kost zal je toch alleen je eigen risico kwijt zijnquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want een if then else constructie met die DBC's is zogenaamd niet mogelijkKom op zeg hoe moeilijk is het tegenwoordig nog om je boeren logisch verstand te gebruiken.
Automatiserings systemen moeten in dienst van de gebruikers staan, ipv dat de gebruikers domme knoppendrukkers worden en er blijkbaar daarom maar het maximale uit de burgers geperst moet worden.![]()
Ik ben benieuwd wat voor rekening ik ga krijgen 3 aetherroomcystes in 1 kleine ingreep weggesneden, kijken of ze 3 * alles rekenen. Bij het plannen zei de chirug doe maar 1 tijdseenheid (20 minuten) dus of hij er nu 1 of 3 moest wegsnijden was dezelfde tijd ingepland geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |